Ο ηγούμενος της Ι. Μονής Τατάρνης αρχιμανδρίτης Δοσίθεος, είναι ένας εραστής της Πόλης και έχει αποτυπώσει την αγάπη του γι’ αυτήν σε βιβλία και κείμενα, τα οποία αποδίδουν την πραγματικότητα του χθες και του σήμερα. Κι όλα αυτά σε μια ωραιότατη, ρέουσα, πεποικιλμένη γλώσσα, αντάξια της εγκωμιαζομένης Βασιλίδος των Πόλεων και του τηλαυγούς Φαναρίου. Το γνωστότερο πόνημά του – ας σημειωθεί ότι έχει γράψει σπουδαίες μελέτες σε θέματα λειτουργικής και Τυπικού – είναι το περίφημο «Θέλω να πιω όλο τον Βόσπορο», το οποίο και σας προτείνουμε εκθύμως, αγαπητοί φίλοι της Ιδιωτικής Οδού.
Εν συνεχεία παραθέτουμε αυτούσια επιστολή του ηγουμένου Δοσιθέου, που δημοσιεύεται σήμερα στην εφημερίδα ΤΟ ΒΗΜΑ και αποτελεί τεκμηριωμένη απάντηση σε αιτιάσεις κάποιου κυρίου, εμφορουμένου υπό του μυωπικού Ελλαδικού πνεύματος, και άρα μη δυναμένου να δει καθαρώς το του Φαναρίου φως. Η επιστολή του π. Δοσιθέου έχει ως εξής:
Εν συνεχεία παραθέτουμε αυτούσια επιστολή του ηγουμένου Δοσιθέου, που δημοσιεύεται σήμερα στην εφημερίδα ΤΟ ΒΗΜΑ και αποτελεί τεκμηριωμένη απάντηση σε αιτιάσεις κάποιου κυρίου, εμφορουμένου υπό του μυωπικού Ελλαδικού πνεύματος, και άρα μη δυναμένου να δει καθαρώς το του Φαναρίου φως. Η επιστολή του π. Δοσιθέου έχει ως εξής:
Ανέγνωσα επιστολήν υπογραφομένην υπό του κ. Ι. Θ. Γεωργούση, καθ΄ ην προβλέπει «ζοφερό το μέλλον». Θεωρεί δε ο αξιότιμος κύριος επιστολογράφος ότι είς εκ των μεγάλων εχθρών της Ελλάδος είναι το... Φανάρι. Ωσάν να είναι οι εκεί διακονούντες προδόται, ριψάσπιδες, τουρκόδουλοι και μισέλληνες. Έχω επισκεφθή κατ΄ επανάληψιν την Πόλιν. Μπορώ να αρθρώσω λόγον περί του Οικουμενικού μας Πατριαρχείου, του οποίου επιμελώς ο κ. Γεωργούσης αποφεύγει τον όρον «Οικουμενικόν», στοιχών εν τούτω προς τας αντιλήψεις των επέκεινα του Αιγαίου. Φαίνεται δε εκ των γραφομένων ότι θεωρεί το Οικουμενικόν Πατριαρχείον εχθρικώς προς την Ελλάδα διακείμενον και ταυτιζόμενον προς την τουρκικήν πολιτικήν. Δυστυχώς δι΄ εμέ αδυνατώ ίνα εγγράφως αποδείξω το έωλον ταύτης της υποθέσεως. Η ΜΙΤ καιροφυλακτεί, ετοίμη ίν΄ αδράξη ευκαιρίαν επιθέσεως κατά του Πατριαρχείου. Προ ημερών τουρκική εφημερίς έγραφε ότι και αι τελευταίαι γωνίαι του Πατριαρχείου έχουν «κοριούς». Τα πάντα παρακολουθούνται. Αυτό αποδεικνύει το όλως αντίθετον περί τουρκοδουλείας και άλλων τερθρειών. Ισως η κακοδαιμονία του 1841 της διακρίσεως ετεροχθόνων και αυτοχθόνων ταλανίζει τινές των ενταύθα εισέτι. Το Οικουμενικόν Πατριαρχείον δεν έχει επεκτατικάς βλέψεις. Απλώς επιθυμεί την πιστήν τήρησιν του τόμου του 1850 (όστις πλειστάκις παρεβιάσθη) και της Πράξεως του 1928 (ήτις υπό τινών εθεωρήθη «κουρελόχαρτον»). Εστερήθη ένεκα της άφρονος πολιτικής των τότε κυβερνήσεων του εν Μικρά Ασία ζωτικού του χώρου. Δεν απομένει εις αυτό να δώση τίποτε αλλ΄ ούτε και απαιτεί τίποτε. Δεν γίνονται οι μητροπόλεις Βορείου Ελλάδος, Αρχιπελάγους, Δωδεκανήσων και Κρήτης, ως και το Αγιον Ορος, τουρκικόν προτεκτοράτον, όπως και το Οικουμενικόν Πατριαρχείον δεν είναι ουδ΄ υπήρξε ποτέ τουρκικόν προτεκτοράτον. Τουναντίον πυξ, λαξ και οδάξ αμύνεται διά να διατηρήση και εξωραΐση τους 87 ιερούς ναούς και τα 90 αγιάσματα. Κτυπά τις καμπάνες εις πείσμα διαμαρτυρομένων φανατικών. Αγωνίζεται διά να απαλλάξη τα ευαγή ιδρύματά του (βακούφια) από το επαχθές mazbut. Καταφεύγει εις το Ευρωπαϊκόν Δικαστήριον διά το Ορφανοτροφείον της Πριγκήπου. Διατηρεί ανοικτά τα σχολεία. Επιγράφει ελληνιστί νέας κατασκευάς (όρα Ζωοδόχος Πηγή Μπαλουκλή, Αγίασμα Βλαχερνών, Ναός Αγίας Ευφημίας Χαλκηδόνος κτλ.). Ομιλεί τον ελληνικό λόγον καλύτερον παρ΄ όσον οι πλείστοι εξ ημών. Διατηρεί αρίστας σχέσεις μετά της ομογενείας, ης είναι ο φυσικός προστάτης. Πληρώνει κληρικούς, υπαλλήλους, νεωκόρους. Ασκεί φιλανθρωπίαν. Οι πάντες εκεί έχουν φρόνημα ρωμαλέον από του χρέους μη κινούντες. Και ταύτα εν μέσω κινδύνων, απειλών, προπηλακισμών, εχθρότητος. Οι κρατούντες ουδέ την νομικήν υπόστασιν του Οικ. Πατριαρχείου αναγνωρίζουν. Οπότε τούτο δεν δύναται να αγοράση επ΄ ονόματί του ούτε οδοντογλυφίδας. Δεν πταίει το Πατριαρχείον διά την συρρίκνωσιν της ομογενείας. Πταίει η εκάστοτε ελληνική κυβέρνησις, ήτις υπείκουσα τοις ρήμασι της αμερικανικής και επιπολαίως ναρκισσευομένη ηδιαφόρησε εντελώς διά την εν τη Πόλει ομογένειαν, όπως ηδιαφόρησε και διά πολλάς άλλας περιοχάς της Ρωμηοσύνης. Εχει πολλά προβλήματα το Πατριαρχείον μας. Ας μη του προσθέτομεν και άλλα. Η Αγία Ορθοδοξία μας, και δη η ελληνόφωνος, διατρέχει πολλούς κινδύνους. Πολύ περισσοτέρους εξ όσων υποπτευόμεθα. Δόξα τω Θεώ τω πάντα καλώς οικονομούντι. Τα νεφύδρια παρήλθον και λάμπει ο ήλιος της ενότητος και της ειρήνης. Παρακαλώ δε τον κύριον Γεωργούσην: Μια επίσκεψις προσκυνηματική και ουχί τουριστική εις την Πόλιν θα ανέτρεπε πολλά εκ των όσων εξ αγνοίας έγραψε.
Αρχιμ. ΔΟΣΙΘΕΟΣ
Ηγούμενος Ι. Μονής Παναγίας Τατάρνης Ευρυτανίας
26 σχόλια:
ΟΝΤΩΣ ΤΑ ΒΙΒΛΙΑ ΤΟΥ Π.ΔΟΣΙΘΕΟΥ ΕΙΝΑΙ ΦΟΒΕΡΑ!!! ΛΕΝΕ "ΑΛΗΘΕΙΕΣ..." ΣΥΝΙΣΤΩ ΚΑΙ ΤΟ ΕΤΕΡΟ ΠΑΡΕΜΦΕΡΕΣ "ΜΙΑ ΓΟΡΓΟΝΑ ΣΤΟΝ ΚΕΡΑΤΙΟ" ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΟ ΣΕΠΤΟ ΚΕΝΤΡΟ ΤΗΣ ΥΠ' ΟΥΡΑΝΟΝ ΑΓΙΑΣ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ. ΑΤΥΧΩΣ Η ΔΥΣΤΥΧΩΣ.... ΕΝ ΕΛΛΑΔΙ ΕΚΤΟΣ ΤΩΝ ΑΛΛΩΝ ΕΧΟΥΜΕ ΠΟΛΛΗ ΠΟΛΛΗ ΑΓΝΟΙΑ ΠΕΡΙ ΦΑΝΑΡΙΟΥ ΚΑΙ ΕΣΤΑΥΡΩΜΕΝΗΣ ΜΕΓΑΛΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΟ ΛΟΓΟ ΑΥΤΟ ΟΤΙ ΘΕΜΕ ΛΕΜΕ ΚΑΙ ΟΤΙ ΘΕΜΕ ΓΡΑΦΟΥΜΕ... ΕΚ ΤΗΣ ΑΣΦΑΛΟΥΣ ΠΑΝΤΟΤΕ ΚΑΘΕΔΡΑΣ ΤΗΣ "ΕΘΝΙΚΗΣ ΚΑΙ ΚΡΑΤΙΚΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ" ΗΜΩΝ ΑΠΟΦΑΙΝΟΜΕΝΟΙ.......ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ!
Aπό την άλλη μεριά προκαλεί γενική κατάπληξη ένας «οικουμενικός» πατριάρχης αδιάλλακτα διχαστικός, με γλώσσα στυγνή δικανική, νοοτροπία βατικάνια. Δεν τον ενδιαφέρει η εκκλησιαστική πολυδιάσπαση του Eλληνισμού, ούτε το πραγματικό αντίκρυσμα οικουμενικότητας του πατριαρχείου του. Mάχεται για το γράμμα του νόμου, για το κενό θεσμικό κέλυφος. Mόνο για «τα δίκαια του θρόνου» του, τα «δικαιώματα» και τις «δικαιοδοσίες». Kαι κόβει κάθε γέφυρα συνδιαλλαγής, απειλεί να κηρύξει «σχισματική» την όση Eλλάδα απόμεινε να τροφοδοτεί και τον ίδιο με κληρικούς για τις μητροπόλεις του της διασποράς.
Δήλωνε προ ημερών στον διευθυντή της «Xουριέτ» Eρτουγρούλ Oζκιόκ ότι στην Iνσταμπούλ των δεκαπέντε εκατομμυρίων Tούρκων απομένουν πια μόνο 1.830 Pωμιοί – ενώ το εκτός Tουρκίας ποίμνιό του είναι, σχεδόν αποκλειστικά, μετανάστες Eλλαδίτες. Oμως, δεν τολμάει να βγάλει τις συνέπειες της σκληρής πραγματικότητας, να προχωρήσει σε ιστορικές τομές, σε λύσεις εκκλησιολογικά καθαρές. Eχει παγιδευθεί σε ψυχολογικές ψευδαισθητικές εμμονές ότι δήθεν επίκειται η είσοδος της Tουρκίας στην Eυρωπαϊκή Eνωση και θα αποκαταστασθεί πατριάρχης όλων των Eυρωπαίων Oρθοδόξων, αυτοματικά!
Kρίση τραγική για τον Eλληνισμό, αφού ούτε η Aθήνα ούτε το Φανάρι είναι σε θέση να υπερβούν τη σύγκρουση των προκαθημένων τους, να αντιμετωπίσουν με ιστορικό ρεαλισμό τον εκκλησιαστικό κατακερματισμό μας. Δεν μπορούν καν να διανοηθούν (γι’ αυτό και μυκτηρίζουν) τη μόνη καθαρή, εκκλησιολογικά συνεπή λύση: την κατάργηση της ελλαδικής αυτοκεφαλίας, την εκκλησιαστική επανένωση ολόκληρου του Eλληνισμού υπό το Oικουμενικό Πατριαρχείο και τότε (μόνο τότε) τη μεταφορά του Πατριαρχείου στην άλλοτε συμβασιλεύουσα της Πόλης, τη Θεσσαλονίκη.
Oι καθαρές λύσεις δεν συμβιβάζονται με τα δαιδαλώδη συμπλέγματα (συνήθως ασυνείδητα), ατομικού ναρκισσισμού και πάθους για την εξουσία, ούτε με τη θεολογική αφασία του επισκοπικού σώματος ένθεν κακείθεν. Σε κάθε παραμικρή πτυχή της οξύτατης σύγκρουσης Aθηνών - Φαναρίου είναι ψηλαφητή η θρησκειοποίηση του εκκλησιαστικού γεγονότος. H κάθε πλευρά μάχεται να υπερασπίσει το δικό της θρησκευτικό «μαγαζάκι». Eυτυχώς που το εκκλησιαστικό ευ-αγγέλιο δεν εξαντελείται στις (περιπτωτικές και περιστασιακές) θεσμικές εκπροσωπήσεις του.
τάδε έφη Χρήστος Γιανναράς το 2003 ,τότε που ο πατριάρχης και τα μέλη της πατριαρχικής συνόδου,ενδεδυμένοι τις αυτοκρατορικές αρχιερατικές στολές,με δικεροτρίκερα και θυμιατά συνάχθηκαν στον Πατριαρχικό ναό του Αγ.Γεωργίου όπου ενωπιον των τηλεοπτικών καμερών ΑΦΟΡΙΣΑΝ μεγαλοπρεπώς τον αρχιεπίσκοπο Αθηνών σαν να επρόκειτο για τον Άρειο ή τον Μακεδόνιο!!!
η ολη βαβούρα έγινε για το θρησκευτικό μαγαζάκι,οπως σοφα παρατηρεί ο Γιανναράς .
αξέχαστες στιγμές θρησκευτικού παραλογισμού και εξουσιαστικής αμετροέπειας του ,πνέοντος τα λοίσθια,"σεπτού κέντρου".
ενθυμείσθε φίλτατοι;;;
Αγαπητέ μου ανώνυμε,
Καταλαβαίνω, νομίζω σωστά, από τις υπογραμμίσεις σου, την αντίθεσή σου στο Πατριαρχείο και, μάλλον, και στον Πατριάρχη προσωπικά. Όμως στο κείμενο που επικαλείσαι ο πολυσέβαστός μου καθηγητής Χ.Γιανναράς προτείνει την κατάργηση της ελλαδικής αυτοκεφαλίας και την επανένωση του Ελληνισμού υπό το Οικουμενικό Πατριαρχείο. Συμφωνείς άραγε με αυτή τη θέση;
αγαπητέ διαχειριστά.
