Τετάρτη, 28 Μαΐου 2008

ΣΟΥΦΙ ΟΡΑΤΟΡΙΟ


Ακούω αυτές τις μέρες, φίλοι αναγνώστες της Ιδιωτικής Οδού, δυο μουσικά έργα του Λιβανέζου βιολιστή και συνθέτη Nidaa Abou Mrad. Προς το παρόν θα αναφερθώ στο ένα από τα δυο, που έχει τον τίτλο «Περί Θείου Έρωτος». Πρόκειται για μια ανθολόγηση διαφόρων συνθετικών έργων του Nidaa που καλύπτει μια τετράχρονη περίοδο μουσικής δημιουργίας, από το 1995- 1999. Ο Nidaa, που είναι και καθηγητής μουσικολογίας, έχει τελειώσει την σχολή της ιατρικής και μετέπειτα αφοσιώθηκε στη μουσικολογία. Οι μελωδίες του έντυσαν κείμενα «μυστικιστικά», όπως τα ποιήματα του Αγ. Ιωάννη του Σταυρού, του Φραγκίσκου της Ασίζης, του Μιχαήλ Νουάιμα, του Χαλλάζ και πλήθος άλλων σουφιστών και ποιητών κυρίως του αραβικού πολιτισμού.

Ο μυστικισμός πλημμυρίζει σε όλα τα κομμάτια από τους τίτλους μέχρι τις λιτές μουσικές γραμμές, που γράφτηκαν σύμφωνα με τα χαρακτηριστικά της λόγιας αραβικής μουσικής. Τίτλοι όπως «Κοιλάδα της Αναζήτησης, Ιερός Λόγος, Θρησκεία του Έρωτα, Κοιλάδα της Γνώσης, Δύο Έρωτες, Μαριάμ, Λάμψη, Κοιλάδα της Απώλειας, Άσμα Ασμάτων, Αποκάλυψη του Ιωάννη», δεν μπορούν παρά να μας πάρουν εκεί που «είναι ο χρόνος μια μεγάλη εκκλησία» καθώς λέει ο ποιητής της Ιδιωτικής μας Οδού. Αυτή η ανθολογία «Περί Θείου Έρωτος» έγινε για λογαριασμό του μουσικού ιταλικού περιοδικού «Avidi Lumi» που κυκλοφορεί από το «Teatro Massimo» του Παλέρμο.

Η μουσική εδώ έχει φυσικά ένα και μόνο σκοπό. Την έκσταση. Και ο Nidaa το επιτυγχάνει αυτό αβίαστα, αλλά ταυτόχρονα έντεχνα. Θείος έρως εκστατικός!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Related Posts with Thumbnails