Πέμπτη 14 Φεβρουαρίου 2013

Η γιορτή του αγίου Βαλεντίνου και η Αγάπη του Χριστού


Του Αρχιμ. Γεράσιμου Φραγκουλάκη
Αννόβερο Γερμανίας
Κατά πως φαίνεται ο πιο γνωστός «άγιος» στον χριστιανικό κόσμο, και όχι μόνο, είναι ο «άγιος Βαλεντίνος». Η δε 14η Φεβρουαρίου, ημέρα κατά την οποία εορτάζει, έχει ορισθεί ως «ημέρα των ερωτευμένων», ως γιορτή της αγάπης και κατ’ εξοχήν αφορά την αγάπη εκείνη η οποία σχετίζεται με το γενετήσιο ένστικτο. Μια αγάπη η οποία μάλλον και αυτή έχει αναχθεί σε ένστικτο και έτσι γιορτάζεται. 
Οι περισσότεροι θα πουν πως είναι και αυτή μια γιορτή που καθιέρωσε το εμπόριο. Ουσία όμως έχει ότι ακολούθησε ο κόσμος τους εμπόρους και δέχθηκε την εμπορευματοποίηση του έρωτα, της αγάπης. 
Αναρωτιέμαι, τι νόημα έχει αυτή η γιορτή! Φτάνει μια μέρα το χρόνο να είναι αφιερωμένη στην αγάπη; Εκτός κι αν αποτελεί η γιορτή αυτή, μνήμη αγάπης. Είναι δηλαδή κάτι σαν επέτειος. Κι αν είναι έτσι, τότε μιλάμε για κατάντημα! Κατάντημα οδυνηρό, ιδιαίτερα για εμάς τους χριστιανούς όλους, ανεξαρτήτως δόγματος. 
Όσοι πιστεύουμε στο Χριστό θα έπρεπε κάθε στιγμή της ζωής μας να ήταν γιορτή αγάπης. Τι έχει πει ο ίδιος ο Κύριος; «Εντολήν καινήν δίδωμι υμίν ίνα αγαπάτε αλλήλους, καθώς ηγάπησα υμάς ίνα και υμείς αγαπάτε αλλήλους. εν τούτω γνώσονται πάντες ότι εμοί μαθηταί εστε, εάν αγάπην έχητε εν αλλήλοις.» (Ιωαν.13, 34-35). Η αγάπη του Χριστού είναι ανιδιοτελής, ανεξάντλητη, διαρκής, θυσιαστική, «ου ζητεί τα εαυτής». Αν αυτή η αγάπη υπήρχε στον κόσμο, τότε τα πράγματα θα ήταν διαφορετικά. Και τότε η αγάπη θα γιορταζόταν ως βίωμα και όχι ως μνήμη. Έχει δυσκολίες όμως αυτή η αγάπη, η αγάπη του Χριστού, γιατί είναι «βωμός» και χρειάζεται να γίνονται και κάποιες θυσίες, που είναι δύσκολο ο άνθρωπος, που διαπαιδαγωγείται με κέντρο το «εγώ» να κάνει. 
Ξεχνάμε όμως, πως ό,τι θυσιάσουμε εμείς στο «βωμό» της αγάπης για άλλους, θα βρεθούν κάποιοι άλλοι, που θα κάνουν και για μας. Μακάρι να καταφέρουμε να αποκτήσουμε την πραγματική αγάπη. Την αγάπη που δίδαξε ο Χριστός με την ενανθρώπησή Του, την Σταύρωση και την Ανάστασή Του. Τότε θα καταλάβουμε πως ξεπερνιέται η όποια κρίση, πως η κοινωνία σταματάει να είναι «ζούγκλα», πως βασιλεύει το χαμόγελο και η αισιοδοξία στον κόσμο!
Σημείωση Ιδιωτικής Οδού:
Μπορείτε να διαβάσετε το σημερινό κατατοπιστικό ρεπορτάζ των Στρατή Μπαλάσκα - Χρήστου Σιάφκου στην Ελευθεροτυπία για τα οστά του Αγίου Βαλεντίνου που φυλάσσονται στην Αθήνα (!) και θα ταξιδέψουν (;) στη Μυτιλήνη. 

26 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

http://www.youtube.com/watch?v=bpOeD32CSiY μια που βαλαμε κομματι στο αρθρο του Νουση ας βαλουμε και 1 κομματι στο αρθρο του πατρος Φραγκουλακη . Την ευχη σας πατερ . Λογω της ημερας και μια που επιλαμβανεται το αρθρο για την γιορτη του αγιου βαλεντινου 1 κομματι για κατι που δεν σε πουλαει . Μotorhead . iron horse . H Xαρλευ δεν σε πουλαει ουτε σε προδιδει Α.Μ

noname είπε...
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
Dimitris Roumeliotis είπε...

Η Αγαπη του Χριστου, εχει ενα ιδιωμα, εκ των ουκ ανευ.

Την αποδοχη και τηρηση των εντολων Του.

Οταν ομως καταστρατηγουνται συνειδητα τις εντολες του Χριστου, με την επιτελεση της συμπροσευχης με αιρετικους και της αποδοχης του βαπτισματος των ως αγιου,

για ποια αγαπη Χριστου μιλαμε?

Απο την πολυ αγαπη για τον πλησιον, τον αιρετικο, διαπρατουμε την αρνηση του Χριστου....

Μηπως αυτο που διαφημιζουμε ως αγαπη Χριστου, ειναι ουσιαστικα εμπαιγμος Θεου ζωντος?

noname είπε...
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
Dimitris Roumeliotis είπε...

Αγαπητε Πελεκανε,
εχεις ποτε σκεφθει γιατι η Αγαπη ο ιδιος ο Χριστος,ειπε «Μη δώτε το άγιον τοις κυσί μηδέ βάλητε τους μαργαρίτας υμών έμπροσθεν των χοίρων» (Ματθ.7.6).
και αυτα,
καὶ ὁ τηρῶν τὰς ἐντολὰς αὐτοῦ ἐν αὐτῷ μένει καὶ αὐτὸς ἐν αὐτῷ. καὶ ἐν τούτῳ γινώσκομεν ὅτι μένει ἐν ἡμῖν, ἐκ τοῦ Πνεύματος οὗ ἡμῖν ἔδωκεν. (Α' Ιωαν, γ,20-21
και
Μακάριοι οἱ ποιοῦντες τὰς ἐντολὰς αὐτοῦ, ἵνα ἔσται ἡ ἐξουσία αὐτῶν ἐπὶ τὸ ξύλον τῆς ζωῆς, καὶ τοῖς πυλῶσιν εἰσέλθωσιν εἰς τὴν πόλιν. 15 ἔξω οἱ κύνες καὶ οἱ φαρμακοὶ καὶ οἱ πόρνοι καὶ οἱ φονεῖς καὶ οἱ εἰδωλολάτραι καὶ πᾶς ὁ φιλῶν καὶ ποιῶν ψεῦδος. ( Αποκ, κβ ,14-15)

και ο Παυλος εγραψεν, Διό ἐξέλθετε ἐκ μέσου αὐτῶν καί ἀφορίσθητε, λέγει Κύριος, καί ἀκαθάρτου μή ἅπτεσθε, κἀγώ εἰσδέξομαι ὑμᾶς» (Β'Κορ. 6,17)

και γιατι ο αποστολος της αγαπης ειπεν,"εἴ τις ἔρχεται πρὸς ὑμᾶς καὶ ταύτην τὴν διδαχὴν οὐ φέρει, μὴ λαμβάνετε αὐτὸν εἰς οἰκίαν, καὶ χαίρειν αὐτῷ μὴ λέγετε·. (ΙΩΑΝΝΟΥ Β΄ 1:10 )

Κατι συμβαινει επομενως με την ετεροδοξια και την αποδοχη της απο τον Ορθοδοξο.
Κατι, στερητικο της Θειας Χαριτος.
Μπορεις να το δεις?
Μπορεις να καθαρισεις το μυαλο σου απο την φιλοσοφια και να αισθανθεις την θεολογια με την καρδια σου?
Για προσπαθησε...

Dimitris Roumeliotis είπε...

Μετα Πελακανε, γιατι ο τοτε Οικουμενικος Πατριαρχης και η συνοδος των πατριαρχων της ανατολης, υπεδειξαν το ενδεχομενον σφαλματος συνοδων και πατριαρχων επι θεολογικου?

Διατι οι πατριαρχες της Ανατολης, υπεδιξαν την εναντιωση στο τυχον θεολογικο σφαλμα συνοδου και Πατριαρχου?

Τα ορια της πιστεως μας ειναι σαφεστατα.
Και η υπερβασις των οριων, αμεσα διακριτη σε αυτον που δεν θελει την υπερβασι.

Αυτος δε που θελει την υπερβασι των οριων της θεοθεν πιστεως, εχει ολη την ανθρωπινη φιλοσοφια συμαχο του.
Αλλα στην θεομαχια του αυτη, θα ευρει αντιπαλο, και επι γης και εις ουρανον και εξ Ουρανου.


Ειναι εφικτο να σφαλει μια συνοδος , οταν η πιστις της ειναι διαφορετικη της κοινης πιστεως της Εκκλησιας

Ειναι εφικτο να σφαλει ενας Πατριαρχης , οταν η πιστις του ειναι διαφορετικη της κοινης πιστεως της Εκκλησιας.

Και αυτο το ειπαν Πατριαρχες και το εδημοσιευσε ο τοτε Οικουμενικος Πατριαρχης.

Καινοτομια και προσαρμογη και αλλοιωση και προσθηκη και διαγραφη στην Ορθοδοξο πιστη δεν χωρει.

Απο τον οιονδηπωτε την επιχειρηση.

Dimitris Roumeliotis είπε...

Πελεκανε,
ολοι οι Ορθοδοξοι θελουμε να δουμε τον Παναγιωτατο Οικουμενικο Πατριαρχη μας, να εξαλειφει το σχισμα των ΓΟΧ και τις αιρεσεις Ανατολης και Δυσεως.

Πελεκανε, προσεξε το "Ορθοδοξοι",
γιατι οσοι δεν ειναι Ορθοδοξοι
και οσοι λεγουν οτι ειναι αν και οι ιδιοι ειναι αγευστοι Ορθοδοξιας,εχουν αλλη γνωμη.....

Οπως οι αζυμιτες οι λαβοντες το ιδιον αυτων και το καλαμον αυτων βαπτισαντες εν Φεραρα...

(αλλα τα ρηματα Χριστου ουκ ελαβον, καιτοι ενδυμα Ορθοδοξου εφερον...)

noname είπε...
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
noname είπε...
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
Dimitris Roumeliotis είπε...

Πελεκανε, βλεπω οτι προσπαθεις να δικαιολογησεις την πλανην σου.

Η μηχανικη ειτε η "μαγικη" επιτελεση των εντολων, ουδεπωτε τελεσφωρει.

Ο Κυριος ενεργησε κατα της φαρισαϊκης επιτελεσεως των εντολων, οχι κατα των εντολων.
"ὁ τηρῶν τὰς ἐντολὰς αὐτοῦ ἐν αὐτῷ μένει καὶ αὐτὸς ἐν αὐτῷ. καὶ ἐν τούτῳ γινώσκομεν ὅτι μένει ἐν ἡμῖν, ἐκ τοῦ Πνεύματος οὗ ἡμῖν ἔδωκεν." (Α' Ιωαν, γ,20-21
και αυτη ειναι μια των εντολων.
«Μη δώτε το άγιον τοις κυσί μηδέ βάλητε τους μαργαρίτας υμών έμπροσθεν των χοίρων» (Ματθ.7.6).

Προφανως, θεωρεις εργον αγαπης Χριστου. να διδετε "το αγιον τοις κυσι."
Εξ αγαπης και φιλανθρωπιας.

Την δε στερησιν του "αγιου" την οριζεις άχαριν επιτελεσιν θειας εντολης.

Λοιπον, προφανως θεωρεις θεαρεστη επιτελεση εντολης, την συμπροσευχη μετα αιρετικων, οπως οι Λατινοι.

Τοτε γιατι εχουμε αυτη την πληθωρα εντολων αποφυγης της πνευματικης κοινωνιας με τους αιρετικους?

Ναι τα ορια της πιστεως ειναι αυτα οπως λες, "Νυνὶ δὲ μένει πίστις, ἐλπίς, ἀγάπη, τὰ τρία ταῦτα· μείζων δὲ τούτων ἡ ἀγάπη" (Ά Κορ 13,13).

Αλλα για ποια αγαπη μιλα?
Για την αγαπη προς τον Θεον ή μηπως για την αγαπη προς τον αιρετικον πλησιον, ως επι Λατινων?

Εαν επιτελεις αγαπην Χριστου, συμπροσευχομενος μετα Λατινων, εχεις ακομη αγαπη Θεου?

Προφανως οχι, διοτι την αγαπη του Θεου, την επιτελεση των εντολων Του, την εχεις ηδη καταπατησει.

Η ορθοδοξια γνωριζει τον τροπο της εν αγαπη Χριστου, προσεγγιση των αιρετικων.

Μονον που ο τροπος αυτος δεν ειναι της αρεσκειας καποιων.............

Dimitris Roumeliotis είπε...

Πελεκανε, η Εκκλησια παντα εκανε υπομονη.
Και καποιες φορες δεν της βγηκε σε καλο. Αυτο λεγουν οι Πατριαρχες της Ανατολης στην εγκυκλιο τους, το 1848.

Το filioque περασε για αιωνες ενεκα της ακηδιας.

Καμια Εκκλησια δεν θα παραπονεθει για τον διαλογο, διοτι ο διαλογος ειναι επιθυμητος.

Ομως, οι επισυμβαινομενες παρεκτροπες ειναι κατι αλλο.
Ποια Εκκλησια συμμαχησε με τον αγιο Μαξιμο τον Ομολογιτη,οταν Χριστιανοι του εκωβαν χερι και γλωσα?

Προφανως εχαρακτηριζαν τον αγιο Μαξιμο, εναν ενοχλητικο και κατ'επιγνωσι ζηλωτη.

Ποια Εκκλησια υπερμαχησε και συμμαχησε με τον αγιο Μαρκο τον Ευγενικο, εναν αλλο ενοχλητικο κατ' επιγνωσι ζηλωτη.

Το να ζηταμε την μη αλλαγη της πιστεως των πατερων μας, ειναι κατ' επιγνωση ζηλωτισμος?

Μονον οι επιχειρουντες την αλλαγην θα το ελεγαν.

Dimitris Roumeliotis είπε...

Πελεκανε, ειναι κατ' επιγνωσιν ζηλωτες οι πατριαρχες της ανατολης του 1755 που με ορο πιστεως εκηρυξαν τους λατινους αβαπτιστους?

κατ' επιγνωσιν ζηλωτες οι πατριαρχες της ανατολης του 1825 και 1838 και 1848 οι οποιοι με συνοδικες εγκυκλιους εκηρυξαν και επιβεβαιωσαν το αιρετικο των λατινους ?

Τι αλλαξε?

Dimitris Roumeliotis είπε...

Πελεκανε , εγραψες αυτο.
Ο Απόστολος των Εθνών είπε "Καὶ ἐὰν ἔχω προφητείαν, καὶ εἰδῶ τὰ μυστήρια πάντα καὶ πᾶσαν τὴν γνῶσιν, καὶ ἐὰν ἔχω πᾶσαν τὴν πίστιν, ὥστε ὄρη μεθιστάνειν, ἀγάπην δὲ μὴ ἔχω, οὐθέν εἰμι. 3 Καὶ ἐὰν ψωμίσω πάντα τὰ ὑπάρχοντά μου, καὶ ἐὰν παραδῶ τὸ σῶμά μου ἵνα καυθήσωμαι, ἀγάπην δὲ μὴ ἔχω, οὐδὲν ὠφελοῦμαι" (Ά Κορ 13,2-3).

Προφανως κατηγορεις τον Οικουμενικο Πατριαρχη Γρηγοριο τοβ Δ' , ο οποιος απεριψε το 1868 την προσκληση του ρωμαιου ποντικου.

Προφανως κατηγορεις την συνοδο του οικουμενικου πατριαρχειου το 1895 για ελλειψη αγαπης προς τον ρωμαιο ποντιφηκα.

Προφανως κατηγορεις την αποφαση της Συνοδου της Μοσχας κατα του Παπισμου το 1948.


Πελεκανε, ολοι αυτοι, ειχαν τον ρωμαιο ποντιφηκα, οπως τον ειχε η Εκκλησια απ' αρχης εμφανισεως της επηρμενης ορφρυος, τοτε κατα την εποχη του Μεγαλου Βασιλειου.

Αλλαξε κατι στην θεολογια της Ορθοδοξιας τελευταια?

Αλλαξε κατι στην φυση του Θεου και τωρα ειναι επιδεκτος της κοινωνιας μετ' αυτου αβαπτιστων και αιρετικων?

Dimitris Roumeliotis είπε...

Πελεκανε, εχω εδω και τους δυο τομους του Καρμιρη "Τα δογματικα και συμβολικα μνημεια της Ορθοδοξου καθολικης Εκκλησιας"

Μου πηρε 2 χρονια περιπου να βρω τον δευτερο τομο.

Ισως γιατι καποιοι να τον θεωρουν ανεπιθυμητο....κακιες....

Εαν θελεις, να φροντισω να τα εχεις διαθεσιμα....

Dimitris Roumeliotis είπε...

Φοβουμαι οτι αλλαξε κατι.

Καποια γνωμη για καποιον μοναρχη θεο πατερα θελητητη της υπαρξεως καποιας μοναρχουμενης τριθεου τριαδος.....

Περιεργως πως, ο αγιος Συμεων ο Νεος Θεολογος περιγραφει την σημερινη θεολογικη κατασταση , τοτε.

Και την περιγραφη επακριβως...

Στον πρωτο θεολογικο του λογο....

Κατι δεν παει καλα

Καποιος Μητροπολιτης, ο δικος μου ποιμην, μου συνεστησε προ εβδομαδος να μην διαβαζω τους πατερες....

Γιατι???
Για να μην βρω το πρωτο θεολογικο λογο του αγιου Συμεων του Νεου Θεολογου??

Για να μην βρω τον τριτο θεολογικο λογο του αγιου Γρηγοριου του Θεολογου??


Μαλιστα μου υπεδειξε να διαβαζω μονο την αγια γραφη.....

αλλα και παλι, διαβαζωντας μονο την αγια γραφη , Ορθοδοξα ομως, οπως η γιαγια και ο παπους, και οχι προτεσταντικα,
παλι μου βρωμαει αυτη η ιδεα του μοναρχη πατερα......

Οζει οσμην δυσωσμον...

Ανώνυμος είπε...

Αν κάποιοι αφιέρωναν στην επιστημονική τους ενασχόληση τον μισό χρόνο από τον οποίον αφιερώνουν παριστάνωντας τους θεολόγους εκ του προχείρου η ευρύτερη κοινωνία μας θα ήταν σίγουρα καλύτερη..

Χ.Κ

Dimitris Roumeliotis είπε...

Εαν καποιοι, επροσεχαν τα της πιστεως των, ο κοσμος θα ηταν σιγουρα καλυτερος.

Το εσφαλμενον της πιστεως κοστιζει,
στερει Χριστον,
εαν καποιος θελει να Ορθοδοξει...

@ Χ.Κ. 16 Φεβρουαρίου 2013 - 12:42 μ.μ.
υποθετω οτι η μομφη σας στοχευει σε εμενα προσωπικα.
Δεν ειμαι θεολογος και ουτε θελησα να γινω ποτε.
Οι θεολογικες και οι κλασικες σπουδες μου ειναι απολυτως ξενες.

Απλα, καποιες θεολογικες παρεκτροπες απο την Ορθοδοξια, αξιζουν μιας απαντησεως...

Κουβεντουλα κανουμε και οχι θεολογια...


Την δε φροντιδα της επιστημης μου, αφηστε καοποιους αλλους αρμοδιοτερους να την κρινουν....

Ανώνυμος είπε...

Δεν έχω κανένα λόγο να αρνηθώ κ.Ρουμελιώτη οτι η παρατήρηση μου είχε αφορμή εσάς και πιο συγκεκριμένα τη συνήθεια σας να σχολιάζετε καθημερινώς και αδιαλείπτως τουλάχιστον 4-5 φορές στο συγκεκριμένο ιστολόγιο και μάλιστα σε "ώρες γραφείου".Από'κει και πέρα η συγκεκριμένη παρατήρηση(την οποία ονομάζετε "μομφή")δεν περιορίζεται στο άγνωστο σ'εμένα άτομο σας,με το οποίο ουδεμία προσωπική αντιδικία επιθυμώ,αλλά μπορεί να αποδοθεί κάλλιστα στη θεολογική φράξια που εκπροσωπείτε,η οποία συχνά-πυκνά προβάλλει τις θέσεις της μέσω διαφόρων "ερασιτεχνών" θεολόγων,φτάνοντας στο σημείο να παρουσιάζει ακόμα και αστυνομικούς σαν κεντρικούς ομιλητές σε "θεολογικές" ημερίδες!!

noname είπε...
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
Dimitris Roumeliotis είπε...

Πελεκανε, οριζεις σαν πατερικοτητα την αιρεση? Δεν νομιζω οτι καινοτομοεις. Το εχω ακουσει απο καποιο διακο.

Μετα, την ιδια την πατερικη θεολογια την οριζεις σχολαστικισμο?
Δεν νομιζω οτι καινοτομοεις. Το εχω ακουσει απο καποιο διακο.

Ο ΔΙΑΛΟΓΟΣ ΜΕ ΤΟΥΣ ΑΙΡΕΤΙΚΟΥΣ ΕΠΙΒΑΛΕΤΑΙ.
Επομενως ο αγιος Νεκταριος ελεγε το ορθον.

Η ΣΥΜΠΡΟΣΕΥΧΗ ΜΕ ΑΙΡΕΤΙΚΟΥΣ ΚΑΙ Η ΑΠΟΔΟΧΗ ΤΟΥ ΒΑΠΤΙΣΜΑΤΟΣ ΤΩΝ ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ.

Που ειπε ο αγιος Νεκταριος κατι υπερ της συμπροσευχης μετα ετεροδοξων?

Πελεκανε, σου αρεσει η ατακα αυτη.
"Γι' αυτό ο Θεός στην Κρίση δεν θα μας ρωτήσει πόσες εντολές τηρήσαμε, πόσες φορές εξομολογηθήκαμε, πόσες φορές κοινωνήσαμε, πόσα έργα της Patrologia Greca διαβάσαμε, πόσους μη-όμοιούς μας βρίσαμε, πόσα τσιτάτα αποστηθίσαμε, πόσα στεφάνια με διαμαντόπετρες (π. Παΐσιος) εκσφενδονίσαμε, αλλά πόσο κοντά στην αλήθεια βρισκόμασταν."

μονο που σου διαφευγει αυτο.

"ὁ τηρῶν τὰς ἐντολὰς αὐτοῦ ἐν αὐτῷ μένει καὶ αὐτὸς ἐν αὐτῷ. καὶ ἐν τούτῳ γινώσκομεν ὅτι μένει ἐν ἡμῖν, ἐκ τοῦ Πνεύματος οὗ ἡμῖν ἔδωκεν." (Α' Ιωαν, γ,20-21)

Και οι εντολες του Χριστου, απαγορευουν την συμπροσευχη με ετεροδοξους.



Να υποθεσω οτι επαγγελεσαι καποιον αλλον Χριστον απο τον προσκυνουμενον και δοξαζομενο υπο του αγιου Νεκταριου?

Οποιος αγαπα τον Χριστον, τας εντολας του τηρει, και οποιος δεν τον αγαπα, αγνοει τις εντολες Του.

Οταν λοιπον καποιος , εστω και απο αγαπη και ευρητητα πνευματος και φιλανθρωπια και ευγενεια οπως λεγει, παραβαινει εντολη του Θεου, και την παρεβαινει γιατι αγαπα τον πλησιον του αιρετικο, τι σχεση αγαπης εχει με τον Θεο?

Πελεκανε θα ηθελα την απαντηση σου σε αυτο.

Οταν καποιος καταστρατηγει τις εντολες του Θεου, λεγωντας οτι το πρατει απο αγαπη για τον συνανθρωπο, ο ιδιος αγαπα Θεον?
Τι εχει πει ο Θεος για αυτους που δεν την τηρουν τις εντολες Του σχετικα με την αγαπη??


(Εδω σε θελω καβουρα να περπατας στα καρβουνα)

Λοιπον Πελεκανε. αγαπητε φιλε, τολμας να απαντησεις ευθεως και επι της ουσιας??
Σε περιμενω...
Υγιαινε.

noname είπε...
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
Ανώνυμος είπε...

Τι σύμπτωση! Τη χθεσινή Κυριακή διαβάστηκε η περικοπή της Χαναναίας.
Τελικά έκανε λάθη ο Κύριος. Κρίμα! Δεν είχε εμάς τότε για να τον συμβουλέυαμε να απόφευγε τέτοια λάθη.

Ανώνυμος είπε...

Τα μυστηρια της δυτικης εκκλησιας ειναι εγκυρα συμφωνα με πολλους ιερεις-δεν αναγνωριζουμε "συνοδους" που εγιναν χωρις τη συμμετοχη λαικων-δεν μας εκφραζουν δεν τις αποδεχομαστε δεν αναγνωριζουμε τους ανθενωτικους ως ορθοδοξους δεν συζηταμε μαζι τους καθολου

noname είπε...
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
Ανώνυμος είπε...

Στο κάτω-κάτω της γραφής γιατι να γινουν οι ιερεις μας παπικοι και οχι ο Πάπας ορθοδοξος;
Εσυ που γνωριζεις την αληθεια πως αφηνεις τον αδελφο σου στο σκοταδι;
Εγω προσωπικα απο τους τοσους αντιχριστους που υποψιαζομαι ξεχνω καμια φορα τον πιο επικίνδυνο ,
τον εαυτο μου !

Ανώνυμος είπε...

Προκαλει καταπληξη η σιωπη της ακαδημαικης κοινοτητος και δη των καθηγητων ιστοριας. Με την εξαιρεση της κας Αρβελερ η οποια δημοσιως και ευθαρσως καταρρακωσε και το πλεον ξεδιαντροπο ανθενωτικο υπολλειμμα περι "σχισματος" Ανατολικης και Δυτικης εκκλησιας λεγοντας απο τηλεορασεως οτι επροκειτο περι επεισοδιου μεταξυ δυο τριων ατομων που κανενας ιστορικος της εποχης δεν περιγραφει (νομιζω ανεφερε μονον εναν ο οποιος απλως κατι αναφερει) η φραση της κορυφαιας Βυζαντινολογου ("εγινε μεταξυ τους κανενας δεν πηρε χαμπαρι") τα λεει ολα, οι υπολοιποι ιστορικοι (διοτι οι πανεπιστημιακοι καθηγητες θεολογοι φαινεται τελουν ακομα υπο ομηριαν απο τους Ταλιμπαν γιατι σιωπουν? Ο Νοταρας αυτοκτονησε οταν ο Μωαμεθ του εζητησε το γιο του- Το δε γενος βρεθηκε βιαζομενο απο τους Τουρκομογγολους στην κυριολεξια και μεταφορικα επι 400 χρονια και αυτη τη στιγμη ιστορικο αποτοκο σε σχεση με αυτο που ηταν. Τουρκομογγολοι που βεβαια ησαν προτιμοτεροι στους ανθενωτικους - ως αρνητες του και τοτε διαλογου με τους δυτικους στην πραξη δια του καθημερινου και τοτε υβρεολογιου προτιμουσαν να συνδιαλεγονται με τους απογονους του Τζεγκις. Απ οτι φαινεται ηταν οι μονοι οι οποιοι θα τους καταλαβαιναν λογω και του καταπληκτικου πολιτισμου των της στεππας, των οργιων και των σφαγων λαων. Ο Παλαιολογος Κωνσταντινος τιμαται ως αγιος απο τους Δυτικους αδελφους μας διοτι απεδεχθη την ενωση και πολεμησε για την τιμη της Χριστιανοσυνης οπως και οι δυτικοι συμπολεμιστες του. Τελος στα ιστορικα ψευδη του ανθενωτισμου! κανενας διαλογος πλεον με τον ανθενωτισμο!

Related Posts with Thumbnails