Σάββατο 13 Δεκεμβρίου 2025

ΕΝΑ ΑΠΟΚΑΛΥΠΤΙΚΟ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ ΤΟΥ ΑΡΗ ΔΗΜΟΚΙΔΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΜΟΝΑΧΗ ΜΑΡΙΑΜ ΣΟΥΛΑΚΙΩΤΗ


Η σκληρή αλήθεια για τη Μαριάμ Σουλακιώτη, την «πρώτη Ελληνίδα σίριαλ κίλερ» 
Ένα αποκαλυπτικό ντοκιμαντέρ του Άρη Δημοκίδη για την ανατριχιαστική ιστορία της ηγουμένης που θεωρήθηκε η πρώτη σίριαλ κίλερ της χώρας 
Μιλούν οι: 
- Παναγιώτης Ανδριόπουλος, θεολόγος 
- Γιάννης Πανούσης, εγκληματολόγος 
Στο σημερινό ηχητικό ντοκιμαντέρ ο Άρης Δημοκίδης ασχολείται με μια σκοτεινή ιστορία, αυτήν της Μαριάμ Σουλακιώτη (κατά κόσμον Μαρίνα Σουλακιώτη), μιας παλαιοημερολογίτισσας μοναχής, ηγουμένης της Μονής Παναγίας Πευκοβουνογιάτρισσας, που καταδικάστηκε ως κατά συρροή δολοφόνος και απατεώνισσα. Ήταν, όμως, πράγματι; Έκανε όλα αυτά που την κατηγόρησαν ή μεγαλοποιήθηκαν στην αρένα μιας έντονης θρησκευτικής διαμάχης της εποχής, στο πλαίσιο της οποίας η Ορθόδοξη Εκκλησία κινήθηκε εναντίον των Γνήσιων Ορθόδοξων Χριστιανών (ΓΟΧ) έως ότου κηρύχθηκαν παράνομοι;
            
Έδρασε μεταξύ 1939 και 1950 και ενώ ως μοναχή αποκαλούνταν «Μητέρα της Κερατέας», έμεινε γνωστή επίσης με το προσωνύμιο «Η γυναίκα Ρασπούτιν» λόγω δημοσιευμάτων στον Τύπο. 
Γεννήθηκε περίπου το 1883 στην Κερατέα Αττικής και το πατρικό της σπίτι αργότερα μετατράπηκε σε ένα από τα κτίρια του μοναστηριού. Το μόνο γνωστό στοιχείο για τη ζωή της προτού χειροτονηθεί είναι ότι ήταν εργάτρια σε εργοστάσιο. 
Η Σουλακιώτη χειροτονήθηκε μοναχή στην Ελληνική Ορθόδοξη Εκκλησία, αλλά σύντομα έγινε έμπιστη του θρησκευτικού της προϊσταμένου, του επισκόπου Ματθαίου Καρπαθάκη. Μετά την υιοθέτηση του Νέου Ημερολογίου από την επικρατούσα Εκκλησία της Ελλάδος τον Μάρτιο του 1924 εντάχθηκε στο παλαιοημερολογήτικο κίνημα και έγινε οπαδός του αυτοαποκαλούμενου Αρχιεπισκόπου Βρεσθένης, Ματθαίου, τον οποίο τόσο η κυρίαρχη Ελληνική Ορθόδοξη Εκκλησία όσο και άλλοι παλαιοημερολογίτες (ΓΟΧ) θεωρούσαν ότι βρισκόταν σε σχίσμα και δεν είχαν επαφή μαζί του. 
Μαζί με τον Ματθαίο ίδρυσαν τη Μονή Παναγίας Πευκοβουνογιάτρισσας το 1927. Το μοναστήρι ιδρύθηκε επίσημα για να «τιμήσει τα Εισόδια της Θεοτόκου», αλλά ο Ματθαίος ξεκαθάρισε επίσης ότι στόχος του μοναστηριού ήταν να υποστηρίξει οικονομικά το παλαιοημερολογήτικο κίνημα. Κατά την ίδρυσή του, ο Ματθαίος ήταν ήδη 66 ετών. Έτσι, ενώ η επίσημη θητεία της Σουλακιώτη ως ηγουμένης άρχισε το 1950, στην πραγματικότητα λειτουργούσε ως ηγουμένη από το 1939 και ανέλαβε την πλήρως το μοναστήρι όταν ο Ματθαίος έγινε 78 ετών. Εκείνος άφησε όλες τις καθημερινές εργασίες πάνω της, καθώς για ένα διάστημα ήταν στη φυλακή και μετά ζούσε ως ιερομόναχος, αναζητώντας πνευματικές ανταμοιβές για ασκητικές μοναστικές πρακτικές όπως η νηστεία σαράντα ημερών, η εθελοντική παραμονή σε στερητικά κελιά απομόνωσης και το δέσιμο του σώματος με βαριές μεταλλικές αλυσίδες.
Toν Δεκέμβριο του 1950 η τότε επονομαζόμενη Αστυνομία Πόλεων συλλαμβάνει για πρώτη φορά τη Σουλακιώτη με δύο κατηγορίες που αφορούσαν δήθεν παράνομες επιχειρηματικές πρακτικές: εξαγωγή ελαιόλαδου στην Κύπρο και εισαγωγή ελαστικών. Τον επόμενο μήνα, ο εισαγγελέας απήγγειλε σε αυτήν και δεκατρείς μοναχές και μοναχούς περαιτέρω κατηγορίες για ανθρωποκτονία, απάτη, πλαστογραφία διαθήκης, εκβιασμό και βασανιστήρια – η Σουλακιώτη κατέληξε με το πιο αυστηρό κατηγορητήριο. Καθώς προέκυπταν περισσότερα στοιχεία και καταθέσεις μαρτύρων, το κατηγορητήριο εναντίον της αναθεωρήθηκε επανειλημμένα. Φέρεται να διέπραξε τους φόνους και άλλα εγκλήματα στη Μονή Παναγίας Πευκοβουνογιάτρισσας. Κατέληξε με πολλαπλές καταδίκες μετά από τρεις δίκες, που συνολικά έφτασαν τα δεκατέσσερα χρόνια κάθειρξη. Η ίδια αρνήθηκε όλες τις κατηγορίες εναντίον της, χλευάζοντάς τες ως «σατανικές μυθοπλασίες». Λέγεται ότι δέχτηκε όλες τις ποινικές καταδίκες της «χωρίς συγκίνηση», κάνοντας μόνο τον σταυρό της και λέγοντας μια σιωπηλή «προσευχή εκδίκησης» στον «Άγιο Ματθαίο». Φυλακίστηκε και πέθανε στις φυλακές Αβέρωφ το 1954. 
Όλες οι αιρέσεις των παλαιοημερολογιτών στην Ελλάδα, συμπεριλαμβανομένων των Ματθαιικών, τέθηκαν εκτός νόμου τον Ιανουάριο του 1951. 
Από το 2022 το μοναστήρι των παλαιοημερολογιτών που κάποτε διηύθυνε η Σουλακιώτη παραμένει ανοιχτό. Πολλοί παλαιοημερολογίτες της ματθαιικής παράταξης εξακολουθούν να πιστεύουν ότι ήταν αθώα και τιμούν τη μορφή της ως αγία. Πολλοί, ωστόσο, απορρίπτουν την ιδέα της αθωότητάς της με βάση τον συντριπτικό αριθμό των καταθέσεων μαρτύρων και το πλήθος των αποδεικτικών στοιχείων, αν και υπάρχει διαφωνία ως προς τον πραγματικό αριθμό των θυμάτων της.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Related Posts with Thumbnails