Του Παναγιώτη Αντ. Ανδριόπουλου
Η υπόθεση με το «ευλογημένο» κάστανο του Αγίου Παϊσίου του αγιορείτου βαρύνει αποκλειστικά τον κληρικό της Μητροπόλεως Αιτωλοακαρνανίας Κωνσταντίνο Καντάνη, ο οποίος έγινε η αιτία και η αφορμή για να διασυρθεί και να χλευαστεί ο Άγιος Παΐσιος.
Η περίπτωσή του είναι, φυσικά, χειρότερη από αυτήν του νεαρού «Παστίτσιου» – ο οποίος είχε καταδικαστεί για προσβολή του Αγίου, λόγω σχετικής σελίδα στο fb – γιατί ο εν λόγω είναι εν ενεργεία κληρικός και επιστρατεύει μάλιστα και μια σαθρή επιχειρηματολογία, για να μας αποδείξει ότι δεν είναι ειδωλολάτρης!
Θα αντιμετωπιστεί νομικά, όπως του πρέπει, διότι αν μείνει ατιμώρητος είναι ικανός να μας βγάλει και κανένα …αυγό του Αγίου Παϊσίου, βρασμένο επίσης…
Ο κληρικός αυτός αποσκοπεί στην εξηλιθίωση του λαού και το καταφέρνει μια χαρά, αφού βρίσκει πρόσφορο έδαφος…
Όμως, η ενέργειά του αυτή συνιστά βάναυση προσβολή όχι μόνο του Αγίου Παϊσίου, αλλά και της Ορθόδοξης Εκκλησίας γενικότερα, και πάνω σ’ αυτό το πλαίσιο θα κληθεί ενώπιον της δικαιοσύνης.
Από την διοικούσα Εκκλησία και δη από την Μητρόπολη Αιτωλοακαρνανίας, δεν μπορεί να περιμένει κανείς κάποια αντίδραση, καθώς ο κληρικός θεωρείται «παραδοσιακός» και ως εκ τούτου τυγχάνει ασυλίας.
Άρα, ο δρόμος της κοσμικής δικαιοσύνης είναι μονόδρομος.
10 σχόλια:
Ποιος θα τον μηνύσει όμως;
Στο σχετικό ρεπορτάζ του Πατρινού διαδικτυακού www.thebest.gr αναφέρεται και μία "ανακρίβεια" μάλλον τυχαία... ακριβώς ότι:"Κατά την Αγρυπνία, εκτέθηκαν για προσκύνηση η εικόνα του Οσίου Παϊσίου, λείψανα του Αγίου Ιωάννη του Βραχωρίτη και του Οσίου Παϊσίου, καθώς και ένα αντικείμενο, δοσμένο από τον Όσιο Παΐσιο: τον Οκτώβριο του 1990,.. ..κλπ.." http://www.thebest.gr/news/index/viewStory/449776
Δεν γνωρίζω και γιαυτό ερωτώ...έχει γίνει Ανακομιδή Λειψάνων του Οσίου Παϊσίου;
Αγαπητέ κύριε Ανδριόπουλε,
Παρευρέθηκα στην κατανυκτικότατη αγρυπνία προς τιμήν του αγίου Παϊσίου, στην ενορία του Αγίου Δημητρίου Αγρινίου, όπου πολλές εκατοντάδες πιστών, πολλοί νέοι, αρκετοί νέοι οικογενειάρχες με μικρά παιδιά παρέμειναν μέχρι το τέλος και κοινώνησαν πάρα πολλοί.Η ατμόσφαιρα θύμιζε πρωτοχριστιανική εποχή, διότι εκτός των άλλων ο εν λόγω ιερέας κατάφερε να εμπνεύσει την ενορία, ώστε να συμμετέχει σύσσωμη σε κάθε ιεραποστολικό και κοινωνικό κάλεσμά του .Έτσι, 100 και πλέον εθελόντριες ,από το Δεκέμβριο του 2011, μαγειρεύουμε ασταμάτητα ,καθημερινά για 250 αδελφούς σε αδυναμία.Με την πρωτοβουλία του και την ανύστακτη φροντίδα του λειτουργεί, εδώ και πέντε χρόνια, κοινωνικό φροντιστήριο με 500 παιδιά και 60 εθελοντές καθηγητές.Έχει μια ενορία σε άνθηση και όχι σε "εξηλιθίωση".
Ως προς την επίμαχη τώρα ενέργεια του ιερέα να αναφερθεί στο κάστανο-δώρο του αγίου Παϊσίου και να μας καλέσει να το προσκυνήσουμε τιμητικά, σας διαβεβαιώνω ότι με τη στοιχειώδη εκκλησιαστική παιδεία μας όλοι οι παριστάμενοι πιστοί γνωρίζαμε πολύ καλά ότι αποδίδοντας απλή τιμή στο αντικείμενο αυτό, δεν του αποδίδαμε λατρευτική προσκύνηση ,που ανήκει μόνο στο Θεό.Αυτά είναι ,εδώ και αιώνες, λυμένα από την εκκλησία μας.Άλλωστε η απλή προσκύνηση (υπόκλιση μπροστά σε κάτι ή ο ασπασμός αυτού) είναι κάτι το σύνηθες και στον ευρύτερο κοινωνικό μας βίο, όπως για παράδειγμα το προσκύνημα εθνικών κειμηλίων και ιερών συμβόλων ή το λαϊκό προσκύνημα σε κηδευόμενους αδερφούς μας, που μπορεί να είναι οικείοι μας, αλλά και πολιτικοί, καλλιτέχνες κ.λ.π..Εκεί, γιατί όλοι γνωρίζουμε ότι δεν προσφέρουμε λατρεία, ενώ εδώ μας σκανδαλίζει η τάχα μεσαιωνική ειδωλολατρική εκτροπή ενός ευλαβούς κληρικού;
Αν αγαπητέ κύριε Ανδριόπουλε η ενέργεια του ιερέα σας φαίνεται παράλογη, η δική σας "πρωτότυπη "προσφυγή στη δικαιοσύνη για προσβολή της ορθόδοξης εκκλησίας είναι πολλαπλάσια παράλογη και θα πέσει στο κενό.Και θα γίνετε αιτία περαιτέρω διασυρμού του αγίου και της εκκλησίας για το κύρος της οποίας αγωνιάτε.Αφήστε που θα βρεθείτε αντιμέτωπος με τους πιστούς ενορίτες οι οποίοι και θα αντιδράσουν στην άδικη συκοφάντηση του ιερέα τους.
Ελένη Μούρτη -Συνταξιούχος Φιλόλογος
Ηλίας Οικονόμου, Καθηγητής -ομότιμος- της Αρχαίας Εβραϊκής Γλώσσης, της Ερμηνείας Παλαιάς Διαθήκης εκ του πρωτοτύπου και της Εβραϊκής Αρχαιολογίας στη Θεολογική Σχολή του ΕΚΠΑ προς: Orthodoxia.Info (facebook):
"Ὁ ἐν Τριάδι δοξολογούμενος Θεὸς εἶναι Θεὸς τῆς ζωῆς. Στὴν Ὀρθοδοξία τιμᾶται καὶ ἀνυψώνεται ἡ ζωή. Δὲν τιμᾶται ὁ θάνατος, δὲν προσκυνεῖται καὶ δὲν δοξάζεται.
Ἡ Ὀρθοδοξία εἶναι ἡ Ἐκκλησία τῆς ΑΝΑΣΤΑΣΕΩΣ. Δὲν εἶναι Ἐκκλησία τῶν ὀστῶν καὶ τῶν ...φρούτων. Τὰ αὐθεντικὰ, ποὺ σχετίζονται μὲ εὐσεβῆ πρόσωπα ἤ γεγονότα εἶναι μέσα ἀναμνηστικά καὶ ὄχι ἀντικείμενα ...λατρείας.
Λατρεία ὀρθόδοξη ἀπευθύνεται στὸν ἐν Τριάδι Θεόν. Τὰ λοιπὰ εἶναι ἀποκλίσεις τῆς "λογικῆς λατρείας". Οἱ ἐντεταλμένοι τῆς Πίστεώς μας πρέπει νὰ.... ἀγρυπνοῦν, άν θέλουν νὰ μὴ ὀνομάζονται μόνον,αλλὰ νὰ εἶναι "ποιμένες".
Ημερ/νία αποστολής 16-7-2017.
κ.Ελένη Μούρτη
τιμητική ΠΡΟΣΚΥΝΗΣΗ σε κάστανο; Δεν τον γνωρίζω τον πατέρα και ουτε αμφισβητώ αυτά που λέτε γι αυτόν. Στο λατρευτικό χώρο (Ναό) όμως της Εκκλησίας δεν χωρούν προσωπικές , όσο ευσεβείς κι αν είναι αυτές, πρακτικές. Κι αν ένας χριστιανός που βρέθηκε ξαφνικά μπροστά σε ένα κάστανο το οποίο έπρεπε να του αποδώσει τιμητική προσκύνηση (παρόμοια μα την εικόνα της Παναγίας)η συνείδηση του αντιδρούσε τότε τι; θα ήταν ασεβής; Και μια που αναφέρεστε στην Πρωτοχριστιανική εποχή, ας υποθέσουμε ότι ο απόστολος Παύλος φεύγει, μετα από τον ενάμιση που έμεινε στην Κόρινθο και περνάει από την Αθήνα για να δει πως τα πάνε εκεί οι χριστιανοί. Και βρίσκει τους χριστιανούς να αποδίδουν τιμές σε μια μανταρινόφλουδα που εχει απομείνει από ένα γεύμα που είχε μαζι τους δυο χρόνια πριν όταν ήταν στην Αθήνα.
Κατ΄αρχάς, συγχαρητήρια στον ιερέα και στους εθελοντές της ενορίας Αγ.Δημητρίου Αγρινίου για το κοινωνικό έργο που επιτελούν. Η διαφήμισή του, ωστόσο, δεν μπορεί να διασκεδάσει τις εντυπώσεις από την ανόητη δεισιδαίμονα και δυσσεβή τιμή του ιερού καστάνου. Εξάλλου, πολλές αστικές ενορίες ανά την Ελλάδα έχουν να επιδείξουν παρόμοια προσφορά χωρίς να έχουν διολισθήσει στη δυσσέβεια των προαναφερομένων. Φαίνεται, όμως, από τα όσα φιλότιμα περιγράφει η κ.Μούρτη ότι η προσκύνηση του καστάνου είναι η απόληξη ενός περιρρέοντος νοσηρού κλίματος για το οποίο πιθανότατα να ευθύνεται και ο προεστώς, καθώς η απολογία της έχει αποφορά ευσεβισμού χριστιανών νοικοκυραίων. Πρώτα απ΄όλα, εκθειάζεται η παρουσία νέων οικογενειαρχών και γενικά νέων ανθρώπων. Γιατί; Βέβαια ο νεολαιίστικος λαϊκισμός δεν είναι καινούργιος ούτε για την Εκκλησία αλλά νέοι που δέχονται να τιμήσουν κάστανα πιθανότατα να προσδοκούν και ανακατάληψη της Πόλης. Οπότε «ἔσται ἡ ἐσχάτη πλάνη χείρων τῆς πρώτης». Προφανώς και προκρίνετε τους οικογενειάρχες που συμβάλλουν στη δημογραφική ανάταση του περιούσιου καστανόφιλου έθνους μας έναντι των μοναχικών ανθρώπων αλλά κρατείστε το για τον εαυτό σας. Στην Εκκλησία όλοι είναι ευπρόσδεκτοι όπως είναι χωρίς να χρειάζεται ιδιαίτερη μνεία γιο το ποιοι είναι. Την πρωτοχριστιανική εποχή πώς την ανασυστήσατε; Με ειδικά εφφέ; Θα προχωρήσετε και στην εφαρμογή της πρωτοχριστιανικής κοινοκτημοσύνης; Τέτοιες «τρέλες» θα ευαρεστούσαν στον Θεό και τον όσιό Του κι όχι αυτές που προβάλλετε στην καστανοφιλούσα ενορία σας με τις δυσσεβείς πρακτικές σας. Επειδή, όμως, εμείς οι καλοί χριστιανοί της σημερινής μεταχριστιανικής εποχής δεν υπάρχει περίπτωση να μοιραστούμε ούτε το σπίτι μας ούτε τις αποταμιεύσεις μας με τους αναγκεμένους ας περιοριστούμε στη διαφήμιση των συσσιτίων που τους προσφέρουμε. Ας απολαύσουμε, λοιπόν,το μεταχριστιανικό μας παρόν και τις προκλήσεις του. Εξάλλου αν επιστρέφαμε στην πρωτοχριστιανική εποχή θα θα υπήρχε ο κίνδυνος η θεοδικία να αποδώσει σε όσους βεβηλώνουν τη λογική Του λατρεία με σκανδαλώδεις και παράλογες καινοτομίες, να έχουν την τύχη του Ανανία και της Σαπφείρας. Ούτε η ιερότερη εδώδιμη ύλη, η Θεία Κοινωνία, που είναι ό,τι αγιότερο υπάρχει στον κτιστό κόσμο δεν εκτέθηκε ποτέ σε τέτοια προσκύνηση καθώς προορίζεται «δοθῆναι εἰς βρῶσιν τοῖς πιστοῖς». Εσείς, όμως, εκεί το κάνατε αυτό για ένα κάστανο. Να αξιωθείτε, λοιπόν, να τιμήσετε στο μέλλον τυχόν κλινοσκεπάσματα του Οσίου, κουζινικά σκεύη, γιατί όχι και είδη υγιεινής, εσείς οι τραγικά αθεολόγητοι καλοί χριστιανοί της καστανόφιλης ενορίας του Αγρινίου που ισχυρίζεστε ότι έχετε και εκκλησιαστική παιδεία και φαντασιώνεστε ότι παρά τα αλλότρια ήθη που κομίζετε, επιστρέφετε στην πρωτοχριστιανική καθαρότητα.
Γ.Κ.
Χρειάζεται προσοχή για να μην γίνεται σκανδαλισμός. Ο κόσμος διψάει να δει θαύματα. Και δυστυχώς ιερείς βοηθούν...
Διαβάσαμε προσεκτικά όσα γράψατε εσείς και όσα θετικά ή αρνητικά σχόλια άφησαν αναγνώστες σας. Ρωτήσαμε και τον π. Κωνσταντίνο Καντάνη, τον "παραδοσιακό" κληρικό που αποσκοπεί στην εξηλιθίωση του λαού,που τον βαρύνει αποκλειστικά η υπόθεση με το "ευλογημένο" κάστανο, που έγινε η αφορμή για να διασυρθεί και να χλευαστεί ο Άγιος Παϊσιος, που πρέπει να αντιμετωπιστεί νομικά, που προσέβαλε βάναυσα την Ορθόδοξη Εκκλησία (φράσεις και χαρακτηρισμοί που του αποδίδεται στο site σας), αν γνωρίζεστε, αν έχετε συναντηθεί. Όταν μας είπε ότι δεν έχετε γνωριστεί θεωρήσαμε ότι ή παραπληροφορηθήκατε όπως και πολλοί άλλοι αδελφοί, ή είστε στην ίδια ομάδα με τον Αγρινιώτη δημοσιογράφο που χρησιμοποίησε το κάστανο για να αμφισβητήσει την αγιότητα του Οσίου Παισίου χρησιμοποιώντας την ρητορική της Εσφιγμένου για να λασπώσει το έργο του Αγίου Δημητρίου και του π.Κωνσταντίνου. Έτσι το κείμενο σας φιγουράρει δίπλα από το κείμενο του αγρινιώτικου site που έστησε την υπόθεση κάστανο που ισχυρίζεται: πως ο Άγιος Παϊσιος αιχμαλωτίστικε στον εμφύλιο και έμεινε σε δωμάτιο με δυο γυμνές αγωνίστριες, ότι είνα το ελληνικό αντιστάθμισμα και άμυνα απέναντι του Βούλγαρου Παισί(ου), που έγινε άγιος την στιγμή που αντί για λόγια αγάπης έλεγε εθνικοπατριωτικά τσιτάτα και που άφησε τον μοναχισμό για να παντρέψει τις αδερφές του. Θα περιμέναμε από ένα site σαν το δικό σας να αντιδράσει απέναντι σε αυτά. Εσείς όμως ως θύμα της προπαγάνδας τους, επιτεθήκατε στον Ναό και στον π. Κωνσταντίνο. Εκτός αν ο κάθε "παραδοσιακός" κληρικός είναι εχθρός σας, ενώ ο κάθε "προοδευτικός υβριστής" των Αγίων συνεργάτη σας. Για την σωστή διακονία της αλήθειας θα πρέπει να δημοσιεύσεται την σημερινή ανακοίνωση του Ι.Ν. Αγίου Δημητρίου για να κατανοήσουν οι αναγνώστες σας την αλήθεια. Αποθηκεύουμε την ανάρτησή σας επιφυλασσόμενοι για κάθε νόμιμο καθήκον.
Στην συνταξιούχο φιλόλογο και στους "εθελοντές" απαντώ παραθέτοντας εύστοχα σχόλια φίλων στη σελίδα μου στο fb. Εννοείται ότι δεν πτοούμαι από τις - ας πούμε - απειλές τους.
- Αν ο Ιησούς υπολόγιζε τις ενστάσεις της κυρίας φιλόλογου και τις αντιδράσεις των πιστών ενοριτών με τις οποίες απειλεί, τις οποίες είχαν και οι πιστοί Φαρισαίοι της εποχής της παρουσίας του, δε θα είχε περπατήσει στην Ιουδαία, δε θα είχε χαρακτηρίσει τους καθοδηγητές των τότε πιστών "γεννήματα εχιδνών και τάφους κεκονιαμένους".
Ας μείνει η κυρία και οι τα όμοια πράττοντες "εν σκιά θανάτου" ... προσκυνούσα το κάστανο και τους καστανάδες.
- Μου αρέσει που η κυρία λέει πως η εκκλησία τα έχει λυμένα εδώ και αιώνες... λυμένα τα έχει καλή μου μαντάμ..."χαμένα" όμως όχι! τι άλλο θα ακούσουμε.
- Κυρία μου τι προσπαθείτε να δικαιολογήσετε με τόσο αγαπησιάρικο ιεροπρεπή τρόπο. Τον ιερέα ή την πράξη του; Σε έναν κόσμο που συνέχεια αντικειμενοποιούμε την πίστη μας τέτοια θα λέμε τώρα; Το ότι μετέλαβαν 200 πιστοί και τι να λέει; Ας μοίραζαν 200 κάστανα από την αγαπημένη καστανιά το μοναχού. Πώς σας επιτρέπει η θύραθεν παιδεία σας και αναρτάτε τέτοιο κείμενο προς παρηγορίαν των καστανοπροσκυνητών. Άκου λέει ένα κάστανο που έπιασε ο Παΐσιος! Αυτό είναι Εκκλησία ή παλαβομάρα συγκροτημένη; Οι προσκυνητές μπορούσατε να συμβάλετε αντί της προσκύνησης του κάστανου, στο έργο που λέτε ότι επιτελεί η ενορία σας.
Η Μητρόπολη Αιτωλοακαρνανίας με χθεσινή ανακοίνωσή της ...αδειάζει τον ιερέα που έθεσε σε προσκύνηση το ...κάστανο του αγίου Παϊσίου.
Το επ' εμοί θα προχωρήσω στις δέουσες νομικές ενέργειες για τον εν λόγω ιερέα, γιατί δεν αναγνωρίζω στην πράξη του "υπερβάλλοντα ζήλο", αλλά διαστρέβλωση διασυρμό της πίστης μας. Επίσης, δεν του αναγνωρίζω καμία "αφέλεια" αλλά απόλυτη συνειδητότητα της πράξης του.
Δημοσίευση σχολίου