Σάββατο 14 Μαΐου 2011

ΕΝΑ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ ΑΡΘΡΟ ΤΟΥ ΚΑΘΗΓΗΤΗ ΑΡΙΣΤΕΙΔΗ ΠΑΝΩΤΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΕΝΤΑΡΧΙΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΤΟΥ "ΕΛΛΑΔΙΚΟΥ ΑΝΘΕΝΩΤΙΣΜΟΥ"


Του καθηγητή - συγγραφέα Αριστείδη Πανώτη

Άρχοντος Μ. Ιερομνήμονος της Μ.τ.Χ.Ε.

amen.gr

Ιστολόγια που κατευθύνονται από κύκλους «κορυβαντιώντων» κάθε προελεύσεως, συμφερόντων και ανατροφής, εκθέτουν πρόσφατα στο διαδίκτυο τα υποπροϊόντα τους με συλλογισμούς που διασύρουν την Εκκλησία της Ελλάδος ως αναρχούμενη από κάποιο εσμό φανατικών ακριβολατρών (φονταμενταλιστών) που τρομοκρατούν με κροτίδες «αποτειχίσεών» τους ενταύθα εκκλησιαστικούς επαΐοντες. Το φαινόμενο αυτό το είχα ήδη επισημάνει στην αρχή του, πριν 47 χρόνια, στο περιοδικό που εξέδιδα τότε, την «Ορθόδοξη Παρουσία» (1964), όταν το αυγό του άρχισε να εκκολάπτεται από διάφορους χρησμολόγους που υποδύονταν από τότε τον «μάντη των κακών» για το μέλλον της ορθοδοξίας της Εκκλησίας μας, συνεχώς διαψευδόμενοι από τα γεγονότα επί μισό αιώνα. Οι σημερινοί μιμητές τους και πάλιν έχουν πορισμό την ευσεβεία του λαού μας χωρίς ν’ αλλάξουν και γνώμη, αλλά μόνον τρόπο μεταδόσεως των παραληρημάτων τους, εφαρμόζοντας την φαρισαϊκή μεθοδολογία του περιάγειν τους αιθέρας «ποιήσαι ένα προσήλυτον» (Ματθ.κγ΄15).

Στόχος τους είναι να παρεμβαίνουν σε κάθε ευκαιρία με το λάπ-τοπ στα γόνατα για να περιπλέκουν τα εκκλησιαστικά πράγματα και να τα συσκοτίζουν για να παραμένουν πάντα άλυτα! Μάλιστα και κάποιοι πρόσφεραν και άσυλο σε καταδικασμένο σε καθαίρεση από την οικεία εκκλησιαστική αρχή του μόνον και μόνον γιατί αυτός από χρόνια εμφανιζόταν ως μανιακός ομοϊδεάτης τους! Οι κύκλοι αυτοί για να τρομάξουν την ιεραρχία εμφανίζονται ως κλώνοι του μαινόμενου Αίαντος του Τελαμώνιου και υποδύονται τον «γιγαντόσωμο φράκτη» κατά του φάσματος του Οικουμενισμού, αλλά και κατά πάσης άλλης φιλάδελφης εκδηλώσεως «ίνα μή μυανθώσιν, αλλ’ ίνα φάγωσι το Πάσχα»!

Γι’αυτό και λοιδορούν κάθε διϊστάμενο με τις αστήρικτες θέσεις τους για δήθεν «ξεπούλημα της Ορθοδοξίας» και «προσχώρηση στον παπισμό», αντιγράφοντες εαυτούς και αλλήλους και διαδίδοντες διάφορες εμπορεύσιμες φλυαρίες. Μια απ’ αυτές ήταν και η ψευδεπίγραφη «Ομολογία πίστεως», που παρέσυρε και μερικούς αρχιερείς οι οποίοι δεν υποψιάστηκαν τη δολιότητά της, αφού τους εμφάνιζε ως επίορκους των φρικτών όρκων που έδωσαν κατά την χειροτονία τους για να λάβουν την αρχιερατική αξία! Όμως υπάρχουν και κάποιοι που αφού έδωσαν αυτούς τους όρκους δεν άντεχαν την «ξενητειά» και επανέκαμψαν όχι στην μετάνοιά τους, αλλά διολίσθησαν σε «ευάλωτα περιβάλλοντα» προς «αξιοποίησή» τους! Άλλοι πάλι ουδένα «ανθενωτικόν» λογισμό κατέθεταν πριν αποκτήσουν την επαγγελματική τους μονιμότητα! Όμως δεν πρέπει να λησμονείται ότι κανένας από τους κληρικούς και θεολόγους που μετεκπαιδεύτηκαν σε ετερόδοξες Σχολές, δεν απεσκίρτησε από το «πατροπαράδοτο σέβας», ούτε και απέκλινε σε αλλότριες πεποιθήσεις.


Η συντηρητική πτέρυγα της Θεολογικής Σχολής και όχι η Φιλελεύθερη μας άνοιξε τα μάτια να προσέξουμε πόσο ανά τους αιώνες διακριτικά πολιτεύθηκε η Εκκλησία μας απέναντι στη Παλαιά Ρώμη. Παράδειγμα οι περίφημες Εγκύκλιοι του 19ου αιώνα, όπου παρά την σκληρή επισήμανση των ρωμαϊκών καινοτομιών, ποτέ δεν εξετράπησαν σε απαξιωτικούς και υποτιμητικούς χαρακτηρισμούς για την Ρωμαϊκή Εκκλησία. Όσοι μαθητεύσαμε σε συντηρητικούς διδασκάλους στην Αθήνα, όπως ήταν ο Παναγιώτης Μπρατσίωτης και ο Παναγιώτης Τρεμπέλας κ.ά. στα αυτιά μας ακόμη αντηχούν οι χαρακτηρισμοί τους για την Δυτική Εκκλησία, ότι πρόκειται περί «της σεβασμίας Ρωμαιοκαθολικής Ἐκκλησίας»! Αυτή η θέση ενισχύθηκε σε εμένα και κατά την μετεκπαίδευσή μου στον Άγιο Σέργιο στο Παρίσι από τον Κατάνης Κασσιανό και τον Αθανάσιο Καρτασώφ κ.ά., οι οποίοι ποτέ δεν εκστόμισαν τέτοιες ανιστόρητες ασυναρτησίες σαν αυτές περί της «δυτικής παρασυναγωγής» και άλλα ευτελή ακούσματα που κάνουν την Οικουμένη να καγχάζει σε βάρος του επιπέδου της Εκκλησίας μας. Δυστυχώς, οι λεκτικοί εξωφρενισμοί αναιρούν και τις θέσεις και αυτού του Αγίου Μάρκου του Ευγενικού, ο οποίος θεωρούσε την Παλαιά Ρώμη κανονική Εκκλησία και τον επίσκοπό της ως Πρώτον της, παρά την και τότε διαπιστωμένη ετεροδοξία της! Οι γραπτές μαρτυρίες του Συρόπουλου δείχνουν ότι ο Εφέσου συμμετείχε στην Σύνοδο της Φλωρεντίας με συνείδηση ότι συμπράττει σε κανονική Οικουμενική Σύνοδο μέχρι τις αντορθόδοξες αποφάσεις της. Γι’ αυτό και συμπροσευχόταν χωρίς την άρση της θλιβερής ιστορίας του 1054 μεταξύ του μοναχού Νικήτα και του καρδιναλίου Ουμβέρτου, ιστορίας που μέχρι τα χρόνια μου παρουσιαζόταν από ζηλωτική παραπληροφόρηση ως εμπόδιο στην καταλλαγή και παρέσυρε τους πάντες, ακόμη και τον π. Αυγουστίνο, να πιστεύει ότι υπήρχε αμοιβαίο Ανάθεμα! Όμως η ιστορική έρευνα διαπίστωσε ότι η «ακοινωνησία» των δύο Εκκλησιών δεν προήλθε από Αναθέματα και έπρεπε να απομυθοποιηθεί το παρελθόν και γι’αυτό έγινε και η γνωστή άρση τους ως μια απόφαση εκκλησιαστικής σκοπιμότητας! Ήδη ο παπά-Χαραλάμπης είχε αρχίσει τις αγρυπνίες του στη μονή Πετράκη και απειλούσε με τους ζηλωτές του, συνασπισμό των παρεκκλησιαστικών παρατάξεων για την επανάληψη των Ημερολογιακών ασχημιών του Αγίου Όρους των ετών 1927-1928. Αλίμονο αν κάποτε καταγράψω την ιστορία και την θεολογική ποιότητα του ελλαδικού «ανθενωτισμού» !

