Το αληθινό σκάνδαλο ως προς την άσκηση του Ελύτη στην κατασκευή των κολάζ, των "συνεικόνων" όπως τα αποκαλούσε, δεν σχετίζεται (όπως μας λένε) με τη διαφαινόμενη φιλοδοξία να εμφανιστεί σαν ζωγράφος μέσω εικαστικών έργων που από όλους σχεδόν θεωρήθηκαν μέτρια αν όχι κάτι χειρότερο, αλλά με την πλαγίως δηλωμένη επιθυμία να δείξει, διά των εικόνων, μια οραματική δύναμη ενοποίησης του θρυμματισμένου κόσμου, δηλαδή το πρωτείο του βλέμματος (του βλέμματος που συλλαμβάνει το ιερό) απέναντι στη γλώσσα και επομένως μια λυρική κλίση κάθετα αντιφιλολογική.
Ευγένιος Αρανίτσης
(Βιβλιοθήκη Ελευθεροτυπίας 22-1-1999)
Κολάζ Ελύτη Αιγαίο (1974)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου