Του Παναγιώτη Αντ. Ανδριόπουλου
Ο παραπεμφθείς στο Συνοδικό Δικαστήριο για καθαίρεση κληρικός της Μητροπόλεως Θεσσαλονίκης Θεόδωρος Ζήσης, ηγήθηκε τον Μάϊο του 2016 «αντιπροσωπείας», η οποία επισκέφθηκε τον Πατριάρχη Βουλγαρίας Νεόφυτο, και σύμφωνα με τα ανακοινωθέντα ο π. Θεόδωρος Ζήσης έδωσε τις ευχές και τα συγχαρητήρια εκ μέρους του Μητροπολίτη Πειραιώς Σεραφείμ για τη θέση της Βουλγαρικής Ορθόδοξης Εκκλησίας σχετικά με την προσεχή Μεγάλη Σύνοδο. Να σημειωθεί ότι στην αντιπροσωπεία συμμετείχαν ο Αρχιμ. Παύλος Δημητρακόπουλος και ο Πρωτοπρεσβύτερος Ματθαίος Βουλκανέσκου, κληρικοί της Μητροπόλεως Πειραιώς.
Με δεδομένο το γεγονός ότι την Κυριακή της Ορθοδοξίας του 2012 ο Πειραιώς Σεραφείμ τίμησε τον π. Θεόδωρο Ζήση, τώρα που ο εν λόγω κληρικός είναι αποτειχισμένος, αργός, ακοινώνητος και υπό καθαίρεση, θα πρέπει ο Σεβασμιώτατος να ζητήσει συγγνώμη από την Εκκλησία γι’ αυτό του το λάθος και – με την ευκαιρία της Κυριακής της Ορθοδοξίας – να συμμεριστεί το σκεπτικό της Μητροπόλεως Θεσσαλονίκης και να άρει επισήμως την τιμή (όπως επισήμως την επέδωσε).
Από κει και πέρα θα είχε μεγάλο ενδιαφέρον να αναγνώριζε ο Σεβασμιώτατος το λάθος της συμμετοχής των κληρικών του στην «αντιπροσωπεία» που πήγε στην Εκκλησία της Βουλγαρίας για να χτίσει «τείχος» εναντίον της Αγίας και Μεγάλης Συνόδου. Και βέβαια το δικό του λάθος να αποστείλει επιστολή προς τον Βούλγαρο Πατριάρχη για το ίδιο θέμα.
Δε νομίζω πως ο ευφυής Πειραιώς Σεραφείμ ήταν τόσο αφελής ώστε να πιστεύει ότι η όλη στάση και εν τέλει η απουσία της Εκκλησίας της Βουλγαρίας από την Αγία και Μεγάλη Σύνοδο, ήταν «αντι-οικουμενιστικό» προϊόν. Οι τωρινοί σχεδιασμοί αλλά και ενέργειες της Εκκλησίας της Βουλγαρίας σε σχέση με την σχισματική «Μακεδονική Εκκλησία», αποδεικνύουν ότι άλλαι αι βουλαί των Βουλγάρων. Αφήνω που το γεγονός του απομονωτισμού τους εξηγείται και από την λογική του κομμουνισμού τους, που καλά κρατεί και στην Εκκλησία.
Ο «αγωνιστής» κληρικός της Μητροπόλεως Πατρών Αναστάσιος Γκοτσόπουλος (της ομάδας Ζήση), σε άρθρα του εναντίον της Αγίας και Μεγάλης Σύνοδο φέρνει πάντοτε και ως επιχείρημα την στάση της Εκκλησίας της Βουλγαρίας. Αυτός που πήγε πανηγυρικά στο συλλαλητήριο για το όνομα της Μακεδονίας στην Αθήνα, δεν μας λέει τώρα πώς κρίνει την στάση της Βουλγαρικής Εκκλησίας απέναντι στην σχισματική «Μακεδονική Εκκλησία»;
Θα είχε ενδιαφέρον να μας πει ο πατρινός κληρικός (ειδικός στις «συμπροσευχές») πώς κρίνει την συμπροσευχή του Μητροπολίτη Φιλιππουπόλεως Νικολάου και άλλων Βούλγαρων ιεραρχών σε μοναστήρι της σχισματικής Εκκλησίας των Σκοπίων. Ο «μακεδονομάχος» πατρινός κληρικός και οι ομόφρονές του, πώς κρίνουν, άραγε, την δήλωση του Πατριάρχη Βουλγαρίας Νεοφύτου ότι σύντομα θα συλλειτουργήσει με τον σχισματικό Αρχιεπίσκοπο Στέφανο κατά παράβαση κάθε εκκλησιολογίας και κανονικής τάξης;
Μάλλον οι Ελλαδίτες θιασώτες της Εκκλησίας της Βουλγαρίας θα πρέπει να ξαναδούν τον εαυτό τους στον καθρέφτη…
1 σχόλιο:
Είναι λιγάκι υπερβολικό αυτό! Όταν ο Πειραιώς τίμησε τον π. Θεόδωρο Ζήση, ο π. Θεόδωρος δεν ήταν αποτειχισμένος! Αν μάλιστα συλλογιστούμε πόσοι αιώνες πέρασαν προτού η Πενθέκτη να καταδικάσει το Μοψουεστίας, επειδή πέθανε χωρίς να διαδίδει τις αιρετικές του απόψεις....
Δημοσίευση σχολίου