Tα γράφει σήμερα όπως ακριβώς είναι τα πράγματα η Μαρία Κατσουνάκη στην Καθημερινή και στο κείμενό της Εκτός Αθηνών, Ελλάδα γειά σου:
«Όχι. Δεν είναι σκανδαλώδες. Είναι απλώς ελληνικό. Το σκανδαλώδες έχει μια λογική». H φωνή στο τηλέφωνο είναι ήπια, εξάλλου έχουν περάσει σχεδόν δύο χρόνια από τότε που η Πάτρα απολάμβανε τον τίτλο της Πολιτιστικής Πρωτεύουσας της Ευρώπης. Το «απολάμβανε», βέβαια, εκ των υστέρων, ηχεί έως και σαρκαστικά. Εάν ρωτήσετε ανθρώπους που με οποιοδήποτε τρόπο συμμετείχαν στη διοργάνωση εκδηλώσεων ή στην ανάπλαση κτιρίων θα υπομειδιάσουν, δίνοντας στην απογοήτευση μεγαλύτερο χώρο από την ειρωνεία.
«Η Πάτρα πράγματι σημείωσε ρεκόρ». Σε τι; Ας δούμε: Το Πτωχοκομείο της πόλης, από τα πιο χαρακτηριστικά αρχιτεκτονικά κτίρια του 19ου αιώνα, ανακαινίστηκε (με χρήματα της Πολιτιστικής) και αμέσως μετά το τέλος του 2006 αποδόθηκε και πάλι (με τις καλύτερες προδιαγραφές) στον ιδιώτη στον οποίο ανήκε. Το συγκρότημα Λαδόπουλου απέκτησε (με κόστος περίπου 600.000 ευρώ) την αίθουσα Ντα Βίντσι, στην οποία φιλοξενήθηκαν μεγάλες εκθέσεις στη διάρκεια του 2006, στη συνέχεια χρησιμοποιήθηκε για εμπορικές συναντήσεις και ύστερα σιωπή. «Γιατί», ρωτήσαμε. «Τι να σας πω. Πάρτε τον Δήμο να μάθετε. Ισως να οφείλεται στο μεγάλο κόστος συντήρησης...». Το Εργοστάσιο Τέχνης –στο ίδιο συγκρότημα– το οποίο λειτούργησε ως θέατρο (λυόμενη κατασκευή) παραμένει κλειστό. Το κτίριο Μαραγκόπουλου (με στοιχεία μπελ επόκ) στο κέντρο της πόλης, είναι ένα μεγάλο και εντυπωσιακό Multirama. Στους Μύλους του Αγίου Γεωργίου οργανώθηκαν δυο εκθέσεις και τώρα αναπαύονται ήρεμοι εν τη ακινησία τους. Κι αν για όλα τα προηγούμενα επενδύθηκαν χρήματα του Οργανισμού της Πολιτιστικής, η ιστορία του «Επίκεντρου» παραμένει το μεγάλο μυστήριο. Εγκρίθηκαν κονδύλια, ξεκίνησαν οι εργασίες και ο χώρος «παραμένει γκρεμίδι». «Γιατί; Τι να σας πω», διερωτάται και ο συνομιλητής μας. Συμπέρασμα: «Η Πάτρα Πολιτιστική Πρωτεύουσα είναι μια πολύ θλιβερή ιστορία. Δεν απέμεινε τίποτα τόσο σε επίπεδο χώρων όσο και σε επίπεδο θεσμών».
Και πριν αποχαιρετίσουμε την Πάτρα προχωρώντας, ενδεικτικά, και σε άλλες περιοχές με πολιτιστικά αξιομνημόνευτα, δεν πρέπει να παραλείψουμε και την τελευταία, χαρακτηριστική, πινελιά. Το ΔΗΠΕΘΕ της πόλης, με καλλιτεχνική διευθύντρια τη Λυδία Κονιόρδου, κάνει καριέρα ως περιπλανώμενος θίασος. Γιατί το θέατρο «Απόλλων», έργο του Τσίλερ, μικρογραφία της Σκάλας του Μιλάνου, αρχιτεκτονικό στολίδι της πόλης –κι αυτό– παραμένει κλειστό λόγω ανακαίνισης. Οι πληροφορίες λένε ότι η Λ. Κονιόρδου προσπαθεί ακόμη να βρει μια λύση μεταστέγασης στην Πάτρα των ανακαινισμένων κτιρίων – ευγενής χορηγία της Πολιτιστικής σε ιδιώτες.
Αυτά τα άκρως ενδεικτικά, σημειώνει η καλή δημοσιογράφος Μ. Κατσουνάκη. Στην Πάτρα όμως πνέει άνεμος πολιτισμού! Τον οποίο σαρκώνουν αυτάρεσκα οι ιθύνοντες (Δάσιου, Σκαρμέας, Σαμούρη κ.λ.π.) και δεν πτοούνται από Κασσάνδρες! Αν τους ρωτήσετε θα σας πουν πως όλα δουλεύουν ρολόι! Και πως όσοι γκρινιάζουν - όπως η ελαχιστότης μου για παράδειγμα - είναι "εμπαθείς" τουλάχιστον! Όχι! Στην Πάτρα ο πολιτισμός ανθεί και φέρει κι άλλο! Εμείς οι τυφλοί δεν το βλέπουμε. Οι δε "υπεύθυνοι" της Πολιτιστικής (διευθυντές, συντονιστές, εκκαθαριστές) κυκλοφορούν ακόμα ελεύθεροι! Ως νόμιμοι! Προτείνω να τους τιμήσουμε. Τέτοιο φιάσκο και τέτοια απάτη δεν είναι εύκολο να συντελεστούν και με επιτυχία μάλιστα!
9 σχόλια:
ΤΟ "ΠΤΩΧΟΚΟΜΕΙΟ" ΜΑΛΙΣΤΑ ΚΟΣΜΕΙΤΑΙ ΕΞΩΤΕΡΙΚΩΣ ΑΠΟ ΗΜΕΡΩΝ ΤΙΝΩΝ ΚΑΙ ΜΕ ΩΡΑΙΟΤΑΤΟ ΠΑΝΟ ΑΝΑΓΡΑΦΟΝ ΤΗΝ ΠΑΝΙΣΤΙΚΗ ΛΕΞΗ "ΕΝΟΙΚΙΑΖΕΤΑΙ".........
Εμ, βλέπετε; Δεν αφήνετε και σεις με τα σχόλια σας τον κ. Σκαρμέα, ως και αυτόν τούτον τον Δήμαρχον, να προβούν στις άκρως απαραίτητες προσλήψεις "ειδικών του πολιτισμού" και πρωτίστως των υφηγητών, επί των πολιτισμικών και παντός άλλου επιστητού, υιών των πατέρων...
Η ελλειψη αυτογνωσίας αλλα και η δυνατότης σωστής εκτίμησης των γεγονότων ειναι από τα θανάσιμα αμαρτήματα. Το πρόβλημα ειναι οτι ο αρμόδιος να τα καταδικάσει - οι κάτοικοι των Πατρών - δυστυχώς περι άλλα τυρβάζουν!!
Δ.Γ.
Εδώ στήν Πάτρα επικρατεί μία διεθνής πρωτοτυπία.
Όταν λέμε πολιτιστικά δρώμενα εννοούμε μόνο τα ξόανα, τα Καρναβάλια, καί τίς τούμπες των Αρλεκίνων...
Πάτρα, Πάτρα,έτσι όπως σε κατάντησαν να χαίρεσαι τον ψευτοπολιτισμό σου καί όσους καπηλεύονται τον πραγματικό πολιτισμό...
a
Αγαπητέ Δ.Γ. οι Πατρινοί δεν τυρβάζουν περί άλλα, απλώς έφυγαν από την Πάτρα. Λίγοι μείναμε. Πλάκωσαν οι βλάχοι και η έφτιασαν έξουσία βλάχικη με αποτέλεσμα να κάνουν βλαχοπολιτική.
Πολύ σωστά ανώνυμε 1.33μ.μ.! Συμφωνώ απολυτα μαζύ σου αφού ειμαι κι εγώ από τους λίγους που μείναμε!!
Δ.Γ.
ε λοιπόν, ας μαζευτούμε οι έχοντες τάφον στο Α΄κοιμητήριο, ως πειστήριο εντοπιότητος,πριν ...κοιμηθούμε κυριολεκτικώς, διότι,προφανές είναι,μεταφορικώς καθεύδομε...
Υγιαίνετε!
Αγαπητέ πανσέ
δεν ξέρω αν πρέπει να θεωρήσουμε αυτό ως πειστηριο εντοπιότητος γιατί κι εκεί ασφαλώς θα υπάρχουν πολλοι. ..νεοκοποι αλλα το ζητημα ειναι μήπως εχει κανείς καμιά ιδέα για το πως ξυπνάμε; προσωπικώς εχω κανει προσπάθειες να ξυπνήσω τον τομέα που ασχολήθηκα αλλ' εις μάτην.!..
Δ.Γ.
αγαπητέ ανώνυμε της 21ης Οκτωβρίου,
συνέχισε την προσπάθεια, άλλωστε, όπως λέει και το τραγούδι, τίποτα δεν πάει χαμένο στη θλιμένη μας ζωή... Αν βέβαια θεωρήσουμε ζωή αυτό που μας δίνουν οι "άρχοντές"μας...
Δημοσίευση σχολίου