Στο τελευταίο φύλλο της εφημερίδας Ορθόδοξος Τύπος (4.6.10) δημοσιεύεται ένα παλιό άρθρο του π. Αναστασίου Γκοτσοπούλου υπό τον – τετριμμένο και συνθηματολογικό πλέον – τίτλο “Ο Παπισμός είναι αίρεση”.
Δι' αυτού του κειμένου του ο π. Αναστάσιος “απαντά” στην τότε (2007) τοποθέτησή μου για τη στάση του αρχιμ. Κύριλλου Κωστόπουλου έναντι των Καθολικών κατά την ακολουθία της Ανάστασης στη Μονή Μπάλα.
Ο π. Κύριλλος δεν προσήλθε στον δημόσιο διάλογο που άνοιξε η παρέμβασή μου. Ούτε και άλλος τις από την τοπική Εκκλησία. Μόνον ο π. Αν. Γκοτσόπουλος ήλθε στο προσκήνιο δυναμικά, ωσάν να του έδωσε νόημα ύπαρξης η όλη στάση μου. Διότι έκτοτε αναλώνεται μετά ζήλου στον “αντι-οικουμενιστικό” αγώνα.
Όταν προ τριετίας, λοιπόν, συζητήθηκαν, με αφορμή τα τότε γεγονότα, οι σχέσεις Καθολικών και Ορθοδόξων στην Πάτρα, έθιξα ένα θέμα άγνωστο στους πολλούς, αλλά απολύτως υπαρκτό εδώ και ενάμισι αιώνα! Τη συμμετοχή ορθοδόξων στην χορωδία του Καθολικού Ναού Αγ. Ανδρέου Πατρών κατά την Κυριακάτικη Λειτουργία. Στο θέμα τοποθετήθηκε τότε ο π. Α. Γ. στο κείμενο που αναδημοσιεύει τώρα ο Ο.Τ. Ας θυμηθούμε τι λέει για τους συμμετέχοντας στην “Παπική” Λειτουργία:
Δι' αυτού του κειμένου του ο π. Αναστάσιος “απαντά” στην τότε (2007) τοποθέτησή μου για τη στάση του αρχιμ. Κύριλλου Κωστόπουλου έναντι των Καθολικών κατά την ακολουθία της Ανάστασης στη Μονή Μπάλα.
Ο π. Κύριλλος δεν προσήλθε στον δημόσιο διάλογο που άνοιξε η παρέμβασή μου. Ούτε και άλλος τις από την τοπική Εκκλησία. Μόνον ο π. Αν. Γκοτσόπουλος ήλθε στο προσκήνιο δυναμικά, ωσάν να του έδωσε νόημα ύπαρξης η όλη στάση μου. Διότι έκτοτε αναλώνεται μετά ζήλου στον “αντι-οικουμενιστικό” αγώνα.
Όταν προ τριετίας, λοιπόν, συζητήθηκαν, με αφορμή τα τότε γεγονότα, οι σχέσεις Καθολικών και Ορθοδόξων στην Πάτρα, έθιξα ένα θέμα άγνωστο στους πολλούς, αλλά απολύτως υπαρκτό εδώ και ενάμισι αιώνα! Τη συμμετοχή ορθοδόξων στην χορωδία του Καθολικού Ναού Αγ. Ανδρέου Πατρών κατά την Κυριακάτικη Λειτουργία. Στο θέμα τοποθετήθηκε τότε ο π. Α. Γ. στο κείμενο που αναδημοσιεύει τώρα ο Ο.Τ. Ας θυμηθούμε τι λέει για τους συμμετέχοντας στην “Παπική” Λειτουργία:
1. Ἂν θέλω νὰ μὴ τοὺς στενοχωρήσω, νὰ ἔχω καλὲς δημόσιες σχέσεις, τὴν καλή τους μαρτυρία, ἀλλὰ καὶ τοὺς ἐπαίνους τῶν ΜΜΕ (θὰ πρέπει νὰ τὰ ρωτᾶμε πρὶν μιλήσουμε!) γιὰ τὸ πόσο «σύγχρονος», «ἀνεκτικός», «ἀνοιχτόμυαλος», «πολυ- πολιτισμικός», κ.ο.κ. εἶμαι, θὰ τοὺς πῶ ὅτι δὲν ὑπάρχει κανένα πρόβλημα! Νὰ συνεχίζουν νὰ πηγαίνουν καὶ νὰ κοινωνᾶνε ἀκόμα στοὺς Παπικοὺς καὶ ὅταν θέλουν νὰ ἔρχονται καὶ στὸν Ὀρθόδοξη Λειτουργία καὶ νὰ κοινωνᾶνε καὶ πάλι χωρὶς κανένα ἐνδοιασμὸ!...
Ἂν ὅμως θέλω νὰ σέβομαι τὸ πετραχήλι μου καὶ αἰσθάνομαι τὴν μεγάλη εὐθύνη ἔναντι Θεοῦ καὶ ἀνθρώπων, θὰ πρέπει νὰ βοηθήσω τοὺς συμπολίτες μου νὰ καλλιεργήσουν τὸ νεκρωμένο —δυστυχῶς— ὀρθόδοξο αἰσθητήριό τους καὶ τότε μόνοι τους θὰ καταλάβουν καὶ ἀσφαλῶς θὰ στενοχωρηθοῦν καὶ θὰ κλάψουν μὲ δάκρυα, ποὺ θὰ τοὺς γεμίσουν ὅμως μὲ χαρά, γιὰ τὸν θησαυρό, ποὺ δὲν ἤξεραν ὅτι εἶχαν καὶ περιφρονοῦσαν! Αὐτὸ ὅμως θέλει πολλὴ δουλειὰ καὶ πολλὴ προσευχή, πρῶτα σὲ μένα καὶ μετὰ σὲ αὐτοὺς καὶ σὲ ὅλους!
Ἂν ὅμως θέλω νὰ σέβομαι τὸ πετραχήλι μου καὶ αἰσθάνομαι τὴν μεγάλη εὐθύνη ἔναντι Θεοῦ καὶ ἀνθρώπων, θὰ πρέπει νὰ βοηθήσω τοὺς συμπολίτες μου νὰ καλλιεργήσουν τὸ νεκρωμένο —δυστυχῶς— ὀρθόδοξο αἰσθητήριό τους καὶ τότε μόνοι τους θὰ καταλάβουν καὶ ἀσφαλῶς θὰ στενοχωρηθοῦν καὶ θὰ κλάψουν μὲ δάκρυα, ποὺ θὰ τοὺς γεμίσουν ὅμως μὲ χαρά, γιὰ τὸν θησαυρό, ποὺ δὲν ἤξεραν ὅτι εἶχαν καὶ περιφρονοῦσαν! Αὐτὸ ὅμως θέλει πολλὴ δουλειὰ καὶ πολλὴ προσευχή, πρῶτα σὲ μένα καὶ μετὰ σὲ αὐτοὺς καὶ σὲ ὅλους!
Αυτά γράφει ο π. Α.Κ.
Και κάθε λογικός άνθρωπος διερωτάται: Τι έκανε από τότε μέχρι τώρα ο π. Α.Γ.; Βοήθησε, συναισθανόμενος την ιερατική του ευθύνη, τους συμπολίτες του “να καλλιεργήσουν το νεκρωμένο -δυστυχώς – ορθόδοξο αισθητήριό τους”; Τους πλησίασε για να τους εξηγήσει την πλάνη στην οποία έχουν περιπέσει; Έθεσε μήπως το πρόβλημα στην προϊσταμένη του αρχή ώστε να υπάρξει μια συντονισμένη ποιμαντική μέριμνα; Ο ίδιος ομολογεί ότι η αποκατάσταση της τάξεως “θέλει πολλή δουλειά” - η “πολλή προσευχή” δεν ελέγχεται.
Και κάθε λογικός άνθρωπος διερωτάται: Τι έκανε από τότε μέχρι τώρα ο π. Α.Γ.; Βοήθησε, συναισθανόμενος την ιερατική του ευθύνη, τους συμπολίτες του “να καλλιεργήσουν το νεκρωμένο -δυστυχώς – ορθόδοξο αισθητήριό τους”; Τους πλησίασε για να τους εξηγήσει την πλάνη στην οποία έχουν περιπέσει; Έθεσε μήπως το πρόβλημα στην προϊσταμένη του αρχή ώστε να υπάρξει μια συντονισμένη ποιμαντική μέριμνα; Ο ίδιος ομολογεί ότι η αποκατάσταση της τάξεως “θέλει πολλή δουλειά” - η “πολλή προσευχή” δεν ελέγχεται.
Φυσικά δεν έχει γίνει τίποτα πάνω στο θέμα αυτό. Ούτε πρόκειται να γίνει. Γιατί ο π. Α.Γ. ενδιαφέρεται μόνο να κατακεραυνώνει τους κατ' αυτόν “μειοδότας της πίστεως” και όχι να συμβάλει στην επίλυση κάποιου θέματος, όπως η περίπτωση που αναφερόμαστε, η οποία σε τοπικό επίπεδο θα μπορούσε κάπως να διευθετηθεί.
Τότε γιατί όλη αυτή η αντάρα από τον π. Α.Γ. και τους ομόφρονές του, αφού ουσιαστικά δεν μπορούν να κάνουν τίποτε ακόμα και σε ζητήματα ενοριακής φύσεως; Γιατί γνωρίζει, για παράδειγμα, ο π. Α.Γ. αν κάποιος από τους ενορίτες του συμμετέχει στην χορωδία των Καθολικών κάθε Κυριακή; Αν ναι, τι έκανε γι' αυτό;
Τότε γιατί όλη αυτή η αντάρα από τον π. Α.Γ. και τους ομόφρονές του, αφού ουσιαστικά δεν μπορούν να κάνουν τίποτε ακόμα και σε ζητήματα ενοριακής φύσεως; Γιατί γνωρίζει, για παράδειγμα, ο π. Α.Γ. αν κάποιος από τους ενορίτες του συμμετέχει στην χορωδία των Καθολικών κάθε Κυριακή; Αν ναι, τι έκανε γι' αυτό;
Νομίζω, για να μη λέμε πολλά και περιττά, ότι ο ανατομικός λόγος του π. Βασιλείου Θερμού ταιριάζει γάντι στον π. Αναστάσιο Γκοτσόπουλο:
“Υπάρχει ανάγκη να εφευρίσκωνται εχθροί διότι μόνον έτσι εκφορτίζονται τα “κακά” τμήματα του ψυχισμού τα οποία κρίθηκαν απαράδεκτα και των οποίων η παρουσία στον ψυχικό βίο θα ενεργούσε αποδιοργανωτικά. Οι άνθρωποι αυτοί “πρέπει” να φέρωνται έτσι, διαφορετικά θ' αρρωστήσουν, ψυχικά ή σωματικά. Η αιρετικολογία τους αποτελεί και την “εργοθεραπεία” τους. Για την ακρίβεια, δεν πρόκειται για πραγματική θεραπεία, αλλά για συντήρηση, εκτόνωση και ανακούφιση. Οποιαδήποτε προσπάθεια να πεισθούν λογικά θα αποβή μάταιη...” (Εκ της αυλής ταύτης, σ. 46).
“Υπάρχει ανάγκη να εφευρίσκωνται εχθροί διότι μόνον έτσι εκφορτίζονται τα “κακά” τμήματα του ψυχισμού τα οποία κρίθηκαν απαράδεκτα και των οποίων η παρουσία στον ψυχικό βίο θα ενεργούσε αποδιοργανωτικά. Οι άνθρωποι αυτοί “πρέπει” να φέρωνται έτσι, διαφορετικά θ' αρρωστήσουν, ψυχικά ή σωματικά. Η αιρετικολογία τους αποτελεί και την “εργοθεραπεία” τους. Για την ακρίβεια, δεν πρόκειται για πραγματική θεραπεία, αλλά για συντήρηση, εκτόνωση και ανακούφιση. Οποιαδήποτε προσπάθεια να πεισθούν λογικά θα αποβή μάταιη...” (Εκ της αυλής ταύτης, σ. 46).
Πίνακας: χωρίς τίτλο, Σταύρος Παναγιωτάκης
9 σχόλια:
Και ποιός είπε στον κ.Α.Γκοτσόπουλο ότι η συμμετοχή στην καθολική χορωδία των Πατρών είναι άσχημο πράγμα; Η χορωδία αυτή είναι ένας θεσμός της πόλης μας και θυμίζει τις ωραίες παλαιές εποχές της Αχαϊκής Πρωτευούσης οι οποίες-φεύ-εκλείπουν καθημερινά όο και πιό πολύ...! Επί παλαιοτέρου είχαμε και την εορτή-Λιτανεία της Αγ.Δωρεάς(αρχές καλοκαιριού, μετά την Πεντηκοστή) με μεγαλοπρεπή περιφορά στο τετράγωνο Μαιζώνος-Αγ.Νικολάου-Κορίνθου-Κολοκοτρώνη-Μαιζώνος όπου και ο Ρωμαιοκαθολικός Ναός της πόλης μας! Στη λιτάνευση αυτή συμμετείχαν και οι αρχές της πόλης και η Δημοτική μπάντα! Η Πάτρα μας πάντα είχε σχέση με τη Δύση, λόγω του λιμένα και του εμπορίου, και παλαιότερα η Ρωμαιοκαθολική παροικία, ακόμη και σήμερα, ήκμαζε ού τυχόντως αλλά θαλλερώς! Η Χριστουγεννιάτικη συναυλία στο Ρωμαιοκαθολικό Άγ. Ανδρέα κάθε χρόνο καλύπτεται ζωντανά από τηλεοπτικό δίκτυο(tele time θαρρώ) και προβάλλεται την περίοδο των Χριστουγέννων! Και επ' ουδενί οι συμμετέχοντες στην χορωδία πρέπει να αισθάνονται ότι μειοδοτούν στην Φίλη Ορθοδοξία!
Πήγαινε σε κανέναν εργοθεραπευτή, Ανδριόπουλε, μήπως και βρει τι πίνεις εσύ και δε μας δίνεις...
Είσαι υπερβολικός. Δεν βοηθάς με τους αφορισμούς σου
To να καταφέρεται κάποιος κατά των αιρετικών τον καθιστά αυτομάτως ορθόδοξον;
Ο σάλος
κ.Ανδριόπουλε,
γράφετε αλλά δεν απαντάτε επί της ουσίας.
Σε ολόκληρο άρθρο μείνατε μόνο σε μία λεπτομέρεια και μάλιστα δευτερευούσης σημασίας;
Στο πως αντιμετωπίζει ποιμαντικά το θέμα ο π.Αναστάσιος μόνον ο ίδιος μπορεί να δώσει απάντηση.
Σας παρακαλώ μην κάνετε στην πράξη αυτά που περιγελάτε!
Εσείς που έχετε σπουδάσει θεολογία μπορείτε ευθαρσώς να μας πείτε αν τελικά οι Ρωμαιοκαθολικοί αποτελούν Εκκλησία ή όχι;
Εκεί είναι η ουσία. Στην Εκκλησιολογία. Όλα τα άλλα είναι άλλα λόγια να αγαπιόμαστε.
Σκεπτόμενος
Αληθεύει ότι ο προσωπικός φίλος του π.Αν.Γκοτόσπουλου με τον οποίο έφαγαν ψωμί και αλάτι Αναστάσιος Κωστόπουλος έχει ιδιαιτέρως καλές σχέσις με τους παπικούς ; Αληθεύει ότι επισκέπτεται κατέτος την Αγία Έδρα ; Αληθεύει ότι παρακολουθεί κατ'έτος την Χριστουγεννιάτικη συναυλία στον Ναό του Αγ.Ανδρέα ; Όλα αυτά αληθεύουν.
Τί έκανε λοιπόν ο πολυσέβαστος π.Αν.Γκ. για τον πλανεμένο φίλος του ; Τον νουθέτησε ; Τον έκανε να καταλάβει το λάθος του ; Αν συνεχίζει ο Αναστάσιος Κωστόπουλος το αλισβερίσι με τους παπικούς, τότε πως ο π.Α.Γκ. του μιλάει ακόμα και δεν τον έχει αφορίσει ; Πως έχουν ακόμα φιλικές σχέσεις-οικογενειακές σχέσεις; Πως καταδέχεται ο παποφάγος π.Α.Γκ.να δημοσιεύει κείμενά του στο μπλογκ ενός αιρετικου, λατινόφρονα παπόφιλου ;
Απάντησε π.Αναστάσιε.
κ.Ανδριόπουλε,
να που δυστυχώς έρχεστε να επιβεβαιώσετε το παραπάνω σχόλιό μου για τον περίγελο!
Δεν προσφέρετε καμία θεολογική απάντηση, αντ'αυτού αφήνετε να επιτεθεί εμπαθώς ο προηγούμενος φίλος "10 Ιουνίου 2010 2:31 π.μ." στον π.Αναστάσιο.
Σε προσωπικό επίπεδο μπορούμε να γράφουμε ώρες τι έκανε και τι είπε ο καθένας. Από θεολογία τίποτα;
Δάσκαλε που δίδασκες...
Σκεπτόμενος
Μπορεί κάποιος να με πληροφορήσει πόσοι είναι συνολικά οι Χριστιανοί σ' όλη τη γη κι απ' αυτούς πόσοι είναι Καθολικοί και πόσοι Ορθόδοξοι;
ΚΟΜΠΛΕΞ, ΚΟΜΠΛΕΞ, ΚΟΜΠΛΕΞ Παναγιωτάκη μου.
Λύσσα έχεις με τον παπαΤάσο και αυτός ο τρισάθλιος τέτοιο φτύσιμο!
Σε έχει φτύσει άλλος τόσο πολύ;
Γιαυτό έχεις λυσσάξει μαζί του !
Δημοσίευση σχολίου