Του Παναγιώτη Αντ. Ανδριόπουλου
Σύμφωνα με ανακοίνωση του Πατριαρχείου Μόσχας «στις 11 Ιανουαρίου 2023, ο Προκαθήμενος της Μακεδονικής Ορθόδοξης Εκκλησίας – Αρχιεπισκοπής Αχρίδος, ο Μακαριώτατος Αρχιεπίσκοπος Αχρίδος και Μακεδονίας Στέφανος, δέχθηκε στην έδρα του στα Σκόπια τον επικεφαλής του Τμήματος Εξωτερικών Εκκλησιαστικών Σχέσεων (ΤΕΕΣ) του Πατριαρχείου Μόσχας, Μητροπολίτη Βολοκολάμσκ Αντώνιο, ο οποίος έφτασε στην Βόρεια Μακεδονία σε επίσκεψη εργασίας με την ευλογία του Πατριάρχη Μόσχας και πάσης Ρωσίας Κυρίλλου.
Στη συνάντηση συμμετείχαν μέλη της Ιεράς Συνόδου της Μακεδονικής Ορθόδοξης Εκκλησίας – Αρχιεπισκοπής Αχρίδος, ο Μητροπολίτης Πρεσπών-Πελαγονίας Πέτρος, ο Μητροπολίτης Δέβρων και Κιτσέβου Τιμόθεος, ο Αρχιγραμματέας της Συνόδου της Μακεδονικής Ορθόδοξης Εκκλησίας – Αρχιεπισκοπής Αχρίδος, Επίσκοπος Ηρακλείας Κλήμης. Στη συνάντηση συμμετείχαν επίσης ο σύμβουλος του Πατριάρχη Μόσχας και πάσης Ρωσίας Κυρίλλου ιερέας Nikolay Balashov, ο Αντιπρόεδρος του ΤΕΕΣ ιερέας Igor Yakimchuk, ο Επικεφαλής της Ρωσικής Ορθόδοξης Εκκλησίας στη Σόφια Αρχιμανδρίτης Vassian (Zmeev) και Βοηθός του ΤΕΕΣ ο ιερέας Alexander Ershov, που συνοδεύει τον Μητροπολίτη Βολοκολάμσκ Αντώνιο στο ταξίδι, και επίσης ο έκτακτος και Πληρεξούσιος Πρέσβης της Ρωσίας στη Βόρεια Μακεδονία Α.Ε. Μπαζντνίκιν.
Ο Μητροπολίτης Βολοκολάμσκ Αντώνιος μετέφερε στον Μακαριώτατο Αρχιεπίσκοπο Αχρίδος και Μακεδονίας Στέφανο τους χαιρετισμούς και τις θερμές ευχές του Πατριάρχη Μόσχας και πάσης Ρωσίας Κυρίλλου, συνεχάρη για άλλη μια φορά τον Προκαθήμενο της Μακεδονικής Ορθόδοξης Εκκλησίας – Αρχιεπισκοπής Αχρίδος για την παραχώρηση της κανονικής αυτοκεφαλίας.
Σε κλίμα αγάπης και αδελφικής κατανόησης, οι συμμετέχοντες στη συνάντηση αντάλλαξαν απόψεις για τα ζητήματα της τρέχουσας κατάστασης στον ορθόδοξο κόσμο, συζήτησαν τις προοπτικές ανάπτυξης των σχέσεων μεταξύ του Πατριαρχείου Μόσχας και της Μακεδονικής Ορθόδοξης Εκκλησίας – Αρχιεπισκοπή Αχρίδος, και έθιξαν μια σειρά από άλλα θέματα αμοιβαίου ενδιαφέροντος.
Στο τέλος της συνάντησης έγινε ανταλλαγή αναμνηστικών δώρων».
Αυτά γράφει το ρωσικό ανακοινωθέν.
Η Ρωσική Εκκλησία συνεχίζει απτόητη τις επιδρομές της σα να μην υπάρχει πόλεμος. Δεν της αρκεί η Ουκρανία, δεν της αρκεί η Αφρική, θέλει και την Αρχιεπισκοπή Αχρίδος και την οικουμένη όλη, ει δυνατόν.
Στην πραγματικότητα ο Βολοκολάμσκ Αντώνιος – ο οποίος δεν διαφέρει από τον Βολοκολάμσκ Ιλαρίωνα ως προς την πολιτική, αφού τους ίδιους επεκτατικούς σκοπούς υπηρετούν – πήγε στην Βόρειο Μακεδονία για να επηρεάσει και να πείσει τον Αρχιεπίσκοπο Στέφανο και τους επισκόπους της Αρχιεπισκοπής Αχρίδος να μην αναγνωρίσουν το αυτοκέφαλο της Εκκλησίας της Ουκρανίας και να αποδεχθούν τον δήθεν Τόμο Αυτοκεφαλίας που χορηγήθηκε από την Εκκλησία της Σερβίας ως τον πλέον κανονικό και νόμιμο.
Το Οικουμενικό Πατριαρχείο έχει δεχθεί σε εκκλησιαστική κοινωνία την Αρχιεπισκοπή Αχρίδος, αλλά δεν παραχώρησε Αυτοκεφαλία. Εννοείται πως δεν μπορεί να χορηγηθεί Αυτοκεφαλία σε μια Εκκλησία που δεν θα αναγνωρίζει την προηγούμενη από αυτήν Αυτοκέφαλη Εκκλησία, εν προκειμένω της Ουκρανίας.
Η Μόσχα, λοιπόν, θέλοντας να διαιρέσει τον ορθόδοξο κόσμο οριστικά, χρησιμοποιεί ως δούρειο ίππο την προσκείμενη σε αυτήν Εκκλησία της Σερβίας, ειδικά για το ζήτημα της Αρχιεπισκοπής Αχρίδος.
Επίσης, η εμμονή της Μόσχας στο όνομα της Εκκλησίας (Μακεδονική Ορθόδοξη Εκκλησία – Αρχιεπισκοπή Αχρίδος), όπως κάνει και το Πατριαρχείο Σερβίας (με τον ίδιο προκλητικό τρόπο), ερμηνεύεται από αναλυτές ως μία ακόμη πρόκληση σε βάρος του Φαναρίου και της Αθήνας, αλλά και προάγγελος των κινήσεων του Μόσχας Κυρίλλου μετά το τέλος του πολέμου.
Στο εσωτερικό της Βόρειας Μακεδονίας η επίσκεψη του Βολοκολάμσκ Αντωνίου προκαλεί αντιδράσεις, καθώς μέσα στη φωτιά του πολέμου όλοι βλέπουν ότι η Μόσχα ασκεί προς πάντας μια επιθετική πολιτική άνευ ορίων, προσπαθώντας να επιβάλλει τους δικούς της όρους.
2 σχόλια:
Καταπληκτική ανάλυση. Αυτά είναι τα σοβαρά προβλήματα, που ανακύπτουν από την επιθετικότητα προς κάθε κατεύθυνση της Αυτοκέφαλης-Πατριαρχικής Εκκλησίας της Ρωσίας, που με υπεροψία, (''με ίππειον θράσος'') επιχειρεί αντι-εκκλησιολογικές δράσεις πέρα και έξω από κάθε εκκλησιολογία.
Ερώτηση: Ποιος, ποιοι, πώς και πότε θα ''συνέλθουν'' για να την επαναφέρουν στην ''Τάξη'', να της θυμίσουν τον ''κανονικό'' της χώρο, το ''κανονικό'' της έδαφος και τη θέση της;
π. Κ.Ι.Κ.
Είναι γελασμενος ο Μόσχας αν νομίζει ότι έτσι πήρε "εκδίκηση" από τον Βαρθολομαίο... Όποιος σκάβει τον λάκκο του άλλου... σκάβει τον δικό του, λένε...
Κρίμα, Κύριλλε
Αντίο, Κύριλλε
Δημοσίευση σχολίου