Τετάρτη, 18 Σεπτεμβρίου 2013

ΑΦΑΙΡΕΣΗ "ΣΥΡΡΙΖΑ" ΤΩΝ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΩΝ ΣΤΗΡΙΓΜΑΤΩΝ;

Αλέξανδρος Κ. Παπαδερός

Παρακολούθησα στην τηλεόραση μέρος της συνέντευξης Τύπου του Αλέξη Τσίπρα στα πλαίσια της Έκθεσης Θεσσαλονίκης. Τον άκουσα να επικαλείται το Θεό («μα προς Θεού», «για όνομα του Θεού» και παρόμοια). Δεν ενδιαφέρει αν το έκανε συνειδητά ή όχι. Επανέφερε όμως στη μνήμη μου παλιά μου σκέψη και επιθυμία, πού άλλες μέριμνες δεν επέτρεψαν να την ικανοποιήσω. Καθώς όμως το μάθημα των «θρησκευτικών» επανέρχεται και πάλι με ένταση στην πολιτική συζήτηση, προτείνω να το πράξει κάποιος ή κάποιοι, που και αρμοδιότητα έχουν και ευθύνη: 
Να μελετήσουν δηλαδή αγορεύσεις πολιτικών αρχηγών και βουλευτών τόσο στο Κοινοβούλιο, όσο και σε δημόσιους χώρους και να σημειώσουν φράσεις τους με χωρία ή σύμβολα από την Αγία Γραφή ή τον λειτουργικό βίο της Εκκλησίας μας, να συνθέσουν ένα τεύχος (το υλικό που θα συλλέξουν θα είναι σίγουρα πλούσιο), να προσθέσουν φωτογραφίες των ρητόρων ή να επικαλεσθούν τη συνδρομή κάποιου σκιτσογράφου. Το τεύχος να σταλεί στους πολιτικούς μας με το απλό ερώτημα: Αν η Ελλάδα είχε ακολουθήσει τη μόδα και αξίωση της οργανωμένης πια αθεΐας, να τεθεί στο περιθώριο της ζωής μας ο Θεός (βλπ. Σύνταγμα της Ευρωπαϊκής Ένωσης και άλλα πολλά) και τα περί Θεού να γίνουν στο σχολείο σκιώδη, ποιός θα καταλάβαινε τις αγιογραφικές και άλλες σχετικές αναφορές των πολιτικών; Και τελικά: Τί σκοπεύουν να «σπείρουν» στις ψυχές των παιδιών, αν αφαιρέσουν «σύρριζα» όσα πνευματικά στήριξαν τη ζωή του λαού μας στη διαδρομή πολλών αιώνων; 
Η δεξιόστροφη πολιτική στη χώρα μας, θεωρώντας πως έχει την Εκκλησία «στην τσέπη» της, την εκμεταλλεύτηκε παντοιοτρόπως και συνεχίζει να το επιδιώκει. Οι ευρισκόμενοι κάπου στο κέντρο, φαίνεται ν’ αμφιταλαντεύονται και σ’ αυτό το καίριο ζήτημα. Η δε αριστερόστροφη πολιτική δεν φαίνεται να έχει κατανοήσει ακόμη, ότι το μεγαλύτερο «τροχαίο ατύχημα» στην Ιστορία της ανθρωπότητας υπήρξε το εγχείρημα της θεοκτονίας! Στήριξε την ιδεολογία της σε κατ’ ουσίαν χριστιανικές αξίες κοινωνικού βίου, τις οποίες προσπάθησε ὀμως να εφαρμόσει χωρίς Χριστόν, ακριβέστερα ξανασταυρώνοντας το Χριστό και μυριάδες χριστιανούς (πρώτα στο χώρο της Ορθοδοξίας μάλιστα) και ζητώντας από τους πιστούς να αρνηθούν την πίστη τους, προκειμένου να κερδίσουν «τον κόσμον όλον», το νέο οικοδόμημα δηλαδή, που παρέμεινε ουτοπία, ακριβώς επειδή έσπρωξε στο περιθώριο εκείνες τις δημιουργικές δυνάμεις, που θα μπορούσαν να συμπράξουν δημιουργικά στην οικοδόμησή του. Το «ατύχημα» δυστυχώς συνεχίζεται και μάλιστα σε χθαμαλά πεζοδρόμια. Κρίμα!
Αλέξανδρος Κ. Παπαδερός
τ. Διευθυντής της Ορθόδοξης Ακαδημίας Κρήτης

6 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Ακριβώς έτσι είναι τα πράγματα, με δύο επισημάνσεις.
Πρώτον, η χρήση από πολιτικούς χριστιανικού λεξιλογίου, πρέπει να αντιμετωπίζεται με σκεπτικισμό, διότι δεν είναι βέβαιον ότι είναι αυθόρμητη, ή αποτέλεσμα συμβουλών και οδηγιών από Επικοινωνιολόγους.
Δεύτερον, ο Πολιτικός θέλει Εξουσία στην παρούσα ζωή, και κάνει τα πάντα για να την αποκτήσει. Επομένως, είναι σύμφυτη με το επάγγελμα του, η περιθωριοποίηση των επαγγελιών περί μελλούσης ζωής, όπου εκεί εξ άλλου θα Βασιλεύει Αλλος, και επομένως δεν υπάρχει περιθώριο Εξουσίας γι' αυτόν !

Ανώνυμος είπε...

Αχ για τούς ψήφους πουλάμε τα πάντα....! Μέχρι και την Θεοτόκο της Τήνου! (γνωρίζουν σχετικά οι παλαιότεροι....)
"Δέσποινα αγαθή, τάς αγίας σου χείρας πρός τόν Υιόν σου άρον, τόν φιλόψυχον Πλάστην, οικτειρήσαι -πάντας, ημάς τε & αυτούς...- τούς δούλους σου"!

pelekanos92 είπε...

Πολύ σωστό άρθρο. Παραπέμπω σε μια συνέντευξη του π. Βασιλείου Θερμού, την οποία αξίζει να διαβαστεί ολόκληρη:

"Γιατί μια κοινωνία τόσο βαθιά διαποτισμένη από τον εκκλησιαστικό και λειτουργικό λόγο στρέφει τόσο έντονα την πλάτη προς την μήτρα αυτού του λόγου, την Εκκλησία; Γιατί παράγοντες του δημόσιου βίου καταφεύγουν σε εκκλησιαστικό και λειτουργικό λεξιλόγιο επειδή γνωρίζουν ότι έτσι θα συνεννοηθούν με το κοινό, την ίδια ώρα που εμφανίζονται καχυποπτοι, απορριπτικοί, φιλοκατήγοροι, τόσο για τους κληρικούς όσο και για κάποιες πτυχές του ίδιου του περιεχομένου της εκκλησιαστικής διδασκαλίας;
...Πώς είναι δυνατόν (για να το κάνουμε πιο συγκεκριμένο) να ζούμε το πρωτοφανές για τη σημερινή Ευρώπη προνόμιο η συντριπτική πλειοψηφία του λαού να συμμετέχει ακόμη σε εκκλησιαστικούς γάμους, βαπτίσεις, κηδείες και μνημόσυνα, δοξολογίες, ακολουθίες στον στρατό (ο μισός πληθυσμος θα περάσει απο εκεί), και όμως να ανέχεται (ή και να καλλιεργεί) ένα αντιεκκλησιαστικό κλίμα; Πώς εξηγείται ο ραγδαίος θρησκευτικός αποχρωματισμός ενός λαού ο οποίος πέρασε, χωρίς εξαιρέσεις, επί δέκα χρόνια από σχολική θρησκευτική αγωγή; Πώς γίνεται ένα κομμα (ΠΑΣΟΚ) του οποίου ο ιδρυτής υπήρξε εγγονός ιερέα, να έχει πολεμήσει σε τέτοιο βαθμό την Εκκλησία και την επιρροή της στην παιδεία; Γιατί ο ελλαδικός ημερήσιος τύπος χρησιμοποιεί ορολογία της Εκκλησίας την ίδια στιγμή που είναι άδικος μαζί της;
Οι αντιφάσεις αυτές δεν πρόκειται ποτέ να βρουν ικανοποιητική εξήγηση αν δεν μεσολαβήσει συστηματική, μακρόχρονη, βαθειά, και ειλικρινής αυτοκριτική της ελλαδικής Εκκλησίας. Και σε αυτήν πρέπει να συμμετάσχουμε όλοι: επίσκοποι και πρεσβύτεροι, μοναχοί και μοναχές, λαϊκά στελέχη ενοριών και συλλόγων, αδελφότητες, θεολόγοι καθηγητές, γονείς και ανώνυμοι χριστιανοί που όμως εκπροσωπούν την Εκκλησία και την πίστη στο περιβάλλον τους. Και το αντικείμενο της αυτοκριτικής θα πρέπει να καλύψει τουλάχιστον όλον τον εικοστό αιώνα και να περιλαμβάνει (ενδεικτικά αλλά όχι εξαντλητικά) την μονόπλευρη σύμπραξη με κάποια πολιτικά κόμματα και με την εν γένει εξουσία, τον τυφλό αντικομμουνισμό, την απουσία από το κοινωνικό γίγνεσθαι ως διαμαρτυρία για την αδικία, την αποσύνδεση από τους επιστήμονες και τους ανθρώπους των γραμμάτων και τεχνών, την αμυντική παραταξιακή νοοτροπία που θέλει την Εκκλησία να έχει "εχθρούς" και να τους αντιμετωπίζει πολεμικά, την καχυποψία και διχόνοια μεταξύ μας, την άκρως προβληματική σχέση με το χρήμα (αυτό και άν!), την απροσεξία και συχνά αδιαφορία στην επιλογή κληρικών, την υστέρηση και όχι σπάνια δειλία στην αντιμετώπιση των μηνυμάτων των νέων καιρών, την έλλειψη διαφάνειας και αξιοκρατίας στα εσωτερικά του εκκλησιαστικού οργανισμού, κ.ο.κ."

http://www.amen.gr/article10041

Ανώνυμος είπε...

Περιδιαβάζοντας στο διαδίκτυο,έπεσα πάνω σ΄αυτό, που νομίζω ότι λέει τα πράγματα με το όνομά τους...
"Επειδή δε, βλέπω στο κείμενό τους οι του ΣΥΡΙΖΑ της Ηλείας να χρησιμοποιούν χωρία από την Αγία Γραφή, θέλω να τους υπογραμμίσω: Την Αγία Γραφή δεν πρέπει να την γνωρίζουμε απλώς, αλλά να την πιστεύουμε και να την εφαρμόζουμε στην πράξι. Διότι «και τα Δαιμόνια πιστεύουσι και φρίττουσι» ( Ιωακώβου Β 14-19). Εγώ όμως και την γνωρίζω από τα νεανικά μου χρόνια και την πιστεύω και προσπαθώ να την εφαρμόζω στην ζωή μου.

Επί τούτοις διατελώ,

+ Ο Μητροπολίτης Ηλείας ΓΕΡΜΑΝΟΣ"

Αν διαβάσει κανείς ολόκληρο το κείμενο θα διαπιστώσει ότι δίνει και μια συνέχεια στη συλλογιστική του Νούση σχετικά με τα θρησκευτικά και τη Ρεπούση! Έτσι για να δεις πώς κουλάω τσι μάγκες, που είπε και ο Ζήκος-Χατζηχρήστος

ολόκληρο το κείμενο εδώ http://www.imilias.gr/enimerosi-eidiseis/eidiseis/506-epistoli-mitropolitou-ileias-se-proini-gia-dhmosieuma-peri-tis-episkeyis-agiou-nikolaou.html

Ανώνυμος είπε...

Το κειμενο π. θερμου περιεχει οπως παρατιθεται:
"Γιατί μια κοινωνία τόσο βαθιά διαποτισμένη από τον εκκλησιαστικό και λειτουργικό λόγο στρέφει τόσο έντονα την πλάτη προς την μήτρα αυτού του λόγου, την Εκκλησία; Γιατί παράγοντες του δημόσιου βίου καταφεύγουν σε εκκλησιαστικό και λειτουργικό λεξιλόγιο επειδή γνωρίζουν ότι έτσι θα συνεννοηθούν με το κοινό, την ίδια ώρα που εμφανίζονται καχυποπτοι, απορριπτικοί, φιλοκατήγοροι, τόσο για τους κληρικούς όσο και για κάποιες πτυχές του ίδιου του περιεχομένου της εκκλησιαστικής διδασκαλίας;"

Η ερωτηση καταδεικνυει την αφασια του ιεροκρατικου χωρου-δεν καταλαβαινουν πλεον τα ΑΥΤΟΝΟΗΤΑ: η απαντηση (απλουστατη) διοτι αυτη η διαποτισμενη κοινωνια ΔΕΝ δεχεται το συνολο(και καλως πραττει!) των εκκλησιαστικων διδασκαλιων που αποτελουν προιοντα ασκητικης νοσηροτητας απο την εποχη της νιτριας και πιο πισω, δεν δεχεται τον παυλιανικο και πατερικο λογο σε πολλες εκφανσεις του οπως και την καλλιεργεια ηλιωθους θρησκευτικης αφελειας σε μια συγχρονη κοινωνια για την οποια ο π Θερμος ποιει την νησσαν(στο κειμενο αυτο τουλ.) Εν τουτοις ειναι το ιδιο βαπτισμενη οπως ο π Θερμος και αναζητει την ευλογια του Θεου για την προκοπη και την απολαυση των δωρων του Θεου. Θελω να πω οτι δεν ειναι μονον τα "Ελλας ελληνων Χριστιανων", τα "βατοπαιδια" κλπ που ενοχλουν η μονον ο τροπος εκφορας του εκκλησιαστικου λογου(η απουσια μουσικης πχ , γλυπτων κλπ, το μαυρο ρασο, ο χαρμολυπισμος οι ταπεινοσχημιες κλπ) ή η αποσυνδεση απο το χωρο της επιστημης του πολιτισμου(για ποιον πολιτισμο μιλαει ο π θερμος εδω δεν δεχονται τα βιολια και τα αρμονια για να μην ενοχληθει η ηδονοκτονια του χρυσοστομου με τα "ου προς τερψιν") αλλα και η ουσια του εκκλησιαστικου λογου!! ορθως το λεει ο π Θερμος εδω δηλ. το "ευαγγελικο" και "παυλιανικο πλαισιο" η καποια κομματια του που ενοχλουν και προκαλουν δικαιολογημενη καχυποψια εως και απεχθεια.
Ο π Θερμος μπορει ενδεχομενως να πιστευει οτι την ελλαδα θα την σωσουν οι αναχωρητες του Αγ ορους και οι ασκητικες αποψεις τους- δεν το πιστευει η κοινωνια ομως -και οι εκφραστες της
το συνειδητοποιει αυτο η ιεροκρατια? εν τουτοις ειναι θρησκευουσα κοινωνια ουδεις αντιλεγει. Ερωτησαν ποτε τη μεγαλη πλειοψηφια των βαπτισμενων ΕΑΝ αποδεχονται πχ την ασκητικη θεολογια που κηρυττουν 2000 χρονια? Ε ας τους ρωτησουν πρωτα! τι φοβουνται?..Τα ευαγγελια τα οποια τα διακρατουν (δεν τα χουν "πεταξει" ετσι δεν ειναι? )εξακολουθουν να λενε τα "ει μετα της γυναικος η αιτια", ο Παυλος εξακολουθει να λεει τα ατελειωτα "κακοπαθησον", οι "πατερες" (που εχουν ζαλισει μεχρι αφασιας την ελληνικη κοινωνια με αυτους) εισηγηθησαν και ΒΙΩΣΑΝ(δυστυχως!) την μετατροπη/διαστροφη του "καθ ομοιωσιν" σε "θεωση" πρακτικως σε "ασκητικη ηδονοκτονικη χριστομανια" γιατι αυτο κηρυττουν και το γνωριζει καλως ο π θερμος!!!- και ο λαος βεβαια μιλα με ευγλωττια περι "λυσσας καλογερικης"- μηπως σφαλλει???

Ανώνυμος είπε...

συνεχεια
Βαπτισμενος ειναι και (αν τον αφησουν που δεν τον αφηνουν) προκομμενος.Οι καλυτεροι απο τους προοδευτικους οπως ο π Θερμος (δε λεω οι χειροτεροι οι καλυτεροι λεω! ) ομιλουν πχ περι επιβητορικου σεξ(απο το οποιο πρεπει να απεχουμε- π Φ Φαρρος) ο Γιανναρας(σκυλα η ηδονη που ζητα πνευμα οταν δε βρισκει σαρκα) κλπ Να πω κι αλλα-η δεν αντεχουν? Να πω για την ακατασχετη πνευματολατρια? την αντισωματικοτητα? την ελιτοκρατια της σκεψης τους? το οτι ακομα και ΣΗΜΕΡΑ(!) στην ιερολογια του γαμου και εκει ακομα(!!!) δια του Παυλου προσπαθουν σε ανυποψιαστα ανθρωπακια που παντρευονται και δεν καταλαβαινουν τι ακουνε!! να καθυποταξουν την ψυχικη ηδονη(και αυτη!!! δε τους φτανει η σαρκικη μονο!) στην αγαπημενη τους "καρδιακη αγαπη" δηλαδη την ατελειωτη θυσιοπληξια σαδομαζοχιστικου τυπου που αναδυουν τα "ευαγγελια" και τα Παυλιανικα κειμενα που μας φορεσαν? Απο που να τους πιασουμε και που να τελειωσουμε που η ιεροκρατια εκανε το χριστιανισμο σχεδον καταστροφικη λατρεια? Και αναρωτιετε ο π Θερμος?
ΥΓ ακουω σε ολα τα εκκλησιαστικα ραδιοφωνα την ακατασχετη πλεον αναπαραγωγη γεροντικων αββαδων σιναιτων δωροθεων κλπ απο το πρωι μεχρι το βραδυ στην κυριολεξια:λενε δηλαδη σ ενα λαο καθημαγμενο με χαρατσια(προσεξτε!) κλπ οτι τα προτυπα πρεπει να ειναι η ακτημοσυνη και ο ανηδονισμος χριστομονικου-χριστομανικου τυπου πρακτικως σα να λενε "δεν ντρεπεσαι που θελεις να χεις και σπιτι και να πηγαινεις διακοπες και να γλεντας και να διασκεδαζεις δε βλεπεις το Χριστο που (δηθεν)"ουκ ειχε την κεφαλη κλινει?"(και ολο το ασκηταριο μαζι του βεβαια)(τωρα βεβαια πως ειχε λεφτα ο Ιωσηφ να κανει οδοιποριες στην Αιγυπτο αυτο ΔΕΝ το λενε θα τα λεμε εμεις ομως) Αυτα κηρυττουν π Θερμε επι 2000 χρονια μην απορρειτε που το Θεομανες αναχωρητικο κηρυγμα των ευαγγελιων και του παυλου το απορριπτει ο κοσμος ΚΑΛΩΣ κανει!!!
Οντως θρησκευει οντως βιωνει πολιτιστικα την "ορθοδοξια" (οτι κι αν σημαινει) αλλα απορριπτει μεγαλο μερος του πυρηνα της θρησκειας που εφερε ο παυλος και οι οπαδοι του-δεν αντιφασκουν αυτα!!!μην κανει οτι δεν καταλαβαινει ο π Θερμος!
Κι εχω πει και σε αλλα ποστ και υπηρχε τουλ επιδοκιμασια απο καποιους (πχ κος Αλλατζ) οτι αυτα πρεπει να τα συζητησουμε-οι "προοδευτικοι" αντιθετως διαγωνιζονται με τους "ευσεβιστας" ποιος θα εκφρασει τους "πατερας" καλυτερα- τους οποιους οι περισσοτεροι απο μας θεωρουμε -για να χρησιμοποιησω διπλ. γώσσα- "αποκλινοντες" Λοιπον ας συνομιλησουν λιγο με μας τους "χλιαρους" οχι για να πεισουνε αλλα για να ΜΑΘΟΥΝ! ειδαλλως εχουμε προβλημα αντιληψης της πραγματικοτητας!

Related Posts with Thumbnails