Κυριακή 11 Μαΐου 2008

ΤΟ ΕΠ' ΕΜΟΙ... ΚΙ ΟΠΟΙΟΣ ΔΕΝ ΚΑΤΑΛΑΒΑΙΝΕΙ...


Με αφορμή σχετικό σχόλιο φίλου του ιστολογίου, επιτρέψτε μου αγαπητοί αναγνώστες της Ιδιωτικής Οδού, να διατυπώσω τις απόψεις μου για την λειτουργία του blog.
Το blog μου είναι ένα προσωπικό ημερολόγιο. Καταγραφή σκέψεων, προτάσεων, τάσεων, προτιμήσεων, δράσεων, αντιδράσεων. Γράφω για θέματα που με απασχολούν, με ενδιαφέρουν, με συνέχουν. Καταγράφω τις δραστηριότητές μου, οι οποίες αποτελούν, επίσης, μια πρότασή μου για το πώς αντιλαμβάνομαι την Εκκλησία και τον πολιτισμό – ζητήματα ζωής για μένα – και την μεταξύ τους διάδραση.
Στο ιστολόγιό μου όντως παρατηρείται κάτι περίεργο εκ πρώτης όψεως, αλλά τελικώς όχι δυσερμήνευτο: Οι αναρτήσεις «ποιότητας», ας τις πούμε έτσι, ως «ανενόχλητες» μένουν ασχολίαστες.
Οι αναρτήσεις που έχουν ένα πιο προσωπικό χαρακτήρα και αφορούν σχόλιά μου σε πράξεις ή λόγους εκκλησιαστικών, κυρίως, προσώπων, προκαλούν τα «πυρά» αναγνωστών, είτε εναντίον μου είτε εναντίον προσώπων στα οποία αναφέρομαι. Εκεί το επίπεδο είναι, δυστυχώς, χαμηλό. Απουσία επιχειρημάτων, αγοραία διατύπωση, παρανόηση (εσκεμμένη;) συνήθως των γραφομένων μου, (ηθελημένη;) άγνοια πραγματικών γεγονότων, έκφραση εμπαθών λογισμών έως και ύβρεις και συκοφαντίες και απειλές εναντίον μου ή και άλλων προσώπων, που φυσικά δεν δημοσιεύω, αλλά κρατώ στο αρχείο μου.
Μια φίλη μουσικός βλέποντας κάποια από τα σχόλια μου είπε: «Δεν άντεξα πάνω από 5 λεπτά. Έκλεισα τη σελίδα απορώντας εσύ πώς αντέχεις». Δόξα τω Θεώ έχω γερό στομάχι και πλήρη επίγνωση των ευθυνών μου, ώστε γνωρίζω από πριν το αποτέλεσμα των κάθε λογής δημόσιων παρεμβάσεών μου. Σαν να βλέπω ταινία α’ προβολής.
Οι ανώνυμοι σχολιαστές που παρεκτρέπονται με τον ένα ή τον άλλο τρόπο, μας αποκαλύπτουν το επίπεδο των ανθρώπων που «ασχολούνται» με τα εκκλησιαστικά θέματα. Κι αυτό είναι ενδιαφέρον από πολλές πλευρές. Θα πει κανείς: «Κι εσύ ένας απ’ αυτούς είσαι». Ναι, αλλά με μια διαφορά. Είμαι επώνυμος και διεκδικώ – και μέσω του blog – το δικαίωμα στην έκφραση προσωπικής γνώμης. Μέχρι τώρα, πολλοί του εκκλησιαστικού χώρου είχαν συνηθίσει να βρίσκονται στο απυρόβλητο. Όμως ας το συνειδητοποιήσουμε όλοι μας. Οι καιροί άλλαξαν κι όλοι μας κρινόμαστε.
Γνωρίζω με σιγουριά ότι έχουν προσπαθήσει με ποικίλους τρόπους να με φιμώσουν. Δικαίωμά τους. Και δικαίωμά μου κι εμέ να συνεχίζω απτόητος, επιτρέψτε μου. Όσο εκείνοι υπόγεια τόσο εγώ υπέργεια. Δεν έχω κάποια εξουσία ούτε «μέσα», όπως θέλουν να νομίζουν μερικοί. Είμαι ολότελα ανεξάρτητος. Αυτή είναι η αλήθεια, όσο κι αν φαντάζει απίστευτη.
«Γιατί ασχολείσαι μ’ αυτούς;» μου λένε καλοπροαίρετα κάποιοι φίλοι. «Κάνε τις συναυλίες σου και τα άλλα ωραία και μη τους δίνεις σημασία». Ναι, φίλοι μου, αλλά εγώ υποστηρίζω ότι η θεολογία και η ζωή δεν είναι αοριστολογία ούτε μεταξύ μας κουτσομπολιό. Αν κάτι μας ενοχλεί, μας αρέσει ή μας ενθουσιάζει, θα πρέπει να το αναδεικνύουμε. Για να είμαστε, όσο γίνεται, τίμιοι με τον εαυτό μας και τους άλλους. Κι ας χαρακτηρίζομαι «κομπλεξικός, γραφικός, ανεπρόκοπος, εμπαθής» κ.α. παρόμοια με τα οποία με «στολίζουν» οι γνωστοί ανώνυμοι φίλοι του ιστολογίου και …εχθροί μου.
Όσοι είστε – κατά το δυνατόν – αντικειμενικοί, ανατρέξτε στις «κουτσομπολίστικες» αναρτήσεις μου. Και δείτε την ξεκάθαρη θέση μου και την απουσία θέσης της άλλης πλευράς. Σε μια εποχή που απλώς επαναλαμβάνω τα χιλιοειπωμένα και αυτονόητα. Την απάντηση οι ενόχως σιωπώντες δεν την χρωστούν σε μένα, αλλά στην Εκκλησία, την κοινωνία και τον εαυτό τους.
Το επ’ εμοί θα συνεχίσω να προβάλλω από το ιστολόγιό μου – και όχι μόνο – την …άλλη Εκκλησία και την…άλλη Ελλάδα. Την Ελλάδα που αντιστέκεται, την Ελλάδα που επιμένει. Κι όποιος δεν καταλαβαίνει…


Χριστός Ανέστη!
Πίνακας: Άνοιξη, του Νικολάου Γύζη

12 σχόλια:

Πανσές είπε...

Όσοι το χάλκεον χέρι βαρύ του φόβου αισθάνονται, δεσμόν δουλείας ας έχουσι
Θέλει αρετήν και τόλμην, η ελευθερία...

Ανδρέας Κάλβος
ωδή τετάρτη

Ανώνυμος είπε...

Το να λες την γνώμη σου,πάντοτε είχε κάποιο κόστος.Αυτό που δεν κοστίζει είναι οι αοριστολογίες,τα κουτσομπολιά και,δυστυχώς,οι απο καθέδρας,αλλά παρασκηνιακές ωστόσο απειλές.Στην εποχή μας ο πληθωρισμός του λόγου έχει αποδυναμώσει την αξία του,γι'αυτό όπου ακούγεται κάτι στιβαρό , ουσιαστικό και συνάμα θαρραλέο ενοχλεί.Δυστυχώς,ούτε στον πολιτικό,ούτε στον εκκλησιαστικό χώρο υπάρχει διάθεση να αναδειχθεί και να ευδοκιμήσει ο ελεύθερος λόγος,πολύ δε περισσότερο να γίνει αποδεκτός όπου αυτός παρά τις αντιξοότητες και εις πείσμα των πολλών,λειτουργεί δυναμικά και ενοχλητικά.

None είπε...

Πού είναι τώρα όσοι σε λιθοβολούσαν;;;;
Δεν έχουν μούτρα!!!!!!!!!!!
Εσύ όμως να τα λες να σε χαιρόμαστε!
Αμάν πια με την υποκρισία. Κόψε τους την ανωνυμία και θα πέσουν σε κατάθλιψη. Έτσι, φίλε!!!!!

Ανώνυμος είπε...

ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΣΧΟΛΙΑΣΤΕΣ ΟΙ ΠΟΙΟΤΙΚΕΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ ΜΟΝΟ ΕΠΕΙΔΗ ΔΕΝ ΕΝΟΧΛΟΥΝ....ΜΑΛΛΟΝ ΕΙΜΑΣΤΕ ΟΛΙΓΟ Η ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ ΕΚΤΟΣ ΑΥΤΩΝ ΤΩΝ ΘΕΜΑΤΩΝ ΔΥΣΤΥΧΩΣ.......ΟΠΟΤΕΤΟ ΝΑ ΣΧΟΛΙΑΣΟΥΜΕ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΠΟΥ ΔΥΣΤΥΧΩΣ ΔΕΝ ΓΝΩΡΙΖΟΥΜΕ Η ΧΕΙΡΟΤΕΡΑ ΔΕΝ ΜΑΣ ΑΠΑΣΧΟΛΟΥΝ......

Ανώνυμος είπε...

γιατι να μην αντεχουμε την ΑΛΗΘΕΙΑ

Ανώνυμος είπε...

ΑΓΑΠΗΤΕ ΑΝ ΚΟΨΕΙ Ο ΤΑΚΗΣ ΤΗΝ ΑΝΩΝΥΜΙΑ ΖΗΤΗΜΑ ΕΙΝΑΙ ΑΝ ΘΑ ΕΧΕΙ ΤΗΝ ΗΜΕΡΑ ΔΥΟ ΕΩΣ ΤΡΕΙΣ ΕΠΙΣΚΕΨΕΙΣ...
Η ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑ ΤΟΥ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗ ΕΙΝΑΙ ΘΑΥΜΑΣΙΟΣ ΤΡΟΠΟΣ ΝΑ ΒΓΑΖΕΙΣ ΤΑ ΚΟΜΠΛΕΞ ΣΟΥ ΑΝΩΝΥΜΩΣ...
ΣΙΓΑ ΜΗΝ ΚΟΨΕΙ ΤΑ ΑΝΩΝΥΜΑ...
ΑΦΟΥ ΚΑΙ ΑΥΤΟΣ ΓΡΑΦΕΙ ΑΝΩΝΥΜΑ ΚΑΙ ΚΡΥΒΕΤΑΙ ΠΙΣΩ ΑΠΟ ΑΥΤΑ...
ΑΣΤΑ..
ΤΟ BLOG ΤΑΚΗ, ΑΡΧΙΖΕΙ ΚΑΙ ΒΡΩΜΑΕΙ...
ΜΜΜΜ... ΜΥΡΙΣΕ...

Ανώνυμος είπε...

μάλλον μυρισε απο την παρουσια σου ανωνυμε των 2:23...

αλλότριος

Ανώνυμος είπε...

και εδω λειπει καποιο κειμενο...
απαιτω να μπει...
αλλιωσ θελω την αιτιολογια...
ευχαριστω.

panagiotisandriopoulos είπε...

Αγαπητέ ανώνυμε,

Απαιτείς! Κι εγώ απαιτώ την επωνυμία σου. Την έχω;
Όσο για την απειλή...
Δεν έχω καμία ανάγκη "χτυπημάτων" στο blog μου.
Με τις ευχές μου να μη ξαναμπείς.

Χριστός Ανέστη!

Ανώνυμος είπε...

ΔΗΛ ΤΑΚΗ ΟΣΟΙ ΕΙΝΑΙ ΑΝΩΝΥΜΟΙ ΤΟΥΣ ΚΟΒΕΙΣ...
ΤΟΤΕ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΧΕΙΣ ΚΟΨΕΙ ΟΛΟ ΤΟ ΜΠΛΟΚ ΕΚΤΟΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΛΙΒΑΝΕΖΟΥΣ ΚΑΙ ΤΟΝ ΙΕΡΕΑ.
ΔΕΝ ΚΑΤΑΛΑΒΑΙΝΩ ΠΟΙΟ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΣΟΥ.
ΑΠΑΙΤΗΣΕ ΤΗΝ ΕΠΩΝΥΜΙΑ ΑΠΟ ΟΛΟΥΣ ΚΑΙ ΑΜΕΣΩΣ ΣΟΥ ΓΡΑΦΩ ΠΟΙΟΣ ΕΙΜΑΙ...
ΑΝΤΕ ΓΕΙΑ ΚΑΙ ΠΕΡΑΣΤΙΚΑ...
-10 ΣΙΓΟΥΡΑ.

Ανώνυμος είπε...

ΑΦΗΣΤΕ ΤΟΥΣ ΝΑ ΛΕΝΕ Κ.ΠΑΝΑΓΙΩΤΗ. ΑΥΤΟΙ ΜΑΛΛΟΝ ΕΧΟΥΝ ΞΕΧΑΣΕΙ ΚΙΟΛΑΣ ΑΥΤΟΝ ΠΟΥ ΜΑΣ ΑΦΗΣΕ ΕΥΧΗ ΚΑΙ ΠΑΡΑΚΑΤΑΘΗΚΗ ΤΟ "ΤΟ ΛΟΙΠΟΝ, ΑΔΕΛΦΟΙ, ΜΗ ΛΙΘΟΒΟΛΕΙΤΕ... ... ..." ΚΡΙΜΑ....ΤΟΣΟ ΝΩΡΙΣ.... ΜΑΛΛΟΝ ΔΥΣΧΡΗΣΤΟΣ ΕΣΤΙ ΠΛΕΟΝ ΓΙΑ ΟΡΙΣΜΕΝΟΥΣ..........

Ανώνυμος είπε...

ΓΕΙΑ ΤΑΚΟΥΛΗ ΕΙΜΑΙ Ο ΑΝΩΝΥΜΟΣ.

Related Posts with Thumbnails