Κάποιοι, αυτοαποκαλούμενοι «Υπέρμαχοι – Προασπιστές της Εθνικής Μουσικής», έχουν εδώ και μερικά χρόνια αποδυθεί σ’ ένα αγώνα σπίλωσης και υποτίμησης του μεγάλου δασκάλου της παραδοσιακής μας μουσικής Σίμωνα Καρά και του Λυκούργου Αγγελόπουλου, του οποίου δεν του «συγχωρούν» ότι είναι – επαξίως λέω – ο διάδοχος του Σπύρου Περιστέρη στο Ωδείο Αθηνών, και όχι μόνο. Ενώ, για να αποφύγουν την καταδίκη από το δικαστήριο, υπέγραψαν δήλωση (!) ότι τιμούν τον Λυκούργο Αγγελόπουλο και το έργο του, συνεχίζουν να λειτουργούν ως «μουσική αστυνομία», με σκοπό την εξόντωση των «αιρετικών». Προσπάθησαν να αποσπάσουν μια «Συνοδική καταδίκη» του συστήματος Καρά, αλλά δεν τα κατάφεραν. Η εγκύκλιος που εκδόθηκε τελικά είναι προϊόν μιας εξαετούς (!) διεργασίας στις ειδικές Επιτροπές της Ι. Συνόδου και δεν δικαιώνει τους «αγώνες» των «Υπερμάχων». Αλλά ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή.
Ήταν 2 Μαρτίου του έτους 1999 – ήτοι τον προηγούμενο αιώνα! – όταν συνεδρίασε μια ειδική επιτροπή «Παρακολουθήσεως και ελέγχου της επ’ εκκλησίας ψαλμωδίας και των συναφών μουσικών ζητημάτων και εκδόσεων», υπό την προεδρία του τότε Μητροπολίτου Πατρών κ. Νικοδήμου. Μερικά από τα μέλη της επιτροπής – έγκριτοι πρωτοψάλτες και μουσικολόγοι – έθεσαν κατηγορηματικά το θέμα της απόσυρσης από όλα τα Ωδεία του κράτους ενός «Θεωρητικού» του καθηγητού της βυζ. Μουσικής Γιώργου Κωνσταντίνου. Το εν λόγω εγχειρίδιο, επειδή «απηχεί» τις απόψεις του μεγάλου διδασκάλου Σίμωνα Καρά, απετέλεσε και την θρυαλλίδα για την έκρηξη του «μουσικολογικού ζητήματος».
Υπομνήματα, επιστολές, άρθρα, εκπομπές, βιβλία, ακόμα και μηνύσεις πού έφτασαν στο δικαστήριο, συντήρησαν για ικανό χρονικό διάστημα το θέμα στους ιεροψαλτικούς κύκλους. Μόνο ο ίδιος ο μακαριστός Αρχιεπίσκοπος κ. Χριστόδουλος συγκάλεσε, ως μη ώφειλε, τέσσερις αλλεπάλληλες συσκέψεις στο γραφείο του στην Αρχιεπισκοπή (27 Μαρτίου, 25 Απριλίου, 1 και 22 Ιουνίου 2001), με προσκεκλημένους πολεμίους και υπερασπιστές του «συστήματος Καρά». Από τότε, μόλις την 5η Φεβρουαρίου 2003 η Διαρκής Ι. Σύνοδος ενέκρινε σχετική εισήγηση της Συνοδικής Επιτροπής Εκκλησιαστικής Τέχνης και Μουσικής και απεφάνθη ότι εμμένει στην απόφαση του Οικουμενικού Πατριαρχείου και στην Μέθοδο των Τριών Διδασκάλων, καθ’ όσον δεν συντρέχουν λόγοι αλλαγής των παραδεδομένων. Η απόφαση αυτή της Δ.Ι.Σ. έγινε ευρύτερα γνωστή ένα χρόνο αργότερα, στις 9-1-2004, όταν η Δ.Ι.Σ. απαντούσε με έγγραφό της σε σχετική επιστολή του Προέδρου της Ο.Μ.Σ.Ι.Ε Χρ. Χατζηνικολάου. Δύο χρόνια μετά, και συγκεκριμένα στις 11-5-2005, η Δ.Ι.Σ. επανέρχεται με νέα εγκύκλιό της στο θέμα, επαναδιατυπώνοντας τα όσα είχε αποφασίσει κατά την συνεδρία της στις 5-2-2003.
Διαβάζοντας τα συνοδικά αυτά κείμενα ο καθείς παρατηρεί:
Δεν γίνεται η παραμικρή αναφορά στον Σίμωνα Καρά και τους μαθητές του. Αορίστως σημειώνεται ότι δεν πρέπει να φθαρεί η παράδοση «δια της εισαγωγής ανωφελών καινοτομιών και ξενοπρεπών αλλοιώσεων». Πολύ σωστά! Προφανώς η Ι. Σύνοδος «φωτογραφίζει» εκείνον τον πρωτοψάλτη, ο οποίος πρότεινε νέο, δικό του – απλούστερο κατ΄ αυτόν - σύστημα γραφής της βυζ, μουσικής, τον άλλο που επιμένει στο μηχάνημα του «ισοκράτη» - παρά την συνοδική απόφαση που απαγορεύει τη χρήση του στην Εκκλησία – τον τρίτο, ο οποίος καυχάται για την πιστότητά του στην παράδοση και χρησιμοποιεί συχνότατα στην Θ. Λειτουργία αφελείς διφωνίες και τριφωνίες, τις οποίες καταγράφει και στα βιβλία του. Η Ι.Σ. προφανώς καταδικάζει την διδασκαλία της βυζαντινής Μουσικής με πιάνο (!), που έχει ως αποτέλεσμα οι μαθητές να μην έρχονται σε επαφή με τον πλούτο των μικροδιαστημάτων της βυζαντινής μουσικής και συνεπώς να μένουν σε μια συγκερασμένη αντίληψη των πραγμάτων. Τέτοιες κενές καινοτομίες είναι ολωσδιόλου ξένες προς το πνεύμα και το ήθος της εκκλησιαστικής μουσικής της καθ’ ημάς ανατολής. Γι’ αυτό και σωστά η Ι.Σ. σπεύδει να προλάβει τα χειρότερα…
«Η Εκκλησία ημών εμμένει εις την απόφασιν του Οικουμενικού Πατριαρχείου και εις την μεθοδολογίαν των Τριών Διδασκάλων», τονίζει η Ι.Σ. Εννοεί, προφανώς, την απόφαση για την μεταρρύθμιση του 1814, τις αποφάσεις της Πατριαρχικής Επιτροπής του 1881 (που ολοκλήρωσε το πολύτιμο έργο της στις 15 Ιουνίου 1885), την περίφημη εγκύκλιο του Πατριάρχου Ιωακείμ του Γ’ με την οποία καθόριζε τα μουσικά βιβλία που πρέπει να είναι εν χρήσει. Όλα αυτά, που αποτελούν πολύτιμη παρακαταθήκη του Γένους, θα πρέπει να τα μάθουν καλά όσοι ασχολούνται με την εκκλησιαστική μουσική. Και δι’ αυτών να ανάγονται στις πρώτες αρχές.
Όπως σημειώνει χαρακτηριστικά ο πολύς Κωνσταντίνος Ψάχος για το θέμα της παρασημαντικής : «Το μόνον μέσον προς πίστωσιν της ακριβούς και πιστής εξηγήσεως της πρώτης συμβολικής στενογραφίας δια των διαφόρων αναλύσεων εις την σημερινήν γραφήν είναι ο αναδρομικός παραλληλισμός της εξηγήσεως των τριών (διδασκάλων) προς τους διαμέσους σταθμούς των αναλύσεων και δια τούτων προς την αρχαίαν στενογραφίαν». Αυτό σημαίνει πως μας ενδιαφέρουν τα πάντα και κυρίως τα παλαιά, που μας οδηγούν με ασφάλεια στην μέθοδο των Τριών Διδασκάλων, Χρυσάνθου, Γρηγορίου και Χουρμουζίου.
Όπου, σήμερα, η διδασκαλία της βυζαντινής μουσικής ερείδεται στο Θεωρητικό του Χρυσάνθου και ακολουθεί τις προτροπές του για μελέτη της μουσικής παλαιογραφίας – τέτοια φιλότιμη προσπάθεια πραγματοποιείται στις Σχολές των Μητροπόλεων Πατρών και Ηλείας – παρατηρείται άνθηση και εργώδης δραστηριότητα με απτά αποτελέσματα, αντίστοιχα των οποίων δεν υπάρχουν εκεί όπου διδάσκεται η βυζαντινή μουσική από αμφιβόλου ποιότητος «Θεωρητικά» μη έχοντα σχέσιν με την μεθοδολογία των Τριών Δασκάλων.
18 σχόλια:
ΠΟΛΛΑ ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ ΑΝΗΚΟΥΝ ΣΤΟΝ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΕΝ ΠΑΤΡΑΙΣ ΕΚΦΡΑΣΤΗ ΤΟΥ ΚΑΡΑ Κ.ΔΗΜΗΤΡΙΟ ΓΑΛΑΝΗ.......ΠΟΛΛΑ ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ..................ΤΟ 10...
