Τρίτη 15 Ιανουαρίου 2013

Ο χαρακτήρας του μαθήματος των Θρησκευτικών, αλλά και ο δικός μας χαρακτήρας...


Του θεολόγου Χρήστου Γκουνέλα
Μητροπολίτης της Ελλαδικής Εκκλησίας ανέφερε μεταξύ άλλων τα εξής, με αφορμή το χαρακτήρα του Μαθήματος των Θρησκευτικών: 
"Παρά τις φιλότιμες προσπάθειες του αρμοδίου Υπουργού, για τον οποίο πολλά εύφημα λέγονται ή ακούγονται, υπάρχουν πρόσωπα ή ομάδες που υπονομεύουν την ελληνοχριστιανική καλλιέργεια των μαθητών. Και δεν εννοώ την περιβόητη κυρία Ρεπούση και τους ομοίους της οι οποίοι, παρά τη γενική κατακραυγή παραμένουν στο Υπουργείο συνεχίζοντας το διαβρωτικό έργο τους. Ούτε την κυρία Γιαννάκου εννοώ. Παρά τη νεοδημοκρατική προέλευσή της ως Υπουργός Παιδείας αξίωσε και πέτυχε την απομάκρυνση από τα σχολεία των ιερέων – πνευματικών που καθοδηγούσαν και κατηύθυναν προς το καλό την ευρίπιστον και ευόλισθον, κατά τον άγιο Ιωάννη το Χρυσόστομο, νεότητα. Εννοώ κυρίως αυτούς που προσπαθούν να αλλάξουν το μάθημα των Θρησκευτικών από ομολογιακό σε πανθρησκειακό".
Αυτά, λοιπόν, είπε ο Μητροπολίτης για το μάθημα και όχι μόνο, όπως φαίνεται παραπάνω. 
Και εμείς εδώ θα προσπαθήσουμε επ' ευκαιρία των παραπάνω λόγων να θέσουμε τελείως συνοπτικά ορισμένους δημόσιους προβληματισμούς. Δεν θα αναφέρουμε το όνομα του Σεβασμιότατου, γιατί εδώ μας ενδιαφέρουν οι σκέψεις - που τις κάνουν πολλοί όμως - κι όχι το πρόσωπο το οποίο σεβόμαστε, όπως και το Επισκοπικό αξίωμα του. 
Μιλάει ο Σεβασμιότατος για υπονόμευση της Ελληνοχριστιανικής καλλιέργειας, πράγμα το οποίο έχει εκλείψει εδώ και πολλά χρόνια από τα σχολεία μας. Τι να υπονομευθεί λοιπόν; Ο Βασιλιάς είναι γυμνός Σεβασμιότατε και εμείς τραγικοί ακόλουθοί του συνεχίζουμε να τον ζητωκραυγάζουμε. Το εξετασιοκεντρικό σύστημα που κυριαρχεί εδώ και πολλά χρόνια στο Ελληνικό σχολείο μόνο αυτού του είδους την καλλιέργεια στην οποία αναφέρεται ο γέροντας δεν υπηρετεί. 
Παράλληλα, η πρωινή προσευχή στα σχολεία μας είναι μια τυπική διαδικασία, όπως και όλες οι γιορτές, θρησκευτικές και εθνικές. Όποιος επισκεφθεί ένα σχολείο σε τέτοιες στιγμές θα το καταλάβει αυτό. Υπάρχει ο τύπος χωρίς την ουσία. Δεν πρέπει να τα καταργήσουμε Σεβασμιότατε, αλλά ούτε και να αφήσουμε τα πράγματα ως έχουν. Θα πρέπει οι δάσκαλοι, εσείς οι Εκκλησιαστικοί άνδρες, οι πολιτικοί, αλλά και η κοινωνία όλη να δώσουμε ουσία στην Παιδεία μας. Πώς; Πρώτα απ’ όλα με το προσωπικό μας παράδειγμα και μετά με τη θεσμική θωράκιση. 
Παλαιότερα, όταν υπήρχε αυτό το Ελληνοχριστιανικό πνεύμα στα σχολεία μας, αυτό μάλλον εξυπηρετούσε τα εκάστοτε καθεστώτα γινόμενο υποχείριό τους στις κάθε είδους επιδιώξεις τους. Έτσι, αυτού του είδους η παιδεία καταντούσε μια καρικατούρα της αληθινής Παιδείας. 
Σήμερα, Σεβασμιότατε, νοσεί βαριά συνολικά η Παιδεία μας και μαζί της και το Μάθημα των Θρησκευτικών το οποίο εντάσσεται μέσα σε αυτήν. Η παραπαιδεία κυριαρχεί και το σχολείο, δυστυχώς, οι περισσότεροι μαθητές το χρησιμοποιούν ως εφαλτήριο για την παροχή ενός τυπικού τίτλου. Η ...Παιδεία, είτε μας αρέσει είτε, όχι-και βεβαίως δεν μας αρέσει - παρέχεται από τα Φροντιστήρια. Αυτή είναι η αλήθεια. 
Και εμείς όλοι παλεύουμε για το μάθημα των Θρησκευτικών και όχι μόνο παλεύουμε, αλλά και μαχόμαστε μεταξύ μας αν αυτό θα είναι Ομολογιακό-Κατηχητικό ή Ιστορικό-Πολιτιστικό-Θρησκειολογικό. Και γιατί να μην μπορεί να είναι όλα αυτά μαζί με βάση πάντα την Ορθόδοξη πίστη και Παράδοσή μας; Χάσαμε το δάσος που είναι συνολικά η Παιδεία μας και προσπαθούμε να σώσουμε το δένδρο, που είναι το μάθημα των Θρησκευτικών. Είναι δυνατόν να γίνει αυτό; 
Το Μάθημα των Θρησκευτικών, όπως και τα υπόλοιπα μαθήματα βασίζονται εδώ και πάρα πολλά χρόνια στην ευρηματικότητα και στο χάρισμα του απλού δασκάλου και εκεί θα βασισθεί και από εδώ και πέρα, όπως φαίνεται. Πόσα όμως μπορεί να κάνεις κι αυτός ο δάσκαλος, αν δεν βοηθήσουν όλοι οι θεσμοί της κοινωνίας; 
Σε μια αποστροφή του λόγου του ο Μητροπολίτης λέει επίσης: "η κ. Γιαννάκου παρά τη Νεοδημοκρατική της προέλευση ως Υπουργός Παιδείας αξίωσε και πέτυχε την απομάκρυνση των Ιερέων-Πνευματικών από τα σχολεία". Η προέλευση δηλαδή της Υπουργού σύμφωνα με το Σεβασμιότατο δεν δικαιολογεί τη στάση της. Θεωρούμε απλή τη σκέψη ότι, για την Εκκλησία δεν υπάρχουν πολιτικές συμπάθειες και αντιπάθειες, αλλά, όπως λέει και ο ίδιος ο Σεβασμιότατος, αλλού μέσα στο κείμενο, υπάρχουν μόνο δυνάμεις διάβρωσης και αυτές κατά τη γνώμη μας μπορεί να εντοπισθούν παντού: και στην πολιτική (σε όλες τις ιδεολογίες), και στην κοινωνία και εντός της Εκκλησίας, αλλά και μέσα σε όλους μας. 
Θυμίζουμε ότι στο πρόσφατο παρελθόν ακόμη και ένα τροπάριο της Εκκλησίας έγινε πεδίο "δόξης λαμπρόν" έντονης κομματικής διαμάχης και παρεπόμενων τραγελαφικών καταστάσεων. Όταν λοιπόν ακουγόταν το: "...νίκας τοις βασιλεύσι...", άλλοι φούσκωναν από περηφάνια αναγόμενοι στα πρόσφατα χρόνια της Βασιλείας αναπολώντας την και ελπίζοντας μύχια πολλές φορές να επανέλθει, ενώ άλλοι πάλι "άφριζαν από το κακό τους", διότι ενθυμούνταν τα αντίθετα πράγματα για τα πρόσφατα χρόνια της Βασιλείας στην Ελλάδα. Για να έρθει στη συνέχεια η Ιερά Σύνοδος και να ορθοτομήσει την αλήθεια του τροπαρίου...
Μια τέτοια κοινωνία λοιπόν με έντονα τα βιώματα του εθνικού διχασμού ήταν - και ίσως είναι ακόμα - η Ελληνική Κοινωνία. Και, δυστυχώς, η Ελληνική Εκκλησία, είτε εκούσια είτε ακούσια, συμμετείχε σε αυτή την άγονη αντιπαράθεση, ενώ θα μπορούσε με το λόγο της, τον ενωτικό λόγο του Χριστού, να απαλύνει τις ανοιχτές πληγές. 
Η αλήθεια πάντως είναι ότι θα πρέπει να παύσουμε να σκεπτόμαστε όπως σκεπτόμασταν μέχρι τώρα. Δε μπορεί, για παράδειγμα, να μπερδεύουμε τις πολιτικές ιδεολογίες και τα εθνικά μας συμφέροντα με το κήρυγμα του Χριστού και το μάθημα των Θρησκευτικών. Μίλησε ο Χριστός υπέρ ή κατά των Ρωμαίων ή άλλου Έθνους; Ίσα-ίσα, όταν προκλήθηκε να πάρει "εθνική θέση" είπε το γνωστό σε όλους μας, "απόδοτε ουν τα του Καίσαρος τω Καίσαρι και τα του Θεού τω Θεώ". Αδυνατεί λοιπόν κανείς να κατανοήσει πώς απλά πράγματα καταντούν σύνθετα και προβληματίζουν έντονα τη ζωή μας. 
Τελικά, αυτού του είδους οι πρακτικές ιστορικά δεν μας οδήγησαν σε ορθά μονοπάτια για την πολιτεία, την Εκκλησία και για όλη την κοινωνία. Τα ιστορικά μας παθήματα θα πρέπει να γίνονται μαθήματα πρώτα από όλα στις πολιτικές και θρησκευτικές ηγεσίες, αλλά και στον απλό λαό. Και σαφώς κανείς δεν μπορεί να παραβλέψει το γεγονός ότι η Εκκλησία βοήθησε σημαντικά το έθνος σε δύσκολες στιγμές, αν και αυτό έγινε πολλές φορές εις βάρος της πνευματικής της αποστολής. 

53 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

συμφωνω στους ευλογους προβληματισμους του συναδελφου. καποιοι δεν αφουγκραζονται τα μηνυματα της εποχης και της κοινωνιας. παρωχημενες θεσεις ανθρωπων που ζουν στη γυαλα μιας εικονικης πραγματικοτητας (εκκλησια) με σχετικους τιτλους εξουσιας αλλα οχι πια ιδιαιτερης ουσιας (επισκοπων).
ουτε εμενα με νοιαζει το ονομα του δεσποτα, αλλα δεν μπορω να μην κανω δυο παρατηρησεις:
1."Ούτε την κυρία Γιαννάκου εννοώ. Παρά τη νεοδημοκρατική προέλευσή της ως Υπουργός Παιδείας αξίωσε και πέτυχε την απομάκρυνση από τα σχολεία των ιερέων – πνευματικών". δλδ η αγια νεα δημοκρατια αγαπα την εκκλησια και οι αλλοι δαιμονοποιουνται αυτοματως;; μια ερωτηση στον σεβσμιοτατο: δεν υπαρχουν μασονοι μεσα στο κομμα αυτο;; και μια ακομα: ο τροπος εξομολογησης των παιδιων παλιοτερα του αρεσε στα σχολεια και ποσο ευσταθει η εν λογω πρακτικη σημερα;;
2. "Εννοώ κυρίως αυτούς που προσπαθούν να αλλάξουν το μάθημα των Θρησκευτικών από ομολογιακό σε πανθρησκειακό". αλλο μη καθαρα ομολογιακο και αλλο πανθρησκειακο. μεταξυ των δυο μεγα χασμα εστι. ή ο σεβασμιοτατος ειναι μη εοαρκως πληροφορημενος ειτε και εσκεμμενα παραχαρασσει τα πραγματα. γιατι;;
Κ.Ν.

Ανώνυμος είπε...

Μητροπολίτης εξέφρασε μια άποψη. Μέχρι εδώ όλα καλά, ακόμη κι αν είναι εσφαλμένη. Είναι δικαίωμά του.
Παρ' όλα αυτά τίθενται σοβαρά εκκλησιαστικά και ηθικά θέματα για τον τρόπο που διατυπώθηκε η άποψη.
α) Το μείζον εκκλησιαστικό ζήτημα: Όπως φαίνεται αυτά ειπώθηκαν στον άμβωνα της Εκκλησίας. Μπορεί ο άμβων να χρησιμοποιείται για απόψεις που αφορούν σε εκπαιδευτικό θέμα, τη στιγμή μάλιστα που το θέμα αυτό είναι πολυσύνθετο και διχάζει ακόμη και τους εκπαιδευτικούς, και μάλιστα να διατυπώνονται και κομματικοί υπαινιγμοί;
β) Το ηθικό και πνευματικό ζήτημα: Ο Μητροπολίτης, εκτός από την άποψή του, διατύπωσε σοβαρές κατηγορίες για "πρόσωπα και ομάδες". Έχει στοιχεία για τις κατηγορίες αυτές; Ή του είπαν, άκουσε, διάβασε κάπου κτλ. Γνωρίζει ή δεν γνωρίζει ότι το θέμα έχει κι άλλες αναγνώσεις, για τους γνωρίζοντες τα της εκπαιδεύσεως; Αυτά που ακούστηκαν στην ημερίδα που οργάνωσε είναι μονομερής προσέγγιση που απέχει απο την πραγματικότητα.

Ανώνυμος είπε...

