Τετάρτη 18 Φεβρουαρίου 2009

ΣΤΗ ΔΙΚΗ ΓΙΑ ΤΟ ΑΡΜΑ ΤΟΥ ΕΦΡΑΙΜ

Πριν δύο ώρες και κάτι, αγαπητοί συνοδίτες, ολοκληρώθηκε στα Δικαστήρια της Πάτρας η ακροαματική διαδικασία κατά την οποία, ενώπιον του Μονομελούς Πρωτοδικείου, συζητήθηκε η αίτηση ασφαλιστικών μέτρων που κατέθεσε ο θρησκευτικός σύλλογος των Πατρών «Άγιος Μάρκος ο Ευγενικός» εναντίον του Δήμου Πατρέων για την απόσυρση του καρναβαλικού άρματος Εφραίμ.
Παρακολούθησα ένα μεγάλο μέρος της δίκης. Εκεί ήσαν πολλοί δημοσιογράφοι - φυσικά- πολλοί δικηγόροι - φυσικά - ελάχιστοι πολίτες, φυσικά (διότι δεν θέλουν να «χαρακτηριστούν» έτσι ή αλλιώς), και ένας μόνος, κατάμονος ιερεύς! Ο αρχιμανδρίτης Τιμόθεος Παπασταύρου, ο οποίος ως μέλος του συλλόγου κατέθεσε τα ασφαλιστικά μέτρα.
Μόνος και ο αντιδήμαρχος Πολιτισμού κ. Αλέξης Σκαρμέας, ο οποίος ήσκησε τα δικηγορικά του καθήκοντα (!) υπερασπιζόμενος τον Δήμο φυσικά. Εννοώ πως – φυσικά – δεν ήταν κανείς εκεί από τους «εκκλησιαστικούς» φίλους του να τον υποστηρίξει. Είχε επενδύσει γερά ο αγαπητός Αλέξης στον εκκλησιαστικό χώρο, αλλά… Μόνος! Όπερ και το λογικό εν προκειμένω.
Απόντες πανηγυρικώς και οι δύο μεγάλοι πρωταγωνιστές των καναλιών - εναντίον άρματος φυσικά - αυτές τις μέρες: Πέτρος Ρηγάτος (δημοτικός σύμβουλος) και Αριστείδης Μπουχάγιερ (νομαρχιακός). Ιερείς και θεολόγοι, επαναλαμβάνω, ούτε για δείγμα... Ούτε καν παλαιοημερολογίτες, που έχουν και άλλες... ευαισθησίες. Μέγας απών και ο αρχιμανδρίτης ο κραδαίνων στα τηλεοπτικά παράθυρα το Πηδάλιο ως μυδράλιο!
Μάρτυρες από την πλευρά του Δήμου ο κ. Δ. Ρήγας, νομικός νομίζω, και ο καλλιτεχνικός διευθυντής του Καρναβαλιού Στάθης Χρυσικόπουλος. Από τον σύλλογο «Άγιος Μάρκος ο Ευγενικός» κατέθεσε ο αρχιμ. Τιμόθεος Παπασταύρου, ο οποίος τόνισε ότι «δεν είμαστε παρεκκλησιαστική οργάνωση, είμαστε ορθόδοξοι χριστιανοί»! Και από την άλλη μεριά: «δεν είμαστε υβριστές, είμαστε ορθόδοξοι χριστιανοί. Σεβόμαστε την Εκκλησία, αλλά σατιρίζουμε τον Εφραίμ».
Ο αρχιμ. Τιμόθεος ξεκαθάρισε ότι δεν ανέχεται να θίγεται από τον οιονδήποτε – ανέφερε ένα συγκεκριμένο περιστατικό – επειδή …αμάρτησε ο Εφραίμ. Και σε δηλώσεις του στο τέλος προς τα ΜΜΕ δήλωσε πως, αν κερδίσουν τα 10 εκατομμύρια (ευρώ αν δεν απατώμαι!) που ζητούν ως αποζημίωση για την ενέργεια του Δήμου, θα μοιράσει το ποσόν στους (…άφαντους από τη δίκη) «θιγόμενους» από το άρμα ιερείς της Μητροπόλεως Πατρών!
Νομίζω ότι οι ιερείς και αρχιερείς μας, οι καυχώμενοι εν Κυρίω για την κανονικότητά τους, ήτοι για την αποστολική διαδοχή τους, θα πρέπει να διαβάσουν πολύ προσεκτικά τα του Αποστόλου Παύλου: «ο Θεός ημάς τους αποστόλους εσχάτους απέδειξεν, ως επιθανατίους, ότι θέατρον εγεννήθημεν τω κόσμω, και αγγέλοις και ανθρώποις, ημείς μωροί δια Χριστόν, υμείς φρόνιμοι εν Χριστώ, ημείς ασθενείς, υμείς δε ισχυροί, υμείς ένδοξοι, ημείς δε άτιμοι… λοιδορούμενοι ευλογούμεν, διωκόμενοι ανεχόμεθα, βλασφημούμενοι παρακαλούμεν, ως περικαθάρματα του κόσμου εγεννήθημεν, πάντων περίψημα έως άρτι» (Α΄Κορ.4,9-13).
Και ας σκεφθούμε ότι αυτά τα έγραφε ο Παύλος για τους διωκόμενους για την πίστη τους, όχι για τους διωκόμενους από το κοινό ποινικό δίκαιο!
Πρέπει επειγόντως να μάθουμε να προφέρουμε σωστά την πραγματικότητα!
Αύριο η απόφαση του Δικαστηρίου φίλοι μου!

20 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

τουλάχιστον εσύ Παναγιώτη είπες τι έγινε σήμερα γιατί δεν θα μπορούσαμε να περιμένουμε το κλασικό τύπο αύριο να μας "ενημερώσει" (και αυτό είναι σχετικό).
δεν ξέρω γιατί επιμένει ο "Μάρκος ο ευγενικός" (όχι ο ίδιος βέβαια) να ταυτίσει τον εφραίμ και τους λοιπύς ρασοφόρους με την ορθοδοξία. και επίσης να ταυτίσουν την πάτρα με το χριστιανισμό, και το καρναβάλι με τον παγανισμό. ούτε όλοι η πάτρα αποτελείται από χριστιανούς, ούτε το καρναβάλι είναι παγανιστική λατρεία.
"ο Μάρκος ο ευγενικός" ενοχλήθηκε από το θύραθεν καρναβάλι και το εκκλησιαστικό (λιτανείες στην πόλη..) δεν τον ενοχλεί; το ένα μαγικά αγιάζει την πόλη και το άλλο μαγικά την δαιμονίζει;
η μητρόπολιςςςςς τι λέει; ο επίσημος "εκπρόσωπος τύπου";
"Φτάνει πια" όπως λένε!

Ανώνυμος είπε...

Ο ΤΡΩΙΚΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ

Τουλάχιστον αν ζούσαμε από την ανάποδη
να τα βλέπαμε όλα ίσια: Μπα. Η αναποδιά
έχει μια μονιμότητα πεισματική·
αποτελεί όπως λέμε τον κανόνα.
Όπου σημαίνει ότι αν καταφέρνουμε να ζούμε
βέβαια ζούμε από τις εξαιρέσεις.
Προσποιούμαστε ότι δε συμβαίνει τίποτε
ακριβώς για να συμβεί επιτέλους κάτι
έξω και πάνω από τη χλεύη.
Ένα κεράσι την ώρα που χειμάζονται
μέσα του όλες οι αθλιότητες
και αυτό στο πείσμα τους καθάριο παντοδύναμο
άψογο λάμπει δείχνοντας
ποια θα μπορούσε να 'ταν η υπεροχή του ανθρώπου.

Η σταγόνα το αίμα κάθε Απρίλιο
δωρεάν και για όλους.

Δυστυχείς εμπροσθοφυλακές και ανάστροφοι
οδηγοί των βαρέων αρμάτων τ' ουρανού
ως και τα σύννεφα είναι ναρκοθετημένα
το νου σας: από μας η άνοιξη εξαρτάται.

Να ξαναδώσουμε στα πόδια μας το χώμα.

Το πράσινο στο πράσινο τον άνθρωπο του Νεάντερταλ
στον άνθρωπο του Νεάντερταλ. Δεν ωφελούν πια οι μυώνες
θέλει αγάπη θηριώδη
θέλει πήδημα τίγρισσας μες στις ιδέες.


[Ελύτης από τη "Μαρία Νεφέλη"]

Ανώνυμος είπε...

καλα τι λενε ολοι οι αλλοι κ Ανδριοπουλε, εσεις ο λαλιστατος θεολογος γιατι δεν βγαινετε στα καναλια να μας πειτε τη γνωμη σας; μηπως οι αποψεις σας θα ερθουν σε συγκρουση με τον Πατριαρχη τον οποιον ως γνωστον εδω και καιρο ΓΛΥΦΕΤΕ;

Ανώνυμος είπε...

Ωραιότατη η επιλογή του Παυλικού χωρίου αγαπητέ κ. Παναγιώτη, αλλά
ποιος σου είπε ότι στη σημερινή συν
τριπτική πλειοψηφία τους τόσο οι κληρικοί- και δη οι φανατισμένοι- όσο και οι χριστιανοί-οι κοπτομε- νοι για τα ιερά και τα όσια- έχουν σχέση ή παραδειγματίζονται από το μεγάλο απόστολο των εθνών. Ποιος απ' αυτούς τον έχει διαβάσει κι αν ναι, τον έχει κατανοήσει;;!!!

Ανώνυμος είπε...

Δηλαδή, άν κατάλαβα καλά, πάντες άφησαν μόνο του τόν πατέρα Τιμόθεο να βγάλει τα "κάστανα από τήν φωτιά" καί τό "φίδι από τήν τρύπα του..."

Είμαστε άξιοι πολλών κλαμμάτων μού φαίνεται...( βάζοντας όπως βλέπετε, καί τον εαυτό μου μέσα ).

Όλοι τους άφαντοι, καί ο πατήρ Τιμόθεος μόνος του να υπερασπίζεται καί τό δικό τους ράσο...

Αληθώς, ο tempora, o mores...

abc

Ανώνυμος είπε...

Εγώ δεν πιστεύω καθόλου ότι όσοι βγαίνουν να υπερασπιστούν τον Π.Εφραίμ διεκδικώντας την απόσυρση του άρματος, υπερασπίζονται τα ράσα. Ζημιά κάνουν στα ράσα υπερασπίζοντας έναν κληρικό που καλώς ή κακώς ενεπλάκη σε μείζον σκάνδαλο οικονομικό-πολιτικό.

Ανώνυμος είπε...

Δεν κατάλαβα τίποτα...

Ανώνυμος είπε...

Δικαίως δεν κατάλαβες 11.24 Τι να καταλάβεις άλλωστε; οτι πηξαμε στους προβληματικους ενθεν κακείθεν (Δημος-ιερωμένοι) και ασχολουνται όλοι -και ο ιστολόγος - με ανοησίες τις οποίες προσπαθουν να ερμηνεύσουν δια των χωρίων του Απ. Παύλου;... Βλακεία το αρμα του καρναβαλιού, κουτή και η αντίδραση μεσω δικαστηρίων. Αυτά γίνονται σ 'άυτή τη μίζερη πόλη δυστυχώς και δεν την αφήνουν να ξεφύγει απο την μιζέρια της....

Ανώνυμος είπε...

Α, εσείς κ.Ανδριόπουλε που νομίζετε πως είστε ΘΕΟΛΟΓΟΣ(δεν;) γιατί δεν υποστήριζετε τον π.Τιμόθεο στον αγώνα του απέναντι σε αυτούς που αμαυρώνουν το ράσο;
Σαν ΘΕΟΛΟΓΟΣ θα έπρεπε να γνωρίζετε πόσοι άγιοι της Εκκλησίας τίμησαν το άγιο ράσο με το αίμα τους.Ή μήπως δεν ξέρετε;
(πχ Άγιος Λουκάς επίσκοπος Κριμαίας). Αλλά μάλλον είσαστε ΤΣΙΡΑΚΙ των ΑΡΧΟΝΤΩΝ(ΜΕ ΤΕΤΟΙΟΥΣ ΠΟΥ ΕΧΟΥΜΕ!!!) και για αυτό είστε τόσο ειρωνικός απέναντι σε αυτόν τον ιερέα.

Ανώνυμος είπε...

ΑΠΟΡΡΙΨΗ ΤΩΝ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΩΝ ΜΕΤΡΩΝ ΓΙΑ ΤΟ ΑΡΜΑ ΤΟΥ ΕΦΡΑΙΜ

20/02/2009 13:39:00

Δεν έγιναν δεκτά τα ασφαλιστικά μέτρα που είχε καταθέσει θρησκευτικός σύλλογος της πόλης μας εναντίον του Δήμου, με αίτημα την απόσυρση του άρματος που σατιρίζει τον Ηγούμενο Εφραιμ και άλλους Μοναχούς, στο καρναβάλι της Πάτρας.

Για τυπικά νομικούς λόγους το Δικαστήριο δεν έκανε δεκτή την αίτηση, με το σκεπτικό ότι αυτή θα έπρεπε να στραφεί κατά της ΔΕΠΑΠ και όχι κατά του Δήμου.

Ικανοποιημένος από την εξέλιξη δήλωσε μιλώντας στον ΜAXFMο Αντιδήμαρχος πολιτισμού Αλέξης Σκαρμεας, ενώ ο εκ των «πρωτοστατών» της αντίδρασης πατέρας Τιμόθεος Παπασταυρου, δεχόμενος χωρίς σχόλια την απόφαση του δικαστηρίου δήλωσε ότι ο σύλλογος δεν θα επανέλθει στις δικαστικές αίθουσες.

ΝΙΚΟΣ ΞΑΝΑΛΑΤΟΣ

(www.patranews.gr)

Ανώνυμος είπε...

ΩΔΙΝΕΝ ΟΡΟΣ ΚΑΙ ΕΤΕΚΕ ΜΥΝ!!!!!!! ΠΟΥ ΣΟΥ, ΑΔΗ, ΤΟ ΝΕΙΚΟΣ......

Ανώνυμος είπε...

ΕΚΚΛΗΣΙΣ ΝΑ ΜΗ ΔΙΑΠΟΜΠΕΥΩΝΤΑΙ ΤΟ ΙΕΡΟ ΡΑΣΟ ΚΑΙ ΤΟ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟ ΠΡΟΣΩΠΟ

Ένα εξαίρετο ομολογιακό κείμενο της Ιεράς Μονής του Αγίου Σάββα, από την έρημο της Ιουδαίας - Πατριαρχείο Ιεροσολύμων, συνεπικουρεί εύστοχα και δυναμικά την θεσμική παρέμβασι της Ιεράς Κοινότητος του Αγίου Όρους προς τον Δήμο Πατρέων, η οποία αφορά την απόφασι της οργανωτικής επιτροπής του εφετινού Καρνάβαλου των Πατρών να περιλάβει εκδηλώσεις εντελώς απαράδεκτες για την τιμή της Εκκλησίας μας, του Μοναχικού Σχήματος και επομένως για ότι το Γένος των Ελλήνων έχει φυλάξει με πολύ σεβασμό στα εσώτερα της ψυχής του, απονέμοντάς τους οφειλόμενη τιμή για τις θυσίες των ηρώων Κληρικών και Μοναχών μας.
Τόσο το δίκαιο αίτημα της Ιεράς Κοινότητος όσο και η έκκλησις των Πατέρων του Αγίου Σάββα μας ευρίσκει απολύτως σύμφωνους και μας καλεί σύσσωμους σε ένα αγώνα ενημερώσεως του ευσεβούς λαού μας για την βάναυση προσβολή της τιμής του από ωρισμένους στρατευμένους εχθρούς της Εκκλησίας. Συγχαίρουμε τους Σαββαίτες Πατέρες για την πνευματική τους ευαισθησία και για την θαρραλέα ομολογία των πλέον θεμελιωδών αξιών και παραδόσεων του Γένους μας.
Ανησυχούμε πολύ για τις συνέπειες που θα έχει για την Πατρίδα μας και την νέα γενιά η αποστασία από την ελληνορθόδοξη Παράδοση και την Πίστι των Πατέρων μας, η οποία καλλιεργείται με έντονο ρυθμό και συντονισμένες δράσεις από τα Μ.Μ.Ε. με εργαλεία την παραπληροφόρησι, την γενίκευσι πραγματικών ή μη καταστάσεων, τον διασυρμό προσώπων και τον εξευτελισμό θεσμών ιερών και καταξιωμένων από την Ιστορία μας.
Η απόφασις να παρελάσουν καρναβαλικά άρματα με ομοιώματα που θα διαπομπεύουν τον Καθηγούμενο και τους Μοναχούς της Ιεράς Μονής Βατοπαδίου, εξ αιτίας του γνωστού «σκανδάλου» είναι από κάθε άποψι καταδικαστέα. Όσοι νομίζουν ότι έτσι θα γελάσουν, θα χλευάσουν, θα παίξουν και θα περιπαίξουν, ας αναλογισθούν ότι η συγκεκριμένη «καλλιτεχνική» εκδήλωσις:

. Ως τέχνη είναι καταρράκωσις της αληθινής τέχνης.

. Ως ψυχαγωγία είναι διαστρέβλωσις του νοήματος της ψυχαγωγίας.

. Ως κοινωνικό γεγονός είναι αποτελμάτωσις της κοινωνικής ευαισθησίας.

. Ως πολιτιστική έκφρασις είναι προσβολή στον πολιτισμό.

. Ως δημιουργία είναι εξευτελισμός του δημιουργικού ταλέντου.

. Ως πολιτική πράξις είναι ελεεινή δημαγωγία.

. Ως πολιτική νοοτροπία είναι εκχυδαϊσμός της πολιτικής.

. Ως ιδεολογική επιλογή είναι άγος (αίσχος) της ελευθερίας της σκέψης.

. Ως δημοκρατικό δικαίωμα είναι απαξίωσις του δημοκρατικού ήθους.

. Ως αντιθρησκευτική τακτική είναι επιβεβαίωσις στυγνής τυραννίας.

. Ως συμπεριφορά είναι σημείο απανθρωπισμού.

. Ως ιστορία είναι μελανή σελίδα της Ιστορίας του λαού μας.

Όσοι συμπράττουν ή συνευδοκούν στον επιχειρούμενο βιασμό της ανθρώπινης αξιοπρέπειας καθίστανται υπεύθυνοι έναντι πανανθρώπινων αρχών και υπόλογοι έναντι θεμελιωδών διατάξεων του ανθρωπιστικού δικαίου. Όσοι έδειξαν αξιέπαινη ευαισθησία για την διασφάλισι του δημοσίου χρήματος, άς δείξουν ανάλογο ενδιαφέρον για την περιφρούρησι της αξιοπρέπειας του ανθρωπίνου προσώπου. Η αδράνεια του Δήμου Πατρέων απέναντι σε αυτόν τον βιασμό θα έχει συνέπειες για το κύρος της Πόλης και της πολιτιστικής της παραδόσεως.
Η διακωμώδησις της Εκκλησίας και ο διασυρμός του τιμημένου Μοναχικού Σχήματος, θεσμών που σέβεται και τιμά ευλαβικά η συντριπτική πλειοψηφία του λαού μας, παρά τα τυχόν ανθρώπινα λάθη των εκπροσώπων τους, είναι ότι χειρότερο σε μία χρονική συγκυρία που όλα στην Πατρίδα μας δείχνουν ότι χρειαζόμαστε εθνική ομοψυχία και συμπαράταξι απέναντι στους πολλούς εξωτερικούς κινδύνους και στους αδυσώπητους εσωτερικούς κραδασμούς. Καιρός να οικοδομούμε με αγάπη και θυσία και όχι να συμβάλουμε στην αυτοκαταστροφή μας.
Η Ελληνική Πολιτεία, ακριβώς αυτή την κρίσιμη στιγμή και μέσα στο πλαίσιο των συνταγματικών της αρμοδιοτήτων, οφείλει να περιφρουρήση τους πολίτες της από τον διασυρμό. Όλοι γνωρίζουν ότι οι πολίτες που διασύρονται δεν έχουν ακόμη δικασθή, δεν έχουν απολογηθή, δεν έχουν ασκήσει το αναφαίρετο δικαίωμά τους για έφεσι σε ανώτερο δικαστήριο, δεν έχουν καταδικασθή. Ας γίνει αντιληπτό ότι τέτοιες ενέργειες, σαν αυτές που επιπόλαια έχουν επιλέξει να προωθήσουν οι διοργανωτές του Καρνάβαλου της Πάτρας, ενδέχεται να γυρίσουν κατά το δή λεγόμενο «μπούμεραγκ» εναντίον των ιδίων ή και να έχουν δυσάρεστες συνέπειες για την πόλη των Πατρέων και για την Χώρα μας.
Προσευχόμαστε και ευχόμαστε να πρυτανεύση, όσο είναι ακόμη νωρίς, η σύνεσις και να ακυρωθούν οι αποτροπαίες εκδηλώσεις που θα πληγώσουν την ανθρωπιά, την δημοκρατία, την Ελλάδα, τον πολιτισμό, την ηθική, τις ψυχές των παιδιών μας, το μέλλον τους.
Καλούμε τους συμπατριώτες μας, όσους ακόμη σκέπτονται υγιώς και πονούν αυτόν το τόπο, να ελευθερωθούν από το φοβικό σύνδρομο που δημιούργησαν τα Μ.Μ.Ε., να εμπιστευθούν την διαλεύκανσι της «υποθέσεως Βατοπαιδίου» στην αδέκαστη Δικαιοσύνη της Πατρίδας μας και να απαιτήσουν πάραυτα την αποτροπή των καρναβαλικών εκδηλώσεων που θίγουν την αξιοπρέπεια του ελληνικού λαού.

Ο Καθηγούμενος της Ιεράς Μονής Οσίου Γρηγορίου Αγίου Όρους

+ Αρχιμανδρίτης Γεώργιος
Και οι συν εμοί εν Χριστώ αδελφοί

http://www.impantokratoros.gr/838D58D8.el.aspx

Ανώνυμος είπε...

έλεος πια! τι θέλουν οι μοναχοί και ανακατεύονται με τα του κόσμου; ας αφήσουν τις πόλεις και να κοιτάξουν τις δουλειές τους. δεν άφησαν τον κόσμο για να σώσουν πρώτα τον εαυτό τους; τι σωθήκαν και νοιάζονται τώρα για την σωτηρία των πόλεων; το μοναστήρια γέμισαν από ψυχασθενείς, τι κάνουν οι υπόλοιποι γι'αυτό;

Ανώνυμος είπε...

Αφήστε ήσυχο το Καρναβάλι
Tου Aντωνη Kαρκαγιαννη

Φυσικά αναφερόμαστε στο Καρναβάλι Πατρών. Με ιστορία, με παράδοση, με φαντασία, κέφι και στόχους. Ολα τα άλλα Καρναβάλια είναι λίγο πολύ τυποποιημένα, ξέρουμε εκ των προτέρων τι θα δούμε και τι θα παρακολουθήσουμε και μόνο μερικές ημίγυμνες κοπέλες, αν υπάρχουν, αποτελούν ενδιαφέρουσα και ευχάριστη έκπληξη. Αλλά και αυτό σιγά σιγά παύει να είναι έκπληξη, το γυμνό και το ημίγυμνο το βρίσκουμε πλέον άφθονο καθημερινώς και αλλού.

Το Καρναβάλι της Πάτρας έχει στόχους, θέματα ή πρόσωπα που σατιρίζει και με τη σάτιρα διασκεδάζει το πλήθος, γελάει, τραγουδάει και χορεύει. Η σάτιρα δεν είναι το κύριο περιεχόμενο της καρναβαλικής συνάντησης. Πιστεύω ότι η συνάντηση είναι βαθύτατα ερωτική, η διεκδίκηση πιο ελεύθερης και πιο αυθόρμητης ερωτικής συμπεριφοράς, την οποία οι καρναβαλιστές αισθάνονται την ανάγκη να την καλύψουν με μάσκες, με φανταχτερή μεταμφίεση, αλλά και να την αποκαλύψουν με χάρη, ελευθεριότητα και αντικομφορμισμό. Δεν χρειάζεται να καταφύγουμε σε ψυχολόγους και κοινωνιολόγους για να ανακαλύψουμε τους δεσμούς που υπάρχουν και αναπτύσσονται ανάμεσα στην πιο ελεύθερη ερωτική έκφραση και στην ελευθερία που ο καρναβαλιστής αισθάνεται, προκειμένου να κρίνει και να κατακρίνει όσα συμβαίνουν γύρω του. Ολες οι ελευθερίες πάνε μαζί και η μια προϋποθέτει την άλλη.

Αυτοί που έχουν μελετήσει το Καρναβάλι βεβαιώνουν ότι η γιορτή, γνήσια λαϊκή, είναι πανάρχαιη, επαναλαμβάνεται επί αιώνες με περίπου το ίδιο περιεχόμενο.

Στο Καρναβάλι της Πάτρας τα άρματα που παρελαύνουν, σημαδεύουν τα κεντρικά θέματα και πρόσωπα προς τα οποία απευθύνεται η σάτιρα και το γέλιο. Το ίδιο ακριβώς, με παραλλαγές, συνέβαινε και στο χωριό μου, όταν άκμαζαν οι εορτές των Απόκρεω και της Καθαράς Δευτέρας. Η σάτιρα, μάλιστα, εκφερόταν με άψογους δημοτικούς δεκαπεντασύλλαβους, που ο αυτοσχεδιασμός τους περνούσε από γενιά σε γενιά σε ορισμένες οικογένειες. Δυστυχώς, μαζί με το χωριό μου παρήκμασαν και οι γιορτές του.

Αυτή είναι η παράδοση και σύμφωνα με αυτήν όλοι περιμέναμε ότι ο «άγιος Εφραίμ» της Μονής Βατοπεδίου θα ήταν σίγουρα ένα από τα «τιμώμενα» πρόσωπα στο φετινό Καρναβάλι της Πάτρας: απ’ ό,τι μαθαίνω, πράγματι, ο «άγιος» Βατοπεδίου καταλαμβάνει ένα από τα άρματα, λογικά το πρώτο. Εξαπέλυσαν λυτούς και δεμένους για να αποτρέψουν τη «βεβήλωση». Οι πατέρες του Αγίου Ορους ξεσηκώθηκαν και διαμαρτύρονται, ότι τάχα διασύρεται... η κιβωτός της Ορθοδοξίας (ελάτε άγιοι πατέρες, η Ορθοδοξία δεν διασύρεται με λόγια, με πράξεις διασύρεται). Διαμαρτύρονται και οργανώσεις... ορθοδόξων πιστών. Ευτυχώς, μέχρι τώρα, δεν διαμαρτυρήθηκε η Ιερά Σύνοδος και η Μητρόπολη Πατρών.

Αλλά προς τι οι διαμαρτυρίες αγαπητοί αδελφοί. Το πρόσωπο του «αγίου» Εφραίμ είναι αυτόχρημα κωμικό, βγάζει γέλιο. Απορώ πώς δεν πέρασε ακόμα στην επιθεώρηση, μάλλον φταίει η επιθεώρηση που δεν βρίσκεται και στην καλύτερη στιγμή της. Αυτό ακριβώς είναι το ζητούμενο στο Καρναβάλι της Πάτρας και σε κάθε γνήσιο καρναβάλι. Ενα πρόσωπο που να βγάζει γέλιο και μέσα από το γέλιο να περνάει η σάτιρα και η κριτική.

Είναι από μόνο του κωμικό όταν ένας «διάκονος» της Ορθοδοξίας μεσολαβεί και συνεργεί με τον Υψιστο για τη «διάπραξη» θαυμάτων, πότε για να θεραπευθεί κάποιος πιστός από ανίατη ασθένεια και άλλοτε για να τεκνοποιήσει η σύζυγός του, οπότε καταλαβαίνετε πού πάει ο νους του αφελούς πιστού όταν υπεύθυνος της ατεκνίας είναι ο σύζυγος! Το κωμικό διογκώνεται αφάνταστα όταν το «θαύμα» καταλήγει στην απάτη, στην οποία υπέκυψαν, χωρίς... να το αντιληφθούν, άνδρες ευφυείς και δυνατοί.

Αν αυτά και άλλα γεγονότα δεν ενοχλούν την Ορθοδοξία, γιατί μερικοί ενοχλούνται από την κωμική αναπαράστασή τους στο Καρναβάλι των Πατρών;

http://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_columns_1_19/02/2009_303960

Ανώνυμος είπε...

οι πρωτοι που υποφερουν απο τους ορθοδοξους μουτζαχεντιν ειναι καποιοι λιγοι ιερεις και ιερομοναχοι που "τολμουν" να εκφερουν αντιλογο στην κακια και την απανθρωπια τους. οι δε επισκοποι στην πλειοψηφια τους δεν συμφωνουν μαζι τους αλλα τους φοβουνται. φοβουνται οχι τον "κοσμο" που υποτιθεται τους ακολουθει- ειναι δοξα τω Θεώ ελαχιστοι- αλλα το οτι μεσα στο απυθμενο θρασος τους, αυτοι που επι χουντας διελυσαν τα παντα, το μονο που σκεφτονται ειναι πως θα κανουν κακο στους συνεφημεριους τους. ειναι οι μονοι στην χωρα μας- μαζι με τον πλευρη και την χρυση αυγη- που τολμουν να λενε οτι η στιγνη εκκλησιαστικη δικτατορια Ιερωνυμου (του Α΄του μοιχεπιβατου, οχι του Β΄του ευκλεως διαποιμενοντος τον θρονο των Αθηνων) ηταν μια ευτυχισμενη για την Εκκλησια περιοδος. Οποίον θρασος! Αυτοι που εκθρονισαν αγιους επισκοπους, οπως τον Θεσσαλονικης Παντελεημονα, και με ισχνη μειοψηφια κατελαβαν αντικανονικως περιλαμπρους θρονους με σκοτεινα προσωπα (Γκατζιρουλης, Λεωνιδας κ.λ.π. συρφετος) αυτοι οι να γινονται οι τιμητες των παντων... Σημεια των καιρων... Ενας οργισμενος ιερομοναχος.

Ανώνυμος είπε...

Αγαπητέ κε Ανδριόπουλε, δεν γνωρίζω τον Αρχιμ. Τιμ. Παπασταύρου, αλλά όσον αφορά τον αδελφό του Αρχιμ. Αθανάσιο ρωτήστε στην Ύδρα και στον Πειραιά να σας πουν...

Ανώνυμος είπε...

Φαίνεται ότι στο κύκλωμα των "μουτζαχεντίν" υπάρχει ρήγμα. Άφησαν μόνο του τον Παπασταύρου να βγάλει τα κάστανα απ' τη φωτιά. Είναι χαρακτηριστικό ότι οι μεγαλύτερες κόντρες υπάρχουν μεταξύ "παραδοσιακών". Θυμηθείτε την διαμάχη Ζωής- Σωτήρος για τα εκδοτικά δικαιώματα. Θυμηθείτε την διαμαχή μεταξύ των επιγόνων του Καντιώτη για οικονομικά θέματα. Προ ετών σε νησιωτική μητρόπολη ο επίσκοπος διόρισε ως Γενικό Αρχιερατικό Επίτροπο κάποιον "ταλιμπάν". Σε λίγες μέρες σε μεγάλη πανήγυρη μάλωσε δημοσία με έτερον "ταλιμπάν" για το ποιος πάει μπροστά. Ο αρχαιότερος ιεροκήρυξ ή ο νεότερος μεν αλλά διορισθείς Γ.Α.Ε.; Αποτέλεσμα; Μπροστά στον έκπληκτο επίσκοπο και έτερον προσκεκλημένο και ενώπιον όλου του λαού ο ένας έπαιρνε την πατερίτσα από το χέρι του άλλου και αντήλλασαν κατάρες!!! Να τους χαιρόμαστε. Να γραφτούν στον σύλλογο κι' αυτοί! Σε ένα μόνο ταιριάζουν. Στο μίσος και στην συκοφαντία!

Ανώνυμος είπε...

Είναι λογικό να έχουν κόντρα μεταξύ τους οι "μουτζαχεντίν" διότι ερίζουν για το ποιος θα αρπάξει περισσότερα πρόβατα από το μαντρί που λέγεται Εκκλησία. Είναι οι πλέον επικίνδυνοι. Ο Θεός να μας φυλάξει από αυτούς...

Ανώνυμος είπε...

Καιρό έχουμε να δούμε τις απόψεις του π. Χαραλάμπους (από την είδηση με τον Μαρωνίτη κληρικό). Ήταν πολύ ενδιαφέρουσες και μάλιστα για ιερατικές.
Ακάκιος κεκαρμένος

Ανώνυμος είπε...

πριν λίγο ο Γιώργος Μητσικώστας είπε το φοβερό που δεν το σκεφτήκαμε οι πατρινοί... είπε να παρελάσει το άρμα του εφραίμ και με τον εφραιμ από πάνω!! χαχαχα!! πολύ ωραίο. εγώ καλώ όσους πιστούς να ανέβουν αυτοί απάνω όπως πήραν τον ρόλο του και αλλού...

Related Posts with Thumbnails