Βασική προϋπόθεση για το διάλογο είναι, πρώτον, να αναγνωρίζεις τον άλλον ως έτερον, και να αναγνωρίζεις τα δικαιώματά του στην ελευθερία του δόγματος με όλες τις συνέπειές της, και την ελευθερία στην έκφραση κλπ. Αλλά η Σαουδική Αραβία ούτε που τα λογαριάζει αυτά, μα ούτε και τα πιο αυτονόητα. Η γυναίκα στη Σαουδική Αραβία δεν έχει ύπαρξη! Ακόμα δεν πέρασε μια δεκαετία από τότε που άρχισαν οι γυναίκες να αποκτούν ταυτότητες. Ακόμα δεν μπορούν ούτε να βγαίνουν μόνες τους ούτε να οδηγούν. Για άλλα στοιχειώδη ανθρώπινα δικαιώματα δεν υπάρχει ίχνος τους στη Σαουδική Αραβία. Η χώρα είναι μέχρι σήμερα βασιλική, με τη μεσαιωνική έννοια. Και το όνομα αυτής της χώρας είναι κυριολεκτικά η Αραβική Βασιλεία του Σαούντ (δηλαδή της οικογένειας Σαούντ). Επίτευγμα των βρετανών μετά την πτώση της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας! Χώρισαν την περιοχή της Μεσογείου μαζί με τους Γάλλους με τον τρόπο που τους συνέφερε. Στη Σαουδική Αραβία τιμωρούνται οι «μικροί» παράνομοι (κλέφτες κλπ) με την αποτομή των χεριών ή το μαστίγωμα, ή με άλλους εξ ίσου... αποδοτικούς τρόπους, αναλόγως του εγκλήματος. Αυτή η χώρα, που επικαλείται το Ισλάμ κατά μίαν φονταμενταλιστική ερμηνεία, έχει συνδέσει το Ταμείο Αλληλεγγύης που επιβάλλεται από το Ισλάμ για τους απόρους, με το υπουργείο οικονομικών των ΗΠΑ. Σ’ αυτή τη χώρα ούτε χριστιανός ούτε εβραίος ούτε κανένας αλλόθρησκος δεν μπορεί να έχει δικό του χώρο λατρείας ούτε μπορεί να δηλώσει με κάποιο τρόπο την πίστη του. Και αλίμονο σε χριστιανό, αν τολμήσει και βγει με το σταυρό του στο λαιμό. Αυτή η χώρα, λέγει, καλεί για διαθρησκειακό διάλογο στο πλαίσιο του ΟΗΕ. Άλλη αμαρτία και ιστορία αυτός ο ΟΗΕ. Για όποιον αναρωτιέται, γιατί δεν υπάρχει καμία παρέμβαση από τον ΟΗΕ ή άλλη δύναμη για να αναγνωριστούν τα ανθρώπινα δικαιώματα στη χώρα εκείνη, έχω μιαν απάντηση. Πούλησαν τις αρχές τους έναντι δύο τενεκέδων πετρελαίου και σιώπησαν!
Το θέμα αυτό είναι πολύπλευρο. Πηγάζει από μια σκέτη βλακεία που είπε ο περίφημος πια Huntington σε άρθρο του τη δεκαετία του '90, περί «Σύγκρουσης των Πολιτισμών», και η οποία κατακρίθηκε πολλάκις καθώς δεν βασίζεται σε ιστορική πραγματικότητα. Επιστράτευσαν κάποιοι το γνωστό βιβλίο του γάλλου Roger Garaudy που κυκλοφόρησε τη δεκαετία του '70, με τίτλο «Προς Ένα Διάλογο των Πολιτισμών», και φυσικά δεν έχει σχέση το ένα βιβλίο με το άλλο, για να απαντήσουν στον Huntington. Μια άσχετη προσπάθεια η οποία μας αιχμαλωτίζει μέχρι σήμερα για τους πολιτικούς λόγους που την αφήνουν στο προσκήνιο. Δεν είναι ώρα να αναφέρω όλες τις κριτικές για τον Ηuntington, αρκεί να σημειώσουμε ότι άλλο είναι ο πολιτισμός και άλλο είναι η θρησκεία, οπότε αυτοί οι δύο συναντιούνται χωρίς να ταυτίζονται, αλλιώς παύει να υπάρχει ο πολιτισμός με όλα τα στοιχεία που τον αποτελούν.
Ένας διαθρησκειακός διάλογος δεν είναι αρμοδιότητα του ΟΗΕ, ούτε όταν δεν έχει θέματα με τα οποία να ασχοληθεί ώστε να δικαιολογήσει την ύπαρξή του. Είναι μια σοβαρή θεολογική υπόθεση που αφορά μόνο τις θρησκείες. Μπορεί ο ΟΗΕ, αν θέλει μετά από εισήγηση των ηγετών των θρησκειών να βρει κάποιο τρόπο να υλοποιήσει προτάσεις που αφορούν τον κοινωνικό τομέα. Σ’ αυτήν τη συνεδρίαση τι έγινε; Ο βασιλιάς της Σαουδικής Αραβίας φαίνεται να προσκαλεί σ’ αυτήν τη συνάντηση! Στη συνεδρίαση οι θρησκείες που «διαλέχθηκαν» ήταν οι μονοθεϊστικές. Όταν ο κόσμος γνωρίζει ότι υπάρχουν πολλές άλλες θρησκείες που έχουν να παίξουν σημαντικό ρόλο στο πολιτικό σκηνικό, όπως ο βουδισμός για παράδειγμα. Οι ηγέτες των κρατών είναι και αυτοί αναρμόδιοι για τέτοια θέματα καθώς από τη μία είναι πολιτικοί και όχι θεολόγοι, άρα βλέπουν το θέμα από άλλη οπτική γωνία, και από την άλλη αρκετοί αυτών είναι είτε άθεοι είτε αδιάφοροι. Το χειρότερο από όλα είναι ότι αυτός ο ΟΗΕ με τη στάση του αυτή επέβαλε στους εβραίους του κόσμου ένα εκπρόσωπο: την κατοχική εξουσία του Ισραήλ. Όπου άλλο Ισραήλ και σιωνισμός, και άλλο ο ιουδαϊσμός, και δεν υπάρχει μεταξύ των δύο καμία ταύτιση. Αλλά όσοι παρακολούθησαν το θέμα είδαν πως όλη αυτή η συνάντηση ήταν ανοργάνωτη, οι ηγέτες των χωρών έλεγαν ο καθένας τον καημό του. Άλλ’ αντ’ άλλων δηλαδή. Ο βασιλιάς της Σαουδικής Αραβίας διάβασε μια αποτυχημένη έκθεση, ο πρόεδρος της κατοχικής εξουσίας του Ισραήλ μίλησε για την πρόθεσή του για ειρήνη με τους άραβες, κάποιοι άραβες απάντησαν αναφερόμενοι στη τυραννική αδικία του παλαιστινιακού λαού, και ούτω καθεξής. Γενικολογίες και κηρύγματα. Πάλι καλά που αναφέρθηκαν κάποιοι στο παλαιστινιακό, για την καταπάτηση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων στη Σαουδική Αραβία, όπως προείπα πάνω ουδείς λόγος, το ’χουμε ανάγκη το πετρέλαιο, περνάμε σε κρίσιμη περίοδο τώρα. Και το άλλο αστείο ήταν η συζήτηση για το τελικό κείμενο που θα υπογράψουν. Εκεί κόλλησαν, στο θέμα της γελοιοποίησης των θρησκευτικών συμβόλων. Οι μουσουλμάνοι ήθελαν να κατακριθεί σαφώς στο κείμενο και οι ευρωπαίοι αρνήθηκαν γιατί αντιφάσκει το δικαίωμα της ελευθερίας της έκφρασης!
Εν κατακλείδει, μπορώ να πω ότι όλα τα προβλήματα του κόσμου λύθηκαν, οι παλαιστίνιοι της διασποράς επέστρεψαν στο κράτος που ονόμασαν «Επίγεια Ιερουσαλήμ» όπως πρότεινε ο Έκο, οι γυναίκες στη Σαουδική Αραβία ανέλαβαν τη Βασιλεία ύστερα από εθνική συγγνώμη για τα χρόνια καταπίεσης και οι σιωνιστές ψάχνουν αδιάκοπα τον Μπιν Λάντεν να του ζήτησουν κάποιες πρακτικές εξηγήσεις για την ανεξιθρησκεία!
Αλληλούϊα!! Ειρήνη ημίν!! Και πάντα με τέτοιους διαλόγους!!
Προμηθεύς
2 σχόλια:
πλάκα έχουν αυτοί οι Σαουδάραβες, κρίμα που δεν ακούσαμε στις τηλεοράσης μας τη συνέντευξη τύπου στο τέλος... είχε ακόμα περισσότερη πλάκα. μιλάει η πόρνη για την παρθενία...
Αγαπητοί φίλοι,
την ίδια στιγμή που οι σαουδάραβες είναι στις ΗΠΑ καταδίκασε το δικαστήριό τους δυο ιατρούς από την αίγυπτο για 1500 μαστιγώματα για τον καθένα, συν 15 και 20 χρόνια φυλακής. η αφορμή είναι ότι χορήγησαν λάθος φάρμακα για μια ασθενή που την δημιούργησαν εξαρτησία από τα ηρεμιστικά.. ο πρέσβης της σαουδικής αραβίας στην αίγυπτο λέγει και κάτι παραπάνω: απομονώνονται με τις γυναίκες!! εκεί απαγορεύεται ο ιατρός να κοιτάξει την ασθενή μόνη της..
Προμηθεύς
Δημοσίευση σχολίου