Τριάντα χρόνια από την απονομή του Βραβείου Νόμπελ Λογοτεχνίας στον Οδυσσέα Ελύτη (10 Δεκεμβρίου 1979).
Με την σημερινή Ελευθεροτυπία ένα τομίδιο αφιερωμένο στον ποιητή της Ιδιωτικής Οδού με ξεχωριστές συνεργασίες:
Ο ποιητής Νάνος Βαλαωρίτης θυμάται τον Ελύτη που τον γνώρισε, μαζί με άλλους ποιητές της γενιάς εκείνης, το 1939, πριν 70 χρόνια. Τη χρονιά που ο Ελύτης δημοσίευσε τους Προσανατολισμούς.
Ο Χρήστος Σιάφκος και ο Βασίλης Καλαμάρας γράφουν για τη ζωή και το έργο του ποιητή, επιχειρώντας ενδιαφέρουσες αποτιμήσεις και εκτιμήσεις.
Ο Φώτης Απέργης γράφει για την πιο μαγική διαδρομή της ποίησης προς τη μουσική, δηλ. για την περίφημη μελοποίηση του "Άξιον εστι" από τον Μ. Θεοδωράκη.
Ο συνθέτης Γιώργος Παπαδάκης μας παρουσιάζει τον μελοποιημένο Ελύτη, προβαίνοντας σε καίριες παρατηρήσεις γύρω από το φαινόμενο της μελοποίησης Ελύτη.
Και, τέλος, στον τόμο της Ε αξίζει να διαβάσει κανείς ένα άγνωστο στο ευρύ κοινό κείμενο του ποιητή, που αναδημοσιεύεται ολόκληρο για πρώτη φορά μετά από 73 χρόνια (είχε δημοσιευτεί στις 6.7.1936 στα Νέα Γράμματα). Πρόκειται για μια προφητική ματιά στην έβδομη τέχνη. Ο Ελύτης διαβλέπει τη δύναμη του κινηματογράφου, θαυμάζει τον Ντίσνεϊ και γοητεύεται κι αυτός από τους ήρωές του, τον Μίκι και τον Ντόναλντ.
Και φυσικά, στο αφιέρωμα της Ε, πλούσιο φωτογραφικό υλικό από τη ζωή και το έργο του ποιητή.
Με την σημερινή Ελευθεροτυπία ένα τομίδιο αφιερωμένο στον ποιητή της Ιδιωτικής Οδού με ξεχωριστές συνεργασίες:
Ο ποιητής Νάνος Βαλαωρίτης θυμάται τον Ελύτη που τον γνώρισε, μαζί με άλλους ποιητές της γενιάς εκείνης, το 1939, πριν 70 χρόνια. Τη χρονιά που ο Ελύτης δημοσίευσε τους Προσανατολισμούς.
Ο Χρήστος Σιάφκος και ο Βασίλης Καλαμάρας γράφουν για τη ζωή και το έργο του ποιητή, επιχειρώντας ενδιαφέρουσες αποτιμήσεις και εκτιμήσεις.
Ο Φώτης Απέργης γράφει για την πιο μαγική διαδρομή της ποίησης προς τη μουσική, δηλ. για την περίφημη μελοποίηση του "Άξιον εστι" από τον Μ. Θεοδωράκη.
Ο συνθέτης Γιώργος Παπαδάκης μας παρουσιάζει τον μελοποιημένο Ελύτη, προβαίνοντας σε καίριες παρατηρήσεις γύρω από το φαινόμενο της μελοποίησης Ελύτη.
Και, τέλος, στον τόμο της Ε αξίζει να διαβάσει κανείς ένα άγνωστο στο ευρύ κοινό κείμενο του ποιητή, που αναδημοσιεύεται ολόκληρο για πρώτη φορά μετά από 73 χρόνια (είχε δημοσιευτεί στις 6.7.1936 στα Νέα Γράμματα). Πρόκειται για μια προφητική ματιά στην έβδομη τέχνη. Ο Ελύτης διαβλέπει τη δύναμη του κινηματογράφου, θαυμάζει τον Ντίσνεϊ και γοητεύεται κι αυτός από τους ήρωές του, τον Μίκι και τον Ντόναλντ.
Και φυσικά, στο αφιέρωμα της Ε, πλούσιο φωτογραφικό υλικό από τη ζωή και το έργο του ποιητή.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου