Tου Παναγιώτη Αντ. Ανδριόπουλου
amen.gr
Οι επιθέσεις ακραίων κύκλων εναντίον της Ακαδημίας Θεολογικών Σπουδών της Μητροπόλεως Δημητριάδος και προσωπικά κατά του Μητροπολίτη Ιγνατίου συνεχίζονται και όσοι ενορχηστρώνουν την επίθεση επικαλούνται συχνά κείμενα και καταγγελίες και ιεραρχών.
Στο τελευταίο φύλλο της εφημερίδας Ορθόδοξος Τύπος (10.12.2010) δημοσιεύεται άρθρο του Μητροπολίτου Ναυπάκτου και Αγίου Βλασίου Ιεροθέου υπό τον τίτλο: "Διατί αποτελούν αίρεσιν η μεταπατερική-νεοπατερική "θεολογία", ενώ είναι νάρκη εις τα θεμέλια της Ορθοδόξου Θεολογίας", όπου ο Σεβασμιώτατος στρέφεται κατά όσων αναφέρονται στην “συναφειακή”και “μεταπατερική” θεολογία. Πρόκειται κατ' ουσίαν για κείμενο που είχε δημοσιευθεί στο διαδίκτυο τον περασμένο Αύγουστο και αναδημοσιεύεται τώρα, μετά από 4 μήνες, από τον "Ορθόδοξο Τύπο". Δεν είναι σαφές αν το κείμενο αυτό αναδημοσιεύεται με την άδεια του συγγραφέα, πουθενά, όμως, μέχρι στιγμής δεν είδαμε τον Σεβασμιώτατο Ναυπάκτου να διαχωρίζει τη θέση του. Η εφημερίδα, πάντως, θεωρεί ότι το άρθρο αποτελεί καταγγελία της “αιρετικής” Ακαδημίας Θεολογικών Σπουδών, αφού οι όροι στους οποίους αναφέρεται ο Μητροπολίτης Ναυπάκτου ήταν το θέμα διεθνούς συνεδρίου που διοργάνωσε η Ακαδημία τον περασμένο Ιούνιο.
Ο ίδιος ο Μητροπολίτης Ναυπάκτου δεν κατονομάζει την Ακαδημία ούτε τον Μητροπολίτη Δημητριάδος, παρ' ότι είναι προφανές ότι αναφέρεται σ' αυτούς. Για τους γνωρίζοντες τα πράγματα, όμως, προκαλεί έκπληξη αυτή η έστω έμμεση στροφή του Μητροπολίτη Ναυπάκτου κατά της Ακαδημίας στην οποία είχε κληθεί και είχε ομιλήσει δις.
Συγκεκριμένα: την πρώτη φορά μίλησε στις 20-3-2004 με θέμα: "Ποιμαντική της πολυπολιτισμικότητας", στο πλαίσιο του ετήσιου προγράμματος του ακαδημαϊκού έτους 2003-04 με το γενικό θέμα: "Ορθοδοξία και Πολυπολιτισμικότητα". Την δεύτερη φορά ήταν ο κύριος ομιλητής (από κοινού με τον πρώην Γεν. Διευθυντή της Ορθοδόξου Ακαδημίας Κρήτης Δρ Αλέξανδρο Παπαδερό) στην έναρξη του Διεθνούς συνεδρίου "Εκκλησία και Πολιτισμός", στις 7-5-2009. Το θέμα της εισήγησης του Σεβασμιωτάτου Ναυπάκτου ήταν: "Τα άρρητα ρήματα και τα κτιστά ρήματα και νοήματα. Ήτοι, η φωνή του Θεού και οι θεολογικοί όροι ή οι γλώσσες των ανθρώπων". Στο ίδιο συνέδριο, εκτός από τους διακεκριμένους κληρικούς και λαϊκούς θεολόγους απ' όλο τον κόσμο συμμετείχαν και οι Σεβ. Μητροπολίτες: Γέρων Χαλκηδόνος Αθανάσιος (Οικουμενικό Πατριαρχείο), Νιγηρίας Αλέξανδρος (Πατριαρχείο Αλεξανδρείας), Δυτικής Αμερικής Μάξιμος (Πατριαρχείο της Σερβίας).
Εύλογα, λοιπόν, διερωτάται κανείς, ο Σεβασμιώτατος Ναυπάκτου θεωρεί από το πρόσφατο συνέδριο και πέρα την Ακαδημία του Βόλου και τον Μητροπολίτη Δημητριάδος “αιρετικούς”;
Έχει αντιληφθεί ότι “χρησιμοποιείται” από ακραίους κύκλους που έχουν βάλει στόχο την Ακαδημία, αλλά και τον Μητροπολίτη Ιγνάτιο; Τον αφήνει αδιάφορο το γεγονός πως οι κύκλοι αυτοί έχουν κάνει σημαία και λάβαρο της επίθεσής τους κείμενα και μεμονωμένες φράσεις του; Συμφωνεί, άραγε, με τους προσβλητικούς και υβριστικούς χαρακτηρισμούς που αποδίδονται στον Μητροπολίτη Ιγνάτιο από τους κύκλους αυτούς;
amen.gr
Οι επιθέσεις ακραίων κύκλων εναντίον της Ακαδημίας Θεολογικών Σπουδών της Μητροπόλεως Δημητριάδος και προσωπικά κατά του Μητροπολίτη Ιγνατίου συνεχίζονται και όσοι ενορχηστρώνουν την επίθεση επικαλούνται συχνά κείμενα και καταγγελίες και ιεραρχών.
Στο τελευταίο φύλλο της εφημερίδας Ορθόδοξος Τύπος (10.12.2010) δημοσιεύεται άρθρο του Μητροπολίτου Ναυπάκτου και Αγίου Βλασίου Ιεροθέου υπό τον τίτλο: "Διατί αποτελούν αίρεσιν η μεταπατερική-νεοπατερική "θεολογία", ενώ είναι νάρκη εις τα θεμέλια της Ορθοδόξου Θεολογίας", όπου ο Σεβασμιώτατος στρέφεται κατά όσων αναφέρονται στην “συναφειακή”και “μεταπατερική” θεολογία. Πρόκειται κατ' ουσίαν για κείμενο που είχε δημοσιευθεί στο διαδίκτυο τον περασμένο Αύγουστο και αναδημοσιεύεται τώρα, μετά από 4 μήνες, από τον "Ορθόδοξο Τύπο". Δεν είναι σαφές αν το κείμενο αυτό αναδημοσιεύεται με την άδεια του συγγραφέα, πουθενά, όμως, μέχρι στιγμής δεν είδαμε τον Σεβασμιώτατο Ναυπάκτου να διαχωρίζει τη θέση του. Η εφημερίδα, πάντως, θεωρεί ότι το άρθρο αποτελεί καταγγελία της “αιρετικής” Ακαδημίας Θεολογικών Σπουδών, αφού οι όροι στους οποίους αναφέρεται ο Μητροπολίτης Ναυπάκτου ήταν το θέμα διεθνούς συνεδρίου που διοργάνωσε η Ακαδημία τον περασμένο Ιούνιο.
Ο ίδιος ο Μητροπολίτης Ναυπάκτου δεν κατονομάζει την Ακαδημία ούτε τον Μητροπολίτη Δημητριάδος, παρ' ότι είναι προφανές ότι αναφέρεται σ' αυτούς. Για τους γνωρίζοντες τα πράγματα, όμως, προκαλεί έκπληξη αυτή η έστω έμμεση στροφή του Μητροπολίτη Ναυπάκτου κατά της Ακαδημίας στην οποία είχε κληθεί και είχε ομιλήσει δις.
Συγκεκριμένα: την πρώτη φορά μίλησε στις 20-3-2004 με θέμα: "Ποιμαντική της πολυπολιτισμικότητας", στο πλαίσιο του ετήσιου προγράμματος του ακαδημαϊκού έτους 2003-04 με το γενικό θέμα: "Ορθοδοξία και Πολυπολιτισμικότητα". Την δεύτερη φορά ήταν ο κύριος ομιλητής (από κοινού με τον πρώην Γεν. Διευθυντή της Ορθοδόξου Ακαδημίας Κρήτης Δρ Αλέξανδρο Παπαδερό) στην έναρξη του Διεθνούς συνεδρίου "Εκκλησία και Πολιτισμός", στις 7-5-2009. Το θέμα της εισήγησης του Σεβασμιωτάτου Ναυπάκτου ήταν: "Τα άρρητα ρήματα και τα κτιστά ρήματα και νοήματα. Ήτοι, η φωνή του Θεού και οι θεολογικοί όροι ή οι γλώσσες των ανθρώπων". Στο ίδιο συνέδριο, εκτός από τους διακεκριμένους κληρικούς και λαϊκούς θεολόγους απ' όλο τον κόσμο συμμετείχαν και οι Σεβ. Μητροπολίτες: Γέρων Χαλκηδόνος Αθανάσιος (Οικουμενικό Πατριαρχείο), Νιγηρίας Αλέξανδρος (Πατριαρχείο Αλεξανδρείας), Δυτικής Αμερικής Μάξιμος (Πατριαρχείο της Σερβίας).
Εύλογα, λοιπόν, διερωτάται κανείς, ο Σεβασμιώτατος Ναυπάκτου θεωρεί από το πρόσφατο συνέδριο και πέρα την Ακαδημία του Βόλου και τον Μητροπολίτη Δημητριάδος “αιρετικούς”;
Έχει αντιληφθεί ότι “χρησιμοποιείται” από ακραίους κύκλους που έχουν βάλει στόχο την Ακαδημία, αλλά και τον Μητροπολίτη Ιγνάτιο; Τον αφήνει αδιάφορο το γεγονός πως οι κύκλοι αυτοί έχουν κάνει σημαία και λάβαρο της επίθεσής τους κείμενα και μεμονωμένες φράσεις του; Συμφωνεί, άραγε, με τους προσβλητικούς και υβριστικούς χαρακτηρισμούς που αποδίδονται στον Μητροπολίτη Ιγνάτιο από τους κύκλους αυτούς;
Θεωρεί, άραγε, ότι ο Μητροπολίτης Δημητριάδος δεν έχει πλήρη αντίληψη του έργου της Ακαδημίας; Συμμερίζεται τα όσα κατήγγειλε ο Μητροπολίτης Γλυφάδας στην Ιερά Σύνοδο; Γιατί πλέον οι πολέμιοι της Ακαδημίας τους ταυτίζουν και τους θεωρούν “αρχηγούς” τους στον “αγώνα” για “ανόθευτη” πίστη. Μερικοί μάλιστα, όπως το δημοσίευμα της εφημερίδας "Ελεύθερη Ώρα της Κυριακής" (19-9-2010) που δεν έχει διαψευστεί ποτέ, απ' όσο γνωρίζουμε, τον παρουσιάζουν ως πρωτοστάτη του Αντι-οικουμενιστικού, αντι-μοντερνιστικού αγώνα (από κοινού με άλλους συντηρητικούς ή και ακραίων τάσεων μητροπολίτες, ηγουμένους, καθηγητές Πανεπιστημίου) που στρέφεται εναντίον του Οικουμενικού Πατριαρχείου και του Παναγιωτάτου Οικουμενικού Πατριάρχη προσωπικά, της Ακαδημίας του Βόλου, του περιοδικού "Εκκλησία", του "Καιρού", κ.λπ., τον φέρουν δε παρόντα σε σύναξη/διημερίδα αυτής της ομάδας που πραγματοποιήθηκε στις κατασκηνώσεις της Ι. Μητροπόλεως Αιτωλίας και Ακαρνανίας στο Αντίρριο και αποσκοπούσε να διασφαλίσει "το ακαινοτόμητο της Ορθοδόξου Πίστεως ενάντια στα σχέδια του Διεθνούς Οικουμενισμού".
Ο Μητροπολίτης Ναυπάκτου είναι εγνωσμένου κύρους θεολόγος με διορθόδοξη απήχηση. Αλλά πλέον διορθόδοξη και διαχριστιανική απήχηση έχει και η Ακαδημία Θεολογικών Σπουδών. Θα περιβάλλει ο Σεβ. Ναυπάκτου με το κύρος του μια μανική πολεμική εναντίον ενός θεσμού που προάγει την θεολογική επιστήμη, όπως κι εκείνος άλλωστε, στον ορθόδοξο κόσμο; Θα αφήσει να αιωρούνται φήμες και υποθέσεις που τον φέρουν να έχει κάνει αυτή τη στροφή και να ενθαρρύνει αυτήν την αναταρραχή προκειμένου να πλήξει τον Σεβασμιώτατο Δημητριάδος Ιγνάτιο στην κούρσα για την αρχιεπισκοπική διαδοχή, όποτε αυτή προκύψει; Οι ακραίοι φονταμενταλιστικοί κύκλοι συνδέουν ευθέως την πολεμική τους εναντίον του Μητροπολίτη Ιγνάτιου όχι μόνο με την απαίτησή τους να κλείσει την "αιρετική Ακαδημία", όπως ισχυρίζονται, αλλά και με την πρόθεσή τους να τον βλάψουν προσωπικά και να τον ακυρώσουν ως δυνάμει διάδοχο του θρόνου των Αθηνών. Είναι δυνατό να τα αγνοούσε όλα αυτά ο Σεβ. Ναυπάκτου όταν δημοσίευε το υπό συζήτηση κείμενό του;
Αν η θεολογία της Ακαδημίας είναι μια “επικίνδυνη θεολογία”, όπως αναφέρει στο κείμενό του στον "Ορθόδοξο Τύπο" ο Σεβασμιώτατος – χωρίς βέβαια να κατονομάζει ευθέως την Ακαδημία – τότε τι μέλλει γενέσθαι; Πρέπει να καταδικαστεί “συνοδικά” η Ακαδημία, όπως ζητούν με λύσσα οι ακραίοι “σούπερ ορθόδοξοι” κύκλοι;
Ελπίζουμε ότι ο Σεβασμιώτατος στοιχείται σε άλλη λογική. Αυτήν της νηφαλιότητας και της αληθινής φιλαδελφίας. Αναμένουμε με ενδιαφέρον την τοποθέτησή του.
Ο Μητροπολίτης Ναυπάκτου είναι εγνωσμένου κύρους θεολόγος με διορθόδοξη απήχηση. Αλλά πλέον διορθόδοξη και διαχριστιανική απήχηση έχει και η Ακαδημία Θεολογικών Σπουδών. Θα περιβάλλει ο Σεβ. Ναυπάκτου με το κύρος του μια μανική πολεμική εναντίον ενός θεσμού που προάγει την θεολογική επιστήμη, όπως κι εκείνος άλλωστε, στον ορθόδοξο κόσμο; Θα αφήσει να αιωρούνται φήμες και υποθέσεις που τον φέρουν να έχει κάνει αυτή τη στροφή και να ενθαρρύνει αυτήν την αναταρραχή προκειμένου να πλήξει τον Σεβασμιώτατο Δημητριάδος Ιγνάτιο στην κούρσα για την αρχιεπισκοπική διαδοχή, όποτε αυτή προκύψει; Οι ακραίοι φονταμενταλιστικοί κύκλοι συνδέουν ευθέως την πολεμική τους εναντίον του Μητροπολίτη Ιγνάτιου όχι μόνο με την απαίτησή τους να κλείσει την "αιρετική Ακαδημία", όπως ισχυρίζονται, αλλά και με την πρόθεσή τους να τον βλάψουν προσωπικά και να τον ακυρώσουν ως δυνάμει διάδοχο του θρόνου των Αθηνών. Είναι δυνατό να τα αγνοούσε όλα αυτά ο Σεβ. Ναυπάκτου όταν δημοσίευε το υπό συζήτηση κείμενό του;
Αν η θεολογία της Ακαδημίας είναι μια “επικίνδυνη θεολογία”, όπως αναφέρει στο κείμενό του στον "Ορθόδοξο Τύπο" ο Σεβασμιώτατος – χωρίς βέβαια να κατονομάζει ευθέως την Ακαδημία – τότε τι μέλλει γενέσθαι; Πρέπει να καταδικαστεί “συνοδικά” η Ακαδημία, όπως ζητούν με λύσσα οι ακραίοι “σούπερ ορθόδοξοι” κύκλοι;
Ελπίζουμε ότι ο Σεβασμιώτατος στοιχείται σε άλλη λογική. Αυτήν της νηφαλιότητας και της αληθινής φιλαδελφίας. Αναμένουμε με ενδιαφέρον την τοποθέτησή του.
1 σχόλιο:
Aυτή η ιδεολογία για να μην πω ιδεοληψία κάποιων που ενώ στην πραγματικότητα αρνούνται τον ελεύθερο διάλογο των επί ίσοις όροις επιχειρημάτων, κρύβονται πίσω από χαρακτηρισμούς για "ακραίους" και "φανατικούς", όταν και όπου εφαρμόστηκε δημιούργησε περιβάλλοντα νοσηρά με την αλήθεια να είναι σιδηροδέσμια.
Ενώ κάποιοι καταργούν με ευκολία την αυθεντία των Πατέρων αρέσκονται να γίνονται οι ίδιοι αυθεντίες και σωτήρες άλλων και μάλιστα επαϊόντων.
Είναι και αυτό σημείο των καιρών...
Δημοσίευση σχολίου