ΑΣΧΕΤΟ ΑΛΛΑ ΕΤΟΙΜΑΖΟΜΑΙ ΓΙΑ ΤΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΚΑΙ ΑΡΙΣΤΕΡΑ ΣΤΟ ΑΠΘ ΚΑΙ ΠΟΛΥ ΧΑΙΡΟΜΑΙ ΠΟΥ ΞΕΒΡΑΚΩΘΗΚΕ ΤΟ ΥΠΟΚΡΙΤΙΚΟ ΠΑΡΑΜΥΘΙΑΣΜΑ ΔΟΥΛΕΜΑΤΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΡΩΤΙΚΗ ΑΓΑΠΗ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΑΠΟ ΤΗ ΔΕΞΙΑ


O Φίλος είπε...

Κύριε Χρήστο Γκουνέλα, κατά πάντα σωστό το άρθρο σας.

Δεν θα είμαστε άδικοι αν θα πούμε, ότι ο Αρχιεπίσκοπός μας αντί να είναι σύμφωνα με την προτροπή του Απ. Πέτρου «τύποι γινόμενοι τοῦ ποιμνίου »· δηλαδή υπόδειγμα αρετής, είναι «ἀνὴρ δίψυχος ἀκατάστατος ἐν πάσαις ταῖς ὁδοῖς αὐτοῦ».

Όσο γιά την πολιτική "κομματική" ηγεσία της πατρίδας μας, δεν παίρνει διόρθωση. Εδώ ισχύει το Karthago delenda est.

Ανώνυμος είπε...

κ.Χ.Γκουνέλα, όταν λέτε ότι "Για να έρθει στη συνέχεια η Ιερά Σύνοδος και να ορθοτομήσει την αλήθεια του τροπαρίου...' σφάλλετε παντοιοτρόπως! Κάθε άλλο παρά "ορθοτόμησε" η (Ιερά)Ελλαδική Σύνοδος..! Του τροπαρίου "Σώσον Κύριε.." μία και μόνη υπάρχει αλήθεια, η "τοις βασιλεύσι" και τελεία και παύλα! Εάν τώρα η Ελλαδική Σύνοδος θέλει να συναγάλλεται τοις Ιουδαίοις συναυλιζομένη τοις Αποστόλοις εν ταυτώ... δικό της το πρόβλημα και δη ούσης μέλους του δημοσιουπαλληλικού ιστού της "Χώρας.."! Παρά τοις φρονίμοις τη τε Ιστορία και τη Εκκλησία, η μόνη εκδοχή του τροπαρίου ακούει τοις Βασιλεύσι! Και σας παραπέμπω στα σχετικώς διατρέξαντα κατά την τελετή θεμελίωσης της ζεύξεως Ρίου-Αντιρίου, αλλά και εις τα ανάλογα κατά την τελετή Αγιασμού της Βουλής των Ελλήνων εν έτει 1998 (υπό Αρχιεπ.Χριστοδούλου...) και εις τα δύο γεγονότα επί παρουσία των "Κρατικών ταγών..." Σημίτη & Αρσένη!

Ανώνυμος είπε...

Εκει που υπαρχει ελαφρα διαφωνια ειναι στην ας πουμε υποτιμηση των εθνικων ευαισθησιων και μαλιστα απο τον Κυριο . Ο Χριστιανισμος βεβαια ειναι κατα του εθνικισμου και σιγουρα ο Χριστος δεν μιλησε κατα οποιουδηποτε εθνους . Αλλωστε οπως λεει η εκκλησια ολοι οι ανθρωποι εξ ενος αιματος ειναι . Αλλα ο απλος δικαιος πατριωτισμος δεν καταδικαζεται ουτεαπο την εκκλησια ουτε απο τον Χριστο . Και το βλεπουμε αυτο στην Μεταμορφωση του Χριστου οπου ο ενας εκ των δυο βιβλικων μορφων που ηταν πλαι στον Χριστο ηταν ο Μωυσης που οπως ξερουμε απο την Π. Διαθηκη εκτος απο τον Νομο που εδωσε στους Ισραηλιτες εκανε και ξεκαθαρα εθνικο εργο . Τους εβγαλε απο την Αιγυπτο και τους οδηγησε στην γη των προγονων τους Πατριαρχων . Η παρουσια του διπλα στον Χριστο ηταν και μια επιβραβευση του εργου του . Αλλα και ο Δαυιδ εκανε αμυντικους πολεμους και στην προς Εβραιους επιστολη ο Παυλος αναφερει ως αγιους ανδρες καποιους Κριτες που καναν αμυντικους πολεμους . Αρα οτι ισχυει για το εβραικο εθνος λογικο ειναι να ισχυει και για τα υπολοιπα εθνη οταν εχουν δικιο φυσικα . Για αυτο αλλωστε και η Εκκλησια παντα τιμουσε ανθρωπους σαν τον Γρηγοριο τον Ε τον Ρωγων Ιωσηφ τον ηγουμενο Γαβριηλ κλπ χωρις ναειναι σε αντιθεση με την διδασκαλια της . Αυτο που ειναι πληρως αντιχριστιανικο και αγγιζει τα ορια της θεομαχιας ειναι η ακροδεξια ρατσιστικη αντιληψη που με θρησκευτικο μανδυα προσπαθει να παρουσιασει τους Ελληνες ως περιουσιο λαο του Θεου . Και αυτο δυστυχως το εχουν και ισχυροτεροι λαοι απο μας πχ Αγια Ρωσσια η God bles USA . Aυτα ειναι οντως απαραδεκτα . Αλλα το να προασπιζεσαι την πατριδα σου οταν ειναι σε βεβαιο κινδυνο δεν ειναι αντιχριστιανικο . Α.Μ

Δημήτρης είπε...

Ο σεβασμιότατος μιλά σαν αυτό που είναι ο ρόλος του εδώ και αιώνες. ο ρόλος του Δεσπότη και όχι απλά και μόνο του επισκόπου της Εκκλησίας.Μπορεί η κοινωνία να μη θέλει πια αυτό το ρόλο αλλά αυτός υφίσταται. Και όσο αυτός ο ρόλος χάνει σε πραγματικότητα τόσο κερδίζει σε πομπώδη ενδυμασία.
Γιατί να μη μιλά για τους Νεοδημοκράτες; Με αυτούς δε γίνεται καλύτερα η δουλειά μας ; Να θυμηθούμε τους ευσεβείς Νεοδημοκράτες της υπόθεσης του Βατοπεδίου ή και εκείνους του παραδικαστικού κυκλώματος (εκεί κατω στον Πειραιά);
Για το μεγαλείο του ελληνοχριστιανισμού ας ρωτήσουμε λίγο και αυτούς που το έζησαν στην πλάτη τους εκεί στα ξερονήσια όταν εφαρμόστηκε αυτό το όραμα.
Η στάση ορισμένων μου θυμίζει τη νοοτροπία των Βυζαντινών, οι οποίοι θεωρούσαν πως η οικουμένη είναι μόνο αυτοί και δεν υπάρχει τίποτα (έστω ουσιαστικό ) έξω από αυτούς. Έτσι όταν εμφανίστηκε το Ισλάμ είδαν απλώς μια αίρεση την οποία μάλιστα την είχαν καταδικάσει. Ο κόσμος μας είναι ο κόσμος όλος!!!
Τα παιδιά μας γυρίζουν απ το σχολείο ανοίγουν τον υπολογιστή τους και κυριολεκτικά έχουν στα μάτια τους όλη την οικουμένη (την πραγματική όχι των Βυζαντινών)Και εμείς συνεχίζουμε και άδουμε: πολυπολιτισμικότητα; ποια πολυπολιτισμικότητα ; δεν υπάρχει αυτή, είμαστε 98% Ορθόδοξοι!!!!!

Ο Φίλος είπε...

@Δημήτρη,
ένας όντως Ελληνορθόδοξος γνωρίζει να εκτιμά σωστά πρόσωπα και καταστάσεις. Ενώ εκείνος που δεν είναι, ή θα τα υπερεκτιμήσει ή θα τα υποτιμήση. Και τα δύο είναι καταστροφικά.

@A.M
Συμφωνούμε μαζί σας και επαυξάνουμε.

Όποιος δεν δέχεται να συμμορφωθεί με τους όρους της Καινής Διαθήκης, δεν θα είμαστε καθόλου άδικοι αν εφαρμόσουμε τους κανόνες της Παλαιάς.

Η Ελλάδα έχει επιτακτική ανάγκη από έναν γνήσιο Έλληνορθόδοξο ηγέτη. Αυτός δεν υπάρχει ούτε στον πολιτικό ούτε στον κληρικό χώρο.

Ύπάρχει όμως στην πρόνοια και στο σχέδιο του Θεού.

Δημήτρης είπε...

@ Φίλος
Οι Βυζαντινοί γιατί δεν εκτίμησαν σωστά το Ισλάμ;

@ΑΜ
Αμυντικούς πολέμους οι Κριτές;;;
Εισέβαλαν σε μια χώρα που κατοικούνταν από χιλιετίες και την κατέκτησαν με πολέμους

Ανώνυμος είπε...

Προς Φιλος . Thanks για τα καλα λογια . Αλλα η χωρα εχει αναγκη απο καλυτερα μυαλα . Ολων μας. Ουτε απο τυχοδιωκτες στυλ Χρυση Αυγη και Συριζα ουτε απο κουτοπονηρους ψηφοφορους του δικοματισμου που καταντησαν την χωρα οι μισοι να πεινανε και οι αλλοι μισοι ναεχουν παρει θωρακισμενες πορτες να γλυτωσουν απο τους αλλους μισους . Στην ελληνορθοδοξια δεν πιστευω . Η ορθοδοξια ειναι η μια αρχαια εκκλησια που ειναι για ολους . Εμεις οι Ελληνες ευτυχως ειμαστε κατα πλειοψηφια βαφτισμενα μελη της . Αυτο που μενει ειναι να πιστεψουμε σε αυτα που λεει και να μην τα αφησουμε σε αυτους που θεωρουνε την ορθοδοξια σταδιο οπου αυτος που κανει τις καλυτερες θεολογικες ντριπλες γινεται δεσποτης και μετα τρωει πινει με την μεθοδο του διαχιριζομαι δις αλλα ειμαι ακτημων οποτε δεν φορολογουμε . Εννοειται πως για την πλειοψηφια αυτων το ζητουμενο δεν ειναι νακατανοησουν το τριαδικο δογμα . Αλλα ειναι να πιστεψουν πρωτα στην απλη υπαρξη ενος δικαιοκριτη Θεου με ανταποδοση γιατι εχω την βεβαιοτητα οτι ουτε σε αυτο δεν πιστευουν . Οσο για το μαθημα των θρησκευτικων χαιρομαι που καταργειται γιατι απο οτι καταλαβα η πλειονοτης των θεολογων που το διδασκουν συμεριζεται την προτεσταντικη βλασφημια οτι αλλο ο Χριστος της πιστης και αλλο ο Ιησους της ιστοριας . Απλως ντυνουν τον προτεσταντισμο τους με νεοορθοδοξο βερμπαλισμο . Α.Μ

Ανώνυμος είπε...

"Όποιος δεν δέχεται να συμμορφωθεί με τους όρους της Καινής Διαθήκης, δεν θα είμαστε καθόλου άδικοι αν εφαρμόσουμε τους κανόνες της Παλαιάς."


Α ρε γατάκι Αγιατολλάχ,που είσαι να καμαρώσεις τα σούπερ βελτιωμένα αντίγραφα σου!!

Χ.Κ

Ο Φίλος είπε...

Φίλε Α.Μ,

ο σατανάς και τα όργανά του, έναν μόνο φοβούντε και τρέμουν, τον γνήσιο Ελληνορθόδοξο. Που δεν ανήκει στην αρχαία Εκκλησία, αλλά είναι διαχρονικός. Είναι ένα είδος που δεν πεθαίνει και συνεχώς εξελίσσεται.

...............

@Χ.Κ

Ότι και να πείτε, είσαστε ήδη καταδικασμένοι από τον εαυτό σας. Όταν θα έρθει η ώρα, θα αποτελειώσουν κάποιοι χωρίς οίκτο, μόνο αυτό που εσείς αποφασίσατε γιά σας.





Ο Φίλος είπε...

@Δημήτρη

Οι Βυζαντινοί δεν εκτίμησαν σωστά το Ισλάμ, διότι δεν εκτίμησαν σωστά τον εαυτό τους.

Το ίδιο ακριβώς συμβαίνει τώρα και με μας τους Ελληνορθόδοξους.

Ανώνυμος είπε...

Τελικά μάλλον σε αδίκησα που παρομοίασα,έστω και σε βελτιωμένη βερσιόν,με τον Αγιατολλάχ Χομεινί.Εδώ έχουμε να κάνουμε με "Ευλογητό" της Λάμψης και βάλε..Κάποιος ψυχίατρος υπάρχει άραγε ανάμεσα στους αναγνώστες;

X.K

Ο Φίλος είπε...

Χ.Κ

Δεν με αδικήσατε καθόλου. Αδικείτε τον εαυτό σας και αναρωτιώμαστε πραγματικά, πως ανέχεστε έναν τέτοιο άθλιο εαυτό.

Δεν σας προκαλεί αηδία;

Ανώνυμος είπε...

Ο Χ.Κ. έχει σηκώσει ψηλά τον αμανέ με την ειρωνεία του αφού προφανώς στερείται επιχειρημάτων.

Ανώνυμος είπε...

Προς Φιλος . Οταν λεω αρχαια εκκλησια εννοω την τωρινη ορθοδοξη που ειναι ιδια με την εκκλησια που ιδρυθηκε την ημερα της Πεντηκοστης οπως λενε οι Πραξεις . Οι υπολοιπες εφοσον φυγαν δεν ειναι . Οποιοι διαφωνουν τα παραπονα στο Συμβολο της πιστης . Α.Μ

Ανώνυμος είπε...

Και επεξηγηση προς τον Δημητρη στο σχολιο του των 8 και 40 . Δεν αναφερομουν στο σχολιο στην τωρινη αραβοισραηλινη διενεξη αλλα στην εποχη που περιγραφει το βιβλιο των Κριτων που ειναι στον κανονα και της ορθοδοξης εκκλησιας . Και βεβαια αναφερομουν στον Παυλο που καποιους απο αυτους τους περιγραφει σαν αντρες μεγαλης πιστης. Η τωρινη κατα παραβαση του Διεθνους Δικαιου κατοχη της Δυτικης Οχθης απο τους Ισραηλινους ουδεμια σχεση εχει με την παραδοχη τοσο της Π.Διαθηκης οσο και των επιστολων του Παυλου απο την ορθοδοξη εκκλησια . Α.Μ

Ανώνυμος είπε...

Για να δημοσίευσε ο ανδριόπουλος κείμενο(εκτός του Νούση) που να δείχνει επίσκοπο τότε αυτός είναι σίγουρα ο Πειραιώς!!!

Τάκη οι συμπάθειες δεν κρύβονται δικέ μου.

Παντως ευτυχώς που δεν έβαλες κανα κείμενο του Νούση!!!

Ο Φίλος είπε...

Φίλοι μου, ας ακούσουμε τι έχει να μας πεί ο Άγ. Νεκτάριος:

« Οι θείοι λόγοι του Σωτήρος, όταν του ανήγγειλαν ότι εζήτησαν να Τον δουν Έλληνες, νυν εδοξάσθη ο υιός του ανθρώπου, είχαν βαθείαν έννοιαν. Ήσαν λόγοι προφητικοί, πρόβλεψις των μελλόντων.

Οι εκεί εμφανισθέντες Έλληνες ήσαν οι αντιπρόσωποι όλου του Ελληνικού Έθνους.
Εις την παρουσίαν τους ο Θεάνθρωπος Ιησούς διέκρινε το Έθνος εκείνον, εις το οποίον έμελλε να παραδώσει την Ιεράν παρακαταθήκην διά να την διαφυλάξει χάριν της ανθρωπότητος . . . και αναγνώρισεν το Έθνος ως οφθαλμόν εις το σώμα της ανθρωπότητος και από αυτήν την θέσιν το εκάλεσεν να εργασθή διά την αναγέννησίν της »

Σελ. 12-13: « Ο Έλλην είναι πλασμένος φιλόσοφος, είναι και πλασμένος Χριστιανός, είναι πλασμένος να γνωρίσει την αλήθειαν και διαδίδει αυτήν εις τα άλλα Έθνη.

Ναι, ο Έλλην εγεννήθη κατά την Θείαν Πρόνοιαν διδάσκαλος της ανθρωπότητος. Τούτον το έργον είναι η πνευματική κληρονομιά του, τούτη είναι η αποστολή του, τούτον είναι το ξεχωριστόν κάλεσμά του μεταξύ των εθνών ».


( Αγίου Νεκταρίου: «Περί της Ελληνικής Φιλοσοφίας ως προπαιδείας εις τον Χριστιανισμόν», σελ. 15 & «Γνώθι Σαυτόν» )


Y.Γ
Παιδιά μη συγχίζεστε με τον @Χ.Κ-pelekano92, τό έχει μεράκι να αυτοξεφτιλίζεται. Έτσι συμβαίνει πάντα με τους ψευδορθόδοξους κι ανθέλληνες. Το πρώτο, φέρνει αναγκαστικά το δεύτερο.

Ανώνυμος είπε...

Δεν είναι ο Πειραιώς!

Δημήτρης είπε...

ΑΜ
Και εγώ στην Παλαιά Διαθήκη αναφέρομαι
Τι διηγείται Ο Ιησούς του Ναυή;
Οι Ιουδαίοι ήρθαν το 1200 από την έρημο,προερχόμενοι από την Αίγυπτο όπου ζούσαν απ το 18 ο αιωνα
Κατέλαβαν την Ιεριχώ (σαλπίζοντας)μια πόλη που βρισκόταν εκεί από το 6000 π.Χ. μιας και είναι η αρχαιότερη πόλη του κόσμου.
Είναι αυτός αμυντικός πόλεμος;
Το ίδιο γινόταν και την εποχή των Κριτών, οι Εβραίοι κατακτούσαν τις από χιλιετίες υπάρχουσες πόλεις των Χαναναίων.
Αμυντικός είναι ο πόλεμος που αμύνεσαι για τα πάτρια εδάφη

Ανώνυμος είπε...

Τελος παντων Δημητρη δεν μπορουμε να εξετασουμε γεγονοτα προ Χριστου με τωρινες συνθηκες . Θα ηταν σα να λεμε οτι η Αρχαια Αθηνα ηταν δουλοκτητικη ενω τοτε ολοι ειχαν δουλους . Το σωστο και μην εκληφθει ως εθνικιστικο ειναι να πουμε οτι η Αθηνα του 5ου αιωνα Π.Χ . ηταν δημοκρατικη . Οι ΗΠΑ του 1860 ηταν δουλοκτητικες ενω στην Ευρωπη ειχε καταργηθει . Βασικα ηθελα να εκφρασω την ελαφρα διαφωνια στο αρθρο που κατα τα αλλα συμφωνω με πολλα εκει που λεει οτι η εκκλησια μετεχοντας προφανως στο 21 εβλαψε την αποστολη της . Και ανεφερα παραδειγματα απο την Π.Διαθηκη που σαφως επικυρωνοντε απο την Καινη για να δειξω οτι οταν η εκκλησια στις περιοχες που μπορουσε να γινει επανασταση ελαβε μερος δια ηγουμενων , μοναχων , ιερεων και επισκοπων δεν εβλαψε την αποστολη της . Α.Μ

Ανώνυμος είπε...

Επειδή δε θυμάμαι καλά,ο ορίτζιναλ "Ευλογητός" είχε και συνεργάτες;Ή μήπως το αντίγραφο του ακολουθεί απλώς τη συνταγή των πολλαπλών nickname για να κάνει ντόρο;Βέβαια με τόση χαιβανίτιδα που θερίζει στους κύκλους των σούπερ ντούπερ ορθοδόξων,δεν είναι δύσκολο να βρεθούν κι άλλοι τέτοιοι..

Χ.Κ

Ο Φίλος είπε...

@Δημήτρη,

η σωστή στρατηγική είναι η επίθεση. Σύντριψε εκείνον που σε επιβουλεύεται, πρίν σε συντρίψει εκείνος.

...............

@X.K-pelekano92

Οι συνεργάτες και συναγωνιστές μας είναι πέραν της δικής σας νόησεως εσἀς των αμετανόητων τέκνων του διαβόλου.

"οἳ οὐκ ἐξ αἱμάτων, οὐδὲ ἐκ θελήματος σαρκός, οὐδὲ ἐκ θελήματος ἀνδρός, ἀλλ' ἐκ Θεοῦ ἐγεννήθησαν".

Ο Φίλος είπε...

Και κατι ακόμα φίλοι μου,

τα κλασσικά και σύγχρονα όπλα του σατανά και των οργάνων του είναι εν «τέρασι ψεύδους», η αγαπολογία, ο ευσεβισμός, η ψευτοευγένια, η ψευτοευλάβια. Όταν αποτύχουν σ'αυτά, προχωρούν στην ειρωνία και στην χυδαιότητα και έτσι αποκαλύπτουν άθελά τους το προσωπείο τους.

Ζωντανό παράδειγμα ο Χ.Κ-pelekanos92. Ο κόσμος το 'χει τούμπανο κι αυτός κρυφό καμάρι.

Ανώνυμος είπε...

Δε θα ανεχτώ τον υποβιβασμό μου από κοτζάμ πασίγνωστο Αρχιμανδρίτη σε έναν απλό "Πελεκάνο"!Παρακαλώ τον υπερπράκτορα και υπερφωτισμένο Φίλο να επανορθώσει τάχιστα και να μην αναιρεί τις παλαιότερες συνταρακτικές αποκαλύψεις του για το πρόσωπο μου..

Χ.Κ

Ο Φίλος είπε...

Ας πάρουμε τα πράγματα απ την αρχή.

Ο πρώτος που υποβίβασε τον εαυτό του είναι ο εωσφόρος. Το ίδιο κάνουν και εκείνοι που του μοιάζουν, δηλαδή που έχει καταφέρει στο πρόσωπό τους το "καθ ομοίωση" του.

Ο @X.K, o pelekanos92 και ο αρχιμανδρίτης Γ.Φ είναι το ίδιο πρόσωπο. Απόδειξη ολοφάνερη, είναι αυτό που έγραψε.

Αλλο είναι πανούργος και άλλο έξυπνος.

Ή μήπως πιστεύει κανείς, ότι θα άφηνε ο πελεκανος αυτή την ανάρτηση χωρίς να σχολιάσει;

Ανώνυμος είπε...

Είπαμε αναβάθμιση,αλλά όχι κι έτσι Ευλογητέ.Το παρακάνατε..Τρισυπόστατη είναι μόνο η Τριαδική Θεότης.Προσέξτε μήπως με τη βλασφημία σας Την παροργίσετε και αρθεί η εξαγνιστική σας αποστολή..Εγώ πάντως με ένα απλό οφφίκιο αρχιμανδρίτη είμαι υπερευχαριστημένος..

Χ.Κ

noname είπε...
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
Ανώνυμος είπε...

Για το β σκελος περι πατριωτισμου πελεκανε εγινες κατανοητος και συμφωνουμε . Για το α σκελος εγω εγινα κατανοητος και κανεις οτι δεν καταλαβες . Αλλα αντε να σου κανω την χαρη , να εξηγησω τι εννοω . Δεν ειπα οτι δεν εχει γενικα σημασια το δογμα της Αγιας Τριαδας . Ειπα οτι εχει σημασια αν εισαι πιστος . Αν δεν εισαι οπως δεν ειναι σημερα παρα πολλοι ηγουμενοι , επισκοποι και καθηγητες θεολογιας τοτε στα παλια σου παπουτσια αν ο Θεος ειναι τριαδα η μοναδα . Και ειδικα αυτοι οι new age θεολογοι που οπως ειπα και εκανες οτι δεν το καταλαβες διαχωριζουν τον Ιησου της ιστοριας απο τον Χριστο της πιστης η κατι αλλοι που βρισκουν διαφορες μεταξυ διδασκαλιας Παυλου και Χριστου η καποιοι αλλοι που θεωρουν αλλα με πολλη ευσεβεια την ορθοδοξη εκκλησια σαν αισχρη πλαστογραφο και λενε οτι τα αποδιδομενα στους 4 ευαγγελιστες ευαγγελια γραφτηκαν 100 η και 200 χρονια μετα την σταυρωση γιατι δεν παραδεχοντε ανασταση του Χριστου για ολους αυτους λοιπον δεν εχει καμια σημασιατο τριαδικο δογμα . Αφου δεν πιστευουν καθολου η πιστευουν αοριστα σε εναν απροσωπο Θεο . Απλως αυτοι ειναι βδελες στο σωμα της εκκλησιας και βιοποριζοντε . Α.Μ

noname είπε...
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
Ανώνυμος είπε...

Τωρα το ξαναανοιξα το laptop πελεκανε . Για τεχνικους λογους ενα δευτερο σχολιο που ειχα γραψει χτες στα καπακια δεν δημοσιευτηκε . Αν ειχ μπει θα εβλεπες οτι το σχολιο δεν ηταν αιχμη για σενα . Και μαλιστα επειδη καταλαβα οτι πιθανως να το εκλαμβανες ετσι ζητησα και συγνωμη . Δεν εχω λογους να θεωρω οτι λογοκριθηκε εκεινο το σχολιο γιατι ως τωρα παρα την διαφορετικη γνωμη πολλων με την ας πουμε γραμμη του ιστολογιου κανενος γνωμη δεν λογοκριθηκε . Κατα την γνωμη μου λοιπον το πρωτο βημα για τον εκπροτεσταντισμο των ορθοδοξων ελληνων τον καναν μαλλλον αθελα τους οι οργανωσεις με την απολυτοποιηση της Αγιας Γραφης που δεν δωσαν επαρκως στον κοσμο να καταλαβει οτι αυτο το βιβλιο μονο με την εγγυηση της εκκλησιας εχει οντοτητα . Αλλιως ειναι ενα βιβλιο γεματο τερατολογιες και μια ανεφαρμοστη διδασκαλια . Το δευτερο βημα το καναν οι καθηγητες θεολογιας που πολλοι εξ αυτων επηρεασμενοι απο την νεα μοδα του προτεσταντισμου αμφισβητουν την ιστορικοτητα ολης της γραφης και συμβαλουν ετσι στην απιστια που ειναι η ολη ουσια του προτεσταντισμου . Εχει ερθει τις δυομιση τελευταιες δεκαετιες και το κυμα της γεροντολατρειας που ερημην σχεδον των ηδη κεκοιμημενων Παισιου , Πορφυριου και Ιακωβου εχει μετατρεψει πολλους ορθοδοξους σε ινδοιστες χωρις να το καταλαβουν . Τελικα πιστευω οτι ολα αυτα δεν θα λυγισουν την ορθοδοξη εκκλησια αλλα οτι στην χωρα μαςτουλαχιστον θα επιφερουν πληγματα ειναι γεγονος . Πιστευω οτι αυτα που λεω ειναι σχετικα με την αναρτηση περι μαθηματος των θρησκευτικων γιατι αν ειναι να το διδασκουν θεολογοι που σαν φοιτητες επηρεαστηκαν απο καθηγητες που ηταν κατ ουσια νεοπροτεσταντες και αμφισβητουν μεχρι και τον βιβλικο κανονα της ορθοδοξης εκκλησιας καλυτερα να καταργηθει τελειως . Α.Μ

Ανώνυμος είπε...

Λίγα για τις οργανώσεις pelekane. Όπως είπε κάποτε και ο αείμνηστος π.Επιφάνιος Θεοδωρόπουλος "αν δεν υπήρχαν οι οργανώσεις δε θα βρήσκαμε στην Ελάδα πνευματικό άνθρωπο".

Δημήτρης είπε...

@ ΑΜ
Απλοποιείς τρομερά τα πράγματα ώστε να χωρούν στις φόρμες που έχεις διαμορφώσει στο μυαλό σου.
Η απιστία είναι η ουσία του Προτεσταντισμού; Ειλικρινά τους γνωρίζεις τους ανθρώπους;
Γνωρίζεις τη μέθοδο της Βιβλικής Επιστήμης σήμερα και την κατηγορείς τόσο εύκολα; Τα επιστημονικά δεδομένα τα απορρίπτουμε ή τα αποδεχόμαστε με επιστημονικά κριτήρια και μόνο. Ακόμη και τώρα (βλέπε διαφημίσεις) μας δουλεύουν με το αν γυρίζει ή όχι η γη. Φέρνοντάς μας στο νου την εποχή που η Εκκλησία δίωκε επιστημονικές θέσεις στο όνομα της Γραφής και της διδασκαλίας της.Α και μη μου πεις ότι αυτό έγινε μόνο στη Δύση, διάβασε πως αντιμετωπίστηκαν και στην Ανατολή εκείνες οι επιστημονικές θέσεις και θα δεις.
Όσοι θέλουμε πρόσληψη της επιστήμης (και της Βιβλικής) ούτε Προτεστάντες είμαστε ούτε φυσικά και άπιστοι (!!!!)

noname είπε...
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
Ανώνυμος είπε...

Φιλε Δημητρη τους γνωρισα τους προτεσταντες . Στην φωλια τους την Αμερικη . Ταξιδεψα τρεις φορες εκει . Υπαρχουν πιστοι απο τον απλο λαο αλλα η πληθωρα των ναων τους που ο καθενας ειναι σε διαφορετικη αιρεση σε πειθει οτι οι παστορες τους ειναι ειτε απιστοι ειτε πυροβολημενοι . Βληματα , πως το λενε. Εχε λιγο εμπιστοσυνη στην Ιερα Παραδοση της ορθοδοξης εκκλησιας που μετρα σχεδον 2 χιλιαδες χρονια που την ε[ικυρωνει την Βιβλο ολοκληρη ως θεοπνευστη και σε θεματα πιστης και σωτηριας αλαθητη , διαβασε την πολλες φορες δοκιμασε τα ηθικα της παραγγελματα με την βασανο της ανθρωπινης εμπειριας , της δικιας σου εμπειριας ακομη και στο πιο ασημαντο και θα δεις οτι ειναι το μονο θεοπνευστο βιβλιο . Οπως ακριβως λενε ολοι οι ορθοδοξοι εκκλησιαστικοι αντρες απο Ιγνατιο τον Θεοφορο μεχρι τον Αθανασιο τον Μυτιλιναιο . Εχω διαβασει και Πλουταρχο και Ουγκω και Ροιδη και Τσιφορο και Αριστοτελη και οτι θες αλλα οτι μου συνεβει στην ζωη μου απο ριξιμο στον στρατο μεχρι ριξιμο απο φιλους μεχρι διαφωνιες με μελη της οικογενειας μου μονο η Γραφη μου δινει απαντησεις . Επι συγκεκριμενου θεματος καθε φορα . Αρα αφου ερμηνευει ολη την ανθρωπινη συμπεριφορα ειναι εμπνευσμενο απο τον κατασκευαστη . Αφου λοιπον δινει απαντησεις στο πως σου ετυχε το Α η το Β που ο Πλατων και ο Ουγκω αδυνατουν , αφου λοιπον δινει στα τελειως πρακτικα αρα και στα θεματα πιστης εχει αληθεια . Αλλα νατην διαβασεις σωστα . Την Παλαια απο το κειμενο των εβδομηκοντα και οχι της προτεσταντικης Βιβλικης Εταιρειας και την Καινη απο το πρωτοτυπο . Καθε λεξη εχει την σημασια της . Θεωρω την λεγομενη βιβλικη επιστημη που αρνειται την παραδοση της εκκλησιας σαν μια κολοσιαια απατη . Α.Μ Υστερογραφο . Για τις διωξεις που καναν στενομυαλοι εκκλησιαστικοι αντρες τοσο της παπικης οσο και της δικηςμας εκκλησιας υπαρχει απαντηση . Τους αποστομωνει τους γελοιους διωκτες το εργο του Μεγαλου Βασιλειου . Εις την εξαημερο . Μονο η ορθοδοξη εκκλησια μπορει να ερμηνευσει την Βιβλο γιατι εχει το copyright .

Ανώνυμος είπε...

Θα μου επιτρέψεις να παρατηρήσω φίλε Α.Μ οτι αν κι έχεις καλές προθέσεις,το σκεπτικό σου σε πολλά σημεία είναι ακριβώς ίδιο με των ακραίων προτεσταντών που επικρίνεις.Η εμμονή στην απόλυτα κυριολεκτική και κατά γράμμα ερμηνεία της Γραφής από ένα σημείο και μετά μπορεί εύκολα να διολισθήσει σε προτεσταντισμό,με κωμικοτραγικά αποτελέσματα,βλέπε π.χ. τις γελοιότητες των "Δημιουργιστών" στις ΗΠΑ με τις δίκες καθηγητών Βιολογίας κ.ο.κ.
Η Γραφή δεν έχει σκοπό ούτε να παράσχει επιστημονικές γνώσεις,ούτε να ερμηνεύσει την ανθρώπινη συμπεριφορά,ούτε να δώσει πρακτικές συνταγές ηθικής στην καθημερινότητα μας(ηθική παρεμπιπτόντως διδάσκουν και άλλα θρησκεύματα με καλύτερα ίσως αποτελέσματα,βλέπε ινδουισμό με την αρχή της μη βίας,αγάπη στα ζώα και τη φύση κ.ο.κ.).Έχει σκοπό να παρουσιάσει τις ενέργειες του Θεού στον κόσμο σε σχέση με τον άνθρωπο.Και για να το κάνει αυτό χρησιμοποιεί και ιστορικά γεγονότα και αλληγορίες και συμβολισμούς,ανάλογα με το κοινό που απευθύνεται.Για να γίνω σαφέστερος,σκέψου μόνο να ακολουθούσαμε όλοι,εν έτει 2013 μ.Χ την κατά γράμμα ερμηνεία της παραβολής του Σαμαρείτη και να αλοίφαμε τον τραυματία που βρέθηκε στο δρόμο μας με λάδι και κρασί αντί να τον πάμε στο νοσοκομείο.
Δεν είναι όλα άσπρο-μαύρο επομένως,ούτε οι διαφωνίες σε επιμέρους ζητήματα συνεπάγονται απαραίτητα οτι ο διαφωνών είναι αιρετικός,άπιστος και άλλες τέτοιες όμορφες ετικέτες..

Ανώνυμος είπε...

Καλημερα ανωνυμε των 2 και 28 . Κατα γραμμα δεν παιρνω την γραφη με τιποτα . Για το πως εγινε το συμπαν οπως ολοι βλεπω και γω ντοκυμαντερ . Ουτε θεωρω οτι εγινε σε 6 24ωρα .Για ανθρωπινη συμπεριφορα τ καταλαβαινεις μετα τα 40 οτι εχει δικιο . Αρκει να την διαβαζεις προσεκτικα . Τωρα το τι κανουν οι Δημιουργιστες που επιμενουν οι αθεοφοβοι οτι ο κοσμος εγινε το 4004 ΠΧ βρισκουν πελατεια και τα κανουν . Οπως μερικοι δικοι μας που αν και ιερωμενοι ισχυριζοντε αντι της μακραιωνης παραδοσης οτι τα μνημοσυνα γινονται προς αναπαυσης ψυχης που ειναι το σωστο , αυτοι λοιπον σε ιντερνετικα κυρηγματα ισχυριζοντε οτι με το μνημοσυνο μπορει να γινεται και μεταθεση ψυχης . Αλλα αυτοι σε μαςειναι εξαιρεη . Σε αυτους οι πασης φυσης δημιουργιστες , θαυματοποιοι κλπ ειναι κανονας . Οσο για την παραβολη του καλου σαμαρειτη θα παρατηρησω οτι ειναι πολυ ακομψο να θεωρεις εναν συνσχολιαστη σου οτι επειδη εχει καλη γνωμη για το κορυφαιο εκκλησιαστικο βιβλιο , να θεωρεις λοιπον οτι εν ετει 2013 αν δει τραυματια αντι να παρει με το κινητο του το 166 θα τον αλειψει με λαδι . Δεν ξερω σαν ειρωνια μου φανηκε . Αυτα τα ολιγα .Α.Μ

Ανώνυμος είπε...

Kai και κατι αλλο σχολιαστη των 2 και 28 πμ που προφανως επειδη ειπα καλα λογια για την εκκλησια γιατι η εκκλησια εχει τα βιβλια της γραφης στο αναλογιο και στην αγια τραπεζα που επειδη ειπα λοιπον καλα λογια ποιος ξερει τι με θεωρεις . Για το τωρινο ζητημα λοιπον της οικονομικης εξαθλιωσης μας κατοπιν σχεδιου γιατι αλλοιως δεν εξηγουντε τετοια μετρα προτεινω οι τωρινοι πρωην πολιτεςκαι νυν δουλοπαροικοι Ελληνες να μιμηθουμε με ειρηνικη βεβαια version τοσο τους προγονουςμας του 21 οσο και τους γαλλους του 1789 ου δειξαν στους αποπανω τι εστι βερυκοκο . Πολυ φοβαμαι οτι αυτοι που θεωρουν την Γραφη αιρετικο βιβλιο και διαβαζουν την φυλλαδα του Αγαθαγγελου και πληκτρολογουνε στο youtube τις ανοησιες περι Βατατζη που θα αναστηθει δεν προτεινουν κατι τετοιο . Μαλλον περιμενουν ξανθα , καστανα και μελαχροινα γενη να μας σωσουν . Α.Μ

noname είπε...
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
Ανώνυμος είπε...

Εκγρινω και επαυξανω πελεκανε . Ευχαριστω για τις ευχες . Α.Μ

Ανώνυμος είπε...

http://www.youtube.com/watch?v=JMUVpL-3nXs Μια που με ευχηθηκες πελεκανε πρεπει κατα τη συνηθεια να κερασω . Οποτε παρε 1 ten years after . 60s old scool rock . A.M

Ανώνυμος είπε...

Καλημέρα φίλε Α.Μ.
Δε ξέρω που διέκρινες την ειρωνεία στην παρομοίωση που χρησιμοποίησα με την παραβολή του Σαμαρείτη,σε διαβεβαιώ ωστόσο πως δεν είχα καμιά πρόθεση να σε ειρωνευτώ,ήθελα απλώς να δώσω έμφαση σε αυτά που έγραψα παραπάνω.Τώρα για τα άλλα με Αγαθάγγελους,ξανθά γένη και τα υπόλοιπα εννοείται πως συμφωνούμε και απορώ που βρήκες στο σχόλιο μου να υποστηρίζω τέτοιες ανοησίες...

Ανώνυμος είπε...

..."φτάσαμε στο σημερινό μας χάλι: να είμεθα δηλαδή ένα νόθευμα προτεσταντικής ομολογίας-ρωμαιοκαθολικισμού με λίγες δόσεις Ορθοδοξίας", εξ αιτίας κληρικών και θεολόγων που κυρήττουν με το είναι τους έναν διαστρεβλω­μένο Χριστό. Έναν Χριστόν αντίθετο του Χριστού: Κηρύττουν τον Αντίχριστο.

Χειρότεροι και από τον αθεϊσμό. Ο αθεϊσμός κηρύττει μονάχα το μηδέν.

noname είπε...
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
Ανώνυμος είπε...

Για το παραδειγμα του Καλου Σαμαρειτη που διεκρινα ειρωνεια σορρυ φιλε των 1 και 03 . Για τα περι υπερφυσικων λυσεων που δυστυχως στην εποχη του cern και internet αυξανουν αυτοι που τα χαφτουν ως την αμμο της θαλλασης δεν ενοουσα εσενα . Αλλα παραγινονται πολλοι αυτοι που πιστευουν τους συνομωσιολογους και θα βρουμε κανενα μπελα . Κοινως αντι να παρουμε την Πολη αν γινουν μεγαλο ρευμα μπορει να χασουμε και αυτα που εχουμε . Α.Μ

Ανώνυμος είπε...

Πελεκάνε δεν είναι ανάγκη να είναι μέλος κάποιας οργάνωσης γιά να είναι αντίχριστος. Μπορεί χωρίς καμιά δυσκολία να είναι και οπαδός
Πατριάρχη.

Οι αντίχριστοι των οργανώσεων είναι "μικρά ψάρια" μπροστά στους "καρχαρίες".

Όλοι τους βέβαια αυτοκαταστροφικοί και καταστροφικοί.

noname είπε...
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
Ανώνυμος είπε...

Είναι προφανέστατο σε ποιόν μαθητεύει ο πελεκάνος, με την πονηρία του.

noname είπε...
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
Ανώνυμος είπε...

Πελεκάνε, πως τα καταφέρνεις πάντα να προδίδεις τον εαυτό σου;

Το να ευχαριστώ κάποιον γιά τα καλά του λόγια, σημαίνει ότι τα αποδέχωμαι. Εσύ όμως δεν τα αποδέχεσαι. Συνεπώς ψευδή και πονηρή η απάντησἠ σου.


noname είπε...
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
Related Posts with Thumbnails