Τετάρτη 23 Οκτωβρίου 2013

ΜΑΝΟΣ ΧΑΤΖΙΔΑΚΙΣ: Ο ΠΩΛΗΤΗΣ ΙΔΑΝΙΚΩΝ ΣΤΙΓΜΩΝ


Τριάντα χρόνια πριν, το 1983, ο Μάνος Χατζιδάκις έγραφε τις Μπαλάντες της Οδού Αθηνάς. Ένα αριστουργηματικό, λαϊκό έργο - ύμνο σε μια Αθήνα που μάλλον χάθηκε για πάντα. 
Σαν σήμερα ο Μάνος γεννήθηκε. Έχει τα γενέθλιά του και γίνεται 88 χρονών. Η απουσία του είναι αισθητή, αλλά όχι περισσότερο από την παρουσία του, αφού συνεχώς καταφεύγουμε σ' αυτόν: τον πωλητή στιγμών ιδανικών και σκέψης ακριβής. 
Ταιριάζει το τραγούδι που παραθέτουμε στη συνέχεια, σε στίχους Άρη Δαβαράκη και ερμηνεία Βασίλη Λέκκα από τις Μπαλάντες της Οδού Αθηνάς και της Αθήνας της εφηβείας μας. Τότε που ο Χατζιδάκις έγραφε τις μελαγχολικές, κι επαναστατικές συνάμα Μπαλάντες του. 


ΤΗΣ ΨΥΧΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ
Ο πωλητής ιδανικών στιγμών

Μονάχος μου γυρνώ τις Κυριακές
Σαν το σκυλί που ψάχνει να χορτάσει
Πουλώ πανάκριβες στιγμές, ιδανικές
Ποιος θα - Ποιος θα τις αγοράσει;
Πουλώ πανάκριβες στιγμές κι εσύ μου λες
Πως όλα τα ’χω πια ξεχάσει.

Οι νύχτες είναι, είναι Κυριακές
Στην αγκαλιά τους πεθαίνω και σκοτώνω.
Είναι κουρτίνες μαύρες υφαντές
Που μοναχός μου ράβω και ξηλώνω.

Μονάχος χτίζω φυλακές
Μονάχος δραπετεύω
Και ζω τις λίγες μου στιγμές τις Κυριακές
Που πληρωμή γυρεύω.
Πουλώ πανάκριβες στιγμές, ιδανικές
Μα ποιος θα μου τις αγοράσει;

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Related Posts with Thumbnails