- "Αφήνοντας πίσω μας την Πάτρα, η οποία θα ήταν ευχάριστη με τις καμάρες της και θα μπορούσαμε να τη συστήσουμε για μια μακρά παραμονή, εάν τα πρώτης κατηγορίας ξενοδοχεία της ήταν στο ύψος των περιστάσεων, διατρέξαμε τον παραλιακό δρόμο προς τον Πύργο...". Αυτά έγραφε στα 1962, αγαπητοί φίλοι της Ιδιωτικής Οδού, ο ιταλός ποιητής και δοκιμιογράφος Eugenio Montale (1896-1981).
Σας καλώ να σκεφθείτε πόσο έχουν αλλάξει τα πράγματα, αναλογικά πάντα, μισόν αιώνα μετά.
Καθόλου! Θα μπορούσε να ήταν η Πάτρα κάτι, εάν... Δεν είναι, πάμε παρακάτω.
- Μου λένε ότι του απένειμε και οφφίκιο για την καθοριστική συμβολή του στο στήσιμο της παράγκας! Το ωραίο είναι ότι, καθώς μου λένε, του το απένειμε στην παράγκα!!! Η απύθμενη γελοιότης! Δυστυχώς είναι λίγο αυτό που είχα γράψει προ καιρού. Ότι, δηλ., ο "τιμηθείς" ενσαρκώνει την "Παντάνασσα της θανατίλας". Τώρα σκέφτομαι πως κάπως έτσι είναι η κόλαση! Παράγκες, "τιμημένοι" και σατράπες, χειρότεροι απ' αυτούς του Δαρείου!
- Κάποιος "σχολιαστής", ανώνυμος φυσικά, με ρωτάει με... νόημα γιατί γράφω συχνά για τον Χατζιδάκι, τον Τσαρούχη και άλλους παρόμοιους τιτάνες, για μένα, του νεοελληνικού πολιτισμού. Μα είναι απλό αγαπητέ μου. Αυτές οι αναρτήσεις, όπως και ολάκερη η Ιδιωτική Οδός, απευθύνονται σε ανθρώπους, όχι σε σκουλήκια!
Σας καλώ να σκεφθείτε πόσο έχουν αλλάξει τα πράγματα, αναλογικά πάντα, μισόν αιώνα μετά.
Καθόλου! Θα μπορούσε να ήταν η Πάτρα κάτι, εάν... Δεν είναι, πάμε παρακάτω.
- Μου λένε ότι του απένειμε και οφφίκιο για την καθοριστική συμβολή του στο στήσιμο της παράγκας! Το ωραίο είναι ότι, καθώς μου λένε, του το απένειμε στην παράγκα!!! Η απύθμενη γελοιότης! Δυστυχώς είναι λίγο αυτό που είχα γράψει προ καιρού. Ότι, δηλ., ο "τιμηθείς" ενσαρκώνει την "Παντάνασσα της θανατίλας". Τώρα σκέφτομαι πως κάπως έτσι είναι η κόλαση! Παράγκες, "τιμημένοι" και σατράπες, χειρότεροι απ' αυτούς του Δαρείου!
- Κάποιος "σχολιαστής", ανώνυμος φυσικά, με ρωτάει με... νόημα γιατί γράφω συχνά για τον Χατζιδάκι, τον Τσαρούχη και άλλους παρόμοιους τιτάνες, για μένα, του νεοελληνικού πολιτισμού. Μα είναι απλό αγαπητέ μου. Αυτές οι αναρτήσεις, όπως και ολάκερη η Ιδιωτική Οδός, απευθύνονται σε ανθρώπους, όχι σε σκουλήκια!
8 σχόλια:
Σε ημιτελή σχετικά κατάσταση βρίσκεται η πρόχειρη κατασκευή με πολύ τσιμέντο, πλαστικά δάπεδα, ούτε ένα χαλί-τουλάχιστον μπροστά απο το Θυσιαστήριο, το οποίο είναι το ξυλόγλυπτο κουβούκλιο του Επιταφίου δίκην Αγ. Τράπεζας μετά κιβωρίου- και στέγη χωρίς εσωτερικό ταβάνωμα. Εικόνες στο εικονοστάσι(τέμπλο) βυζαντινής τεχνοτροπίας-μάλλον εκτυπωμένες σε αρκετά μεγάλο μέγεθος με ψηφιακή μεγέθυνση. Καντήλια από τον παθόντα Ναό, αρχιερατικός θρόνος και αντίθρονο απέναντί του ως και τα αναλόγια με τα στασίδιά τους. Μεγαφωνική εγκατάσταση με ντουλαποειδή ηχεία. Δύο αυτοσχέδια "παγκάρια" ένα εντός του παραπήγματος και ένα εκτός-διά την χρεία της πανηγύρεως- στεγασμένο με ωραία πλαστική "λινάτσα" από εκείνη που καλείται ελαιόπανο και χρησιμεύει για τη συλλογή του ελαιοκάρπου. Τα χρήματα στο εξωτερικό παγκάρι ρίπτονται σε δυο ωραιότατα μεταλλικά έγχρωμα πανέρια από εκείνα που χρησιμοποιούνται στα οινομαγειρεία και στα πατσατζίδικα για την προσφορά του ψωμιού. Λάμπες ηλεκτρικές πολλές και αναμένες όλες στο καταμεσήμερο και με καύσωνα. Το υπόλοιπο μέρος του χώρου έχει μερικές σειρές καθισμάτων στην πλευρά που τα παρακείμενα κτίρια ρίχνουν σκιά και ό,τι απομένει λειτουργεί κανονικά ως parking-μάλλον δεν έχει αργία η επιχείρηση τέτοια μέρα που άπας εκλεκτός Ίσραήλ σπεύδει να συγχαρεί την σώφρονα Άννα που με τον τοκετό της νίκησε όλες τις μανάδες μέχρι, φυσικά, που η Θυγατέρα της έγινε η ίδια Μάνα όλου του κόσμου. Όπως θα έλεγε και ο Χ. Γιανναράς η αίσθηση του "κίτς".... Δεξιά της εισόδου, στο θρόνο Της, η Χαριτωμένη Κόρη της Άννης και του Ιωακείμ περιβεβλημένη και πεποικιλμένη με σχοινιά για την τήρηση της τάξεως κατά την προσκύνηση της Πάνσεπτης Εικόνος Της. Ετοίμη, όμως, να παράσχει την άνεση σε όλους όσοι επικαλούνται την θερμή Της πρεσβεία και καταφεύγουν υπό την ευσπλαχνία Της. Είθε η δική Της μεσιτεία να αποδώσει την επόμενη πανήγυρι στον παθόντα Ναό Της! Και του χρόνου!
ΕΥΤΥΧΩΣ ΔΕΝ ΖΕΙ ΠΛΕΟΝ Ο ΚΥΡ' ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ........
Παντάνασσα τσαντίρι. Παράγκα και τα τέτοια δεν είναι τίποτα.
Ο κόσμος πήγε να προσκυνήσει τη χάρη της. Δεν κοιτάει τα υπόλοιπα, αλλά η εικόνα του λυόμενου ΧΑΛΙΑ!
Ισως,κάποτε οι Εκκλησιαστικοί ταγοί θα πρέπει να διαβάσουν το βιβλίο του
π.Βασ.Θερμού "Τα οφφίκια των πρεσβυτέ
ρων",μπας και αρχίσει να μπαίνει κάτι
στη σειρά και να αρχίσουμε να βρίσκου
με τον αυτοσέβασμό μας!
Δεν μπορώ πάντως να χωρέσω μάσα μου
τους πρωτοπρεσβυτέρους Φλωρόφσκυ,Σμέ
μαν,Αλεβιζόπουλο,μαζί με τους εν Ελλά
δι αναρίθμητους "ομοίους" των.Ποία σύ
γκρισις έργου και πρωσοπικότητος μπο
ρεί να εννοηθή;
Θέλουμε Παντάνασσα,
θέλουμε Παντάνασσα!!!!!!!!!!
Ελπίζω ο φωτορεπόρτερ σας να έκαμε καλή δουλειά και να έχουμε φωτογραφίες, αν όχι βίντεο.
Φίλε Παναγιώτη,
η πένα σου «στάζει» πικρία, η θεολογική σου κατάρτιση, μεγάλη μεν, κενή δε, αφού η θεωρία δε συμβαδίζει με την πρακτική.
Ήδη, το πρωί (Κυριακή προ της Υψώσεως), η περικοπή του Ευαγγελίου «έκλεινε» με τη φράση «…ου γαρ απέστειλεν ο Θεός τον υιόν αυτού εις τον κόσμον ίνα κρίνη τον κόσμον, αλλ΄ ίνα σωθή ο κόσμος δι΄ αυτού» (Ιω. Γ, 17) κι εσύ επιμένεις να κρίνεις τον καθένα.
Σου εύχομαι να είσαι πάντα καλά
Ευελπιστώ να μη λογοκριθώ και να αναρτηθεί το σχόλιό μου
Φίλε ανώνυμε,
Η πένα μου "στάζει" άποψη! Την οποία πληρώνω ευχαρίστως πολλά χρόνια τώρα, πολύ ακριβά.
Δεν υπήρχε καιρός που δεν είχα άποψη, εγωϊστική αν θες, και δεν την εξέφραζα (όπως τινές θέλουν να νομίζουν).
Σε κάθε περίπτωση η κεντρική μου θέση είναι πως όσοι δημοσίως ενεργούν, δημοσίως θα πρέπει και να κρίνονται, θετικά ή αρνητικά.
Δεν μ' ενδιαφέρει η προσωπική ζωή του οιουδήποτε - αν έχεις προσέξει ουδέποτε ασχολούμαι με τον ιδιωτικό βίο κάποιου - αλλ' η δημόσια έκφρασή του, που επηρεάζει, συνειδητά ή ασυνείδητα το κοινωνικό σύνολο.
Να 'σαι και συ πάντα καλά!
Αφου εχεις "αποψη" να τα λες ολα! Ποια η αποψη σου τοτε για την αδεια που διδει ο Οικ. Πατριαρχης για τη μεταφορά κειμηλιων; Ποια η γνωμη σου για τα οικοπεδα της Βατοπεδιου; ΑΠΑΝΤΗΣΕ κε Ανδριοπουλε δημοσιως και μη λογοκρινεις τα σχολια !!!!!!
Δημοσίευση σχολίου