Ο φίλος και διδάσκαλος και πατέρας ημών Μιχαήλ κεκοίμηται. Δεύτε απολαύσωμεν, αδελφοί, δια των γραφών αυτού επαναβεβηκότα Λόγον!
Ο π. Μιχαήλ Καρδαμάκης έφυγε από τον μάταιο τούτο κόσμο έχοντας δώσει μαρτυρία ομορφιάς!
Δεν τον είχα καθηγητή γιατί δεν πέρασα από την Ανωτέρα Εκκλησιαστική Σχολή, όπου άφησε εποχή, ως παράδειγμα ιερέως καθηγητού που δεν είχε σχέση με τον επαγγελματισμό και την μετριότητα του χώρου. Ήταν ένα φωτεινό ελεύθερο πνεύμα που σε σαγήνευε όταν τον άκουγες, καθώς άρθρωνε τονισμένο λόγο, και σου μετέφερε την αγωνία του για τον κόσμο και την θέση της Εκκλησίας σ’ αυτόν: «Η Εκκλησία δεν υπάρχει για να στολίζει τα πράγματα, αλλά υπάρχει για να οδυνάται γι’ αυτά»! Όσοι μαθητές του ήσαν δεκτικοί της μαθητείας του στην Εκκλησία ως «ωραιωθείσα αγάπη», κατάλαβαν το μεγαλείο του ανδρός. Οι υπόλοιποι απλώς προσπέρασαν…
Θεωρώ τον εαυτό μου μαθητή του γιατί έχω διαβάσει σχεδόν όλα του τα βιβλία και πραγματικά αισθάνομαι ότι δεν έγραφε για να γράφει, αλλά γιατί ήταν η μόνη οδός κοινωνίας με τους άλλους.
Δεν τον γνώριζα προσωπικά. Όταν ήμουν φοιτητής είχα πάει μια-δυο φορές στην Αγία Άννα στην Κηφισιά, όπου διακονούσε, αλλά δεν τολμούσα να τον πλησιάσω. Μου προκαλούσε δέος. Άλλωστε ήμουν πεπληρωμένος των γραφών του. Μου ήταν απόλυτα οικείος απ’ τα βιβλία του. Τα τελευταία χρόνια τον συνάντησα εδώ στην Πάτρα, στην Διακίδειο όπου ήλθε και μίλησε, συγκλονιστικά όπως πάντα, μετά από πρόσκληση του παλαιού του φίλου Ιωάννου Αθανασόπουλου, προέδρου της Σχολής, και στον Άγιο Βασίλειο Βραχνεΐκων μια φορά. Τον ρώτησα τη γνώμη του για κάτι και μου απάντησε με απίστευτη καθαρότητα!
Αυτός ο άνθρωπος διηκόνησε την εκκλησιαστική εκπαίδευση με αυταπάρνηση για μια ολόκληρη ζωή. Ήξερε το θέμα αυτό, που ταλανίζει την Εκκλησία μέχρι σήμερα, μέχρι το μεδούλι! Κι όμως η Διοικούσα Εκκλησία δεν προσέτρεξε σ’ αυτόν για να δώσει ώθηση στο ζήτημα «εκκλησιαστική εκπαίδευση». Προτιμήθηκαν αναποτελεσματικοί σπερμολόγοι, οι οποίοι ευθύνονται απόλυτα για το σημερινό τέλμα, αφού στις διάφορες επιτροπές πρότασσαν το Εγώ τους κι όχι τον πόνο τους για να γίνει κάτι σοβαρό στον τομέα αυτό. Φυσικά ο π. Μιχαήλ εκδιώχθηκε, κάποια στιγμή, από την προϊσταμένη του εκκλησιαστική αρχή, η οποία αδυνατούσε να κατανοήσει, έστω και στοιχειωδώς, την εμμονή του στην ομορφιά. Ήθελε τον συσχηματισμό του με την ασχήμια, αλλ’ εκείνος καταλιπών τον χιτώνα της συμμορφώσεως προς τας υποδείξεις, έφυγε την αμαρτίαν.
Ο π. Μιχαήλ Καρδαμάκης με συντρόφευσε πολλές Σαρακοστές και Μ. Εβδομάδες με τα Κατανυκτικά Κεφάλαιά του. Ακόμα καταφεύγω σ’ αυτά για να παρηγορηθώ από την ασχήμια που κατακλύζει πολλάκις τον «εκκλησιαστικό» χώρο.
Τα γραφτά του ήταν όπως κι ο ίδιος μια μαρτυρία ομορφιάς! Στον πρόλογο του βιβλίου του Μαθητεία στην ομορφιά εξομολογείται:
«Δεν είμαι κάτοχος μιας ειδικής – επιστημονικής αισθητικής παιδείας, που θα επικύρωνε επισήμως την οποιαδήποτε αναφορά μου στην ομορφιά. Δεν μου απέλιπε όμως, ο παιδιόθεν έρωτας προς την ομορφιά, ένα είδος αιχμαλωτεύσεως της ψυχής μου απ’ αυτήν, γι’ αυτό και μου άρεσε να ζωγραφίζω, θεωρώντας τις στιγμές αυτής της ενασχόλησής μου, στιγμές πραγματικής αθωότητας ή εξαγοράς του καιρού. Αυτός ο έρωτας βρήκε την τέλεια, έμπρακτη απάντησή του στην Ιερωσύνη, που κινείται και λειτουργεί εν μέσω της ευπρέπειας των άνωθεν πραγμάτων και της ωραιότητας των κάτωθι πραγματικοτήτων».
Τα γραφτά του ήταν όπως κι ο ίδιος μια μαρτυρία ομορφιάς! Στον πρόλογο του βιβλίου του Μαθητεία στην ομορφιά εξομολογείται:
«Δεν είμαι κάτοχος μιας ειδικής – επιστημονικής αισθητικής παιδείας, που θα επικύρωνε επισήμως την οποιαδήποτε αναφορά μου στην ομορφιά. Δεν μου απέλιπε όμως, ο παιδιόθεν έρωτας προς την ομορφιά, ένα είδος αιχμαλωτεύσεως της ψυχής μου απ’ αυτήν, γι’ αυτό και μου άρεσε να ζωγραφίζω, θεωρώντας τις στιγμές αυτής της ενασχόλησής μου, στιγμές πραγματικής αθωότητας ή εξαγοράς του καιρού. Αυτός ο έρωτας βρήκε την τέλεια, έμπρακτη απάντησή του στην Ιερωσύνη, που κινείται και λειτουργεί εν μέσω της ευπρέπειας των άνωθεν πραγμάτων και της ωραιότητας των κάτωθι πραγματικοτήτων».
Σε ευχαριστούμε Γέροντα γιατί ομόρφυνες τον εκκλησιαστικό μας βίο. Αναπαύου εν ειρήνη, βέβαιος ων ότι ο λόγος σου θα αρδεύσει τις ψυχές των λαβωμένων από την ομορφιά του Ιησού. Εσύ ψάλλεις τώρα την ωδή στον βασιλέα σου ακαταπαύστως:
Ιδού ο Βασιλεύς μου, όρθρου βαθέος
έρχεται πραύς και μεγαλοπρεπής,
«κατάστικτος τοις μώλωψιν και πανσθενουργός»,
τετρωμένος αγάπης, «ισχυρής ως θάνατος».
Εκκλησία, η ωραιωθείσα αγάπη
7 σχόλια:
αδελφε συγκλονιστικο το αρθρο σου . τα λογια δεν μπορουν να περιγραψουν το μεγαλειο του ανδρος. αιωνια σου η μνημη π. ΜΙΧΑΗΛ . αληθεια τι γνωμη να ειχε ο γεροντας για καποιους ¨"οιακοστροφους τελειους "......
ΠΡΑΓΜΑΤΙ! Ο ΑΕΙΜΝΗΣΤΟΣ ΔΑΣΚΑΛΟΣ ΜΑΣ, ΜΑΣ ΔΙΔΑΞΕ ΘΕΟΛΟΓΙΑ! ΜΑΣ ΕΜΑΘΕ ΤΙ ΕΙΝΑΙ Η ΠΡΟΦΗΤΙΚΗ ΙΕΡΩΣΥΝΗ ΚΑΙ ΤΟ ΧΑΡΙΣΜΑ ΤΗΣ ΤΑ ΟΠΟΙΑ ΠΡΕΠΕΙ(ΜΑΣ ΔΙΔΑΣΚΕ Η ΜΑΛΛΟΝ ΗΛΠΙΖΕ... ... ...)ΝΑ ΑΝΑΚΑΛΥΦΘΟΥΝ ΕΚ ΝΕΟΥ ΣΤΗΝ ΠΡΟΦΗΤΙΚΗ-ΠΑΤΕΡΙΚΗ ΙΕΡΩΣΥΝΗ. ΑΚΟΜΑ ΜΑΣ ΕΜΑΘΕ ΠΩΣ Η ΘΕΟΛΟΓΙΑ ΕΙΝΑΙ ΔΙΑΚΟΝΙΑ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΕΛΕΙΩΣΗ ΤΗΣ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΣ ΤΟΥ! ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΦΗΜΗ ΕΒΔΟΜΑΔΑ ΤΩΝ ΛΕΓΟΜΕΝΩΝ "ΙΕΡΑΤΙΚΩΝ ΚΛΗΣΕΩΝ" ΗΤΑΝ ΦΑΝΕΡΑ ΑΠΕΛΠΙΣΜΕΝΟΣ ΚΑΙ ΜΑΣ ΠΡΟΕΤΡΕΠΕ ΝΑ "ΧΤΥΠΗΣΟΥΜΕ ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ ΤΟ ΚΕΦΑΛΙ ΜΑΣ ΣΤΟΝ ΤΟΙΧΟ..." ΠΟΣΟ ΔΙΚΙΟ ΕΙΧΕ!!! ΔΕΝ ΞΕΧΝΑΜΕ ΤΗΝ ΠΡΟ ΕΤΩΝ ΟΜΙΛΙΑ ΤΟΥ ΕΔΩ ΣΤΗΝ ΠΑΤΡΑ ΣΤΗΝ ΔΙΑΚΙΔΕΙΟ ΜΕ ΘΕΜΑ"ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ- Η ΝΥΜΦΗ ΤΟΥ ΑΘΑΝΑΤΟΥ ΝΥΜΦΙΟΥ". ΠΑΡΑΘΕΤΩ ΕΔΩ ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΤΟΥ ΓΙΑ ΤΗ ΘΕΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΘΕΟΛΟΓΙΑ ΕΥΑΙΣΘΗΣΙΑΣ, ΤΡΥΦΕΡΟΤΗΤΑΣ, ΠΙΣΤΗΣ ΚΑΙ ΠΑΤΡΟΤΗΤΑΣ: Η ΘΕΟΛΟΓΙΑ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΣΚΟΠΟΣ ΑΛΛΑ ΜΕΘΟΔΟΣ(ΟΔΟΣ),ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑ ΑΛΛΑ ΧΑΡΙΣΜΑ, ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ ΑΛΛΑ ΠΑΘΟΣ(ΑΓΑΠΗ), ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΠΡΟΝΟΜΙΟ ΑΛΛΑ ΘΥΣΙΑ, ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΑΛΛΑ ΜΥΣΤΗΡΙΟ, ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΚΑΔΗΜΑΙΣΜΟΣ ΑΛΛΑ ΔΙΑΚΟΝΙΑ, ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΕΡΕΥΝΑ ΑΛΛΑ ΔΟΞΛΟΓΙΑ, ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΣΟΦΙΑ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ ΑΛΛΑ ΣΟΦΙΑ ΤΟΥ ΘΕΟΥ, ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΑΛΛΑ ΜΩΡΙΑ ΤΟΥ ΣΤΑΥΡΟΥ, ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΙΔΕΟΛΟΓΙΑ ΑΛΛΑ ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ ΖΩΗΣ, ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΕΚΤΕΝΗΣ ΚΑΙ ΕΥΣΕΒΗΣ ΜΟΝΟΛΟΓΟΣΑΛΛΑ ΔΙΑΛΟΓΟΣ, ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑ ΑΛΛΑ ΜΑΡΤΥΡΙΑ(ΜΑΡΤΥΡΙΟ), ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ ΑΛΛΑ ΗΘΟΣ, ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΚΑΤΑΚΡΙΣΗ ΑΛΛΑ ΕΛΕΗΜΟΣΥΝΗ, ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΚΥΡΙΑΡΧΙΑ ΑΛΛΑ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ, ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΥΘΕΝΤΙΑ ΑΛΛΑ ΑΛΗΘΕΙΑ, ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΝΤΙΛΟΓΙΑ ΑΛΛΑ ΟΜΟΛΟΓΙΑ, ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΡΝΗΣΗ ΑΛΛΑ ΘΕΣΗ, ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΠΟΡΡΙΨΗ ΑΛΛΑ ΣΩΤΗΡΙΑ, ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΑΛΛΑ ΑΛΛΑΓΗ, ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΘΕΟΚΡΑΤΙΣΜΟΣ ΑΛΛΑ ΘΕΑΝΘΡΩΠΟΚΕΝΤΡΙΚΟΤΗΤΑ, ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΑΛΛΑ ΠΟΙΜΑΝΤΙΚΗ. ΟΛΑ ΑΥΤΑ ΑΠΑΡΤΙΖΟΥΝ ΤΟ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΤΗΣ ΘΕΟΛΟΓΙΑΣ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ. ΔΙΩΧΘΗΚΕ Ο ΑΕΙΜΝΗΣΤΟΣ ΠΛΕΟΝ ΠΑΠΑΜΙΧΑΛΗΣ ΚΑΡΔΑΜΑΚΗΣ ΑΠΟ ΠΟΛΛΟΥΣ(ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΟΥΣ ΠΑΝΤΟΤΕ) ΚΡΥΦΑ ΚΑΙ ΦΑΝΕΡΑ ΓΙΑΤΙ ΠΑΝΤΟΤΕ ΜΙΛΟΥΣΕ ΜΕ ΤΗ ΓΛΩΣΣΑ ΤΗΣ ΑΛΗΘΕΙΑΣ ΚΑΙ ΗΘΕΛΕ ΝΑ ΕΠΑΝΕΥΡΕΙ Η ΕΠΑΓΓΕΛΑΤΙΚΗ-ΔΥΣΤΥΧΩΣ- ΙΕΡΩΣΥΝΗ ΤΗΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΗ ΤΗΣ ΥΠΟΣΤΑΣΗ ΚΑΙ ΤΟ ΜΥΣΤΗΡΙΟ-ΧΑΡΙΣΜΑ ΤΗΣ. ΑΣ ΕΙΝΑΙ Η ΜΝΗΜΗ ΤΟΥ ΑΙΩΝΙΑ ΚΑΙ ΑΣ ΕΛΠΙΖΟΥΜΕ ΠΩΣ ΚΑΠΟΙΟΙ ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΠΑΜΠΟΛΛΟΥΣ ΚΛΗΡΙΚΟΥΣ-ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΟΥ ΘΑ ΤΟΝ ΕΝΘΥΜΟΥΝΤΑΙ ΣΤΗΝ ΠΡΟΣΚΟΜΙΔΗ ΤΩΝ ΤΙΜΙΩΝ ΔΩΡΩΝ "ΜΝΗΣΘΗΤΙ, ΚΥΡΙΕ, ΤΟΥ ΔΟΥΛΟΥ ΣΟΥ ΜΙΧΑΗΛ ΠΡΕΣΒΥΤΕΡΟΥ". ΑΓΑΠΗΣΕ ΤΟΝ ΧΡΙΣΤΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΤΟΥ ΟΣΟ ΛΙΓΟΙ....ΕΛΑΧΙΣΤΟΙ...
ΜΙΑ ΣΥΓΚΥΡΙΑ: ΧΘΕΣ, ΗΜΕΡΑ ΤΟΥ ΘΑΝΑΤΟΥ ΤΟΥ, ΣΥΝΑΝΤΗΘΗΚΕ Ο ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟΣ ΙΕΡΩΝΥΜΟΣ ΜΕ ΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΜΕΤΑΞΥ ΑΛΛΩΝ ΜΙΛΗΣΑΝ ΓΙΑ ΤΗΝ "ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ". ΜΑΚΑΡΙΣΤΕ ΠΑΤΕΡΑ ΜΙΑΧΗΛ...
Είναι αλήθεια ότι κατά τα τελευταία χρόνια ο αείμνηστος Μ.Καρδαμάκης είχε βρεί καταφύγιο στη Μητρόπολη Θηβών; Ενδεικτκό ίσως αυτό.......
TO 2004, KATA TIS MERES THS KRISEWS META3Y FANARIOY KAI A8HNAS... H EFHMERIDA "HMERA" THS PATRAS, EIXE DHMOSIEYSEI ENA KATAPLHKTIKO KEIMENO TOY AOIDIMOY P.MIXAHL KARDAMAKH ME TON YPEROXO TITLO:"PSEYDOME8A KAI OY POIOYMEN THN ALH8EIAN"!
ΟΙ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΟΙ ΣΧΟΛΙΑΣΤΕΣ ΕΧΟΥΝ ΜΙΛΗΣΕΙ ΑΡΚΕΤΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΜΑΚΑΡΙΣΤΟΥ Π. ΜΙΧΑΗΛ ΚΑΡΔΑΜΑΚΗ ΑΥΤΟΥ ΤΟΥ ΓΙΓΑΝΤΑ ΤΗΣ ΙΕΡΟΣΥΝΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΘΕΟΛΟΓΙΑΣ ΠΟΥ ΜΑΣ ΑΦΗΣΕ ΜΕΤΑΒΑΙΝΟΝΤΑΣ «ΣΤΑ ΑΙΩΝΙΑ» ΙΕΡΟΥΡΓΩΝΤΑΣ ΠΛΕΟΝ ΣΤΟ ΟΥΡΑΝΙΟ ΘΥΣΙΑΣΤΗΡΙΟ.
ΕΓΩ ΜΟΝΟ ΝΑ ΚΑΤΑΘΕΣΩ ΤΗΝ ΕΜΠΕΙΡΙΑ ΜΟΥ ΑΠΟ ΤΟΝ ΔΑΣΚΑΛΟ Π. ΜΙΧΑΗΛ ΤΗΝ ΠΡΩΤΗ ΗΜΕΡΑ ΠΟΥ ΤΟΝ ΣΥΝΑΝΤΗΣΑ ΣΤΗΝ ΤΑΞΗ. Η ΠΡΩΤΗ ΤΟΥ ΚΟΥΒΕΝΤΑ ΗΤΑΝ «ΔΕΝ ΕΙΜΑΙ, ΔΕΝ ΣΤΕΚΟΜΑΙ ΑΠΕΝΑΝΤΙ ΣΑΣ, ΕΙΜΑΙ ΕΝΩΠΙΟΝ ΣΑΣ» ΚΑΙ ΠΡΑΓΜΑΤΙ ΓΙΑ ΤΡΙΑ ΧΡΟΝΙΑ ΣΤΑΘΗΚΕ ΕΝΩΠΙΟΝ ΜΑΣ ΠΡΟΣΩΠΟ ΠΡΟΣ ΠΡΟΣΩΠΟ ΚΑΙ Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΔΕΝ ΕΙΧΕ ΤΙΠΟΤΑ ΤΟ ΣΤΕΓΝΟ ΚΑΙ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΟ ΑΛΛΑ ΗΤΑΝ ΑΝΟΙΓΜΑ ΚΑΡΔΙΑΣ. Ο Π. ΜΙΧΑΗΛ ΔΕΝ ΔΙΔΑΣΚΕ, ΕΠΑΣΧΕ.
ΠΟΙΟΣ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΞΕΧΑΣΕΙ ΠΟΤΕ ΤΗΝ ΘΕΡΜΗ ΚΑΙ ΤΟ ΙΕΡΟ ΤΟΥ ΠΑΘΟΣ ΟΤΑΝ ΕΛΕΓΕ «ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΚΑΙ ΚΕΝΤΡΙΚΟ ΜΥΣΤΗΡΙΟ, ΤΟ ΜΥΣΤΗΡΙΟ ΤΩΝ ΜΥΣΤΗΡΙΩΝ ΕΙΝΑΙ Ο ΧΡΙΣΤΟΣ ΚΑΙ Η ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΤΟΥ» ΚΑΙ ΠΩΣ «Η ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ ΕΙΝΑΙ Ο ΚΟΣΜΟΣ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ» ΚΑΙ ΠΩΣ «Η ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΟΜΟΡΦΑΙΝΕΙ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ».
ΗΜΟΥΝ ΤΟΤΕ 20 ΧΡΟΝΩΝ ΝΕΟΣ ΑΛΛΟΤΡΙΩΜΕΝΟΣ ΑΠΟ ΤΟ ΕΥΣΕΒΙΣΤΙΚΟ, ΣΥΝΤΗΡΗΤΙΚΟ, ΟΡΓΑΝΟΣΙΑΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΤΩΝ ΠΑΤΡΩΝ, ΑΠ’ ΟΠΟΥ ΠΡΟΕΡΧΟΜΟΥΝ ΚΑΙ ΟΛΑ ΤΟΥΤΑ ΠΟΥ ΑΚΟΥΓΑ ΑΠΟ ΤΟΝ Π. ΜΙΧΑΗΛ ΕΝΙΩΘΑ ΝΑ ΔΙΩΧΝΟΥΝ ΤΑ ΛΕΠΙΑ ΑΠΟ ΤΑ ΜΑΤΙΑ ΤΗΣ ΨΥΧΗΣ ΜΟΥ ΩΣΤΕ ΝΑ ΒΛΕΠΩ ΔΙΑΥΓΕΣΤΕΡΑ.
ΕΜΕΙΣ ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΟΥ ΔΕΝ ΘΑ ΤΟ ΞΕΧΑΣΟΥΜΕ ΠΟΤΕ ΓΙΑΤΙ Η ΑΝΑΣΤΡΟΦΗ ΜΑΖΙ ΤΟΥ ΜΑΣ ΕΚΑΝΕ «ΑΛΛΟΥΣ» ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ.
ΑΓΑΠΗΜΕΝΕ ΜΑΣ Π. ΜΙΧΑΗΛ ΣΕ ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ ΑΠΟ ΚΑΡΔΙΑΣ
ΑΣ ΕΙΝΑΙ Η ΜΝΗΜΗ ΤΟΥ ΑΙΩΝΙΑ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΜΝΗΜΗ ΤΟΥ ΘΕΟΥ.
Ο.Ρ.Κ
ΟΝΤΩΣ ΑΓΑΠΗΤΕ κ. Ο.Ρ.Κ. ΕΤΣΙ ΕΙΝΑΙ! Ο ΑΕΙΜΝΗΣΤΟΣ π.ΜΙΧΑΗΛ ΚΥΡΙΟΛΕΚΤΙΚΑ ΜΑΣ "ΑΝΟΙΞΕ ΤΑ ΜΑΤΙΑ".
Δημοσίευση σχολίου