Του Παναγιώτη Αντ. Ανδριόπουλου
Με την εκδημία του Πατριάρχου Αντιοχείας Ιγνατίου Δ' έκλεισε μια ολόκληρη εποχή για το παλαίφατο Πατριαρχείο της Αντιοχείας.
Για τη σημασία του πολυσχιδούς έργου του μπορείτε να διαβάσετε τις θαυμάσιες αναλύσεις του Roni Bou Saba στο νυχθημερόν και της Μαρίας Αντωνιάδου στο ΒΗΜΑ.
Προσωπικά θα ήθελα να σταθώ σε δύο πτυχές της 33χρονης Πατριαρχείας του, οι οποίες και έγιναν στόχος από ακραίους "ορθόδοξους" φονταμενταλιστές εδώ στην Ελλάδα αυτές τις μέρες.
Το πρώτο είναι ότι ο Πατριάρχης Ιγνάτιος ήταν τάχα ανθέλλην και αραβιστής.
Για όσους γνωρίζουν από κοντά τα πράγματα το Πατριαρχείο Αντιοχείας σήμερα διαθέτει εκατοντάδες ελληνοσπουδαγμένους και ελληνομαθείς κληρικούς (επισκόπους, ιερείς και διακόνους), οι οποίοι με διάφορες υποτροφίες ήλθαν στην Ελλάδα και σπούδασαν κυρίως θεολογία, εκπόνησαν διδακτορικές διατριβές, συνδέθηκαν πνευματικά με το Άγιον Όρος, μετέφεραν κυριολεκτικά πρακτικές και αντιλήψεις της Ελλαδικής Εκκλησίας στην δικαιοδοσία του Πατριαρχείου Αντιοχείας. Σε σημείο - και πάλι για όσους γνωρίζουν - που αυτή η μετακένωση ήταν άκριτη και πολλά ...περίεργα, των εσχάτων ημερών, Ελλαδικά θεολογικά ή λειτουργικά στοιχεία να γνωρίσουν άνθηση σε περιοχές του Πατριαρχείου Αντιοχείας στις οποίες διακονούσαν ελληνομαθείς κληρικοί.
Ο Πατριάρχης Ιγνάτιος ουδέποτε εμπόδισε κάποιον Αντιοχειανό να σπουδάσει στην Ελλάδα. Αντιθέτως ήταν αυτός που καθιέρωσε την διδασκαλία των Ελληνικών στη Θεολογική Σχολή του Μπαλαμάντ, που ο ίδιος ίδρυσε και ήταν αυτός ο οποίος μετακαλούσε ευχαρίστως δεκάδες θεολόγων κληρικών και καθηγητών από την Ελλάδα προκειμένου να διδάξουν στους φοιτητές του Μπαλαμάντ. Ο κατάλογος είναι μακρύς...
Το δεύτερο χαρακτηριστικό της Πατριαρχείας του μακαριστού Ιγνατίου, που θα ήθελα να υπογραμμίσω, είναι ο διάλογος.
Σημειώνει η Μαρία Αντωνιάδου στο άρθρο της στο ΒΗΜΑ:
"Ο διάλογος με τους Ρωμαιοκαθολικούς αποτελούσε μία από τις επιλογές του και στόχος του ήταν πάντα η διατήρηση της χριστιανικής παρουσίας στη Μέση Ανατολή γι αυτό και συναντήθηκε με Πάπες και Καρδιναλίους και όταν άλλοι «έτρεμαν» ο ίδιος προλόγιζε το βιβλίο του Καρδιναλίου Ιωσήφ Ράτσιγκερ και σημερινού Πάπα Βενεδίκτου του ΙΣΤ'".
Ο Ιγνάτιος δεν ήξερε από οικουμενισμούς και τα τοιαύτα. Ήξερε πολύ καλά πού πατά και πού βρίσκεται. Και σε μια τέτοια εύφλεκτη περιοχή δεν μπορεί να υπάρχει άλλος δρόμος από τον διάλογο. Ήταν γι' αυτόν αυτονόητο. Αφήνω που θεωρώ πως πίστευε πραγματικά ότι ο διάλογος είναι μονόδρομος για τους χριστιανούς.
Ο μακαριστός Πατριάρχης δεν υπολόγισε τις όποιες "αντιδράσεις", κυρίως εκτός του Πατριαρχείου, για την προσήλωσή του στον διάλογο. Και μας άφησε αυτή την πολύτιμη παρακαταθήκη. Η υπόθεση του διαλόγου και της καταλλαγής μεταξύ των χριστιανών είναι πρωταρχικό καθήκον, δεν είναι πολυτέλεια, αλλά ανάγκη. Πρέπει να διεξάγεται με όποιο κόστος και κυρίως μη υπολογίζοντας τις αντιδράσεις όσων ακραίων θέλουν να δυναμιτίζουν εκ των έσω την Ορθοδοξία, επιδιώκοντας μια ιδιωτική πίστη, κλεισμένη στους τέσσερις τοίχους της οργάνωσής τους που την βαφτίζουν "ομολογιακή".
Και νομίζω πώς αν και "οικουμενιστής" δεν πήγε ποτέ στο Βατικανό.
Ο Αντιοχείας Ιγνάτιος χάραξε δρόμους. Είθε ο διάδοχός του να βαδίσει τοις ίχνεσιν αυτού.
24 σχόλια:
Αδερφέ Παναγιώτη,
Θα ήθελα να μας πείτε με απλά λόγια καρδίας, ποιά είναι γιά εσάς προσωπικά, τα διακριτικά της πραγματικής ομολογίας Ορθοδόξου πίστεως;
δεν ξέρω ποια είναι για τον Παναγιώτη, αλλά η ερώτηση μου είναι πιο ωραία και από το ερωτηματολόγιο του αγαπητού Πρόυστ. λοιπόν, τα ΔΙΑΚΡΙΤΙΚΑ της ορθοδόξου πίστεως είναι πολλά. αυτά που φαίνονται από απόσταση 100 μέτρων, εκείνα που φαίνονται από 50 μέτρων και τα άλλα που φαίνονται από πολύ κοντά- όσο πιο κοντά μπορεί ένας πιστός.. "ορθόδοξος".
από 100 μέτρα είναι σίγουρα τα πράσινα μαλλιά δεμένα για τους άνδρες και πλεξούδα για τις γυναίκες. συνήθως συνοδεύεται ένα ορθόδοξος ανδρικό πρόσωπο με κάτι παράξενες κατακόκκινες γεννιάδες βαμμένες.
από 50 μέτρα διακρίνονται άλλα "διακριτικά" της ορθοδόξου πίστεως. πρόκειται για μεγάλα φρύδια στις γυναίκες- προσοχή υπάρχει και η απομίμηση εκ Γαλλίας που το κάναν μόδα να μην βγάλουν τα φρύδια, λόγω γούστου όχι Ορθοδόξου πίστεως!
στους άνδρες μουστάκια τεράστια, και εδώ πρέπει να είναι κανείς προσεκτικός από την απομίμηση και για σιγουριά πρέπει να κεράσει τον τύπο με τα διακριτικά μια ψαρόσουπα τώρα πριν του Αγίου Σπυρίδωνος και να μετρήσει πόσους πόντους πάνε οι τρίχες κάτω στο κουτάλι. αλλιώς κινδυνεύουμε από σατανική παραπλάνηση... έχουμε και γιορτές σύντομα και θα πρέπει να κοινωνάμε ορθόδοξα!
τα από κοντά διακριτικά απαιτούν πολλή προσοχή. η απομίμηση εξ αριστερών είναι τόσο καλή που μας μπερδεύει πλέον. αλλά καλό είναι να έχουμε για να αποφύγουμε την απομίμηση καλό φως- όχι κεριά- και απαλά σεντόνια- κατά προτίμηση μεταξένια- και όχι μάλλινα για να μην μπερδευτούμε!
αυτά είναι τα Διακριτικά της Ορθοδόξου Πίστεως.
με αγάπη,
ο πιστός...
Το να είσαι άκακος σαν το αρνάκι. Και ανεξίκακος. Και να αγαπάς τον ''πλησίον'' σου σαν τον εαυτό σου. Αυτό. Λίγο είναι; Όλα τα άλλα είναι ιδεολογήματα, συρματοπλέγματα και ηλεκτροφόρα καλώδια και διαιρέσεις και μπερδέματα. Που δεν τα θέλει ο Θεός. Και που τα θέλουν οι άνθρωποι. Για να δικαιώνονται.
Και προφανως σε ολες τις συνοδους οι επισκοποι εκλεγουν τους επισκοπους και τους προκαθημενους κατοπιν φωτισμου του Αγιου Πνευματος με τα κριτηρια που λεει ο 10 και 28 . Μα ειναι ολοφανερο οτι αν ο Χριστος ξαναρχοταν για λιγο θα ελεγε στον κοσμο . Να βρε . Σαν τον Βαρθολομαιο θελω να ειστε σαν τον Βενεδικτο δαν τον Ιερωνυμο σαν τον Χριστοδουλο και ετσι . Μαλιστα θα επιτιμουσε τους Παυλο . ιωαννη , Πετρο κλπ που δεν δειξαν τοση αγαπη οσο οι ανωτερω αναφερομενοι . Και βεβαια στους 2 μεγαλους Βαρθολομαιο και Βενεδικτο θα τους ελεγε . Αχ βρε να μην υπαρχουν βιντεο τοτε να βιντεοσκοπουνταν η αρχιιερατεια σας και αντι παραβολων να διδασκοταν η ζωη σας και η δραση σας σαν παραδειγμα . Μα ειναι ολοφανερο οτι ειδικα το big 5 των προκαθημενων των λεγομενων πρεσβυγενων εδρων πληρουν τα νωρισματα που θετει για τους χριστιανους ο 10 και 28 . Α.Μ Υ.Γ Μερικοι βεβαια σχολιογραφοι θεωρωντας οτι ο Χριστος λεγοντας την παραβολη του καλου Σαμαρειτη ενοουσε σαν καλους σαμαρειτες τους εν γενει προκαθημενους παλαιας και νεας ρωμης επιτιθενται σε εναν μακαριτη επισκοπο επαρχιακης μητροπολης τον Καντιωτη γιατι προφανως θεωρουνε οτι δεν πληρουσε τα πιο πανω κριτηρια . Ενω οι μεγαλες μιτρες και οι μεγαλες τιαρες μιμητες Χριστου καλυτεροι και του Ιωαννη . Τι να πεις
@9 Δεκεμβρίου 2012 11:05 μ.μ.
Με, ή και χωρίς, την άδεια του αδερφού, σου απαντώ: Το Σχοινοβατείν...
Πρός @10 Δεκεμβρίου 2012 10:28 π.μ.
Αδερφέ,
η πρώτη και η μοναδική, oι άλλες όλες είναι αποτέλεσμα της εντολής αυτής, είναι να αγαπήσεις τον Θεό με όλη σου την καρδιά.
Εντολή πρώτη λέει ο Χριστός “Αγαπήσεις Κύριον τον Θεό σου εξ όλης της ψυχής σου, εξ όλης της καρδίας σου, εξ όλης της ισχύος σου και εξ όλης της διανοίας σου".
Και δεύτερη εντολή, δεύτερη εντολή όμοια με την πρώτη, η οποία βγαίνει μέσα από την πρώτη είναι το να αγαπήσεις τον πλησίον σου ως εαυτόν. Τα άλλα όλα είναι αποτελέσματα.
Εσείς αδερφέ, "πηδήσατε" κατευθείαν στή δεύτερη εντολή. Αυτό δεν είναι πραγματική ομολογία Ορθοδόξου πίστεως, αλλά νοθή.
Δεν είναι λατρεία στόν Θεό, αλλά αρετολατρεία.
Είναι το λατρευτικό τυπικό των αλλοδόξων.
Βρίσκονται εκτός εαυτού και ο διαβολέας, ο όποίος είναι ο ίδιος εκτός εαυτού, ενώνει όλους εκείνους που βρίσκοντε εκτός εαυτού, .
Ουαί κι αλλοίμονον αδερφέ, αν θέλεις να ανήκεις σ' αυτούς!
@ Ανώνυμο 10 Δεκεμβρίου 2012 12:06 μ.μ.
Από δω το πας, από κει το φέρνεις, πάλι στο είδαλμά σου τον Καντιώτη κόλησες.
Πέρα απ' τα αστεία, η Εκκλησία είχε κι έχει και θα έχει επισκόπους σαν τον μακαριστό Αντιοχείας, τον Πατριάρχη Αθηναγόρα, και άλλους που είναι λίγο έως πολύ γνωστοί. Ελπίζω μόνον ο Θεός εφόσον μας πήρε έναν να μας φέρει δύο σαν τον μακαριστό Ιγνάτιο. Τους έχουμε ανάγκη. Αρκετοί είναι οι Δεσποτάδες, αρκετοί οι Μητροπολιτάδες, αλλά οι πραγματικοί επίσκοποι δεν είναι αρκετοί. Όχι πως δεν υπάρχουν, αλλά θα έπρεπε να υπερισχύουν ή να βρίσκονται τουλάχιστον σε σημαντικές μητροπόλεις αυτοί, και όχι άλλοι που ζημιώνουν και εξευτελίζουν την Εκκλησία (ονόματα δυστυχώς δεν χρειάζονται, είναι αρκετά famous).
Ο Θεός να αναπαύσει την ψυχή του μακαριστού επισκόπου και να δώσει και σε εμάς λίγη από τη Χάρη Του.
@4:25
Υπάρχουν όμως κι αυτοί που είναι προσκολλημένοι στη πρώτη εντολή και η αγάπη τους προς τον Θεό έχει αποκτήσει οπαδικό χαρακτήρα (κάτι σαν ΠαναθηναΪκός - Ολυμπιακός), με συνέπεια να έχουν απεμπολήσει εντελώς τη δεύτερη.
Επωνυμε των 5 και 41 ινδαλματα εχω . Δεν θα επρεπε να εχω αλλα υποκριτης δεν ειμαι εχω λοιπον . Αλλα δεν προερχοντε απο τον εκκλησιαστικο χωρο . Προερχονται απο τον χωρο του ροκ και του αθλητισμου . Και πολλοι εχουν ινδαλματα αλλα δεν το λενε . Εμμονη με τον Καντιωτη δεν εχω . Το λες σαν κατηγορια συνεχεια τον θαυμασμο μου οχι ειδωλοποιηση αλλα θαυμασμο για μια οντως αναγνωρισμενη απο πολλους αγωνιστικη μορφη της εκκλησιας . Εγω λοιπον θαυμαζω απο την εκκλησια τους χωριατοεπισκοπους οπως τον Μυριηλ απο τους Αθλιους και οχι τις κοσμοπολιτικες μιτρες . Γουστο μου . Για Αθηναγορα η Ιωακειμ τον Γ ηταν σπουδαιοι πολιτικοι αλλα πληρως εκκλσιστικοι δεν ηταν . Για τον προσφατα κοιμηθεντα Πατριαρχη Αντιοχειας αγνοουσα την υπαρξη του οποτε δεν εχω γνωμη . Φυσικα ο Θεος να αναπαυσει την ψυχη του . Και αυτον και ολους μας οταν πεθανουμε . Αλλα μια που μου εχεις κανει πολλες προσωπικες επιθεσεις χωρις ποτε να πω κατι εναντιον σου και οι επιθεσεις σου εχουν να κανουν μονο με το γεγονος οτι ειπα μερικα καλα λογια για εναν οντως εργατη του ευαγγελιου εχω να παρατηρησω κατι . Αν καποιος κανει μια εστω και ελαφρια κατηγορια κατα του Φαρου η του Βαρθολομαιου η του Θερμου απευθειας εξανιστασαι . Γουστο σου και καλα κανεις . Οταν ομως καποιοι σε αυτο το μπλογκ μιλησαμε εναντιον αυτων που παρουσιασαν στο Χυτηριο τον Χριστο σαν ομοφυλοφιλο και μαλιστα διαχωρισαμ την θεση μας απο την Χρυση Αυγη εσυ μας χαρακτηρισες χριστιανουληδες . Και δεν βρηκες ουτε μια λεξη εναντιον αυτων που παρουσιασαν τον Χριστο σαν ομοφυλοφιλο . Παλι γουστο σου . Αλλα ο καθε ανθρωπος θυμωνει οταν του βρισουν κατι πολυτιμο . Ειναι φυσικη αντιδραση . Ο φιλαθλος την