Δηλώνω χωρίς περιστροφές ότι είμαι εναντίον της περιαγωγής των ιερών λειψάνων, των αγίων εικόνων και άλλων κειμηλίων της πίστεώς μας.
Τα ιερά λείψανα πρέπει να μένουν στη θέση τους, δηλ. στο ναό ή την μονή όπου φυλάσσονται, και οι πιστοί να εκδηλώνουν την ευλάβειά τους κάνοντας την "θυσία" να πηγαίνουν προς προσκύνησίν των στους τόπους τους.
Φυσικά στην ιστορία εξήλθον της μονής ή του ναού των λείψανα αγίων για λόγους όλως εκτάκτους, δηλ. σεισμοί, λιμοί, καταποντισμοί, πυρ, κ.ο.κ. Στις περιπτώσεις αυτές είναι δικαιολογημένη αν μη και επιβεβλημένη η έξοδός τους.
Στις μέρες μας όμως παρατηρείται το θλιβερό φαινόμενο να περιάγωνται τα ιερά και τα όσια ένθεν κακείθεν χωρίς σοβαρή αιτία κι αφορμή, απλώς για λόγους - φευ! - "δημοσίων σχέσεων" ή οικονομικούς. Είναι αδιανόητη, επίσης, η λογική κάποιων: "Να φέρουμε ένα λείψανο, να έρθει κόσμος, να βγάλουμε λεφτά και να κάνουμε έργα στην εκκλησία για την αποπεράτωσή της". Ο σκοπός αγιάζει τα μέσα;
Διάβασα ότι η Κάρα του Πολιούχου μας Αγίου Ανδρέου μεταφέρεται το διήμερο 3-4 Μαΐου στις Σέρρες κατόπιν σχετικού αιτήματος του Μητροπολίτου Σερρών και με την έγκριση της Ι. Συνόδου.
Είναι η πρώτη φορά στα χρονικά που η Κάρα του Πρωτοκλήτου μεταφέρεται σε άλλη Μητρόπολη της Ελλαδικής Εκκλησίας. Μέχρι τώρα είχε μεταφερθεί σε ομόδοξες χώρες (Κύπρος, Ρουμανία, Ουκρανία, Γεωργία) οι οποίες τιμούν τον Απόστολο ως φωτιστή τους. Με δεδομένο το γεγονός ότι, πλήν Κύπρου, η Τιμία Κάρα μεταφέρθηκε στις άλλες χώρες την τελευταία δωδεκαετία, ήτοι μετά την πτώση των κομμουνιστικών καθεστώτων, αντιλαμβάνεται ο καθείς ότι αυτό έγινε για να στερεωθεί η πίστη των Ορθοδόξων που είχαν καταπιέσει - λόγω συνθηκών - επί δεκαετίες την θρησκευτική τους συνείδηση.
Στην Ελλάδα τι νόημα έχει; Αν σήμερα η Τιμία Κάρα πηγαίνει στις Σέρρες, αύριο θα τη ζητήσουν και άλλες Μητροπόλεις. Θα ανταποκριθεί σε όλα τα αιτήματα η Μητρόπολη Πατρών; Και η Κάρα του Πολιούχου μας θα περιέρχεται πόλεις και χωρία;
Στις Σέρρες, απ' ότι διάβασα, τιμούν εξαιρέτως αυτές τις μέρες τον τοπικό Νεομάρτυρα Άγιο Νικήτα. Ο Πρωτόκλητος δηλ. δεν είναι στο επίκεντρο, αλλά τρόπον τινά έρχεται ως "συμπλήρωμα" των τοπικών εορτασμών.
Νομίζω ότι το θέμα της μεταφοράς των ιερών λειψάνων θα πρέπει να απασχολήσει σοβαρά την Διοικούσα Εκκλησία, γιατί πέρα από την έκπτωση στο φολκλόρ και το "εμπόριο", άπτεται της καθόλου ορθοδόξου πνευματικότητος.
Το λάβαρο είναι από Εκκλησία του Αγίου Ανδρέου στο Τόκυο
8 σχόλια:
Χριστός Ανέστη,Χρόνια Πολλά,
Παναγιώτη,
έτσι δυνατό και σωστό να σε βρίσκουμε πάντα.
Μην κατηγορούμε όμως,τις Δημόσιες Σχέσεις, για πράξεις που καμμία σχέση δεν έχουν με την συγκεκριμένη Επιστήμη, αλλά με μικρόνοα άτομα και πολιτικάντικη συμπεριφορά.
Μόλις άκουσα ότι,
ο Οικουμενικός Πατριάρχης
είναι μέσα στις 100 προσωπικότητες
παγκοσμίου βεληνεκούς, απο το Time,
to αμερικανικό,ενδιαφέρον μεγάλο παρουσιάζει το σκεπτικό της πρότασης, απο τον Αρχιεπίσκοπο του Καντέμπουρι.
Χωρίς περαιτέρω σχόλια.
Σωστή η κριτική την οποία ασκείς για την μεταφορά της Κάρας του Αποστόλου Ανδρέα στις Σέρρες. Δυστυχώς στις μέρες μας θα δούμε πολλά αντιφατικά και παράλογα από την Διοίκηση της Εκκλησίας. Το θλιβερό της υποθέσεως είναι ότι για την άνευ ουσίας μεταφορά συναίνεσε και η Ιερά Σύνοδος.
Έως σήμερα έχουν δει πολλά και θα δουν περισσότερα δυστυχώς τα μάτια μας. Αναρωτιέμαι ποίος ο σύνδεσμος του Αγίου Νικήτα με τον Άγιο Ανδρέα. Να ήσαν εγκαίνια Ναού προς τιμή του Πρωτοκλήτου θα έκανα τα «στραβά μάτια» και θα σιωπούσα τώρα όμως αγανακτώ. Μου έρχονται στα αυτιά μου οι φράσεις τις οποίες χρησιμοποιούσε πολλάκις ο μακαριστός Γεώργιος Οικονόμου για τους επιτρόπους τους οποίους χαρακτήριζε «δραχμοσυλλέκτες και βαλαντιοσκόπους» δυστυχώς όλα σήμερα χρησιμοποιούνται για να γεμίσουν «τάλαρα» τα παγκάρια με την συναίνεση και την ευλογία της Ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας της Ελλάδος. Όλα προς δόξα του χρήματος. Κύριε ελέησον!!!
Ο μακαριστός Μητροπολίτης Εδέσσης Χρυσόστομος κάθε χρόνο την Μεγάλη Τεσσαρακοστή μετέφερε κάποιο άγιο λείψανο ή ιερά Εικόνα λίγες μέρες στην Μητρόπολή του για ευλογία. Όμως από τον Ναό απομάκρυνε το παγκάρι και απαγόρευε να ανάβουν κεριά για να μην συνδυασθεί η ευλογία με το χρήμα. Που τέτοια παραδείγματα σήμερα… Ας είναι αιωνία η μνήμη του.
Στο νου μου έρχεται το «μαγαζάκι» που είχαν στήσει στην πόλη μας μέσα στον Ναό κατά την μεταφορά του λειψάνου του Αγίου Λουκά και μου ανάβουν τα αίματα. Όμως φρόνιμο θα είναι να σωπάσω για να μην σκανδαλισθούν οι ευσεβείς!!!!!!!!!!!!!
Αριμαθαίος
ΝΑΙ ΝΑΙ!!! ΕΙΧΑΝ ΚΑΙ ΤΑ "ΘΑΥΜΑΤΟΥΡΓΑ ΓΑΝΤΙΑ" ΔΙΑ ΠΑΣΑΝ ΝΟΜΙΜΟΝ ΧΡΗΣΙΝ.......ΚΑΙ ΣΕ ΤΙΜΗ ΠΡΟΣΙΤΟΤΑΤΗ, ΠΑΜΦΘΗΝΑ!
χριστος ανεστη αγαπητοι ! απευθυνω προς ολους τους σχολιαστας και ιδιαιτερως προς τον κ. ανδριοπουλο το εξης ερωτημα: ο λουκας ο ιατρος ειναι η δεν ειναι αγιος; επειδη με εχει απασχολησει πολυ αυτο το θεμα περιμενω μια εγκυρη απαντηση . ευχαριστω .
Αγαπητέ ανώνυμε 5:51 μμ
Έγκυρη απάντηση από μένα ή από τους σχολιαστές του ιστολογίου.... Δεν ξέρω τι σημαίνει το έγκυρη.
Σε κάθε περίπτωση: Εφ' όσον ο Άγιος Λουκάς έχει ανακηρυχθεί Άγιος από την Ρωσική Εκκλησία, δηλ. αδελφή, ομόδοξη Εκκλησία τον δεχόμαστε. Όπως όμως έχει επισημανθεί από πολλούς θεολόγους τα ορθόδοξα κριτήρια της αγιότητος είναι αμβλυμένα και στην Ρωσική Εκκλησία, λόγω ποικίλων συνθηκών.
Ο Άγιος Λουκάς έγινε γνωστός στην Ελλάδα από τον π. Νεκτάριο Αντωνόπουλο, ηγούμενο της Μονής Σαγματά, σοβαρό άνθρωπο κατά τη γνώμη μου. Από κει και πέρα το πράγμα έχει ξεφύγει λιγάκι. Ο Άγιος έγινε λίγο της... μόδας. Είναι μεγάλο το θέμα. Πάντως πρέπει επιτέλους να προσέξουμε πολύ, γιατί ρέπουμε ασυστόλως προς παντοειδή εκμετάλλευση των Αγίων. Κι αυτό συνιστά κόλαση!
Εδώ ρε παιδιά έχουν κάνει άγιο και τον Σμύρνης Χρυσόστομο όπου εκρεμμεί εναντίον του κατηγορία για μασσωνισμό-τεκτονισμό.Θα τρελαθούμε τελείως.Ως και αγιογραφία έχει γίνει.Επειδή μαρτύρησε για την πατρίδα τον καθιστά και άγιο?
ARWEN
ΓΙΑ ΤΟΝ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟ ΣΜΥΡΝΗΣ ΕΧΕΙ ΚΑΝΕΙ ΕΙΔΙΚΗ ΜΕΛΕΤΗ Ο ΜΑΚΑΡΙΣΤΟΣ ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΣ, ΩΣ ΔΗΜΗΤΡΙΑΔΟΣ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ, ΚΑΙ ΑΝΑΙΡΕΙ ΤΗΝ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ ΜΕ ΠΕΙΣΤΙΚΟΤΑΤΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΑ!
Δημοσίευση σχολίου