Τετάρτη 30 Ιανουαρίου 2013

Η "ΕΙΣΠΗΔΗΣΗ" ΣΤΟΝ ΠΕΙΡΑΙΑ ΚΑΙ Ο "ΚΑΚΟΔΟΞΟΣ" ΠΕΡΓΑΜΟΥ...


Του Παναγιώτη Αντ. Ανδριόπουλου 
Για το κείμενο Διαμαρτυρίας "για μια επισκοπική αυθαιρεσία" που υπογράψαμε και δημοσιεύσαμε εδώ στην Ιδιωτική Οδό, ο Σεβ. Μητροπολίτης Πειραιώς Σεραφείμ με σχετική ανακοίνωσή του, ζητεί χωρίς περιστροφές από τον "αίτιο" του κειμένου π. Βασίλειο Θερμό να υποβάλει στον μητροπολίτη του Θηβών Γεώργιο την έγγραφη "κανονικήν του μεταμέλειαν" για μια σειρά από "κανονικά" παραπτώματα. Αν δεν το κάνει τον περιμένει εκκλησιαστικό δικαστήριο. 
Το φινάλε του κειμένου του Σεβ. Πειραιώς τα λέει όλα: 
"Ἐπισημειοῦται δέ ὅτι ὑφίσταται συντρέχουσα ἁρμοδιότης τοῦ Ἐπισκοπικοῦ Δικαστηρίου τῆς Ἱ. Μητροπόλεως Πειραιῶς ἐν προκειμένῳ κατά τάς διατάξεις τοῦ ἄρθρου 7 τοῦ ἀνωτέρω νόμου διότι τά φερόμενα ὡς τελεσθέντα κανονικά παραπτώματα διά τοῦ διαδικτύου ἐτελέσθησαν καί ἐντός τῆς κανονικῆς δικαιοδοσίας τῆς Ἱ. Μητροπόλεως Πειραιῶς ἐφ’ ὅσον τό διαδίκτυον λειτουργεῖ καί ἐντός αὐτῆς".
Άρα, ο Σεβ. Πειραιώς έρχεται στα λόγια μας ως προς την δια διαδικτύου "εισπήδησιν". Ο ίδιος γνωρίζει πολύ καλώς το θέμα αφού έχει υποπέσει επανειλημμένως στον πειρασμό. Με αιχμηρά κείμενά του αφορώντα στο Οικουμενικό Πατριαρχείο (εξ ου και η δυσφορία του Πατριάρχη εκφρασθείσα με επιστολή προς τον Αρχιεπίσκοπο Ιερώνυμο), στις αυτοκέφαλες Εκκλησίες Σερβίας και Κύπρου, σε μητροπόλεις του Οικουμενικού Θρόνου, όπως για παράδειγμα - εντελώς πρόσφατο - στην Μητρόπολη Γερμανίας και άλλα δια τα οποία επιλείψει γαρ με διηγούμενον ο χρόνος. 
Και να μην ξεχάσω το θρασύτατο κείμενο δύο κληρικών του για τον Οικουμενικό Πατριάρχη Βαρθολομαίο και τον αείμνηστο Πατριάρχη Αθηναγόρα. Σύμφωνα με τη λογική του Σεβ. Πειραιώς περί διαδικτύου και η Σύνοδος του Οικουμενικού Πατριαρχείου θα μπορούσε να επιληφθεί των κληρικών της Μητροπόλεως του "ἐφ’ ὅσον τό διαδίκτυον λειτουργεῖ καί ἐντός αὐτῆς". 
Όμως στην ανακοίνωση που σχολιάζουμε ο Σεβ. Πειραιώς λέει κάτι πολύ σημαντικότερο: 
Η επιστολή που υπέγραψαν κληρικοί και λαϊκοί (μεταξύ των οποίων και ο τότε κληρικός της Μητροπόλεως Πειραιώς π. Γ. Δορμπαράκης, στον οποίο έγινε σχετική "σύστασις") για το ζήτημα της σχέσης Μητροπόλεως Ναυπάκτου και Μονής Μεταμορφώσεως ήταν ...προβληματική διότι εξίσωνε "τόν ὁμολογητήν καί βαθυνούστατον θεολογικόν γίγαντα Μητροπολίτην Ναυπάκτου καί ἁγ. Βλασίου κ.κ. Ἱερόθεον, τοῦ ὁποίου αἱ 500 θεολογικαί συγγραφαί πλουτίζουν τήν θεολογικήν γραμματείαν, ἀντιμετωπίζουν πατερικῶς καί ἀποτελεσματικῶς τάς κακοδοξίας τοῦ Μητροπολίτου Περγάμου κ.κ. Ἰωάννου, τήν μεταπατερικήν λύμην καί τίς κενοφωνίες τῶν μεταφράσεων τῶν λειτουργικῶν κειμένων...".
Μας λέει, λοιπόν, εδώ ο Σεβ. Πειραιώς απροκάλυπτα ότι τόσο ο ίδιος όσο και ο Μητροπολίτης Ναυπάκτου Ιερόθεος θεωρούν τον Μητροπολίτη Περγάμου Ιωάννη "κακόδοξο"! Ο δε Μητροπολίτης Ναυπάκτου αντιμετωπίζει με αποτελεσματικότητα (sic) τον "κακόδοξο" Περγάμου. 
Με δεδομένο ότι ο Οικουμενικός Πατριάρχης έγραψε επισήμως ότι ο Περγάμου Ιωάννης "αποτελεί τον στιβαρόν θεολογικόν βραχίονα της Αγίας του Χριστού Μεγάλης Εκκλησίας, η οποία ενεπιστεύθη εις τον αγλαόν επίσκοπον και θεολόγον της τον χειρισμόν και την διεκπεραίωσιν υψίστης σημασίας εκκλησιαστικών υποθέσεων εις όλον το πλέγμα των ευθυνών και των δράσεών της, ανέθεσεν εις αυτόν δυσκόλους αποστολάς, προεδρείας και διαπραγματεύσεις", αντιλαμβάνεται κανείς ότι οι Μητροπολίτες Ναυπάκτου και Πειραιώς και τινες συν αυτοίς έχουν βαλθεί να αποδείξουν τον "θεολογικό βραχίονα" του Οικουμενικού Θρόνου ως "κακόδοξο"! 
Κατόπιν αυτών, ο λόγιος Μητροπολίτης του Θρόνου Προικοννήσου Ιωσήφ ίσως θα πρέπει να αναθεωρήσει τη σχέση του με τη Μητρόπολη Πειραιώς. Τουλάχιστον... 
Αυτά γι' απόψε.

53 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Μη σπέρνεις διχόνοιες.

Ανώνυμος είπε...

Δηλαδή εφόσον κατάλαβα καλά ,Θέλεις να μας πείς ότι ο Οικουμενισμός που πρεσβεύει ο Σεβ.Μητροπολίτης Περγάμου δεν είναι κακοδοξία.Κρίμα και είσαστε και θεολόγος...

Ανώνυμος είπε...

συγχαρητηρια διοτι ετολμησες......να ελεγξεις τον γιγαντα της ορθοδοξιας κ σεραφειμ τον πρωτον τον κενοφανην ομολογητην τον υποκλεψαντα την αρχιερωσυνην ...... και λαβοντα το απολυτηριον γραμμα εκ του οικουμενικου πατριαρχειουδια να αγω
νισθει υπερ των δικαιων του οικουμενικου θρονου και να εξυμνει τον ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΟΝ ΠΑΤΡΙΑΡΧΗΝ ....
μηπως ειχε δικαιον ο ΑΥΣΤΡΑΛΙΑΣ ΣΤΥΛΙΑΝΟΣ, ο οποιος εζητησε δι επιστολης αργιαν δια την υποκλοπην τησ ΑΡΧΙΕΡΩΣΥΝΗΣ και τον σκανδαλισμον των αποδημων οσον αφορα τον σεβ ιωσηφ ειναι διηρημενοι τω σωματι και ηνωμενοι τω πνευματι φυσικα οχι τω αγιω αλλα της φατριας και ομαδοποιησεως

Ανώνυμος είπε...

