Κυριακή 6 Απριλίου 2008

π. ΦΙΛΟΘΕΟΣ ΦΑΡΟΣ: Ο ΘΕΟΣ ΕΙΝΑΙ ΝΕΚΡΟΣ. ΤΟΝ ΕΧΟΥΜΕ ΣΚΟΤΩΣΕΙ ΚΑΙ ΕΙΜΑΣΤΕ ΟΡΦΑΝΟΙ


Στην σημερινή ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ και στον Νίκο Παπαχρήστου ο παπα – Φιλόθεος Φάρος μιλάει κυριολεκτικά έξω απ’ τα δόντια, όπως βέβαια κάνει πάντοτε. Αναδημοσιεύω εδώ τις νεανικές, εννοώ επαναστατικές, απόψεις ενός 78χρονου!

«Η Πολιτεία ορθώς πράττει και προωθεί το Σύμφωνο. Το ερώτημα όμως είναι αν η Ελλάδα είναι μια κοινοβουλευτική δημοκρατία ή μια θεοκρατία τύπου «Χομεϊνί». Φαίνεται πως σε ένα πολύ μεγάλο ποσοστό η Ελλάδα είναι θεοκρατία. Είναι χαρακτηριστικό πως υποψήφιοι βουλευτές, δήμαρχοι και άλλοι πολιτευόμενοι πριν ξεκινήσουν την προεκλογική τους εκστρατεία πρέπει να περάσουν να φιλήσουν το χέρι του Δεσπότη. Και θα φροντίσουν οι κάμερες να το απαθανατίσουν αυτό, για να τους δουν οι ψηφοφόροι τους γιατί αλλιώς δεν έχουν ελπίδες...»


Χωρίς περιστροφές δηλώνει στην «Κ» αντίθετος με το πνεύμα της πρόσφατης αυστηρής απόφασης της Διαρκούς Ιεράς Συνόδου που χαρακτήριζε «πορνεία» κάθε συζυγική σχέση εκτός του ορθοδόξου γάμου. «Δείχνει την ουσιαστική απομάκρυνση από το πνεύμα του Ευαγγελίου. Κατά την γνώμη μου διαστρέφεται το πνεύμα της διδασκαλίας του Ιησού Χριστού. Οι κανόνες, σύμφωνα με την Πενθέκτη Οικουμενική Σύνοδο, είναι φάρμακα και παιδαγωγικά μέτρα που χρησιμοποιούνται κατά την κρίση του πνευματικού. Δεν είναι νόμοι. Ο Χριστός άλλωστε ήρθε για να αλλάξει το καθεστώς της ιουδαϊκής παράδοσης και ιδιαίτερα της φαρισαϊκής. Και ζητάει την επιδίωξη της εσωτερικής αναπτύξεως. Οχι την αντιμετώπιση του κακού με μια νομική και αστυνομική αντίληψη. Όμως μέσα στη ζωή της Εκκλησίας το ιουδαϊκό φαρισαϊκό πνεύμα έχει εισχωρήσει από πολύ νωρίς» σημειώνει και προσθέτει: «Ο Χριστός λέει ότι πορνεία και άλλα κακά πράγματα έρχονται από την καρδιά του ανθρώπου. Δεν καταδικάζει κανέναν αμαρτωλό. Μόνο τον υποκριτή. Το πνεύμα του Χριστού δεν είναι νομικό, αλλά προσπαθεί να δείξει ποια είναι η ουσία της αμαρτίας. Δεν είναι μια εξωτερική συμπεριφορά. Για παράδειγμα φόνος για τον Χριστό είναι η απόρριψη του άλλου. Συνεπώς στη διδασκαλία του δεν χωράει η “αυτοδικαίωση”. Κανείς δεν μπορεί να λέει εγώ είμαι ενάρετος και να κατηγορεί κάποιον άλλο σαν αμαρτωλό»...


Υποκριτές και Φαρισαίοι

«Ο Χριστός ήταν σαφής όταν είπε πως δεν ήρθε να κρίνει αλλά να σώσει τον κόσμο. Μην κρίνετε ίνα μην κριθείτε. Αντιθέτως, καταδικάζει ξεκάθαρα συγκεκριμένες συμπεριφορές όπως την υποκρισία. Μιλώντας στους Φαρισαίους, οι οποίοι έκαναν όσα κάνουμε εμείς οι κληρικοί σήμερα, στηλίτευσε το ενδιαφέρον τους για τα περίτεχνα κοσμήματα, τα περίλαμπρα άμφια, την επιδίωξή τους να κάθονται στις πρώτες θέσεις των δείπνων αλλά και την εκμετάλλευση φτωχών ανθρώπων. Ο Χριστός συνεχώς καταδικάζει την υποδούλωση στα υλικά αγαθά, τη χλιδή και την πολυτέλεια. Ολα αυτά αφορούν εμάς τους παπάδες. Ζούμε ζωή πριγκιπική, μετακινούμεθα με τις κράισλερ και τις μερσεντές, μας υπηρετεί ένα σωρό κόσμος, φορτωνόμαστε όλα αυτά τα χρυσά και έχουμε και την απόλυτη εξουσία στην ψυχή των ανθρώπων. Είναι ανατριχιαστικά πράγματα αν σκεφτείτε ότι γίνονται στο όνομα του Χριστού που περπατούσε ξυπόλητος και δεν είχε πού την κεφαλήν κλίναι. Ε, λοιπόν, είμαστε ανακόλουθοι με όσα δίδαξε ο Χριστός. Και επομένως το λιγότερο που θα περίμενε κάποιος από εμάς είναι να μην πετάμε πέτρες στους άλλους. Οι δικές μας αμαρτίες είναι εκείνες που κυρίως καταδίκασε ο Ιησούς Χριστός. Πώς να το κάνουμε· δεν μίλησε για τις προγαμιαίες σχέσεις, αλλά είπε ξεκάθαρα πως δεν γίνεται να υπηρετεί κάποιος δύο Κυρίους, τον Θεό και τον Μαμωνά. Είπε επίσης πως όποιος έχει δύο χιτώνες να δίνει τον ένα».


«Εμείς οι παπάδες έχουμε πολλές νευρώσεις σχετικά με τον ερωτισμό. Και πολλά από αυτά που λέμε μπορεί να είναι συνέπεια των νευρώσεών μας», υποστηρίζει μιλώντας στην «Κ» ο π. Φιλόθεος. «Πιστεύω ότι οι αυστηρότεροι από εμάς τους κληρικούς στα θέματα της σεξουαλικής ηθικής είναι είτε πιο νευρωτικοί σε σχέση με τον ερωτισμό είτε κρύβουν τα περισσότερα και θέλουν να έχουν ένα άλλοθι. Εμφανίζονται δηλαδή αυστηροί για να μην επιτρέψουν στον απλό άνθρωπο να σκεφθεί πως αυτοί μπορεί να έχουν μια έντονη προσωπική ζωή, σχετική με αυτό που εξίσου έντονα καταδικάζουν. Αναμφισβήτητα, πάντως, όταν κάποιος ελέγχει τον ανθρώπινο ερωτισμό έχει στα χέρια του αλυσοδεμένους τους ανθρώπους».

Το χάσμα

Τη στιγμή που η Ιεραρχία υποστηρίζει πως το «Σύμφωνο» στρέφεται εναντίον του θεσμού της οικογένειας, ο π. Φιλόθεος κάνει λόγο για πλήρες χάσμα με την κοινωνία. «Ακούω κάποιους μητροπολίτες να λένε ότι ενδιαφέρονται για την ελληνική οικογένεια. Μακάρι να ενδιαφέρονταν, αλλά αδιαφορούν πλήρως και είναι και ανίκανοι να κάνουν κάτι για να αντιμετωπίσουν την κρίση στην οικογένεια. Οι περισσότεροι δεσποτάδες και παπάδες είναι ποιμαντικά ανύπαρκτοι και δεν έχουν σταθεί ποτέ στο πλευρό ενός ανθρώπου που έχει ανάγκη. Όχι να του δώσουμε ρετσέτες, αλλά απλά να σταθούμε πλάι του. Γιατί πολλές φορές αυτό που χρειάζεται ο άνθρωπος που έχει μια δυσκολία δεν είναι να του δώσουμε μια λύση, αλλά να δει ότι νοιαζόμαστε γι’ αυτόν.

Αυτήν τη στιγμή η ελληνική οικογένεια βρίσκεται σε τρομερή κρίση. Σήμερα, ένα τεράστιο ποσοστό νέων είναι παροπλισμένοι με ψυχικές διαταραχές· πολλές από τις οποίες οφείλονται σε κάποιους παπάδες που είναι λαύροι κατά των σαρκικών αμαρτημάτων. Εμείς οι παπάδες οδηγούμε τα παιδιά στους ψυχιάτρους. Όταν ακούω ψυχίατρο παπά να λέει ότι έχει θεραπεύσει ομοφυλοφίλους ξέρω ότι έχει αποπειραθεί να τους κάνει ψυχολογική λοβοτομή. Και τους έχει παραδώσει σε τρομερά βασανιστήρια και ενοχικά σύνδρομα. Ο διεθνούς κύρους κατάλογος της ψυχοπαθολογίας που εκδίδει η Αμερικανική Ψυχιατρική Εταιρεία εδώ και 50 χρόνια δεν θεωρεί την ομοφυλοφιλία αρρώστια. Υπάρχουν όμως Έλληνες παπάδες που τη θεωρούν αρρώστια. Και πιστεύω πως εκείνος που προσπαθεί να θεραπεύσει έναν ομοφυλόφιλο είναι ο ίδιος άρρωστος που χρησιμοποιεί ταλαίπωρους ανθρώπους για να δώσει τη δική του νευρωτική μάχη».

Με έντονη αυτοκριτική διάθεση, ο π. Φιλόθεος καταδικάζει την εξουσιαστική συμπεριφορά ορισμένων κληρικών. «Κοιτάξτε, εμείς οι κληρικοί στο μεγάλο μας ποσοστό εσωτερικά είμαστε τενεκέδες ξεγάνωτοι. Και προσπαθούμε να καλύψουμε την αίσθηση της εσωτερικής μας ανεπάρκειας. Γιατί πολλοί από εμάς, αν μας βγάλετε τα γένια και τα ράσα, δεν είμαστε τίποτα. Θα ήμασταν σκέτα μηδενικά. Όμως με αυτά τα συμπράγκαλα που φοράμε αποκτάμε κύρος, μπορούμε να καθορίζουμε τις ζωές των άλλων, κρέμονται οι άλλοι από το στόμα μας, αποκτάμε εξουσία. Και έτσι νομίζουμε ότι θα αυξήσουμε την αυτοεκτίμησή μας. Κούνια που μας κούναγε. Δεν αφορά βέβαια τους πολλούς ότι δεν αυξάνουμε την αυτοεκτίμησή μας. Τους αφορά όμως ότι τους βασανίζουμε και τους οδηγούμε στον Καιάδα των ψυχοφαρμάκων που είναι ένας δρόμος χωρίς επιστροφή. Επίσης, πολλοί κληρικοί θέλουμε να βρούμε κάποιον άλλο τρόπο να δείξουμε ότι έχουμε λόγο υπάρξεως. Ασχολούμαστε με το Σκοπιανό ή με άλλα παρεμφερή πράγματα – άσχετα με την αποστολή μας – για να δείχνουμε ότι κάτι έχουμε κάνει. έχουν καμία σχέση αυτά με όσα δίδαξε ο Χριστός;».

Για τον π. Φιλόθεο η απάντηση της Εκκλησίας στο «Σύμφωνο» δεν πρέπει να είναι η τιμωρία όσων το επιλέξουν, αλλά η πρόταση ζωής που κάνει ο Χριστός. «Οι βασικές αρχές του Χριστού είναι η αγάπη του ανθρώπου για τον Θεό και η αγάπη για τον συνάνθρωπο. Η σχέση με τον άλλο είναι βασική πηγή ζωής για τον άνθρωπο. Αλλά οι σχέσεις είναι περίπλοκες και χρειάζεται αγώνας για να είναι όσο γίνεται περισσότερο υγιείς. Η ερωτική πλευρά τους είναι η πιο καίρια. Και εκεί εύκολα γίνονται πολλές εκτροπές. Οσες περισσότερες τόσο λιγότερη πληρότητα ζωής υπάρχει. Και η πληρότητα στη ζωή έρχεται μέσα σε σχέσεις ουσιαστικές, που παίρνουν χρόνο, κόπο, θέλουν αγώνα. Αν ζητούν οι νέοι κάποιο συγχωροχάρτι δεν είναι πολύ διαφορετικοί από τους παπάδες που τους το αρνούνται», επισημαίνει. «Στις μέρες μας ο Θεός είναι νεκρός. Τον έχουμε σκοτώσει και είμαστε ορφανοί. Τα λόγια που λέμε, τα μεγάλα, τα επουράνια, τα πνευματικά όχι μόνο δεν ακτινοβολούν πίστη, αλλά φανερώνουν την αγωνία μας να καλύψουμε την έλλειψη της πίστεώς μας. Γιατί η πίστη δεν μεταδίδεται με μπλα μπλα, αλλά ακτινοβολεί. Δεν λες εγώ πιστεύω, αλλά ο τρόπος που ζεις δείχνει ότι πιστεύεις. Σήμερα ο τρόπος ζωής όλων μας δείχνει ότι δεν πιστεύουμε. Προσεγγίζουμε την πίστη σαν ένα καταναλωτικό αγαθό. Έχουμε από αυτό, από εκείνο, τα έχουμε όλα και λέμε άντε τώρα να εξασφαλίσουμε και ένα οικοπεδάκι στον παράδεισο».

33 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

χείμαρρος!!!

π. ΛίΒυος είπε...

Απλά υποκλίνομαι στο μεγαλείο του ανδρός, ισως ο μοναδικός που μιλαει Θεολογικά στο χώρο αυτο. Εννοώντας οτι θεολογία έρχεται απο την εμπειρία της ζωής και δημιουργεί ζωή....

Σε ευχαριστώ για αυτο το πόστ.....
Να εισαι καλα.......

Ανώνυμος είπε...

Ο ΠΑΠΑ-ΦΙΛΟΘΕΟΣ ΑΡΑΓΕ ΘΑ ΕΡΘΕΙ ΠΟΤΕ ΝΑ ΜΙΛΗΣΕΙ ΣΤΗΝ ΠΑΤΡΑ;;;(ΔΕΝ ΞΕΡΩ ΑΝ ΕΧΕΙ ΗΔΗ ΕΡΘΕΙ-ΔΕΝ ΤΟ ΦΑΝΤΑΖΟΜΑΙ ΕΝΝΟΕΙΤΑΙ...-) ΤΟΣΕΣ ΑΙΘΟΥΣΕΣ ΟΜΙΛΙΩΝ ΕΧΟΥΜΕ ΒΡΕ ΑΔΕΡΦΕ, ΧΩΡΙΑ ΟΙ ΑΚΟΛΟΥΘΙΕΣ ΣΤΟΥΣ ΝΑΟΥΣ(ΚΑΤΑΝΥΚΤΙΚΟΙ ΕΣΠΕΡΙΝΟΙ ΚΑΙ ΠΑΜΠΟΛΛΕΣ ΑΛΛΕΣ ΑΚΟΛΟΥΘΙΕΣ...)... ... ...

Ανώνυμος είπε...

Θα ήθελα να απαντήσω στον τρίτο κατά σειρά ανώνυμο σχολιαστή πως νομίζω οτι βλέπει όνειρα θερινής νυκτός αν αναρωτιέται αν έχει έρθει ή θα έρθει ο παπα- Φιλόθεος Φάρος στην Πάτρα. Να κάνει τι? Τι δουλειά έχει αυτός ο χαρισματικός κληρικός και ψυχολόγος με το χειμαρώδη και κρυστάλινο ευαγγελικό λόγο στην μίζερη, απαίδευτη και θεολογικά σε νηπιακή κατασταση εκκλησιαστική και πνευματική ζωή της Πάτρας?
Θαύμαζα απο παιδι τον παπα- Φιλοθέο απο την δεκετία του '70 όταν εμφανιζόταν συχνά στην Κυριακάτικη εκκλησιαστική και θεολογική εκπομπή της κρατικής τηλεόρασης "σήμερα είναι Κυριακή" πριν αυτή ξεστρατήσει και τελικά αντικατασταθεί απο "αρχονταρίκια" και άλλες τέτοιες αηδείες. Κατόπιν σαν φοιτητής γνώρισα καλύτερα τον θεολογικό του λόγο τόσο διαφορετικό αλλά ταυτόχρονα ζωογόνο όταν ο "επίσημος" θεολογικός λόγος που κυριαρχούσε και ακόμα δυστυχώς κυριαρχεί ακούγονταν αποκρουστικός αποστεωμένος χωρίς ίχνος χαράς ελπίδας αισιοδοξίας. Μετά τον απήλαυσα μεσα από τις συγγραφές του.
Κε Ανδριόπουλε και λοιποί φίλοι σχολιαστές και αναγνώστες έχω να προτείνω το π. Φιλόεου Φάρου "έρωτος φύσις" εκδόσεις Αρμός. Ένα πόνημα στο οποίο παρουσιάζεται ο έρωτας όχι σαν απλή σωματική λειτουργία, ούτε σαν ένα θανάσιμο αμάρτημα, αλλά σαν την θεόσδοτη παρόρμηση του ανθρώπου να επιδιώξει την ένωσή του με τον άλλον, που είναι βασική προϋπόυεση της ζωής. Διότι ή πραγματική φύση του έρωτα δεν έχει καμιά σχέση με το δίλημμα μεταξύ μιας ανέραστης ζωής (αυτήν που παρουσιάζουν αποκρουστικά μερικοί ρασοφόροι)και μιας έκλυτης ζωής (που παρουσιάζουν οι δήθεν προοδευτικοί). Ίσως η Ιερά Σύνοδος πριν βγάλει το κατάπτυστο ανακοινωθέν θα έπρεπε να διαβάσει αυτό το βιβλίο. Ίσως θα έπρεπε να το προτείνει σε "πιστούς" και "απίστους" αντί κάθε άλλης φλυαρίας και μωρολογίας. Αναζητήστε το αγαπητοί μου φίλοι γιατί αν περιμένετε ν βρεθεί ο παπα-Φιλόθεος στην Πάτρα θα περιμένετε για πολύ.
Ο.Ρ.Κ.

Ανώνυμος είπε...

Μια εξαιρετικά ενδιαφέρουσα συνέντευξη από έναν άνθρωπο πραγματικά πνευματικό που μιλάει ελεύθερα χωρις ξυλινο λογο και αγγίζει τις καρδιες μας. Μπραβο και στην Καθημερινη που έδωσε χώρο για να ακουστεί ένας τετοιος κληρικός, ένας τέτοιος άνθρωπος. Όσο για εκεινους που σοκάρονται και θεωρουν οτι παραβιάζει την Αγία Γραφή με αυτά που υποστηρίζει, σε εκεινους που υποστηρίζουν τα περι πορνειας τουσ ρωτώ; Τα παιδια σας, αν εχετε, θα τολμούσατε να τους πειτε ότι οι σχέσεις τους είναι πορνικες;Ότι οι κορες σας είναι πορνες; Ή οι γιοι σας, πορνοι; Θα το λεγατε ή θα τα αγκαλιάζατε να κουβεντιάσετε μαζι τους; Νομιζω οτι στα μεγάλα λογια διακρινόμαστε. Απο ουσιαστικά λόγια και πράξεις πάσχουμε. Γι 'αυτό να ευχόμαστε και άλλοι κληρικοι να αποκτήσουν την μόρφωση του πατέρα Φάρου και το θάρρος του να λένε την άποψη τους.

Ανώνυμος είπε...

Πραγματικά,τέτοιοι άνθρωποι θα πρέπει να μιλάνε συχνότερα.Φοβερός.Συμφωνώ απόλυτα.Μακάρι να έρθει και στην Πάτρα.Αλλά θα τον αφήσουν κάποιοι που δεν τον ακουμπάνε ούτε στο μικρό τους δαχτυλάκι???........Δεν νομίζω.ΑΧ!Πάτρα....

ARWEN

Ανώνυμος είπε...

Symfwnw & epay3anw me toys dyo prohgumenus anwnymoys!

Αόρατη Μελάνη είπε...

Μπράβο για την ανάρτηση αυτή. Χαίρομαι που βλέπω ότι αρκετά μπλογκ αναδημοσιεύουν τη συνέντευξη του Φιλόθεου Φάρου. Μακάρι να ακουστεί η φωνή αυτή όσο γίνεται περισσότερο.

Ανώνυμος είπε...

Φιλοθεος Φαρος: λυκος με ενδυμα προβατου, ακρως διεφθαρμενος και διεστραμενος που χρησημοποιει το ρασο και τον λογο για να προαγει τον διαβολο-πατερα του. Περισσοτερα:
http://www.flickr.com/photos/31270027@N08/

Unknown είπε...

ΞΑΦΝΙΚΑ ΕΝΑ ΧΑΜΟΓΕΛΟ ΕΛΠΙΔΑΣ.

Ανώνυμος είπε...

Είχα ακούσει από διάφορους ότι ο παπα-Φάρος είναι "περίεργος" και
πρεσβεύει αλλότρια δόγματα, αλλά θεώρησα ότι ίσως πρόκειται για κάποια αντίθεση αυτών που τα έλεγαν στην ψυχανάλυση και τα συναφή που έχει σπουδάσει αυτός ο ιερέας. Εδώ όμως λέει τρομερά πράγματα, που έχουν καταγγελθεί επώνυμα με όλα τα στοιχεία του καταγγέλλοντος. Αν είναι
αλήθεια, αλίμονο!

http://metanoeite.blogspot.com/2009/11/blog-post.html

Ανώνυμος είπε...

aντι να ασχολειστε τι ειπε ο ταδε πατερ η ο δεινα ,ανοιξτε την κενη διαθηκη και διαβαστε τι ειπε ο ιησους....ο οποιος ποτε δεν εκανε λαθος ....θεοποιουμε ανθρωπους....αντι να μελετουμε τις γραφες....γιατι δεν μελετατε μια παραβολη του κυριου μας εις βαθος?μου φαινεται ο διαβολος μας εβαλε σε ολους πτεριγειο στο ματι και στο αυτι μας....

Ανώνυμος είπε...

O iησους ειπε ''οποιος θελει οπισω μου ελθειν'' δεν αναγκασε κανεναν με το ζωρι να παει κοντα του ....αλλα ειπε και το αλλο ''οποιος κανει το θελημα μου,τον νομο μου...αυτος με αγαπαει''....το τι λεει λοιπον ο καθε παπας δεν με ενδειαφερει....το τι λεει ο ιησους στις γραφες αυτο με ενδειαφερει....ο καθε ενας εχει προσαρμωσει τη θρησκεια στα δικα του μετρα...και πολλοι απο μας λεμε του θεου''η με δεχεσαι οπως ειμαι η δεν σε αναγνωριζω για θεο μου''και τι ειναι ο θεος το κερασακι στην τουρτα σου ειναι ?να το πετας οπωτε δεν το θελεις?....δενντρεπομαστε λιγο βρε αδελφοι?....αντι λοιπον να διαβαζεται τι ειπε ο ενας και ο αλλος ,ανοιξτε λιγο το ευαγγελιο....και τοτε θα δειτε ποιος εχει δικαιο και γιατι....σκοτωσαμε τον θεο αφου τον γνωρισαμε λιγο...γιατι ηταν πολλη λιγη η αγαπη του για τα δικα μας ''θελω''.....

Ανώνυμος είπε...

o θεος δεν ειναι νεκρος....ο θεος ζει αιωνια....εμεις ειμαστε νεκροι....ο θεος δεν εχει αναγκη να τον δοξαζουμε...εμεις εχουμε αναγκη να τον δοξαζουμε για να αγιαζομαστε....ο θεος ειναι η αιωνια ζωη μας....ειναι ο θυσαυρος μας...ο λογος υπαρξης μας...ο θεος ειναι η κτισης μας....τα βουνα ,τα φυτα,τα λουλουδια,τα νερα ...το συμπαν....ειναι ο,τι πιο ομορφο υπαρχει...γιατι ζει ο θεος...ζει στην καρδια σου αν του επιτρεψεις να μπει....κανεις δεν ειναι ικανος να σκοτωσει τον θεο...εμεις σκοτωσαμε τις ψυχες μας,αφου δεν τις γεμισαμε με την χαρη του θεου.Εμεις ειμαστε ουτε καν χλιαροι στην πιστη....ειμαστε αδιαφοροι και ψυχροι...αυτη την αγαπη που ειχαν οι μαθηται του κυριου....οι αγιοι μας...ορφανεψαμε..οχι γιατι σκοτωσαμε τον θεο,αλλα γιατιδεν θελουμε αυτη την οιοθεσια...θελουμε την ελευθερια μας ολοι μας και να μην τον εχουμε αναγκη....ολοι μας γιναμε σκυβαλα στα θεληματα μας....και στα παθη μας...και μονο στο ονομα ειμαστε χριστιανοι.δυστυχως....δεν ειμαστε ανδρειες ψυχες και ολοι τον προδιδουμε....δυστυχως...

