Με επιτυχία και με τη συμμετοχή πολύ κόσμου που κατέκλυσε το χώρο από νωρίς, πραγματοποιήθηκε χθες βράδυ (Σάββατο 30 Ιουλίου) η δεύτερη συναυλία με τίτλο Της Σελήνης της Μυτιλήνης, στο Ελαιτριβείο Βρανά στο χωριό Παπάδος της Λέσβου.
Λόγω ακριβώς της μεγάλης προσέλευσης είχε στηθεί μια γιγαντο-οθόνη σε διπλανό χώρο από αυτόν της συναυλίας, όπου πολλοί είχαν τη δυνατότητα να παρακολουθήσουν τη συναυλία με άνεση.
Παρά το γεγονός ότι το πρόγραμμα - ποίηση του Οδυσσέα Ελύτη σε μουσική Γιώργου Κουρουπού - ήταν ιδιαίτερα απαιτητικό, ο κόσμος παρακολούθησε ευλαβικά την συναυλία χειροκροτώντας θερμότατα στο τέλος τους συντελεστές.
Λόγω ακριβώς της μεγάλης προσέλευσης είχε στηθεί μια γιγαντο-οθόνη σε διπλανό χώρο από αυτόν της συναυλίας, όπου πολλοί είχαν τη δυνατότητα να παρακολουθήσουν τη συναυλία με άνεση.
Παρά το γεγονός ότι το πρόγραμμα - ποίηση του Οδυσσέα Ελύτη σε μουσική Γιώργου Κουρουπού - ήταν ιδιαίτερα απαιτητικό, ο κόσμος παρακολούθησε ευλαβικά την συναυλία χειροκροτώντας θερμότατα στο τέλος τους συντελεστές.
Ο συνθέτης Γιώργος Κουρουπός σημείωσε στο πρόγραμμα της συναυλίας τα εξής:
Μας ζητήθηκε να φτιάξουμε ένα καινούργιο πρόγραμμα για τη Μυτιλήνη και ανταποκριθήκαμε με χαρά.
Από τα παλιότερα τραγούδια μου σε ποίηση Ελύτη κράτησα μόνο τρία, απ' αυτά που σηματοδοτούν την πρώτη μου απόπειρα μελοποίησης Ελύτη για φωνή και πιάνο - μέχρι τότε είχα καταπιαστεί μόνο με τον Μικρό Ναυτίλο, έργο για δύο φωνές και ορχήστρα.
Η νέα μου πρόταση για τη Μυτιλήνη έχει ως κεντρικό άξονα το συγκινητικό ποίημα Της Σελήνης της Μυτιλήνης - Παλαιά και Νέα Ωδή. Απαγγέλλεται ολόκληρο, συνοδεία πιάνου, μαντολίνου και πολλών κρουστών οργάνων, που χειρίζονται οι τρεις φωνές που μετέχουν στο έργο.
Στόχος μου ήταν να μεταφέρω την μυστηριακή ατμόσφαιρα του ποιήματος στον κόσμο των ήχων και όχι να αναπαραστήσω το φυσικό ηχητικό περιβάλλον. Οι συνεχώς μεταβαλλόμενες ανταύγειες του φεγγαριού, η γοητεία, η μελαγχολία, ο φόβος της νύχτας, ο εύθραυστος ψυχισμός του παιδιού και ο εξομολογητικός διαλογισμός του ποιητή, αναζητούν το ηχητικό τους ανάλογο.
Τα υπόλοιπα νέα τραγούδια μου είναι απλές μελωδίες, στο κλίμα που επιβάλλει η απέριττη αισθαντικότητα της Σαπφώς.
Θεώρησα χρέος μου να συμπεριλάβω και δύο-τρία αγαπημένα τραγούδια του Μίκη Θεοδωράκη και του Μάνου Χατζιδάκι, ως φόρο τιμής στην μεγάλη προσφορά τους στο Ελληνικό τραγούδι.
Μας ζητήθηκε να φτιάξουμε ένα καινούργιο πρόγραμμα για τη Μυτιλήνη και ανταποκριθήκαμε με χαρά.
Από τα παλιότερα τραγούδια μου σε ποίηση Ελύτη κράτησα μόνο τρία, απ' αυτά που σηματοδοτούν την πρώτη μου απόπειρα μελοποίησης Ελύτη για φωνή και πιάνο - μέχρι τότε είχα καταπιαστεί μόνο με τον Μικρό Ναυτίλο, έργο για δύο φωνές και ορχήστρα.
Η νέα μου πρόταση για τη Μυτιλήνη έχει ως κεντρικό άξονα το συγκινητικό ποίημα Της Σελήνης της Μυτιλήνης - Παλαιά και Νέα Ωδή. Απαγγέλλεται ολόκληρο, συνοδεία πιάνου, μαντολίνου και πολλών κρουστών οργάνων, που χειρίζονται οι τρεις φωνές που μετέχουν στο έργο.
Στόχος μου ήταν να μεταφέρω την μυστηριακή ατμόσφαιρα του ποιήματος στον κόσμο των ήχων και όχι να αναπαραστήσω το φυσικό ηχητικό περιβάλλον. Οι συνεχώς μεταβαλλόμενες ανταύγειες του φεγγαριού, η γοητεία, η μελαγχολία, ο φόβος της νύχτας, ο εύθραυστος ψυχισμός του παιδιού και ο εξομολογητικός διαλογισμός του ποιητή, αναζητούν το ηχητικό τους ανάλογο.
Τα υπόλοιπα νέα τραγούδια μου είναι απλές μελωδίες, στο κλίμα που επιβάλλει η απέριττη αισθαντικότητα της Σαπφώς.
Θεώρησα χρέος μου να συμπεριλάβω και δύο-τρία αγαπημένα τραγούδια του Μίκη Θεοδωράκη και του Μάνου Χατζιδάκι, ως φόρο τιμής στην μεγάλη προσφορά τους στο Ελληνικό τραγούδι.
Πραγματικά, ο Σπύρος Σακκάς και η Δάφνη Πανουργιά στο τραγούδι, η Βιβή Γκέκα στο μαντολίνο, η Ιουλίτα Ηλιοπούλου στην απαγγελία και βέβαια ο Γιώργος Κουρουπός στο πιάνο, ερμήνευσαν με λυρισμό και τέχνη τον μελοποιημένο Ελύτη, που παραμένει διαχρονικός ως το μεδούλι! Και πάντα αποτελεί μια ισχυρή πρόκληση για συνθέτες και ερμηνευτές.
φωτογραφίες πριν και κατά τη συναυλία: Ιδιωτική Οδός
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου