Τετάρτη, 14 Δεκεμβρίου 2011

ΜΙΑ ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΓΙΑ ΤΟΝ ΜΟΤΣΑΡΤ ΤΟΥ ΕΛΥΤΗ ΣΤΟΝ "ΠΑΡΝΑΣΣΟ"

“Ο Ελύτης συναντά τον Μότσαρτ” ως ιδέα για εκδήλωση είναι πολύ καλή, νομίζω. Αναδεικνύει τη σχέση του ποιητή με τον παγκόσμιο συνθέτη και μας εισάγει στη λογική μιας μουσικής ποιητικής κι απ' τις δυο πλευρές.
Η εκτέλεση αυτής της ιδέας έπασχε σαφώς κατά την εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε χθες βράδυ στην ιστορική αίθουσα “Παρνασσός”, στο κέντρο της Αθήνας. Κι αυτό γιατί ο αναμφισβήτητα καλλιεργημένος μουσικός Νίκος Χριστοδούλου, ο οποίος φαίνεται πως είχε την επιμέλεια της όλης εκδήλωσης, υπερέβη τα εσκαμμένα ως προς την αναλυσιολογία. Εξετράπη σε μάθημα “μουσικολογίας” ας πούμε, ως προς τον Μότσαρτ, και σε μετέωρες – ή και αυθαίρετες - προσεγγίσεις όσον αφορά την ποίηση και τη σκέψη του Ελύτη για τον Μότσαρτ. Διέκοπτε, ειδικά στο πρώτο μέρος, τη μουσική συνεχώς για να “εξηγήσει” κι αυτό καταντούσε κουραστικό, ενίοτε δε και εκνευριστικό.


Μας αποζημίωσε, όμως, η σπουδαία Αλεξάνδρα Παπαστεφάνου όταν έπαιξε μαζί με μουσικούς της ΚΟΑ, υπό την διεύθυνση του Ν. Χριστοδούλου, τη Romanze από το Κοντσέρτο για πιάνο και ορχήστρα αρ. 20 σε ρε ελάσσονα Κ.466 του Μότσαρτ. Προηγήθηκε η ανάγνωση (Αμαλία Μουτούση) του εμπνευσμένου απ' αυτό το μέρος ποιήματος του Ελύτη.
Ευτυχώς το δεύτερο μέρο της εκδήλωσης ξεκίνησε χωρίς αναλύσεις, κατευθείαν με το Κοντσέρτο για πιάνο και ορχήστρα αρ. 27 σε σι ύφεση μείζονα, με τον Θανάση Αποστολόπουλο να ...κεντάει στο πιάνο!
Δύο τραγούδια του Μότσαρτ από την Λένια Ζαφειροπούλου (με τον Θ. Αποστολόπουλο στο πιάνο) και η δημοφιλής Μικρή Νυχτερινή Μουσική, ολοκλήρωσαν τη βραδιά, για την επιτυχία της οποίας αρκούσαν ο λόγος του ποιητή και η μουσική του Wolfgang Amadeus.

Βάσω Παπαντωνίου και Βασίλης Βασιλικός ανάμεσα στο κοινό της εκδήλωσης
Αλεξάνδρα Παπαστεφάνου και Ιουλίτα Ηλιοπούλου στο διάλειμμα της εκδήλωσης
Αμαλία Μουτούση (η οποία και διάβασε Ελύτη) με την αδελφή της Εριέττα, υπό το βλέμμα της μητρός των Νόνικας Γαληνέα

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Related Posts with Thumbnails