Κυριακή 29 Σεπτεμβρίου 2019

Ο ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΠΑΠΑΔΕΡΟΣ ΑΠΟΚΑΛΥΠΤΕΙ ΕΝΑ ΝΤΟΚΟΥΜΕΝΤΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΡΑ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ


Αλέξανδρος Κ. Παπαδερός
Δρ. Φιλοσ., Δρ.Θεολ.h.c.

Αγαπητέ μου κ. Ανδριόπουλε, 
Ένα θερμό ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ σας εκφράζω για την εμπεριστατωμένη αναφορά σας στις τελετές «επανακομιδής της Τιμίας Κάρας του Αποστόλου Ανδρέου του Πρωτοκλήτου από τη Ρώμη στην Πάτρα στις 26 Σεπτεμβρίου 1964». Υπάρχει μια σχετική «λεπτομέρεια», την οποία θα μου επιτρέψετε να υπενθυμίσω. 
«Η Ορθοδοξία στην Τηλεόραση» είναι ο τίτλος σχετικής παραγράφου σε βιβλίο μου.1  Ως αναγκαία εισαγωγή στο παρόν σχόλιό μου αντιγράφω από το βιβλίο αυτό τα ακόλουθα: 
¨Όταν ιδρύθηκε ο μεγάλος κρατικός τηλεοπτικός σταθμός Zweites Deutsches FERNSEHEN (ZDF), δηλαδή η 2η Γερμ. Τηλεόραση, με έδρα το Μάιντς, πρώτος Intendant (Γενικός Διευθυντής) εκλέχθηκε (12 Μαρτίου 1962) ο Karl Holzamer (1906-2007), Καθηγητής μου της Φιλοσοφίας στο Πανεπιστήμιο Johannes Gutenberg, στην πόλη του Μainz. Στο Aνώτερο Σεμινάριο Φιλοσοφίας που διηύθυνε μετείχαμε τότε, αν θυμούμαι καλά, 17 σπουδαστές, μερικοί από διάφορες χώρες. 
Ήρθε στο σεμινάριο για τελευταία συνεδρία και αποχαιρετισμό. Η συγκίνηση ήταν μεγάλη. Κάποια στιγμή μας λέγει: Θα ήθελα να με συνοδεύσετε στο νέο μου Γραφείο… Περπατήσαμε ως κάτω στην πόλη, όπου ήταν τα πρώτα Γραφεία της νεοσύστατης Τηλεόρασης. Συνεχίσαμε να κουβεντιάζουμε όρθιοι, ώσπου διέκοψε τη συζήτηση και λέγει: Για μια στιγμή. Δεν έχω ακόμη κανένα συνεργάτη. Δεν έρχεσθε σεις, να αποτελέσετε το πρώτο επιτελείο μου; Κοίταξε γύρω - γύρω και άρχισε να μοιράζει οφίκια.
Όταν ήρθε η σειρά μου, λέγει: Εσύ είσαι Ορθόδοξος – αρμοδιότητά σου είναι η του Επιστημονικού Συμβούλου για τον ΚΟΣΜΟ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ! Έτσι απλά, η Ορθοδοξία εισήλθε στον μεγάλο εκείνο Τηλεοπτικό Σταθμό! Αυθόρμητα, ανεπαίσθητα θα έλεγε κανείς, άνοιξε για την Ορθοδοξία ένα μεγάλο τηλεοπτικό παράθυρο.
Με τη νέα αυτή ιδιότητα του Επιστημονικού Συμβούλου μίλησα μερικές φορές από τον τηλεοπτικό αυτό Σταθμό για διορθόδοξα και οικουμενικά θέματα. Χάρη στην ίδια ιδιότητα εισηγήθηκα, καλύφθηκαν και προβλήθηκαν ιστορικά γεγονότα:
Η μεγάλη παραγωγή 1000 Jahre Athos - 1000 χρόνια Άθως (οι μόνοι, στους οποίους επιτράπηκε είσοδος τηλεόρασης, χάρη στην παρέμβαση που είχα ζητήσει από τον μακαριστό Πατριάρχη Αθηναγόρα), η Γ΄ Πανορθόδοξη Διάσκεψη στη Ρόδο, η συνάντηση Πάπα και Πατριάρχη στα Ιεροσόλυμα, και άλλα.
Πάτρα: Σχετικό τηλεγράφημά μου προς τον αείμνηστο Μητροπολίτη Κωνσταντίνο δεν είχε θετικό αποτέλεσμα. Ωστόσο έφερα το Συνεργείο από το Mainz, που κάλυψε λεπτομερώς το σημαντικότατο αυτό διεκκλησιαστικό γεγονός της επανακομιδής και το έκαμε γνωστό όχι μόνο στη Γερμανία. 
Θα ήταν νομίζω μια καλή ιδέα να ζητηθεί αρμοδίως αντίγραφο της σχετικής ταινίας από το Μainz, να γίνει μεταγλώττιση και να αξιοποιηθεί εκείνη η σημαντική καταγραφή.
____________________
1. Ἀλέξανδρος Κ.. Παπαδερός, Μέ τόν Κισάμου καί Σελίνου Εἰρηναῖον έπί τραχείας ὁδοῦ. Τά τῆς γενέσεως τῆς Ὀρθοδόξου Ἀκαδημίας Κρήτης. Τεκμήρια. Θεσσαλονίκη 2014, σελ. 497 εξ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Related Posts with Thumbnails