Ο αλληλοσεβασμός μεταξύ των δύο Εκκλησιών δεν χάθηκε και μετά την απόρριψη των πεπραγμένων της Φλωρεντίας, όπως φαίνεται από την ήδη δημοσιευμένη αλληλογραφία του πατριάρχη Ιερεμία Β΄ και του πάπα Γρηγορίου ΙΓ΄. Και μετά ταύτα έχουμε αποδείξεις της συγγενείας των δύο Εκκλησιών κάτι που αγνοούν οι πολλοί όπως είναι: η αμοιβαία σιωπηρή αναγνώριση της κανονικότητος των χειροτονιών όλων των βαθμών. Το πιο εντυπωσιακό παράδειγμα είναι εκείνο του περίφημου κανονολόγου Καλλίνικου Δελικάνη, μετά μητροπολίτη Καισαρείας, πού όταν τον έστειλε το Φανάρι στο Άγιον Όρος για να μάθει την ορθόδοξη τάξη οι Αγιορείτες εξέλαβαν την παρουσία του ως προσπάθεια «εξουνιτισμού» και αντέδρασαν! Αυτό καταδεικνύει πόσον «κύμβαλα αλαλάζοντα» είναι όσοι μιμούνται τον στείρο και άκριτο ζηλωτισμό του Νικήτα του ΙΑ΄αιώνα και τα του Αυξεντίου του 18ου αιώνα, ίσως γιατί ποτέ δεν πρόσεξαν την τίμια συμβουλή του νομοδιδασκάλου Γαμαλιήλ: «μή ποτε και θεομάχοι ευρεθούν» (Πραξ. ε΄39)! Με την πείρα των ετών μου συχνά διερωτώμαι: αν κάποιοι από τους αυτόκλητους «αμύντωρες των πατρίων» είχαν γεννηθεί σε κάποια ετερόδοξη Εκκλησία θα υποστήριζαν τις ίδιες ιδέες ή και πάλι θα υπεραμύνονταν τις εντελώς αντίθετες με τις δικές μας;



Ας έλθουμε τώρα σε ένα πονηρό άρθρο που πρόσφατα δημοσιεύθηκε για να αμφισβητήσει την ύπαρξη της κανονικής τάξεως της «Πενταρχίας» την οποία η κατ’ Ανατολάς Εκκλησία θεωρεί ως τιμαλφές πατροπαράδοτο πολίτευμα, το οποίο στήριξε και μετά την απομάκρυνση της Παλαιάς Ρώμης από την αδελφότητα των πέντε αποστολικών Θρόνων. Κατά την β΄ χιλιετία της Χριστιανοσύνης, μετά το μεγάλο Σχίσμα, η Ανατολή δεν εξέλεξε ποτέ Επίσκοπο Ρώμης έτσι ώστε να συμφωνήσει μαζί του για την σύγκληση νέας Οικουμενικής Συνόδου. Έτσι, ο τόπος του «Πρώτου Επισκόπου» παρέμεινε πάντα ανοικτός και αναπληρώθηκε στην Ανατολή από τον έχοντα τα «ίσα πρεσβεία τιμής», αρχιεπίσκοπον της Νέας Ρώμης. Όμως ο επίσκοπος της Π. Ρώμης δεν άντεξε αυτήν την απομόνωσή του , αφού τα «πατριαρχεία» της Ακυηλίας και της Βενετίας ήταν απλές σκιές. Έτσι κατέφυγε στην κατασκευή αντιγράφων της «Πενταρχίας» από «πατριαρχικούς θρόνους» που προέκυψαν από τις διαστάσεις υποψηφίων διεκδικητών αυτών των θρόνων ή και από την ανάγκη διεθνούς προστασίας των χριστιανών στη Μέση Ανατολή λόγω του κινδύνου των εξισλαμισμών. Στην Ανατολική Ευρώπη η αφομοιωτική τακτική της τσαρικής και αργότερα της σοβιετικής παρεμβάσεως συσπείρωσε το εθνικό φρόνημα όμορων λαών και τους έκανε να αναζητήσουν προστασία στη Ρώμη. Έτσι δημιουργήθηκε το πολυδαίδαλο «Ουνιτικό πρόβλημα», που μερικοί το απλοποιούν γνωρίζοντας μόνον την ελλαδική εκδοχή του, πρόβλημα που τώρα αποτελεί πραγματικό «σκόλωπα» στην αγαθή εξέλιξη των σχέσεων των δύο Θρόνων της μιας Ρώμης.

Μήπως είναι αποκύημα της παλαιάς «φυλετικής φαντασίας» η πρόσφατη άποψη γνωστού «χώρου» διεκδικήσεων, πως δεν υπάρχει για την σύγχρονη ορθόδοξη εκκλησιολογία η «Πενταρχία»;

Οι συντάκτες και οι υποκινητές αυτού του άρθρου θέλουν να αγνοούν την κανονική προσήλωση των παλαίφατων Πατριαρχείων της Ανατολής στην τήρηση της τάξεως των Διπτύχων της Εκκλησίας μας;

Μήπως αγνοούν πόσον επιμελώς συντηρείται η παραχάραξη της «Πενταρχίας» από την Παλαιά Ρώμη;

Η «Πενταρχία» για τους Ορθοδόξους παραμένει αμετακίνητος θεσμός οικουμενικής και πατερικής κληρονομιάς στη Δύση και στην Ανατολή.

Όμως επί του θέματος ενδέχεται κάποτε να προκύψουν Κανονικά ζητήματα, ίσως με πρωτοβουλία της Παλαιάς Ρώμης, για όλα τα Πατριαρχεία και τις αυτοκέφαλες Εκκλησίες της ανατολική Ευρώπης που προέκυψαν από τον 15ο αιώνα μέσα στη δικαιοδοσία της Νέας Ρώμης.

Μήπως αυτά εκπροσωπούνται από την Μητέρα Εκκλησία τους στις Οικουμενικές Συνόδους, όπως γινόταν στην αρχαιότητα για τα δυτικά πατριαρχεία Ακυϊλίας και Βενετίας;

Επομένως, όσοι αναμοχλεύουν το θέμα του ήδη παγιωμένου αυτού θεσμού ας αναλογιστούν τι θα συμβεί όταν πραγματικά βελτιωθούν οι σχέσεις των δύο κορυφαίων αρχαίων Εκκλησιών. Τότε τα εσωτερικά κάθε εκκλησιαστικής διοικήσεως θα ρυθμιστούν όχι με το πληθυσμιακό μέγεθος, αλλά με καθαρά κανονικά, εκκλησιολογικά και ιστορικά κριτήρια στα πλαίσια της «Πενταρχίας»!

11 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Ο Τρεμπέλας πάντα θεωρούσε τους Παπικούς αιρετικούς όπως μαρτυρούν και τα άρθρα του στο περιοδικό ΣΩΤΗΡ τη δεκαετία του 1960.Την αντιοικουμενιστική αυτή γραμμή ακολουθεί και σήμερα η αδελφότητα υπό την πεπνυμένη ηγεσία του π.Αστερίου Χατζηνικολάου.Η προσφυγή του κ.Πανώτη στον μακαριστό Τρεμπέλα τυγχάνει επιεικώς ατυχής.

Λέων είπε...

Λυπηρό, άθλιο άρθρο. Αρκεί μόνο ο υπαινιγμός του ότι η Ουνία δημιουργήθηκε δήθεν από την "αφομοιωτική τακτική της τσαρικής και αργότερα της σοβιετικής παρεμβάσεως"--μεγάλο ψέμα!--για να δούμε πόσο χαμηλά έχουν πέσει ωρισμένοι ελληνικοί εκκλησιαστικοί κύκλοι. Τα περί πενταρχίας κτλ ας ερμηνευθούν αναλόγως. Φαίνεται ότι το εύστοχο άρθρο το Λικμήτωρος πείραξε μερικούς...

Παναγιώτης Τελεβάντος είπε...

Ο αείμνηστος Τρεμπέλας δεν θεωρούσε τον Παπισμό Εκκλησία, εξ όσων τουλάχιστον γνωρίζω, αλλά οι αρμόδιοι για να μιλήσουν γι' αυτό το θέμα είναι οι υπεύθυνοι της αδελφότητας του Σωτήρος.

Το άρθρο του "Λικμήτορος" συνιστά μη σοβαρή προσέγγιση του θέματος. Κοάσματα βατράχου. Πρόκειται για εντελώς αστήρικτο θεολογικά κείμενο αντι- ιστορικό και αντορθόδοξο. Δεν είναι καν σοβαρό.

Εχει δίκαιο λοιπόν να το ελέγχει ο κ. Πανώτης, αλλά και το δικό του άρθρο δυστυχώς περιέχει πολλές - για να ακριβολογούμε πάρα πολλές- απαράδεκτες θέσεις.

Ανώνυμος είπε...

Σαν την καλαμιά στον κάμπο το κείμενο του κ. Πανώτη. Ρε αμθρωπέ μου, χάθηκε μια υποσηεμίωση, μία παραπομπή; Δεν έχουμε όλοι τις γνώσεις σας και ας διαβάζουμε την Εκκλ. Ιστορία του Φειδά. Πάντως, επειδή έχχω γνωριμίες με τους «Σωτηρικούς» είναι αντι-οικουμενιστές και ουδέποτε θα τολμούσαν να μιλήσουν περί Παπικής Εκκλησίας.

Ανώνυμος είπε...

Οντως δυνατός ο κάλαμος του Άρχοντος Μ. Ιερομνήμονος της Μ.τ.Χ.Ε. Αριστείδου Πανώτη & λέει & αλήθειες που τσακίζουν κόκκαλα .

Νεκτάριος Πετρίδης είπε...

Πείτε μου σᾶς παρακαλῶ, τελικὰ. Ὁ Παπισμός εἶναι ἐκκλησία ;
Τσ..τσ..τσ..Τί μαθαίνει κανείς στὰ 45 του ...!

Φεύγω καρφωτός γιὰ τὸν πλησιέστερο παπικό ναό, αὐτόν τοῦ Παλαιοῦ Ψυχικοῦ, νὰ προλάβω νὰ μεταλάβω.
Ἀσπάζομαι τίς παντόφλες σας

Ανώνυμος είπε...

Γιατί αμφιβάλλετε κ.Ν.Πετρίδη; Ανοίξτε το τευχίδιο του Αγίου Βαπτίσματος της Εκκλησίας της Ελλάδος(έκδοση Αποστ.Διακονίας) και μελετήστε την ενότητα "ακολουθία της επιστροφής εκ της Λατινικής ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ"...θα δείτε εκεί πως δεν επαναλαμβάνεται η τριττή κατάδυση και ανάδυση στο αγιασμένο νερό και ότι απλώς ο επιστρέφων χρίεται με Άγιο Μύρο και προσυπογράφει το νενομισμένο λίβελλο!
Αν πάλι μελετήσετε το ετήσιο ημερολόγιο "τσέπης" της Μητροπόλεως Πατρών, μιάς, όπως ακούγεται αυστηρής Μητροπόλεως..., θα δείτε, στην ενότητα της τελέσεως γάμων ορθοδόξου με ετερόδοξο, ότι επιτρέπεται η νόμιμη-εκκλησιαστικά- συζυγία μεταξύ τους, με μόνο όρο το ότι το ετερόδοξο μέλος της συζυγίας έχει βαπτισθεί στο Όνομα της Αγίας Τριάδος!
Αντιθέτως εάν ένας "Γ.Ο.Χ., τάχα και ορθόδοξος, κληρικός" έλθει σε μετάνοια και θελήσει να ενταχθεί στον Κανονικό κλήρο ουδεμία ιερωσύνη του αναγνωρίζεται, θεωρείται λαϊκός-και μάλιστα ως υπό λαϊκού με "βάπτισμα ανάγκης" βαπτισθείς- και χειροτονείται εξ' αρχής! Διότι άπαντες οι λεγόμενοι Γ.Ο.Χ. δεν έχουν βαπτισθεί κανονικώς καθόσον ο λεγόμενος κλήρος τους είναι απλοί ρασοφορεμένοι λαϊκοί(υπό λαϊκών και αυτοί βαπτισθέντες) και, όπως σωστότατα επεσήμανε ο Πειραιώς στην απάντηση του εδώ στην Ιδιωτική οδό, διαπράττουν καθημερινά το ποινικό αδίκημα της "ἀντιποιήσεως ἀρχῆς καί στολῆς". Το ότι δε δεν υφίσταται σε αυτούς ουδεμιάς μορφής κανονική Ιερωσύνη το απέδειξε ο Άρχων κ.Πανώτης σε παλαιότερο άρθρο του, με ντοκουμέντα και μάλιστα επικαλούμενος και την αδιάψευστη μαρτυρία ενός φωτισμένου γέροντος, του αειμνήστου Επιφανίου Θεοδωροπούλου!

