Κυριακή 6 Μαρτίου 2016

ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΤΑΡΛΟΟΥ: "Η ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΤΑΜΠΕΛΑ"


"Η πίστη είναι πολύ προσωπική υπόθεση, δεν χρειάζεται να τη διατυμπανίζει κάποιος, ούτε να τη φέρει ως επιγραφή. Δεν μου αρέσουν οι ταμπέλες και οι κατηγοριοποιήσεις, ούτε σε ό,τι αφορά την πίστη ούτε την προοδευτικότητα ούτε την κομματική ταυτότητα ούτε την κοινωνική τάξη. Τέχνη δεν γίνεται με ταμπέλες. Γνωρίζω ότι στην Ελλάδα όλοι θέλουν να έχεις μια ταμπέλα, αλλιώς δεν μπορούν να σε κατατάξουν, άρα γίνεσαι επικίνδυνος. Η Ορθοδοξία, ας πούμε, δεν μπορεί να είναι ταμπέλα. Για μένα είναι μέρος της καθημερινότητάς μου. Στην Άνδρο, όπου πηγαίναμε όταν ήμουν παιδί, πήγαινα στην εκκλησία και αυτό δεν φάνταζε κάτι τρομακτικό ή, μάλλον, δεν ήταν μια πράξη που δήλωνε κάτι. Μάλιστα, την Ορθοδοξία τη συνδύασα με την ελευθερία – ελευθερία ήταν το γεγονός ότι φορούσα τα αθλητικά μου παπούτσια με τα παπαδίστικα ρούχα. Κι αυτό ήταν το μεγαλύτερο κέρδος. 
Επειδή μέσω αυτής της ελευθερίας, κατάφερα να εκτιμήσω αργότερα την ομορφιά της Ορθοδοξίας, τουλάχιστον αναφορικά με τα πατερικά κείμενα, το βυζαντινό μέλος και την εικαστικότητα. Αυτά περνούν στην τέχνη και περνούν ασυνειδήτως. Η κοινωνικότητα της Ορθοδοξίας πρόσθεσε στις επιστρωματώσεις μου, αλλά δεν με καθορίζει. Δεν είναι μόνο αυτό, υπάρχουν και άλλα στοιχεία που με καθορίζουν. Όπως, για παράδειγμα, η εβραϊκή ταυτότητα του πατέρα μου, την οποία ούτε ο ίδιος είχε αποδειχτεί με ξεκάθαρο τρόπο. Εγώ ο ίδιος περισσότερο την αντιλαμβάνομαι γονιδιακά – κάθε φορά που πηγαίνω στην Ανατολική Ευρώπη και ιδιαίτερα στα μέρη από τα οποία κατάγεται ο πατέρας μου, ανατριχιάζω σύγκορμος, καθώς συνειδητοποιώ την καλλιτεχνική σχέση που έχω με αυτούς τους ανθρώπους, τους θεωρώ «συγγενείς», περισσότερο «συγγενείς» από αρκετούς Έλληνες." 
Τα παραπάνω είπε – μεταξύ πολλών άλλων – σε συνέντευξή του ο σκηνοθέτης Δημήτρης Τάρλοου, εγγονός του Μ. Καραγάτση και γιός της Μαρίνας Καραγάτση. 
Δε νομίζω ότι χρειάζεται να προσθέσει κάποιος κάτι. Σε λίγες γραμμές όλη η ουσία. 
Γι’ αυτό ακούστε απόψε, Κυριακή 6 Μαρτίου 2016 στις 8 το βράδυ, τον Δημήτρη Τάρλοου στο Ραδιόφωνο της Εκκλησίας 89,5 να μιλάει εκ βαθέων για την ιστορία του Θεάτρου Πορεία και την προσωπική του διαδρομή στο θέατρο, στον σκηνοθέτη π. Πέτρο Μινώπετρο
Η εκπομπή μεταδίδεται σε επανάληψη με αφορμή το ανέβασμα, στο Θέατρο Πορεία, των έργων: «Τρείς αδελφές» του Anton Chekhov και «Μεγάλη Χίμαιρα» του Μ. Καραγάτση. 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Related Posts with Thumbnails