Του Παναγιώτη Αντ. Ανδριόπουλου - amen.gr
φωτό: Νίκος Μαγγίνας
Ο Οικουμενικός Πατριάρχης Βαρθολομαίος, ο οποίος άγει σήμερα τα ονομαστήριά του, είναι ο Προκαθήμενος της Ορθοδοξίας με την μεγαλύτερη, έως τώρα δραστηριότητα, και με ολοένα αυξανόμενο το κύρος του παγκοσμίως, μετά από 18 χρόνια Πατριαρχίας!
Ο Πατριάρχης Βαρθολομαίος δεν δίστασε όλα αυτά τα χρόνια να συγκρουστεί μέσα στους κόλπους της Ορθόδοξης Εκκλησίας, αλλά και σε πολιτικό επίπεδο, όταν τα δίκαια του Οικουμενικού Θρόνου παραβιάζονταν κατάφωρα και συστηματικά, όταν η Ομογένεια της Πόλης, το ποίμνιό του, αντιμετώπιζε ποικίλης φύσεως προβλήματα.
Ταυτόχρονα είναι ο θερμότερος υποστηρικτής, έργω τε και λόγω, της Πανορθόδοξης ενότητας, και ο δίκαιος Ιεράρχης που δεν διστάζει να αναγνωρίσει και να τιμήσει τον οιονδήποτε «αντίπαλό» του.
Ανυποχώρητος, αλλά και έτοιμος ανά πάσα στιγμή για την καταλλαγή, την συνεξήγηση, την συμπόρευση.
Διήλθε την υπ’ ουρανόν ευαγγελιζόμενος ειρήνη, αγάπη, συναδέλφωση των λαών, χωρίς διακρίσεις, χωρίς τείχη και αποκλεισμούς. Γκρέμισε προλήψεις και προκαταλήψεις σχετικά με την Ορθόδοξη Εκκλησία, η οποία επί των ημερών του απολαμβάνει διεθνούς ακτινοβολίας.
Και βέβαια πορεύεται προς την οικουμένη διαλεγόμενος αενάως! Με τους πάντες! Αφού άπαντες του Θεού και Πατρός «γένος εσμέν». Διαλέγεται με τα νήπια, τους έφηβους, τους νέους, τους μεσήλικες, τους ηλικιωμένους, τους ξένους, τους οικείους, τους εγγύς και τους μακράν, τους ετεροδόξους και αλλοθρήσκους, τους αδελφούς εν τη πίστει Ορθοδόξους όπου γης.
Ίσως γι’ αυτό νομίζω πως δεν είναι λίγες οι φορές που ο Πατριάρχης είναι μόνος!… Σηκώνει ένα τεράστιο βάρος, αυτό του διαλόγου και της συνάντησης, που απαιτεί υψηλή εγρήγορση και συνειδητότητα, ανά πάσα στιγμή.
Είναι όντως Οικουμενικός Πατριάρχης διότι διαλέγεται αδιαλείπτως με την Οικουμένη! Αφουγκράζεται, συλλαμβάνει και ενστερνίζεται τα μηνύματα των καιρών, μετουσιώνοντάς τα σε σκέψη, δράση και θεολογία. Γιατί είναι φυσικά έγνοια του η επικαιροποίηση της θεολογίας. Αυτός, ο εκφραστής της μακραίωνης παράδοσης της Πόλης και του Φαναρίου, δεν φείδεται κόπων και μόχθων για να καταστεί η Ορθόδοξη Εκκλησία σημερινή και όχι απολίθωμα.
Oικουμενικός Πατριάρχης Βαρθολομαίος: Το συναμφότερον!
Παράδοση και ανανέωση. Ρωμιοσύνη και οικουμενικότητα. Χθες και σήμερα τον αυτόν Χριστόν και Κύριον καταγγέλλων. Διάλογος άνευ ορίων, αλλά μετ’ όρων.
Μαρτυρία δυναμική από το ταπεινό Φανάρι.
Εξέλθετε έθνη, εξέλθετε και λαοί και θεάσασθε σήμερον τον Πρώτον της Ορθοδοξίας εξερχόμενον εις την οικουμένην και ευαγγελιζόμενον Χριστόν, τον μόνον αληθινόν Θεόν ημών. Ω η δόξα και το κράτος εις τους αιώνας.
Αναδημοσιεύσεις του κειμένου:
Στον ίσκιο του Ήσκιου
Εις Κοπάνους
11 σχόλια:
Πανάξιος! Εις έτη πολλά, Παναγιώτατε!
Eίναι απαράδεκτο όμως ο σήμερα εορτάζων Παναγιώτατος να ονομάζει τους ρωμαιοκαθολικούς "Αδερφή Εκκλησία". Ή είναι η Ορθόδοξη Εκκλησία η ΜΙΑ , ΑΓΙΑ , ΚΑΘΟΛΙΚΗ ΚΑΙ ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ή το Σύμβολο της Πίστεως κάνει λάθος και υπάρχουν δύο Εκκλησίες.
ΠΟΤΕ ΤΑ ΔΙΚΑΙΑ ΤΟΥ ΠΑΤΡΙΑΡΧΕΙΟΥ ΣΤΟΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΟ ΧΩΡΟ ΠΑΡΑΒΙΑΣΤΗΚΑΝ ΚΑΤΑΦΩΡΑ ΚΑΙ ΣΥΣΤΗΜΑΤΙΚΑ?
Επί τοις ονομαστηρίοις του πατριάρχου προσθέτω κι εγώ ο ελάχιστος τις ευχές μου: ΒΑΡΘΟΛΟΜΑΙΟΥ ΤΟΥ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑΤΟΥ ΚΑΙ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΟΥ ΠΑΤΡΙΑΡΧΟΥ Π Ο Λ Λ Α
Τ Α Ε Τ Η!!
ΕΣΧΑΤΩΣ ΑΠΟ ΤΟ 2003 ΕΩΣ ΤΟ 2004 ΚΑΙ ΔΗ ΑΠΟ ΤΗΝ ΘΥΓΑΤΕΡΑ ΤΟΥ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ, ΑΓΝΩΜΟΝΑ ΦΑΝΕΙΣΑΝ ΚΑΙ ΠΟΝΗΡΑΝ ΖΗΛΟΤΥΠΟΝ, ΛΟΓΟΠΡΑΓΗΣΑΣΑΝ ΔΩΡΟΝ ΑΞΙΟΘΕΟΝ, ΚΑΠΗΛΕΥΣΑΣΑΝ ΤΗΝ ΦΙΛΟΘΕΟΝ ΧΑΡΙΝ ΤΗΣ ΜΗΤΡΟΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ, ΤΗΝ ΚΑΤΑΣΤΑΣΑΝ ΑΥΤΗΝ(ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΙΚΗΝ) ΑΠΟ ΘΥΓΑΤΡΟΣ ΑΔΕΛΦΗΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑΝ!
Αδελφή εκκλησία είναι λόγου χάριν η τοπική εκκλησία των Πατρών με την τοπική εκκλησία της Άρτας ή η εκκλησία της Ελλάδος με την εκκλησία της Κύπρου. Αν ο χαρακτηρισμός "αδελφή" μπορεί να χρησιμοποιηθεί στις παραπάνω περιπτώσεις δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την εκκλησία της πρεσβυτέρας Ρώμης? Το σύμβολο Νικαίας- Κωνσταντινουπόλεως ονομάζει την εκκλησία ΜΙΑ διότι Μία είναι ή κεφαλή της ο Χριστός και είναι κεφαλή του ενός σώματος της Εκκλησίας. ΑΓΙΑ οντολογικώς διότι η κεφαλή της είναι Αγία και άρα και το σώμα της εκκλησίας είναι Άγιον (τα Άγια τοις Αγίοις) και είναι ΑΓΙΑ ηθικώς διότι οδηγεί τα μέλη της στην Αγιότητα. ΚΑΘΟΛΙΚΗ διότι αφορά σε όλον τον εκ των χειρών του Δημιουργού "καλόν λίαν Κόσμο" και διότι στην εκκλησία ευρίσκεται το πλήρωμα της αλήθειας και ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΗ διότι βασίζεται στην μαρτυρία των Αγίων Μαθητών και Αποστόλων περί της Αναστάσεως του Κυρίου της οποίας υπήρξαν αυτόπτες και αυτήκοοι μάρτυρες και των διαδόχων τους επισκόπων.
Ο.Ρ.Κ.
Εις πολλά πολλά πολλά έτη του! να ζει να μάς χειραγωγεί προς το Φως!
Κείμενο υψηλής έμπνευσης!!!!!!
Μόλις το αναδημοσίευσα στον ΙΣΚΙΟ ΤΟΥ ΗΣΚΙΟΥ μετά χαράς μεγάλης:
http://pakapodistrias.blogspot.com/2009/06/blog-post_967.html
συνδιαλεγόμενος και συνπροσευχόμενος με αιρετικούς και αλλόδοξους. Κατα πόσο αυτό συμβαδίζει με την ορθοδοξη πίστη και τους Αγιους Πατέρες; ε Αρκει κάποιος να δεί τα κατορθώματα του Οικουμενικού για να το διαπιστώσει....
ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ ΕΠΙ ΤΗ ΟΝΟΜΑΣΤΙΚΗ ΣΑΣ ΕΟΡΤΗ ,ΑΓΑΠΗΜΕΝΕ ΜΑΣ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΕ ΠΑΤΕΡΑ, ΝΑ ΖΕΙΤΕ ΚΑΙ ΝΑ ΜΑΣ ΔΙΔΑΣΚΕΤΕ ΤΗΝ ΥΠΟΜΟΝΗ, ΤΗΝ ΕΛΠΙΔΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΓΑΠΗ.
Δημοσίευση σχολίου