Αγαπητοί φίλοι,
Σας προτείνω απόψε τις Μουσικές ιστορίες του Θάνου Μικρούτσικου με σολίστ στο βιμπράφωνο τον διάσημο τζάζμαν Gury Burton, ο οποίος έπαιξε το έργο και στην Πάτρα στην εναρκτήρια συναυλία της Πολιτιστικής Πρωτεύουσας 2006. Ο Θάνος Μικρούτσικος δεν ήταν παρών. Είχε παραιτηθεί λίγες μέρες πριν - και είχε αργήσει πολύ να το κάνει, προσθέτω. Αυτές τις μέρες με αφορμή μια συνέντευξη του Θ. Μικρούτσικου σε τοπική εφημερίδα, "ξεσηκώθηκαν" εναντίον του κάποιοι πολιτικοί παραγοντίσκοι κατηγορώντας τον ως υπεύθυνο για το "ναυάγιο" της Πολιτιστικής. Δεν θα γράψω κι άλλα για το θέμα. Τα έχω γράψει διεξοδικώς στο παρελθόν. Οι επικριτές του Θ. Μικρούτσικου αν είχαν την απαιτούμενη ευαισθησία και μπορούσαν να ακούσουν τις Μουσικές ιστορίες του θα ήσαν καλύτεροι γενικώς. Τώρα έχουν "πιάσει στασίδι" για να απολαύσουν την αγαπημένη τους Έφη Θώδη!!! Θού Κύριε!
Θάνος Μικρούτσικος (γενν. 1947)
Μουσικές Ιστορίες
για βιμπράφωνο, ορχήστρα εγχόρδων, κλαρινέτο και κρουστά
1. Εισαγωγή
2. Ιστορία Μπαλλέτου
3. Τραγούδι
4. Δραματικό Λάργκο
5. Ταξιδεύοντας
6. Ρυθμός και Ρυθμός
Μουσικές Ιστορίες
για βιμπράφωνο, ορχήστρα εγχόρδων, κλαρινέτο και κρουστά
1. Εισαγωγή
2. Ιστορία Μπαλλέτου
3. Τραγούδι
4. Δραματικό Λάργκο
5. Ταξιδεύοντας
6. Ρυθμός και Ρυθμός
Σολίστ: Gary Burton, βιμπράφωνο
Το έργο Music Stories του Θάνου Μικρούτσικου απηχεί την προσωπική μυθολογία του συνθέτη, τόσο για τον κόσμο της μουσικής όσο και για τον κόσμο των ιδεών. Οι «Ιστορίες» διηγούνται την περιπέτεια ενός προσκυνητού της μουσικής, ο οποίος, ταξιδεύοντας, ανακαλύπτει την γοητεία της «αμαρτίας», που έγκειται στην χρήση ετερογενών γραφών και αρμονικών μέσων. Μέσα από την περιπλάνηση στην ατονικότητα, την τονική απροσδιοριστία, τις πυκνές νεοκλασσικίζουσες εναλλαγές τονικοτήτων, τα ξεσπάσματα πλούσιων αρμονικών συγχορδιών, την πολυφωνική αντίστιξη, την ενορχήστρωση μοναδικών οργανικών συνδυασμών, ο συνθέτης γράφει συμπυκνωμένα την μουσική ιστορία του. Ο μουσικολόγος Gregory Fritze σημειώνει για το έργο: «Το κάθε μέρος είναι προγραμματικό στη φύση του, εκθέτοντας ένα φάσμα ιδεών που εξελίσσονται μέσα στα ξεχωριστά μέρη. Τα μέρη αλληλοσυμπληρώνονται σε τέμπο, δυναμική και ύφος ώστε να σχηματίσουν μια μεγάλη συμπαγή σύνθεση». Μια σύνθεση που ιστορεί την μουσική διαδρομή ενός δημιουργού, ο οποίος αφήνει ζωηρό το χνάρι του στην πορεία προς το της τέχνης άπειρο.
GARY BURTONΓεννήθηκε το 1943 στην Ιντιάνα των Η.Π.Α. και έμαθε από μικρός να παίζει βιμπράφωνο. Σε ηλικία μόλις 17 ετών συνεργαζόταν σταθερά με δασκάλους τού είδους τής country music και αμέσως μετά πήγε στο Berklee College για σπουδές αποκλειστικά τζαζ μουσικής. Το 1968 αναγνωρίζεται ως ένας από τους πιο σημαντικούς μουσικούς της νέας τζαζ. Ένας δεξιοτέχνης στο βιμπράφωνο, αλλά και ένας καλλιτέχνης που ανανεώνει πλήρως τον ήχο του, συνδυάζοντας τζαζ, country αλλά και ροκ στοιχεία, με ευρηματικό και αυτοσχεδιαστικό τρόπο. Έτσι, το πρώτο δικό του γκρουπ δεν μοιάζει με κανένα άλλο συμβατικό σχήμα της τζαζ. Το 1967 συνεργάζεται με την πιανίστρια και συνθέτρια Carla Bley και το άλμπουμ A Genuine Tong Funeral είναι, ουσιαστικά, ένα κοντσέρτο για ορχήστρα και τζαζ γκρουπ. Το 1968 το περιοδικό Down Beat τον ανακηρύσσει «τζάζμαν», της χρονιάς και οι αναγνώστες τον ψηφίζουν καλύτερο βιμπραφωνίστα. Το 1971 γίνεται καθηγητής κρουστών και αυτοσχεδιασμού στο Berklee και τα επόμενα χρόνια χτίζει μια μόνιμη συνεργασία με τη γερμανική δισκογραφική εταιρεία ECM. Τη δεκαετία του ’70 η μουσική του Burton θα μπορούσε να χαρακτηριστεί «τζαζ δωματίου», ενώ στη δεκαετία του ’80 «επιστρέφει» στην καθαρή –πολυμορφική πάντα- τζαζ. Ο Burton ανανεώνει το γκρουπ του και συνεργάζεται με σπουδαίους μουσικούς (Chick Corea, Makoto Ozone, Pat Metheny). Τη δεκαετία του ’90 διατηρεί τα κορυφαία ερμηνευτικά του στάνταρντ και την αποδοχή του κοινού του, δημιουργώντας κομψοτεχνήματα που πλουτίζουν την παγκόσμια μουσική.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου