Ο Μητροπολίτης Αυστρίας Αρσένιος με τον καθηγητή Γρηγόριο Λαρεντζάκη |
Τον περασμένο Νοέμβριο το Πανεπιστήμιο του Γκρατς της Αυστρίας και το διεθνώς γνωστό Οικουμενικό Ίδρυμα ΠΡΟ ΟΡΙΕΝΤΕ, ο Δήμος του Γκράτς καί η Ι. Μητρόπολη Αυστρίας, σε από κοινού εκδήλωση, τίμησαν τον συντοπίτη μας Καθηγητή της Καθολικής Θεολογικής Σχολής του Πανεπιστημίου αυτού Γρηγόριο Λαρεντζάκη, με την ευκαιρία της συμπλήρωσης 70 χρόνων κατά πάντα ευλογημένης ζωής.
Σε μια τελετή υψηλού ακαδημαϊκού ήθους και οικουμενικής θέρμης αξιολόγησε το έργο του ο Κοσμήτορας της Θεολογικής Σχολής Καθηγητής Hans-Ferdinand Angel, που εξήρε την εκλογή του ως πρώτου ορθόδοξου θεολόγου σε μια καθολική θεολογική Σχολή – εκλογή που επικυρώθηκε από το Βατικανό -, την επί σαράντα χρόνια διδασκαλία του, την εν γένει προσφορά του στη ζωή του Πανεπιστημίου και το πλούσιο συγγραφικό έργο του, με το οποίο διερμήνευσε με αυστηρή πιστότητα τη θεολογία της Ορθοδοξίας στο ετερόδοξο δυτικό περιβάλλον.
Με το ίδιο πνεύμα ο Πρόεδρος του Ιδρύματος ΠΡΟ ΟΡΙΕΝΤΕ-Γκρατς, Dr. Peter Piffl-Percevic ευχαρίστησε για την ενεργό προσφορά του Λαρεντζάκη στο Ίδρυμα από το 1965, αποκαλώντας τον γεφυροποιό μεταξύ Ανατολής καί Δύσης. Ο Πρόεδρος του Τοπικού Οικουμενικού Συμβουλίου Mag. Hermann Miklas υπέμνησε ότι ο τιμώμενος διετέλεσε πολλές φορές μέλος και Πρόεδρος του Συμβουλίου με πλούσια δραστηριότητα για την προαγωγή της καταλλαγής και ενότητας των Εκκλησιών. Ακολούθησαν και άλλοι χαιρετισμοί.
Τον πανηγυρικό λόγο της εκδηλώσεως εκφώνησε ο από την Κρήτη καταγόμενος νέος Μητροπολίτης Αυστρίας Αρσένιος (Καρδαμάκης) με θέμα την ευθύνη και αναγκαιότητα καταλλαγής και συμφιλιώσεως των Εκκλησιών και των λαών. Διερμήνευσε τις επί του θέματος τούτου θεμελιώδεις αρχές και κατευθύνσεις του Οικουμενικού Πατριαρχείου και εν γένει της Ορθοδοξίας και ευχαρίστησε τον τιμώμενο Καθηγητή για την προσφορά του στην Ορθοδοξία και τον Ελληνισμό της Αυστρίας και ειδικότερα για την υπηρεσία του προς τη Μητρόπολη, αλλά και το Οικουμενικό Πατριαρχείο ως αντιπρόσωπός των σε Επιτροπές και Οργανισμούς σε διεθνές και πανευρωπαϊκό επίπεδο. Ο Σεβασμ. Μητροπολίτης ανέγνωσε και συγχαρητήριο Γράμμα του Οικουμενικού Πατριάρχου Βαρθολομαίου προς τον τιμώμενο.
Ο τιμώμενος καθηγητής Γρηγόριος Λαρεντζάκης στο βήμα |
Κατά την εκδήλωση αυτή μίλησε επίσης ο πρώην φοιτητής του και τώρα καθηγητής στο Πανεπιστημίου του Σάλτσμπουργκ Dr. Dietmar Winkler, που παρουσίασε την τρίτη έκδοση του κλασικού πλέον συγγράμματος του Λαρεντζάκη για την Ορθοδοξία.
Μετά την ακαδημαϊκή τελετή ο Δήμαρχος του Γκρατς Mag. Siegfried Nagl παρέθεσε πλούσια δεξίωση σε ένδειξη ευχαριστίας για το έργο και την προσφορά του Λαρεντζάκη στην όμορφη πόλη τους, στο Πανεπιστήμιο και το Πολυτεχνείο, όπου σπουδάζουν και πολλοί Έλληνες.
Το μουσικό πλαίσιο της εκδήλωσης παρουσίασε η Ελληνίδα Κατερίνα Πολυζωίδη-Σουρβαλή, που δίδαξε πιάνο στο Πανεπιστήμιο Μουσικής και Καλών Τεχνών του Γκρατς, συνοδευόμενη από την Barbara Haslmayr.
Σημειώνουμε ότι ο Γρηγόριος Λαρεντζάκης, που με τα πνευματικά εφόδια της Εκκλησιαστικής Σχολής Κρήτης και της Θεολογικής Σχολής Χάλκης πορεύθηκε αυτοδύναμα και κατέκτησε τιμή και σεβασμό στην ευρύτερη ακαδημαϊκή και εκκλησιαστική κοινότητα της Ευρώπης και όχι μόνον, είναι Τακτικό Μέλος της Ευρωπαϊκής Ακαδημίας Επιστημών και Τεχνών, επίτιμο μέλος του «Συλλόγου Ελλήνων φοιτητών και επιστημόνων Γκρατς» και της «Ελληνοαυστριακής Εταιρίας».
Τιμήθηκε δικαίως και επαξίως με βραβεία και διακρίσεις από:
- το Οικουμενικό Πατριαρχείο με το Οφφίκιον του «Άρχοντος Μεγάλου Πρωτονοταρίου»,
- τον Πρόεδρο της Ελληνικής Δημοκρατίας με τον «Χρυσό Σταυρό του Τάγματος της Τιμής,
- το Πατριαρχείο Ρουμανίας με τον Χρυσό Σταυρό του Πατριαρχείου,
- την Εκκλησία της Κρήτης με τον Σταυρό των Αποστόλων Παύλου και Τίτου.
- τον Πρόεδρο της Αυστριακής Δημοκρατίας με το «Τιμητικό Παράσημο Επιστημών και Καλών Τεχνών Πρώτης Τάξεως».
Ο Καθηγητής Γρ. Λαρεντζάκης ποτέ δεν λησμόνησε τον τόπο της καταγωγής και της συχνής διαβίωσής του, τα Χανιά, αλλά και όλη την Κρήτη. Γι’ αυτό και με πολλή ευγνωμοσύνη αναφέρουμε τέλος, ότι έχει προσφέρει πολύτιμες υπηρεσίες στην Ορθόδοξο Ακαδημία Κρήτης με τη διοργάνωση διεθνών συνεδρίων σε συνεργασία με Ευρωπαϊκά Πανεπιστήμια, υπήρξε συχνά ομιλητής σε διάφορες εκδηλώσεις και στήριξε, αφιλοκερδώς και πρόθυμα πάντοτε το Ίδρυμα αυτό της Εκκλησίας μας και του Οικουμενικού Πατριαρχείου.
Ευχή μας είναι να συνεχίσει με υγεία και σοφία το έργο του και να εορτάζει με υγεία και τιμή έτη πολλά ακόμη και καρποφόρα.
Αλέξ. Κ. Παπαδερός
23 σχόλια:
ΜΠΡΑΒΟ ΚΑΙ ΣΤΟΝ ΑΝΘΡΩΠΟ ΚΑΙ ΣΤΗ ΡΩΜΑΙΟΚΑΘΟΛΙΚΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΥΡΥΤΗΤΑ ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ
Ανώνυμε των 5:47 μ.μ. δεν υπάρχει ρωμαιοκαθολική Εκκλησία αλλά ρωμαιοκαθολική σέκτα ή παρασυναγωγή ή ομολογία ή κοινότητα.
Eδώ και αιώνες έχει καθιερωθεί σαν terminus technicus ο όρος "εκκλησία" για όλες τις γνωστές ομολογιακές παραδοχές του Χριστιανισμού,ακόμα και για ακραίες ολιγομελείς παραφυάδες.Αν πας στο εξωτερικό και μιλήσεις για ρ/καθολική "σέκτα" θα γελάσουν και τα τσιμέντα.Είναι άλλο θέμα το τι θεωρεί ο καθένας μας ατομικά ως Εκκλησία με βάση τις θεολογικές γνώσεις,εκτιμήσεις ή και ιδεοληψίες του και άλλο η διεθνής επιστημονική ορολογία,που δεν αλλάζει ανάλογα με τις ιδιοτροπίες μας..
ΜΠΡΑΒΟ ΚΑΙ ΣΤΟΝ ΑΝΘΡΩΠΟ ΚΑΙ ΣΤΗ ΡΩΜΑΙΟΚΑΘΟΛΙΚΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΥΡΥΤΗΤΑ ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ
O 6 Δεκεμβρίου 2012 5:47 μ.μ.
Το τι είναι Εκκλησία το ορίζει η δογματική και το κανονικό δίκαιο κι όχι οι ιδεοληψίες του καθενός οικουμενιστή ούτε οι κοινωνικοπολιτικές και επικοινωνιακές σκοπιμότητες και το politically correct ανώνυμε των 10:00 μ.μ. 6/12.
Και το τί είναι χριστιανός το ορίζει ο ίδιος ο Κύριος όταν είπε πώς θα αναγνωρίζονται οι μαθητές του. Έτσι για food for thought (μιας και πιάσαμε την αγγλική) μήπως και τελικά με τον τρόπο που εκφράζεσαι για τους άλλους ανήκεις στην εκκλησία σου αλλά δεν είσαι χριστιανός.
Να ζητήσετε επισήμως τότε εσείς οι "αμύντορες" ΓΟΧ και οι συνοδοιπόροι,να ξαναγραφτεί ολόκληρη η επιστημονική ορολογία κατά τα γούστα σας.Για παράδειγμα,στα βιβλία Ιστορίας,στα κεφάλαια για την Προτεσταντική Μεταρρύθμιση αντί για τα ονόματα "Λούθηρος","Καλβίνος" κλπ, να αναφέρεται το απόσπασμα από τα αυτοσχέδια αναθέματα του Πειραιώς Σεραφείμ.Επίσης,στα κεφάλαια για το Ισλάμ,να αναφέρεται μετά στρατιωτικής επιτάσσεως η ανάγκη διωγμού των αλλόθρησκων λαθρομεταναστών που μαγαρίζουν την εθνικοθρησκευτική μας καθαρότητα.Εξαίρετη ιδέα θα ήταν να προβληθεί εκτενώς και η επιστημονικά τεκμηριωμένη και διόλου εμπαθής άποψη των κύκλων σας περί του Αδόλφου Χίτλερ ως οργάνου και εντολοδόχου των Σιωνιστών.
Είμαι σίγουρος οτι όλοι αυτοί οι λογικότατοι και άδολοι προβληματισμοί σας θα τύχουν της δέουσας προσοχής από την διεθνή επιστημονική κοινότητα..
ΕΙΝΑΙ ΚΑΙΝΟΦΑΝΕΣ ΣΥΝΔΡΟΜΟ ΤΟΥ ΕΛΛΑΔΙΚΟΥ ΑΝΘΕΝΩΤΙΣΜΟΥ ΝΑ ΑΡΝΕΙΤΑΙ ΤΟΝ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΜΟ ΩΣ ΕΚΚΛΗΣΙΕΣ ΑΡΧΑΙΩΝ ΕΔΡΩΝ ΤΗΣ ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΣΥΝΗΣ ΟΤΑΝ ΕΠΙ ΑΙΩΝΕΣ ΑΥΤΕΣ ΑΠΟΚΑΛΟΥΝΤΑΙ ΕΠΙΣΗΜΑ ΩΣ ΕΚΚΛΗΣΙΕΣ ΚΑΙ ΟΙ ΙΣΤΟΡΙΚΟΙ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΕΠΟΧΩΝ ΤΙΣ ΘΕΩΡΟΥΝ ΕΚΚΛΗΣΙΕΣ. ΝΑ ΑΡΝΗΝΕΤΑΙ ΚΑΝΕΙΣ ΤΗΝ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΜΟΝΟΝ ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΑΜΑΘΕΙΑ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΠΡΟΚΛΗΤΙΚΗ ΎΒΡΙΣ ΣΤΗΝ ΟΜΟΘΥΜΗ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ ΘΕΣΗ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΠΡΟΣΦΑΤΩΝ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΩΝ ΙΣΤΟΡΙΚΩΝ ΜΑΣ ΟΠΩΣ ΤΟΥ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΥ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ, ΤΟΥ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ ΣΤΕΦΑΝΙΔΗ, ΤΟΥ ΓΕΡΑΣΙΜΟΥ ΚΟΝΙΔΑΡΗ κ.ά ΠΟΥ ΟΛΟΙ ΚΑΤΟΝΟΜΑΖΟΥΝ ΑΥΤΕΣ ΩΣ ΕΚΚΛΗΣΙΕΣ. ΜΟΝΟΝ ΔΙΑΤΑΡΑΓΝΕΝΟΙ ΕΓΚΕΦΑΛΟΙ ΑΠΟ ΤΟ ΝΟΣΗΡΟ ΣΥΝΔΡΟΜΟ ΤΟΥ ΑΝΤΙΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΜΟΥ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΙΣΧΥΡΙΖΟΝΤΑΙ ΤΕΤΟΙΕΣ ΧΟΝΔΡΟΕΙΔΕΙΣ ΠΛΑΝΕΣ. ΜΠΡΑΒΟ ΣΤΟΝ κ.ΛΟΡΕΝΖΑΚΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΝΤΩΣ ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΜΑΡΤΥΡΙΑ ΤΟΥ ΜΕΣΑ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ ΚΑΤΙ ΠΟΥ ΒΟΗΘΑ ΚΑΙ ΜΑΣ ΝΑ ΞΕΦΥΓΟΥΜΕ ΑΠΟ ΤΗ ΛΟΙΔΩΡΙΑ ΟΤΙ Η ΣΥΝΕΙΔΗΣΗ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΣΥΝΤΆΣΣΕΤΑΙ ΜΕ ΤΗΝ ΤΑΚΤΙΚΉ ΤΟΥ ΔΙΑΒΟΛΟΥ ΠΟΥ ΠΟΛΕΜΆ ΤΗΝ ΕΝΤΟΛΉ ΓΙΑ ΕΝΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ.
Μου αρέσουν οι προεκτάσεις σου ανώνυμε των 12:27 μ.μ. Τι σχέση έχουν αυτές με το γεγονός ότι ο αιρετικότατος ρωμαιοκαθολικισμός με τις σωρείες των πλανών του και των καινοτομιών του δεν έχει εκκλησιολογική υπόσταση; Τι ομολογούμε στο Σύμβολο της Πίστεως; Δε μιλάμε για ΜΊΑ, Αγία, Καθολική και Αποστολική Εκκλησία; Αυτή λοιπόν είναι η ουσία του όλου θέματος αλλά εσύ αλληθώρισες στον εύκολο στόχο που ακούει στο όνομα Πειραιώς Σεραφείμ, στους λαθρομετανάστες και στο Χίτλερ! Παραέτρεξες αδελφέ μου και μάλλον τα μπουρδούκλωσες!
Λυπάμαι φίλε μου αν δεν γνωρίζεις τις συγκεκριμένες απόψεις των ηγητόρων του ανθενωτισμού,οι οποίες αποτυπώνουν μια γενικότερη κοσμοθεωρία και δεν είναι καθόλου άσχετες με την εκκλησιαστική εικόνα που βγάζουν προς τα έξω.Όσον αφορά αυτό καθ'εαυτό το ερώτημα περί της εκκλησιαστικότητας του Ρ/καθολικισμού,επαναλαμβάνω αυτό που έγραψα και στο πρώτο μου σχόλιο στις 6 Δεκ. 10 μ.μ. Ο όρος "Εκκλησία" είναι terminus technicus για όλες τις χριστιανικές ομολογίες διεθνώς,ανεξαρτήτως των παραδοχών τους.Αν δεν ξέρεις τι σημαίνει terminus technicus ψάξε και μάθε το,αλλιώς μην προβάλλεις αιτιάσεις προερχόμενες από αμυντικά αντανακλαστικά.Η αμιγής θεολογική νοηματοδότηση του όρου "Εκκλησία" είναι ζήτημα άλλης τάξεως και δεν εμπλέκεται στο διεθνώς καθιερωμένο επιστημονικό λεξιλόγιο.Τέλος, παρότι δεν υποχρεούμαι,σου δηλώνω πως προσωπικά δεν αναγνωρίζω τον Ρ/καθολικισμό ως αυθεντική Εκκλησία με τη θεολογική σημασία του όρου,όπως βεβαίως αυθεντική Εκκλησία δε συνιστούν και κάποιες ποικιλώνυμες και κατ'όνομα ορθόδοξες συνάξεις με χαρακτηριστικά ψυχοπαθολογικής θρησκευτικότητας.
Η ηλιθιότητα του αρρωστημένου ελλαδικού ανθενωτισμού προκαλεί όχι μόνο τα γέλια και τις ειρωνείες εντός και εκτός Ελλάδας αλλά και φανερώνει την παντελή έλλειψη τόσο επιστημοσύνης όσο και εκκλησιαστικού ήθους!
Ας διαβάσουν οι αγράμματοι λίγο εκκλησιαστική ιστορία και θα δουν ότι ουδέποτε σοβαρά αμφισβητήθηκε η εκκλησιαστικότητα της Ρώμης. Μονάχα σε εποχές πλήρους αποξένωσης και μίσους ανάμεσα σε ανατολικούς και δυτικούς υπήρχαν ακρότητες ένθεν και ένθεν. Σε εποχές νηφαλιότητας ποτέ. Ακόμη και η απάντηση των Ανατολικών Πατριαρχων στην πρόσκληση του Παπά ΠίουΙΧ για την συμμετοχή τουσ στην Α' Βατικανή Συνοδο, κινείται σε αυτό το κλίμα και αναγνωρίζει πλήρως την εκκλησιαστική υπόσταση της Ρώμης παρά τις σοβαρές διάφορες οι οποίες και ορθώς τονίζονται!
Οπως ξέρετε η τάξη των Φαρισαίων με την επικράτηση του Χριστιανισμού εξέλειπε, όμως η ζύμη τους έμεινε και ειδικά στις μέρες μας έχει φουσκώσει πολύ σκάρτο αλεύρι!!!
Ηχεί πολύ επίκαιρη η προτροπή του Κυρίου " ὁρᾶτε καὶ προσέχετε ἀπὸ τῆς ζύμης τῶν Φαρισαίων καὶ Σαδδουκαίων"!!!!!!!!!!!
π.Ν.Σ.
Προς εγγράματο π.Ν.Σ.: είναι τρόπος αυτός με τον οποίο εκφράζεσθε; Που απαξιώνετε τους συσχολιαστές σας μιλώντας για ηλιθιότητα και αγραμματωσύνη;
Προς ξερόλα ΚΕΦΑΛΑΙΟΓΡΑΦΟ 1:31 μ.μ.
Οι ιστορικοί που αναφέρεις και που ονομάζουν εκκλησίες τις επισκοπικές έδρες που έχουν αποκοπεί απ την Ορθόδοξη Ανατολική Εκκλησία αντικρύζουν το όλο ζήτημα από ιστορικής πλευράς και καταχρηστικά και για λόγους διδακτικούς και μεθοδολογικούς τις αποκαλούν κατ αυτόν τον έωλο από εκκλησιολογικής σκοπιάς όρο.
Ο 11:32 ΜΙΛΗΣΕ ΠΡΩΤΟΣ ΓΙΑ ΙΔΕΟΛΗΨΙΕΣ ΚΑΙ ΙΔΙΟΤΡΟΠΙΕΣ ΚΑΙ ΤΟΝ ΠΕΙΡΑΞΕ ΠΟΥ Ο 10:14 ΜΙΛΗΣΕ ΓΙΑ ΙΔΕΟΛΗΨΙΕΣ ΤΩΝ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΩΝ! ΚΑΙ ΠΑΡΑΔΙΔΕΙ ΚΑΙ ΣΧΕΤΙΚΟ ΜΑΘΗΜΑ ΓΙΑ ΤΟ ΠΟΙΟΣ ΕΙΝΑΙ Ο ΣΩΣΤΟΣ ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΣ!
Αυτό είναι το...εκκλησιαστικό ήθος και ύφος των οικουμενιστών!
Το απαράδεκτο σχόλιο του π.Ν.Σ. που βέβαια δε μας εκπλήσσει αφού είναι γνωστός ο τρόπος εκφράσεώς του από παλαιότερα!
Προς 1:26 π.μ.
Έχεις σκεφτεί ότι υπάρχει περίπτωση τα δύο σχόλια να μην τα έχει γράψει το ίδιο πρόσωπο;
Έτσι ρωτάω...
Ο 11:32 και μόνο.
Αδερφοί μου,
διαβάζωντας τα σχόλια, νομίζει κανείς ότι έχει να κάνει με μικρά πεισματάρικα παιδιά και όχι με ώριμους άνδρες.
Θα μπορούσαμε να εκφραστούμε αντικειμενικά δίχως προσβλητικά λόγια και υπονοούμενα. Δεν ταιριάζουν αυτά σε μας.
Από το άρθρο, η φράση «..αναγκαιότητα καταλλαγής και συμφιλιώσεως των Εκκλησιών..» μας δείχνει, ότι έχουμε να κάνουμε με ανθρώπους που έχουν μία εικονική και όχι πραγματική σχέση με τον Θεό.
Διότι αν είχαν πραγματική σχέση, θα μιλούσαν γιά αναγκαιότητα καταλλαγής και συμφιλιώσεως του ανθρώπου με τον Θεό.
Δηλαδή, επιδιώκουν ένωση εκκλησιών, αλλά δίχως τον Θεό.
προς 8¨37
Αγαπητε ο "Θεος" του ιερατειου εχει την προθεση να συμφιλιωθει με τον ανθρωπο ? Για σκεφτειτε το λιγο
διοτι ξερετε το να με "αγαπα" ενα ον απλως και μονο επειδη με δημιουργησε ποδοπατωντας τις επιθυμιες μου, χρησιμοποιωντας τον θανατο και την φθορα για να ασκηθω- συνεργαζομενος με δολοφονικα οφιακα οντα εμμεσως πλην σαφως, και ο οποιος ταυτοχρονα προσπαθει με χιλιους δυο τροπους να με κανει να στραφω σ αυτον μονοφυσιτικα αρπαζοντας με απο την κτιση και τις απολαυσεις της σ υτον εμενα δε μου λεει απολυτως τιποτα.
και ο Θεος που κηρυττει η "εκκλησια" δηλ μερος του ιερατειου 2000 χρονια ειναι τετοιος "Θεος" Μην περιμενετε λοιπον ευγενικες εκφρασεις. (μεταξυ καθαρων και καρδιολαμψαμενων διοτι τετοιο Θεο προσκυνουν)
Εγω ξερετε (και πολλοι αλλοι) τον θεο τον φανταζομαι ως στοργικο πατερα (οπως ηταν και ο δικος μου ο φυσικος) που δεν μπλεκεται στα ποδια μου που με αφηνει αμεριμνως να απολαμβανω τη ζωη να δημιουργω να ερωτευομαι κλπ
χωρις φροντιδες χωρις πονο κλπ
που θελει τη νεανικοτητα την ευτυχια τη ζωη κλπ.
Οποτε οπως αντιλαμβανεστε(εαν βεβαιως ειστε καλοπροαιρετος και αντιλαμβανεστε τι λεω) η συμφιλιωση με τον "Θεο" ο οποιος κανει τα αντιθετα απο ολα αυτα
δεν εχει γενικως νοημα.
το μονο που εχει καποιο νοημα ειναι η κατ αρχην επιλογη της διαλλακτικοτητας(και ως προτροπη του Χριστου σε ρεαλιστικα πλαισια "αγαπατε και τους καταρρωμενους κλπ") ωστε να μην επηρρεαζεται η κοινωνια το κρατος κλπ απο ασκοπες και επικινδυνες θεολογικες αντιπαραθεσεις. Οπως πολυ ορθως (αυτο αφορα τον ανθενωτισμο) η κα Αρβελερ ειχε πει καποτε απο τηλεορασεως εαν θυμαμαι καλως οι Βυζαντινοι κατα τη διαρκεια η λιγο πριν απο την αλωση νοιαζοντας περισσοτερο για την "σωτηρια" της ψυχης τους(που θα την εχαναν αν ενωνονταν οι εκκλησιες) παρα για την τιμη τους και την υποληψη τους(διοτι τους εβιαζαν τα τεκνα οι μογγολοι κατοπιν φανταζομαι θα το γνωριζετε) Τετοια "σωτηρια" (αντιστοιχα και η αντιστοιχη δια της "θεωσης" -θεομανιας επικαλουμενη απο την ταξη των μοναχων ευσεβιστων και καρδιοησυχαστικων δια της αποστροφης της ηδονικης δημιουργικοτητας με την απαισια φρασεολογια περι "κοσμικων" επιθυμιων και πτωτικοτητας αφου οι δεν αφησαν προαιρεση η ανθρωπινη λειτουργια που να μην της εδωσαν πτωτικο περιεχομενο ) ειναι ανθρωποκτονα και αποτελει novum μετα το 100μχ περιπου (νομιζω γνωριζετε καλως ποτε εγραφησαν τα επισημα καινοδιαθηκικα κειμενα) και εαν ειστε καλοπροαιρετος θα το καταλαβετε.
Επομενως οταν το ιερατειο εχει προελθει απο νοσηρες καταστασεις και οταν ολες οι θεολογικες εριδες ειχαν μοναστικη προελευση (του ανδρικου μοναχισμου- ο γυναικειος δεν δημιουργησε τετοιες καταστασεις αφου το μητρικο ενστικτο καπως προσαρμοστηκε στις γυναικες στην προσφορα κοινωνικη κλπ) μην περιμενετε και οι θυραθεν πατεροπαραφρονες(οι φρονουντες τα παρα πατερικα) να συμπεριφερθουν διαφορετικα. Εχω πει και σε αλλα ποστ
οτι αυτη τη στιγμη βιωνουμε μια αντιπαραθεση μεταξυ ευσεβιστων και καρδιοησυχαστων, αρετολατρων και τυπολατρων , οικουμενιστων και αντιοικουμενιστων και δε συμμαζευεται. Υπαρχει ενα τεραστιο μερος της κοινωνιας που εχει αλλη αντιληψη περι Θεου απο αυτη του ιερατειου. πρεπει καποια στιγμη να την ακουσετε και αυτη.
Πρός @11 Δεκεμβρίου 2012 1:33 μ.μ
Aδερφέ, κανείς από μας δεν μπορεί να έχει πραγματική αντίληψη Θεού, αν δεν του το χαρίσει Εκείνος.
Ο Χριστός πάντα θα είναι γιά τους μεν σκάνδαλο και γιά τους δε μωρία και γιά κάποιους άλλους Θεού δύναμη και Θεού σοφία, δικαίωση καί ἐξαγιασμός καί ἀπολύτρωση.
Ο καθένας μας διαλέγει ελεύθερα ότι του αρέσει και ότι του ταιριάζει.
προς 10¨13
απο 1¨33
Κοιταξτε αυτο που λετε εχει σημασια (και υπο την προυποθεση οτι ο ανθρωπος εχει μεσα του την καλη δημιουργικοτητα και αν ειναι ανεπηρεαστος απο ψυχωτικες καταστασεις γιατι αλλιως η προσεγγιση με το Θειο θα ειναι χειραγωγημενη) και βεβαια να μην υποκριπτει την αποδοχη της καθε διαστροφικης διδασκαλιας προσχηματικα υπο το μανδυα των "καρδιοβιωματικων αποκαλυψεων" Ξερετε τη λογικη ο Θεος την εδωσε στον ανθρωπο οπως το πανε σε λιγο θα μας πουν οτι την εδωσε ο εξω απο δω.
"Εγω ξερετε (και πολλοι αλλοι) τον θεο τον φανταζομαι ως στοργικο πατερα (οπως ηταν και ο δικος μου ο φυσικος) που δεν μπλεκεται στα ποδια μου που με αφηνει αμεριμνως να απολαμβανω τη ζωη να δημιουργω να ερωτευομαι κλπ
χωρις φροντιδες χωρις πονο κλπ
που θελει τη νεανικοτητα την ευτυχια τη ζωη κλπ." Οπως βλεπετε εγω σας ειπα πως τον φανταζομαι
Ουτε μωριες ουτε σκανδαλα ουτε δυναμεις ουτε σοφιες ουτε ταπεινοσχημιες κλπ Αυτα ειναι λιγο ξερετε γλωσσα "ζηλωτικο-παραληρηματικου τυπου"(Σημ:Προφανως δεν εννοω οτι βρισκεστε σε παραληρημα αγαπητε για την γλωσσα μιλαω!)
Επισης μια αγαθη παρατηρηση προς ολους
Παρατηρω συνεχως την χρηση της λεξης "αδερφε"
Αν βεβαια δεν ειναι μια "λαικη" ρηση οπως χρισιμοποιουνε οι ταξιτζηδες πχ, και υποδηλωνει κατι αλλο(πχ μια αγαπολογικη προσεγγιση) εχω να πω τα εξης:
Βεβαια στα καινοδιαθηκικα κειμενα (συνηθως επιστολες) υπαρχει αυτη η φρασεολογια-δεν ειναι καθολου ασχετη με τις ημιμοναστικες κοινοτητες κοινοβιακου τυπου με τις κοινοκτημοσυνες και ολιγον αγαμιες που περιγραφει ο Λουκας και βεβαια ο εξισου αγαμος(και αγαπητος σε αυτον) Παυλος. Για τους μη εχοντες οικογενεια ολοι οι υπολοποι αναγκαστικα ειναι "αδερφοι".
Ο Χριστος αδερφια αποκαλουσε τα φυσικα του αδερφια τους υπολοιπους καπως διαφορετικα ακομα και τον Ιουδα ("εταιρε") δηλαδη φιλε.Η κανω λαθος? Και η λεξη φιλε (απο το αρχαιο φιλεω φιλω) ειναι υπεροχη και απο την αρχαιοτητα εχουμε πολλα παραδειγματα φιλων.
Πρός @12 Δεκεμβρίου 2012 11:09 π.μ.
Φίλε, με βρίσκετε απόλυτα σύμφωνο μαζί σας. ο Θεός είναι όπως τον φαντάζεστε. Αν το θέλετε και το επιθυμήτε, μπορείτε και να Τον ζήσετε.
Σας κάνω γνωστό ότι δεν είμαι άγαμος, ούτε κληρικός.
Προς 3¨54
Αγαπητε Σας ευχαριστω για την απαντηση σας ,σα ευχομαι να εξακολουθητε να υγιαινετε σωματικα ψυχικα και πνευματικα.
Ουτε εγω ειμαι.
¨11¨09
Δημοσίευση σχολίου