το ανέλεγκτο και ανεξέλεγκτο των άνευ ποιμνίου επισκόπων (του εαυτού τους προφανώς) του θρόνου του Φαναρίου είναι ένας από τους βασικούς λόγους έκπτωσης του ήθους και της ποιότητος τους.
έτσι ,η μεταφορά του σε μια περιοχή ελευθερη,χωρίς τον μπαλτά του τούρκου νομάρχη να επικρέμεται υπεράνω της κεφαλής του , θα δώσει ανάσα ζωής στο Πατριαρχείο και λόγο ύπαρξης στους ,περιφερομενους εν Αθηναις, επισκοπους του.
στην κατάσταση που ειναι τωρα βιώνει έναν ιδιότυπο σεργιανισμό,ο οποίος έχει πνευματικό αντίκτυπο και στις περιοχές της Ελλαδικής Επικρατειας που υπαγονται ακόμα στη δικαιοδοσία του Φαναριου.
ναι λοιπόν,συμφωνώ με την υπαγωγή ολης της Ελλαδικής επικρατείας σε μια κοινή εκκλησιαστική δικαιοδοσία η οποια ομως δεν μπορεί να έχει έδρα εκτός Ελλάδος.
ούτως ή αλλως το θνήσκον πατριαρχείο δεν έχει πολλά έτη μπροστά του για βιολογικούς λόγους.
το έχει ομολογησει ο ιδιος ο κ.Βαρθολομαίος σε συνεντευξεις του. ομφαλοσκοπεί και ονειραπατάται όποιος δεν το βλέπει.
έτσι η λύση της μεταφοράς του στην Θεσσαλονικη (οπως προτείνει ο κ.Γιανναράς) ή στο Αγιον Ορος (οπως ειχε προτεινει παλιοτερα ο γερων Αυγουστίνος Καντιώτης) είναι μονόδρομος και επιλογή επιβίωσης.
Δεν μπορώ να φανταστώ ένα Πατριάρχη ο οποίος "βάζει λουκέτο" στο Φανάρι, αναρτά ταμπέλα "δυστυχώς επτωχεύσαμεν", παραδίδει τις εκκλησιές και τα Ρωμέικα μνημεία στους Τούρκους και φεύγει από την Πόλη για να είναι... ελεύθερος στη Θεσσαλονίκη! Συγγνώμη...
νομοτέλεια,αγαπητέ...
ιστορική τε άμα και βιολογική.
"ανάγκα και θεοί πείθονται" έλεγαν οι προπάτορες μας.
πολλές φορές η απτή πραγματικότητα υπερβαίνει την φαντασία μας.
κανείς δεν μπορούσε να φανταστεί την Πόλη και την Μικρασία σε χέρια Τουρκων και όμως...
κανείς Σέρβος δεν μπορούσε να διανοηθεί το Κόσοβο σε χέρια Τουρκαλβανών και όμως...
κανείς δε μπορούσε να διανοηθεί τα Σκόπια να ονομάζονται Μακεδονία και όμως...
ο πατριαρχης (πιθανότατα ο σημερινός) δεν θα βάλει οικειοθελώς λουκέτο.
θα φύγει γιατί δεν θα έχει άλλες επιλογές,γιατί δεν θα υπάρχει ποίμνιο και διάδοχοι,τούρκοι υπήκοοι,όπως απαιτεί η τουρκική νομοθεσία.
και το λουκέτο θα το βάλει ο Θεός και όχι ανθρώπινο χέρι.
όπως έβαλε λουκέτο στις Εκκλησίες της Αποκαλύψεως.
ΟΧΙ!!! ΠΟΤΕ!!! ΚΑΛΥΤΕΡΑ "ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΠΟΛΙΟΡΚΗΜΕΝΟΣ"!!! Ο ΙΔΙΟΣ Ο ΜΑΚΑΡΙΣΤΟΣ ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΣ ΜΑΣ ΤΟ ΔΙΔΑΞΕ ΑΥΤΟ ΥΠΟ ΒΡΟΧΗ ΚΑΤΑΡΡΑΚΤΩΔΗ ΣΤΗΝ ΠΛΑΤΕΙΑ ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΟΣ ΤΗΝ ΤΕΤΑΡΤΗ ΤΟΥ Μ.ΚΑΝΟΝΟΣ/ΠΡΩΤΑΠΡΙΛΙΑ ΤΟΥ 1987... ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΑΙ "ΥΠΕΡΜΑΧΟΣ ΣΤΡΑΤΗΓΟΣ" ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΟΛΗ... ΜΗΝ ΤΗΝ ΞΕΧΝΑΜΕ....
μην ακυρώνουμε τις έννοιες και τον συμβολισμό των λέξεων.
θα τρίζουν τα κόκκαλα των Μεσολογγιτών πραγματικών ¨ελεύθερων πολιορκημένων¨.
με την κ.Γιάννα Αγγελοπούλου,τον κ.Δ.Κοντομηνά,προσωπικό τζετ στη διάθεση του,διαμονή σε μεγάλα ξενοδοχεία και υποδοχές αυτοκράτορα είναι πολύ δύσκολο να φτιαχτεί το ίματζ του ¨ελέυθερου πολιορκημένου¨.
Ο πατήρ Δοσίθεος βλέπει το Πατριαρχείο απόλυτα συναισθηματικά. Κατανοητό αυτό. Και εγώ όταν πήγα σε ρωμαίικες εκκλησίες της Πόλης έτσι είδα τα πράγματα και συγκινήθηκα και δάκρυσα. Αναρωτιόμαστε όμως, αφού μιλάμε για την οικουμενικότητα της Ορθοδοξίας, πόσο αγγίζει αυτό το δράμα του πολίτικου ελληνισμού ένα Βούλγαρο, ένα Ρουμάνο, ένα Ρώσο, ένα Κονγκολέζο, έναν Αμερικανό Ορθόδοξο που επισκέπεται την Πόλη; Από ελάχιστα μέχρι καθόλου! Θα έλεγα, πολύ λιγότερο από όσο θα άγγιζαν έναν Έλληνα τα απομεινάρια των ελληνικών παροικιών σε πόλεις της Αιγύπτου ή της Αιθιοπίας.
Από την άλλη, ο π. Δοσίθεος είναι σφόδρα αντι-οικουμενιστής (έχει γράψει αρκετά και δηκτικά κατά των Ρωμαιοκαθολικών) και θα ευχόμουν να είχε κάνει κάποια συζήτηση επ' αυτού με τον Οικουμενικό Πατριάρχη. Γενικά, όμως, έχω παρατηρήσει ότι ο πατήρ Δοσίθεος αποφεύγει να αγγίζει το καυτό θέμα που είναι η οικουμενιστική πολιτική του Πατριαρχείου. Είτε συμφωνεί κανείς είτε διαφωνεί με τη συγκεκριμένη πολιτική, δεν έχει παρά να παραδεχτεί ότι είναι ένα άκρως αμφιλεγόμενο θέμα και πολλές φορές έχει αποτελέσει "πέτρα σκανδάλου".
Από την άλλη, δεν καταλαβαίνω τί είδους οικουμενικό πνεύμα είναι αυτό (μιλάω για αυτό των απολογητών του Φαναρίου) που αγκαλιάζει 80-90 ναούς της Πόλης, ιστορικούς μεν αλλά χωρίς εκκλησίασμα, και αποφεύγει κάθε είδους επικοινωνία με το ρωσικό ορθόδοξο ποίμνιο που φτάνει μέχρι τον Ειρηνικό Ωκεανό. Είτε μας αρέσει είτε όχι η πολιτική του Πατριαρχείου Μόσχας - έχω και εγώ πάρα πολλές επιφυλάξεις γι' αυτήν - θα πρέπει να παραδεχτούμε ότι χωρίς τη ρωσική Εκκλησία η Ορθοδοξία θα ήταν μία βαλκανική έκδοση του Χριστιανισμού, ενώ πιθανότατα η Ορθοδοξία δεν θα είχε ακουστεί καθόλου στην Άπω Ανατολή. Να θυμίσω απλώς ότι όχι μόνο η Εκκλησία της Ιαπωνίας, αλλά και η υπαγόμενη τώρα στην Κωνσταντινούπολη Εκκλησία της Κορέας ιδρύθηκαν από ρώσους ιεραποστόλους.
Η συνεχής, εξουσιαστικού χαρακτήρα, αναφορά του Οικουμενικού Πατριάρχη στα "δίκαια" του Πατριαρχείου, όταν αναφέρεται στις διορθόδοξες σχέσεις, δεν προβληματίζει; Πολύ περισσότερο όταν αυτά τα "δίκαια" βασίζονται σε μία αμφιλεγόμενη και νεωτερική (μετά το 1920) ερμηνεία του 28ου Κανόνα της 4ης Οικουμενικής Συνόδου (451), ενός διοικητικής φύσεως Κανόνα που ερμηνεύεται τα τελευταία 80 χρόνια από το Οικουμενικό Πατριαρχείο με τρόπο που κόβει τις γέφυρες με τις υπόλοιπες Ορθόδοξες Εκκλησίες. Γιατί αυτή η απολυτοποίηση ενός διοικητικού Κανόνα, τη στιγμή που άλλοι, πολύ πιο ουσιαστικού περιεχομένου Κανόνες, έχουν πεταχτεί στο καλάθι των αχρήστων; Και κάτι ακόμα: Πώς συμβιβάζεται η "πτωχεία" του Οικουμενικού Πατριαρχείου με τον πολυτελέστατο και κοσμικότατο βίο που διάγουν πολλοί χωρίς ποίμνιο μητροπολίτες και επίσκοποι του Πατριαρχείου στην Πόλη και στο εξωτερικό; Όσοι είναι Κωνσταντινουπολίτες ή όσοι ξέρουν κάτι από εκκλησιαστικά γνωρίζουν την κατάσταση...
Νομίζω ότι τα ερωτηματικά για το Οικουμενικό Πατριαρχείο είναι πολλά, απλά για λόγους "εθνικούς" αρνούμαστε να τα θέσουμε. Τα τελευταία χρόνια μάλιστα, για λόγους που είναι νομίζω προφανείς σε κάθε σκεπτόμενο άνθρωπο, η αριστερά στην Ελλάδα (από την ακραιφνώς αντιχριστιανική μέχρι τη χριστιανίζουσα) έχει πάρει υπό την προστασία της το Οικουμενικό Πατριαρχείο, μέσω των γνωστών διαμορφωτών της κοινής γνώμης και των μέσων που πρόσκεινται σ'αυτήν. Και ως γνωστό, όποιος στην Ελλάδα έχει την υποστήριξη της κάθε είδους αριστεράς δεν χάνει ποτέ!
Έχω την εντύπωση πως αυτό που ίσως θα χρειαζόταν η παγκόσμια Ορθοδοξία στις μέρες μας θα ήταν κάποιο μόνιμο συμβούλιο των Ορθοδόξων Εκκλησιών με κυλιόμενη προεδρία. Αλλά αν γίνει κάτι τέτοιο, πάνε και οι πρωτοκαθεδρίες και τα "πρωτεία διακονίας" και όλα...
Τελικά αγαπητοί ανώνυμοι, σεις που εκφράζετε τις έντονες ενστάσεις σας για το Οικουμενικό Πατριαρχείο τι θα θέλατε; Την εξαφάνισή του; Την μετάλλαξή του; Την "απαγκίστρωσή του από την Ελλαδική αριστερά;" Την διακοπή κάθε διαλόγου με τον υπόλοιπο χριστιανικό κόσμο; Την απεμπόληση κάθε δικαίου του; Πάντως είναι αξιοσημείωτο τέτοιο "οπλοστάσιο" επιχειρημάτων εναντίον του Πατριαρχείου. Θα το ζήλευαν και οι Τούρκοι και οι Ρώσοι. Τουλάχιστον... Σας προτείνω να φτιάξετε ένα ιστολόγιο ακραιφνώς "αντιπατριαρχικό". Θα έχετε απήχηση πιστεύω. Και ένα "αντιιερωνυμικό" επίσης. Αφού είναι μομφή για το νέο Αρχιεπίσκοπο να επιδιώκει καλές σχέσεις με το Φανάρι. Μήπως να τους καταδικάσουμε αμφότερους εις τον δια λιθοβολισμού θάνατον;
Κύριε Ανδριόπουλε, ευχαριστώ που δημοσιεύσατε την άποψή μου. Είπα όμως τίποτα για διά λιθοβολισμού θάνατο ή απαξίωσα κανένα; Μήπως μίλησε κανείς άλλος εδώ για ηθελημένη καταστροφή του Πατριαρχείου; Γιατί αυτού του είδους τα αβάσιμα συμπεράσματα; Προσωπικά εκτιμώ πάρα πολύ τον τωρινό αρχιεπίσκοπο. Το γεγονός ότι βλέπω διαφορετικά κάποια πράγματα σε σχέση με το Πατριαρχείο δεν μειώνει την εκτίμησή μου προς αυτόν (τον έχω γνωρίσει προσωπικά άλλωστε και ξέρω τί άνθρωπος είναι). Γιατί λοιπόν παρουσιάζετε τα πράγματα μαύρο-άσπρο; Μερικοί προβληματισμοί γράφτηκαν σε σχέση με το Οικουμενικό Πατριαρχείο. Δεν μας λέτε γιατί είναι αβάσιμοι αυτοί οι προβληματισμοί ή γιατί πρέπει να προέρχονται από ανθρώπους που, έστω άθελά τους, κατά τη γνώμη σας, λειτουργούν σαν "πράκτορες" των Τούρκων και των Ρώσων; Δηλαδή, πάλι συνομωσιολογικές θεωρίες (από την ανάποδη αυτή τη φορά); Τελικά, στη χώρα αυτή σοβαρός διάλογος με επιχειρήματα είναι αδύνατον να γίνει!
Αγαπητέ μου ανώνυμε,
Τα επιχειρήματά μου για το θέμα τα έχω εκθέσει σε εκτενές κείμενό μου που δημοσιεύεται στο ιστολόγιο. Άρα μπορείτε να τα διαβάσετε, αν δεν σας κάνει κόπο. Επίσης, έχω εκφραστεί δημόσια - και μάλιστα σε εποχές κρίσεων - με αποτέλεσμα να χαρακτηρίζομαι από διαφόρους ανάνδρους "όργανο του Πατριάρχη". Δεν συνομωσιολογώ εγώ λοιπόν. Από τους...ανωνύμους να φοβάστε.
η εξουσιαστική νοοτροπία παρούσα σε κάθε βήμα (εκεί που μας παίρνει βεβαίως,βεβαίως).
αντιγράφω:
¨Συνῆλθεν, ὑπό τήν προεδρείαν τῆς Α. Θ. Παναγιότητος, ἡ Ἁγία καί Ἱερά Σύνοδος εἰς τάς τακτικάς αὐτῆς συνεδρίας τῇ Πέμπτῃ, 1ῃ, τῇ Παρασκευῇ, 2ᾳ, καί τῷ Σαββάτῳ, 3ῃ Νοεμβρίου 2007.
Κατ ᾿ αὐτάς ἐθεωρήθησαν ἅπαντα τά ἐν τῇ ἡμερησίᾳ διατάξει ἀναγεγραμμένα θέματα, ἐφ᾿ ὧν καί ἐλήφθησαν αἱ προσήκουσαι ἀποφάσεις.
Ἐν τέλει τῶν ἐργασιῶν της ἡ Ἁγία καί Ἱερά Σύνοδος ὁμοφώνως:
α) προήγαγεν εἰς ἐν ἐνεργείᾳ ἀρχιερέα τοῦ Οἰκουμενικοῦ Θρόνου τόν μέχρι τοῦδε Τιτουλάριον Μητροπολίτην Σασίμων κ. Γεννάδιον, ἀνυψωθείσης τῆς κατ᾿ αὐτόν Ἱερᾶς Μητροπόλεως ἐν τῷ προσώπῳ αὐτοῦ.
β) ἐπέβαλε τήν ἐκκλησιαστικήν ποινήν τοῦ ἀφορισμοῦ εἰς τούς ἐντεῦθεν Βασίλειον Φλωρίδην καί Θεοφάνην Συμεωνίδην, μέχρι πρό τινος Πρόεδρον τῆς Κοινότητος Μακροχωρίου τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως Δέρκων, διά τήν ὅλην ἀντιεκκλησιαστικήν αὐτῶν στάσιν καί συμπεριφοράν.
Ἐκ τοῦ Γραφείου.¨
εν έτει 2008 ,υπό του ¨προοδευτικού¨,¨οπαδού του διαλόγου¨ κ.Βαρθολομαίου η ανατριχιαστική ποινή του ΑΦΟΡΙΣΜΟΥ εναντίον δύο δραστηριων ομογενών της Πόλης που απλά αρνουνται να υποταχθούν πλήρως και ανευ ορων στις απαιτήσεις του !!!
αν είχε πράξει κατι αναλογο ο συχωρεμένος ο Χριστοδουλος,θα είχαν ξεσηκωθεί και οι πέτρες εναντίον του.
εδώ όμως η ¨αριστερά του Κυρίου¨σιωπά αιδημόνως.
αγκαλιές με τον Πάπα,αφορισμός για τους ορθοδοξους.
σημεία των καιρών,θρησκευτική τρομοκρατία ή αλλως ¨μωραίνει Κύριος ,ον βούλεται απωλέσαι¨
Κύριε Ανδριόπουλε, το όνομά μου δεν θα είχα πρόβλημα να σας το πω κατ' ιδίαν και θα το κάνω. Απλά, εφ' όσον το ιστολόγιό σας δίνει τη δυνατότητα δημοσίευσης σχολίων ανυπόγραφων, μετά από δική σας έγκριση (όλα τα σχόλια εγκρίνονται πριν δημοσιευτούν και καλά κάνετε), προτιμώ την ανωνυμία σε ένα χώρο όπως το διαδίκτυο. Αν όμως σας ενοχλεί η ανωνυμία, δεν έχετε παρά να ζητήσετε από όσους επιθυμούν να σχολιάσουν, να το κάνουν ενυπόγραφα. Και αυτό δικαίωμά σας είναι. Επειδή όμως το θεωρώ προσβλητικό και απαράδεκτο σε ένα ιστολόγιο που δέχεται ανώνυμα σχόλια, αφού φυσικά εγκριθούν από τον διαχειριστή, στη συνέχεια να γίνεται επίθεση στους σχολιαστές (με φράσεις όπως "από τους ανώνυμους να φοβάστε"), μόνο και μόνο επειδή διαφώνησαν με τη δική σας άποψη, έχετε τον λόγο μου ότι δεν πρόκειται να ξαναγράψω στο ιστολόγιό σας. Θα ήθελα ωστόσο να γνωρίζετε ότι τελικά η έλλειψη δημοκρατικότητας και η εμπάθεια προς τον αντιλέγοντα δεν χαρακτηρίζουν αποκλειστικά τους "συντηρητικούς" κύκλους (μιλάω πάντα για τον εκκλησιαστικό χώρο), αλλά, δυστυχώς εξίσου, και τους "προοδευτικούς" Χριστιανούς. Για να πω την αλήθεια, το έχω διαπιστώσει αυτό εδώ και χρόνια, απλά το επιβεβαιώνω όλο και περισσότερο...
Αγαπητέ ανώνυμε,
Γνωρίζετε τόσο καλά το θέμα του αφορισμού των δύο ομογενών; Ότι είναι δραστήριοι κ.λ.π.; Εγώ δεν το γνωρίζω.
Βλέπω ότι το πρόβλημά σας είναι η "αριστερά του Κυρίου". Αυτή η τοποθέτησή σας δεν θα υπήρχε αν δεν είχε τονισθεί "η δεξιά του Υψίστου"! Για την Εκκλησία πάντως δεξιοί και αριστεροί είναι άνθρωποι!
Όσο για τον μακαριστό Χριστόδουλο δεν τόλμησε να θίξει το ζήτημα αφορισμού του Ν.Σωτηρόπουλου. Σκεφθείτε γιατί... Ούτε για το επιτίμιο του θεολόγου Π.Σημάτη από τον Μητροπολίτη Καλαβρύτων είπε λέξη.
Κατηγορείτε, λοιπόν, τον Πατριάρχη για "θρησκευτική τρομοκρατία"! Μήπως είναι αυτός ο αρχηγός των γκρίζων λύκων;
Αγαπητέ μου ανώνυμε,
Σας έκανα επίθεση επειδή είπα "από τους ανώνυμους να φοβάστε"; Όταν εσείς μου γράφατε ότι δεν είμαι σοβαρός; " Τελικά, στη χώρα αυτή σοβαρός διάλογος με επιχειρήματα είναι αδύνατον να γίνει!" Επίσης με εντάσσετε στους αντιδημοκρατικούς και τους εμπαθείς! Να έχετε υπ' όψιν σας, πάντως, ότι εγώ πλήρώνω τις απόψεις μου. Οι "συντηρητικοί" προσπάθησαν αποδεδειγμένα να με εξοντώσουν. Για τον λόγο που σεις με κατηγορείτε: Επειδή τόλμησα να αντιλέξω. Νομίζω, θα συμφωνήσετε, ότι η εμπειρία μετράει πιο πολύ από τη θεωρία. Κάντε τον κόπο να δείτε μερικές από τις παλαιότερες αναρτήσεις μου. Αν θέλετε να δείτε και την άλλη άποψη.
αγαπητέ κ.Ανδριόπουλε,τον αφορισμό Χριστόδουλου τον θυμάστε;;
μετεδόθη live από την ελληνική κρατική τηλεόραση.
μήπως θυμάστε την διακοπή κοινωνίας με το Πατριαρχείο Μόσχας;;
μήπως την διακοπή κοινωνίας με το Πατριαρχείο Ιεροσολύμων;;
δεν είναι απομονωμένο γεγονός ο αφορισμός των δύο ομογενών.
κι όλα αυτά τα θεούσικα κι ανατριχιαστικά συμβαίνουν στο τελος του 20 και την αυγή του 210υ αιώνα.
και ενώ ο ¨πρασινος¨ πατριαρχης συμπροσευχεται ,χωρίς κανένα συνειδησιακό ενδοιασμό,με δαιμονόπληκτους σαμάνους,χοτζαδες,ιερείς του Ζεν,του Ταό,του Βούδα μπροστά στο είδωλο της Μπλέ Σφαίρας,της θεάς Γαίας κατά το πρόσφατο ταξίδι του στους πάγους της Γροιλανδίας.
τελικά μήπως ο καυγάς για τις ¨δικαιοδοσίες¨ και τα δήθεν δίκαια του Οικ.Θρόνου γίνεται ΜΟΝΟ για τον ¨επικατάρατο¨ μαμμωνά των ελλήνων της ημεδαπής και της ομογένειας;;
Αγαπητέ μου ανώνυμε,
Στα προηγούμενα ερωτήματά μου δεν απαντήσατε. Ας είναι απαντώ εγώ στα δικά σας.
Μήπως θυμάστε το αποτέλεσμα της ακοινωνησίας Χριστοδούλου; Η Ι.Σύνοδος της Ιεραρχίας της Εκκλησίας της Ελλάδος επικύρωσε πανηγυρικά τον Τόμο της Αυτοκεφαλίας του 1850 και την Πράξη του 1928 για τις Νέες Χώρες. Την υπόθεση με το Πατριαρχείο Ιεροσολύμων; Οι καθαιρεθέντες Αρχιερείς ζήτησαν συγγνώμη και αποκαταστάθηκαν. Εδώ οι αποφάσεις ήταν Μείζονος και Υπερτελούς Συνόδου, οπότε πρέπει να αναζητήσετε και σε άλλους Προκαθημένους ευθύνες πλην του Οικουμενικού Πατριάρχου, για τον οποίον, όπως φαίνεται, δεν τρέφετε και τα καλύτερα αισθήματα... Όσο για το πρόβλημα με τη Ρωσία, τι να πω; Φαίνεται πως σας ταιριάζει η Ρωσική Εκκλησία. Εκεί να δείτε όμως τι σημαίνει Πατριάρχης! Αν θέλετε διαβάστε το πρόσφατο άρθρο του αρχιμ. Γρηγορίου Παπαθωμά για το Εσθονικό, σε τεύχος του περιοδικού ΣΥΝΑΞΗ. Τέλος, η μεγάλη μας διαφορά, φίλτατε, είναι ότι χαρακτηρίζετε κάποιους ανθρώπους δαιμονόπληκτους!!! Ακόμα κι αν είναι αλλοτρίας πίστεως, αυτό αποτελεί για μένα ύβρι κατά του ανθρωπίνου προσώπου.-
αγαπητέ,έχετε δει σαμάνο εν εκστασει;
αν δεν έχετε δει,καλώς κάνετε και αμφισβητειτε την δαιμονοπληξία του.
αν έχετε δει ομως και την αμφισβητείτε τότε θα σας προτεινα να απευθυνθείτε στον επίσκοπο Κολουεζι π.Μελέτιο Γρηγοριάτη να σας ενημερώσει σχετικά,για πραγματικά περιστατικά που ξεπερνούν και τις ταινίες τύπου εξορκιστή.
σε αυτούς τους δαιμονοκίνητους σαμάνους έκανα αναφορά και όχι στις διαφορετικές θρησκευτικές απόψεις οιουδήποτε.
όσον αφορά τα περί της Eσθονίας,δεν θα πάρετε αντικειμενική αποψη από τον π.Γρηγόριο ο οποίος εχει διατελέσει εκπρόσωπος της υπο το πατριαρχείο Κων/πόλεως αναγνωριζομένης δικαιοδοσίας εν Εσθονία.
τα 4/5 των ορθοδόξων της Εσθονιας εκκλησιαζονται σε παροικίες του Πατριαρχείου Μόσχας ,το οποίο και ίδρυσε την τοπική εκκλησία της Εσθονίας.
τα συμβαινοντα στην Εσθονία απλά είναι μια ακόμα προσπάθεια ένδειξης ¨πυγμής¨ του κ.Βαρθολομαίου ο οποιος προσπαθεί να εκμεταλλευτεί την αντιρωσική στάση των προτεσταντων Εσθονών πολιτικών.
Θυμίζω πως οι εσθονοί ειναι γερμανικό φύλο και στην διαρκεια του Β Πγακοσμιου πολεμου ταχθηκαν στο πλευρό των Ναζί.
και οι τουρκοι καλα τα πήγαν με τους ναζί απο οτι θυμάμαι με τις πτωχές ιστορικές μου γνώσεις....
Μάλιστα, αγαπητέ. Καταλάβαμε. Είστε απ' αυτούς που θεωρούν τον Πατριάρχη Τούρκο. Δεν έχω να πω κάτι άλλο... Λυπάμαι ειλικρινά.
Κ. Ανδριόπουλε
Το πάθος με το οποίο υπερασπίζεστε το Οικουμενικό Πατριαρχείο είναι όντως φοβερόν και ίσως δυσεξήγητον ; Είστε άραγε υπο-χρεωμένος ; Διατί ; Δεν νομίζω ο Πατριάρχης να έχεί ανάγκη από σας να τον υπεραπισθήτε, εκτός βέβαια και αν έτσι εξοφλείτε γραμμάτια εξεύρεσης μονίμου πηγής βιοπορισμού. Ο΄πότε είστε διακιολογημένος. Αλλά αν όχι, τότε τα πράγματα είναι χειρότερα. Αρνείστε το αυτοκέφαλον της Εκκλησίας της Ελλάδος δηλώνοντας εθελοδουλείαν στο Πατριαρχείο.
Και το σχόλιο σας για την αποδοχή εκ μέρους του Μακαριστού Χριστοδούλου, τη μεσολαβήσει της κ.Γιαννάκου, των απαιτήσεων του Πατριάρχου είναι λανθασμένο. Τι θέλατε να κάνει ο Χριστόδουλος ; να μαζέψει όλη την Σύνοδο στην Πετράκη και να αφορίσει τον Πατριάρχη ; Να οργανώσει εκστρατείας ενημέρωσης ανά υον κόσμο για την σπίλωση της τιμής και του ονοματός του ; Ευτυχώς που ο Χριστόδουλος έδειξε ανωτερώτητα και υποχώρησε για το καλό της Εκκλησίας γενικότερα και όχι για κάθε τυχόν μικριμάγαζο, για μωροφιλοδοξίες μνημόνευσης, για υποκλίσεις δουλοπρεπείς. Ευτυχώς ! Συμπερηφέρθηκε με πνευματικότητα σε αντίθεση με τον πατριάρχη που ως "λέων ορυόμενος" ζητούσε να καταπίη την Εκκλησία της Ελλάδος καιτον Χριστόδουλον.Πολυ απλώς στερείται πνευματικότητας. Ηγείται κοσμικής εξουσίας πολύ απλά.
Aπό την άλλη μεριά προκαλεί γενική κατάπληξη ένας «οικουμενικός» πατριάρχης αδιάλλακτα διχαστικός, με γλώσσα στυγνή δικανική, νοοτροπία βατικάνια. Δεν τον ενδιαφέρει η εκκλησιαστική πολυδιάσπαση του Eλληνισμού, ούτε το πραγματικό αντίκρυσμα οικουμενικότητας του πατριαρχείου του. Mάχεται για το γράμμα του νόμου, για το κενό θεσμικό κέλυφος. Mόνο για «τα δίκαια του θρόνου» του, τα «δικαιώματα» και τις «δικαιοδοσίες».
αγαπητέ,το παραπάνω κείμενο του καθηγητή Γιανναρά αντικατοπτρίζει πλήρως και αντικειμενικά την εικόνα του προκαθημένου του Φαναρίου.
τουλάχιστον προσωπικά με βρίσκει απολύτως σύμφωνο.
Φίλτατε ανώνυμε,
Έχετε απόλυτο δίκιο! Η Αυτού Θειοτάτη Παναγιότης ο Οικουμενικός Πατριάρχης κ.κ. Βαρθολομαίος δεν έχει καμία ανάγκη υπερασπίσεως από εμέ. Επίσης, εγώ δεν έχω καμία ανάγκη να υπερασπιστώ τον Πατριάρχη έναντι υμών. Ας νομίζετε ό,τι θέλετε. Χαίρετε!
Θειοτάτη!!! και Παναγιότης!!!
τίτλοι κενοί,ανευ ουσίας αποκύημα της περιόδου παρακμής της Ρωμανίας!
τι όμορφα τα είπε ο π.Νικόλαος,επίσκοπος Μεσογαιας κατά την χειροτονία του!
"Πώς να ανταλλάξω το γλυκόηχο όνομα του πατέρα με τον σκληρό τίτλο του δεσπότη; Πώς να θυσιάσω τη ζεστή προσφώνηση του παπά στην καταιγίδα των υπερθετικών προσωνυμίων; Πώς, ενώ δεν έχω μισθό και περιουσία, τώρα να περιμένω τη μηνιαία επιταγή; Πώς, ενώ έμαθα να θαυμάζω την απλή αμφίεση που θυμίζει τους πρεσβυτέρους της Αποκαλύψεως, τώρα να ταυτισθώ με την πολυτελή εμφάνιση που παραπέμπει στη ζωή των Βυζαντινών αυτοκρατόρων;"
Aντιχαίρετε!
ΤΑΥΤΙΣΤΗΚΕ ΠΑΝΤΩΣ.....ΕΙΧΕ ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ ΔΥΟ ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ ΝΑ ΑΡΝΗΘΕΙ...ΜΙΚΡΟ ΚΑΙ ΜΕΓΑ ΜΗΝΥΜΑ...ΔΕΝ ΤΟ ΕΠΡΑΞΕ....ΠΑΡΑ ΤΑΥΤΑ ΑΤΥΧΗΣΕ ΓΕΝΙΚΟΤΕΡΑ ΚΑΙ ΟΙ ΝΟΟΥΝΤΕΣ ΝΟΕΙΤΩΣΑΝ....ΑΛΗΘΕΥΕΙ ΔΕ ΟΤΙ ΚΑΤΑ ΤΗΝ Θ.ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΠΑΙΡΝΕΙ ΜΑΖΙ ΤΟΥ ΔΙΚΟ ΤΟΥ ΙΕΡΟΨΑΛΤΗ;;; ΙΝΑ ΜΗ ΜΙΑΝΘΕΙ ΙΣΩΣ...ΚΑΘΑΡΟΣ ΓΑΡ..... ΔΕΝ ΞΕΡΩ....ΤΟ ΗΚΟΥΣΑ ΑΠΛΩΣ.....
Μια οφειλόμενη απάντηση στον αναιδώς αμετροεπή
και αηθώς λαϊκίζοντα Ηγούμενο της Τατάρνης
Αρχιμ. Δοσίθεο
στα πολλά και διάφορα μαργαριτάρια, που είπε σε εκπομπή του Ραδιοφωνικού Σταθμού «Ο Πατροκοσμάς 106,3»
....Πάλι -οίμοι!!!- ξανακτύπησε ο περιλάλητος και περιβόητος , ο περιδιαβαίνων γην τε και θάλλασσαν ανά μήνα Ηγούμενος της Τατάρνης -ο περιπλανώμενος Ηγούμενος, ο Ταξιδευτής, ως λέγεται, που το 1/3 απ’ τις μέρες του- και αν...- το ζει στο Μοναστήρι του, το ένα τρίτο ταξιδεύοντας και πίνοντας όλο το Βόσπορο και περιδρομιάζοντας στις ταβέρνες του Βοσπόρου, που τις ξέρει όπως και τις Εκκλησιές της Πόλης και μπράβο του!!!! και το 1/3 γυρίζοντας στην Αθήνα και ξεκοιλιαζόμενος στο φαί στα ταβερνεία Αθηνών, Πειραιώς και περιχώρων μετά τις ολιγομελούς μικτής ταξιδιωτικής Συνοδείας του και της ουράς του, του εν Αθήναις τάχα δοκίμου-ανηψιού του.
Και μίλησε ο τα πάντα, ως Θεός γινώσκων, Γέρων Δοσίθεος, ο πολύς και πλατύς ο πλατυτέραν ουρανών έχων την γαστέρα ...
και τι είπε; επέπλευσε πάλιν, ωσεί «σκατούλα» στο Βόσπορο και μας διαβεβαίωσε ότι είναι «ο όντως Καλόγερος» το απόσταγμα της πατερικής καλογερικής!!!!
Όλα τα ξέρει, όλα τα γνωρίζει, για όλα έχει γνώμη αλάνθαστη, εκφράζει πατερικές θέσεις ...θέσφατη άποψη και τελεσίδικη κρίση -είναι κάτι σαν τούς Κανόνες των Οικουμενικών Συνόδων τα λεγόμενα του- και απαιτεί και προσπαθεί με τη βοήθεια της «μέντορός» του....γνωστής ευσεβούς Κυρίας εκδότριας των Αθηνών.... να γίνει αποδεκτός και να ομιλεί από καθέδρας ως ο Πάπας της Ορθοδοξίας...
Μίλησε λοιπόν και για το θέμα Βατοπαιδίου, ως ειδήμων!
Και μας είπε –ανερυθριάστως ομολόγησεν- ότι απεμπόλησε την περιουσίαν της Μονής Του – ΜΠΡΑΒΟ ΣΟΥ!!! το λες κιόλας και δεν ντρέπεσαι- για να μη μαζέψει –λέει- κατάρες Χριστιανών, δηλ. αθεόφοβων καταπατητών ιερών κτημάτων-βακουφίων- που δεν έχουν ιερό και όσιο και άρπαξαν τα Μοναστηριακά τα αφιερωμένα στο Θεό κτήματα (το Μετόχι της Μονής του την Αγία Τριάδα Αγρινίου και τα γύρω αρπαχθέντα 7 στρέμματα)... Φίλος προσκαίρως γενόμενος των ανθρώπων εκέρδισεν μισομοναχικήν ετικέτταν και δεν το κατάλαβε, αλλά καυχάται ως άφρων!!!
Δεν μάζεψε κατάρες Χριστιανών, αλλά μάζεψε πάνω του τις κατάρες των Πατέρων και τις αρές των Κτητόρων της Μονής του και των ευεργετών και αφιερωτών των κτημάτων Αυτής, που τα άφησε, ως κατάρα στους αθεόφοβους καταπατητές...
Ασφαλώς, κύριε Ηγούμενε, κανενός Μοναχού δεν είναι η Μοναστηριακή περιουσία, είναι της Εκκλησίας και του Λαού του Θεού, που μπορεί να την παραλάβει ως ευλογία από το Μοναστήρι, το κάθε Μοναστήρι, και όχι να την αρπάξει βιαίως και στανικώς... γιατί τότε η αρπαγή γίνεται κατάρα... Γιατί το ξεχνάτε αυτό άγιε Ηγούμενε, όταν κάνετε λαϊκισμό στις Ραδιοφωνικές εκπομπές και στις τηλεοράσεις και στις συνεντεύξεις (αλήθεια! μήπως...λέμε μήπως.... δεν πρέπει οι Μοναχοί να δίνουν συνεντεύξεις και να κάνουν ραδιοφωνικές εκπομπές, οπού εκτρέφεται η φιλαυτία και εκτρέπεται πλειστάκις ο Καλόγερος σε φληναφίες και παρασύρεται από τη γοητεία του λόγου του;)
«Αυτά όλα δεν είναι έξω από την Καλογερική»;;;; ερωτάται: Δεν γίνατε Καλόγερος κυρ-Δοσίθεε γιά να σώσετε την ψυχή Σας και βέβαια ούτε να τρέχετε στο Δικαστήρια, αλλά ούτε στα Ραδιόφωνα και στις εκπομπές και στις αλλεπάλληλες εκδρομές.... Εκτός αν άλλους τους τρέφουν τα Δικαστήρια και άλλους οι βόλτες και τα Ραδιόφωνα και τα τσιμπούσια...Όμως, γιατί τα μεν είναι επιλήψιμα...τα δε όχι;;;; ή μάλλον όχι και τόσο; Εδώ πρόκειται για «της κοσμικής συνηθείας το θράσος»!!!!!!!
