Προς
Την εφημερίδα «Ορθόδοξος Τύπος»
Αξιότιμοι κύριοι,
Στο τελευταίο σας φύλλο (αρ. 1853, 12/11/2010) και στη σελίδα 8, φιλοξενείται άρθρο συνεργάτη σας , που υπογράφει ως Γ.Ζ, στο οποίο περιέχονται πληροφορίες και κρίσεις για το Σύνδεσμό μας, που δυσφημούν και υποτιμούν τη δράση του ενώ ταυτόχρονα ως απολύτως ψευδείς παραπληροφορούν τον ανυποψίαστο αναγνώστη, δημιουργώντας αρνητικές εντυπώσεις, μακράν της γνωστής διεθνώς δημοσιογραφικής δεοντολογίας.
Ο συνεργάτης σας, αναφερόμενος στη κρίση για το μάθημα των Θρησκευτικών στο «Νέο Λύκειο» και τις αντιδράσεις της θεολογικής εκπαιδευτικής κοινότητας, ισχυρίζεται ότι ο Πανελλήνιος Θεολογικός Σύνδεσμος «ΚΑΙΡΟΣ» , «εσιώπησεν ενόχως».
Ως προς το «εσιώπησεν» θεωρούμε τουλάχιστον ότι -δημοσιογραφικώς κρινόμενο- αποτελεί ολίσθημα του αρθρογράφου, αφού δεν φρόντισε να επαληθεύσει την γνώμη του, μέσω πληροφόρησης την οποία προφανώς δεν ανεζήτησε, πριν την καταγράψει με απόλυτη βεβαιότητα. Ήδη από της 20/10/2010 ο «ΚΑΙΡΟΣ» έχει εκδώσει και κυκλοφορήσει εκτενή και εμπεριστατωμένη ανακοίνωση για το θέμα, η οποία έχει μέχρι σήμερα τύχει ευμενέστατης κριτικής από τον θεολογικό – εκπαιδευτικό κόσμο και φυσικά είναι αναρτημένη στην ιστοσελίδα του [www.kairosnet.gr]. Άρα προς τι ,το «εσιώπησεν»; Μάλλον δεν φαίνεται αυτονόητο, ότι είναι άλλο πράγμα, το να διαφωνεί κανείς με αυτά που υποστηρίζει ο «ΚΑΙΡΟΣ» και ασφαλώς άλλο, το να ισχυρίζεται ότι ο «ΚΑΙΡΟΣ» δεν μίλησε ποτέ.
Αλλά ο «ΚΑΙΡΟΣ» σύμφωνα με την πεπλανημένη του άποψη δεν εσιώπησε απλώς αλλά «ενόχως». Στο ψεύδος δηλαδή, έστω οφειλόμενο σε βαθεία άγνοια, προστίθεται και η συκοφαντία. Δεν είναι δυνατόν να ερμηνεύσει κανείς διαφορετικά την προηγούμενη κρίση παρά ως προσπάθεια μείωσης της τιμής και της υπολήψεως των μελών μας, διότι φυσικά ο «ΚΑΙΡΟΣ» δεν είναι απλώς μια ιδέα. Που στηρίζεται άραγε αυτή η κρίση περί «ενόχου σιωπής»; Όσοι παρακολουθούν τις εξελίξεις στα θεολογικά δρώμενα και η εφημερίδα σας συμπεριλαμβάνεται σ΄αυτούς, γνωρίζουν τις παρεμβάσεις του «ΚΑΙΡΟΥ» σε πολλά επίπεδα. Ελπίζουμε ότι δεν έγινε με πλήρη συνείδηση των γραφομένων.
Είναι απορίας άξιον, ότι άνθρωποι που υπερασπίζονται την Ορθοδοξία σθεναρώς, δεν υπερασπίζονται εμπράκτως και την Ορθοπραξία. Ασφαλώς, το δικαίωμα της κριτικής είναι αναφαίρετο για όλους, αλλά με ποιους όρους; Είναι δυνατόν μια διαφορετική άποψη να αντιμετωπίζεται μονίμως ως πεπλανημένη; Που επιστρέφουμε με παρόμοιες αντιλήψεις και πρακτικές; Έχουμε καταστήσει σαφές ότι ο «ΚΑΙΡΟΣ» δεν ενδιαφέρεται να συμμετέχει σε ένα διάλογο, που διεξάγεται με συνθήματα και δεν περιέχει θέσεις ή προτάσεις, διατυπωμένες με νηφαλιότητα και σοβαρότητα.
Πιστεύουμε πως θα συμφωνήσετε ότι οποιαδήποτε κριτική δεν δικαιολογεί παρόμοια ολισθήματα, εφόσον σπιλώνονται αδίκως και αναιτίως υπολήψεις και μειώνονται συνειδήσεις ανθρώπων, που και στον αρθρογράφο σας, είναι εν πολλοίς άγνωστοι.
Έχουμε τη γνώμη, ότι στοιχειώδης δεοντολογία επιβάλλει να δημοσιευθεί η παρούσα επιστολή στον οικείο τόπο της εφημερίδος σας και ο αρθρογράφος σας , αξιότιμος κ. Γ.Ζ να επανορθώσει τάχιστα και για το «εσιώπησεν» και για το «ενόχως». Το κείμενο της ανακοίνωσης του «ΚΑΙΡΟΥ» για το θέμα του μαθήματος των Θρησκευτικών στο «Νέο Λύκειο» τίθεται στη διάθεσή σας τόσο για τη δημοσίευσή του όσο και την άσκηση της όποιας κριτικής, που είναι πάντα καλοδεχούμενη όταν ασκείται με ευπρέπεια και επιχειρήματα.
Με εκτίμηση
Η Διοικούσα Επιτροπή
Αμπατζίδης Θεόφιλος, Θεολόγος ΓΕΛ Σερβίων, Κοζάνη
Αργυρόπουλος Ανδρέας, Σχολικός Σύμβουλος Θεολόγων Βορείου Αιγαίου
Καζλάρη Πηγή, Θεολόγος, Λάρισα
Κωνσταντίνου Μιλτιάδης, Καθηγητής του Τμήματος Θεολογίας ΑΠΘ
Μαυροκωστίδης Γρηγόριος, Θεολόγος 7ου ΓΕΛ Θεσσαλονίκης
Μόσχος Δημήτριος, Λέκτορας του Τμήματος Θεολογίας ΕΚΠΑ
Παπαδόπουλος Γεώργιος, Θεολόγος 3ου ΓΕΛ Αχαρνών
Παπασωτηρόπουλος Xριστόφορος, Θεολόγος Γυμνασίου Λουσικών Αχαΐας
Σταματέλου Nόνη, Θεολόγος 7ου ΓΕΛ Ιωαννίνων
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου