Κυριακή 2 Ιανουαρίου 2011

ΒΑΘΕΙΑ ΘΛΙΨΗ ΚΑΙ ΝΤΡΟΠΗ ΓΙΑ ΤΗ ΣΤΑΣΗ ΤΟΥ ΓΟΡΤΥΝΟΣ ΚΑΙ ΟΧΙ ΜΟΝΟ...


Μετά την πρώτη θλίψη η βαθειά ντροπή…

Ο μητροπολίτης Γόρτυνος, δεν φτάνει που παραφέρθηκε ανεπίτρεπτα γινόμενος έξαλλος και εκστομίζοντας πολλάκις το «να χαθείτε!» σε ποίμνιό του, φράση απαράδεκτη για κληρικό, τώρα συνεχίζει να προσθέτει «τραύμα τω τραύματι». Καλούμενος στο Mega ήλθε σε αντιδικία με τον Οικονομέα και υποστήριξε ότι θα το επαναλάμβανε αν χρειαζόταν! Στο τέλος τού έκλεισε το τηλέφωνο! Καλούμενος στον Antenna άρχισε να μιλά ήρεμα αλλά μόλις άκουσε ότι εκεί βρισκόταν εκπρόσωπος του Συνασπισμού λέει στον Παπαδάκη: «Του απαγορεύω να μου απευθύνει το λόγο»! Ενώ μόλις λίγο πριν είχε πει πως η Εκκλησία δεν κομματίζεται και πως οι κληρικοί βρίσκονται σε όλο το φάσμα των κομμάτων, «από το ένα άκρο ως το άλλο»! Λόγια κούφια δηλαδή που λέγονται κατά συνθήκην χωρίς να τα πιστεύουν και οι ίδιοι. Και από την άλλη επαναλάμβανε διαρκώς ότι ο αριστερός εκείνος που μίλησε (ήρεμα) στη Δημητσάνα προσέβαλε την Εκκλησία και ύβρισε τους ιερείς. Πού την βρήκε την ύβρη; Ευτυχώς όλοι είδαμε το βίντεο και σχηματίσαμε προσωπική γνώμη. Και αν όντως είχε υβρίσει, έτσι συνέστησε ο Χριστός να απαντούμε στους υβριστές;

Η περίπτωσή του δεν είναι μοναδική, απλώς πολλοί άλλοι μητροπολίτες δεν έχουν καντιωτικές καταβολές όπως αυτός και έτσι δεν παρασύρονται και ελέγχουν κάπως τα συναισθήματά τους δημοσια. Όμως από κάτω βρίσκεται η ίδια χρόνια αρρώστια: η ανικανότητα της Εκκλησίας μας να συναντηθεί με το νεωτερική κοινωνία και να διαλεχθεί μαζί της ως ίσος προς ίσον. Αυτή η ισότητα στον διάλογο τής είναι ανυπόφορη. Όχι, πρέπει να ομιλεί πάντα αφ’ υψηλού. Οφείλουν όλοι να αναγνωρίζουν συνεχώς το τι προσέφερε, όπως μια απατημένη μεσήλιξ σύζυγος κατηγορεί τον άντρα της: «σου χάρισα τα νιάτα μου και συ πήγες με άλλη, δεν ντρέπεσαι!», ανίκανη την ίδια ώρα να είναι τόσο πειστική και ελκυστική για να τον κρατήσει κοντά της. Κάθε αμφισβήτηση του σημερινού θεσμικού ρόλου της Εκκλησίας την εκλαμβάνουν σαν ύβρη. Και όταν είσαι ανίκανος να διαλεχθείς καταφεύγεις στο θυμικό, στην εύκολη λύση, και εξιδανικεύεις τα ξεσπάσματα: «Θα γίνω τρελός δεσπότης για την πίστη μου».

Όπως είπε σε μια αυτές τις εκπομπές, θέλησε να υπερασπιστεί «τα δίκαια της Εκκλησίας»! Έλεος πια με αυτή τη φράση! Είναι τα δίκαια μιας παράταξης απέναντι στις άλλες παρατάξεις; Πόσο πίσω βρίσκεται η εκκλησιολογία ανθρώπων που κατέχουν ανώτατες θέσεις! Ποια είναι τα δίκαια της Εκκλησίας αν όχι οι ψυχές των ανθρώπων που πρέπει να κερδηθούν; Υπάρχει κάποια άλλη Εκκλησία πέρα από τις ψυχές των ανθρώπων για τις οποίες ενανθρώπησε και σταυρώθηκε ο Χριστός; Στα μυαλά ορισμένων όμως υπάρχει μια Εκκλησία πέρα από αυτό, σαν ένας αυτόνομος οργανισμός που κοντράρεται με άλλους. Η αντίληψη αυτή κρύβει βαθειά κληρικοκρατία. Αν είσαι πράγματι παπάς και ποιμένας με όλη τη σημασία της λέξεως, απάντησε στον αμφισβητία με τέτοιο τρόπο που να τον κάνεις να ζητήσει συγγνώμη. Ή τουλάχιστον, αν αυτός είναι κακόπιστος, να κερδίσεις τη κοινή γνώμη με αντεπιχειρήματα. Όποιος φωνασκεί δείχνει πως δεν πατάει γερά. Οι άνθρωποι σήμερα ζητούν χαμηλούς τόνους και κληρικούς που ξέρουν πού πατάνε. Εκτός από λίγους ανεγκέφαλους οπαδούς οι οποίοι διψούν για αρένα, οι οποίοι αποδέχτηκαν ήδη τη φράση του δημαγωγού Καρατζαφέρη ότι αποτελεί διάδοχο του Γρηγορίου του Ε'! Και να σκεφτεί κανείς ότι τον είχαν εκλέξει καθηγητή στη Θεολογική Σχολή! Αλλά στο Τμήμα Κοινωνικής Θεολογίας βέβαια που τώρα κατέρρευσε υπό το βάρος των ανομημάτων του…

Αίσχος, σεβασμιώτατοι! (Μόνο κατ’ όνομα αφού έχετε χάσει κάθε ικανότητα να εμπνέετε σεβασμό). Δεν σας αναγνωρίζουμε το δικαίωμα να μας εκπροσωπείτε και να διασύρετε το σώμα του Χριστού. Αν δεν είστε σε θέση να επιτελέσετε την αποστολή σας στην κοινωνία που σας έταξε ο Θεός να ζήτε, να πάτε σπίτι σας και να ζήσετε με τη σύνταξη που σας προσφέρει ο ελληνικός λαός, ακόμη και οι άπιστοι χωρίς βέβαια να ερωτηθούν. Δεν έχετε δικαίωμα να μας ντροπιάζετε με χρήματα του στερημένου λαού μας. Εκφράζοντας τη βαθειά θλίψη και ντροπή που πολλοί αδελφοί μας αισθάνθηκαν με τη συμπεριφορά του μητροπολίτη Γόρτυνος καλούμε και παρακαλούμε την Ιερά Σύνοδο να τον καλέσει σε απολογία και να του επιβάλει επιτίμιο για αυτήν την αχαρακτήριστη στάση. Το ίδιο παρακαλούμε και για τον ανεκδιήγητο μητροπολίτη Πειραιώς ο οποίος ζη σε ένα δικό του κόσμο και φαντάζεται την Εκκλησία εν διωγμώ! Δεν επιτρέπουμε σε κάποιους επισκόπους να ακυρώνουν ελαφρά τη καρδία ό,τι με κόπο χτίζουν καθημερινά απλοί ιερείς μας, λαϊκοί θεολόγοι, και άλλοι πιστοί μέσα στη δύσκολη κοινωνία στην οποία ζούμε.

Ένας αγανακτισμένος κληρικός και πολλοί λαϊκοί

Πίνακας: Περίσκεψη, 1974-80 του Γιάννη Μαγκανάρη

11 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Ενώ η πεμπτουσία του σημειώματος με βρίσκει γενικά σύμφωνο, θα παρατηρούσα στον συντάκτη του, κληρικό κατά τα γραφόμενά του, πως δεν θα έβλαπτε μια στοιχειώδης συστολή όταν αναφέρεται, έστω και έμμεσα, στο πρόσωπο του μακαριστού π. Αυγουστίνου. Ο τελευταίος επί δεκαετίες έδωσε τα διαπιστευτήριά του, άλλοτε θετικά, άλλοτε πάλι αρνητικά, πάντοτε όμως με αγαθό συνειδώς και με δεδομένο το θεολογικό υπόβαθρο του Μεσοπολέμου και τώρα βρίσκεται στην κρίση του Θεού. Ειλικρινά δεν γνωρίζω πόσοι διαθέτουν το ανάστημα για να εκφέρουν αυτού του είδους σχόλια για έναν τέτοιο ιεράρχη. Ενδεχομένως ο κληρικός συντάκτης του σημειώματος.

Επίσης θα ήθελα να υπενθυμίσω πως η μισθοδοσία του κλήρου θεσμοθετήθηκε από τον Γεώργιο Παπανδρέου, παππού του σημερινού πρωθυπουργού, ως αντίδοση στην δήμευση εκκλησιαστικής περιουσίας που έγινε επί των ημερών του, τελευταία (τότε) σε μια μακρά σειρά δημεύσεων από συστάσεως του ελληνικού κράτους. Προσωπικά θα ευχόμουν να έλθει ώρα κατά την οποία η ίδια η ποιμένουσα Εκκλησία θα αποποιηθεί αποστολικώς του δικαιώματος αυτού, όπως ο μακαριστός π. Επιφάνειος Θεοδωρόπουλος και βέβαια ο ακραία αφιλοχρήματος π. Αυγουστίνος Καντιώτης.

Κατά τα λοιπά επαναλαμβάνω ότι συμφωνώ με το πνεύμα του άρθρου, που καλύτερα θα ήταν να επικεντρώνει σε κατεστημένες νοοτροπίες του εκκλησιαστικού χώρου που οδηγούν σε αντιδράσεις όπως η εν λόγω και όχι σε πρόσωπα.

Ανώνυμος είπε...

H Eκκλησία θα έπρεπε απο μόνη της να ζητήσει την υποχρεωτικότητα του πολιτικου γάμου, την άρση της ποινικοποίησης της μοιχείας, την άρνηση στις ορκωμοσίες, την μη παράσταση των επισκόπων στις στρατιωτικές παρελάσεις,την απουσία στρατού, αστυνομίας κλπ. στις λιτανείες....
ο σ άλος

Ανώνυμος είπε...

Ανεξαρτήτως του αν συμφωνώ ή διαφωνώ με το περιεχόμενο της δημοσίευσης (που συμφωνώ!) δεν μπορώ να μην παρατηρήσω πως κάποιες εκλεκτικές πολιτικές - και όχι μόνο - συμπάθειες και αντίστοιχα αντιπάθειες του γράψαντος είναι ορατές δια γυμνού οφθαλμού. Επιεικέστατη αντιμετώπιση κάποιων, καυστικώτατη κάποιων άλλων. Πολύ φοβάμαι πως η εμπάθεια που διάχυτα είναι εμφανής στο κείμενο, αδικεί το ίδιο το κείμενο. Σαν να μας προέκυψε δηλαδή ...Τσολο-βάντος (!!!) από την ανάποδη.

Ανώνυμος είπε...

καλη χρονιά και ευλογημένη.... τρέχουν στην Ιερά Σύνοδο να ετοιμάσουν τα έδρανα, για να απολογηθούν ο Πειραιώς και ο Γόρτυνος, μετά το αίτημα του συντάξαντος το κείμενο.....!!! Εδώ γελάμε.........

Ανώνυμος είπε...

ηρέμησε ιστολόγε!! μια απο τα ιδια με τον Γορτυνος εισαι και συ...κανε κάποτε την αυτοκριτική σου.....

Ανώνυμος είπε...

Να τ αφήσει τα καραγκιοζιλίκια ο ΔΗΘΕΝ αγανακτισμένος κληρικός!Θα έπρεπε προ πολλού να αγανακτήσει με την αφωνία του Ιερωνύμου που συνιστά προδοσία της αποστολής του.Βερεσέ τ ακούμε τα φληναφήματά του!

Ανώνυμος είπε...

Ποιός είπε οτι λείπει σήμερα ο ηθικισμός απο τον κλήρο και την Εκκλησία;

Ανώνυμος είπε...

Ποια η σχέση του ηθικισμού γιανναρόπληκτε των 10:30 με την υπεράσπιση των δικαίων της Εκκλησίας;Τι μονομανία είναι αυτή με τον ηθικισμό και τον πιετισμό;

Ανώνυμος είπε...

ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ΕΦΘΑΣΕ Ο ΚΑΙΡΟΣ ΠΟΥ ΟΙ ΓΕΛΟΙΟΙ ΕΛΛΑΔΙΤΕΣ ΙΕΡΑΡΧΕΣ ΘΑ ΓΙΝΟΥΝ ΒΟΡΑ ΤΟΥ ΘΗΡΙΟΥ ΠΟΥ ΕΞΕΘΡΕΨΑΝ ΔΛΔ ΤΗΣ ΠΟΛΙΤΕΙΑΣ. ΗΔΗ ΑΠΟ ΤΟ 1833 Η ΕΛΛΑΔΙΚΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΣΦΙΧΤΑΓΓΑΛΙΑΣΤΗΚΕ ΜΕ ΤΟ ΕΛΛΑΔΙΤΙΚΟ ΚΡΑΤΟΣ.
ΟΡΚΙΣΕ ΒΑΣΙΛΕΙΣ, ΠΡΟΕΔΡΟΥΣ, ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟΥΣ,ΚΥΒΕΡΝΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΑΛΛΟΥΣ ΠΑΡΑΓΟΝΤΙΣΚΟΥΣ ΤΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΖΩΗΣ ΠΟΥ ΑΠΟ ΤΗΝ ΜΙΑ ΑΠΛΩΝΑΝ ΤΟ ΧΕΡΙ ΣΤΟ ΙΕΡΟ ΕΥΓΓΕΛΙΟ ΓΙΑ ΝΑ ΟΡΚΙΣΤΟΥΝ ΚΑΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΛΛΗ ΑΠΛΩΝΑΝ ΤΟ ΙΔΙΟ ΑΥΤΟ ΧΕΡΙ ΓΙΑ ΝΑ ΚΑΤΑΚΛΕΨΟΥΝ ΤΟΝ ΤΑΛΑΙΠΟΡΟ ΑΥΤΟΝ ΛΑΟ ΚΑΙ ΝΑ ΤΟΝ ΟΔΗΓΗΣΟΥΝ ΣΤΑ ΟΡΙΑ ΤΗΣ ΧΡΕΟΚΟΠΙΑΣ.
ΚΑΙ ΕΞΑΡΓΥΡΩΝΑΝ ΟΙ ΙΕΡΑΡΧΕΣ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΙΚΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΤΗΝ ΣΤΑΣΗ ΤΟΥΣ ΑΥΤΗ ΜΕ ΨΗΓΜΑΤΑ ΚΟΣΜΙΚΗΣ ΕΞΟΥΣΙΑΣ ΠΟΥ ΤΟΥ ΠΕΤΑΓΑΝ ΟΙ ΚΥΒΕΡΝΏΝΤΕΣ.
ΤΟΥΣ ΜΕΤΕΤΡΕΨΑΝ ΑΠΟ ΠΟΙΜΕΝΕΣ ΚΑΙ ΕΠΙΣΚΟΠΟΥΣ ΣΕ ΑΝΩΤΕΡΟΥΣ ΔΗΜΟΣΙΟΥΣ ΥΠΑΛΛΗΛΟΥΣ ΜΕ ΑΠΟΔΟΧΕΣ ΟΜΟΙΕΣ ΜΕ ΤΑ ΜΕΛΗ ΤΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΤΗΣ ΕΠΙΚΡΑΤΕΙΑΣ, ΤΟΥΣ ΕΔΩΣΑΝ ΠΙΝΑΚΙΔΕΣ ΚΑΙ ΣΗΜΑΙΑΚΙΑ ΓΙΑ ΤΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ.ΚΑΙ ΑΥΤΟΙ ΚΑΜΑΡΩΝΑΝ ΩΣ ΧΡΥΣΟΦΟΡΕΜΕΝΑ ΒΛΑΧΑΔΕΡΑ ΕΠΕΙΔΗ ΤΟΥΣ ΧΑΙΡΕΤΟΥΣΑΝ ΣΤΡΑΤΙΩΤΙΚΑ ΟΙ ΤΡΟΧΟΝΟΜΟΙ ΣΤΟΝ ΔΡΟΜΟ ΚΑΙ ΤΑ ΣΤΡΑΤΙΩΤΙΚΑ ΑΠΟΣΠΑΣΜΑΤΑ ΣΤΙΣ ΤΕΛΕΤΕΣ ΚΑΙ ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ.
ΚΑΙ ΔΕΝ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΟΝΤΑΝ ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΣΧΑΤΟ ΕΞΕΥΤΕΛΙΣΜΟ ΝΑ ΣΤΕΚΟΝΤΑΙ ΕΝΩΠΙΟΝ ΤΟΥ ΚΑΙΣΑΡΟΣ ΑΚΟΜΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΣΤΙΓΜΗ ΤΗΣ ΕΚΛΟΓΗΣ ΤΟΥΣ ΚΑΙ ΝΑ ΔΙΝΟΥΝ ΔΙΑΒΕΒΑΙΩΣΕΙΣ ΟΤΙ ΘΑ ΔΙΑΣΤΡΕΨΟΥΝ ΤΗΝ ΑΡΧΙΕΡΩΣΥΝΗ ΣΕ ΔΗΜΟΣΙΟΥΠΑΛΛΗΛΙΑ ΚΑΙ ΟΤΙ ΘΑ ΣΥΡΙΚΝΩΣΟΥΝ ΤΗΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΣΕ ΥΠΑΛΛΗΛΟ ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΤΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ.
ΚΑΙ ΕΝΩ ΜΕΧΡΙ ΤΩΡΑ ΚΑΤΑΦΕΡΝΑΝ ΝΑ ΕΠΙΒΑΛΛΟΥΝ ΤΗΝ ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΜΕ ΤΗΝ ΔΥΝΑΜΗ ΚΑΙ ΕΞΟΥΣΙΑ ΤΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ ΚΑΙ ΤΩΝ ΟΡΓΑΝΩΝ ΤΟΥ ΜΕ ΤΗΝ ΒΙΑ ΚΑΙ ΤΟΝ ΚΑΤΑΝΑΓΚΑΣΜΟ ΤΙΣ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΟΡΕΣ ΑΦΟΥ ΗΤΑΝ ΑΝΙΚΑΝΟΙ ΝΑ ΤΗΝ ΕΜΠΝΕΥΣΟΥΝ ΣΤΟΥΣ ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ, ΗΡΘΑΝ ΤΑ ΓΥΡΙΣΜΑΤΑ ΤΩΝ ΚΑΙΡΩΝ ΠΟΥ Η ΚΟΣΜΙΚΗ ΕΞΟΥΣΙΑ ΑΛΛΑΞΕ ΚΑΙ ΕΓΙΝΕ "ΑΘΕΑ" ΛΕΣ ΚΑΙ ΥΠΗΡΞΕ ΠΟΤΕ ΕΝΘΕΑ.
ΚΑΙ ΟΙ ΘΛΙΒΕΡΟΙ ΕΛΛΑΔΙΤΕΣ ΙΕΡΑΡΧΕΣ ΕΧΑΣΑΝ ΤΟ ΕΔΑΦΟΣ ΚΑΤΩ ΑΠΟ ΤΑ ΠΟΔΙΑ ΤΟΥΣ ΟΠΩς ΕΝΑΣ ΕΡΑΣΤΗΣ ΧΑΝΕΙ ΤΗΝ ΕΡΩΜΕΝΗ ΤΟΥ ΑΦΟΥ ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΤΟΣΑ ΧΡΟΝΙΑ ΕΡΩΤΟΤΡΟΠΙΑΣ ΜΕ ΤΗΝ ΕΞΟΥΣΙΑ ΑΥΤΗ ΓΙΑ ΔΙΚΟΥΣ ΤΗΣ ΛΟΓΟΥΣ ΤΟΥΣ ΓΥΡΙΣΕ ΤΗΝ ΠΛΑΤΗ.
ΕΧΟΥΝ ΧΑΣΕΙ ΤΗΝ ΨΥΧΡΑΙΜΙΑ ΤΟΥ ΚΑΙ ΑΝΤΙΔΡΟΥΝ ΜΕ ΓΕΛΟΙΟ ΤΡΟΠΟ ΟΠΩΣ Ο ΚΑΤΑ ΤΑ ΑΛΛΑ ΣΥΜΠΑΘΗΣ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ ΓΟΡΤΥΝΟΣ. Η ΝΑ ΓΥΡΙΖΟΥΝ ΤΑ ΠΡΩΙΝΑΔΙΚΑ ΤΗΣ ΤΗΛΕΌΡΑΣΗΣ ΓΚΡΙΝΙΑΖΟΝΤΑΣ ΟΠΩΣ Ο ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΑΝΘΙΜΟΣ.
ΞΥΠΝΗΣΤΕ!!!! ΗΡΘΕ Ο ΚΑΙΡΟΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΠΛΗΡΗ ΧΩΡΙΣΜΟΥ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΕΙΑΣ. ΜΗΠΩΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΦΕΡΕΙ Η ΔΗΜΟΣΙΟΥΠΑΛΛΗΛΙΚΗ ΕΛΛΑΔΙΤΙΚΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΚΑΙ ΝΑ ΚΑΤΑΣΤΕΙ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΕΛΕΥΘΕΡΗ.

Ανώνυμος είπε...

Ανώνυμε 2 Ιανουαρίου 2011 11:09 μ.μ., υπάρχει σχέση.

Οι ακολουθούντες τον ηθικισμό - πιετισμό, σιωπούν όταν παραβλάπτονται τα πραγματικά δίκαια της εκκλησίας και επιτίθενται όταν αμφισβητείται το δικό τους προσωπικό δίκιο το οποίο συνηθίζουν να προβάλλουν ως δίκαιο της εκκλησίας.
Οι Πατέρες της Εκκλησίας έκαναν το ακριβώς αντίθετο.
Αυτή είναι η σχέση και ταυτόχρονα η διαφορά που ορίζει την απόστασή τους από τους Πατέρες.

Ανώνυμος είπε...

ο σάλος (7.19) ξεσάλωσε!.. μονο αυτά πρεπει να ζητήσει η
Εκκλησία; γιατι μωρέ λίγα ειναι... τρελλαθηκατε μου φαίνεται ολοι σας. Νομίζετε οτι ειστε προοδευτικοί αλλά ειστε μονο αστείοι!....

Related Posts with Thumbnails