ΔΕΝ ΑΠΕΦΑΝΘΗ ΟΜΩΣ, ΠΑΝΑΓΙΩΤΗ, Η ΕΛΛΑΔΙΚΗ ΣΥΝΟΔΟΣ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΠΑΓΚΟΙΝΩΣ-ΔΥΣΤΥΧΩΣ- ΚΑΙ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΑ ΕΠΙΚΡΑΤΗΣΑΣΑ ΣΥΝΗΘΕΙΑ ΤΩΝ ΙΕΡΟΨΑΛΤΩΝ ΜΑΣ ΝΑ ΑΛΛΟΙΩΝΟΥΝ ΤΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΜΕ ΤΗΝ ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΑΝΤΙ ΤΟΥ ΚΑΘΙΕΡΩΜΕΝΟΥ "ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΥ" ΠΟΛΥΕΛΑΙΩΝ Η ΚΡΑΤΗΜΑΤΩΝ, ΠΟΛΥ ΔΕ ΧΕΙΡΟΤΕΡΑ ΜΕΛΟΠΟΙΗΜΕΝΩΝ ΨΑΛΜΩΝ Η ΑΚΟΜΗ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ ΔΥΤΙΚΗΣ ΠΡΟΤΕΣΤΑΝΤΙΚΗΣ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΣΜΑΤΩΝ ΤΟΥ ΔΥΤΙΚΟΤΡΟΠΟΥ ΚΑΤΗΧΗΤΙΚΟΥ........ΔΥΣΤΥΧΩΣ ΤΟΥΤΟ ΠΑΡΑΤΗΡΕΙΤΑΙ(ΚΑΤΑ ΔΙΑΣΤΗΜΑΤΑ ΕΥΤΥΧΩΣ...) ΕΩΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΚΑΘΕΔΡΙΚΟΥ ΝΑΟΥ ΤΩΝ ΑΘΗΝΩΝ.... ΛΕΣ ΚΑΙ Η ΩΡΑ ΤΟΥ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΥ ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΤΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΟ "ΔΙΑΛΕΙΜΜΑ" ΣΤΗΝ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ...!!! ΔΕΝ ΤΟΛΜΩ ΝΑ ΜΙΛΗΣΩ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΚΟΛΟΥΘΙΑ ΤΟΥ ΟΡΘΡΟΥ, ΚΑΝΟΝΕΣ ΑΝ ΨΑΛΛΟΝΤΑΙ(ΑΠΑΓΕ...!!!) Η ΕΣΤΩ ΑΝ ΑΝΑΓΙΝΩΣΚΟΝΤΑΙ.... ΚΑΙ ΛΟΙΠΑ.... ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ ΕΝ ΠΑΤΡΑΙΣ ΤΑΥΤΑ ΤΥΓΧΑΝΟΥΝ ΑΓΝΩΣΤΟΙ ΟΡΟΙ..... Ένας τάχα....και ψάλτης!!!
Αγαπητέ μου Παναγιώτη
Εγώ αντιμετωπίζω το σύστημα Καρά ως αντικείμενο έρευνας και μόνο ,χωρίς προεκτάσεις του στην λατρεία και στην εκμάθηση της Βυζαντινής μουσικής. Εντούτοις αυτό που καταφέρνουν σήμερα οι εκφραστές του συστήματoς αυτού προς τους μαθητές τους, είναι η στείρα εκμάθηση των κουραστικών σημαδιών της παλαιάς μουσικής γραφής και των αναλύσεων τους στη νέα γραφή χωρίς καλά καλά να έχουν αφομοιώσει και εντρυφήσει πάνω στην απλή γραμμή άνευ αναλύσεων όπως καθιερώθηκε από τους τρεις Δασκάλους με αποτέλεσμα ολοένα και περισσότεροι νέοι άνθρωποι που αναλογίζονται την δυσκολία εκμάθησης της Βυζαντινής Μουσικής όσο της καθιερωμένης πολύ περισσότερο δε και με τη προσθήκη του συστήματος Καρά να εγκαταλείπουν την μάχη της εκμάθησης και να πετούνε στα σκουπίδια αυτή τη μεγάλη παράδοση ,με τις ευλογίες των διδασκάλων τους.
Αγαπητοί,
Εύγε! Θερμά συγχαρητήρια! Είμαι απολύτως υπέρ! Αυτό ακριβώς θέλω και εγώ: Να διακηρύσσετε urbi et orbi ότι εκφραστής τού αηδούς συστήματος Καρά είναι ο Γαλάνης και ο άλλος στην Ηλεία - πώς λέγεται!...
Εμείς λοιπόν που είμαστε πιστοί στούς τρεις Δασκάλους, δεχόμαστε έναν Ναυπλιώτη, έναν Πρίγγο, έναν Στανίτσα, έναν Χατζημάρκο, όλους τους Θεσσαλονικείς, τον Περιστέρη, τον Βασιλικό, τον Πέττα, πάντας τους κορυφαίους ψάλτες των αιώνων μας, και εσείς να ακολουθείτε τον Γαλάνη και τον άλλον από την Αμαλιάδα! Θα είναι ευχαριστημένος και ο μακαρίτης ο Καράς...
Αγαπητέ noulis,
Συγχαίρω για την πιστότητά σας στους τρεις Δασκάλους και παραλλήλως σας καλώ να αναλογισθείτε - ως ψάλτης που είστε απ' ότι καταλαβαίνω - πόσα μαθήματα του Γρηγορίου και του Χουρμουζίου ψάλλετε το χρόνο, πόσο μελετάτε το θεωρητικό του Χρυσάνθου ή ακόμη πόσα μέλη που έχουν καλλωπίσει οι νεώτεροι πρωτοψάλτες, με πρώτους τους πατριαρχικούς, ερμηνεύετε. Αυτούς όλους τους μελετά το "σύστημα Καρά", δηλ. δίνει τη δυνατότητα σε όποιον ασχοληθεί σοβαρά βεβαίως. Αφορισμοί και αναθέματα στη μουσική δε χωρούν.
Αγαπητοι σχολιαστες αυτου του blog,
Απο οσα καταλαβαινω ειστε και ψαλτες...
Εγω ειμαι ενας αρχαριος ο οποιος μαθαινει τωρα βυζαντινη μουσικη...
Μπορειτε με επιχειρηματα να μου εξηγησετε τα υπερ και τα κατα της αποψης σας για το συστημα Καρα και για το συστημα των τριων Διδασκαλων...?
Δεν νομιζω οτι χρειαζεται προσωποποιηση της συζητησης.... αρκουν τα επιχειρηματα που αρμοζουν σε σκεφτομενους ανθρωπους και σε επιστημονες (οχι απαραιτητα της μουσικης...)
Ευχαριστω.
ΑΓΑΠΗΤΕ ΜΟΥ, ΕΠΙΤΡΕΨΤΕ ΜΟΥ ΝΑ ΣΑΣ ΡΩΤΗΣΩ ΑΝ ΓΝΩΡΙΖΕΤΕ ΠΟΣΟΙ ΚΑΙ ΠΟΙΟΙ ΨΑΛΤΕΣ ΤΩΝ ΠΑΤΡΩΝ ΓΝΩΡΙΖΟΥΝ ΝΑ ΚΑΝΟΥΝ ΤΟ ΣΗΜΕΙΟ ΤΟΥ ΣΤΑΥΡΟΥ Η ΝΑ ΤΙΜΟΥΝ ΤΟΝ ΧΟΡΟΣΤΑΤΟΥΝΤΑ ΑΡΧΙΕΡΕΑ (ΕΝ ΠΕΡΙΠΤΩΣΕΙ ΑΡΧΙΕΡΑΤΙΚΗΣ ΧΟΡΟΣΤΑΣΙΑΣ)ΣΤΕΛΛΟΝΤΕΣ ΕΝΩΠΙΟΝ ΤΟΥΤΟΥ ΤΟΝ ΚΑΝΟΝΑΡΧΗΝ Η ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΝ ΤΩΝ ΟΠΩΣ ΕΞ' ΑΥΤΟΥ (ΤΟΥ ΑΡΧΙΕΡΕΩΣ ΔΗΛΟΝΟΤΙ) ΛΑΒΟΥΣΙ ΤΗΝ ΚΕΚΑΝΟΝΙΣΜΕΝΗΝ ΑΔΕΙΑΝ ΚΑΙ ΕΥΛΟΓΙΑΝ ΠΡΟ ΤΩΝ ΕΠΙΛΥΧΝΙΩΝ ΨΑΛΜΩΝ (ΕΝ ΠΕΡΙΠΤΩΣΕΙ ΕΣΠΕΡΙΝΟΥ) Η ΤΩΝ ΚΑΤΑΒΑΣΙΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΨΑΛΜΩΝ ΤΩΝ ΑΙΝΩΝ(ΕΝ ΠΕΡΙΠΤΩΣΕΙ ΟΡΘΡΟΥ). ΑΚΟΜΗ ΑΝ ΓΝΩΡΙΖΕΤΕ ΨΑΛΤΑΣ ΕΝ ΠΑΤΡΑΙΣ ΟΙΤΙΝΕΣ ΚΕΛΕΥΟΥΝ ΤΟΝ ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΝ Η ΚΑΝΟΝΑΡΧΟΝ ΤΩΝ ΟΠΩΣ ΑΠΑΓΓΕΙΛΕΙ ΕΜΜΕΛΩΣ ΚΑΙ ΣΕΜΝΟΠΡΕΠΩΣ ΤΟ ΤΕΤΑΓΜΕΝΟΝ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΟΝ ΑΝΑΓΝΩΣΜΑ ΕΙΣ ΤΗΝ Θ.ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΝ. ΠΡΟΦΑΝΩΣ ΟΜΩΣ ΑΠΑΝΤΕΣ ΓΝΩΡΙΖΟΜΕΝ ΠΛΕΙΑΔΑ ΨΑΛΤΩΝ -ΕΝ ΠΑΤΡΑΙΣ ΠΑΝΤΟΤΕ- ΟΙ ΟΠΟΙΟΙ ΑΝ ΤΥΧΟΝ ΔΟΘΕΙ ΠΑΡΑ ΤΟΥ ΛΕΙΤΟΥΡΓΟΥΝΤΟΣ ΙΕΡΕΩΣ Η ΚΑΙ ΑΡΧΙΕΡΕΩΣ ΤΟ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΝ ΒΙΒΛΙΟΝ ΤΟΥ "ΑΠΟΣΤΟΛΟΥ" ΕΙΣ ΤΟΝ ΑΡΙΣΤΕΡΟΝ ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΝ ΤΩΝ, ΚΑΤΕΡΧΟΝΤΑΙ ΤΟΥ ΣΤΑΣΙΔΙΟΥ ΤΩΝ ΚΑΙ ΣΟΥΛΑΤΣΑΡΟΝΤΕΣ ΜΕ ΤΑΧΥ ΒΗΜΑ ΕΠΙ ΤΟΥ ΣΟΛΕΩΣ ΣΠΕΥΔΟΥΝ ΕΙΣ ΤΟ ΑΡΙΣΤΕΡΟΝ ΑΝΑΛΟΓΙΟΝ ΚΑΙ ΑΡΠΑΖΟΥΣΙ ΚΟΝΔΟΡΟΕΙΔΩΣ ΚΑΙ ΑΗΘΩΣ ΤΟΝ ΑΠΟΣΤΟΛΟΝ........... ΤΗΝ ΩΡΑΝ ΔΕ ΤΟΥ ΚΗΡΥΓΜΑΤΟΣ ΣΠΕΥΔΟΥΝ ΕΙΣ ΤΟ ΙΕΡΟΝ ΒΗΜΑ ΟΠΟΥ ΠΡΟΜΗΘΕΥΟΝΤΑΙ ΤΑ ΠΡΟΣΦΟΡΑΣ ΚΑΙ ΤΟΝ ΟΙΝΟΝ ΤΩΝ ΠΙΣΤΩΝ ΔΙΑ ΤΑΣ ΚΑΤ' ΟΙΚΟΝ ΧΡΕΙΑΣ ΤΩΝ.....Η ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΩΡΑΝ ΤΗΣ ΤΕΛΕΤΗΣ ΤΗΣ ΑΝΑΣΤΑΣΕΩΣ ΤΗΝ ΚΥΡΙΑΚΗΝ ΤΟΥ ΠΑΣΧΑ ΚΑΙ ΕΝΩ Ο ΠΑΙΑΝ "ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ" ΑΚΟΥΓΕΤΑΙ, ΕΚΕΙΝΟΙ ΕΥΡΙΣΚΟΝΤΑΙ ΟΠΙΣΘΕΝ ΤΟΥ ΙΕΡΟΥ ΒΗΜΑΤΟΣ ΕΙΣ ΣΚΟΤΕΙΝΗΝ ΚΑΙ ΑΠΟΜΟΝΩΜΕΝΗΝ ΓΩΝΙΑΝ ΟΠΟΥ ΑΠΟΛΑΜΒΑΝΟΥΝ "ΣΑΝΤΟΥΙΤΣΑΚΙ!!!" ΚΑΙ ΚΡΑΣΑΚΙ ΚΑΙ ΕΝ ΤΟΙΑΥΤΗ ΑΓΑΛΛΙΑΣΕΙ ΚΡΟΤΟΥΝ ΠΑΣΧΑ ΑΙΩΝΙΟΝ!
ΑΓΑΠΗΤΕ ΜΟΥ ΓΙΑ ΝΑ ΓΝΩΡΙΖΕΙΣ ΤΟΣΕΣ ΛΕΠΤΟΜΕΡΕΙΕΣ ΜΑΛΛΟΝ ΕΞ ΙΔΙΩΝ ΚΡΙΝΕΙΣ ΤΑ ΑΛΛΟΤΡΙΑ.......ΑΝΤΕ ΓΕΙΑ.....ΤΡΟΜΑΡΑ ΣΟΥ ΘΕΛΕΙΣ ΚΑΙ ΑΡΧΑΪΖΟΥΣΑ ΓΛΩΣΣΑ.......................Ο ΕΡΑΣΤΗΣ ΤΗΣ ΕΡΗΜΟΥ.......
Αγαπητέ μου bufer,
Συμμερίζομαι απολύτως τους προβληματισμούς σου και, επίτρεψέ μου, να σε παραπέμψω στη νέα ανάρτηση "Ξηρή και αφυδατωμένη γνώση;" όπου προσεγγίζω το θέμα.
ΟΝΤΩΣ, Ω ΤΗΣ ΕΡΗΜΟΥ ΕΡΑΣΤΑ... ΟΝΤΩΣ ΓΝΩΡΙΖΩ -ΔΥΣΤΥΧΩΣ, ΟΥΧΙ ΔΕ ΑΠΛΩΣ ΑΤΥΧΩΣ- ΠΟΛΛΑΣ, ΠΑΡΑ ΠΑΡΑ ΠΟΛΛΑΣ ΛΕΠΤΟΜΕΡΕΙΑΣ...ΚΑΙ ΔΥΣΤΥΧΩΣ ΔΕΝ ΕΥΡΙΣΚΟΜΑΙ ΕΙΣ ΤΗΝ ΛΙΑΝ -ΔΙΑ ΤΙΝΑΣ ΕΝΔΕΧΟΜΕΝΩΣ- ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΝ ΘΕΣΙΝ ΝΑ ΚΡΙΝΩ ΑΠ'ΕΜΑΥΤΟΥ ΤΑ ΑΛΛΟΤΡΙΑ... ΔΕΝ ΤΥΓΧΑΝΩ ΕΞ' ΑΛΛΟΥ(ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ ΚΑΤΑ ΤΑ ΕΝ ΠΑΤΡΑΙΣ ΚΡΑΤΟΥΝΤΑ.......) ΨΑΛΤΗΣ! ΚΑΙ ΟΥΤΩΣ ΤΟΥΤΩΝ ΕΧΟΝΤΩΝ ΔΕΝ ΚΡΙΝΩ, ΑΠΛΩΣ ΚΑΤΑΓΡΑΦΩ ΕΜΠΕΙΡΙΑΣ ΕΠΙ ΤΟΥ ΘΕΜΑΤΟΣ ΑΙΤΙΝΕΣ ΕΙΣ ΟΥΔΕΜΙΑΝ ΑΛΛΗΝ ΣΕΛΙΔΑΝ, ΕΝΤΥΠΟΝ ΤΕ ΚΑΙ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΝ, ΘΑ ΕΤΥΓΧΑΝΟΝ ΦΙΛΟΞΕΝΙΑΣ ΕΙΜΗ ΜΟΝΟΝ ΕΙΣ ΤΗΝ ΠΑΡΟΥΣΑΝ, ΤΟΥ ΠΡΟΣΦΙΛΕΣΤΑΤΟΥ ΑΔΕΛΦΟΥ ΚΑΙ ΓΝΗΣΙΟΤΑΤΟΥ(ΕΠΙΤΡΕΨΤΕ ΜΟΥ ΕΔΩ ΤΗΝ ΚΡΙΣΙΝ) ΨΑΛΤΟΥ. ΕΡΡΩΣΘΕ!
ΑΦΟΥ ΕΙΣΑΙ "ΟΠΑΔΟΣ"ΤΟΥ ΑΝΔΡΙΟΠΟΥΛΟΥ ΣΕ ΣΥΓΧΩΡΩ ΤΕΚΝΟ ΑΓΑΠΗΤΟ ΑΚΙ ΠΕΡΟΠΟΘΗΤΩ.........ΥΓΙΑΙΝΕ......Ο ΕΡΑΣΤΗΣ ΤΗΣ ΕΡΗΜΟΥ....
ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΓΙΑ ΤΗΝ ΜΕΓΑΛΟΘΥΜΙΑ ΣΟΥ ΑΓΑΠΗΤΕ ΕΡΑΣΤΑ ΤΗΣ ΕΡΗΜΟΥ...ΕΠΙΤΡΕΨΕ ΜΟΥ ΜΟΝΟΝ ΝΑ ΨΕΛΛΙΣΩ(ΣΤΗΝ ΠΑΤΡΑ ΖΟΥΜΕ ΓΑΡ......) ΟΤΙ Ο ΑΝΔΡΙΟΠΟΥΛΟΣ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΟΠΑΔΟΥΣ....ΦΙΛΟΥΣ ΜΟΝΟ....
ΕΓΩ ΕΙΜΑΙ ΟΠΑΔΟΣ....ΚΑΙ ΣΕ ΟΠΟΙΟΝ ΑΡΕΣΕΙ.......ΑΝΤΕ ΓΕΙΑ...ΚΑΙ ΠΑΛΙ ΣΕ ΣΥΓΧΩΡΩ.......
ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΚΑΙ ΠΑΛΙΝ ΜΑΚΡΟΘΥΜΟΤΑΤΕ ΤΗΣ ΕΡΗΜΟΥ ΕΡΑΣΤΑ... ΥΓΙΑΙΝΕΤΕ ΕΝ ΠΑΣΙ!!! ΒΑΘΥΤΑΤΑ ΣΥΝΕΚΙΝΗΘΗΝ ΕΠΙ ΤΗ ΑΝΑΓΝΩΣΕΙ ΤΟΥ ΩΣ ΑΝΩ ΣΧΟΛΙΟΥ ΣΑΣ, ΗΓΟΥΝ-ΤΟΥΤΕΣΤΙ-ΔΗΛΑΔΗ-ΜΕ ΑΛΛΑ ΛΟΓΙΑ-ΗΤΟΙ, Ο ΦΙΛΤΑΤΟΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΔΙΑΘΕΤΕΙ ΚΑΙ FUNCLUB! ΔΕΝ ΤΟ ΕΓΝΩΡΙΖΑ....ΑΙΤΟΥΜΑΙ ΤΑΠΕΙΝΟΤΑΤΑ ΚΑΙ ΠΑΛΙΝ ΤΗΝ ΜΑΚΡΟΘΥΜΙΑΝ ΣΑΣ ΕΠΙ ΤΗ ΑΣΥΓΓΝΩΣΤΩ ΣΧΕΤΙΚΗ ΜΟΥ ΑΓΝΩΣΙΑ!
ΝΑ ΕΙΣΑΙ ΚΑΛΑ ΤΕΚΝΙΟ ΑΓΑΠΗΤΟ ΚΑΙ ΠΕΡΙΠΟΘΗΤΟ...ΣΕ ΑΣΠΑΖΟΜΑΙ ΣΤΑΥΡΩΕΙΔΩΣ ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΤΡΟΥΛΟΥ......ΥΓΙΑΙΝΕ..........
Παναγιώτη καλά τα λες, απλά δεν πρόκειται να καταλάβει ΚΑΝΕΙΣ που δεν έκανε τον κόπο να διαβάσει τον Καρά (γιατί κρίνουμε χωρίς να έχουμε διαβάσει βέβαια-καινούργια κόλπα αυτά).
Και ποιος διάβασε τον Χρύσανθο για να διαβάσει τον Καρά; Αστεία πράγματα! Απλά επειδή ακούσαμε τον μακαρίτη να ψέλνει "κάπως" (ίσως να μην μας άρεσε κιόλας-και δικαίωμά μας αυτό) βγάλαμε συμπέρασμα και για το θεωρητικό του έργο...
Όλοι εμμένουν στους τρεις και στην επιτροπή...
ΚΙ ΑΝΑΘΕΜΑ ΑΝ ΞΕΡΟΥΝ ΤΙ ΛΕΝΕ ΑΥΤΟΙ ΟΙ ΤΡΕΙΣ ΚΑΙ Η ΕΠΙΤΡΟΠΗ!
...τρία πουλάκια κάθουνταν...
STHN PATRA H MOYSIKH KAI TO PSALLEIN XEREI MONO TA PATRINA MELH KAI TIS PATRINES THEWRIES!!! ANTILAMBANESTE!!!!
ΚΑΠΟΙΟΙ, ΠΕΡΑ ΑΠΟ ΤΟ "ΕΥΑΓΓΕΛΙΟ" ΤΟΥ ΜΑΡΓΑΖΙΩΤΗ ΔΕΝ ΑΝΟΙΞΑΝ ΑΛΛΟ ΘΕΩΡΗΤΙΚΟ ΚΑΙ ΟΤΑΝ ΤΕΛΕΙΩΣΑΝ ΤΗΝ ΤΡΙΤΗ ΤΑΞΗ ΕΓΙΝΑΝ ΨΑΛΤΑΡΕΣ ΠΟΥ ΤΑ ΞΕΡΟΥΝ ΟΛΑ.
ΒΕΒΑΙΑ, ΟΛΟΙ ΤΙΜΟΥΝ ΤΟΥΣ ΔΑΣΚΑΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΚΑΙ ΨΑΛΛΟΥΝ ΚΑΤΑ ΚΟΡΟΝ ΑΠΟ ΤΑ ΕΚΔΟΘΕΝΤΑ ΚΑΙ ΜΗ, ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΤΩΝ ΔΑΣΚΑΛΩΝ ΤΟΥΣ, ΑΦΗΝΟΝΤΑΣ ΣΤΗΝ ΑΚΡΗ ΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΤΩΝ ΜΕΓΑΛΩΝ ΜΕΛΟΠΟΙΩΝ ΤΟΥ 18ου, 19ου & ΤΟΥ ΠΡΩΤΟΥ ΜΙΣΟΥ ΤΟΥ 20ου ΑΙΩΝΑ ΜΕΧΡΙ ΤΟΝ ΠΡΙΓΓΟ & ΤΟΝ β. ΝΙΚΟΛΑΪΔΗ, ΓΙΑΤΙ ΤΑΧΑ ΕΙΝΑΙ ΑΠΛΑ-ΑΠΛΟΪΚΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΦΕΝΤΙΑ ΤΟΥΣ, ΕΝΩ ΟΙ ΙΔΙΟΙ ΠΡΟΤΙΜΟΥΝ ΤΟΥΣ ΛΑΡΥΓΓΙΣΜΟΥΣ ΤΟΥ ΑΡΧΟΝΤΑ ΣΤΑΝΙΤΣΑ ΚΑΙ ΤΟΥ ΚΑΡΑΜΑΝΗ, ΧΩΡΙΣ ΟΜΩΣ ΝΑ ΚΑΤΑΦΕΡΝΟΥΝ ΝΑ ΑΠΟΔΩΣΟΥΝ ΟΥΤΕ ΣΤΟ ΕΛΑΧΙΣΤΟ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΕΓΡΑΨΑΝ ΓΙΑ ΤΟ ΛΑΡΥΓΓΙ ΤΟΥΣ ΟΙ ΠΡΟΑΝΑΦΕΡΘΕΝΤΕΣ. ΠΟΥ ΝΑ ΚΑΤΑΦΕΡΟΥΝ ΤΑ ΤΕΤΡΑΓΟΡΓΑ, ΤΑ ΤΙΝΑΓΜΑΤΑ ΤΗΣ ΦΩΝΗΣ ΚΑΙ ΤΙΣ ΚΡΕΜΑΣΤΕΣ???? ΚΑΤΑ ΤΑ ΑΛΛΑ, ΕΨΑΛΛΑΝ ΤΟ ΤΑΔΕ ΜΑΘΗΜΑ ΤΟΥ ΣΤΑΝΙΤΣΑ!!!
ΕΠΕΙΔΗ ΟΛΟΙ ΕΜΜΕΝΟΥΝ ΣΤΟ ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΕΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟ ΑΠ'ΤΟ ΠΑΤΡΙΑΡΧΕΙΟ, ΟΤΑΝ ΚΑΤΑΛΑΒΟΥΝ ΤΙ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΦΑΡΜΟΖΟΥΝ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΑΣΚΗΣΗ ΤΗΣ ΨΑΛΤΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗΣ, ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΗΝ ΠΑΤΡΙΑΡΧΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΤΟΥ 1881 ΚΑΙ ΤΑ ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΠΟΥ ΕΞΕΔΩΣΕ Η ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΤΟ 1884 ( ΚΥΚΛΟΦΟΡΟΥΝ ΑΠΟ ΚΟΥΛΤΟΥΡΑ 6 €), ΜΑΛΛΟΝ ΘΑ ΑΝΑΘΕΜΑΤΙΣΟΥΝ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΠΙΤΡΟΠΗ!!!!
ΠΧ 1: ΣΤΟΝ ΠΡΩΤΟ ΗΧΟ, ΛΕΕΙ Η ΕΠΙΤΡΟΠΗ " ΟΤΑΝ ΑΝΕΒΑΙΝΕΙ ΤΟ ΜΕΛΟΣ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΔΙ, Ο ΓΑ ΕΙΝΑΙ ΣΕ ΔΙΕΣΗ". ΠΟΙΟΣ ΤΟ ΕΦΑΡΜΟΖΕΙ?? ΤΟ ΛΕΕΙ, ΟΜΩΣ ΤΟ ΠΟΡΙΣΜΑ ΤΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ.
ΠΧ 2: ΣΤΟ ΔΕΥΤΕΡΟ ΗΧΟ, ΛΕΕΙ ΟΤΙ ΟΤΑΝ ΑΝΕΒΑΙΝΕΙ ΤΟ ΜΕΛΟΣ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΔΙ, Ο ΓΑ ΕΙΝΑΙ ΣΕ ΔΙΕΣΗ 4 ΤΜΗΜΑΤΩΝ. ΤΟ ΕΚΤΕΛΕΙ ΚΑΝΕΙΣ????
ΑΡΑ, ΕΧΟΥΜΕ 2 ΜΕΤΡΑ ΚΑΙ 2 ΣΤΑΘΜΑ. ΕΜΜΟΝΗ ΣΤΟΥΣ 3 ΔΑΣΚΑΛΟΥΣ ΚΑΙ ΣΤΟ ΤΙ ΕΓΚΡΙΝΕΙ ΤΟ ΠΑΤΡΙΑΡΧΕΙΟ ΚΑΙ ΑΠ'ΤΗΝ ΑΛΛΗ ΑΝΑΘΕΜΑ ΣΤΟΝ ΚΑΡΑ ΠΟΥ ΕΚΤΕΛΟΥΣΕ ΤΙΣ ΕΛΞΕΙΣ ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΙΣ ΥΠΟΔΕΙΞΕΙΣ ΤΗΣ ΠΑΤΡΙΑΡΧΙΚΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ (ΣΥΜΜΕΤΕΙΧΑΝ: ΒΙΟΛΑΚΗΣ, ΚΗΛΤΖΑΝΙΔΗΣ Κ.Α.).
ΓΗΡΑΣΚΩ ΑΕΙ ΔΙΔΑΣΚΟΜΕΝΟΣ....
ΜΕ ΤΙΣ ΥΓΕΙΕΣ ΣΑΣ...
Δημοσίευση σχολίου