Πάντως συγχαρητήρια ειλικρινώς και άξιος ο μισθός σου άγιε Ηγούμενε, που πρωτόρθες στο Μοναστήρι σου και κοιμήθηκες στη Ροδιά από κάτω, μπράβο σου!!!
Επίσης μπράβο σου που το αναστήλωσες και το έφτιαξες το Μοναστήρι σου! και βεβαίως καλά και άγια έκανες (αν και για την αρχιτεκτονική του και την αισθητική του, ας μην πολυκαυχιέσαι... πολυκατοικία της δεκαετίας του ’60 έφτιαξες και όχι Μοναστηριακό κτίσμα για να λέμε και την αλήθεια) κανείς δεν σου λέει τίποτα, όμως όφειλες παράλληλα να περιφρουρήσεις την περιουσία της Μονής σου και την παρακαταθήκη των Πατέρων-Κτητόρων, η οποία ασφαλώς σήμερον είναι σού -ως παροίκου- αύριον ετέρου και ουδέποτε ουδενός....Ή τουλάχιστον να σιωπάς αντί να καυχάσαι... Διότι μπορεί μεν σήμερον, άγιε Ηγούμενε, πολυπράγμων και πολυσχιδέστατε, νάσαι μόνος σου στο Μοναστήρι ή με ελάχιστους αδελφούς και να σε φτάνουν όσα έχει... αύριο όμως, δεν ξέρεις τί ετοιμάζει ο Θεός για το Μοναστήρι σου, μπορεί να παραστεί χρεία: ανακαινίσεως, ανοικοδομήσεως, νέων υποδομών.... κοινοβίασεως πολυμελούς Αδελφότητος... και τότε ερωτάσαι: πού είναι αυτά, που εξασφάλισαν οι Κτήτορες; Πού είναι αυτά που έπρεπε ως Ηγούμενος και ως Υπεύθυνος να φυλάξεις;
Αν ήσουν απλός υποτακτικός- Μοναχός τότε να κοίταζες την Καλογερική σου, όμως είσαι Ηγούμενος, έγινες Ηγούμενος για να παραφυλάττεις «φυλακές ημέρας και νυκτός» και να υπερασπίζεσαι τα συμφέροντα και δίκαια της Μονής σου, αφού πρέπει κατά τη λαϊκή ρήση: «το Μοναστήρι νάναι καλά...».
Και επειδή δε, είσαι πρόχειρος και έτοιμος στους ψόγους για τούς άλλους Μοναχούς και Ηγουμένους της εποχής μας, (μήπως άραγε, Γέροντα πολιέ Δοσίθεε είσαι φιλοκατήγορος; κάτι τέτοιο μυρίζει...) Και επειδή συνηθίζεις να κατηγορείς για οικονομικές και εταιρικές και εμπορικές δραστηριότητες τούς αδελφούς σου, αλήθεια η εμπορική δραστηριότητά σου μέσω συγγραφής, εκδόσεως και πωλήσεως, δηλαδή του εμπορίου βιβλίων ποικίλου θρησκευτικού περιεχομένου που επιδίδεσαι, είναι εκτός ελέγχου; Ευρίσκεται εις το απυρόβλητον, ως θέλεις νάσαι και Εσύ ολόκληρος; Άραγε έχεις συστήσει κατά νόμον εκδοτικό Οίκο-Εταιρεία στο όνομα της Μονής σου για εκδοτικές δραστηριότητες; (Όχι για τίποτε άλλο, αλλά επειδή ή γράφεις στα βιβλία σου: «Έκδοσις Ιεράς Μονής Τατάρνης Ευρυτανίας».
Ερωτάσαι λοιπόν: Έχεις κάνει έναρξη επιτηδεύματος στη ΔΟΥ, ως είναι ηθικόν!!!!!! και νόμιμον; Πώς άγιε Πατέρα διακινείς τα βιβλία σου; Με θεωρημένα τιμολόγια; Τα κέρδη εκ του εμπορίου βιβλίων άραγε μπαίνουν ή εγγράφονται στον Προϋπολογισμό και Απολογισμό και στην Οικονομική διαχείριση της Μονής σου; Η μήπως θεωρούνται και είναι προσωπικά σου έσοδα; Δηλώνονται αυτά στην Εφορεία; Έτσι για να ξέρουμε...για να μην είναι μόνο ο Εφραίμ του Βατοπαιδίου, ο Σπυρίδων της Ναυπάκτου, ο Μάξιμος του Ολύμπου, που νόμιμα έχουν εμπορικές Εταιρείας στις Μονές του -όχι προσωπικές- και να μην τρώνε όλη τη βροχή του ονειδισμού μόνον αυτοί;;;; Ενώ Εσείς με έσοδα από βιβλία ταξιδεύετε, αμεριμνείτε περί της περιουσίας της Μονής Σας και συνάγετε τοιουτρόπως τας πολλάς αράς και τους αναστεναγμούς και γογγυσμούς των προκατόχων Υμών....
Άγιε Ηγούμενε, σταμάτα πια... έγινες γραφικός... σε κοροϊδεύει πας εχέφρων, άφησε την πολυξερωσύνη, τις οδηγίες, τις συνταγές, το φτηνό Λαϊκισμό και τη χειραγωγία του λαού με τις Ραδιοφωνικές εκπομπές με εκείνη τη χαζοχαρούμενη τη Σμαραγδή Καράγιωργα...αρκετά μας βάλατε μέσα μας.......... Χριστό και Ελλάδα!!!!. Και σκέψου και μίλα λίγο, λιγότερο...αλλά τουλάχιστον εκκλησιαστικά και όχι μονοφυσιτικά και ευσεβιστικά...
Είναι γεγονός από την σκόπιμη καθοδήγηση των ΜΜΕ και των δημοσιογράφων και από τη σκοπιμότητα της πολιτικής σκανδαλίστηκε ο Λαός! ...όμως ποιός Λαός σκανδαλίστηκε μήπως ο ευσεβιστικός όχλος και τα ξέφτια των οργανώσεων, αλλά μήπως και από τον Χριστό ο Λαός σκανδαλισμένος δεν ήταν κάθε φορά, που χειραγωγούσαν την κοινή γνώμη οι Γραμματείς και οι Φαρισαίοι;;...
Άρα των φρονίμων ολίγα Άγιε Ηγούμενε ... ολιγώτερα ........ας φύγωμεν λοιπόν το απηνές και μισάνθρωπον και μισάδελφον Πάτερ μου και ας ζηλώσωμεν την σύνεσιν, την σιωπήν, τό καρτερές και μακρόθυμον....
Υστερόγραφο: Διαβάστε Άγιε Καθηγούμενε τη Διάταξη του Ιδρυτού της Μονής σας μήπως και έλθετε σε συναίσθηση… Εκτός και αν τα Κτητορικά Τυπικά και οι Μοναχικές Υποτυπώσεις και Διατάξεις των Πατέρων σας δε σας λένε τίποτα οπότε να κατανοήσουμε ότι έχετε καταστεί πλέον ενδεής φρενών…
Σας λένε κάτι Γέροντα όλα τούτα;;; Εκείνοι τι έκαμαν για το Μοναστήρι σας;;; Μήπως δεν ήταν οι «σπουδάζοντες επί τη βελτιώσει και αυξήσει αυτού»;;; Εσείς τι κάματε Άγιε Γέροντα;;; «Σκορποχώρι» κατά το κοινώς λεγόμενον… Και καυχάσθε κιόλας!!!
Nisafi Pia.....
Δημοσίευση σχολίου