Τρίτη, 28 Μαΐου 2013

ΝΥΧΤΕΡΙΝΟΣ ΑΓΓΕΛΟΣ: "Είν’ ένας άγγελος αετός..."

Αγία Σοφία, ο Άγγελος

Ο δίσκος «Για τη Ελένη» του Μάνου Χατζιδάκι κυκλοφόρησε για πρώτη φορά το 1978, με ερμηνευτή το Στέλιο Μαρκετάκη.
Ένας ανεπιτήδευτα λαϊκός ερμηνευτής που μετά απ' αυτόν τον γνησίως λαϊκό δίσκο του Χατζιδάκι εξαφανίστηκε! Δε νομίζω ότι είχε και καμιά άλλη παρουσία στον χώρο του τραγουδιού. Άλλωστε αυτή ήταν αρκετή, θαρρώ. 
Η δεύτερη παρουσίαση αυτού του κύκλου τραγουδιών έγινε το 1986, με νέα ενορχήστρωση και με ερμηνεύτρια τη Μαρία Δημητριάδη. «Η καινούργια φωνή της με βοήθησε πολύ να ξαναβρώ την τραγικότητα που επιζητούσα να διαπερνάει τα απλοϊκά από μια πρώτη όψη τραγούδια μου», είχε πει τότε ο Μάνος Χατζιδάκις. 
Κάποια από τα τραγούδια «Για την Ελένη» τραγουδήθηκαν και από την Αλεξάνδρα στους δίσκους της «Η Αλεξάνδρα στα λαϊκά του Μάνου Χατζιδάκι» και «Η Αλεξάνδρα τραγουδά Μ. Χατζιδάκι - Β. Τσιτσάνη». 
Για σήμερα - και επί τη μνήμη της Αλώσεως - επιλέγουμε ένα από τα δώδεκα τραγούδια του δίσκου. "Νυχτερινός άγγελος", σε στίχους Μιχάλη Μπουρμπούλη.
Παραθέτουμε τις ερμηνείες του Στ. Μαρκετάκη, της Αλεξάνδρας και της Μαρίας Δημητριάδη. 


Κάθε πρωί μέσ’ στην Αγιά Σοφιά 
όταν κοιμούνται όλοι 
βγαίνει ένας άγγελος να δει 
βγαίνει να δει  
τη χαλασμένη Πόλη. 
Ψάχνει για φως μες στα σκοτεινά 
κι όπως γυρίζει μοναχός 
είν’ ένας άγγελος αϊτός 
που μας κοιτάζει απ’ τα βουνά. 
Ένας καπνός το βράδυ θ’ απλωθεί 
τον κόσμο να σκεπάσει 
κι όσα έχουν τώρα ξεχαστεί 
σε μια γραφή 
θα σκύψει να διαβάσει. 
Νύχτα βαθιά πάνω απ’ τα νερά 
φυσάει ο αγέρας δυνατός 
είν’ ένας άγγελος αετός 
που μες στον κόσμο προχωρά.

2 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Δεν έχουν μεγάλη διαφορά οι δύο ερμηνείες.

Διογένης/Ε.Μ. είπε...

''ΣΕΜΝΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΗΘΟΣ''

Νομίζω πως η ερμηνεία και οι φωνητικές δυνατότητες της Αλεξάνδρας υπερέχουν κατά πολύ από εκείνες του Μαρκετάκη!
Είναι,όμως, και η μουσική σύνθεση που εμένα προσωπικά δεν με συγκινεί ιδιαιτέρως και την κατατάσσω στις μέτριες δημιουργίες!

Εκείνο, όμως, που με συγκλονίζει είναι η σεμνότητα και το ήθος της Αλεξάνδρας, αλλά και της ορχήστρας!
Φέρτε τώρα στο μυαλό σας το σημερινό καλλιτεχνικό κατάντημα των τραγουδιστών και όχι μόνο και βγάλτε τα δικά σας συμπεράσματα.

Η ΈΚΠΤΩΣΗ σε όλη της την ανάπτυξη, με μέλος ψυχωτικό και ταραχώδες και στίχο ανοηματικό εως βλακώδες, για να αφήσω την εμφάνιση, όπου οι περισσότεροι καλλιτέχνες -άνδρες και γυναίκες- είναι στην κυριολεξία ΘΛΙΘΕΡΟΙ!

Αυτά, για να κατανοήσουμε λίγο καλύτερα πως φτάσαμε μέχρι τον πάτο!!!
Όλα, λοιπόν έχουν τη σημασία τους!

Από το Διογένη/Ε.Μ.

Related Posts with Thumbnails