Του Παναγιώτη Αντ. Ανδριόπουλου
amen.gr
O αντιπρόεδρος του Τμήματος των Εξωτερικών Εκκλησιαστικών Σχέσεων του Πατριαρχείου Μόσχας πρωθιερέας κ. Νικόλαος Μπαλασώφ, σε δηλώσεις του στην Κωνσταντινούπολη, στο πλαίσιο της επίσκεψης του Πατριάρχου Κυρίλλου, υπενθύμισε πως «στην Τουρκία σήμερα ζουν μόνιμα πάνω από δέκα χιλιάδες Ρώσοι πολίτες, ένα ποίμνιο το οποίο συνεχώς αυξάνεται, σε αντίθεση με την ελληνική κοινότητα που ολοένα και μειώνεται, αφού σύμφωνα με στοιχεία του 2008, δεν υπερβαίνουν τους 1.500».
Μας έθεσε, λοιπόν, και πάλι προ οφθαλμών ο πρωθιερέας Μπαλασώφ τη λογική των αριθμών. Προσφιλής η λογική στην ...αυτοκρατορία της Ρωσικής Εκκλησίας, που αναμφισβήτητα είναι η πολυπληθέστερη εκ των Ορθοδόξων Αυτοκεφάλων Εκκλησιών.
Όμως, η λογική της Εκκλησίας δεν έχει να κάνει με αριθμούς, νούμερα και στατιστικές πάσης φύσεως.
Ο Χριστός με την παραβολή του Καλού Ποιμένος όχι απλώς μας είπε «μη φοβού το μικρόν ποίμνιον», αλλά μας υπέδειξε εμφαντικά την αξία του ενός και μόνου προβάτου, το οποίο τρέχει να βρει με πάθος ο ποιμένας του που το έχασε. Κι ακόμα μας δίδαξε ο Κύριος ότι «μικρά ζύμη όλον το φύραμα ζυμοί». Και μόνο το παράδειγμα των δώδεκα Αποστόλων που εφώτισαν την οικουμένη αρκεί. Και γενικώς, η Εκκλησία στην αυθεντικότητά της, στην όντως φύση της, δεν διέπεται από τη λογική των αριθμών, αφού ο Χριστός μας διαβεβαίωσε: «λέγω υμίν ότι ούτως χαρά εν τω ουρανώ έσται επί ενί αμαρτωλώ μετανοούντι ή επί ενενήκοντα εννέα δικαίοις οίτινες ου χρείαν έχουσιν μετανοίας».
Βέβαια Εκκλησία σημαίνει πορεία στην ιστορία. Κι εκεί συναντιέται με την εξουσία. Και αυτή η συνάντηση επιβάλλει, δυστυχώς, τη λογική της εξουσίας, ήτοι το δίκαιο του ισχυροτέρου, την ισχύ των αριθμών, του χρήματος, της εξουσιολαγνείας σ’ όλες της τις μορφές.
Με την πτώση της Πόλης οι Ρώσοι ανέπτυξαν την θεωρία «περί Τρίτης Ρώμης», βασιζόμενη στη δουλεία των Ρωμιών. Τελειώσατε εσείς, τώρα εμείς. Με λιγότερη ή περισσότερη ένταση κάθε φορά, στο διάβα της ιστορίας, η Μόσχα επανέρχεται σ’ αυτή τη λογική της. Πόσο μάλλον στις μέρες μας που η Ρωσική Εκκλησία, απαλλαγμένη από το άχθος του κομμουνισμού και ζώντας λαμπρές ημέρες, επιδιώκει, ακόμα και συγκαλυμμένα, να «περάσει» την εξουσιαστική λογική της Ορθόδοξης Υπερδύναμης.
Η Μόσχα, βέβαια, κάνει τη δουλειά της. Εμείς οι Έλληνες τι κάνουμε;
Δυστυχώς, πολλοί εξ’ ημών, κυρίως οι πολέμιοι του Φαναρίου - ούτε οι Τούρκοι έτσι! - επικαλούνται την λογική των αριθμών: «Μια χούφτα έχουν απομείνει εκεί. Τι θέλουν πιά; Μητροπολίτες χωρίς ποίμνιο. Ο Πατριάρχης και δυο χιλιάδες Ρωμιοί το πολύ» και τα τοιαύτα.
Σε μια επιστολή «αντι-οικουμενιστή» προς τον π. Γεώργιο Τσέτση, ο οποίος εξέφρασε την αντίθεσή του στην «Ομολογία Πίστεως» που διακινείται παντού, γράφτηκε ότι: «Σεις ασχολείστε με τον οικουμενικό διάλογο γιατί πάντοτε είχατε ολιγάριθμες κοινότητες (στην Ελβετία) υπό την ποιμαντική σας ευθύνη»!!!
Και η λογική των αριθμών, εκφραζόμενη πια από Ελλαδίτες εναντίον Ρωμιών (!!!) δεν έχει τέλος!
Ξεχνάμε ότι και στην Ελλάδα έχουμε χωριά και νησιά απομονωμένα, με ελάχιστους κατοίκους; Όσοι ιερείς (πρέπει να) έχουν την ευθύνη αυτών των χριστιανών είναι ...μειωμένης εκτιμήσεως επειδή υπηρετούν πέντε - δέκα ανθρώπους; Ή ο Μητροπολίτης μιας ακριτικής επαρχίας ή ενός ολιγάριθμου νησιού είναι λιγότερο Μητροπολίτης απ’ αυτόν μιας μεγαλούπολης;
Ας συνειδητοποιήσουμε ότι η λογική των αριθμών στην Εκκλησία δεν χωρεί. Δεν μιλάμε για μια αλλοτριωμένη Εκκλησία, αλλά για την Εκκλησία του Χριστού, ο οποίος ήλθε στον κόσμο για όλους και δη για τους «ελαχίστους αδελφούς», όπως μας τονίζει στην παραβολή της μελλούσης κρίσεως.
Και βέβαια προ του φρικτού βήματος του αδεκάστου Κριτού καμιά αριθμητική λογική δεν ευσταθεί. Αλλά τα πάντα γυμνά και τετραχηλισμένα για καθένα μας, ενώπιον του Παλαιού των Ημερών του Τρισαγίου.
Μας έθεσε, λοιπόν, και πάλι προ οφθαλμών ο πρωθιερέας Μπαλασώφ τη λογική των αριθμών. Προσφιλής η λογική στην ...αυτοκρατορία της Ρωσικής Εκκλησίας, που αναμφισβήτητα είναι η πολυπληθέστερη εκ των Ορθοδόξων Αυτοκεφάλων Εκκλησιών.
Όμως, η λογική της Εκκλησίας δεν έχει να κάνει με αριθμούς, νούμερα και στατιστικές πάσης φύσεως.
Ο Χριστός με την παραβολή του Καλού Ποιμένος όχι απλώς μας είπε «μη φοβού το μικρόν ποίμνιον», αλλά μας υπέδειξε εμφαντικά την αξία του ενός και μόνου προβάτου, το οποίο τρέχει να βρει με πάθος ο ποιμένας του που το έχασε. Κι ακόμα μας δίδαξε ο Κύριος ότι «μικρά ζύμη όλον το φύραμα ζυμοί». Και μόνο το παράδειγμα των δώδεκα Αποστόλων που εφώτισαν την οικουμένη αρκεί. Και γενικώς, η Εκκλησία στην αυθεντικότητά της, στην όντως φύση της, δεν διέπεται από τη λογική των αριθμών, αφού ο Χριστός μας διαβεβαίωσε: «λέγω υμίν ότι ούτως χαρά εν τω ουρανώ έσται επί ενί αμαρτωλώ μετανοούντι ή επί ενενήκοντα εννέα δικαίοις οίτινες ου χρείαν έχουσιν μετανοίας».
Βέβαια Εκκλησία σημαίνει πορεία στην ιστορία. Κι εκεί συναντιέται με την εξουσία. Και αυτή η συνάντηση επιβάλλει, δυστυχώς, τη λογική της εξουσίας, ήτοι το δίκαιο του ισχυροτέρου, την ισχύ των αριθμών, του χρήματος, της εξουσιολαγνείας σ’ όλες της τις μορφές.
Με την πτώση της Πόλης οι Ρώσοι ανέπτυξαν την θεωρία «περί Τρίτης Ρώμης», βασιζόμενη στη δουλεία των Ρωμιών. Τελειώσατε εσείς, τώρα εμείς. Με λιγότερη ή περισσότερη ένταση κάθε φορά, στο διάβα της ιστορίας, η Μόσχα επανέρχεται σ’ αυτή τη λογική της. Πόσο μάλλον στις μέρες μας που η Ρωσική Εκκλησία, απαλλαγμένη από το άχθος του κομμουνισμού και ζώντας λαμπρές ημέρες, επιδιώκει, ακόμα και συγκαλυμμένα, να «περάσει» την εξουσιαστική λογική της Ορθόδοξης Υπερδύναμης.
Η Μόσχα, βέβαια, κάνει τη δουλειά της. Εμείς οι Έλληνες τι κάνουμε;
Δυστυχώς, πολλοί εξ’ ημών, κυρίως οι πολέμιοι του Φαναρίου - ούτε οι Τούρκοι έτσι! - επικαλούνται την λογική των αριθμών: «Μια χούφτα έχουν απομείνει εκεί. Τι θέλουν πιά; Μητροπολίτες χωρίς ποίμνιο. Ο Πατριάρχης και δυο χιλιάδες Ρωμιοί το πολύ» και τα τοιαύτα.
Σε μια επιστολή «αντι-οικουμενιστή» προς τον π. Γεώργιο Τσέτση, ο οποίος εξέφρασε την αντίθεσή του στην «Ομολογία Πίστεως» που διακινείται παντού, γράφτηκε ότι: «Σεις ασχολείστε με τον οικουμενικό διάλογο γιατί πάντοτε είχατε ολιγάριθμες κοινότητες (στην Ελβετία) υπό την ποιμαντική σας ευθύνη»!!!
Και η λογική των αριθμών, εκφραζόμενη πια από Ελλαδίτες εναντίον Ρωμιών (!!!) δεν έχει τέλος!
Ξεχνάμε ότι και στην Ελλάδα έχουμε χωριά και νησιά απομονωμένα, με ελάχιστους κατοίκους; Όσοι ιερείς (πρέπει να) έχουν την ευθύνη αυτών των χριστιανών είναι ...μειωμένης εκτιμήσεως επειδή υπηρετούν πέντε - δέκα ανθρώπους; Ή ο Μητροπολίτης μιας ακριτικής επαρχίας ή ενός ολιγάριθμου νησιού είναι λιγότερο Μητροπολίτης απ’ αυτόν μιας μεγαλούπολης;
Ας συνειδητοποιήσουμε ότι η λογική των αριθμών στην Εκκλησία δεν χωρεί. Δεν μιλάμε για μια αλλοτριωμένη Εκκλησία, αλλά για την Εκκλησία του Χριστού, ο οποίος ήλθε στον κόσμο για όλους και δη για τους «ελαχίστους αδελφούς», όπως μας τονίζει στην παραβολή της μελλούσης κρίσεως.
Και βέβαια προ του φρικτού βήματος του αδεκάστου Κριτού καμιά αριθμητική λογική δεν ευσταθεί. Αλλά τα πάντα γυμνά και τετραχηλισμένα για καθένα μας, ενώπιον του Παλαιού των Ημερών του Τρισαγίου.
41 σχόλια:
Ας φρόντιζαν οι Φαναριώτες ρασοφόροι να ταπεινώσουν λίγο την «επηρμένην οφρύν τους», το αφ΄υψηλού ύφος τους, τον κοσμοπολιτισμό και ιδιαίτατα, την παπόφιλη, σχεδόν ουνιτίζουσα, τακτική και στρατηγική τους , η οποία και τους έχει κάνει, αποκρουστικούς στον μέσο Έλληνα που αγαπά την Εκκλησία.
Ίσως το ότι δεν υπάρχει ποίμνιο, στην πάλαι ποτέ διαλάμψασα Αρχιεπισκοπή Κωνσταντινουπόλεως, να είναι ευνοϊκη δι αυτούς πραγματικότητα.Διαφορετικά πιθανόν να κινδύνευαν με πνιγμό από τις αντιδράσεις του πλήθους,όπως οι ομόφρονες τους όταν επέστρεφαν από την ψευδένωση της Φλωρεντίας.
"Ουκ ενι Ιουδαίος ουδέ Έλλην"αγαπητέ μου.Ο εθνικισμός είναι αίρεση. Πολύ δίκιο έχουν οι Ρώσοι να μιλάνε για Τρίτη Ρώμη, είτε σας αρέσει είτε όχι. Το Πατριαρχείο Κων/πόλεως πεθανε από καιρό. Οι μάταιες πρωτοκαθεδρίες του Βαρθολομαίου είναι αντίθετες με τη διδασκαλία του Χριστού.
Τώρα θυμηθήκατε το "μικρόν ποίμνιον"; Διότι για την μειωνότητα των Ορθοδόξων του Παλαιού εν Ελλάδι έχετε άλλες απόψεις. Ειρωνίες κλπ. Δύο μέτρα και δυο σταθμά, όπως μας συμφέρει!
Φίλος Χριστού.
Kάτι ανάλογο γράφει σήμερα κι ο Γιανναράς στην Καθημερινή:
"Οι Ελληνες ονόμασαν «πόλιν» όχι τον αριθμητικά (ποσοτικά) διευρυμένο οικισμό, αλλά έναν άλλο «τρόπο» συλλογικότητας, θεσμικά και λειτουργικά ομόλογο του «αληθούς»".
Έχετε απόλυτο δίκιο κ. Ανδριόπουλε.
Διαβάζω τώρα στο μπολγκ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ:
"Σύμφωνα με την τελευταία ενημέρωση (10/7/2009) από την Ιερά Μονή Παντοκράτορος Μελισσοχωρίου ο κατάλογος των υπογραφόντων την Ομολογία Πίστεως κατά του Οικουμενισμού περιλαμβάνει ήδη 2400 και πλέον υπογραφές και έπεται συνέχεια".
Είναι θλιβερό
Ναι είναι θλιβερό που τόσο λίγοι αντιδρούν στην λαίλαπα του Οικουμενισμού. κανονικά θα έπερεπε ο αριθμός των υπογραφόντων να ανερχόταν σε εκκατομύρια. Αλλά έχει αμβλυνθει το ορθόδοξο άισθητήριο για επαγρύπνηση και ομολογία.
Σχεδόν όλοι καθεύδουν.
Φίλος Χριστού.
Οι κ.κ. ανώνυμοι που "με καλούν να απαντήσω" σε διάφορα σχόλια - κάποια δεν τα δημοσιεύω ως κυρίαρχος αυτού του ιστολογίου - όταν θα γίνουν επώνυμοι θα έχουν την δέουσα απάντηση.
Επειδή βλέπω ότι υπερασπίζονται με πάθος Γκοτσόπουλους, Κωστόπουλους, Κολλιόπουλους και σια, τους θυμίζω ότι με κάθε τρόπο έχω καλέσει όποιον από τους κυρίους αυτούς επιθυμεί σε δημόσιο διάλογο.
Αλλά κρύβονται κάτω απ' τα ράσα τους... τουλάχιστον...
και να μαζευτούν υπογραφές, ποιο το αποτέλεσμα; τίποτα δεν κάνουν αυτά τα πράγματα έτσι κι αλλιώς. Εμείς θα δείξουμε το δάκτυλο, ποιοι είμαστε; Αυτοί τη δουλειά τους, εμείς τη δουλειά μας, ο καθένας έχει την ψυχή του χώρια. Συγνώμη αλλά έτσι είναι.
Αυτοί τη δουλειά τους εμείς τη δουλειά μας. ο καθένας έχει την ψυχή του χώρια.
Γιατί χάνεις το χρόνο σου με τέτοια κείμενα; δεν έχει ανάγκη το μαρτυρικό Φανάρι από σένα. Υπάρχει ο Φάρος της Ορθοδοξίας ο Βαρθολομαίος που τα πάντα φωτίζει με την χάρι του Παναγίου Πνεύματος. Εσύ ας γράφεις για την μουσικά και τα υπόλοιπα καλλιτεχνικά. Σε αυτά είσαι καλός ως θεολόγος δεν πιάνεις πολλά.
O φίλος Misha χύνει ξανά το δηλητήριό του-φαίνεται αντλεί νόημα ζωής-έχει καλώς.
-Πόσο εύκολα αυτοχαρακτηρίζεται κάποιος φίλος Χριστού; ο άγ.Γρηγόριος ο Παλαμάς ονομάζει τον μέγα προφ. Μωυσή φίλο του Χριστού. Σ'αυτό το ύψος έφθασε; έγινε θεόπτης ο φίλος;
-Όταν η ρωσσική Εκκλησία καταλάβει αυτό που δεν κατάλαβε με την λαίλαπα του κομμουνισμού και βγεί απο τον εγωισμό της ψευτοδύναμής της,τότε....
- Ο Μόσχας πάντως κατά την επίσημη επίσκεψή του στο ΦΑΝΑΡΙ τόνισε πως οι Ρώσσοι που βρίσκονται στην Τουρκία αποτελουν ποίμνιο του Οικ. Πατριαρχείου.
-Κατά τον εορτασμό της χιλιετηρίδος του Αγ. Όρους πολλοί μίλησαν για το τέλος του, το οποίο όχι μόνο δεν επήλθε, αλλά αναγεννήθηκε...άς αποκτήσουμε κάποτε τη λογική της πίστεως και όχι του διαβόλου που ανέβασε το Χριστό ψηλά για να του δείξει την δήθεν δύναμή του.
Φαναριώτης.
Το οικουμενικό πατριαρχείο είναι και θα είναι η καρδιά της ορθοδοξίας και η πρώτη τη τάξει εκκλησία, έστω και αν παραμείνει με 10 ρωμηούς εντός επικρατείας της αρχιεπισκοπής Κων/πόλεως. Καμία "επαρχιακή" ή νεοπαγής Εκκλησία δεν μπορεί και δεν πρέπει να αναταγωνίζεται το κύρος και την αίγλη του επ'ουδενί λόγω. ΑΛΛΩΣΤΕ ΓΙΑ ΠΟΙΟΝ ΛΟΓΟ; ΠΟΣΟ ΧΡΗΣΤΟ ΚΑΙ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΟ ΕΊΝΑΙ ΚΑΤΙ ΤΕΤΟΙΟ;
Αυτό είναι κάτι που εδράζεται στους ιερούς κανόνες και σ'αυτό το ίδιο το ορθόδοξο πνεύμα και θεολογία.
Η ρωσσική Εκκλησία γνώρισε την τρομερή αυτή περιπέτεια του διωγμού της από ένα στυγνό καθεστώς,λόγω των αμαρτιών της κατ'ομολογία μάλιστα των αγίων της. Ας θυμηθούμε την βερσαλιωτική μακαριότητα των ανακτόρων και των αρχιεπισκόπων της , όταν οι μουζίκοι λιμοκτονούσαν έξω από επισκοπικά μέγαρα, όπου συνεγελάζονταν επίσκοποι,μοναχοί και δούκες με αγύρτες,μάγους και εταίρες.
ο Κύριος ανέστησε την ρωσσική εκκλησία εκ θανάτου μεγάλου, όχι για να διεκδικεί αλλά για να δώσει αναγεννημένη την ορθόδοξη μαρτυρία της, που κανείς δεν αμφισβητεί πώς είναι ιδιαζόντως σημαντική.
Γενικά, πάντως είναι νοσηρές όλες αυτές οι επιθέσεις από τις "επαρχιώτικες νεόπλουτες Εκκκλησίες" προς το "νεόφτωχο" και μαρτυρικό Φανάρι και δηλώνουν μιαν υστερία επιδειξιομανίας και αρχοντοχωριατισμού.
Δεν είναι αυτό ορθόδοξο πνεύμα, αυτό ακριβώς σεβαστοί μου δεσπότες και αδελφοί είναι το "παπικό πνεύμα", κατά του οποίου πολλοί από σας καταφέρεστε. Και όμως το κουβαλάτε εντός σας...
Το Φανάρι δεν θα πεθάνει ποτέ, γιατί με οποιονδήποτε τρόπο είναι ο τόπος που συναντάται κυρίως η ορθοδοξία με την ιστορία και την οικουμένη, ιστορικά,τοπικά και πολιτισμικά. Επίσης ποτέ δεν θα πεθάνει δυστυχώς η χοντροκοπιά, ο φθόνος και η κακεντρέχεια...
Με αφορμή το σχόλιο 5:44
Κομψό άδειασμα από Φαναριώτη!
Λες να κατάλαβαν στο Φανάρι ότι η υποστήριξη από ιστολόγους-θεολόγους επιπέδου Ανδριόπουλου μάλλον ζημιά τους κάνει ...
Φίλοι τρέξτε να υποστηρίξτε τον Παναγιωτάκη μας ...
ΝΟΜΙΖΩ ΟΤΙ Η ΔΕΟΥΣΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΚΑΙ ΣΕ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΟ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΣΕ ΑΡΙΘΜΗΤΙΚΟ ΕΠΙΠΕΔΟ, ΠΡΟΣ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ ΤΟΥ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΩΝ, ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΣΕ ΝΑ ΔΟΘΕΙ ΣΤΟ ΕΝ ΛΟΓΩ ΠΡΩΘΙΕΡΕΑ(Ένα περίεργο πράγμα....όπου Πρωθιερέας και τάση γιά αρπαγή και άσκηση εξουσίας με κοσμικά μέτρα....)ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΣΕ ΛΟΙΠΟΝ ΝΑ ΔΟΘΕΙ Η ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΑΠΟ ΤΟΝ ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟ ΙΕΡΩΝΥΜΟ Ο ΟΠΟΙΟΣ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙΡΟΣ ΝΑ ΑΣΧΟΛΗΘΕΙ ΜΕ ΤΑ ΠΛΕΟΝ ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΑ ΗΤΟΙ ΝΑ ΕΠΑΝΑΦΕΡΕΙ ΤΟ ΕΛΛΑΔΙΚΟ ΠΟΙΜΝΙΟ ΣΤΗ ΜΑΝΔΡΑ ΤΗΣ ΜΕΓΑΛΗΣ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ. ΑΡΚΕΤΟΣ ΗΔΗ, ΜΑΚΑΡΙΩΤΑΤΕ, Ο ΠΑΡΕΛΗΛΥΘΩΣ ΧΡΟΝΟΣ ΣΤΗΝ ΑΣΩΤΙΑ ΤΗΣ ΑΝΕΞΑΡΤΗΣΙΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ "ΧΕΙΡΑΦΕΤΗΣΕΩΣ", ΔΙΚΗΝ ΘΛΙΒΕΡΩΝ ΚΙΝΗΜΑΤΩΝ ΦΕΜΙΝΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΟΧΙ ΜΟΝΟΝ..., ΚΑΙΡΟΣ ΕΠΙΣΤΡΟΦΗΣ ΤΩΝ ΠΕΠΛΑΝΗΜΕΝΩΝ ΣΤΗΝ ΕΣΤΙΑ ΤΗΝ ΠΑΤΡΟΓΟΝΙΚΗ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ! ΚΑΙΡΟΣ ΧΕΙΡΑΦΕΤΗΣΕΩΣ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΒΟΟΔΗ-ΣΥΣΦΗΚΤΗΡΙΟ ΑΓΚΑΛΗ ΤΗΣ ΚΡΑΤΙΚΗΣ ΙΔΙΟΠΡΟΣΩΠΙΑΣ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΤΩΝ ΝΕΟΕΛΛΗΝΩΝ ΠΟΥ ΕΜΑΘΑΝ ΝΑ ΜΗΝ ΚΑΝΟΥΝ ΑΝΑΣΤΑΣΗ ΠΑΡΑ ΣΤΑ ΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΕΙΣΟΔΟΥ ΕΝΟΣ ΝΑΟΥ, ΟΧΙ ΠΙΟ ΜΕΣΑ, ΕΧΟΝΤΑΣ ΣΤΟ ΧΕΡΙ ΕΝΑ ΤΣΟΦΛΙ ΑΠΟ ΚΟΚΚΙΝΟ ΑΥΓΟ ΓΙΑ ΝΑ ΤΟ ΠΕΤΑΞΟΥΝ ΦΕΥΓΟΝΤΑΣ, ΟΠΩΣ ΕΛΕΓΕ Ο ΜΑΚΑΡΙΣΤΟΣ Π. ΜΙΧΑΗΛ ΚΑΡΔΑΜΑΚΗΣ! ΠΟΥ ΕΒΑΠΤΙΣΑΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΕΣ-ΚΟΣΜΙΚΕΣ ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ ΤΑ ΜΥΣΤΗΡΙΑ ΤΟΥ ΒΑΠΤΙΣΜΑΤΟΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΓΑΜΟΥ! ΠΟΥ ΑΓΝΟΗΣΑΝ ΤΗ ΒΑΣΙΛΕΙΑ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΙΚΟΝΑ ΤΗΣ, ΤΗΝ ΘΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ, ΔΙΟΤΙ ΕΓΙΝΑΝ ΠΡΟΤΕΣΤΑΝΤΕΣ ΣΤΗ ΝΟΟΤΡΟΠΙΑ ΕΞΑΙΤΙΑΣ ΤΩΝ ΠΑΜΠΟΛΛΩΝ, ΔΗΘΕΝ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΩΝ, ΚΙΝΗΜΑΤΩΝ ΠΟΥ ΛΕΓΟΝΤΑΙ ΟΡΓΑΝΩΣΕΙΣ ΚΑΙ ΓΚΕΤΟΠΟΙΗΣΑΝ ΤΟ ΛΑΟ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΣΕ ΘΕΟΥΣΟΥΣ ΚΑΙ ΑΘΕΟΥΣ! ΠΟΥ ΣΤΕΚΟΝΤΑΙ ΚΑΠΩΣ ΕΥΛΑΒΙΚΑ ΜΟΝΟ ΕΝΩΠΙΟΝ ΜΙΑΣ ΚΗΔΕΙΑΣ ΑΠΟ ΕΝΣΤΙΚΤΩΔΗ ΦΟΒΟ ΑΥΤΟΣΥΝΤΗΡΗΣΕΩΣ ΚΑΙ ΛΙΒΑΝΙΖΟΝΤΑΙ ΕΠΙΣΤΡΕΦΟΝΤΕΣ ΕΙΣ ΤΑ ΙΔΙΑ, ΟΥΤΕ ΚΑΝ ΤΟ ΙΕΡΟ ΠΡΟΣΩΠΟ ΤΟΥ ΝΕΚΡΟΥ ΔΕΝ ΑΣΠΑΖΟΝΤΑΙ, ΩΣΤΕ ΝΑ ΕΚΤΙΝΑΞΟΥΝ ΑΠΟ ΠΑΝΩ ΤΟΥΣ ΤΟ ΘΑΝΑΤΟ!!! ΚΑΙΡΟΣ, ΜΑΚΑΡΙΩΤΑΤΕ, ΝΑ ΠΑΡΟΥΝ ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΟΥΣ ΚΑΙ ΟΙ ΚΑΙΣΑΡΕΣ ΤΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ ΚΑΙ ΟΙ ΠΑΡΑΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΕΣ ΟΡΓΑΝΩΣΕΙΣ ΚΑΙ ΟΙ, ΕΝΔΕΧΟΜΕΝΩΣ, ΠΛΗΝ ΦΟΒΟΥΜΑΙ ΜΑΛΛΟΝ ΑΠΟΔΕΔΕΙΓΜΕΝΩΣ, ΨΕΥΔΑΔΕΛΦΟΙ ΕΚ ΒΟΡΡΑ ΟΙ ΟΠΟΙΟΙ ΔΕΝ ΕΣΥΝΕΤΙΣΘΗΣΑΝ ΑΡΚΟΥΝΤΩΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΣΧΕΔΟΝ ΕΝΟΣ ΑΙΩΝΟΣ ΥΠΟΔΟΥΛΩΣΗ ΣΤΗΝ ΙΔΕΟΛΟΓΙΑ! ΑΠΟΔΩΣΑΤΕ ΛΟΙΠΟΝ ΤΙΣ ΜΗΤΡΟΠΟΛΕΙΣ ΤΟΥ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΟΥ ΘΡΟΝΟΥ ΕΝ ΒΟΡΕΙΩ ΕΛΛΑΔΙ ΚΑΙ ΑΙΓΑΙΩ ΣΤΗΝ ΑΓΚΑΛΗ ΤΗΣ ΜΗΤΡΟΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ! ΚΑΙ ΕΝ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΑΡΑΤΕ ΤΟ ΑΥΤΟΚΕΦΑΛΟΝ ΠΡΙΝ ΤΟ ΑΡΕΙ Η ΜΕΛΛΟΥΣΑ ΑΓΙΑ ΚΑΙ ΜΕΓΑΛΗ ΣΥΝΟΔΟΣ ΚΑΘΟΤΙ, ΩΣ ΚΑΙ ΤΟ ΑΥΤΟΝΟΜΟΝ, ΜΕΛΛΕΙ ΕΞΕΤΑΣΘΗΝΑΙ ΥΠ' ΑΥΤΗΣ ΩΣ ΕΝΑ ΑΠΟ ΤΑ ΔΕΚΑ ΘΕΜΑΤΑ ΤΗΣ ΗΜΕΡΗΣΙΑΣ ΔΙΑΤΑΞΕΩΣ ΤΗΣ! ΠΡΟΣΘΕΣΑΤΕ ΠΟΙΜΝΙΟ ΣΕ ΕΚΕΙΝΟ ΤΟ ΕΞ' ΑΜΕΡΙΚΗΣ ΚΑΙ ΑΥΣΤΡΑΛΙΑΣ ΚΑΙ ΕΥΡΩΠΗΣ ΤΟ ΟΠΟΙΟ ΚΑΝΟΝΙΚΩΣ ΑΠΟ ΤΗΝ Δ΄ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΗ ΣΥΝΟΔΟ ΠΟΙΜΑΙΝΕΙ Ο ΜΑΡΤΥΡΙΚΟΣ ΘΡΟΝΟΣ ΤΗΣ ΠΡΩΤΟΘΡΟΝΟΥ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ! ΚΑΙ ΕΝΩΤΙΣΑΣΘΕ ΚΑΙ ΔΙΔΑΞΑΤΕ ΤΟΥΣ ΕΚ ΒΟΡΡΑ ΠΕΡΙ ΤΩΝ ΠΡΟΣΦΑΤΩΝ ΑΠΟΦΑΣΕΩΝ ΤΗΣ ΠΡΟΣΥΝΟΔΙΚΗΣ ΔΙΑΣΚΕΨΕΩΣ ΤΩΝ ΟΡΘΟΔΟΞΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΛΕΓΟΜΕΝΗ ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΔΙΑΣΠΟΡΑ! ΚΑΙ ΥΠΟΜΝΗΣΑΤΕ ΕΙΣ ΑΥΤΟΥΣ ΤΑ ΟΣΑ, ΠΡΑΓΜΑΤΙ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΑ, ΕΔΗΛΩΣΕ ΕΙΣ ΑΡΘΡOΝ ΤΟΥ ΕΙΣ ΤΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟΝ ECUMENICAL REVIEW EN ETEI 2001 O TOTE SMOLENSK KAI ΝΥΝ ΡΩΣΣΙΑΣ ΚΥΡΙΛΛΟΣ! ΚΑΙ ΓΕΝΙΚΩΣ ΣΥΜΒΑΛΕΤΕ ΕΤΙ ΠΛΕΟΝ ΣΤΗΝ ΣΥΡΡΑΦΗ ΤΟΥ ΔΙΗΡΗΜΕΝΟΥ ΧΙΤΩΝΟΣ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ, ΥΛΑΚΤΙΣΜΕΝΟΥ ΚΑΙ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΕΝ ΕΛΛΑΔΙ ΥΛΑΚΤΑΣ ΚΥΝΑΣ!
@6:43 μμ!!
Ε όχι και Φαναριώτικο αυτό το σχόλιο(5:44)! Πατρινή προχειροδουλειά είναι στο πόδι! Φαναριώτικο είναι το σχόλιο που έκαμε προς τους δημοσιογράφους ο μακαριστός Μητροπολίτης Γέρων Εφέσσου Χρυσόστομος το 2004 με αφορμή την διακοπή του μνημοσύνου του Χριστοδούλου, αποφάσει της Ενδημούσης εν Φαναρίω Συνόδου, επί τω αδικήματι, πρότριτα υπ' εκείνου διαπραχθέντι, της αντικανονικής εισπηδήσεως εις αλλότριον Εκκλησιαστικήν επαρχίαν, ήτοι Μητροπόλεις του θρόνου εν Βορείω Ελλάδι! Είπε τότε ο Εφέσσου από την είσοδο του Υπ.Εξωτερικών ερωτηθείς σχετικά: "Γνωρίζετε λίγο Αγία Γραφή; Η ελπίς ου καταισχύνει! Καμμιά πλευρά δεν πρόκειται να ταπεινωθεί!" Αυτό είναι Φαναριώτικο σχόλιο!!!
Οι σχολιαστές π. Παντελεήμων και ο Ανώνυμος 7.30, νομίζω ότι σήμερα όχι απλώς σχολίασαν αλλά θα τολμήσω να πω πως ορθοτόμησαν τον λόγω της Αληθείας. Έχω γράψει πολλές φορές επιχειρηματολογόντας για όλα αυτά τα θέματα αλλά οχι τόσο ευθύβολα και σφαιρικά και σαφέστατα και περιεκτικά τα αναπτύσουν οι δύο αυτοί σχολιαστές.
Συγχαρητήρια και στους δυο σας. Είστε γνώστες αληθείς του πνεύματος και νοήματος του Αγιογραφικού και της Εκκλησιαστικής Ιστορίας.
Κατά την 2η χιλιετία έχει κλονισθεί ή ενότητα των Ορθοδόξων Εκκλησιών. Τιτάνειες οι προσπάθειες της μητρός Αγίας του Χριστού Μεγάλης Εκκλησίας να επαναγάγει τις πεπλανημένες από τον εθνοφυλετισμό και την εκκοσμικευση ορθόδοξες εκκλησίες.
Αποτέλεσμα του κατακερματισμού των ορθοδόξων είναι ότι μπορούν να αθρώσουν τον χριστιανικό λόγο στον σύγχρονο κόσμο.
Οι ορθόδοξες εκκλησίες πρέπει υπό την φωτισμένη και εμπνευσμένη καθοδήγηση του Οικουμενικού Πατριαρχείου να ασκήσουν την σύγχρονη Απολογητική της Εκκλησίας. Απολογητική που θα αποτελεί τον διάλογο της Θεολογίας με ότι δεν είναι θεολογία ή φαίνεται ως μη θεολογία. Χρειάζεται η Ορθόδοξη Εκκλησία όμως πρώτα να ξεκαθαρήσει τι είναι θεολογία, τι δεν είναι θεολογία, τι φαίνεταιως μη θεολογία και τι είναι διάλογος. Σκοταδιστικές φωνές, λεγόμενες γνήσιες ορθόδοξες οι αντιοικουμενιστικές από το μουσειακό παρελθόν, που πολλές από αυτές φιλοξενούνται σε τουτο το ιστολόγιο δεν βοηθούν καθόλου σε τούτη την Έξοδο της ορθοδοξίας στον κόσμο.
ΟΡΚ
@7:30 μμ Με τα κεφαλαία γράμματα.
Πολύ αποκαλυπτικός!!!
Γράφει:
"Η ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΑΠΟ ΤΟΝ ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟ ΙΕΡΩΝΥΜΟ Ο ΟΠΟΙΟΣ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙΡΟΣ ΝΑ ΑΣΧΟΛΗΘΕΙ ΜΕ ΤΑ ΠΛΕΟΝ ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΑ ΗΤΟΙ ΝΑ ΕΠΑΝΑΦΕΡΕΙ ΤΟ ΕΛΛΑΔΙΚΟ ΠΟΙΜΝΙΟ ΣΤΗ ΜΑΝΔΡΑ ΤΗΣ ΜΕΓΑΛΗΣ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ. ΑΡΚΕΤΟΣ ΗΔΗ, ΜΑΚΑΡΙΩΤΑΤΕ, Ο ΠΑΡΕΛΗΛΥΘΩΣ ΧΡΟΝΟΣ ΣΤΗΝ ΑΣΩΤΙΑ ΤΗΣ ΑΝΕΞΑΡΤΗΣΙΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ "ΧΕΙΡΑΦΕΤΗΣΕΩΣ", ΔΙΚΗΝ ΘΛΙΒΕΡΩΝ ΚΙΝΗΜΑΤΩΝ ΦΕΜΙΝΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΟΧΙ ΜΟΝΟΝ..., ΚΑΙΡΟΣ ΕΠΙΣΤΡΟΦΗΣ ΤΩΝ ΠΕΠΛΑΝΗΜΕΝΩΝ ΣΤΗΝ ΕΣΤΙΑ ΤΗΝ ΠΑΤΡΟΓΟΝΙΚΗ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ!"
...
"ΑΠΟΔΩΣΑΤΕ ΛΟΙΠΟΝ ΤΙΣ ΜΗΤΡΟΠΟΛΕΙΣ ΤΟΥ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΟΥ ΘΡΟΝΟΥ ΕΝ ΒΟΡΕΙΩ ΕΛΛΑΔΙ ΚΑΙ ΑΙΓΑΙΩ ΣΤΗΝ ΑΓΚΑΛΗ ΤΗΣ ΜΗΤΡΟΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ! ΚΑΙ ΕΝ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΑΡΑΤΕ ΤΟ ΑΥΤΟΚΕΦΑΛΟΝ ΠΡΙΝ ΤΟ ΑΡΕΙ Η ΜΕΛΛΟΥΣΑ ΑΓΙΑ ΚΑΙ ΜΕΓΑΛΗ ΣΥΝΟΔΟΣ ΚΑΘΟΤΙ, ΩΣ ΚΑΙ ΤΟ ΑΥΤΟΝΟΜΟΝ, ΜΕΛΛΕΙ ΕΞΕΤΑΣΘΗΝΑΙ ΥΠ' ΑΥΤΗΣ ΩΣ ΕΝΑ ΑΠΟ ΤΑ ΔΕΚΑ ΘΕΜΑΤΑ ΤΗΣ ΗΜΕΡΗΣΙΑΣ ΔΙΑΤΑΞΕΩΣ ΤΗΣ!"
Ποιός γράφει ο ίδιος ο Βαρθολομαίος ή κανένας από τους υποτακτικούς του;;;
Ή μήπως ο "εν Χριστώ" αδελφός του Πάπας;;;
Χριστός = Αλήθεια
Φίλος Χριστού = Φίλος της Αλήθειας
Φίλος Χριστού
@10:41 μμ
ΩΣ ΦΙΛΟΣ ΧΡΙΣΤΟΥ ΚΑΙ ΑΡΑ ΤΗΣ ΑΛΗΘΕΙΑΣ, ΩΣ ΟΝΟΜΑΖΕΤΕ ΕΑΥΤΟΝ, ΔΥΝΑΣΘΕ ΝΑ ΚΑΤΑΝΟΗΣΕΤΕ ΟΤΙ Η ΑΛΗΘΕΙΑ ΕΙΝΑΙ Η ΕΚ ΤΗΣ ΛΗΘΗΣ ΕΞΟΔΟΣ ΚΑΙ Η ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΕΙΣ ΤΗΝ ΑΥΘΕΝΤΙΚΟΤΗΤΑ! ΤΑ ΔΥΟ ΑΥΤΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΟΔΗΓΗΣΑΝ ΤΟΝ ΑΣΩΤΟΝ ΤΗΣ ΠΑΡΑΒΟΛΗΣ ΕΙΣ ΤΟ ΑΝΑΔΡΑΜΕΙΝ ΕΠΙ ΤΗΝ ΠΑΤΡΙΚΗΝ ΕΣΤΙΑΝ! ΚΑΙ ΔΗ ΕΚ ΤΗΣ ΑΜΑΡΤΙΑΣ! Η ΕΠΙΛΟΓΗ ΕΝΩΠΙΟΝ ΟΛΩΝ ΜΑΣ.....
12 Ιούλιος 2009 7:30 μμ
Αγαπητε "Φίλε Χριστού", ναι εσυ με τις μαθηματικές εξισωσεις. Ή μάλλον με το σύστημα εξισώσεων δευτέρου βαθμού δυο αγνώστων. Γιατί απο το σχόλιό σου φαίνεται πως άγνωστος σου είναι και ο Χριστός και η Αλήθεια. Να σου πω εγώ δύο αξιώματα? ή μάλλον όχι εγώ ο Ευαγγελιστής Ιωάννης: " ο Θεός Αγάπη εστί και ο μένων εν τη Αγάπη εν τω Θεώ μένει και ο Θεός εν αυτώ" και γνώσεσθαι την Αλήθεια και η Αλήθεια ελευθερώσει υμάς".
ΟΡΚ
@ π Παντελεήμων
παρα πολύ ωραία θέτεται τα θέματα. Να υπενθυμισω και εγω εις επίρρωσιν των λεγομένων σας πως στην ορθόδοξη εκκλησία υπάρχουν μόνο 4 κανονικές δικαιοδοσίες. 1.το Οικουμενικό Πατριαρχείο, 2. το Πατριαρχειο Αλεξανδρείας, 3. το Πατριαρχείο Αντιοχείας και 4.το Πατριαρχείο Ιεροσολύμων. Ο π. Γεώργιος Μεταλληνός μας δίδασκε ότι αυτές μόνο ειναι οι κανονικές Ορθόδοξες Εκκλησίες και όλα τα άλλα νεόφυτα πατριαρχεία και αυτοκέφαλες εκκλησίες τις ονόμαζε "γιαλαντζί".
Τώρα βέβαια γήρασε και επειδή το γήρας ουκ έρχεται μόνον υπογράφει κάτι λιβέλους και κατάπτυστα κείμενα. Ας ειναι, εμεις τον θυμώμαστε νέο και ακμαίο να μας διδάσκει τα παραπάνω.
@ ΟΡΚ
Άλλο ένα αξίωμα του Ευαγγελιστού της αγάπης:
"εἴ τις ἔρχεται πρὸς ὑμᾶς καὶ ταύτην τὴν διδαχὴν οὐ φέρει, μὴ λαμβάνετε αὐτὸν εἰς οἰκίαν, καὶ χαίρειν αὐτῷ μὴ λέγετε· 11 ὁ γὰρ λέγων αὐτῷ χαίρειν κοινωνεῖ τοῖς ἔργοις αὐτοῦ τοῖς πονηροῖς."
Πόσο μάλλον "συμπροσεύχεσθαι"!!!
Φίλος Χριστού
Κοίταξε λοιπόν που η προσευχή αποτελεί μέγα πρόβλημα!!! γιατί και η συν - προσευχή είναι προσευχή.
ΟΡΚ
@Φίλο Χριστού
Παρωχημένες ιδεοληψίες του θεολόγου Ιωάννου ή, έτι περαιτέρω, παραποιημένες συναξαριστικές διηγήσεις.
Ημεις θα τα διορθώσωμεν άπαντα τη «θεία» επινεύσει των κκ. Μελετίου Μεταξάκη,Αθηναγόρου και Μελίτωνος Χατζή μεταξύ συναγρίδος και ωών οξυρρύγχου.
@misha & φιλο χριστού
Ισως θα έπρεπε να διαβάσετε μια εισαγωγή στην Καινή Διαθήκη, ωστε να δείτε τις συνθήκες, τους αποδέκτες και λοιπα στοιχεία για τα βιβλια της, και γενικά πως γίνεται η ερμηνευτική προσέγγιση τους. Σας συστήνω την Εισαγωγή στην ΚΔ του καθηγητού Σάββα Αγουρίδη.
Επίσης την Θεολογία της ΚΔ του καθηγητού Γεωργίου Πατρώνου για να δείτε πως οι ιεροί συγγραφείς της ΚΔ γράφουν με την τριπλή ιδιότητα του ιστορικού, του ποιμένα και του θεολόγου. Για παράδειγμα όταν ο Ματθαίος αναφέρεται στο γεγονός της σφαγης 14000 νηπίων, ως ιστορικός καταγράφει την σφαγή και ως θεολόγος "παίζει" με τα πολλαπλάσια του ιερού αριθμού 7 των Πυθαγορείων που είναι αγαπητό θέμα των συγγραφέων της εποχής της ΚΔ, ο δε Ιωάννης παίζοντας και αυτός με τα πολλαπλάσια του αριθμού 7 μας δίνει τον αριθμό των σεσωσμένων στην Αποκάλυψη 144000. Ζήτημα είναι αν τα σφαγιασθέντα νήπια ειναι 200, οσο για τους σεσωσμένους αν είναι 144000 τοτε όλοι οι υπόλοιποι πάμε χαμένοι. Ωσ εκ τουτου ειναι αδύνατη η κατά λέξη ερμηνεία των κειμένων.
Εσείς όμως που είσαστε εραστές της κατα γράμμα ερμηνείας των κειμένων, όπως ακριβώς και οι Χιλιαστές, για πείτε μου στο εν λόγω κείμενο που φαίνεται "κατα γράμμα" απαγόρευση της συμπροσευχής? Συνεχίστε έτσι και θα ψάχνετε να μετράτε την χιλιετή Βασιλεία της Αποκαλύψεως. ίσως και τον Αριθμό 666 που μόνο σε μερικούς κώδικες υπάρχει ενώ σε άλλους εμφανιζονται άλλοι αριθμοί. Βλέπεις "Φίλε Χριστού - Αλήθειας" "Γνώσεσθαι την Αλήθεια και η Αλήθεια ελευθερώσει ημάς". Αλλά ή γνώση της Αλήθειας όχι η άγνοιά της ή η ημιμάθειά της.
ΟΡΚ
ΥΓ. Και χάριν αστεϊσμού να σας πω πως ίσως πρέπει να με πληρώνει ο ιστολόγος για τα μαθήματα που σας παραδίδω. Μάλλον δεν είχατε την τύχη να ακούσετε σπουδαίους Πανεπιστημιακούς καθηγητές. Μόνο "φιλόπονους" ιεροκήρυκες της κακιάς ώρας.
ΟΙ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟΙ ΠΟΥ ΑΝΑΦΕΡΕΙΣ MISHA ΕΙΝΑΙ ΣΠΟΥΔΑΙΟΙ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΟΙ ΑΝΔΡΕΣ ΤΗΣ ΠΡΟΣΦΑΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ. ΕΙΔΙΚΑ Ο ΠΑΤΡΙΑΡΧΗΣ ΑΘΗΝΑΓΟΡΑΣ ΟΣΑ ΑΡΝΗΤΙΚΑ ΚΑΙ ΑΝ ΑΠΟΔΩΣΟΥΜΕ ΣΤΗΝ ΕΚΛΟΓΗ ΤΟΥ, ΜΟΝΟ ΚΑΙ ΜΟΝΟ ΤΟ ΓΕΓΟΝΟΣ ΤΗΣ ΑΡΣΗΣ ΤΩΝ ΑΝΑΘΕΜΑΤΩΝ ΜΕ ΤΗΝ ΡΩΜΑΙΟΚΑΘΟΛΙΚΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΠΟΥ ΕΚΑΝΕ, ΕΙΝΑΙ ΑΝΤΑΞΙΟΣ ΤΟΥ Μ. ΚΩΝ/ΝΟΥ. Ο ΜΕΝ Μ. ΚΩΝ/ΝΟΣ ΕΔΩΣΕ ΠΝΟΗ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΣ ΣΤΟΥΣ ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΥΣ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΟΥΣΙΑ "ΕΠΕΒΑΛΕ" ΤΟΝ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟ ΣΤΗΝ ΤΟΤΕ ΓΝΩΣΤΗ ΟΙΚΟΥΜΕΝΗ, Ο ΔΕ ΠΑΤΡΙΑΡΧΗΣ ΑΘΗΝΑΓΟΡΑΣ ΕΚΑΝΕ ΓΝΩΣΤΗ ΣΤΟ ΣΥΓΧΡΟΝΟ ΚΟΣΜΟ ΤΗΝ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ. ΑΣ ΕΙΝΑΙ ΑΙΩΝΙΑ ΤΟΥ Η ΜΝΗΜΗ.
Για τον Αθηναγόρα ο γ.Παϊσιος ευχόταν να μετανοήσει για τα όσα έκανε, ο γ.Φιλόθεος Ζερβάκος τον χαρακτήριζε μασώνο, ο γ.Ιουστίνος Πόποβιτς, εκφράζοντας την καθολική συνείδηση της Εκκλησίας, τον έλεγε αιρετικό.
Μάλλον εσείς οι οικουμενιστές γνωρίζετε καλύτερα το συμφέρον της Εκκλησίας από τους θεοφόρους αγίους.
ΟΡΚ
Μου προτείνετε τον συνεργάτη του Μούν, καθηγητή Αγουρίδη ως αυθεντικό ερμηνευτή των γραφών;
Αν δεν ξέρετε ποιός είναι ο Μούν, μετά χαράς να σάς ενημερώσω.
Συχωρέστε με αλλά στην ερμηνεία των ιερών κειμένων προτιμώ τους Αγίους.
Να σας αντιπροτείνω τα υπομνήματα του καθηγητού δογματικής στο Παν.Βελιγραδίου και οσίως βιώσαντος ,γέροντος Ιουστίνου Πόποβιτς, μήπως και δείτε φως εν τη οικουμενολαγνική θολούρα σας;
Έχω μπερδευτεί τόσο, έχω συγχυστεί τόσο που δεν ξέρω τώρα σε ποια Θεολογική Σχολή να πάω...
@ misha
Δεν νομίζω ότι αυτοί που αναφέρεις έχουν καταταχτεί στην χορεία των Αγίων της Ορθόδοξης Εκκλησίας οπότε κακώς σπεύδεις να τους χαρακτηρίσεις Αγίους. Άλλωστε είναι γνωστή η τακτική σου να αποφαίνεσαι ως Ιδιότυπος Ορθόδοξος Πάπας παραθεωρώντας την άποψη της Εκκλησίας την οποία γράφεις στα παλαιά σου υποδήματα.
Για τον αείμνηστο καθηγητή μου Σάββα Αγγουρίδη να σε πληροφορήσω ότι σου σύστισα να διαβάσεις την Εισαγωγή του στην ΚΔ. Για τις προυποθέσεις ερμηνευτικής της ΚΔ ανάφερα άλλον πολύ σπουδαίο επίσης καθηγητή τον Γιώργο Πατρώνο.
Μέχρι τώρα δεν έχω δει να μου προτείνεις ερμηνείες Αγίων.
ΟΡΚ
Ως Φαναριώτης έγραψα ΦΑΝΑΡΙΏΤΙΚΑ. Όταν δω θεολογική σκέψη να κατατίθεται τότε θα ακολουθήσει και η θεολογική απάντηση. ΕΝΝΟΩ Θ Ε Ο Λ Ο Γ Ι Κ Η σκέψη. Κατα τα λοιπά με εκφράζει απολύτως ο ΟΡΚ.
Φαναριώτης.
τελικά, ποια θα ήταν η προτιμότερη Θεολογική Σχολή για να πήγαινε κάποιος; με όλα αυτά που διαβάζω έτσι μου έρχεται να πάω αντί Αθήνα, ή Θεσσαλονίκη, Οξφόρδη, μακριά από όλα αυτά τα πράγματα... Αίσχος δηλαδή να μιλάμε έτσι για τη μητέρα εκκλησία, συγνώμη δηλαδή...
@misha!
Λησμόνησες μεταξύ των Αγίων Πατέρων το Γερβάσιο Παρασκευόπουλο....ΠΡΟΣΟΧΗ ΠΑΙΔΙΑ!!! Όρθιοι-κλαρίνο μέσα στην αίθουσα οι αστυνομικοί που τους πήγαιναν μπουλουκηδόν να ακούσουν τα κηρύγματά του....Αν δεν πήγαιναν να ακούσουν.....Αλλοίμονό τους!!!!! Πενθήμερος κράτησις!
@ 3:13 πμ
Γράφεις:
"ΜΟΝΟ ΚΑΙ ΜΟΝΟ ΤΟ ΓΕΓΟΝΟΣ ΤΗΣ ΑΡΣΗΣ ΤΩΝ ΑΝΑΘΕΜΑΤΩΝ ΜΕ ΤΗΝ ΡΩΜΑΙΟΚΑΘΟΛΙΚΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΠΟΥ ΕΚΑΝΕ, ΕΙΝΑΙ ΑΝΤΑΞΙΟΣ ΤΟΥ Μ. ΚΩΝ/ΝΟΥ"
Ελεος!!!... "Ο ΑΝΤΑΞΙΟΣ"!!!
Μήπως να περιμένουμε κανένα θαύμα από τον "Αγιο" προδότη και Μασώνο Αθηναγόρα;;; Ή να χτίσουμε εκκλησία στη "χάρη" του;;;
Φίλος Χριστού
ΕΠΙΤΡΕΨΤΕ ΜΟΥ ΝΑ "ΣΚΑΝΔΑΛΙΣΩ" ΛΙΓΑΚΙ ΑΚΟΜΗ ΤΟΥΣ ΑΔΕΛΦΟΥΣ ΣΥΝ-ΣΧΟΛΙΑΣΤΕΣ ΠΟΥ ΤΗΡΟΥΝ ΕΠΙΦΥΛΑΞΕΙΣ ΕΝΑΝΤΙ ΤΗΣ ΜΗΤΡΟΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΣΕΠΤΟΥ ΠΡΟΚΑΘΗΜΕΝΟΥ ΑΥΤΗΣ, ΑΦΟΥ ΤΟΥΣ ΕΠΑΙΝΕΣΩ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΦΡΑΣΗ ΤΗΣ ΑΠΟΨΕΩΣ ΤΟΥΣ ΔΗΜΟΣΙΑ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΠΑΡΡΗΣΙΑ! ΕΞ΄ΑΛΛΟΥ ΔΙΑΛΟΓΟΣ ΕΙΝΑΙ Η ΣΥΝΘΕΣΗ ΔΥΟ ΛΟΓΩΝ!
ΘΑ ΥΠΕΝΘΥΜΙΣΩ ΜΕΡΙΚΑ ΛΟΓΙΑ ΑΠΟ ΟΣΑ ΕΙΠΕ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΕΙΡΗΝΙΚΗ ΕΝ ΦΑΝΑΡΙΩ ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΤΟΥ ΕΝ ΕΤΕΙ 2004(ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ) Η Α.Μ. Ο ΝΥΝ ΠΑΠΑΣ ΚΑΙ ΠΑΤΡΙΑΡΧΗΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΙΑΣ Κ.Κ.ΘΕΟΔΩΡΟΣ, ΔΕΥΤΕΡΟΘΡΟΝΟΣ ΤΗ ΤΑΞΕΙ ΤΩΝ ΟΡΘΟΔΟΞΩΝ ΠΑΤΡΙΑΡΧΩΝ, ΤΟΥ ΡΩΜΗΣ ΕΞΑΙΡΟΥΜΕΝΟΥ ΑΧΡΙ ΚΑΙΡΟΥ -ΤΟΝ ΟΠΟΙΟ Ο ΘΕΟΣ ΠΑΤΗΡ ΕΘΕΤΟ ΕΝ ΤΗ ΙΔΙΑ ΕΞΟΥΣΙΑ ΩΣ ΒΕΒΑΙΩΝΕΙ, ΑΓΙΟΠΝΕΥΜΑΤΙΚΩΣ ΟΜΙΛΩΝ, Ο ΣΥΓΓΡΑΦΕΥΣ ΤΩΝ ΠΡΑΞΕΩΝ. ΣΗΜΕΙΩΤΕΟΝ ΤΟ ΟΤΙ Ο ΝΥΝ ΜΑΚΑΡΙΩΤΑΤΟΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΙΑΣ, ΣΥΝ ΤΟΙΣ ΑΛΛΟΙΣ, ΕΧΕΙ ΕΜΠΕΙΡΙΑ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΗΣ ΖΩΗΣ ΕΝ ΡΩΣΙΑ ΩΣ ΧΡΗΜΑΤΙΣΑΣ ΠΑΤΡΙΑΡΧΙΚΟΣ ΕΞΑΡΧΟΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΙΑΣ ΕΚΕΙ ΠΡΟΤΡΙΤΑ. ΕΙΠΕ ΜΕΤΑΞΥ ΑΛΛΩΝ ΚΑΙ ΤΑ ΑΚΟΛΟΥΘΑ:"... ..Τόν ἀσπασμόν τῆς εἰρήνης ἀποδίδοντες διατελοῦμεν ἐν τῷ συνδέσμῳ τῆς ἀγάπης, καί ἐνώπιον Ὑμῶν ὁμολογοῦμεν τήν κοινήν Ὁμολογίαν τῆς Πίστεως τῆς Μιᾶς, Ἁγίας, Ὀρθοδόξου, Καθολικῆς καί Ἀποστολικῆς Ἐκκλησίας.
Ἡ δευτερόθρονος εἰς τά πρεσβεῖα Ἐκκλησία τῆς Ἀλεξανδρείας ἀνά τούς αἰῶνας πιστῶς καί σταθερῶς ἠκολούθησεν τά ἴχνη τῆς Πρωτοθρόνου, μεθ᾿ ἧς τελεῖ ἐν ἀκλονήτῳ ἑνότητι. Διότι ἐδῶ εἰς χρόνους δυσχειμέρους καί χαλεπούς διεφυλάχθησαν τά ὅσια καί ἱερά τῆς Πίστεως καί τοῦ Γένους ὡς τίμιος Ἄρτος εἰς τό Ἀρτοφόριον τῆς Μεγάλης τοῦ Χριστοῦ Ἐκκλησίας.
Καθώς δρασκελίσαμεν τά κράσπεδα τῆς Πύλης τοῦ Ἱεροῦ τούτου Κέντρου ἀπόκοσμον ἠκούσαμεν ἐν τῇ καρδίᾳ ἡμῶν τήν φωνήν τοῦ Ἁγίου Θεοῦ ἐκ τῆς φλεγομένης βάτου “.....Λῦσον τό ὑπόδημα ἐκ τῶν ποδῶν σου, ὁ γάρ τόπος ἐν ᾧ ἔστηκας γῆ ἁγία ἐστί...” (Ἐξ. 3,5). Ὅσοι ἔχουν ὅρασιν καθαράν βλέπουν τί ἐπί αἰῶνας μυστικῶς τελεσιουργεῖται εἰς τά ἔνδον τοῦ ἱεροῦ τούτου θυσιαστηρίου καί ἀναγνωρίζουν καί σέβονται. Ὄντως, ἐδῶ κτυπᾶ ἀδιαλείπτως ἡ καρδία τῆς Ὀρθοδοξίας καί τοῦ Γένους. Ἐδῶ τό ἔνδοξον παρελθόν ἀρρήκτως συνδέεται μέ τό παρόν καί γίνεται ἡ χρυσῆ γέφυρα διά τό μέλλον τῆς Ὀρθοδοξίας.
Ἐδῶ ὁ ἀκάνθινος στέφανος καί ἡ κοκκίνη χλαμύδα, ὁ κάλαμος καί οἱ ἐμπτυσμοί, αἱ μαστιγώσεις καί οἱ ἐμπαιγμοί, ἡ χολή, τό ὄξος καί ἡ λόγχη. Ἐδῶ ὁ Γολγοθᾶς. Ἐδῶ ὅμως τό Κενόν Μνημεῖον καί τό Ὑπερῷον τῆς Ἁγίας Σιών. Ἐδῶ ὁ Ἐσταυρωμένος Χριστός. Ἐδῶ καί ἡ Ἀνάστασις. Ἐδῶ ἡ Ἀνάληψις καί ἡ Πεντηκοστή. Αὐτό εἶναι τό θαῦμα τῆς δυνάμεως καί τῆς δόξης τῆς Μεγάλης τοῦ Χριστοῦ Ἐκκλησίας.
Ἡμεῖς αὐθορμήτως προσήλθομεν ἐκ Κυρήνης καί προσφέρομεν ἑαυτούς Κυρηναίους, ἕτοιμοι διά νά ἄρωμεν μεθ᾿ Ὑμῶν τόν Σταυρόν τῆς Ἐκκλησίας καί νά συνοδεύσωμεν Ὑμᾶς, Παναγιώτατε, εἰς τούς εὐγενεῖς ὁραματισμούς Σας διά τό μέλλον τῆς Ὀρθοδοξίας...."
ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΓΙΑ ΤΗΝ ΦΙΛΟΞΕΝΙΑ, ΚΑΙ ΕΥΧΟΜΑΙ ΚΑΘΑΡΑ ΟΡΑΣΗ ΣΕ ΟΛΟΥΣ ΜΑΣ.
12 Ιούλιος 2009 7:30 μμ
ΕΠΙΤΡΕΨΤΕ ΜΟΥ ΝΑ ΑΠΟΣΤΕΙΛΩ ΕΚ ΝΕΟΥ ΤΟ 13 Ιούλιος 2009 4:10 μμ ΣΧΟΛΙΟ ΜΟΥ ΚΑΘΟΤΙ Η ΠΟΛΥΤΟΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΟΣΕΙΡΑ ΤΟΥ ΚΕΙΜΕΝΟΥ ΤΟΥ ΜΑΚΑΡΙΩΤΑΤΟΥ ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΙΑΣ ΠΑΡΟΥΣΙΑΖΕΙ ΔΥΣΚΟΛΙΑ ΣΤΗΝ ΑΝΑΓΝΩΣΗ!
ΕΠΙΤΡΕΨΤΕ ΜΟΥ ΝΑ "ΣΚΑΝΔΑΛΙΣΩ" ΛΙΓΑΚΙ ΑΚΟΜΗ ΤΟΥΣ ΑΔΕΛΦΟΥΣ ΣΥΝ-ΣΧΟΛΙΑΣΤΕΣ ΠΟΥ ΤΗΡΟΥΝ ΕΠΙΦΥΛΑΞΕΙΣ ΕΝΑΝΤΙ ΤΗΣ ΜΗΤΡΟΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΣΕΠΤΟΥ ΠΡΟΚΑΘΗΜΕΝΟΥ ΑΥΤΗΣ, ΑΦΟΥ ΤΟΥΣ ΕΠΑΙΝΕΣΩ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΦΡΑΣΗ ΤΗΣ ΑΠΟΨΕΩΣ ΤΟΥΣ ΔΗΜΟΣΙΑ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΠΑΡΡΗΣΙΑ! ΕΞ΄ΑΛΛΟΥ ΔΙΑΛΟΓΟΣ ΕΙΝΑΙ Η ΣΥΝΘΕΣΗ ΔΥΟ ΛΟΓΩΝ!
ΘΑ ΥΠΕΝΘΥΜΙΣΩ ΜΕΡΙΚΑ ΛΟΓΙΑ ΑΠΟ ΟΣΑ ΕΙΠΕ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΕΙΡΗΝΙΚΗ ΕΝ ΦΑΝΑΡΙΩ ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΤΟΥ ΕΝ ΕΤΕΙ 2004(ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ) Η Α.Μ. Ο ΝΥΝ ΠΑΠΑΣ ΚΑΙ ΠΑΤΡΙΑΡΧΗΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΙΑΣ Κ.Κ.ΘΕΟΔΩΡΟΣ, ΔΕΥΤΕΡΟΘΡΟΝΟΣ ΤΗ ΤΑΞΕΙ ΤΩΝ ΟΡΘΟΔΟΞΩΝ ΠΑΤΡΙΑΡΧΩΝ, ΤΟΥ ΡΩΜΗΣ ΕΞΑΙΡΟΥΜΕΝΟΥ ΑΧΡΙ ΚΑΙΡΟΥ -ΤΟΝ ΟΠΟΙΟ Ο ΘΕΟΣ ΠΑΤΗΡ ΕΘΕΤΟ ΕΝ ΤΗ ΙΔΙΑ ΕΞΟΥΣΙΑ ΩΣ ΒΕΒΑΙΩΝΕΙ, ΑΓΙΟΠΝΕΥΜΑΤΙΚΩΣ ΟΜΙΛΩΝ, Ο ΣΥΓΓΡΑΦΕΥΣ ΤΩΝ ΠΡΑΞΕΩΝ. ΣΗΜΕΙΩΤΕΟΝ ΤΟ ΟΤΙ Ο ΝΥΝ ΜΑΚΑΡΙΩΤΑΤΟΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΙΑΣ, ΣΥΝ ΤΟΙΣ ΑΛΛΟΙΣ, ΕΧΕΙ ΕΜΠΕΙΡΙΑ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΗΣ ΖΩΗΣ ΕΝ ΡΩΣΙΑ ΩΣ ΧΡΗΜΑΤΙΣΑΣ ΠΑΤΡΙΑΡΧΙΚΟΣ ΕΞΑΡΧΟΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΙΑΣ ΕΚΕΙ ΠΡΟΤΡΙΤΑ. ΕΙΠΕ ΜΕΤΑΞΥ ΑΛΛΩΝ ΚΑΙ ΤΑ ΑΚΟΛΟΥΘΑ:"... ...Τόν ασπασμόν της ειρήνης αποδίδοντες διατελούμεν εν τω συνδέσμω της αγάπης, και ενώπιον Υμών ὁμολογούμεν την κοινήν Ὁμολογίαν της Πίστεως της Μιάς, Αγίας, Ὀρθοδόξου, Καθολικής και Αποστολικής Εκκλησίας.
Η δευτερόθρονος εις τα πρεσβεία Εκκλησία της Αλεξανδρείας ανά τους αιώνας πιστώς και σταθερώς ηκολούθησεν τα ίχνη της Πρωτοθρόνου, μεθ' ης τελεί εν ακλονήτω ενότητι. Διότι εδώ εις χρόνους δυσχειμέρους καί χαλεπούς διεφυλάχθησαν τα όσια και ιερά της Πίστεως και του Γένους ως τίμιος Αρτος εις το Αρτοφόριον της Μεγάλης του Χριστού Εκκλησίας.
Καθώς δρασκελίσαμεν τα κράσπεδα της Πύλης του Ιερού τούτου Κέντρου απόκοσμον ηκούσαμεν εν τη καρδία ημών την φωνήν του Αγίου Θεού εκ της φλεγομένης βάτου “.....Λύσον το υπόδημα εκ των ποδών σου, ο γάρ τόπος εν ώ έστηκας γη αγία εστί...” (Εξ.3,5). Ὅσοι έχουν όρασιν καθαράν βλέπουν τί από αιώνας μυστικώς τελεσιουργείται εις τα ένδον του ιερού τούτου θυσιαστηρίου και αναγνωρίζουν και σέβονται. Ὄντως, εδώ κτυπά αδιαλείπτως η καρδία της Ὀρθοδοξίας και του Γένους. Εδώ το ένδοξον παρελθόν αρρήκτως συνδέεται με το παρόν και γίνεται η χρυσή γέφυρα διά το μέλλον της Ὀρθοδοξίας.
Εδώ ο ακάνθινος στέφανος και η κοκκίνη χλαμύδα, ο κάλαμος και οι εμπτυσμοί, αι μαστιγώσεις και οι εμπαιγμοί, η χολή, το όξος και η λόγχη. Εδώ ο Γολγοθάς. Εδώ όμως το Κενόν Μνημείον και το υπερώον της Αγίας Σιών. Εδώ ο Εσταυρωμένος Χριστός. Εδώ και η Ανάστασις. Εδώ η Ανάληψις και η Πεντηκοστή. Αυτό είναι το θαύμα της δυνάμεως και της δόξης της Μεγάλης του Χριστού Εκκλησίας.
Ημείς αυθορμήτως προσήλθομεν εκ Κυρήνης και προσφέρομεν εαυτούς Κυρηναίους, έτοιμοι διά να άρωμεν μεθ' Υμών τον Σταυρόν της Εκκλησίας και να συνοδεύσωμεν Υμάς, Παναγιώτατε, εις τους ευγενείς οραματισμούς Σας διά το μέλλον της Ὀρθοδοξίας...."
ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΚΑΙ ΠΑΛΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΦΙΛΟΞΕΝΙΑ, ΚΑΙ ΕΥΧΟΜΑΙ ΚΑΘΑΡΑ ΟΡΑΣΗ ΣΕ ΟΛΟΥΣ ΜΑΣ.
13 Ιούλιος 2009 4:10 μμ
O Iησούς Xριστός προς τον ποιμένα της Eκκλησίας των Σάρδεων:
«Γίνου γρηγορών και στήρισον τα λοιπά α έμελλον αποθάνειν».
«Γίνε άγρυπνος, και στήριξε όσα ακόμα απομένουν,τα οποία κινδυνεύουν να αφανιστούν».
(Aποκάλυψη 3/2)
Αυτό συνοψίζει την προσπάθεια του Φαναρίου για επιβίωση.
Διαβασα οσα αντεξα απο τα σχόλια (34) τι εχετε παθει ορισμένοι και κανετε σαν τρελοι με ολες αυτες τις μπουρδες περι εκκλησιων δεν καταλαβαίνω. το αστείο και συγχρόνως βεβηλο ειναι που ανακατευετε και τα λόγια του Χριστου στη μέση.
Λίαν Αγαπητή κα Όλγα Νικολαϊδου, θα συμφωνήσω με την επισήμανσή σας αφού όμως μου επιτρέψετε να την συμπληρώσω.
"Αυτό συνοψίζει την προσπάθεια του Φαναρίου για επιβίωση" των υπολοίπων ορθοδόξων εκκλησιών που κινδυνεύουν να αποθάνουν απο τον εθνοφυλετισμό, την εκκοσμίκευση, τον επαρχιωτισμό, τον απομονωτισμό και την ερωτοτροπία τους με την εξουσία.
Διότι γνωρίζετε κάλλιον εμού ότι η Μήτηρ Εκκλησία, ως πρωτόθρονη, έχει την ευθύνη και των υπολοίπων Ορθοδόξων εκκλησιών τις οποίες γρηγορεί και στηρίζει. Πρόσφατα παραδείγματα (Αλβανία, Βουλγαρία, Κύπρος, Ιεροσόλυμα κλπ) μας αποδεικνύουν πόσο καταλυτική είναι η παρουσία της στην λύση των προβλημάτων τους. Διότι για την Ταπεινή και Σταυρωμένη ΜΧΕ και τον προκαθήμενο Αυτής ταιριάζει απολύτως ο λόγος του Θεού προς τον απόστολο των εθνών Παύλο : "αρκεί σοι η χάρις μου, η γαρ δύναμή μου εν ασθενεία τελειούται".
ΟΡΚ
@ΟΡΚ
Διάβασα τα σχόλιά σας να δω αν λέτε κάτι συγκεκριμένο περί ενώσεως των Εκκλησιών και μετα σοβαρών προτάσεων να προσπαθήσετε να πείσετε και τινας εξ ημών!
Τ-ι-π-ο-τ-α!
Παρά κάτι γενικά και σκόρπια…
Δεν ακούσατε τον Άγιο Ιωάννη να λέει:
«…ει τις έρχεται πρός υμάς και ταύτην τήν διδαχήν ου φέρει, μη λαμβάνετε αυτόν εις οικίαν, και χαίρειν αυτώ μη λέγετε…» ή εσείς επιλέγετε και παίρνετε αυτά που σας βολεύουν? Έχουν οι αιρετικοί την αυτήν διδαχή με εμάς? Ποιος θα τολμήσει να πει ΝΑΙ σ’αυτό? Θα είναι όμοιος μ’αυτούς? Κι αν παραμένουν στις θέσεις τους, αμετανόητοι οι αιρετικοί, ποιος ο λόγος να τρέχετε πίσω τους? Ή δεν πιστεύετε Αγίους όταν λένε πως οι παπικοί είναι αιρετικοί? Αν κρατάτε αποστάσεις από τα λόγια Αγίων τότε και ένα μωρό θα σας καταλάβει!
«Ει ζώμεν Πνεύματι, Πνεύματι και στοιχώμεν».
Ζείτε εν Πνεύματι? Αν ναι, ακολουθείστε τα βήματα των Αγίων ? Αν ΟΧΙ, μπορείτε να κάνετε ό,τι θέλετε! Μη παρασύρετε άλλους σε οδούς αλλότριες!
Καλημέρα σας
4_0
@4_0
Η ερμηνείας σας είναι αυθέρετη. Μάλλον δεν καταλάβατε τίποτα απ ότι εργαψα περί τον προυποθέσεων ερμηνείας των ιερών συγγραφέων της ΚΔ.
Κάνετε λάθος αν περιμένετε από μένα να αποφανθώ περί της ενώσεως των Εκκλησιών. Εσείς μπορεί να αποφαίνεσθε κατά της Ενώσεως των Εκκλησιών.Εγώ δεν είμαι Πάπας να αποφαίνομαι. Γιαυτό το θέμα θα αποφανθεί η εκκλησία και καλά θα κάνουμε να δεχόμαστε τις αποφάσεις της. Μέχρι στιγμής η ορθόδοξη εκκλησία έχει αποφασίσει να διεξαγάγει θεολογικό διάλογο.
Εχώ μιλήσει μόνο για την αναγκαιότητα του διαλόγου.
Τώρα αν ως αγίους εννοείται και εσείς γνώμες που αναφέρουν καποιοι σχολιαστές σε σχολιά τους να μου επιτρέψεται να σας πω πως ακομα οι συγκεκριμένοι δεν έχουν από την εκκλησία καταταχθεί στις χορείες των Αγίων της.
Μήπως μπορείται να γίνεται πιο σαφής για το ποιούς θεωρήται αιρετικούς? Υπάρχουν αποφάσεις Οικουμενικών Συνόδων και Πανορθοδόξων Συνόδων που τα ορίζουν αυτά. Η εκκλησία αποφασίζει όχι εμείς.
Τέλος μη περιμένετε εδώ μελέτες. Απλά σχόλια κάνουμε.
ΟΡΚ
@ΟΡΚ
Τι μελέτες βρε παιδί μου, τι μελέτες?
Όπως θα μου έφτανε το χαστούκι που κατάφερε ο Άγιος Νικόλαος στον αιρετικό έτσι μου φτάνει ο λόγος Αγίων όπως
ο Άγιος Νεκτάριος, ο Άγιος Νικόδημος ο Αγιορείτης, ο Μέγας Φώτιος (8η οικουμενική Σύνοδος), ο Άγιος Γρηγόριος ο Παλαμάς, ο Άγιος Μάρκος ο Ευγενικὸς και άλλοι (μη μου πείτε πως δεν τους ξέρετε αυτούς τους Αγίους και τι λένε!!! Αν δε του γνωρίζετε σας παρακαλώ να μου το πείτε ώστε να μη είμαι σε τζάμπα κουβέντες γιατί όντως θα είστε απίστευτος).....
Εκτός κι αν σιγά σιγά θα αρχίσουν κάποιοι να αμφισβητούν τους Αγίους μας.
Κανείς δεν είπε να μη γίνεται προσπάθεια όπως επιστρέψουν οι αιρετικοί στα προ του σχίσματος ‘δεδομένα’. Αλλά να δείξουν δείγματα καλής μετανοίας, επιστροφής !
Γι’αυτό δυσκολεύεστε με τη λέξη αιρετικοί. Αν το δεχθείτε αυτό, ότι είναι αιρετικοί, φυσικά και θα συμφωνούσαμε! Αλλά λέγοντας πως δεν είναι αιρετικοί έρχεστε σε σύγκρουση με τους Αγίους μας! Διαλέξτε επιτέλους με ποιους θα πάτε και ποιους θα αφήσετε! Ξέρετε είναι μεγάλο σφάλμα να απειθείτε εσκεμμένως σε λόγους Αγίων.
Βαδίστε λοιπόν στα χνάρια των Αγίων και μετά κάντε όσες καλές προσπάθειες για την επιστροφή των πλανεμένων για να επέλθει η ένωση..
4_0
Πολύ ωραία! Πάρετε όλοι από ένα βιβλίο Δυτικών, Ιησουιτών λ.χ., μεταφράστε το Ελληνιστί και ονομάστε το Ορθόδοξη Διδαχή! Ο Αγ. Νικόδημος ο Αγιορείτης ούτως εποίησε!
Και μία ερώτηση... πότε και που συνήλθε η 8η Οικουμενική;;;
για ονομα του Θεού! υπάρχουν ανθρωποι αναμεσα σας που πιστευουν οτι υποστηρίζουν την μία η την αλλη άποψη με ολα αυτά τα κατεβατά που εν πολλοις ειναι απλως φλύαρα χωρίς ίχνος επιστημοσύνης; τι να πω ευτυχώς που δεν σας παίρνει κανείς στα σοβαρά. μ'αρεσε που καποιος σε άλλο κομμάτι με ρωτουσε που σπούδασα θεολογία. μάζύ είμαστε....
Δ.Γ.
Δημοσίευση σχολίου