πηνελοπη είπε...

Ti ειναι αυτα τα συμφωνα και οι ανοησιες που λετε....φαγαμε ολοι κουρκουτι μπολικο μου φαινεται και γιναμε κουτορνιθια πρωτης ποιοτητος ολοι μας....οταν αγαπας τον αλλο με μια σταθερη αγαπη...παντρευτεις και βαλεις στη ζωη σου και τον κυριο.υπαρχει δηλαδη το τριγωνο στην κορυφη υπαρχει η λεξη ιησους και στις δυο βασεις η λεξη ανδρας και γυναικα.οταν αυτα τα βαλεις σημαδι στην ζωη σου-σας δεν εχεις αναγκη κανενα συμφωνο,κανενα συμβολαιο και κανεναν γαμο πολιτικο.Θα ρθουν στενοχωριες,θαρθουν βασανα..αλλα με τον ιησου ξεπερνιονται ολα τα προβληματα....τωρα οι νεοι φοβουνται.....δεν υπαρχει λογος....αγαπας τον χριστο?πιστευεις στον χριστο?παρε το ταιρι σου...ξεκινηστε με την εκκλησια...ξεκινηστε να εξομολογηθητε ,να κοινωνησετε....να εχετε μια αγνη σχεση μεταξυ σας και με τον θεο και ελατε στην εκκλησια να παντρευτητε και ολα θα πανε καλα...ο κυριος ειπε''χωρις εμενα δεν μπορειτε να κανετε τιποτα''.ο κυριος δεν μπαινει ''φαναρι'' στη σχεση με την ενοια της ανθρωπινης επιτηρισης...αλλα μπαινει ''φαναρι στη σχεση με την ενοια του φωτισμου,της αγαπης,της ελπιδας,της πιστης και τελικα του αγιασμου των μελων μιας οικογενειας που ειναι και η ουσια του γαμου.Η ουσια του γαμου ειναι να γινουμε ολοι αγιοι μεσα απο τα βασανα ,τις θλιψεις,τις στενοχωριες...να βοηθησει ο ενας τον αλλον να φερει ο ενας τον αλλον στον χριστο πιο κοντα.Βγαλε απο την κορυφη του τριγωνου τον κυριο και θα δεις αμεσως την καταρευση του τριγωνου.....Το ζητημα ειναι θελεις να γινεις αγιος-α και εσυ και τα παιδια σου η δεν θελεις?θελεις στην αλλη ζωη να εισαι με τον κυριο...η δεν θελεις?ξεκινα λοιπον να αγαπησεις τον κυριο και ολα τα αλλα αφησε τα σε αυτον...στο χερι σου ειναι να μην τρως πια το κουρκουτι που οι αθεοι σου προσφερουν αλλα να τρως το μανα εξ ουρανου που ο θεος θα σου δωσει οταν του το ζητησεις.και αυτο το μανα ειναι η αιωνιοτητα....εμπρος λοιπον σου ανοιξα ενα παραθυρο στην αιωνιοτητα......θα το κλεισεις?/////////////////////////

g.t είπε...

Συγνωμη λεει ο πατερ οτι ο χριστος ειπε πως η πορνεια και αλλα κακα προερχονται απο την καρδια του ανθρωπου.ΕΡΩΤΗΣΗ...{ο Ιησους ηρθε για να καταργησει τον νομο η να τον συμπληρωσει?αυτα που ειπε ο θεος στις 10 εντολες δεν ισχυουν δηλαδη?η πορνεια ειναι μονον στην καρδια η και στο σωμα?)ας μου απαντησει ο κ.κ πατερ και μετα τα λεμε....

Ανώνυμος είπε...

Εκεινο όμως που ειναι το πιο ανησυχητικό και βλαβερό για την ορθοδοξη πίστη ,οτι μετα την οικονομική κατοχη που προσπαθουν να επιβάλουν οι Γερμανοι.Προσπαθουν μεσω του καθολικισμού που τον ελέγχουν, να διασπείρουν ζηζάνια μεταξύ των ορθοδόξων και με τη βοήθεια εβραίων και μουσουλμάνων να πετύχουν τελικα τη σμύκρινση έως και την εξάλειψη του ορθόδοξου δόγματος.
Εδω ειναι που οι ιεράρχες μας ερχονται αντιμέτωποι με τις τεράστιες ευθύνες τους.
Αυτή ειναι η τελευταία δοκιμασία που απ'ότι φαίνεται, θα κληθούν να αντιμετωπήσουν οι ανώτεροι κληρικοι.Που τα τελευταία χρόνια επιεικώς να το πω ...αδράνησαν.
Οι πιστοι έκαναν το χρέος τους πάντα στους αγώνες του έθνους.Και φέτος όλες οι εκκλησίες ήταν γεμάτες απο κάθε άλλη φορά.
Ειναι πρώτη φορα στην νεότερη ιστορία της Ελλάδος που τη μαχη πρεπει να την αρχίσει η ΗΓΕΣΙΑ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ
Επομένως καλα τα λεει ο θεόφιλος Φάρος και πρεπει να τον ακούτε.
manabellas

Ανώνυμος είπε...

Που θα μπορούσε να συναντήσει κάποιος τον πάτερ Θεόφιλο Φάρο;

Ανώνυμος είπε...

KAΛΑ ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΤΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΟ ΚΑΙ ΑΦΗΣΤΕΩΤΙ ΛΕΓΕΙ Ο ΦΑΡΟΣ ΚΑΙ Ο ΚΑΘΕ ΦΑΡΟΣ ΚΑΙ ΔΕΙΤΕ ΤΟ ΦΑΡΟ ΤΗΣ ΑΛΗΘΕΙΑΣ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ Η ΑΓΙΑ ΓΡΑΦΗ...ΠΟΥ ΠΟΤΕ ΔΕΝ ΨΕΥΔΕΤΕ ΚΑΙ ΠΟΤΕ ΔΕΝ ΕΚΠΙΠΤΕΙ ---ΟΛΑ ΤΑ ΑΛΛΑ ΤΑ ΒΡΙΣΚΟΥΜΕ ΣΤΗΝ ΠΟΡΕΙΑ.

Ανώνυμος είπε...

μαζι να διαβάζουμε άλλο θα καταλαβαίνω και αλλο θα καταλαβαίνεις.
όποιος ξερει καλα αρχαία ελληνικά και μπορεί να συλλαμβάνει τις ένοιες
και ειναι βαθειά φιλοσοφημένος και έχει εμπειρεία ζωής και τετραγωνη λογική ,εχει προβαδισμα.και πολλές ένοιες ακόμα και σήμερα δεν αναλύθηκαν επαρκώς.

Ανώνυμος είπε...

ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΟ ΠΝΕΥΜΑ, ΕΝΑΣ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΦΩΤΙΣΜΕΝΟΣ ΑΝΘΡΩΠΟΣ, ΤΟΝ ΑΚΟΥΣΑ ΓΙΑ ΠΡΩΤΗ ΦΟΡΑ ΝΑ ΜΙΛΑΕΙ ΣΤΗΝ ΕΚΠΟΜΠΗ "ΣΤΑ ΑΚΡΑ", ΜΕ ΣΥΝΕΠΗΡΕ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ Ο ΛΟΓΟΣ ΤΟΥ!

Ανώνυμος είπε...

ΑΥΤΟΣ Ο ΙΕΡΕΑΣ ΜΟΥ ΑΡΕΣΕΙ ΠΟΛΥ.ΜΙΛΑΕΙ ΤΗΝ ΓΛΩΣΑ ΤΗΣ ΚΑΡΔΙΑΣ ΚΑΙ ΟΧΙ ΤΗΝ ΞΥΛΙΝΗ ΤΩΝ ΚΑΘΕ ΕΙΔΟΥΣ
ΒΟΛΕΜΕΝΩΝ.ΠΑΝΤΩΣ ΟΠΩΣ ΕΙΠΕ Ο ΧΡΙΣΤΟΣ ΟΠΟΙΟΣ ΑΝΑΖΗΤΕΙ ΤΗΝΑΛΗΘΕΙΑ
ΘΑ ΤΗ ΒΡΕΙ.ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΨΑΞΕΙ ΟΜΩΣ.ΜΗΝ ΠΕΡΙΜΕΝΕΙ ΜΑΣΗΜΕΝΗ ΤΡΟΦΗ.
ΝΑ ΔΙΑΒΑΣΕΙ ΤΗΝ ΚΑΙΝΗ ΔΙΑΘΗΚΗ.ΚΑΙ ΝΑ ΚΑΝΕΙ ΟΤΙ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΤΑ ΕΦΑΡΜΟΣΕΙ ΣΤΗ ΖΩΗ ΤΟΥ ΣΤΟ ΜΕΤΡΟ ΠΟΥ ΜΠΟΡΕΙ. ΗΡΩΑΣ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΟΣ ΠΟΥ ΚΑΝΕΙ ΟΤΙ ΜΠΟΡΕΙ. ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΟΣ ΧΑΡΙΝ ΠΟΣΟΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΣΤΡΕΨΟΥΝ ΚΑΙ ΤΟ ΑΛΛΟ ΜΑΓΟΥΛΟ ΟΤΑΝ ΦΑΝΕ ΕΝΑ ΧΑΣΤΟΥΚΙ. ΠΙΘΑΝΩΣ ΕΝΑΣ ΣΤΟ
ΕΚΑΤΟΜΥΡΙΟ. ΑΥΤΟ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΟΤΙ ΟΙ ΑΛΛΟΙ ΘΑ ΠΑΝΕ ΣΤΗ ΚΟΛΑΣΗ? ΔΕΝ ΝΟΜΙΖΩ.ΤΟ ΑΥΤΟ ΙΣΧΥΕΙ ΚΑΙ ΓΙΑ ΟΣΟΥΣ
ΕΧΟΥΝ ΠΡΟΓΑΜΙΑΙΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ ΚΑΙ ΓΕΝΙΚΑ ΟΣΟΥΣ ΑΜΑΡΤΑΝΟΥΝ.ΠΙΣΤΕΥΩ ΠΩΣ ΟΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΠΟΥ ΕΦΑΡΜΟΖΟΥΝ ΟΛΕΣ
ΤΙΣ ΕΝΤΟΛΕΣ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΠΑΝΩ ΣΤΗ ΓΗ ΔΙΟΤΙ ΟΥΔΕΙΣ ΑΝΑΜΑΡΤΗΤΟΣ.ΠΡΕΠΕΙ ΛΟΙΠΟΝ ΝΑ ΑΓΑΠΑΜΕ ΤΟΥΣ ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ ΝΑ ΤΟΥΣ ΒΟΗΘΑΜΕ ΚΑΙ ΝΑ ΠΡΟΣΠΑΘΟΥΜΕ ΜΕ ΕΙΛΙΚΡΙΝΕΙΑ ΝΑ ΕΦΑΡΜΟΖΟΥΜΕ ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΔΙΔΑΞΕ Ο ΧΡΙΣΤΟΣ.ΕΙΠΑΜΕ "ΗΡΩΑΣ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΟΣ ΠΟΥ ΚΑΝΕΙ ΟΤΙ ΜΠΟΡΕΙ"

Ανώνυμος είπε...

έλεος βρε παιδιά τέτοιες αιρετικές απόψεις είχα καιρό να ακούσω!

Καλα δεν ντρέπεται καθόλου ιερωμένος να είναι υπέρ της πορνείας και των εξωσυζυγικών σχέσεων;
Δεν υπάρχει η ιερά σύνοδος να του βαλει καποιο επιτίμιο;Μπορεί να βγαίνει ο καθένας και να λέει ότι του αρέσει;
Ελεος.
ας παρέμβει κάποιος.
Αυτά τα λόγια ούτε ο μεγαλύτερος αιρετικός δεν τα λέει!

Αίσχος.

Ανώνυμος είπε...

Ο ανθρωπος καταστρατηγεί τις αρχες της Εκκλησιας,της οποιας το ράσο φέρει,καταργει το δόγμα της μίας και μοναδικής,οχι θρησκείας αλλά αποκάλυψης του Θεου στον ανθρωπο.Παριστάνει τον άνθρωπο που δεν ακολουθει δόγματα...Ο ίδιος παραγει δικό του δογμα!Τωρα στα πισω-πισω(ειναι και 80 χρονων) αποφάσισε οτι βρίσκεται σε λαθος δρόμο;Σε βρώμικο κόσμο;Το επικινδυνο δεν είναι οτι έχει κουλτουριάρικες απόψεις.Οχι...Το επικινδυνο είναι οτι περναει στον κοσμο μια σχετικα αποδεκτη ηθικιστικη γραμμη με το κλασικο "ταδε εφη Κυριος" ,"αυτο είπε ο Κυριος;" κτλ.Βρε τσαρλατανε που με αναγκαζεις να αγανακτω,είσαι και ιερωμένος,ο Ιησους μας ευλογησε το γάμο οχι τις συμβολαιογραφικες πραξεις συμβίωσης!Δε με πειραζει να εχει ο οποιοσδηποτε την αποψη του.Οταν τα λεει ομως ιερωμενος πρεπει να ξερει οτι φερει ευθυνη,τα βλεμματα του κοσμου πεφτουν πανω του,καποιοι πονηροι καταχρασονται τα λογια του.Που σε ενοχλησε που θεωρουν την ομοφιλοφιλια ως αρρωστια.Τρομαρα σου...Πεταμε και μια ωραια φαμφαρα για το πραγματικο πνευμα του χριστανισμου και δωστου!!!Τρεχουν απο πισω μας οι ακολουθοι και τα πνευματικοπαιδια μας.Να πουλησουμε και κανενα βιβλιο.Αν σε ακουγαν οι Τρεις Ιεραρχες θα συγκαλουσαν οικουμενικοι συνοδο για να σε ανακυρηξουν αιρετικο!Εχεις δίκιο να στηλιτευεις την Ιεραρχεια της Ε λλαδος...Αφου σε ανέχονται ακομη στους κολπους της Εκκλησιας...

Ανώνυμος είπε...

Νομίζω πως κατανοεί πλήρως το νόημα του λόγου Του Χριστού. Απλά υπέροχος.
Τέτοιους ιερωμένους έχει ανάγκη ο σύγχρονος άνθρωπος!

Ανώνυμος είπε...

Ευτυχώς και υπάρχουν τέτοιοι Φάροι ανάμεσά μας. Που δεν μας καταδικάζουν εμάς τους "αμαρτωλούς" επειδή κάναμε λάθος επιλογές στην ζωή μας. Άντ' αυτού, μας δίνουν προτάσεις ουσιαστικές για την επίλυση των προβλημάτων μας μέσα από την ανάληψη ευθύνης, αναδιαμόρφωσης των αξιών και έμφαση στην αγάπη και την σχέση.

Ανώνυμος είπε...

O Χριστός ήταν, είναι και θα είναι «Εις πτώσιν και ανάστασιν πολλών»... Ο π. Φάρος, μαζί με όλους αυτούς που συμφωνούν μαζί του ανήκει στούς πρώτους, είς πτώσιν!

Διαβάλλει τον λόγο του Θεού και τον κόβει-ράβει στα δικά του εμπαθή και δαιμονικά μέτρα.

Ο Θεός δεν καταδικάζει κανέναν. Ο άνθρωπος που δεν δέχεται τις εντολές Του, που σκοπό έχουν την ένωση μαζί Του ώστε σταδιακά να περάσει ο άνθρωπος από την παρά φύση κατάσταση που βρίσκεται, στην κατα φύση και τέλος στήν υπερφύση, αυτοκαταδικάζεται χάνοντας τον προορισμό του και τη ζωή του, που είναι η δόξα του Θεού και η δική του.

Ο π. Φάρος είναι ένας σύγχρονος "Νικολαίτης" που με τα λόγια του χαιδεύει τα πάθη των ανθρώπων, όπως κάνουν πάντα οι αιρετικοί... « ότι μισείς τα έργα των Νικολαίτων, ά κάγώ μισώ»... (ερμηνεία Π.Ν Τρεμπέλα, ότι μισείς τας βδελυράς και σαρκικάς παρεκτροπάς των Νικολαίτων, τα οποία και εγώ μισώ) λέει το Πνεύμα του Θεού στην Αποκάλυψη (κεφ. β΄6)

Διαχρονικός και επίκαιρος πάντα, ο Λόγος του Θεού.

Ιωάννης Κ. - Aννόβερο

Ανώνυμος είπε...

Πολεμος μεχρις εσχατων μεταξυ ευσεβιστων και καρδιοαγαπολογικων πατεροφρονων και οποιος αντεξει!!! και το χριστεπωνυμο πληρωμα εν αφασια...(οπως οι βομαβαρδισμενοι της Χιροσιμα)(sic)
Προσφατα μαλιστα η ευσεβιστικη παραταξις με το "στοματικο σεξ" κατηγαγε νεαν λαμπραν νικη και κατατροπωσε τους Νικολαιτας!(sic και παλι)
Οι μεν: το σεξ ειναι αμαρτια ως σωματικη λειτουργια ΕΚΤΟΣ γαμου(φευ!), οπου απλως επιτρεπεται κατ οικονομιαν(και τι ειναι τοτε γαμος αν οχι ψυχοσαρκικη ηδονικη ενωση? αντε βρες το..)
Επίσης δεδομένης της "ανακαινισης του γάμου " απο τον Υιο που ποιει τα πάντα καινα, η ανακαινισις αυτή είναι (άραγε) εν υπνώσει και "υλοποιείται" κατα την λειτουργια του γαμου και μονον?(Βεβαια η περιφρονηση αυτη καθ εαυτη μιας χριστιανικης τελετης με βρισκει αντιθετο)
Με τη λογικη αυτη αν ας πουμε τρωμε(απο την ανακαινισμενη απο τον Υιο φυση) γιατι και εκει να μην εχουμε κυριοι της Συνοδου πχ ενα αντιστοιχο μυστηριο ουτως ωστε η απολαυση της τροφης να μην ειναι (και αυτη) αμαρτια? Φανταζομαι οτι και η κτισις ανακαινιζεται μυστικως οπως και ο γαμος και η ανακαινισις αυτη-της κτισης δηλ. συνιστα μυστηριον μεγαν επισης.. Αρα χρειαζομαστε και εκει λειτουργικη μυστηριακη τελετη καθε φορα που τρωμε η πινουμε..(Εγω κανω και τα δυο φευ!!! ανεκαθεν ως γνωστος σαρκολατρης, υλοφρων και ηδονοθηρας)
Επίσης δευτερο ερωτημα:ισχυει ότι στο βυζαντιο μέχρι καποια εποχη ο γαμος ηταν αστικη πραξις? Αυτα για τους ευσεβιστες...
Οι αλλοι(οι "πατερικοι") επισης το χαβα τους :το σεξουαλικο ενστικτο αδιαβλητο παθος (πατερα Φιλοθεε με ολο το σεβασμο η σεξουαλικοτητα δεν αποτελει λαγνικη εκφραση που εισερχεται μετα την πτωσιν αν ετσι οντως την περιγραφετε σε κειμενα σας, ουτε ο ερωτας ειναι μια μη ενστικτωδης μη σαρκικη, μη σεξουαλικη "καρδιακη ελξη προσωπικοτητων"- προκειται περι ενστικτωδους ψυχοσεξουαλικης ελξης μεταξυ των δυο φυλων-ΑΥΤΟ λεει η Γενεσις, συγκεκριμενων προσωπων αντιθετου ΟΧΙ ιδιου, φυλου ,κορμιων/σωματων, ομιλιων, εκφρασεων, οψεως, φωνης, χαρακτηρων κλπ, ψυχοσεξουαλικης ελξης αρμονικης και "εγκεφαλικης" ανευ δυναστευσης του προσωπου/σωματος-δεν εχετε ακουσει τουλαχιστον τις γυναικες που τονιζουν ισως και με το παραπανω οτι κανουν ερωτα "εγκεφαλικα"?- τα υπολοιπα ειναι διαταραχες συμπεριλαμβανομενης της "καρδιοαγαπολογικης" προσεγγισης ενωσεως ανθρωπων-αυτο επιτρεπει ΚΑΙ την ομοφυλοφιλια εμμεσως πλην σαφως η ταυτιζει τον ερωτα με ενα ξερο "αγαπατε αλληλους" κατι που βολευει τους μοναχους και τους αγαμους γενικα και οσους πιστευουν οτι ο παραδεισος ειναι ενα απεραντο κοινοβιο Πατερα Φιλοθεε)
Εις οτι αφορα το χριστεπωνυμο πληρωμα καλο ειναι να αρχισει να "μιλαει" Διοτι διαβλεπω μια ταση ανα τους αιωνες(οιστρον αν θελετε απο τον Παυλο, Χρυσοστομο μεχρι σημερα) να ασχολουνται διαφοροι αγαμοι με τον ερωτα/σεξ και απο τις δυο παραταξεις- μηπως καποια στιγμη πρεπει να ερωτηθουν και οι εγγαμοι και μη ασκησιοφρονες πως βιωνουν τον γαμο, τον ερωτα και σεξ, την εργασια, την κτηση και απολαυση υλικων αγαθων και να γραψουν και κανα βιβλιο? Και κυριως πως ΕΤΣΙ ομοιαζουν η επιχειρουν να ομοιασουν με το Θεο?Οι αγαμοι και "ακτημονες" (ευσεβιστες και μη) γιατι ασχολουνται με τους υπολοιπους-ζηλευουν, ενοχλουνται η και τα δυο ?

Ανώνυμος είπε...

συνεχεια απο το προηγουμενο
Κατα τα αλλα για τον ξεπεσμο των εκκλησιαστικων παραγοντων και την ευσεβιστικη ηθικιστικη αυθαιρεσια να καταδικαζουμε συμφωνα συμβιωσης και αλλες εκτροπες στη ζωη του ανθρωπου ο πατερας Φιλοθεος εχει δικιο. Εαν ομως ενοχλειστε πατερα Φιλοθεε, απο τον συγκεκριμενο εγγαμο ιερεα ψυχιατρο που ασπαζεται την Ευρωπαικη σχολη και δεν δεχεται την θεση της Αμερικανικης σχολης οτι η ομοφυλοφυλια
ΔΕΝ συνιστα ψυχικη διαταραχη αλλα ειναι κατι φυσιολογικο(αυτα λενε οι Αμερικανοι), επαναλαμβανω εαν ενοχλειστε απο τον εν λογω εγγαμο ψυχιατρο,
για κατι αλλους ψυχιατρους αγαμους πατεροφρονες ιερωμενους που μας εχουν (για να χρησιμοποιησω μια σχετικη με το θεμα εκφραση) "ζαλισει τον ερωτα" με τη "θεολογια" της δευτερας δημιουργιας, των (αδιαβλητων) παθων!! που πρεπει να τα αγαπησουμε και να τα μεταμορφωσουμε!(τινι τροπω ? να τα υποβαλουμε σε μεταστοιχειωση σε πυρηνικο αντιδραστηρα ας πουμε?)κατα τους "Θεοπνευστους νηπτικους πατερας" μ αυτους θα ασχοληθειτε καθολου πατερα Φιλοθεε???? Για πειτε μας..

Ανώνυμος είπε...

Δεν υπάρχει ποιο επικίνδυνη μεθόδευση από αυτή της ανάμιξης πολλής αλήθειας με πλάνες διδασκαλίες. Να το θυμηθείτε ότι σε λίγο καιρό εν ονόματι της αγάπης θα αρχίσει να μιλάει και για πανθρησκείες.... Ας ελπίσουμε ότι απλά βρίσκεται σε πλάνη...

Ανώνυμος είπε...

Ακατάσχετη ταπεινολογία.

Ανώνυμος είπε...

Αγαπητέ κ. Παναγιώτη από την Ιδιωτική Οδό,
Θαυμάζω την προσπάθειά σας και τις αναρτήσεις σας. Όμως, διαβάζοντας τα σχόλια σε κάθε ανάρτηση, μου έρχονται στο μυαλό τα λόγια του Ευαγγελίου:

«Και εξελθών είδεν ο Ιησούς πολύν όχλον, και εσπλαγχνίσθη επ' αυτοίς, ότι ήσαν ως πρόβατα μη έχοντα ποιμένα».

Μήπως θα ήταν καλύτερα αν δε δημοσιεύατε κανένα σχόλιο; Πλέον έχει γίνει κουραστικό... Σε κάθε ανάρτηση τα ίδια και τα ίδια, ο ένας πικραμένος βρίζει τον άλλο πικραμένο...

Ανώνυμος είπε...

Αυτό το να μην κρινεις για να μην κριθείς... Φαντάζομαι ούτε καν σας αγγιξε

Related Posts with Thumbnails