´Οταν κατηγορούμε κάποιον ως κακόδοξο θα πρέπει να παραθέτουμε και τα αποδεικτικά στοιχεία. Ποιές ακριβώς είναι οι κακοδοξίες του και παραθέματα από κείμενά του στα οποία θεμελιώνονται οι κατηγορίες. ´Ολα τα άλλα είναι απλά κακοήθειες...

Ανώνυμος είπε...

Για την ταμπακέρα δε λέτε τίποτα κ. Ανδριόπουλε. Ο π. Γεώργιος είναι ελεύθερος να επιστρέψει στην ενορία του ή όχι; Πάντως απ΄όλα όσα διάβασα εκατέρωθεν αυτές τις μέρες κατέληξα στην υπόθεση ότι η επιλογή του να αποχωρήσει από τον Πειραιά οφείλεται μάλλον στο γεγονός ότι η στάση του απέναντι σε πολλά πράγματα ήταν διαφορετική εκείνων του Σεραφείμ. Θεμιτό απόλυτα αλλά δεν καταλαβαίνω γιατί ισχυρίζεστε ότι ο μητροπολίτης τον έδιωξε...

Ανώνυμος είπε...

ντάξει αφού δεν έγραψε κάτι για την θεωρία των χορδών πάλι καλά.

γειά σου Πειραιώς θεματοφύλακα της πίστης που όποιος σου κάνει κριτική τον απειλείς με δικαστήρια.

θα ρθουμε και οι 350 στο δικαστήριο άμα ψήνεσαι.

zizou

Ανώνυμος είπε...

Να λύσουν όλοι τη σιωπή τους! Είναι επιβεβλημένο! π. Γεώργιε, μην τους επιτρέψετε να γίνεται θύμα τους... Οι δεσποτάδες δεν χαμπαριάζουν από από Κανόνες, ήθος κι αξιοπρέπεια!!!

Ανώνυμος είπε...

@30 Ιανουαρίου 2013 - 1:19 π.μ

Ποιος είσαι εσύ που θα κρίνεις τον Περγάμου; Ο Πειραιώς, ο ακραίος και φιλόδικος, σε εκφράζει;

Ανώνυμος είπε...

μεχρι το 2000 που ο σεραφειν ανεχωρησε δια την αεροαποστολην στην αυστραλιαν ο ιεροθεος ητο μητροπολιτης απο το1995 που σημαινει θα ηταν συμβουλο στην δικομανια του ιεροθεου ισως οι συμβουλεσ του να τον οδηγησαν σε ακραιεσ καταστασεισ και την πληρωσε ο καταξιωμενος π. γεωργιος δορμπαρακησ

Φωνή Βοώντος Εν Τη Ερήμω είπε...

Γιατί να αναθεωρήσει την σχέση του με τον Πειραιώς ο Προικοννήσου Ιωσήφ;

Δεν είναι και οι δύο κατά του οικουμενισμού;

Και μην νομίζετε ότι όλοι οι ιεράρχες του Φαναρίου είναι σαν τους μητροπολίτες-φιλοσόφους Περγάμου, Προύσης, Γερμανίας, Γαλλίας, Ελβετίας, και Ισπανίας…

Διότι ευτυχώς υπάρχουν και οι μητροπολίτες-θεολόγοι που έχουν πραγματική σχέση με τον Χριστό και υπερασπίζονται την πίστη των Πατέρων μας.

Ανώνυμος είπε...

Σωστή η τελευταία παρατήρηση του ιστολόγου. Τι δουλειά έχει πλέον ο Προικοννήσου στον Πειραιά; Να πάρει θέση και να μην κρύβεται πίσω από το μισθό που λαμβάνει ως ιεροκήρυκας... Και το Πατριαρχείο τι κάνει;

βασίλης ψύλλης είπε...

ἀξιότιμε κ.Ἀνδριόπουλε,
τὸ "ἀνακοινωθὲν" τῆς ἀνωτάτης ἐκκλησιαστικῆς διοικήσεως Πειραιῶς καὶ Νήσων εἶναι ἕνα ἀκόμη λαμπρὸ μνημεῖο τοῦ "ἱεραρχικοῦ πολιτεύματος" ποὺ μὲ στιβαρὸ χέρι καὶ ἀτσάλινη καρδιὰ "θεραπεύει" τὴν ἀνοησία τῶν πιστῶν τοῦ Σαρκωθέντος Χριστοῦ νὰ πλανῶνται ὅτι δῆθεν εἶναι πρόσωπα ὑπεύθυνα τῶν ἔργων τους ἐνώπιον τοῦ Κυρίου τους. (πρόκειται προφανέστατα γιὰ μίαν ἀκόμη πλάνη "τοῦ βυθίου δράκοντος, τοῦ ἀρχαίου πτερνιστοῦ" ποὺ παραζαλισμένος ἀπὸ τὰ καταιγιστικὰ χτυπήματα ἀλλεπάλληλων κανόνων, νόμων, ἄρθρων καὶ ἐδαφίων Καταστατικῶν Χαρτῶν δὲν ξέρει κι αὐτὸς τί "εἰσηγεῖται" πλέον.) καὶ ἡ πλάνη αὐτὴ τῶν πιστῶν ἀποδεικνύεται εὔκολα ἀπὸ τὸ γεγονὸς ὅτι οἱ Ἱεράρχες εἶναι "εἰς τόπον Χριστοῦ", ὅπως μᾶς βεβαιώνουν οἱ ἴδιοι——ὁ Κύριος, ποὺ οἱ πιστοὶ ἀποπειρῶνται νὰ σταθοῦν ἐνώπιόν του, ἀπουσιάζει κι ἔχει ἀφήσει στὸ πόδι του "θεολογικοὺς γίγαντες" ποὺ μὲ τὴν συνδρομὴ "ἀρμοδίων ὑπηρεσιακῶν προσώπων" (εἰς τύπον καὶ τόπον Μητροπολίτου προφανῶς) νὰ διασώζουν τὸ καράβι τῆς Ἐκκλησίας ἀπὸ τὶς ποικίλες κακοδοξίες.
ὅμως ἔρχομαι νὰ διαμαρτυρηθῶ γιὰ ἕνα διοικητικὸ ἔλλειμμα: γιατὶ ἐγκαλεῖται μόνον ὁ π. Βασίλειος Θερμός; ἐμεῖς οἱ ὑπόλοιποι συγγραφεῖς καὶ συνδιακινητὲς τῆς ἀνομίας σὲ ποιὸν ὀφείλουμε νὰ ἀποστείλουμε ἐγγράφως τὴν "κανονικήν μας μεταμέλεια"; ποιὸς θὰ τὴν πρωτοκολλήση; ποιὸς συλλήβδην θὰ μᾶς ἐπιτιμήση (κατὰ τὸ λαμπρὸ παράδειγμα τοῦ προϊσταμένου Ναυπάκτου καὶ Παρακαμπυλίων, ποὺ διαμοιράζει ἀκοινωνησίες ἐπὶ δικαίων καὶ ἀδίκων ὡς πιστοποιημένος διαχειριστὴς τῶν ἀχράντων μυστηρίων); ἐδῶ ἀναφαίνεται σοβαρὴ διοικητικὴ ἔλλειψη. (μὴπως ἕνα ΦΕΚ θὰ μᾶς ἔβγαζε ἀπὸ τὸ ἀδιέξοδο;)

μετὰ τιμῆς

βασίλειος ψύλλης
(εἵς τῶν "26", θεολογικὸς νάνος καὶ ἐκκλησιαστικῶς ἀνέστιος)

Ανώνυμος είπε...

Ερώτημα Κανονικού Δικαίου : η δια του διαδικτύου αμφισβήτησις Αποφάσεως Συνοδικού Δικαστήριου άλλης Ορθόδοξης Αυτοκέφαλης Εκκλησίας αντιμετωπίζεται αναλόγως;

Ανώνυμος είπε...

είναι γελοιοποίηση της πίστης και του κανονικού δικαίου να θέλει ο Σεραφείμ να κάνει επισκοπικό δικαστήριο.
ο π. Θερμός, ένας άνθρωπος που σπάνια βρίσκεται όμοιος του στην τάξη των κληρικών, δεν χρειάζεται να δώσει στον Πειραιώς καμία σημασία, και ούτε να πάει να απολογηθεί ενώπιον του παράνομου δικαστηρίου του αν κλιθεί.

ρ.

Ανώνυμος είπε...

Ερώτημα ἐπειτα από όσα έγραψε ο ανώνυμος 30 Ιαν., 11.14 π.μ. Ο Σεβ.Μητροπολίτης Πειραιώς, ο θεωρούθμενος από τους θιασώτες του πιστός και ακλόνητος τηρητής(;) των Ιερών Κανόνων, σε ποιό Κανόνα στηρίζεται για να απασχολεί ως "υπάλληλο" (Ιεροκήρυκα), ένα εν ενεργεία Μητροπολίτη ἀλλης Εκκλησιαστικής Διακαιοδοσίας;

Δημήτρης είπε...

Προσωπικά δεν αναγνωρίζω καμία σχέση ανάμεσα στον ευαγγελικό λόγο και το λόγο και τα έργα του Πειραιώς, καμία!!

Ανώνυμος είπε...

ΟΥΧΙ ΕΚ ΤΟΥ ΤΟΠΟΥ ΑΛΛ ΕΚ ΤΡΟΠΟΥ ΖΩΗΣ ΣΕΜΝΥΝΕΤΑΙ Ο ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΣ ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΛΛΑΞΕΙ ΤΟΠΟΝ Ο ΣΕΒ. ΙΩΣΗΦ ΑΛΛΑ ΤΡΟΠΟΝ ΛΕΕΙ Η ΠΑΡΟΙΜΙΑ ΤΩΡΑ ΣΤΑ ΓΕΡΟΝΤΑΜΑΤΑ ΜΑΘΕ ΓΕΡΟ ΓΡΑΜΜΑΤΑ ΟΣΕΒ ΙΩΣΗΦ ΕΧΕΙ ΑΝΔΡΩΘΗ ΣΤΟΝ ΚΑΝΤΙΩΤΗ, ΒΑΣΙΛΟΠΟΥΛΟ, ΚΑΨΑΝΗ, ΜΟΥΡΑΤΙΔΗ Κ.Λ.Π. ΚΟΥΒΑΛΑΕΙ ΠΑΝΩ ΤΟΥ ΟΧΙ ΤΑ ΣΤΙΓΜΑΤΑ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ, ΑΛΛΑ ΤΟΝ ΟΡΓΑΝΩΣΕΩΝ ΟΣΟΝ ΑΦΟΡΑ ΤΗΝ ΛΟΓΙΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΙΕΡΟΘΕΟΥ ΠΟΥ ΕΠΙΚΑΛΕΙΤΑΙ Ο ΣΕΡΑΦΕΙΜ ΟΤΑΝ ΔΕΝ ΕΧΕΙΣ ΔΙΑΚΡΙΣΗ ΚΑΙ ΝΟΥΝ ΝΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ Α Π Ε Τ Υ Χ Ε Σ ΟΣΑ ΣΥΓΓΡΑΜΑΤΑ ΚΑΙ ΑΝ ΕΧΕΙΣ

Ανώνυμος είπε...

Η κοινωνια παει κατα διαολου . Σε λιγο με την πεινα που κυριολεκτικα θα πεσει θα αρχισουν φαινομενα που βλεπαμε ως τωρα μονο στο σινεμα σε ξενες ταινιες . Ηδη αρχισαν . Μαρφιν , Ξανθη με το φρικαλεο εγκλημα και αλλου . Ολοι αυτοι θυτες και θυματα ειναι βαφτισμενοι χριστιανοι . Εχει η εκκλησια ευθυνη . Οχι να κανει πολιτικη αλλανα φροντισει οσο περνα απο το χερι της να πραγματοποιηθει αυτο που λεει το ευαγγελιο ως εν ουρανω και επι της γης . Δηλαδη και σε αυτο τον κοσμο να γινεται το θελημα του Θεου . Αντι για αυτο εμεις οι μη εχοντες σχση με κληρικους αλλα βαφτισμενοι χριστιανοι βλεπουμε να ασχολουντε οι επισκοποι με το πηγες και ειπες και ελεγες οτι πηγα και ειπα και ελεγα . Αυτα που γινονται τωρα ειναι οπως θα ελεγε ο Κοσμας ο Αιτωλος θελημα διαβολου οχι του Θεου . Για ολους αυτους που γινονται ναρκομανεις , φονιαδες , ληστες κλπ θα δωσουν λογο οι ιεραρχες . Ποιμνιο τους ειναι . Ο Θεος οσο και να φαινεται γελοιο σε καποιους για αυτα θα ρωτησει τους επισκοπους . Για το ποσες ψυχες χαθηκαν . Οχι για το τι ειπε ο ενας χωροεπισκοπος και τι απαντησε ο αλλος .Εκτος και αν νομιζουν οι οικουμενιστες και αντιοικουμενιστες επισκοποι οτι την ωρα της κρισης θα δωσουν διδακτορικες διατριβες και θα περιμενουν βαθμολογια . Α.Μ Υστερογραφο . Δεν μιλαω για φιλανθρωπια τυπου στρατος της σωτηριας αλλα για δικαιοσυνη . Χωρις αυτην που ειναι βασικη επιταγη του Θεου χανονται παρα μα παρα πολλες ψυχες . Και αδικουντων και αδικουμενων που εκδικουνται

Ανώνυμος είπε...

Απορώ γιατί κάποιοι εκ των σχολιογράφων, που και έξυπνοι φαίνονται και γνώστες των εκκλησιαστικών πραγμάτων είναι, κάνουν πως ξεχνούν την αἰρεση της βαπτισματικής θεολογίας που εισηγείται ο μητροπ. Περγάμου,Ιωάνν. Ζηζιούλας.
Στο ένατο και δέκατο άρθρο της πίστεως ομολογούμε, "Εἰς μίαν, Ἁγίαν, Καθολικών και Ἀποστολικὴν Ἐκκλησίαν" και "ἓν βάπτισμα εἰς ἄφεσιν ἁμαρτιῶν".
Μήπως αγνοούν ότι ο Περγάμου διδάσκει κατάργηση αυτού του Όρου της Πίστεως; Ας το διαβάσουν εδώ: Διδάσκει ο Ζηζιούλας, ότι τὸ ἐκτὸς Ἐκκλησίας βάπτισμα εἶναι ἔγκυρο, ἔστω κι ἂν καὶ τελεῖται ἀπὸ αἱρετικό! Γράφει: "Τὸ Βάπτισμα δημιουργεῖ ἕνα ὅριον εἰς τὴν Ἐκκλησίαν. Τὸ Βάπτισμα, Ὀρθόδοξον ἢ μή, ὁριοθετεῖ τὴν Ἐκκλησίαν, ἡ ὁποία περιλαμβάνει Ὀρθοδόξους καὶ ἑτεροδόξους. Ὑφίστανται βαπτισματικὰ ὅρια τῆς Ἐκκλησίας και ἐκτὸς βαπτίσματος δὲν ὑπάρχει Ἐκκλησία". Ἀντιθέτως, "ἐντός τοῦ βαπτίσματος, ἔστω καὶ ἂν ὑπάρχη μία διάσπασις, μία διαίρεσις, ἕνα σχίσμα, δυνάμεθα νὰ ὁμιλῶμεν δια Ἐκκλησίαν".
Ας σοβαρευτούμε επιτέλους.
Κ.Ε., εκπαιδευτικός

Ανώνυμος είπε...

telika o peiraios oyte tin eorthn ton trion ierarxon den sebastike oyte oti ta xeilh toy einai nopa apo tonXRISTON kai edagkase ton pantelehmona mpezaniti.....o tis anaisxintias... o tis parafrosynis o tropos soy doliotitos gemei......

Ανώνυμος είπε...

Το γεγονός ότι ο μητροπολίτης Πειραιώς διέπεται από ιεροκρατικό-δεσποτοκρατικό πνεύμα (απότοκο της φοιτήσεώς του στη σχολή του επάρατου σεραφειμισμού) δεν αναιρεί το γεγονός ότι ο μητροπολίτης Περγάμου έχει διατυπώσει κατά καιρούς διάφορες κακοδοξίες που έχουν ελεγχθεί αρμοδίως.

Ανώνυμος είπε...

