Του Παναγιώτη Αντ. Ανδριόπουλου
Ήταν θέμα χρόνου να ξεσπάσει μια τέτοια κρίση στους κόλπους της Ελλαδικής Εκκλησίας.
Οι επιστολές του Οικουμενικού Πατριάρχου Βαρθολομαίου και του Μητροπολίτου Περγάμου Ιωάννου προς τον Αρχιεπίσκοπο και την Ιεραρχία δεν έτυχαν της δέουσας προσοχής, οπότε ήταν ...μοιραίο να έχουμε δυσάρεστες εξελίξεις με φόντο το ...δόγμα!
Ο Μητροπολίτης Κυθήρων Σεραφείμ, εις εκ των τριών Μητροπολιτών της Ελλαδικής Εκκλησίας που υπέγραψαν την “Ομολογία Πίστεως”, εξαπέλυσε πανταχούσα εναντίον του Μητροπολίτου Μεσσηνίας Χρυσοστόμου ζητώντας περίπου την καθαίρεσή του (!), ως έχοντος περιπέσει σε δογματικό παράπτωμα.
Ο Κυθήρων Σεραφείμ απέστειλε την εναντίον του Μεσσηνίας επιστολή του στην Ιερά Σύνοδο, αλλά έχει τεράστιο ενδιαφέρον ότι επέλεξε (;) να την δημοσιοποιήσει μέσω ενός ιστολογίου που καυχάται για την ...Αποτείχισή του από την Κανονική Εκκλησία και μέσω της εφημερίδος Ελεύθερη Ώρα (πρωτοσέλιδο σήμερα με δεσπόζουσα τη φράση του Κυθήρων: “Δεν θα λογίζεται ως Επίσκοπος ο Μεσσηνίας!”), που είναι γνωστή για το ιδεολογικό της στίγμα και την συνακόλουθη στάση της στα εκκλησιαστικά πράγματα.
Η σχέση, προφανώς, του Μητροπολίτου Κυθήρων με τους φανατικούς “Φιλορθοδόξους” και “Ομολογητάς” είναι στενή αφού τους μνημονεύει καθαρότατα στην επιστολή του και εγκρίνει τη λογική τους (!), ήτοι την μηνυτήρια αναφορά τους εναντίον του Μεσσηνίας: “...απεφάσισα να θέσω επισήμως το φλέγον τούτο θέμα, εν όψει μάλιστα της επικειμένης συγκλήσεως της εν θέματι Μικτής Επιτροπής εις Βιέννην, αφού επισήμως, δημοσία και «γυμνή τη κεφαλή» υπεστηρίχθη υπό του Σεβ. Μεσσηνίας, αλλά και επισήμως κατηγγέλθη υπό Ορθοδόξων πιστών εις την Διαρκή Ιεράν Σύνοδον και συχνώς απασχολεί τον εκκλησιαστικόν τύπον”.
Άρα, οι φανατικοί αυτοί κύκλοι, αν και ολίγοι, επιτυγχάνουν τον σκοπό τους, δηλ. να δημιουργούν θόρυβο κάθε φορά και να συμπαρασύρουν όποιον τείνει ευήκοον ους στις δοξασίες τους.
Ο Μητροπολίτης Κυθήρων θίγει, βέβαια, κι ένα άλλο φλέγον ζήτημα. Αυτό της σιωπής των συνεπισκόπων του στα θέματα πίστεως. Θεωρεί καθήκον του, λοιπόν, να τοποθετείται “κυρίως επί κανονικών και δογματικών ζητημάτων, όταν μάλιστα έτεροι πρεσβύτεροι εμού κατά την Αρχιερωσύνην και την ηλικίαν δεν λαμβάνουν επ' αυτών σαφή θέσιν”. Αυτή δεν είναι μικρή μομφή για τους αρχαιότερους του Κυθήρων Μητροπολίτες. Ανάγει εαυτόν εις θεματοφύλακα της πίστεως, όταν οι άλλοι ...υπνώττουν ή, έστω, αποφεύγουν να πάρουν σαφή θέση, λόγω εκκλησιαστικού ...κόστους, γιατί αυτό υπαινίσσεται ο κ. Σεραφείμ.
Ο ίδιος, πάντως, είναι σαφέστατος ως προς το τι αιτείται: Εάν δεν ομολογήσει το “δογματικό – εκκλησιολογικό” λάθος του ο Μητροπολίτης Μεσσηνίας τότε “ου μόνον ως Αντιπρόσωπος της Ελλαδικής ημών Εκκλησίας εις τον εν θέματι θεολογικόν Διάλογον, ούδε ως Επίσκοπος δύναται του λοιπού να λογίζεται, ως μη ορθοτομών τον λόγον της Θείας Αληθείας”.
Νομίζω ότι στην σύντομη ιστορία της Αυτοκεφαλίας της Εκκλησίας της Ελλάδος, και δη στις μέρες μας, ουδέποτε έχει συμβεί κάτι ανάλογο. Ένας Μητροπολίτης να απαιτεί Ομολογία Πίστεως από έναν άλλον, αλλιώς δεν υπάρχει άλλος δρόμος παρά η καθαίρεση (!), γιατί πώς αλλιώς ερμηνεύεται το “ούδε ως Επίσκοπος δύναται του λοιπού να λογίζεται, ως μη ορθοτομών τον λόγον της Θείας Αληθείας”.
Απευθύνεται στην Ιερά Σύνοδο ο Μητροπολίτης Κυθήρων για την “εκκλησιολογική εκτροπή” του Μητροπολίτου Μεσσηνίας, υποδεικνύοντας και ποια πρέπει να είναι η ενέργεια της Συνόδου. Το θέμα τώρα είναι τι θα πράξει ο Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος και η Σύνοδος, που δεν μπορούν να αγνοήσουν, φαντάζομαι, το πρόβλημα μιας οξείας αντιπαράθεσης μεταξύ δύο Μητροπολιτών. Αν μέχρι σήμερα έθεταν στο “αρχείο” τις μηνυτήριες αναφορές των “Φιλορθοδόξων” για τον Μεσσηνίας, τώρα θα κάνουν το ίδιο με τον Κυθήρων;
Κι ακόμα, μήπως υπό το βάρος τέτοιων εξελίξεων οι Ιεράρχες σε μια Σύνοδο της Ιεραρχίας αναγκαστούν να αντικαταστήσουν τον Μητροπολίτη Μεσσηνίας από εκπρόσωπο της Ελλαδικής Εκκλησίας στον θεολογικό διάλογο; Την θέση του σίγουρα κάποιοι εποφθαλμιούν...
Το σίγουρο είναι ότι περνάμε πλέον σε μια εποχή μετωπικής σύγκρουσης στους κόλπους της Εκκλησίας της Ελλάδος, με κυρίαρχο θέμα την στάση της Εκκλησίας έναντι των διαλόγων με τους Ρωμαιοκαθολικούς και εν γένει με τους ετεροδόξους. Οι κινήσεις που απαιτούνται πρέπει να είναι δυναμικές, αλλιώς οι εξελίξεις θα είναι απρόβλεπτες. Οι ιεράρχες που υπέγραψαν την “Ομολογία Πίστεως” θα πρέπει να αποσύρουν την υπογραφή τους με δήλωσή τους ενώπιον της Ιεραρχίας. Οι ποικίλες οργανώσεις των φανατικών που αντιτίθενται στον διάλογο (κι ας υποστηρίζουν υποκριτικά το αντίθετο) θα πρέπει να απομονωθούν οριστικά. Όσο τους αφήνεται χώρος θα δημιουργούν προβλήματα στο σώμα της Εκκλησίας.
Η Ιεραρχία θα πρέπει να στηρίξει συνειδητά και δυναμικά τον διάλογο που υιοθετούν όλες οι Ορθόδοξες Εκκλησίες και από τον οποίο ουδείς κινδυνεύει. Μάλλον σοφώτερος γίνεται. Όσοι επιζητούν την ...αποτείχιση ας πορευτούν τον δικό τους δρόμο. Η Ορθοδοξία πορεύεται ως αεί διαλεγομένη.
22 σχόλια:
Εάν λάβουμε υπόψη μας και την φωτογραφία αυτής εδώ της αναρτήσεως(που μεταξύ των άλλων μας υπενθυμίζει και την "κοσμιότατη" φυλλαδίτσα των περιπτέρων της Κάνιγκος με το γνωστό περιεχόμενο....) μάλλον η ανάγκη της "λήξεως" της θλιβερής παρένθεσης της "χειραφετήσεως" για την Εκκλησία της Ελλάδος καθίσταται αδίρρητη!!!! ΚΑΙΡΟΣ ΓΙΑ ΑΡΣΕΙΣ ΤΩΝ ΑΥΤΟΚΕΦΑΛΩΝ ΜΑΚΑΡΙΩΤΑΤΕ ΑΘΗΝΩΝ.....
Στο amen.gr υπαρχει ήδη η απάντηση του Μεσσηνίας η οποία είναι πράγματι καταπέλτης!
Θερμές οι προσευχές μας προς τον Κύριο να φωτίζει τον Αγιο Κυθήρων στον ομολογιακό του αγώνα.
Και τον Οικουμενισμό ελέγχει και για την κανονική τάξη μεριμνά.
Την ευχή σου να έχουμε Δέσποτα!
Μακάρι όλοι οι επίσκοποι να είχαν την παρρησία του Αγίου Κυθήρων και του Αγίου Πειραιώς και να έπαιρναν θέση για όλα τα θέματα που απασχολούν την Εκκλησία.
Οσο για την απάντηση του Μεσσηνίας ήταν αυτή ακριβώς που όλοι ανέμεναν από την πένα του.
Αθεολόγητη, προπετής, κουτσομπολίστικη, γεμάτη ψεύδη, εμπαθής, κακοήθης, μικροπρεπής, ανάξια όχι μόνον επισκόπου αλλά κάθε ανθρώπου που σέβεται στοιχειωδώς τον εαυτό του.
Η ΑΠΑΞΙΩΤΙΚΗ Η ΑΝΑΦΟΡΑ ΤΟΥ ΣΤΟ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗ ΑΤΤΙΚΗΣ
______________
Αλγεινεστάτη εντύπωση κάνει η απαξιωτική αναφορά του Μεσσηνίας, όχι μόνον για τον ομολογητή Μητροπολίτη Κυθήρων, που δεν έκανε τίποτα περισσότερο από το χρέος του προς το Χριστό και την Εκκλησία, με κόσμιο τρόπο και χριστιανικό ήθος αλλά και η προπέτεια με την οποία μιλά για τον πολιό και μαρτυρικό Μητροπολίτη Αττικής κ. Νικόδημο, ο οποίος για 36 χρόνια πίνει το ποτήρι του διωγμού και των θλίψεων την ώρα που οι κάθε Σαββάτοι διατηρούν όχι μόνον το θρόνο τους αλλά και εκπροσωπούν την Εκκλησία της Ελλάδος στο διάλογο με τους Παπικούς.
Να το πούμε απλά και σύντομα.
Η ορθόδοξη συνείδηση δεν θα ησυχάσει πριν το όνομα του Μεσσηνίας Χρυσόστομου Σαββάτου προστεθεί στα αναθέματα του Συνοδικού της Ορθοδοξίας.
Ας όψεται ο Χριστόδουλος που κάρφωσε αυτό το φαρμακερό στιλέτο στο στήθος της Εκκλησίας της Ελλάδας πριν πάει να συναντήσει τον Κριτή του. Ως να μην έφταναν οι υπόλοιπες ανομίες του έπρεπε να μας κληροδοτήσει και τον κ. Σαββάτο να πάρει η ευχή!
είναι και απαράδεκτο το ύφος της επιστολής του Κυθήρων. μήπως όμως οι ιεράρχες πρέπει να κοιτάξουν να ασχοληθούν με την ποιμαντική παρά με τα αμπέλια των άλλων; στο κάτω κάτω με τέτοια ζέστη γιατί δεν πάει για κανα μπάνιο ο Άγιος Κυθήρων;
Γιατί κ.Ανδριόπουλε τάρασεστε; έτσι λειτουργούσε η Εκκλησία μας και οι Επίσκοποί της ανέκαθεν με παρένθεση την χούντα του Παπαδόπουλου και του Μακαριστού Χριστόδουλού, ή καλύτερα όχι του Μακαριστού αλλά των αυλικών του. Τι το άτοπο έπραξε ο Άγιος Κυθήρων; και ποιός είστε εσείς που δίνετε οδηγίες στην Ιεραρχία και τον Μακαριότατο, κοιτάξτε καλύτερα τα του οίκου σας και αφήστε τους ρασοφόρους μας να τα βρούν μόνοι τους,κάποιους παντελονάδες κατα τον πρώην Πειραιώς άκουγε και ο Μακαριστός και το έφαγε το κεφάλι του
Υ.Γ. Επισκέπτης του μπλόγκ αποτείχισι μας, ενημέρωσε ότι ο ΒΟΘΡΟΣ των ΠΑΤΡΩΝ, αναφέρεται σε μας και γράφει δύο χοντρά ΨΕΥΔΗ.
Τέτοιοι είναι όλοι οι Οικουμενιστές και οι Λατινόφρονες.
Ψεύτες και δόλιοι.
Γράφει, λοιπόν, στον ΒΟΘΡΟ του στον οποίο αναπαύονται όλοι οι γνωστοί "ομοερωτιάρηδες καλλιτέχνες ή καλλιτέχνησες", ότι ο μητροπολίτης Κυθήρων μας έδωσε ο ίδιος εμάς την επιστολή του και την δημοσιοποιήσαμε από την ιστοσελίδα μας.
Και έτσι το άλτερ έγκο του δεν κατάφερε να την λάβη πρίν από μάς, που καταφέραμε και λάβαμε και την απάντησι του Μεσσηνίας και την βάλαμε και αυτήν πρώτοι και ας μην το ομολογεί το άλτερ εγκο του.
Ουδέν τούτου αναληθέστερον Ψευδολόγε ....χορτοφάγε!!!
Ο σεμνός και αγωνιστής μητροπολίτης Κυθήρων, που δεν είσαι άξιος ούτε εσύ, αλλά ούτε και η παρέα σου να τον βάζετε στο βοθρόστομά σας, γιατί δεν είναι του φυράματός σας!!! αρνήθηκε να μας δώση την επιστολή του και έτσι την βρήκαμε από αλλού. Εστάλη σε εβδομήντα μητροπολίτες, το ξεχνάς;
Δεύτερον αναίσχυντε ψευδολόγε, εμείς δεν αποτειχισθήκαμε, αν και είμαστε υπέρ της Αποτειχίσεως.
Το πότε θα το πράξουμε είναι δικό μας ζήτημα και όχι δικό σου.
Οταν η Εκκλησία, όπως πάει, καταντήσει βόθρος και Χαβούζα, όπως κατάντησε το ιστολόγιό σου, τότε θα φύγουν, από αυτό το μαγαρισμένο κατασκεύασμα, ακόμα και ...τα θηρία του δρυμού!!!
Και θα μείνης εκεί, μόνον εσύ και οι όμοιοί σου.
Αναρτήθηκε από ΟΔΥΣΣΕΑΣ
"... .. είμαστε υπέρ της Αποτειχίσεως.
Το πότε θα το πράξουμε είναι δικό μας ζήτημα... .."
Διαπιστώνουμε ότι στην Ελλάδα, τη χώρα των Σχισμάτων από εκατονταετίας ήδη..., εκκολάπτεται ακόμα ένα Σχίσμα! Αντιπαρερχόμενοι την έρευνα οιασδήποτε σχετικής αιτίας από το τέλος του Β' Παγκ.πολέμου και εντεύθεν, εμμένουμε στις πλέον σοβαρές αιτίες αυτής της αντι-Εκκλησιολογικής καταστάσεως ήτοι την, ήδη από τριών αιώνων, "προτεσταντικοποίηση" του χαρακτήρα της Εκκλησιαστικής ζωής των Ελλήνων και την αυθαίρετη αποκοπή τους από τη Μητέρα Εκκλησία και τροφό του Γένους η οποία ταυτόχρονα έθεσε την Εκκλησία στην Ελλάδα θεραπαινίδα του Κράτους και θεσμό αυτού...! Ανάνηψη από την ολέθρια αυτή μέθη δεν γίνεται χωρίς την ριζική άρση των αιτιών και υπό την προϋπόθεση ότι το 90%, τουλάχιστον, των Συνοδικών Αρχιερέων θα επανέλθει στα Πανεπιστημιακά έδρανα να σπουδάσει Ορθόδοξη Θεολογία και αρκετοί εξ' αυτών, επιπροσθέτως, γενικότερη θύραθεν γνώση και κυρίως Ελληνική Ιστορία!
μα τι ήθος αυτό του Οδυσσέα; τον ζάλησαν τα ταξίδια στα δόγματα προφανώς και έριξε άγκυρα τελικά στο λιμάνι της... σκατολογίας
ντροπή σου Ανδριόπουλε για το blog που εχεις και για τον τρόπο που διαχειρίζεσαι
Δεν ξέρω,αλλά παλιότερα,κάποιος εί-
χε γράψει για το Στεργιούλη ότι στις Σπέτσες έχει έργα και ημέρες,
αλλά δεν εξήγησε!Μήπως πρέπει να ερευνηθεί το πράγμα;Άλλωστε ΟΥΔΕΝ κρυπτόν υπό τον ήλιον!Για ερευνήσ
τε και φέρτε αυτά τα έργα στο φως!
Εσχάτως όλο επιστολές και αρνητική παρουσία είναι!
Ο ΚΗΘΥΡΩΝ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΑΡΑΠΕΜΦΕΙ ΣΤΟ ΣΥΝΟΔΙΚΟ ΓΙΑ ΑΡΧΙΕΡΕΙΣ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΟ, ΜΕ ΤΟ ΕΡΩΤΗΜΑ ΤΗΣ ΕΚΠΤΩΣΕΩΣ ΔΙΟΤΙ ΩΣ "ΑΛΑΘΗΤΟΣ ΠΑΠΑΣ" ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΙΚΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΔΙΚΑΣΕ ΚΑΙ ΚΑΤΑΔΙΚΑΣΕ ΑΠΟ "ΦΥΛΛΑΔΑΣ' ΤΟΝ ΜΕΣΣΗΝΙΑΣ, ΣΥΝΕΠΙΣΚΟΠΟ ΤΟΥ ΣΤΗΝ ΣΥΝΟΔΟ ΤΗΣ ΙΕΡΑΡΧΙΑΣ.
ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΜΑΣ ΦΤΑΙΝΕ ΟΙ ΡΩΜΑΙΟΚΑΘΟΛΙΚΟΙ....
ΑΥΤΑ ΓΙΑ ΤΟ ΚΑΝΟΝΙΚΟ ΜΕΡΟΣ ΤΗΣ ΥΠΟΘΕΣΗΣ.
ΟΣΟ ΓΙΑ ΤΟ ΗΘΙΚΟ ΜΕΡΟΣ ΕΙΝΑΙ ΚΑΤΑΔΙΚΑΣΤΕΟΣ ΔΙΟΤΙ ΔΕΝ ΣΕΒΕΤΑΙ ΤΗΝ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΕΠΙΛΟΓΗ ΤΟΥ ΜΑΚΑΡΙΣΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΥ
Επαναλαμβάνω! Ρωτήστε στισ Σπέτσες και στην Ύδρας να σας πουν ποιος είναι ο Κυθήρων Σεραφείμ (κατά κόσμον Λάμπρος Στεργιούλης)... Α ξέχασα! Γιατί έφυγε αρχές δεκαετίας του 80 επειγώντως για το Άγιον Όρος;
Τελεβάντο πάψε να γράψεις στο αισχροblog αυτό!
Δεν καταλαβαίνεις ότι αυτογελοιοποιήσαι;;;;
ΑΥΤΟΓΕΛΟΙΟΠΟΙΗΣΑΙ ΠΑΙΔΙ ΜΟΥ!
ΚΑΤΑΛΑΒΕ ΤΟ!
Και σοβαρέψου!
Εδώ είναι σκέτος βόθρος! Ακούς; ΣΚΕΤΟΣ!
ΑΠΟ ΤΟ amen.gr
"Μηνυτήρια αναφορά προς τη Διαρκή Ιερά Σύνοδο κατ’ εφαρμογή του άρθρου 143 του Νόμου «περί Εκκλησιαστικών Δικαστηρίων» για εξύβριση, δυσφήμηση και διασυρμό υπέβαλε τη Δευτέρα ο Μητροπολίτης Μεσσηνίας Χρυσόστομος κατά του Μητροπολίτη Κυθήρων και Αντικυθήρων Σεραφείμ. Ο Μητροπολίτης Χρυσόστομος προχώρησε στην ενέργεια αυτή μετά από όσα εις βάρος του ανέφερε σε επιστολή του προς την Ιερά Σύνοδο ο Μητροπολίτης Σεραφείμ.
«Καταγγέλλω ενώπιον της Ιεράς Συνόδου τον Σεβασμιώτατον Μητροπολίτην Κυθήρων και Αντικυθήρων κ.Σεραφείμ (Στεργιούλη) για την εις βάρος μου αξιόποινη συμπεριφορά και αιτούμαι την κατ’ εφαρμογήν του άρθρου 143 του Νόμου 5383/1932 «Περί Εκκλησιαστικών Δικαστηρίων και της προ αυτών διαδικασίας» περιγραφομένη διαδικασία, άλλως θα ενεργήσω τα νόμιμα για την προάσπιση των δικαιωμάτων μου στα αρμόδια πολιτικά και ποινικά δικαστήρια» υποστηρίζει, σύμφωνα με πληροφορίες, στην αναφορά του ο Μητροπολίτης Μεσσηνίας Χρυσόστομος.
Υπενθυμίζεται ότι στο επίκεντρο της κριτικής του Μητροπολίτη Κυθήρων βρέθηκαν απόψεις που φέρεται να διατύπωσε ο Μητροπολίτης Μεσσηνίας σε επιστολή του σε καθηγητή της Θεολογικής Σχολής του ΑΠΘ αναφορικά με το διάλογο Ορθοδόξων-Ρωμαιοκαθολικών.
Να σημειωθεί πως η Νομοκανονική Επιτροπή της Ιεράς Συνόδου η οποία εξέτασε την καταγγελία του Μητροπολίτη Κυθήρων θεώρησε επαρκείς τις διευκρινήσεις που έκανε ο Μητροπολίτης Μεσσηνίας.
Κάποιος πρέπει να σφυρίξει στον Μεσσηνίας και τους υποστηρικτές του ότι δεν ζούμε στον Ιούλιο του 1974 τότε που η Εκκλησιατική χούντα του Σεραφείμ Τίκα σε αγαστή συνεργασία με τη στρατιωτική του Ιωαννίδη καρατομούσαν μητροπολίτες!Να κοιτάξει να σοβαρευθεί γιατί τον περιμένει η τύχη του Μπεκιάρη!Αρκετά προκάλεσε μέχρι τώρα!Έχει και η υπομονή του λαού του Θεού τα όριά της!
Πού την είδατε την υπομονή του κόσμου να τελειώνει με το Μεσσηνίας.
Δυστυχώς! Μέχρι τώρα ο κόσμος θα έπρεπε να έχει ξεσηκωθεί και να είχε εξαναγκάσει το κ. Σαββάτο να φύγει.
Ας μάθει πρώτα ότι η Εκκλησία δεν είναι διαιρεμένη, όπως δήλωσε στη Σύνοδο της Ιεραρχίας και μετά ας ενδιαφερθεί να γίνει επίσκοπος.
Οσο για την προτροπή σχολιογράφου ότι ο εξαίρετος Μητροπολίτης Κυθήρων έπρεπε να σεβασθεί τον Μεσσηνίας ως τελευταία επιλογή του Χριστόδουλου δεν νομίζω ότι χρειάζονται σχόλια.
Πρόκειται είτε για προβοκάτσια είτε για ρήση ανεγκέφαλου.
Μόνον ότι είναι επιλογή του Χριστόδουλου βάζει αμέσως σε θλιβερές σκέψεις.
Δηλαδή κύριε, Π.Τελεβάντε, δεν σας αρέσουν οι επιλογές του μακαριστού Αρχιεπισκόπου μας? Διαφωνείτε και με την επιλογή του για την Μητρόπολη Πατρών;;; Αν ναι ντροπή σας!
Τον μεν Μητροπολίτη Πατρών ουδόλως γνωρίζω.
Δεν είμαι βέβαιος ότι θυμάμαι έστω και το όνομά του αυτή τη στιγμή πολλώ μαλλον δεν γνωρίζω την πολιτεία του.
Ούτε θα μπορούσα να τον αναγνωρίσω από μια φωτογραφία αλλά δεν άκουσα κάτι αρνητικό για το Σεβασμιότατο.
Το σίγουρο είναι ότι επί Αρχιεπισκοπίας Χριστοδούλου χειροτονήθηκαν μερικοί λαμπροί κληρικοί ως επίσκοποι όπως είναι λχ. οι Νέας Σμύρνης, Εδέσσης, Αιτωλοακαρνανίας, Γόρτυνος,Υδρας, Κυθήρων, Σπάρτης, Πειραιώς, κτλ.
Αλλά δεν είμαι και τόσο σίγουρος ότι ο Χριστόδουλος συνευδοκούσε με την εκλογή των κληρικών αυτών πάντοτε ή μήπως ορισμένες φορές την ανάγκη φιλοτιμία ποιούμενος εξαναγκαζόταν εκ των πραγμάτων να ακολουθήσει το ρεύμα.
Κύριε Τελεβάντε αφού δεν γνωρίζεις μην γράφεις! Όλες οι επιλογές του μακαριστού είναι "λαμπρότατες" και δη και η τοιαύτη του Αγ.Πατρών! Υπό του ιδίου εχαρακτηρίσθη "αρίστη των αρίστων"! Ο Σπάρτης είναι παλαιός Αρχιερεύς, επί μακαριστού Σεραφείμ Τίκα επιλεγείς και ουχί επί Χριστοδούλου! Ο δε Πειραιώς τυγχάνει "προσήλυτος", ως Αρχιερεύς, εις την Ιεραρχία της Ελλάδος, πρότριτα δεχθείς-προ δεκαετίας ακριβώς- την Αρχιερωσύνη εις το κλίμα του Οικουμενικού θρόνου και δη εν Αυστραλία........ Το γιατί αυτή η διασπορά τόσων μιλίων.....είναι άλλη υπόθεση....
Αδελφέ μου,
Ουδόλως έθιξα τον Αγιο Πατρών! Τουναντίον! Απλά είπα ότι ενώ δεν τον γνωρίζω καθόλου δεν άκουσα ποτέ κάτι εναντίον του.
Για το Αγιο Πειραιώς συμμερίζομαι την άποψή σου ότι είναι Θεόκλητος αρχιερέας την αξία του οποίου ανεγνώρισαν τόσον το Οικουμενικό Πατριαρχείο όσο και η Εκκλησία της Ελλάδος.
Οσον για τον Αγιο Σπάρτης ευχαριστώ για τη διόρθωση ότι εξελέγη επί Σεραφείμ αλλά αυτό ουδόλως ασφαλώς μειώνει την αξία και την αρετή του.
Χαίρομαι αγαπητέ κ.Τελεβάντε ότι, εξ αδιαψεύστων πηγών πάντοτε, ανταναπληρώ τα όποια κενά γνώσεώς σας επί του συγχρόνου Εκκλησιαστικού γίγνεσθαι εν Ελλάδι! Βεβαίως δε και είναι άξιος και ενάρετος ο αδελφός, Άγ. Σπάρτης, την δε αξία του επαυξάνει έτι και έτι η επί ημερών Αρχιεπισκοπείας Σεραφείμ Τίκα εκλογή του! Ως και παρόμοιαι εκλογαί, οία η του, νυν Γουμενίσσης, και πρώην Λαρίσης και Τυρνάβου Δημητρίου Μπεκιάρη, εις διαδοχήν του αοιδίμου Λαρίσης Σεραφείμ Ορφανού, πνευματικού τεκνίου του Αρχιεπισκόπου Σεραφείμ, κληθέντος να αποκαταστήσει, εν τη ρηθείση Μητροπόλει, την κανονικότητα περί την εκλογήν και κατάστασιν του Επισκόπου! Ως και η εκλογή, πάλιν επί Σεραφείμ, του αοιδίμου Αρχιεπισκόπου Χριστοδούλου εις την Μητρόπολιν Δημητριάδος και δη επί τω αυτώ σκοπώ της αποκαταστάσεως της κανονικότητος! Περί δε του Πειραιώς εχαρακτήρισα τούτον "προσήλυτον εις την εν Ελλάδι Ιεραρχίαν" και όχι θεόκλητον!
23 Ιουνίου 2010 4:17 μ.μ.
Ο Ύδρας καμιά σχέση δεν έχει με τον εσμό που παραθέσατε. Είναι σοβαρός και συγκροτημένος άνθρωπος...
Δημοσίευση σχολίου