O Aρχιεπίσκοπος κ. Ιερώνυμος σε άρθρο του – παρέμβαση στην εφημερίδα Ο Κόσμος του Επενδυτή (13/12/08), με τίτλο "Η ευθύνη μας", δηλώνει απερίφραστα ότι «τα παιδιά μας δεν είναι εξαγριωμένα χωρίς λόγο». Στο άρθρο του ο κ. Ιερώνυμος καταδικάζει τους βανδαλισμούς και τις καταστροφές, αλλά αναρωτιέται:
«Πώς να καταδικάσεις τον αδικημένο για τα λάθη του, αν δεν αναζητήσεις πρώτα τρόπους και λύσεις που να δίνουν ελπίδα και να προσκαλούν σε αξιοποίηση των δυνάμεων, που τώρα σπαταλιούνται στην εκτόνωση της πικρίας και της απογοήτευσης, συμβάλλοντας εντέλει στο περαιτέρω ρήμαγμα της ήδη παραπαίουσας ηθικώς, πολιτιστικώς και κοινωνικο-οικονομικώς πατρίδας μας;»
Σε άλλο σημείο του άρθρου του ο Αρχιεπίσκοπος αναρωτιέται: «Πόσο ακόμα μπορούμε να στεκόμαστε, κλήρος και λαός, αδιάφοροι ή αυτοκαταστροφικά βολεμένοι απέναντι σε φαινόμενα τα οποία όλοι γνωρίζουμε, όλοι συμφωνούμε ότι δεν είναι δυνατόν να συνεχίζονται, όλοι δηλώνουμε ευκαίρως- ακαίρως τη δυσφορία μας και συγχρόνως τα συντηρούμε ή τα ανεχόμαστε ως παθητικοί δέκτες της ίδιας μας της αυτο-υπονόμευσης;
«Πώς να καταδικάσεις τον αδικημένο για τα λάθη του, αν δεν αναζητήσεις πρώτα τρόπους και λύσεις που να δίνουν ελπίδα και να προσκαλούν σε αξιοποίηση των δυνάμεων, που τώρα σπαταλιούνται στην εκτόνωση της πικρίας και της απογοήτευσης, συμβάλλοντας εντέλει στο περαιτέρω ρήμαγμα της ήδη παραπαίουσας ηθικώς, πολιτιστικώς και κοινωνικο-οικονομικώς πατρίδας μας;»
Σε άλλο σημείο του άρθρου του ο Αρχιεπίσκοπος αναρωτιέται: «Πόσο ακόμα μπορούμε να στεκόμαστε, κλήρος και λαός, αδιάφοροι ή αυτοκαταστροφικά βολεμένοι απέναντι σε φαινόμενα τα οποία όλοι γνωρίζουμε, όλοι συμφωνούμε ότι δεν είναι δυνατόν να συνεχίζονται, όλοι δηλώνουμε ευκαίρως- ακαίρως τη δυσφορία μας και συγχρόνως τα συντηρούμε ή τα ανεχόμαστε ως παθητικοί δέκτες της ίδιας μας της αυτο-υπονόμευσης;
Πώς να πείσουμε τους νέους ότι η Εκκλησία είναι ο χώρος της αγάπης, της ελπίδας, της παρηγοριάς, της σμιλεύσεως ήθους και ιδανικών και της αντιπαράθεσης στην αδικία, την ανομία και την διαφθορά, όταν δίνουμε δικαιώματα στον λαό του Θεού να φοβάται ότι μετατρέψαμε τον οίκο του Θεού σε οίκο εμπορίου; Πώς να πείσουμε τους νέους για τα μείζονα και τα ουσιώδη του πολιτισμού και την αξία της αφιέρωσής τους στις σπουδές τους, όταν η παιδεία χρόνια τώρα συρρικνώνεται στα ασφυκτικά στενά και αφυδατωμένα όρια μιας άνευρης εκπαίδευσης, χωρίς ουσιαστική μέριμνα για την κατοχύρωση του επαγγελματικού μέλλοντος και την υποδούλωση της αξιοπρέπειάς τους στους μηχανισμούς χαριστικών και αναξιοκρατικών πρόσκαιρων βιοποριστικών απασχολήσεων;»
Ο Αρχιεπίσκοπος σημειώνει επίσης ότι η διαμαρτυρία είναι ανάγκη και δικαίωμα, ωστόσο, ο καταστροφικός θυμός που οδηγεί σε βανδαλισμούς δεν δίνει λύσεις. Και καταλήγει ζητώντας από όλους να αναλάβουν το μερίδιο των ευθυνών τους.
Ο Αρχιεπίσκοπος σημειώνει επίσης ότι η διαμαρτυρία είναι ανάγκη και δικαίωμα, ωστόσο, ο καταστροφικός θυμός που οδηγεί σε βανδαλισμούς δεν δίνει λύσεις. Και καταλήγει ζητώντας από όλους να αναλάβουν το μερίδιο των ευθυνών τους.
«Πρώτιστα των δικών μας ευθυνών, ως Ποιμαίνουσας Εκκλησίας, που δεν έχει πλέον την πολυτέλεια του εφησυχασμού. Η κρισιμότητα των καιρών επιτάσσει να αρθούμε στο ύψος των περιστάσεων, να αναλάβουμε τις ευθύνες μας -με τρόπο ορατό και έμπρακτο - απέναντι στο λαό του Θεού και να εμπνεύσουμε τους ανθρώπους, ώστε να ενώσουμε τις δυνάμεις μας σε κοινό αγώνα για την ειρηνική ανατροπή της καθοδικής πορείας που απειλεί τη χώρα μας».
Για την παρέμβαση αυτή του Αρχιεπισκόπου δείτε και το μανιτάρι του βουνού
7 σχόλια:
δίκαιος λόγος!
Ρ.Σ.
δίκαιος λόγος αλλά να μη μείνει λόγος. Το σκάνδαλο του Βατοπεδίου έπρεπε να ειχε σταματήσει απο την αρχή με την παρέμβαση της Ελλαδικής Εκκλησίας ως ΑΠΑΙΤΗΣΗ στο Φανάρι και το Αγιο Ορος.Εννοώ να υποχωρήσει η μονή και ο Εφραίμ παραιτούμενοι από τις διεκδικησεις Αντι αυτού παρέμεινε στην επικαιρότητα 2 μήνες εξοργίζζοντας τους πάντες. Αν η Εκκλησία δεν έχει την ισχύ να επιβληθεί στους λειτουργούς της ( ιερείς, μοναχούς κ.λ.π.) πως θα παρέμβει στην κοινωνία και θα ηρεμήσει τους εξαχρειωμένους;
Ασχημος ο ρόλος και του πατριαρχείου στην ιστορία.Σκέτη υποκρισία.
το κλεδί της λύσης βρίσκεται μάλλον-ή τουλάχιστον- στην απο-επαγγελματικοποίηση του προφητικού χαρίσματος της ιερωσύνης..........δύσκολα κεφάλαια.......!!!!!
Λόγια, λόγια, λόγια, λόγια ψεύτικα. Εδώ καλά καλά ο Αρχιεπίσκοπος δεν κατάφερε να συντάξει μια Επιστολή προς το Υπ. Παιδείας για τα θρησκευτικά όπως είχε αποφασίσει η Ιεραρχία του Οκτωβρίου. Και τώρα μας λέει θεωρίες! Απορώ πως ο Αρχιεπίσκοπος δεν είδε ως αίτιο του βίαιου ξεσπάσματος των μαθητών την πνευματική τους ένδεια (ότι έχουν πλήρη αποχή από τη μυστηριακή και λατρευτική ζωή της Εκκλησίας, οπότε όπως λέει ο λαός "τα φέρνει ο διάολος γύρα"). Ας μη δικαιώνουμε τους νέους και στα λάθη τους. Γιατί έτσι θα χειροτερέψουν.
Κ Α Τ Α Π Λ Η Κ Τ Ι Κ Ο Σ...
Το ομολόγησε και ο Λεωνίδας Κύρκος, είπε: "μίλησε τη παπαδίστικη γλώσσα, αλλά έπιασε το νόημα".
Εύχομαι έτσι να πιάσει και το νόημα της εκκλησιαστικής κρίσης
Δυστυχώς το ράσο απαξιώθηκε. Πρέπει να βγεί τουλάχιστον από τους εγγάμους παπάδες. Δεν ωφελεί πλέον. Πρέπει να παραμείνει μόνο μέσα στην Εκκλησία. Έγινε αιτία πολλών σκανδάλων. Σήμερα κανένας παπάς δεν μπορεί με αυτή την ενδυμασία να πλησιάσει άνθρωπο και μάλιστα νέο.Η πρακτική της Εκκλησίας από τα αρχαιότατα χρόνια αυτό θα έκανε σήμερα.Ο Αρχιεπίσκοπος πρέπει να φέρει κατεπειγόντως το θέμα στην Σύνοδο. Πρέπει να αλλάξει κάτι πριν είναι αργά γιά την Ελλαδική εκκλησία.Δεν είναι τόσο ανόητοι οι Ρώσοι αλλά και οι άλλοι Ορθόδοξοι που το έχουν κάνει από χρόνια.
ΕΜΈΝΑ ΓΙΑΤΊ ΡΕ ΠΑΙΔΙΆ ΜΟΥ ΦΑΊΝΕΤΑΙ ΌΤΙ ΑΝΤΡΙΓΡΆΦΕΙ ΤΑ ΛΌΓΙΑ ΤΟ ΎΦΟς ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΌΔΟΥΛΟΥ?
δΕΝ ΈΧΕΙ ΠΡΟΣΩΠΙΚΌ ΎΦΟΣ??
ΑΝΤΕ ....
Δημοσίευση σχολίου