Ο Γιώργος Μπογδανόπουλος είναι από τις σπάνιες περιπτώσεις των εικαστικών που διαπρέπουν σε ζωγραφική και αγιογραφία ταυτόχρονα.
Αστικός και λαϊκός ταυτόχρονα. Αγιογράφος και καρναβαλιστής. Ζωγραφικά έργα του κοσμούν τα ιστορικά Κελλάρια της ACHAIA CLAUSS και βυζαντινές εικόνες γεννήθηκαν απ' τα χέρια του για λογαριασμό του Μουσείου Μπενάκη.
Αγιογραφεί με τις παλιές τεχνικές με αβγοτέμπερα και στιλβωμένα φύλλα χρυσού και ζωγραφίζει για το Καρναβάλι για να «εμφανιστεί» ζωντανά στο δρόμο.
Τώρα που το σκέφτομαι ένα πράγμα «λείπει» από τον Μπογδανόπουλο της αγοράς, ο οποίος ασχολείται με τα κοινά από πάντα, με την αρχαιότροπη έννοια: η street art. Η ακριβή τέχνη του να κοσμήσει εξωτερικά σχολεία, δημόσια κτήρια και ό,τι άλλο …χωράει αυτό το είδος της τέχνης.
Ο Γ. Μπογδανόπουλος είναι ο σημαντικότερος, κατά τη γνώμη μου, ζωγράφος της Πάτρας αυτή τη στιγμή και ένας από τους πλέον διακεκριμένους της χώρας.
Σήμερα έχουμε την τύχη να παρουσιάσουμε ένα ανέκδοτο έργο του. Μια θαυμάσια προσωπογραφία του μακαριστού Μητροπολίτου Πατρών Νικοδήμου Βαλληνδρά, από την εκδημία του οποίου συμπληρώθηκαν χθες, 15 Νοεμβρίου 2019, έντεκα χρόνια.
Ο Γιώργος Μπογδανόπουλος εμπνεύσθηκε, προφανώς, από την φωτογραφία του μακαριστού Δεσπότη στις περίφημες εκδοτικές σειρές "Μνημεία Εκκλησιαστικής Μουσικής" και «Σύμμεικτα Εκκλησιαστικής Μουσικής», που επιμελήθηκε ο Μανόλης Χατζηγιακουμής, ο οποίος «έστησε» και την συγκεκριμένη ιλαρή φωτογραφία. Χάρη σ’ αυτή την ξεχωριστή φωτογραφία, έχουμε πια και μια ολωσδιόλου μοναδική προσωπογραφία, από τον χρωστήρα ενός μαΐστορα-ζωγράφου.
Π.Α.Α.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου