Του Αρχιμανδρίτη - εκπαιδευτικού Γεράσιμου Φραγκουλάκη
Αννόβερο Γερμανίας
Παρότι εκπαιδευτικός μέχρι σήμερα δεν ασχολήθηκα με θέματα εκπαιδευτικά, από αυτό εδώ το χώρο. Κι αν το κάνω τώρα είναι γιατί δεν μπορώ ν’ ακούω πράγματα ανεδαφικά. Περίμενα από τους συνδικαλιστές μας να είναι πιο δυναμικοί στις παρεμβάσεις τους και πιο αποφασιστικοί στις αντιδράσεις τους αφού διαπιστώνουν πως η ευγενική συμπεριφορά τους εκλαμβάνεται ως αδυναμία.
Όταν οι πολιτικοί μας ασχολούνται ανέξοδα με την εκπαίδευση, τότε το τι ακούμε οι εκπαιδευτικοί είναι το κάτι άλλο. Μόνο φωτοστέφανο που δεν μας βάζουν. Και τι δεν είμαστε! Η ελπίδα του έθνους, οι στυλοβάτες του πολιτισμού, οι θεματοφύλακες της πατρογονικής κληρονομιάς, οι μεταλαμπαδευτές της σοφίας, οι …, οι…, οι… και πάει λέγοντας.
Όταν όμως πρόκειται να ασχοληθούν με παροχές τότε ακούμε τα εξ αμάξης! Και τι δεν έχουμε ακούσει από τις αμπελοφιλοσοφίες των κυβερνητικών αλχημιστών, μέχρι τις ύβρεις των διαφόρων πολιτικών και πολιτικάντηδων.
Φαίνεται τι κράτος θέλουν να φτιάξουν με τον τρόπο που συμπεριφέρονται στους εκπαιδευτικούς, στους «λειτουργούς» της εκπαίδευσης όπως μας αποκαλούν.
Δεν ξέρω γιατί, μα στα 30 χρόνια που βρίσκομαι στο χώρο της εκπαίδευσης, ο κάθε Υπουργός Παιδείας που έχει περάσει μου δίνει την εντύπωση ότι έχει προηγούμενα με τους εκπαιδευτικούς και προσπαθεί να τα λύσει νομοθετώντας εις βάρος τους.
Όσον δε αφορά την ελληνική εκπαίδευση στο εξωτερικό, ας μην το ακουμπήσουμε το θέμα καλύτερα γιατί πονάει. Το ζω και ξέρω!
Πιστεύω πως οι πιο απαξιωμένοι εργαζόμενοι στο ελληνικό δημόσιο σήμερα είναι οι εκπαιδευτικοί. Ότι υπάρχουν αδυναμίες και ελλείψεις και στον χώρο τον δικό μας εμάς των εκπαιδευτικών ούτε συζήτηση. Όμως αυτό δεν μπορεί να αποτελεί την αιτία, για να μπαίνουμε όλοι στο ίδιο τσουβάλι.
Δεν θα κάτσω βέβαια να ασχοληθώ με όλα αυτά τα φτηνιάρικα που παρουσιάζουν οι διάφοροι πολιτικοί μας για να δικαιολογήσουν την απρεπή συμπεριφορά τους έναντι των εκπαιδευτικών.
Δεν θα παραπονεθώ αυτή τη φορά. Είχα ενοχληθεί όταν κάποιοι βουλευτές της «Χρυσής Αυγής» αποκάλεσαν τους εκπαιδευτικούς «γάγγραινα» της κοινωνίας και είχα γράψει σχετικώς.
Αυτή τη φορά όμως θέλω να ευχαριστήσω που βρέθηκε επιτέλους ένας πολιτικός και μας παρομοίασε με τα συμπαθή τετράποδα, τα γαϊδούρια!
Επιτέλους σκέφτηκα. Αναγνωρίζεται η αξία μας. Μας παρομοιάζουν με ζώα συμπαθητικά.
Λίγο είναι αυτό; Να ακούς από στόμα βουλευτή, νέου, μορφωμένου να λέει ότι οι εκπαιδευτικοί που απεργούν είναι γαϊδούρια;
Γεια στο στόμα σου λεβέντη μου. Άντε και Υπουργό Παιδείας να σε δούμε. Να’ σαι καλά αδερφέ μου!
9 σχόλια:
Πάτερ Γεράσιμε, εμείς είμαστε κακοήθεις ! Εντάξει !
Σας παρακαλούμε, χαρακτηρίστε ΕΣΕΙΣ τους Εκπαιδευτικούς, που απεργούν μέσα στις Πανελλήνιες !
Εκείνοι που δήθεν βλέπουν το δέντρο των Πανελληνίων και χάνουν το δάσος της γενικότερης κοινωνικής εξαθλίωσης που περιμένει αύριο τους νέους μαθητές πως χαρακτηρίζονται άραγε;;;
Χ.Κ
Επειδή λοιπόν αύριο περιμένει τους νέους μαθητές γενικότερη κοινωνική εξαθλίωση, ας απεργήσουν οι Καθηγητές μέσα στις Πανελλήνιες, για να μην πηγαίνουν στο παραδίπλα χωριό, για 2-3 ώρες μάθημα, την εβδομάδα.
Δεν βλέπω κάποια απάντηση στο ερώτημα μου,παρά μόνο αναμάσημα πρετεντέρειων και μανδραβέλειων τσιτάτων.Ας μη θέσω καν το γενικότερο ερώτημα τι σημαίνουν οι περιβόητες "Πανελλήνιες" στην Ελλάδα του 2013,γιατί τότε μπορεί να δω γραμμένο και κανένα απόσπασμα της περίφημης ομιλίας του Παπαδόπουλου στην Ακαδημία Αθηνών..
Χ.Κ
Είναι σημαντικό ότι γνωρίζεις την ομιλία του Παπαδόπουλου, στην Ακαδημία Αθηνών. Δείχνει την Κουλτούρα σου !
Οσο για το ερώτημα που θέτεις, μήπως είσαι συνδικαλιστής, και έχεις χρόνια να πας σε Σχολείο, και ξέχασες τι είναι οι Πανελλήνιες ?
Eγώ θα έλεγα μάλλον οτι δείχνει πως φροντίζω να ενημερώνομαι το κατά δύναμιν για την ιστορία του τόπου μου.Και όπως όλοι ξέρουμε,κάθε ιστορία δε μπορεί παρά να έχει και κάποιες μαύρες σελίδες,τις οποίες καλό είναι να μαθαίνουμε έτσι ώστε να αποφεύγουμε την μελλοντική επανάληψη τους.Όσον άφορα την έτερη "καλοπροαίρετη" απορία σου,πράγματι έχω χρόνια να πάω σε Σχολείο,καθότι είμαι ένας από τους χιλιάδες των άνεργων νέων εκπαιδευτικών,οι οποίοι προσδοκούν να διεκδικήσουν σε κάμποσα τέρμινα μέσω ΑΣΕΠ τον ιλιγγιώδη μισθό των 580 ευρώ μεικτά..
Χ.Κ
Για τον ιλιγγιώδη μισθό που αναφέρεις, έχουν ευθύνη και οι αδηφάγες απαιτήσεις των ήδη διωρισμένων, οι οποίοι, μόλις προ τριετίας, είχαν φθάσει να εισπράττουν 2000 - 2500 ευρω το μήνα, για 12 - 13 ώρες εργασία την εβδομάδα, χωρίς Πάσχα, Χριστούγεννα, και καλοκαίρια, βέβαια.
Προφανώς αναφέρεσαι σε μεμονωμένες περιπτώσεις υψηλών διευθυντικών στελεχών ή αιωνίως αποσπασμένων σε υπουργεία,φορείς κ.ο.κ.Στο περιβάλλον μου,το οποίο περιλαμβάνει αρκετούς εκπαιδευτικούς και πολλούς μάλιστα με μακροχόνια υπηρεσία,δεν τυγχάνει να γνωρίζω καμιά περίπτωση με τέτοιες απολαβές,όχι προ τριετίας,αλλά ούτε καν προ οικονομικής κρίσης.Γενικώς όμως βλέπω οτι διακατέχεσαι από ένα πνεύμα τύπου"μαζί τα φάγαμε",επομένως θεωρώ πολύ δύσκολο να βρούμε κάποια κοινή συνισταμένη.Όπως και να΄χει,πέρα από τις όποιες αμοιβαίες "μπηχτές" στις οποίες παρασυρθήκαμε,σ'ευχαριστώ για τη συμβολή σου στο νηφάλιο του διαλόγου.
Χ.Κ
Εκτός από διευθυντές, αποσπασμένους, κλπ, υπήρχαν και άλλοι που συμπληρωναν τον μισθό τους με άλλες παροχές, (διάφορα επιδόματα, πλαστές υπερωρίες, παροχές, ταξείδια στο εσωτερικό και στο εξωτερικό, κλπ).
Για το "μαζί τα φάγαμε", ο γνωστός κύριος θα είχε δίκιο, αν το έλεγε "μαζί τα φάγαμε, αλλά όχι όλοι εξ ίσου".
Αν δείς τα πράγματα με κάπως διαφορετικό μάτι, θα καταλάβεις ότι ο Δημόσιος τομέας υπερχρεώθηκε και κατέρρευσε, όχι ο Ιδιωτικός. Και όμως ο Ιδιωτικός τομέας υπέστη τις επιπτώσεις, με κλείσιμο καταστημάτων και επιχειρήσεων, με 1.000.000 ανέργους, κλπ.
Αντιθέτως το δημόσιο προστατεύει καλα τους υπαλλήλους του, και δίνει μάχη για να ΜΗΝ απολυθούν 2.000 αποδεδειγμένα επίορκοι !
Ευχαριστώ κι εγώ για την ευγενική και καλή διάθεση σου !
Δημοσίευση σχολίου