Ο Πειραιώς με την επιεικώς βλακώδη ενέργειά του έκανε συμπαθείς κάποιους θολοκουλτουριαρέους και νεοορθόδοξους που αν είχαμε σοβαρή εκκλησιαστική διοίκηση θα τους είχε ανακαλέσει στην τάξη. θα μας βγει και ήρωας στο τέλος ο παπα-Θερμός! Αλλά όταν κάποιος ενεργεί χωρίς ψυχραιμία τέτοιο αποτέλεσμα προκύπτει!

Ανώνυμος είπε...

Ο Πειραιώς χρήζει άλλης αντιμετωπίσεως. Ούτε καν συνοδικής.Αρμόδιος να υποδείξει την οδό είναι ο π.Β.Θερμός!Όμως:
1.Αν θεωρείται αιρετικός ο Περγάμου γιατί οι εγκαλούντες επι αιρέσει αυτόν, αντί να τον διαπομπεύουν ανενδοιάστως, δεν προσφεύγουν στην Ιεραρχία και στο Οικ.ΠΑτριαρχείο, με υπόμνημα στο οποίο θα καταγράφονται οι αιρετικές του αποκλίσεις και να αποφανθή Συνοδικώς η Εκκλησία, και να ησυχάσει και το πλήρωμά της; Είναι ήθος Ιεραρχών αυτό;
2. Ο Ναυπάκτου ´´διαρηγνύει τα ιμάτιά του´'αν κάποιος ´´αμφισβητήσει απλώς και σε κλειστό κύκλο, απόψεις τινές του Ρωμανίδη και δεν αισχύνεται για τον δικό του τρόπο προς τον ευεργέτη του Ακαδημαικό Ζηζιουλα.Μήπως πρέπει να μας πει πως έγινε Ακαδημαικός; ( ο νοών νοείτω).
Γιατί δεν μιμείται τον ομογάλακτό του , δικηγόρο,..που με ένα λιβελλογράφημα, δουλειά του ποδαριού, με παραπομπές μόνο στον Π.Ιω.Ρωμανίδη, υπέβαλλε υπόμνημα στην ΙΣΙ, για να παυσει να τιμάται ως ´´ιερός´´ ο ιερός Αυγουστίνος, γιατί λέει αιρετικά πράγματα; Και βεβαίως εδικαιώθη πανηγυρικώς ο ι.Αυγουστίνος!Αλήθεια ο άγ. Ναυπάκτου συμφωνεί με τις περί ι.Αυγουστίνου απόψεις του ΡΩμανίδη;Αν ναι τότε γιατί δεν προσφεύγει στη Σύνοδο; ΑΝ όχι ας στείλει στην Σύνοδο τον π.Ρωμανίδη!
Αν ο Πειραιώς έχει δίκιο περί εισπηδήσεως του Π.Β.Θερμού τότε υπόκειται πρωτίστως ό ίδιος σ'αυτό το εκκλησιαστικό αδίκημα και είναι υπόδικος! Καλείται, λοιπόν το Οικ.Πατριαρχείο, η Εκκλησία της Σερβίας και δεν ξέρω ποιοί άλλοινα τον καλέσουν σε απολογία και δίκη!Γένοιτο!
Ο Σάλος

noname είπε...
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
Ανώνυμος είπε...

Προς τους υβρίζοντας τον Σεβ. Περγάμου: Για όσους διαβάζουν και γνωρίζουν, το θεολογικό έργο του Σεβ. Περγάμου είναι η ισχυρότερη Ορθόδοξη κριτική προς το παπικό πρωτείο και αλάθητο που έγινε στον 20ό αι. Ο Περγάμου ανέδειξε την ισοτιμία των Επισκόπων και τον συνοδικό θεσμό και ερμήνευσε το δόγμα της ενότητας της Εκκλησίας, βασισμένο στον επίσκοπο και τη Θεία Ευχαριστία. Αυτά ο "οικουμενιστής" Περγάμου... Μπορεί να παραβληθεί άλλος μαζί του ως προς την κριτική αυτή;
Η "βαπτισματική θεολογία" είναι μακραίωνη και αναγνωρισμένη παράδοση της Εκκλησίας. Η παράδοση αυτή κρίνεται και αξιολογείται όχι από τις ιστορικές εξαιρέσεις -που υπήρξαν και υπάρχουν αλλά από τον γενικό κανόνα. Και πάλι για οσους γνωρίζουν!

την ισοτιμία των επισκόπων

Διογένης / Ε.Μ είπε...

''Η ΣΥΝΟΔΟΣ ΚΑΘΕΥΔΕΙ''

Τελικά, για να παραφράσω και λίγο κάποια λόγια του αγίου Γρηγορίου του Θεολόγου, μάλλον η Ιεραρχία και πιο συγκεκριμένα η Σύνοδος καθεύδει !

Και πως μπορεί κάποιος να διαμορφώσει μία πιο αισιόδοξη άποψη, όταν παρακολουθεί εδώ και πολλά χρόνια αυτήν τη στείρα και άκρως βλαπτική, για το σώμα της Εκκλησίας μας, αντιπαράθεση μεταξύ ''οικουμενιστών'' και ''αντιοικουμενιστών'',
δημιουργώντας τη χειρότερη μορφή σχίσματος και οδηγώντας τους νοήμονες πιστούς στην απόγνωση και το δαιμονικό διχασμό;

Ορίστε επιτέλους, συνοδικώς,σεβαστοί Πατέρες, τα θεολογικά, εκκλησιολογικά και σωτηριολογικά κριτήρια, ώστε να γνωρίζουμε κι εμείς οι ''φτωχοί και αγράμματοι πιστοί'', ποιοι είναι τελικά οι ''αιρετικοί'' και ποιοι όχι!(επίσκοποι και λαϊκοί)

Η κατάσταση δεν πάει άλλο ! Σεβαστείτε λίγο και τις ψυχικές μας αντοχές !

Λίγο ακόμη και οι συνεπείς και υγιείς(ψυχικώς) άνθρωποι θα οδεύσουν προς τη θρησκευτική αδιαφορία ή και την αθεΐα !

Αναλογιστείτε,επιτέλους, τις τεράστιες ευθύνες σας !!!

Από Διογένη /Ε.Μ

Ανώνυμος είπε...

ΕΥΤΥΧΩΣ ΕΙΧΑΜΕ ΔΑΣΚΑΛΟ ΣΤΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΟΝ ΠΕΡΓΑΜΟΥ ΚΑΙ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΚΑΥΧΗΘΟΥΜΕ ΟΤΙ ΣΟΒΑΡΟΛΟΓΟΥΜΕ ΠΕΡΙ ΟΡΘΟΔΟΞΟΥ ΔΟΓΜΑΤΙΚΗΣ
Ο ΘΕΟΣ ΝΑ ΤΟΝ ΕΧΕΙ ΚΑΛΑ

Ανώνυμος είπε...

"Ὁ πρῶτος λοιπὸν αὐτομάτως γεννᾷ τὴν Ἱεραρχία. Ὀντολογικὰ ἡ Ἱεραρχία ὑπάρχει καὶ στην Ἁγία Τριάδα. Ἡ πηγή, ἡ Ἀρχή, εἶναι ὁ Πατήρ, ἀπὸ ’κεί πηγάζουν τὰ πρόσωπα τῆς Ἁγίας Τριάδος. Στὴν Ἁγία Τριάδα, λοιπόν, ἔχουμε μία διαβάθμιση, δὲν ἔχουμε αὐτόματη συνύπαρξη, ἀλλὰ ἔχουμε ὕπαρξη ἡ ὁποία μεταφέρεται ἀπὸ τὸν ἕναν στὸν ἄλλον. Ἐὰν βάλουμε τὰ πρόσωπα νὰ ἐμφανίζονται ἔτσι ταυτόχρονα, τότε καταργοῦμε τὴν ἔννοια τῆς αἰτιότητος. Ἡ αἰτιότητα δὲν εἶναι κάτι ποὺ μποροῦμε νὰ παραβλέψουμε".
Iωάννης Ζηζιούλας
Αν το παραπάνω απόσπασμα δε συνιστά βλασφημία τότε ποιος είναι ο ορισμός της βλασφημίας;

Dimitris Roumeliotis είπε...

Στην Ορθοδοξια, δεν αναγνωριζουμε αλαθητο σε προσωπα.
Οποια και να ειναι αυτα.
Οτι και να εχουν πει.

Οι παντες κρινωνται, και κρινωνται απο την Εκκλησια, η οποια ειναι αλαθητη, με κριτητιο τον λογο του Θεου, την αγια πιστη της.

Dimitris Roumeliotis είπε...

Κρειτων γαρ πολεμος,ειρηνης χωριζουσης Θεου.

Dimitris Roumeliotis είπε...

Πελεκανε, σου εχω ενα πρωϊνο δωρακι.

Επειτα παρ ημιν ουτε Πατριαρχαι ουτε Συνοδοι εδυνηθησαν ποτε εισαγαγειν νεα, διοτι ο υπερασπιστης της θρησκειας εστιν το σωμα της Εκκλησιας: ητοι αυτος ο Λαος, ος τις εθελει το θρησκευμα αυτου αιωνιως αμεταβλητον και ομοειδες τω των Πατερων αυτου.

Εαν σου πεφτει καπως δυσπεπτο,τι να σου πω φιλε, δεν μπορω να σε βοηθησω...

Ανώνυμος είπε...

το θέμα μας δεν είναι ο ζηζιούλας.


Ανώνυμος είπε...

»Ὁ πρῶτος ἔχει τὴν τιμὴ καὶ προηγεῖται μόνο γιατὶ ἐλεύθερα τὸν ἀποδέχονται οἱ μετ’ αὐτόν. Τὸ πρότυπο τῆς εὐχαριστιακῆς ἱεραρχίας εἶναι ἡ Ἁγία Τριάδα, στὴν ὁποία σαφῶς καὶ ὑπάρχει ἱεραρχία (βλ. «ὁ Πατήρ μου μείζων μού ἐστι»), ἀλλὰ ἡ προσωπικὴ ἱεράρχηση (ποτὲ π.χ. δὲν μποροῦμε νὰ βάλουμε πρῶτο τὸ Ἅγιο Πνεῦμα ἢ τρίτον τὸν Υἱό), δὲν συνεπάγεται μείωση τῆς οὐσίας, δηλαδὴ ὀντολογικὴ ἱεράρχηση: τὰ τρία πρόσωπα εἶναι ἴσα καὶ ταυτίζονται κατὰ τὴν οὐσία Ἡ ἱεράρχηση στὸ προσωπικὸ ἐπίπεδο (ὁ Πατὴρ αἴτιος, ὁ Υἱὸς αἰτιατόν, τὸ Πνεῦμα αἰτιατὸν διὰ τοῦ αἰτιατοῦ) δεν αἴρει τὴ βασικὴ καὶ κατ’ οὐσίαν ἰσότητα τῶν Τριαδικῶν προσώπων». [σ.σ.: Ἐδῶ ἀκριβῶς συναντᾶμαι τὴν θεολογία τοῦ filioque καί, ἑπομένως, ὅλη ἡ εὐχαριστιακή θεολογία, ἡ ὁποία ἀποτελεῖ ἐφαρμογὴ τῆς προσωπικῆς ἱεράρχισης, εἶναι ἐφαρμογὴ τῆς αἱρέσεως τοῦ filioque. Διότι στὴν πατερικὴ διδασκαλία αἴτιο εἶναι καὶ τὸ τρίτο πρόσωπο τῆς Ἁγ. Τριάδος. Κύριος αἴτιος τῆς υἱοθεσίας μας (στὴν ἐνσάρκωση) εἶναι ὁ Κύριος, αἴτιος τῆς ἀληθείας (Πεντηκοστή) εἶναι τὸ Ἅγιο Πνεῦμα]. Καὶ συνεχίζει ὁ κ. Ζηζιούλας: «Τὸ ἴδιο καὶ μέσα στὴν εὐχαριστιακὴ κοινότητα, καὶ κατ’ ἐπέκταση στὴν Ἐκκλησία, ὅλοι εἶναι ἐξ ἴσου μέλη τοῦ σώματος καὶ ὅλοι ἔχουν ἀνάγκη ἀλλήλων, ἀλλὰ δὲν εἶναι ὅλοι τὸ ἴδιο. Ἡ ἔννοια τῆς κεφαλῆς ταυτίζεται ἀπὸ τὸν ἀπ. Παῦλο καὶ εἰσάγεται καὶ στὸ εὐχαριστιακὸ καὶ κανονικὸ λεξιλόγιο τῆς Ἐκκλησίας, ἀκριβῶς γιατὶ οἱ ρίζες της βρίσκονται στὴν ἴδια τὴν Ἁγία Τριάδα, τῆς ὁποίας εἰκόνα εἶναι ἡ Ἐκκλησία» (Ζηζιούλα Ἰω, «Εὐχαριστία καὶ Κόσμος», Ὁμιλία στὴν Ἀκαδημία Θεολογικῶν Σπουδῶν Βόλου, 2008).
Tα παραπάνω συνιστούν κατά συνέχεια των προηγουμένων ακόμη φρικωδέστερες βλασφημίες.

Ανώνυμος είπε...

Καλά, τώρα σοβαρολογούμε; Ευρέθη κληρικός της Ορθοδόξου Εκκλησίας, κάτοχος πανεπιστημιακού πτυχίου, και δη Επίσκοπος, και έγραψε πως ο Περγάμου κακοδοξεί;;; ΑΙΔΩΣ & ΑΙΣΧΟΣ!
ΝΑ ΕΠΙΣΤΡΕΨΕΙ ΣΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΝΑ ΜΑΘΕΙ ΑΠ'ΑΡΧΗς ΓΡΑΜΜΑΤΑ!

Ανώνυμος είπε...

Πού ήταν ο "πολύς" π.Βασίλειος Θερμός και οι λοιποί κεκράκτες όταν ο δεσπότης Καλαμάτας μιλούσε για "διηρημένη Εκκλησία", όταν ο Περγάμου και ο Προύσσης διακήρυτταν τον επισκοποκεντρικό μονισμό τους, όταν ματαδίδονταν στη Ραβέννα τα άχραντα μυστήρια στους Ρωμαιοκαθολικούς; Ποια η αντίδρασή τους για τα όσα έγιναν στο Μπάλαμαντ και το Πόρτο Αλλέγκρε; Τώρα ξύπνησαν;

noname είπε...
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
Ανώνυμος είπε...

"Ὁ πρῶτος λοιπὸν αὐτομάτως γεννᾷ τὴν Ἱεραρχία. Ὀντολογικὰ ἡ Ἱεραρχία ὑπάρχει καὶ στην Ἁγία Τριάδα. Ἡ πηγή, ἡ Ἀρχή, εἶναι ὁ Πατήρ, ἀπὸ ’κεί πηγάζουν τὰ πρόσωπα τῆς Ἁγίας Τριάδος. Στὴν Ἁγία Τριάδα, λοιπόν, ἔχουμε μία διαβάθμιση, δὲν ἔχουμε αὐτόματη συνύπαρξη, ἀλλὰ ἔχουμε ὕπαρξη ἡ ὁποία μεταφέρεται ἀπὸ τὸν ἕναν στὸν ἄλλον. Ἐὰν βάλουμε τὰ πρόσωπα νὰ ἐμφανίζονται ἔτσι ταυτόχρονα, τότε καταργοῦμε τὴν ἔννοια τῆς αἰτιότητος. Ἡ αἰτιότητα δὲν εἶναι κάτι ποὺ μποροῦμε νὰ παραβλέψουμε".
Iωάννης Ζηζιούλας


ΣΑΦΩΣ ΕΤΣΙ ΕΙΝΑΙ
ΟΠΟΙΟΣ ΔΕΝ ΤΟ ΚΑΤΑΛΑΒΑΙΝΕΙ ΑΣ ΠΑΕΙ ΣΤΗΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΤΩΝ ΘΕΟΠΝΕΥΣΤΩΝ ΝΑ ΣΩΘΕΙ
ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΘΕΣΗ ΣΤΗΝ ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑ

Ανώνυμος είπε...

Με τη γκάφα του Πειραιώς σήκωσαν κεφάλι οι συναξιακοί και οι καιρίτες.

Dimitris Roumeliotis είπε...

Αγαπητε κε 31 Ιανουαρίου 2013 - 3:37 μ.μ.

Διδασκετε αλλοτριον θεον.

Στην Ορθοδοξια πιστευουμε σε εναν Πατερα και εναν Υιο και ενα Αγιο Πνευμα τα οποια συνηπαρχουν φυσικως, ομου και εν τω αυτω, αλληλοπεριχορουμενα.
Αμα Πατηρ αμα Υιος.

Και πως Πατηρ χωρις Υιο?

Εαν αυτο δεν ειναι πλανη, " ἔχουμε μία διαβάθμιση, δὲν ἔχουμε αὐτόματη συνύπαρξη, ἀλλὰ ἔχουμε ὕπαρξη ἡ ὁποία μεταφέρεται ἀπὸ τὸν ἕναν στὸν ἄλλον"

για να το γραψω ευγενικα και με πολυ πολυ αγαπη τοτε τι ειναι ?

Και κατι αλλο.
Οσο και να μην το θελουν καποιοι,
η ενοτητα της πιστεως αφωρα ΟΛΗ ΤΗΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑ.

Οποιος θελει να ορθοδοξει, συμφωνει με ολους τους περασμενους, τους σημερινους και τους ερχομενους.

ΣΤΗΝ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ ΠΙΣΤΕΥΟΥΜΕ ΣΕ
ΕΝΑ ΜΟΝΑΡΧΗ ΘΕΟ
ΣΕ ΜΙΑ ΜΟΝΑΡΧΙΚΟΤΑΤΗ ΑΓΙΑ ΤΡΙΑΔΑ
ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΙΤΙΟΤΗΤΟΣ


ΚΑΙ ΟΧΙ ΣΕ ΜΟΝΑΡΧΟΥΜΕΝΗ ΤΡΙΑΔΑ ΤΗΣ ΟΠΟΙΑΣ Η ΖΩΗ ΕΞΑΡΤΑΤΑΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΘΕΛΗΣΗ ΚΑΠΟΙΟΥ


Ο ΦΥΣΙΚΩΣ ΑΙΤΙΟΥΜΕΝΟΣ ΥΙΟΣ ΔΕΝ ΜΟΝΑΡΧΕΙΤΑΙ ΥΠΟ ΤΟΥ ΠΑΤΡΟΣ ΤΟΥ


Ο ΘΕΛΗΤΙΚΩΣ ΑΙΤΙΟΥΜΕΝΟΣ ΥΙΟΣ , ΒΕΒΑΙΩΣ ΚΑΙ ΥΠΑΓΕΤΑΙ ΣΕ ΜΟΝΑΡΧΗ ΠΑΤΕΡΑ ΕΣΤΩ ΚΑΙ ΥΠΟ ΤΗΝ ΚΗΔΕΜΟΝΙΑ ΤΗΣ ΔΙΑΚΟΝΙΑΣ


Αυτη ειναι η πιστη της Ορθοδοξιας
αυτη η πιστη στηριζει τον κοσμο.

Dimitris Roumeliotis είπε...

Πελεκανε, με το "Λαος" η συνοδος των Πατριαρχων της Ανατολης, στην εγκυκλιο του 1848 του Οικουμενικου μας Πατριαρχειου, οριζεται, οσοι θελουν να παραμεινουν εντος των οριων της αγιας πιστεως της Ορθοδοξιας.

Και προφανως, εχεις φιλε μου, καποιο ελλειμα σε αυτο.

Ο σκοτασμος σου Πελεκανε, δεν σου επιτρεπει να δεις ποιοι ειναι με την πλευρα του αγιου Ιωαννου του Χρυσοστομου και του αγιου Μαξιμου του Ομολογητου και ποιοι με την πλευρα του Βεκου, του Κυδωνη και του Καλεκα.

Η επιλογη ειναι σαφως αυτεξιυσια.
Και οι επιπτωσεις της επιλογης αναλογες της.

noname είπε...
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
Dimitris Roumeliotis είπε...

Πελεκανε φυγομαχεις.
Σου εδωσα αρκετα, πλειονα των χρειοντων.

Απλως, παραμενωντας αναπολογητος,
διοτι δεν εισαι σε θεση να υπερασπισθεις την πλανη σου, Ορθοδοξως.

Ο "Λαος" δοξολογει Μοναρχη Τριαδικο Θεο, και οχι καποιο μοναρχη πατερα καποιας μοναρχουμενης τριαδας.


Και δεν μπορει να ανανεχθει αλλαγες στην πιστη των πατερων του, που προσπαθουν να επιβαλουν καποιοι.
Η ελπιδα μας, ειναι απλως να πλανωνται...




Ετσι θα εχουν και αυτοι την κοινη ελπιδα σωτηριας, της κοινης πιστης των Ορθοδοξων, η οποια μετεχει της ενοτητος της Ορθοδοξου Εκκλησιας.

Που στο καλο, μεσα στην Ορθοδοξη θεολογια και παραδοση , υπαρχει το δογματικο ερεισμα της θεωριας του Μοναρχου Πατρος?

ΠΟΥΘΕΝΑ!!!!!!

Ο ΜΟΝΑΡΧΗΣ ΠΑΤΗΡ ΕΙΝΑΙ ΑΓΝΩΣΤΟΣ ΣΤΗΝ ΠΙΣΤΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΑΡΑΔΟΣΗ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ

ΕΑΝ ΣΦΑΛΛΩ ΚΑΙ ΑΔΙΚΩ ΠΟΛΛΟΥΣ
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΝΑ ΜΟΥ ΥΠΟΔΕΙΧΘΕΙ.

ΘΕΟΛΟΓΙΚΑ, ΟΠΩΣ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ ΚΑΙ ΠΑΛΑΜΑΣ

ΟΧΙ
ΑΙΡΕΤΙΚΑ ΟΠΩΣ ΑΚΙΝΑΤΗΣ ΚΑΙ ΒΕΚΟΣ

Dimitris Roumeliotis είπε...

Πελεκανε. ζητησες αντεπιχειρήματα.

Θα σου τα δωσω σε στυλ Ρωμανιδη.

Ψαξε στην Οκτωηχο.

Και εκει θα δεις τι κοστιζει η αρνηση της εκφρασεως της κατανοησεως της οσμης της γνωσεως των αλιευματων εκ της πηγης της ζωης.

Φυσικα, θα μπορουσα πολυ απλα να σου αντεγραφα κατι απο το μεσονυκτικο της Οκτωηχου,
αλλα ας βαλουμε και λιγη "φαγουρα" στην κουβεντα.

Εαν εισαι σε θεση, εαν εχεις την ικανοτητα να το κανεις, αντε στην οκτωηχο να μαθεις πως η Ορθοδοξη Εκκλησια δοξαζει Μοναρχη Τριαδικο Θεο.

Μηπως και κατανοησεις, οτι καποιοι που διαβαζουν Satre και Buber, οταν πανε στην Τιβεριαδα, αντι να φανε ψαρια, τους τρωνε αυτα...

Dimitris Roumeliotis είπε...

Λοιπον κε Πελεκανε, μηπως θα πρεπει να αλλαξουμε και να διορθωσουμε την Οκτωηχο, επειδη καποιοι διαφωνουν με αυτην?

Περιμενω την απαντηση σας κυριε Πελεκανε...

Το παραμυθι του μοναρχου πατρος, ειναι ενα των πολλων, θα μαθεις και τα αλλα, ελπιζω Θεου θελωντος, συντομως...

Ανώνυμος είπε...

Χάνεις τον καιρό σου κύριε Ρουμελιώτη προκειμένου να πείσεις προκατειλημμένους σχολιαστές τύπου pelekanou. Για τον τελευταίο για όλα φταίνε ο Καντιώτης και οι οργανώσεις. Μιλάμε για μονομανία δηλαδή!

Ανώνυμος είπε...

Κύριε Ρουμελιώτη, διαβάστε Καππαδόκες, Διονύσιο, Μεγ. Φώτιο καὶ Παλαμά πρώτα και μετά να μας βγάλετε τον Ζηζιούλα αιρετικό. Μόνον οι Δυτικοί κατηγορούσαν τον ιερό Φώτιο ως πατρομονιστή, απορρίπτοντες την περί Μοναρχίας του Πατρός διδασκαλία του ιερού πατρὀς.

" Η πρωτοθεσία του Πατρός στην θεότητα δεν έχει έννοια χρονική ή ποσοτική ή δυναμική, αφού δεν υφίσταται υποβάθμισις στα πρόσωπα, αλλά πρόκειται περί πρωτοθεσίας αιτίου και αυτό είναι θέμα ενδοτριαδικών σχέσεων. Έτσι τα ονόματα υπεράρχιος αρχή, πηγή της θεότητος, θεογόνος θεότης, πηγαία θεότης, τα οποία ιδιαιτέρως φροντίζει ο Γρηγόριος Παλαμάς, δεν χρησιμοποιούνται για να εξάρουν το πρόσωπο του Πατρός σε βάρος των άλλων τριαδικών προσώπων, αλλά για να δείξουν τις ενδοτριαδικές σχέσεις ανάμεσα στα πρόσωπα." Παν. Χρήστου "Το Μυστήριο του Θεού» Εκδ. ΚΥΡΟΜΑΝΟΣ, Θεσσαλονίκη 1991

Dimitris Roumeliotis είπε...

Κυριε Ανωνυμε, σας διαφευγει οτι ο Αγιος Φωτιος αποδεχωταν, ως ολοι οι Ορθοδοξοι, την φυσικη αιτιοτητα του συναϊδιου Υιου.

Ο αγιος Φωτιος αποδεχωταν ενουσιως ενυποστατο Πατερα, αιτιον, ενουσιως ενυποστατου Υιου, φυσει γεννητου.
Και εις τον ουτως δοξαζομενον πατερα, αποδιδει την πρωτοθεσια.

Εφοσον επικαλεισθαι τους Καπαδοκες, τοτε διαβαστε στον γ'Θεολογικο του αγιου Γρηγοριου του Θεολογου, τι ο ιδιος, και ολη η Ορθοδοξια πιστευει για την μοναρχια του Τριαδικου Θεου, και οχι ενος μονου εκ των προσωπωντης Αγιας Τριαδος.
"ἡμῖν δὲ μοναρχία τὸ τιμώμενον· μοναρχία δέ, οὐχ ἣν ἑν περιγράφει πρόσωπον·"
και
" ἀλλ᾿ ἣν φύσεως ὁμοτιμία συνίστησι, καὶ γνώμης σύμπνοια, καὶ ταὐτότης κινήσεως, καὶ πρὸς τὸ ἑν τῶν ἐξ αὐτοῦ σύννευσις, ὅπερ ἀμήχανον ἐπὶ τῆς γεννητῆς φύσεως, ὥστε κἂν ἀριθμῷ διαφέρῃ, τῇ γε οὐσίᾳ μὴ τέμνεσθαι."

Ο αγιος Φωτιος και η Ορθοδοξια περιγραφουν την μοναρχια του Θεου, τον πατερα, ως αιτιο της Τριαδικης ζωης. διαφορετικα απο τα περιγραφομενα υπο των υποστηρικτων της θεωριας του μοναρχου πατρος.
" Η πρωτοθεσία του Πατρός στην θεότητα " του μεγαλου Φωτιου ειναι ο "μονοτατος θεογονος" του αγιου Γρηγοριου του Παλαμα.

Ενος Πατερα εκ του οποιου ο Υιος αιτιαται φυσει, και οχι θελησει.
Ενος Υιου συναϊδιου φυσικως μετα του Πατρος Του.

Σας διαφευγει το γεγονος οτι οι πατερες ομολογουν διαφορως την Μοναρχικοτατη και οχι μοναρχουμενη αγια τριαδα, " ἣν φύσεως ὁμοτιμία συνίστησι" και οχι θελησεως.

Ο αγιος Γρηγοριος ο Παλαμας, γραφει "ὡς μή κατά θέλησιν ἀλλά κατά φύσιν μόνην ἐκ τοῦ Πατρός "

Οι θελωντες τα της μοναρχιας του Πατρος, διδασκουν, "οτι η υπαρξη της ουσιας του θεου, αλλα και της ουσιας του Πατρος του ιδιου, απο την οποια πηγαζει ο Υιος και αυτη θελεται υπο του Πατρος και γι' αυτο υπαρχει."

Οταν θελεται προς υπαρξη,ο μη συνηπαρχων μετα του πατρος, τοτε ναι, εχετε το αριστοτελικο συμπεραμα του μοναρχη πατερα.

Οταν ομως, αλιευτικως ουκ αριστοτελικως, πιστευομεν τον Υιο φυσει αιτιουμενον εκ του Πατρος, τοτε δοξολογουμεν Μοναρχην Τριαδικον Θεον και οχι μοναρχην πατερα και τον μοναρχουμενον υιον του, ως εξης: "πάντοτε δοξάζειν σε, τόν μονάρχην Θεόν τρισυπόστατον."
και "Ισορρόπω δόξη σε, τόν μονάρχην τρίφωτον Θεόν"
και τουτον και κυριον, "Οι τριαδικώς, τήν μοναρχίαν πίστει, απαύστως δοξάζοντες, αναβοήσωμεν. Πάτερ καί Λόγε, καί πανάγιον Πνεύμα, σέ υμνολογούμεν, εις πάντας τούς αιώνας."

Ωποτε θα πρεπει να κατανοουμε επαρκως και επακριβως τα λεγομενα καποιου, κανωντας χρηση, του δικου του λεξιλογιου.

Ο μοναρχης πατερας, ειναι ενας προ θειας ουσιας και προ Λογου πατερας, ο οποιος θελει την υπαρξη και γι'αυτο υπαρχει η θεια ουσια και η Τριαδικη ζωη.
Σας επαναλαμβανω, οτι μια θελομενη Τριαδικη ζωη, βεβαιως και θα ειναι μοναρχουμενη υπο του πατρωνος πατερος.

Μια φυσει υπαρχουσα Τριαδικη Ζωη, του Πατρος, κοινου αιτιου φυσει και οχι θελησει, του Υιου και του Αγιου Πνευματος, συνηστα Μοναρχην Τριαδικον Θεον.

Ελπιζω να κατανοειται τι λεγω.
Εαν σφαλλω, παρακαλω διορθωστε με.

Ανώνυμος είπε...

Θεος κατανοητος δεν ειναι Θεος . Η ορθοδοξη εκκλησια διατυπωνει στο συμβολο της Πιστης την πιστη της στην Αγια Ομοουσια και Αδιαιρετη Τριαδα και σταματα στην διατυπωση . Η Χριστιανικη θρησκεια ειναι μονοθειστικη . Ειναι αδυνατον οχι μονο για τους ανθρωπους αλλα και για τους αγγελους να γινει κατανοητο το μυστηριο της Αγιας Τριαδας . Για αυτο καταδικαστηκαν οι Αρειος και Μακεδονιος γιατι στην προσπαθεια τους να εξηγησουν τον Τριαδικο Θεο εισηγαγαν εναν ιδιοτυπο πολυθεισμο . Ο Ζηζιουλας για αυτο τον λογο ξενισε πολλους χριστιανους γιατι προσπαθησε με φιλοσοφικους ορους να εξηγησει το ακατονοητο του Θεου . Παντως ειναι αδυνατον για τους χριστιανους να δεχτουνε οποιαδηποτε ιεραρχηση κατωτερου και ανωτερου στην Αγια Τριαδα . Αλλωστε και πολλα αλλα ανθρωπινα πραγματα μαλιστα δεν καταλαβαινουμε . Κανεις οικονομολογος ως τωρα δεν μπορεσε να δωσει εξηγηση που να εφαρμοστει ικανοποιητικα στην πραξη πως λειτουργουν η αγορα και η οικονομια . Και οπου πηγε να επιβληθει συνταγη κατερευσε . Ουτε τον χωροχρονο τον καταλαβαινουμε και πολλα αλλα . Αυτο ηταν το λαθος του μητροπολιτη Περγαμου . Που ανθρωπος ων προσπαθησε να ιεραρχησει αυτο που ποτε κανεις δεν καταλαβε και δεν θα καταλαβει . Το πρωτειο του Οιλουμενικου θρονου θα μπορουσε να το στηριξει ιστορικα και εκκλησιαστικα και οχι τριαδολογικα . Εκει την πατησε . Ουτε η υπεροχη του επισκοπου εναντι των ιερεων ειχε αναγκη τετοιας θεμελιωσης . Ειναι αυτονοητη η υπεροχη του επισκοπου στην διοιηκηση εναντι των ιερεων σε καθε χριστιανο αιωνες τωρα . Αλλιως θα ειμασταν πρεσβυτεριανοι . Αλλα με το θεμα αυτο το Τριαδικο που εκλεισε οριστικα για την εκκλησια εδω και αιωνες δεν γινεται κανεις οποιος και αν ειναι οπως και αν λεγεται να το ξαναανοιγει , ζημια γινεται οχι κερδος . Α.Μ

Dimitris Roumeliotis είπε...

Εχετε δικιο κυριε Α.Μ.
Η αποπειρα εφαρμογης της θεσεως του Σατρ, περι της υπαρξεως η οποια προηγειται της ουσιας,στην Ορθοδοξη θεολογια, απεληξε εις την παραγωγη πλανεμενων θεολογικως αλλα και ενδεχομενως ορθων φιλοσοφικως ερμηνειων και κατανοησεων.
Το "ον" για την ορθοδοξια ειναι κατα το πεφυκως αυτου ενουσιως ενυποστατο. (εαν δεν σφαλλω κστα την γραματικη) .
Η υποσταση και η ουσια συνηπαρχουν ομου και διακριτως και αδιαιρετως, προς συνθεση του οντος.
Η θεωρηση ενος μοναρχου πατρος, μπορει να ορισθει φιλοσοφικα, οχι ομως και θεολογικα, και αυτο το θεμα εχει ορισθει εκ της αμεταθετου θειας παραδοσεως.

Ανώνυμος είπε...

Προς 3:37: αφού το λες εσύ μάλλον έτσι θα είναι!

Ανώνυμος είπε...

εἷς μὲν Θεὸς, εἰς ἑν αἴτιον καὶ Υἱοῦ καὶ Πνεύματος ἀναφερομένων, οὐ συντιθεμένων, οὐδὲ συναλειφομένων· καὶ κατὰ τὸ ἑν καὶ ταυτὸ τῆς θεότητος, ἵνα οὕτως ὀνομάσω, κίνημά τε καὶ βούλημα, καὶ τὴν τῆς οὐσίας ταυτότητα. Αἱ δὲ τρεῖς ὑποστάσεις, μηδεμιᾶς ἐπινοουμένης συναλοιφῆς, ἢ ἀναλύσεως, ἢ συγχύσεως, ἵνα μὴ τὸ πᾶν καταλυθῇ, δι᾿ ὧν τὸ ἑν σεμνύνεται πλέον ἢ καλῶς ἔχει. Αἱ δὲ ἰδιότητες, Πατρὸς μὲν, καὶ ἀνάρχου, καὶ ἀρχῆς ἐπινοουμένου καὶ λεγομένου (ἀρχῆς δὲ, ὡς αἰτίου, καὶ ὡς πηγῆς, καὶ ὡς ἀιδίου φωτό)ς· Υἱοῦ δὲ, ἀνάρχου μὲν οὐδαμῶς, ἀρχῆς δὲ τῶν ὅλων· ἀρχὴν δὲ ὅταν εἴπω, μὴ χρόνον παρενθῇς, μηδὲ μέσον τι τάξῃς τοῦ γεγεννηκότος καὶ τοῦ γεννήματος, μηδὲ διέλῃς τὴν φύσιν τῷ κακῶς παρεντεθέντι τοῖς συναιδίοις καὶ συνημμένοις. Εἰ γὰρ χρόνος Υἱοῦ πρεσβύτερος, ἐκείνου δηλαδὴ πρώτως ἂν εἴη αἴτιος ὁ Πατήρ. Καὶ πῶς ποιητὴς χρόνων ὁ ὑπὸ χρόνον; Πῶς δὲ καὶ Κύριος πάντων, εἰ ὑπὸ χρόνου προείληπταί τε καὶ κυριεύεται; Ἄναρχος οὖν ὁ Πατήρ· οὐ γὰρ ἑτέρωθεν αὐτῷ, οὐδὲ παρ᾿ ἑαυτοῦ τὸ εἶναι. Ὁ δὲ Υἱὸς, ἐὰν μὲν ὡς αἴτιον τὸν Πατέρα λαμβάνῃς, οὐκ ἄναρχος· ἀρχὴ γὰρ Υἱοῦ Πατὴρ ὡς αἴτιος· ἐὰν δὲ τὴν ἀπὸ χρόνου νοῇς ἀρχὴν, καὶ ἄναρχος· οὐκ ἄρχεται γὰρ ὑπὸ χρόνου ὁ χρόνων Δεσπότης.

Γρηγορίου Θεολόγου,Λόγος κ΄. Περὶ δόγματος καὶ καταστάσεως ἐπισκόπων,8.

Pantelis Bouboulis είπε...

Διάβασα κι εγώ το κείμενο του σεβ. μητροπολίτη μας. Εμένα βέβαια μου φάνηκε πιο πολύ σαν παραλήρημα παρά σαν κείμενο, αλλά εγώ είμαι ένας φτωχός το πνέυματι που δεν μπορεί να καταλάβει και πολλά...

Το κείμενο μπλέκει αιρετικούς (;) νομικούς όρους, εκκλησιαστικές ίντριγκες και ότι άλλο θέλει κανείς. Τέτοια κείμενα τα έχω συνηθίσει από πολιτικά κόμματα (όταν δεν θέλουν να απαντήσουν ευθέως), αλλά είναι η πρώτη φορά που τα διαβάζω από επίσκοπο της εκκλησίας.

Προφανώς λοιπόν ο παπα-Γιώργης λάλησε μια μέρα και αποφάσισε να φύγει από την ενορία του, επειδή παρεξηγήθηκε από μια ευγενέστατη σύσταση που του έγινε ώστε να μην ξαναγράψει κάτι που να αφορά οποιονδήποτε θεολογικό γίγαντα...

Πάντως η μεγαλοψυχία του σεβασμιώτατου να απευθύνει ανοικτή έκκληση στον π. Γιώργη ώστε να γυρίσει πίσω μου έφερε δάκρυα στα μάτια...

Δημήτριος Ἀναστασιάδης είπε...

Δεν θα μπω στον κόπο να σχολιάσω κανένα σχόλιο κανενός ανοήτου οικουμενιστή.Απλά και μόνο,για να αποκατασταθεί η τάξη αγαπητέ συνάδελφε,θεολογίας και ιεροψαλτικής,και εν Χριστώ αδερφέ Παναγιώτη για τους ισχυρισμούς σου ότι ούτε στην Κέρκυρα δεν εορτάζεται το θαύμα του Αγίου Σπυρίδωνα,σου παραθέτω την Ακολουθία του θαύματος,για να καταλάβεις κ εσύ κ οι υπόλοιποι ότι πρώτον τα ράσα δεν κάνουν τον παπά και άρα ο κάθε Βαρθολομαίος δε σημαίνει ότι επειδή είναι Οικουμενικός Πατριάρχης είναι στον Παράδεισο και δεύτερον,αν κάποιοι αμφισβητείτε την παρρησία του Πειραιώς Σεραφείμ κ των λοιπών αντιοικουμενιστών,σας θυμίζω τα λόγια της Παναγίας στον μοναχό της Μονής Ζωγράφου όταν πλησίαζαν ο Βέκκος με τη συνοδεία του για την σφαγή των μοναχών που αρνήθηκαν τον Πάπα. "ΦΕΥΓΕ ΤΕΚΝΟΝ ΜΟΥ,ΕΡΧΟΝΤΑΙ ΟΙ ΕΧΘΡΟΙ ΕΜΟΥ Κ ΤΟΥ ΥΙΟΥ ΜΟΥ".Δε μπορεί ο κ.Βαρθολομαίος κ οι λοιποί Φαναριώτες να έχουν μεγαλύτερη αγάπη από της Παναγίας μας.Μήπως ξεχνάμε τη δήλωσή του για τους αντιπαπικούς Αγίους ότι "υπήρξαν θύματα του αρχεκάκου όφεως και βρίσκονται εις χείρας Θεού";;;EΛΕΟΣ!!!Ας είναι!!
http://voutsinasilias.blogspot.gr/2008/11/12112008.html

Related Posts with Thumbnails