Του Παναγιώτη Αντ. Ανδριόπουλου
Την Τρίτη 8 Αυγούστου 2017, πραγματοποιήθηκε στο Καλλιμανοπούλειο Εκκλησιαστικό Διακονικό Κέντρο Καλαβρύτων Ιερατική Σύναξη των κληρικών της Ιεράς Μητροπόλεως Καλαβρύτων & Αιγιαλείας, παρουσία του μητροπολίτου Καλαβρύτων και Αιγιαλείας Αμβροσίου.
Η Σύναξη αυτή των Ιερέων αποφάσισε ομόφωνα και εξέδωσε ένα ψήφισμα διαμαρτυρίας για διάφορα θέματα που αφορούν σε «μεθοδεύσεις του κυβερνητικού σχήματος και του πολιτικού κόσμου γενικότερα διά την αποδόμηση της παραδοσιακής ελληνικής κοινωνίας, αναπόσπαστο κομμάτι της οποίας ιστορικά υπήρξε η Ορθόδοξη Εκκλησία.» Γνωστές κοινοτοπίες και φλυαρίες άνευ ουσίας.
Το ενδιαφέρον εστιάζεται στο γεγονός ότι οι ιερείς της Μητροπόλεως αποφάσισαν να εγκρίνουν και να υποστηρίξουν την ακόλουθη πρόταση του μητροπολίτου Καλαβρύτων Αμβροσίου:
«Α. Την προσθήκη στην Μεγάλη Συναπτή στην αρχή της Θείας Λειτουργίας και μόνον, μετά το «Υπέρ του ευσεβούς ημών έθνους», της αιτήσεως «Υπέρ των ασεβεστάτων, αθέων και απίστων Αρχόντων ημών, των πολεμίων της αμωμήτου ημών Πίστεως και της Πατρίδος, Μελών του Ελληνικού Κοινοβουλίου πάσης πολιτικής αποχρώσεως, των μισούντων και αδικούντων ημάς, και της μετανοίας και επιστροφής αυτών, του Κυρίου δεηθώμεν» η οποία, όπως οι υπόλοιπες αιτήσεις της Μεγάλης Συναπτής, λέγεται εκφώνως.
Β. Η ευχή μετά τον καθαγιασμό των Τιμίων Δώρων «Του Αγίου Ιωάννου Προδρόμου» στο τέλος, μετά την φράση «υπέρ της Καθολικής και Αποστολικής Εκκλησίας», να τροποποιηθεί ως εξής «Μνήσθητι Κύριε των ασεβεστάτων, αθέων και απίστων Αρχόντων ημών, των πολεμίων της αμωμήτου ημών Πίστεως και της Πατρίδος, Μελών του Ελληνικού Κοινοβουλίου πάσης πολιτικής αποχρώσεως, των μισούντων και αδικούντων ημάς, και της μετανοίας και επιστροφής αυτών. Δος αυτοίς ειρηνικήν την Αρχήν, ίνα και ημείς, εν τη γαλήνη αυτών, ήρεμον και ησύχιον βίον διάγομεν εν πάση ευσεβεία και σεμνότητι». Η ευχή αυτή λέγεται μυστικώς.
Σκοπός των ανωτέρω προσθηκών είναι η έντονος προσευχή της τοπικής μας Εκκλησίας διά τον φωτισμό και την μετάνοια των αρχόντων, προκειμένου να εργασθούν διά το συμφέρον και την πρόοδο της Πατρίδος μας.»
Εδώ έχουμε μία ιταμή παρέμβαση στο καθιερωμένο κείμενο της Θείας Λειτουργίας του Αγίου Ιωάννου του Χρυσοστόμου, η οποία συνιστά βάναυση, αθεολόγητη και λειτουργικώς απαράδεκτη αλλοίωση του μυστηρίου της Θείας Ευχαριστίας.
Φυσικά αυτά είναι «ψιλά» γράμματα για τον μητροπολίτη Καλαβρύτων, ο οποίος νομίζει ότι η Εκκλησία είναι τσιφλίκι του και μπορεί να κάνει όποτε θέλει ό,τι θέλει. Δεν έχει κανέναν ενδοιασμό στο να προσθέσει ή να αφαιρέσει τι, αφού θεωρεί ότι η Θεία Λειτουργία είναι δική του υπόθεση κι όχι της Εκκλησίας.
Και βέβαια γιατί να μην το κάνει αφού σε ό,τι λέει ή πράττει δεν συναντά την παραμικρή αντίδραση;
Κινείται με άνεση ως πραγματικός «ελληνάρας» που μπορεί να καταριέται συνανθρώπους του την Μ. Παρασκευή, να εξαπολύει μύδρους και κεραυνούς εναντίον όσων δεν συμφωνούν μαζί του (εναντίον ακόμα και συνεπισκόπων του) και εν τέλει να αλλάζει την Θεία Λειτουργία γιατί έτσι του γουστάρει.
Η περίπτωσή του αποτελεί μια μικρή Ελλαδογραφία, όπου η αυθαιρεσία υπερπερισσεύει, η αλαζονεία θεωρείται λεβεντιά και οι άναρθρες κραυγές και κατάρες μορφή …διαμαρτυρίας.
Τι σχέση μπορεί να έχει αυτή η «λογική» με την Εκκλησία; Προφανώς καμία.
Όμως σε μια Ελλάδα που βγαίνει μπροστά, στον σύγχρονο κόσμο, με το σύνθημα «Χριστός και Ελλάδα», ο Καλαβρύτων και οι όμοιοί του είναι λαϊκά είδωλα.
Έτσι, η εφημερίδα «στόχος» δίνει το πραγματικό στίγμα της Αμβροσιανής κίνησης: «Τους ξεσκίζει ο Αμβρόσιος» με την προσθήκη «Υπέρ των ασεβεστάτων, αθέων και απίστων Αρχόντων ημών…» στην Θ. Λειτουργία.
Ή αλλιώς "έμπαινε Γιούτσο!"
3 σχόλια:
Φίλτατε Παναγιώτη, Χαίρε εν Κυρίω πάντοτε.
Η περίπτωσις Αμβροσίου είναι λίαν σοβαρή. Ο δυστυχής ούτος άνθρωπος θα έπρεπε να παυθεί από τα αρχιερατικά του καθήκοντα -αν όχι να εκπέσει ακόμη και του βαθμού της ιερωσύνης- διότι προκαλεί το σύνολο των πιστών με τις ανόητες και αθεολόγητες πρωτοβουλίες του, όπως αυτή η αισχρή παραποίηση του κειμένου της Θείας Λειτουργία του ιερού Χρυσοστόμου. Με ποίαν λογική η ΙΣ τον ανέχεται; Ως ιεροψάλτης θα αρνηθώ να αντιφωνήσω το "Κύριε ελέησον" στην αυθαίρετη προσθήκη του Αμβροσίου συμμουρφούμενος με του Ιερούς Κανόνες που απαγορεύουν ΡΗΤΩΣ να λέγεται οτιδήποτε εκτός διφθέρας.
Τελειώνοντας, επίτρεψέ μου να σε συγχαρώ ακόμη μια φορά για τον έλεγχο που ασκείς σ' αυτόν τον προβατόσχημο λύκο. Ο Θεός να σε έχει καλά.
"Εἷς ἀδελφὸς διὰ Χριστὸν σαλός".
Τελικά, ο Καλαβρύτων είναι η ΕΚΚΛΗΣΙΑ!
χα...χα...
διογενης -εμ
Κάποτε η Ιεραρχία "κάθησε" στο σκαμνί κατηγορούμενο για την εισαγωγή μετάφρασης της θείας λειτουργίας τον αείμνηστο μητροπολίτη Νικοπόλεως και Πρεβέζης κυρό Μελέτιο γιατί διέκρινε αυθαιρεσία και εκτροπή από την τάξη (!). Στη περίπτωση του μητροπολίτη Αιγιαλείας θα κάνει άραγε κάτι;
Θεολόγος με κοινή λογική
Δημοσίευση σχολίου