ομαδα του , ο ερωτευμενος την κοπελα του , η μητερα το παιδι της κλπ . Ο απαθης δειχνει οτι δεν τον νιαζει . Εσυ εμεινες απαθης με τις υβρεις κατα του Χριστου . Ωστοσο δηλωνεις κοντα στα εκκλησιαστικα . Αλλα ειναι ολοφανερο οτι θεωρεις πιο πολυτιμο για εναν χριστιανο τον Βαρθολομαιο πχ η τον Φιλοθεο Φαρο πχ απο τον ιδιο τον Χριστο . Ουτε καν ζητησες τον αφορισμο των συντελεστων της παραστασης . Οχι μετρο λογοκρισιας αλλα εκκλησιαστικο μετρο . Αρα θεωρεις πελεκανε που προφανως εχεις σχεση με τα θεολογικα οτι αυτοι που βγαλαν τον Χριστο ομοφυλοφιλο μπορουν να κοινωνανε το σωμα και το αιμα του ενω ο Σωτηροπουλος που απλως ειχε μια αντιδικια με εναν ανθρωπο ας ηταν και αρχειεπισκοπος οχι . Αρα στο δικο σου κοσμοειδωλο η εκκλησια ειναι κατι που εχει να κανει με καποιους ισχυρους πολιτικους ρασοφορους αλλα οχι με τον ιδιο τον Χριστο . Αυτος ειναι μπαναλ . Δεν πειραζει εμας που ποτε δεν ειχαμε την οποιαδηποτε επαγγελματικη σχεση με την εκκλησια ο Χριστος μας καλυπτει . Οι μεγαλοι εκπροσωποι του που προιστανται μεγαλων αυτοκρατορικων εδρων που στο περασμα των αιωνων στειλαν στον αλλο κοσμο κυριολεκτικα και οχι μεταφορικα αμετρητο πληθος ανθρωπων οι μεγαλοι λοιπον εκπροσωποι του μας ειναι αδιαφοροι . Και ας τους γλυφουν εδαφιαια οι πασης φυσης μπιζνεμεν για να ονομαστουν θεραποντες ειτε του Βατικανου ειτε του Φαναριου και ετσι να κλεινουν και δουλειες καλυτερα . Οι τελευταιοι εκτος απο αδιαφοροι μας ειναι και εχθρικοι . Απλως αν πηγαινεις για παπας οπως υποπτευομαι διαλεξε στρατοπεδο . Η με τον Χριστο η με τους μεγαλους αρχοντες . Α.Μ
Πρός @ 6:55 μ.μ.
Αδερφέ, δεν πρόκειται γιά ανθρώπους που έχουν προσκολληθεί στην πρώτη εντολή. Εκείνος που αγνοεί την δεύτερη εντολή, στήν ουσία ούτε η πρώτη τον ενδιαφέρει.
Εκείνος που δεν θέλει να προχωρήσει στον απαιτητικό δρόμο της εξ όλης της καρδίας αγάπης πρός στόν Θεό που κοστίζει πολλά, κλείνεται στόν εξωτερικό θρησκευτικό τύπο που δεν κοστίζει τίποτε.
Δηλαδή, είναι σε παρόμοια κατάσταση εκτός εαυτού, όμοιος με τον τύπο του αρετολάτρη.
Από την μία έχουμε τους αρετολάτρες και από την άλλη τους τυπολάτρες. Δύο παρατάξεις που συγκρούονται μεταξύ, διότι στην ουσία έχουν διασπαστεί από το Σώμα του Χριστού, την Εκκλησία.
Δεν ομολογούν Ορθόδοξα, ούτε οι μεν ούτε οι δε.
@ Ανώνυμο 10 Δεκεμβρίου 2012 8:42 μ.μ.
Φίλτατε, όλα σου τα σχόλια περιέχουν επαίνους υπέρ του μακαριστού Φλωρίνης, σχολιάζεις σχεδόν σε όλες τις αναρτήσεις της Ιδιωτική Οδού, άρα, το να έχεις ινδάλματα "από το χώρο του ροκ και του αθλητισμού", δεν παίζει. Δεν χρειάζεται να κρύβεσαι πίσω από "κουλ" σχόλια και στην επόμενη σειρά να παρουσιάζεις αγωνιστή μουρλές σαν τον Καντιώτη. Προσωπικά δεν τάσσομαι με κανέναν, αλλά αναγνωρίζω το αντικειμενικά σπουδαίο άργο κάποιων ανθρώπων όπως ο π. Φάρος ή ο Πατριάρχης Βαρθολομαίος, και νομίζω πως είναι ντροπή για εμάς ως Χριστιανούς κυρίως να τους βρίζουμε χωρίς να έχουμε ιδέα ποιοί είναι ή τι έργο επιτελούν.
Οπότε το να αποδεχτώ το Χριστό που "εσείς" πιστεύετε, βρίζοντας την Εκκλησία Του και όποιον διαφωνεί με την ελέω Θεού μεγαλειότητά "σας", δεν θέλω. Την Εκκλησία που δεν μπορεί να προστατέψει ο Θεός και χρειάζονται στρατόπεδα "αγίων" και οπάδών ψυχωτικών γεροντάδων για να τη σώσουν, δεν τη θέλω.
Τέλος πάντων, πολλά είπαμε στις 12 τα μεσάνυχτα. Άντε καληνύχτα και γκοντ μπλες.
Σε ενα εχεις δικιο . Οτι πέον δεν εχω ινδαλματα ουτε απο ροκ ουτε απο αθλητικα . Πριν μερικα χρονια ειχα . Αλλα αξιες απο αυτους τους ακρως συναγωνιστικους 2 χωρους παντα θα παραδεχομαι . Δεν εβρισα κανεναν . Και απο τον Φαρο παραδεχτηκα 1 κουβεντα που ειπε . Οταν τον ρωτησαν γιατι δεν πηγε για δεσποτης τους απαντησε οτι για να μπεις στην μαφια πρεπει και συ να γινεις μαφιοζος . Αρα συμφωνα με την λογικη καποιων ο Φαρος ειναι προτεσταντιζων . Φυσικα για μενα ηταν το πιο ορθοδοξο σχολιο που εκανε ποτε . Γιατι ηταν αληθινο και οτι ειναι αληθεια ειναι του Θεου . Κατα τα αλλα ο συγκεκριμενος που εχω δει συνεντευξεις του στην TV ειναι πιο Αμερικανος απο το baseball . Aκομη και η προφορα του . Τωρα με τον Χριστο καθ την εκκλησια παιζει το εξης . Οσοι αναγνωριστηκαν αγιοι ορθως για μενα οσο ζουσαν ειχαν χαρακτηριστει αντιεκλησιαστικοι . Ολοι . Χρυσοστομος . Νικοδημος Αγιορειτης , Στουδιτης , Μαξιμος ολοι . Και ο Αθανασιος ο συνονοματος μου περασε καποια χρονια εξορια . Στις μερες μας βεβαια οι αιρετικοι ειναι πιο μαγκες απο τους Νεστοριο και ετσι . Συμφωνουν απολυτα με το δογμα γιατι δεν ειναι κοροιδα να χασουν τη δουλεια τους που οπως ειπε παλι ο Φαρος σωστα οταν δεν την πιστευουν ειναι μια θεατρικη παρασταση αλλα στην πρακτικη ακυρωνουν πληρως το ευαγγελιο . Και ετσι παλι αιρετικοι ειναι γιατι ειναι σα να λενε στον Χριστο πως οτι ελεγε 3 χρονια τζαμπα τα ελεγε . Τελος παντων . Αφου και ο Χρυσοστομος και οι αλλοι διναν βαση στο να εισαι πρωτα και κυρια καλος ανθρωπος αρα ειχαν δικιο . Γιατι δεν ειναι δυνατον να εισαι αδικος , κλεφτης , συκοφαντης αλλα να υποστηριζεις οτι ως δια μαγειας θα φτασεις στην θεωση . Για αυτο φυσικα τους εξορισαν . Τωρα απλως την ατιμια οι μεγαλες μιτρες της εδωσαν θεολογικη καλυψη . Χωρις φυσικα να πειραξουν το δογμα . Για αυτο ειναι οι θεολογοι . Για να τα μπερδευουν σαν τους δικηγορους . Οσο για την γεροντολαγνεια εχει βγαλει μαλια η γλωσσα μας να την αποριπτουμε . Και μην περηφανευαισε που και γω και αλλοι καμια φορα φαινομαστε απολογητικοι απεναντι σου . Την φορα που θα απολογηθεις σε επαγγελματιες του κληρου δεν θα βρεις απεναντι σου ανθρωπους να κουβεντιαζονται . Με την μια σβησιμο . Και μια συμβουλη . Οταν σε βριζει καποιος με ψευδωνυμο βυζαντινου στρατηγου επειδη εκανες σχολια σε μια αναρτηση μην ζητας συγνωμη . Να ζητησει αυτος που εβρισε . Καληνυχτα και απο μενα . Α.Μ . Υ.Γ . Στην αρχη του σχολιου εκει που ηθελα να γραψω πλεον δεν εχω ινδαλματα εγραψα πεον δεν εχω ινδαλματα . Ατιμο πληκτρολογιο .
Τωρα που το σκεφτομαι ηρεμα για τον διαξιφισμο με τον πελεκανο και αλλους αλληλοστεναχωριομαστε για να περασουμε την αποψη μας . Χωρις ολοι εμεις που αλληλοκατηγορουμαστε να γνωριζομαστε καν . Δεν ξερουμε αν αυτος που διαφωνουμε σφοδροτατα ειναι ψηλος η κοντος . λιγνος η χοντρος , φαλακρος η με μαλια . Ας πεσουν οι τονοι αν ειπα καμια κουβεντα παραπανω ζητω συγνωμη απο οποιον στεναχωρησα . Α.Μ
@ Ανώνυμο 11 Δεκεμβρίου 2012 2:19 π.μ.
Άντε παλι δογματική μέσω internet.
Ο Χριστός είπε στον νομικό ότι η πρώτη εντολή είναι να αγαπήσεις το Θεό με όλη την καρδιά, την ύπαρξη και τη διάνοιά σου. Ως αποτέλεσμα αυτου έρχεται και η αγάπη για τον πλησίον, που τον αγαπάς όπως τον εαυτό σου. Προτεσταντίζων (που συνέχεια γράφεις λες και ξέρεις τι είναι) είναι να δέχεσαι ότι μόνο η αγάπη προς τον πλησίον θεώνει. Γι' αυτό ο Λούθηρος πήγαινε πόρτα πόρτα για να ελέγξει τους πιστούς να δει αν διαβάζουν τη Γραφή όσο πρέπει, αν προσεύχονται όσο πρέπει, αν αγαπιούνται όσο πρέπει, κ.λπ.. Εφόσον τηρείς το δεκάλογο, σώθηκες. Η Ορθοδοξία όμως τονίζει την αγάπη προς το Θεό, διότι μόνο με την ανεξάντλητη αγάπη Του θα μπορέσουμε να αγαπήσουμε τον εαυτό μας και τους άλλους. Γι' αυτό και τα μοναστήρια μας είναι τόποι προσευχής και όχι φιλανθρωπικά σωματεία. Διότι η Ορθοδοξία δίνει βάση στη σχέση με το Θεό, απόρροια της οποίας είναι και η σχέση με τον άνθρωπο.
Προτεσταντίζων και την μόδας είναι να μη δέχεσαι την ιερωσύνη, ή, σε πιο light έκδοση, να βρίζεις τους παπάδες και τους δεσποτάδες και τους μοναχούς, ως δήθεν αναχρονιστικούς και φονταμενταλιστές. Οι προτεστάντες δε δέχονται την ιερωσύνη, διότι, αφού είσαι καλός άνθρωπος και δεν κλέβεις, δεν σκοτώνεις, δεν βιάζεις, δίνεις λεφτά στους φτωχούς, συμπεριφέρεσαι όπως πρέπει, τότε είσαι άγιος. Γι' αυτό και μεις, ως εξαμερικανοποιημένοι ως προς την κουλτούρα και άρα εκπροτεσταντοποιημένοι ως προς την πίστη, θεωρούμε πως είναι δείγμα ευφυίας και ανοιχτού μουαλού το να βρίζουμε τους κληρικούς, κάνοντας βέβαια και το σταυρό μας, για να δείξουμε ότι δεν είμεθα εντελώς άθεοι αλλά φιλοσοφημένοι.
Ο π. Φάρος είναι από τους πιο πατερικούς σήμερα, διότι δεν χρησιμοποιεί τόσο βιβλιογραφία όσο βίωμα, κάτι καθαρά Ορθόδοξο που εμείς δεν γνωρίζουμε γιατί μας τρώει το χρόνο η ανάγνωση εκκλησιαστικών κουτσομπολιών.
Το τι κάνει και τι δεν κάνει ο χ δεσπότης ή ο χ παπάς ή ο χ μοναχός στην προσωπική του ζωή δεν με ενδιαφέρει και δεν με αφορά. Κάνω κριτική μερικές φορές στο δημοσίως κατατεθέν έργο τους, όχι στο ποιόν τους ως άνθρωποι. Ο Θεσσαλονίκης π.χ. μπορεί να λέει αυτά που λέει, αλλά είναι σκητικός στο βίο του και συντηρεί ιδρύματα με προσωπικό κόστος, χωρίς να είναι υποχρεωμένος ως Μητροπολίτης ή ως άνθρωπος. Επειδή οι της Εκκλησίας δεν είναι τόσο glamorous όσο διάφοροι star και δεν βροντοφωνάζουν το φιλανθρωπικό ή κοινωνικό τους έργο δε σημαίνει ότι δεν παράγουν έργο, αλλά ότι δεν θέλουν να γνωρίζει η δεξιά τους τη ποιεί η αριστερά τους. Σίγουρα υπάρχουν και οι ανόητοι, πάντα υπήρχαν και πάντα θα υπάρχουν, που ζημιώνουν την Εκκλησία. Όταν κάποιος διαβάζει τις αντισημιτικές δηλώσεις του Πειραιώς ή βλέπει τον Καλαβρύτων να δωρίζει εικόνες σε μεγαλοχασάπηδες ή ΓΟΧίζοντες ψυχωτικούς να επιτίθενται φασιστικά σε οποιονδήποτε τους πειράζει τη νεύρωση π.χ., αμέσως θεωρεί ότι όλη η Εκκλησία και η παράδοσή της είναι σαν τα μούτρα των παραπάνω. Δεν είναι όμως έτσι. Προσωπικά έχω γνωρίσει ανθρώπους της Εκκλησίας σαν τους παραπάνω, αλλά έχω γνωρίσει και νορμάλ, έχω γνωρίσει και νάνους, έχω γνωρίσει και γίγαντες.
Οπότε φίλτατε, πριν βγάλουμε το κάρφος από το μάτι του αδελφού μας ας βγάλουμε πρώτα το δοκάρι απ' το δικό μας. Γι' αυτό δεν είναι κακό να ζητούμε που και που συγγνώμη, ακόμη κι αν έχουμε δίκιο.
Για αυτο και εγω στις 3 και 04 μμ εβαλα νερο στο κρασι μου . Με κουρασε αυτη η κουβεντα . Να καθομαστε τωρα να διαπληκτιζομαστε για πραγματα που στην πραγματικοτητα κανεις δεν τα ξερει καλα . Λες και εχουμε χωραφια να χωρισουμε . Και σε ενα αρθρο πιο πανω ζητησα συγνωμη απο εναν αλλο εκεινος ηταν της συντηριτικης πλευρας . Τι ανοητο να μαλωνουμε αγνωστοι και καμια φορα να αλλαζουμε κουβεντες . Και ολα αυτα εν ονοματι της θρησκειας που πληρη γνωμη θα εχουμε οταν δουμε τα ραδικια αναποδα . Εδω ο κοσμος καιγεται οι εξωσεις πανε φουλ παμε για κοινωνικο χαος και μεις λες και ειμαστε στον μεσαιωνα μαλωνουμε για τον ταδε και τον δεινα δεσποτη και για το φιλιοκβε . Πριν 2 χρονια αν εβλεπα τις τριχες που εγραφα για θεματα που πριν με σφιξουν καποιες καταστασεις ποτε δεν ασχοληθηκα αν σκεφτομουν λοιπον πριν 2 χρονια οτι θα αρπαζομουν για θεολογικα θεματα στο ιντερνετ με αγνωστους δεν θα το πιστευα . Καλα που σημερα το μεσημερι ηρθα στα συγκαλα μου και ειπα . Καλα βρε αυτα που κοροιδευες αυτα κανεις ; Eτσι εγραψα 2 συγνωμες σε σενα πελεκανε και σε εναν ανωνυμο και ελπιζω πασα παρεξηγηση στοπ . Μεγαλοι ανθρωποι ειμαστε . Α.Μ
Σε δικαιώνει και το ΑΠΘ με σημερινή ανακοίνωσή του:
Το Τμήμα Θεολογίας εκφράζει τη θλίψη του για την εκδημία του Πατριάρχου Αντιοχείας κυρού Ιγνατίου Δ΄, κορυφαίου ιεράρχου οικουμενικής ακτινοβολίας στους διορθοδόξους, διαχριστιανικούς και διαθρησκειακούς κύκλους.
Ο εκλιπών, βαθύς γνώστης της κλασικής παιδείας, ως Πρόεδρος του Πανεπιστημίου του Μπαλαμάντ του Λιβάνου και της Θεολογικής του Σχολής "Ιωάννης ο Δαμασκηνός", ενθάρρυνε πλήθος φοιτητών να σπουδάσουν στη Θεολογική Σχολή του ΑΠΘ και ειδικότερα στο Τμήμα Θεολογίας στον προπτυχιακό και μεταπτυχιακό κύκλο σπουδών, πολλοί των οποίων κατέχουν σήμερα υψηλόβαθμες θέσεις στην Εκκλησία της Αντιόχειας και αποτελούν την πλειοψηφία του ερευνητικού και διδακτικού προσωπικού της Θεολογικής Σχολής του Μπαλαμάντ.
Ο Πρόεδρος του Τμήματος Θεολογίας του ΑΠΘ
Καθηγητής Χρυσόστομος Αθ. Σταμούλης
@ Ανώνυμο 11 Δεκεμβρίου 2012 10:25 μ.μ.
Προσωπικά δεν βάζω νερό στο κρασί μου, εκτός αν ο συνομιλητής με πείσει με τα επιχειρήματά του.
Ο Χριστιανισμός έχει μεν εσχατολογικό χαρακτήρα, αλλά άγιος γίνεται κανείς εδώ. Δεν περιμένει το θάνατο. Άρα, τα φιλιόκβε και τα λοιπά είναι σημαντικότατα, γι' αυτούς που μπορούν να τα καταλάβουν. Τέλος πάντων, καλή σου νύχτα
@ Ανώνυμο 11 Δεκεμβρίου 2012 10:32 μ.μ.
Οι λοιπές θεολογικές σχολές; Η Σύνοδος; Είπαν κάτι γι' αυτά ή μόνο τα γλυκανάλατα "ζωή σε σας";
Μια που βλεπω οτι δεν δεχεσαι την συγνωμη μου για τις οποιες λεκτικες μου υπερβολες πελεκανε και μια που δεν καληνυκτισα ακομη πρεπει να καληνυχτισω τωρα . Μια παρατηρηση . Πολυ αγερωχο ιεροεξεταστικο υφος . Για ανθρωπο που δηλωνει φοιτητης πολυ ιεροεξεταστικο υφος . Λοιπον οντως απο εδω κρινεται που θα παει ο καθεις στην αλλη ζωη . Αυτο ελεγα και γω . Και μια που ο Θεος προς μεγαλη δυστυχια της μοιοψηφιας των αναξιων ιερεων δεν ειναι κοροιδο δεν θα ρωτησει στην κριση αν διατυπωναν το σωστο δογμα με τα χειλια . Αυτο πια και ενας ερασιτεχνης αναγνωστης της Καινης Διαθηκης το καταλαβαινει . Λες ο Θεος να ειναι κανενα κοροιδο σαν εμας τους σχολιαστες των blogs ; Αποκλειετε . Τα εργα και η πιστη σε παν στον παραδεισο . Αν ηταν μονο η χαρη και ο διαβολος στον παραδεισο θα ηταν . Και βεβαια η πιστη φαινετε απο την ομολογια . Οχι απο το να πεις ξερα σε μια ορθοδοξη ουτως η αλλως χωρα και αν εισαι μαλιστα ιεροσπουδαστης οτι παραδεχεσαι το συμβολο της πιστης . Χαιρω πολυ . Ενοειται οτι ενας που παει για θεολογος η παπας η που μπορει και να ειναι ηδη φισικα με το στομα θα πει ομολογω , Αλλα αν χρειαστει να διαλεξει μεταξυ προισταμενου που μπορει με ενα τηλεφωνο να τιμωργσει και Θεου εκει φαινεται η πιστη . Οσο για τα εργα τα παραπονα στον Χριστο . Και στην επι του ορους ομιλια και στην παραγραφο στο κατα Ματθαιο που λεει πιο θα ειναι το ζυγι δινει τεραστια σημασια στα εργα . Ασε τον Λουθηρο . Απατεωνας ηταν για αυτο αποσυνδεσε τα εργα απο την σωτηρια . Για να γινει αρεστος στους πατρωνες του ηγεμονες που υποστηριζαν την μεταρυθμιση για πολιτικους λογους . Η ορθοδοξια δινει τεραστια σημασια στα εργα . Αυτο πια το ξερουμε και μεις οι ερασιτεχνες . Και κατι αλλο πελεκανε που μου απευθυνεις τον λογο λες και ειμαι απολογουμενος σου . Ενω εγω σου τεινω χειρα φιλιας . Το αλλο ειναι οτι αν πας για ιερεας καθε κυριακη πρωι στην Αγια Τραπεζα θα εχεις μπροστα σου τον Χριστο . Δεν ξερω αν το πιστευεις .Αλλα για αυτο λεγεται θυσιαστηριο . Εμεις οι ερασιτεχνες χριστιανοι που δεν γνωριζουμε πχ αν τα μυστηρια των παπικων εχουν χαρη ωστοσο αυτο το πιστευουμε . Οτι ο ιερεας εχει καθε κυριακη στο δισκοποτηρο τον ιδιο τον Χριστο . Θα πρεπει λοιπον να θυμηθεις οτι αν λεω αν πας για παπας οτι αυτος που θα δινεις καθε κυριακη πρωι στους πιστους εσυ οταν τον βγαλαν καποιοι υποκριτες που δηλωναν ορθοδοξοι ομοφυλοφιλο εσυ λοιπον ουτε μια λεξη δεν βρηκες να τον υπερασπιστεις . Σκεψου το . Εμεις οι ερασιτεχνες χριστιανοι αγανακτησαμε . Εσεις οι επαγγελματιες με εξαιρεση ελαχιστους καρφι δεν σας καηκε . Και θα γινουν και αλλα . Θα δωσουν οι ιερεις απο δω και περα πολλες φορες εξετασεις . Αυτα και αν θες να απαντησεις μια που εσυ συνεχιζεις τον καυγα αν θες λοιπον να απαντησεις να απαντησεις σε αυτα που λεω . Οχι για οργανωσεις που ξερεις οτι ουτε απο εξω εχω περασει ουτε για μακαριτες επισκοπους . Τωρα μαλιστα . Καληνυχτα και απο μενα . Α.Μ
@ Ανώνυμο 12 Δεκεμβρίου 2012 2:00 π.μ.
Θα τα σκεφτώ αυτά που λες σύντοφε. Πριν όμως απολογηθώ στον Κύριο για τους αντιφρονούντες που δεν τουλούμιασα στο ξύλο ή για τους ιερείς που δεν έβρισα, έχουν να προηγηθούν πολλές προσωπικές αμαρτίες. Το ομολογώ δημοσίως, δεν είμαι άγιος. Αμαρτάνω. Δεν έχω πετύχει το στάδιο αναμαρτοσύνης ώστε να ρίχνω λίθους στους άλλους που αμαρτάνουν. Όταν θα φτάσω κι εγώ στα πνευματικά επίπεδα της Χρυσής Αυγής και των Γ.Ο.Χ., τότε τα ξαναλέμε. Αυτά και ζητώ συγγνώμη που καταχράστηκα την υπομονή του διαχειρηστή.
Με την Χρυση Αυγη εσυ δεν επαιξες ξυλο αλλα εγω θα ηθελα να τους δειρω τους Χρυσαυγιτες . Παντως καλα εκανες και δεν επαιξες . Οι ΓΟΧ ειναι αναμφισβητητα αιρετικοι γιατι κανουν παρατηρηση στον Θεο για το πως εφτιαξε τον κοσμο . Αμαρτωλοι ειμαστε ολοι . Σκοπος για μενα το λεω και δεν το εφαρμοζω ειναι να μην επαφιομαστε στο πετραχηλι της εξομολογησης γιατι μπορει να κανουμεκατι βαρυτατο και να πουμε κουτοπονηρα οτι θα το εξομολογηθουμε. Και να πεθανουμε αιφνιδια . Αυτο ενοει ο Παυλος οτι ο Κυριος ερχεται . Η δευτερα παρουσια μπορει να γινει σε 1 δισεκατομυριο χρονια οταν ο ηλιος καψει ολα τα καυσιμα .Κατα τα αλλα ολοι ειμαστε εν δυναμει αγγελοι και δαιμονες . Α.Μ Υ Γ . Για να ελαφρυνω το κλιμα . Αμφισβητηση της ορθοδοξης πιστης μου στεναχωριεμαι οταν γινεται αλλα τελος παντων απανταω . Αλλα να μου λες οτι ροκας δεν παιζει να ειμαι η φιλαθλος μετα 30 χρονια θητειας στους 2 χωρους ε αυτο δεν χωνευεται .
Πρός Α.Μ.
Φίλε, επιτρέψτε μου να σας απαντήσω αντί του @pelekano92.
Ο Χριστός δεν έχει καμμία ανάγκη από υπερασπιστές. Εκείνοι που έχουν έχουν ένα τέτοιο βλάσφημο σκεπτικό, δεν είναι δικοί Του.
Ας αναλογιστεί ο καθένας μας την δική του ενοχή, πού έγινε αφορμή, να ανεβαστεί αυτό το άθλιο θεατρικό έργο στην πατρίδα μας.
Ποιός από εμάς δεν υπηρέτησε και δεν υπηρετεί με διάφορους τρόπους, τον δαίμονα της πορνείας;
Ναι βρε σχολιαστη των 4 και 11 . Εγω να πουμε το παραδεχομαι οτι αν παω σε εξομολογο και τα πω ολα θα πρεπει τοσα που θα του πω να τον πληρωσω για υπερωριες . Τωρα θεσσαλονικιοι και γω και ο πελεκανος αναψαν τα αιματα . Αν και βορειοι στην ελλαδα κατ εξαιρεση οι βορειοι ειναι πιο ευεξαπτοι απο τους νοτιους . Χαλαλι . Παντως στο τελος τα στρογγυλεψαμε . Οσο για το εργο τοσο οι συντελεστες οσο και οι αυτοκλητοι υπερασπιστες χρυσαυγιτες απαραδεκτοι και οι δυο . Ασχετο . Ο Θεος να βαλει το χερι του με αυτη την οικονομικη κριση να μην γινει κοινωνικη εκρηξη και τωρα οι διαδυκτιακες κοντρες λυνονται .Α.Μ
Φίλε Α.Μ,
συνιστώ σε εσάς και όχι μόνο, να πάτε στόν εξομολόγο το συντομότερο. Να προλάβουμε την έκρηξη...
Ο Θεός περιμένη την μετάνοιά μας.
προς 4:11
Προς Πελεκανος
η εκ του ξανθου γενους που κανει γιογκα λεγεται τατιανα
χαιρετε αμφοτεροι
Δημοσίευση σχολίου