Του Παναγιώτη Αντ. Ανδριόπουλου
Ο Δημήτριος Νατσιός, πρόεδρος του Κόμματος ΝΙΚΗ, που διεκδικεί την είσοδο του στην Ελληνική Βουλή, δεν είναι χθεσινός, ούτε αποτελεί «έκπληξη» για όσους ξέρουμε τον χώρο.
Πρώτα πρώτα είναι μια τηλεοπτική περσόνα, μέσω του τηλεοπτικού καναλιού 4Ε, στο οποίο διατηρούσε επί χρόνια εκπομπή, επομένως απέκτησε μια διόλου ευκαταφρόνητη αναγνωρισιμότητα.Έχει ενδιαφέρον ότι ακόμα και στην προεκλογική περίοδο (μέσα στον Μάϊο) δημοσιεύονταν άρθρα του στην διαδικτυακή πύλη «Πεμπτουσία», που πηγάζει από την Μονή Βατοπαιδίου του Αγίου Όρους.
Ταυτόχρονα, εκινείτο στον παρεκκλησιαστικό χώρο – στο όνομα μιας «καθαρής Ορθοδοξίας» - συμμετέχοντας σε εκδηλώσεις εναντίον αποφάσεων της Εκκλησίας, όπως για παράδειγμα στην ημερίδα των «αποτειχισμένων» κληρικών (Ζήση, Μανώλη, Αγγελακόπουλου κ.α.) που πραγματοποιήθηκε για να πλήξει την Αγία και Μεγάλη Σύνοδο της Ορθοδόξου Εκκλησίας, με τον τίτλο: «Ορθοδοξία και Κολυμπάρι δύο χρόνια μετά. Αίρεση – Καθαίρεση, Ορθόδοξη Αντίσταση».
Ταυτόχρονα, όμως, είχε παρουσία και στον «επίσημο» εκκλησιαστικό χώρο. Αρκετοί μητροπολίτες τον καλούσαν σε «εθνικού» περιεχομένου εκδηλώσεις για να ξεδιπλώσει τον «πατριωτικό» του λόγο.
Αίφνης, θυμόμαστε ότι σε εκδήλωση προς τιμήν των Εκπαιδευτικών, που διοργάνωσε Ιερά Μητρόπολη Πειραιώς το 2012, είχε προκληθεί ως κύριος ομιλητής ο Δ. Νατσιός, ο οποίος «αναφέρθηκε στα δεινά της Ελληνικής παιδείας και στην προσπάθεια όχι μόνο της αποχριστιανοποίησης των σχολείων, αλλά και ευτελισμού του δασκάλου». Παρών, φυσικά, ο μητροπολίτης Πειραιώς Σεραφείμ, ο οποίος προλόγισε την εκδήλωση. Η ομιλία του Δ. Νατσιού μεταδόθηκε απευθείας τόσο από τον Ραδιοφωνικό Σταθμό, όσο και από την Διαδικτυακή Τηλεόραση της Πειραϊκής Εκκλησίας.
Ο Δημήτρης Νατσιός φαίνεται πως …θαύμαζε τον Πειραιώς Σεραφείμ για τις θέσεις του, γι’ αυτό και έγραψε σε κείμενό του, με τίτλο: «Μετά τις παρελάσεις και σχολεία της… υπερηφάνειας;»: «Ο σύγχρονος στύλος της Ορθοδοξίας, μητροπολίτης Πειραιώς Σεραφείμ, σε πρόσφατη επιστολή του-12 Ιουνίου 2015- στην Ι.Κ. του Αγίου Όρους, τόνιζε μεταξύ άλλων και τα εξής: «Η δημόσια προβολή της ομοφυλοφιλίας, εκτός του ότι προσβάλλει την δημοσία αιδώ και την θρησκευτική μας συνείδηση, στέλνει προς τους νέους μηνύματα ανώμαλης σεξουαλικής συμπεριφοράς και αποτελεί τορπίλη στα θεμέλια της ελληνικής οικογένειας και της κοινωνίας με το οξύ δημογραφικό πρόβλημα, αλλά και αιτία ψυχοπαθολογικών διαταραχών στα παιδιά, που θα ανατραφούν από ομοφυλοφιλικά ζεύγη, όπως θα επιδιωχθεί στο επόμενο στάδιο».
Ας μη ξεχνάμε ότι Πειραιώς και Νατσιός πρωτοστάτησαν στην ακύρωση των νέων προγραμμάτων σπουδών για το μάθημα των Θρησκευτικών, προσφεύγοντας στο Συμβούλιο της Επικρατείας.
Στο όχι πολύ μακρινό 2015, στο Ξενοδοχείο Βυζαντινό της Πάτρας έγινε η παρουσίαση του βιβλίου του Δ. Νατσιού με τίτλο "Τα Νεοταξικά βιβλία γλώσσας του Δημοτικού σχολείου και γυμνασίου". Ομιλητές στην εκδήλωση ήταν ο Πρωτοπρεσβύτερος π. Νικόλαος Σκιαδαρέσης, Προϊστάμενος τότε του Ι. Ναού Αγίου Ανδρέου, η Αφροδίτη Σκαλτσά- Δημητρακοπούλου, Μέλος του Δ.Σ. της Ένωσης Καλαβρυτινών Πάτρας και ο ίδιος ο Δημήτρης Νατσιός. Άρα στην Πάτρα έχει …ρίζες η ΝΙΚΗ!