Νεκτάριος Πετρίδης είπε...

Τί νὰ σᾶς πῶ 15/5 3:57 μμ., ὁ ταλαίπωρος ;

Ὁρισμένες φορές γιὰ λόγους ἀ β ρ ο φ ρ ο σ ύ ν η ς χρησιμοποιῶ κι ἐγώ τὸν ὅρο "ἐκκλησία" ὅταν ἀναφέρομαι στὴν αἴρεση τοῦ Παπισμοῦ.Δὲν ἔφθασα στὸ σημεῖο νὰ τὸ πιστέψω κιόλας !

Θὰ σᾶς πῶ ὅμως αὐτό πού ξέρω. Ἡ μητέρα μου ἦταν ρωμαιοκαθολική κι ἐπέστρεψε στὴ Μ Ι Α , ΑΓΙΑ, ΚΑΘΟΛΙΚΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ.Μὲ τριττὴ κατάδυση καὶ ἀνάδυση στὸ ἁγιασμένο νερὸ. Ἡ βάπτιση ἔλαβε χώρα σὲ ναὸ τῶν Ἀθηνῶν.
Ἕνας ἀπὸ τούς καλύτερους παιδικούς μου φίλους (χώρια οἱ μισοί συγγενεῖς !!) εἶναι ρωμαιοκαθολικός.Συνδέστε το μὲ τὴν ἀβροφροσύνη πού προανέφερα.Παρακαλέστε τὸ Θεό γιὰ τὴν ἐπιστροφή τους ἀπὸ τὴν πλάνη.

Σχετικῶς μὲ ὅσα γράψατε, διαβᾶστε κι ἐδῶ : www.oodegr.com/oode/oikoumen/airesi1.htm

Ἄν ὑποψιαστῶ,γιὰ νὰ θυμηθῶ καὶ κάποιον Μῆτσο τοῦ Λαζόπουλου,ἄν ὑποψιαστῶ ὅτι ὁ καρνάβαλος τοῦ Παπισμοῦ εἶναι Ἐκκλησία, τότε ξεγράψτε με. Θὰ γίνω ὁπαδός τοῦ Βολταίρου καὶ πάνω στὸ βωμό τῆς Notre Dame θὰ θρονιάσω τὴν πιό..(ἄντε νὰ μή τὸ πῶ).. τῆς Γαλλίας !

Χριστός Ἀνέστη !

Ανώνυμος είπε...

Εγώ κ.Ν.Πετρίδη και χαίρομαι χαράν μεγάλην γιά τις εμπειρίες που καταθέσατε αλλά και είμαι υποχρεωμένος να καταθέσω ό,τι πράττεται κανονικώς και δημοσία στην Έλλαδική Εκκλησία τουλάχιστον! Επί πλέον είμαι σε θέση να γνωρίζω κληρικούς και μάλιστα του Οικ.Θρόνου παρακαλώ...! στην Ευρώπη και την Αμερική οι οποίοι από υπερβάλλοντα ζήλο ή ίσως και αμφιβολία αναβαπτίζουν-αντικανονικώς- από της Λατινικής Εκκλησίας νεοεισερχομένους στην Ορθόδοξη Εκκλησία η οποία είναι εν ταυτώ και η μόνη "Καθολική" Εκκλησία! Και όπως πολύ σωστά είπε ο Οικ.Πατριάρχης μας απευθυνόμενος προς Αγιορείτη καθηγούμενο, ο οποίος του έκαμε προ καιρού διδαχή δημόσια, προπετώς και απρεπώς, να διακόψει τους θεολογικούς διαλόγους: η Ορθόδοξος Εκκλησία μας -ήτοι η Καθολική- κατέχει το Πλήρωμα της Αληθείας και ως εκ τούτου ουδένα κίνδυνο διατρέχει από τον μετά των ετεροδόξων αλλά και των αλλοθρήσκων διάλογον! Αντιθέτως μάλιστα, ως και ο Αλβανίας Αναστάσιος διαδηλοί, είναι χρέος ιεραποστολικό ο διάλογος διότι έτσι παρέχεται η ευκαιρία να πληροφορηθούν οι μη Ορθόδοξοι-διαλεγόμενοι μεθ' ημών, και δη κατ΄ακρίβεια, τα σχετικά με την "παρ΄ημίν ελπίδα"! Προβληματιστείτε, τέλος, παρακαλώ, με αυτό που στην παρούσα ανάρτηση ευθαρσώς καταθέτει ο Άρχων κ.Πανώτης: "Αλίμονο αν κάποτε καταγράψω την ιστορία και την θεολογική ποιότητα του ελλαδικού «ανθενωτισμού»!"
ευχαριστώ γιά την προσοχή Σας, Αληθώς Ανέστη ο Κύριος!
Ο 15/5 3:57 μμ.

Νεκτάριος Πετρίδης είπε...

Αὐτὸ θέλω νὰ πιστεύω κι ἐγώ, ὅτι δηλαδή οἱ διάλογοι γίνονται γιὰ τὴν ἐπιστροφή τῶν α ἰ ρ ε τ ι κ ῶ ν στὴν Ὀρθοδοξία, στὴν ὅλη Ἐκκλησία. Σὲ διαφορετική περίπτωση, μπορεῖ τώρα νὰ μὴν ἔχουμε Κεράτιο καὶ Προποντίδα, ἀλλὰ ἔχουμε Φάληρο... Καὶ αὐτοί πού θὰ τούς ὁδηγήσουν στὸ Φάληρο, δὲ θὰ'ναι ἄρχοντες, ἀλλὰ ἀρχόμενοι,ὁ πιστός λαός τοῦ Θεοῦ ὅπως συνέβαινε πάντοτε ἄλλωστε.

Κατόπιν τόσων προσπαθειῶν καὶ μετὰ ἀπὸ τόσες δεκαετίες θεολογικῶν διαλόγων, νὰ ὑποθέσω ὅτι δεκάδες, ἤ μήπως κι ἑκατοντάδες, αἰρετικῶν συμμετεχόντων σ'αὐτούς τούς διαλόγους ἐπέστρεψαν στὴ μάνδρα τοῦ Χριστοῦ ;

Ἀφήνω δὲ κατὰ μέρος τίς συχνότατες συμπροσευχές, τί σκανδαλισμό προκαλοῦν στούς πιστούς ὀρθοδόξους, ὄχι σὲ ὅλους ἀσφαλῶς, ἀλλά καὶ τί σύγχυση μποροῦν νὰ προκαλέσουν σὲ ὅσες εὐαίσθητες ψυχές, ἐκεῖ στὴ Δύση, ἀσφυκτιοῦν μέσα στὰ ἀδιέξοδα πού προκάλεσαν ἡ π α ρ α χ ά ρ α ξ η τοῦ Χριστιανισμοῦ καὶ ἡ ἀντίδραση σ'αὐτὴν, δηλαδή ἡ ἀθεϊα...

Μὲ ἀδελφικούς χαιρετισμούς, καλή ἑβδομάδα.

Ανώνυμος είπε...

Χαίρομαι γιά την άποψή σας "Καὶ αὐτοί πού θὰ τούς ὁδηγήσουν στὸ Φάληρο, δὲ θὰ'ναι ἄρχοντες, ἀλλὰ ἀρχόμενοι,ὁ πιστός λαός τοῦ Θεοῦ" Ως γνωστό αυτή είναι και η εκπεφρασμένη θέση του συντονιστού των διαλόγων, του Οικουμενικού μας Πατριαρχείου δηλαδή, δια στόματος και γραφίδος του Σεβ.Περγάμου κ.Ιωάννου Ζηζιούλα: To αποτέλεσμα των διαλόγων ο λαός του Θεού θα το κρίνει και θα το επικυρώσει, ή θα απορρίψει αντιστοίχως, με την καθοδήγηση της επιπνοίας του Παρακλήτου!
Ανταποδίδω τους χαιρετισμούς και αντεύχομαι τα κάλλιστα.
15 Μαΐου 2011 11:15 μ.μ.

Related Posts with Thumbnails