Πρόσφατα, είδε το φως της δημοσιότητας κείμενο του κληρικού της Μητροπόλεως Πατρών Αναστάσιου Γκοτσόπουλου υπέρ της «ΝΙΚΗΣ» του Δ. Νατσιού. Εκεί σημειώνει καθαρά πως ο Νατσιός στηρίζεται από «πνευματικούς ανθρώπους [όπως αυτός τους αντιλαμβάνεται], τους οποίους η εκκλησιαστική συνείδηση [εννοεί την δική του και των ομοϊδεατών του] αναγνωρίζει». Και μας διαβεβαιώνει: «Είναι, επίσης, πολλαπλώς αποδεδειγμένο ότι ο Νατσιός ανέλαβε τη διακονία της ΝΊΚΗΣ κάνοντας υπακοή σε τέτοιους πνευματικούς ανθρώπους. Ας κάνουμε και εμείς υπακοή».
Επομένως, ο Νατσιός είναι «πνευματοκίνητος» (sic).
Αναμφίβολα στηρίζεται και από Μονές του Αγίου Όρους που υπηρετούν την «αντιπατριαρχική ατζέντα»: υπέρ της Ρωσίας, εναντίον της Ουκρανίας, εναντίον των διαχριστιανικών και διαθρησκειακών διαλόγων τους οποίους διεξάγει το Οικουμενικό Πατριαρχείο και άλλα συναφή. Είναι χαρακτηριστικό ότι στο site του κόμματος δημοσιεύεται κείμενο υπέρ του Δ. Νατσιού με την …υπογραφή: Αγιορείτης Μοναχός!
Όμως, η διείσδυση της ΝΙΚΗΣ είναι ευρεία. Αν κανείς κοιτάξει προσεκτικά κάποιους υποψήφιους του κόμματος, θα δει ενδιαφέροντα πράγματα.
Για παράδειγμα: Στην Αχαΐα κατέβηκε ως υποψήφιος βουλευτής ο θεολόγος Παναγιώτης Γκουρβέλος, αδελφός του προϊσταμένου του Μητροπολιτικού Ναού Πατρών Αρχιμ. Αμβρόσιου Γκουρβέλου, στενού συνεργάτη του μητροπολίτου Πατρών Χρυσοστόμου.
Γράφτηκε και λέχθηκε ότι η «βάση» της ΝΙΚΗΣ είναι η Βόρεια Ελλάδα, λόγω του ότι εκεί δραστηριοποιείται ο αρχηγός της. Όμως, η ΝΙΚΗ τα πήγε περίφημα στις εκλογές της 21ης Μαΐου στην Αχαΐα, χάρη σε οικογένειες με ιερείς και επιρροή στον εκκλησιαστικό χώρο (Γκοτσόπουλου, Γκουρβέλου κ.α.). Έλαβε 6.641 ψήφους και ποσοστό 3,71%, κάτι που σημαίνει πως αν είχε μπει στη Βουλή, θα εξέλεγε βουλευτή.
Πολλά από τα ονόματα των υποψηφίων βουλευτών της ΝΙΚΗΣ, αλλά και στελεχών της, θα τα συναντήσει εύκολα κανείς σε «ανοιχτές επιστολές» προς την Εκκλησία της Ελλάδος, όπως για παράδειγμα την επιστολή για το «Ουκρανικό ζήτημα» (5-10-2019), δια της οποίας καλούσαν την Ι. Σύνοδο να μην αποδεχθεί την Αυτοκεφαλία που χορήγησε το Οικουμενικό Πατριαρχείο στην Εκκλησία της Ουκρανίας.
Ο Δημήτρης Νατσιός είναι επομένως «πολυσυλλεκτικός» στον εκκλησιαστικό χώρο. Δεν ελκύει μόνον «παρεκκλησιαστικούς» ή «παλαιοημερολογίτες», αλλά και ανθρώπους οι οποίοι έχουν θέση και ρόλο στην διοίκηση της Εκκλησίας.
Όσοι υποτίμησαν – εδώ και αρκετά χρόνια – αυτή τη «μαγιά», τώρα …αναρωτιούνται. Φαίνεται πως δεν έχουν μάθει να διαβάζουν σωστά την πραγματικότητα.
5 σχόλια:
Εξαιρετική ανάλυση
Αχ...
Κρίμα αργά ξυπνησαμε
Αφού ο κ.Ανδριόπουλος απορρίπτει την Νίκη(καλώς-κακώς είναι άλλο θέμα), τότε ποιο κόμμα προτείνει να ψηφίσουμε;;;;
Κακώς απορρίπτει την Νίκη.
Και έστω ότι όλα αυτά που ισχυρίζονται όλοι(πχ ρωσοφιλία κλπ) είναι αληθή, εμείς τι πρέπει να κάνουμε όταν κατεβαίνει στις εκλογές κάποιος φίλος ή συγγενής μας με τη νίκη;; ψηφίζουμε ΝΙΚΗ ή Όχι?
Με αυτή τη λογική που έχουν πολλοί επώνυμοι τε και ανώνυμοι πρέπει να μην ψηφίσουμε νίκη όταν κατεβαίνει φίλος ή συγγενής μας....
Δημοσίευση σχολίου