Του Άρχοντος Μ. Ιερομνήμονος της Μ.τ.Χ.Ε. Αριστείδη Πανώτη
Από τα αρχαϊκά χρόνια στην Αθήνα ενδημεί ένα «άγος», δηλαδή ένα «μίασμα» που εξελίχθηκε σε κατάρα και τελικά προκάλεσε την «οργή του Θεού». Το «κλεινό Άστυ» το εβάρυνε το «Κυλώνειο άγος», που προκλήθηκε από παρασπονδία των «εναγών» και καταπάτηση του δικαίου των «ικετών» και επιβαλόταν «κάθαρση» πριν προκληθεί η άνωθεν οργή.
Και τη χώρα μας ταλαιπωρεί από το 1833 ένα «άγος» γιατί βιάστηκαν προκλητικά τα δίκαια της Μητέρας Εκκλησίας, παρά τη θέληση του σοφού κυβερνήτη Ιωάννη Καποδίστρια και των αγωνιστών ιεραρχών του 1821. Το συσταθέν Νεοελληνικό κράτος παρασπόνδισε το 1833 με το Δίκαιο της Εκκλησίας μας και αυθαίρετα επέβαλε μια «αυτοκεφαλία», την οποία καταχράστηκε κυρίως το ίδιο σε βάρος της τοπικής Εκκλησίας για να διαλύσει τον ιστό της.
Στο διάστημα των 17 χρόνων της αυθαιρεσίας (1833-1850) και κατά την σύνταξη της αντισυνταγματικής εκκλησιαστικής νομοθεσίας του 1852, η τοπική Εκκλησία κρατήθηκε δέσμια για επτά δεκαετίες. Ο ρυθμιστής της αποστασίας από το Πατριαρχείο ήταν ο ελευθερόφρονας Θεόκλητος Φαρμακίδης που μπόλιασε με το πολιτειοκρατικό ιδεολόγημά του όλη την Νεοελληνική εκκλησιαστική ζωή μέχρι σήμερα, μάλιστα με ιστορικά και κανονικά ψεύδη. Έτσι, εισήχθη στα καθ’ ημάς εκκλησιαστικά πράγματα ένα νέο «ιερόσυλο άγος», που με τον συνδυασμό εμπάθειας και αμάθειας ξεπετά από τον συνοδικό κορμό της Εκκλησίας «λαίμαργα βλαστήματα», που ζημιώνουν την ενότητα της μιας Εκκλησίας του Γένους μας. Δυστυχώς και αυτό το «άγος» απέκτησε ταυτότητα από τον κεραυνοβόλο θάνατο το 1860 του εισηγητή του και καλείται «Φαρμακίδειο άγος».
Το «άγος» αυτό ενδημεί από ετών εν Ελλάδι και μολύνει κατά καιρούς συνήθως αδιάβαστους εγκεφάλους. Αυτούς που δεν μπορούν ακόμη να καταλάβουν μια ιστορική και κανονική αλήθεια, ότι από το 1850 με την ευλογία του αποστολικού Θρόνου της Νέας Ρώμης-Κων/πόλεως αποσπάστηκε από την κανονική δικαιοδοσία του ένα μικρό μέρος των τότε ελλαδικών εκκλησιαστικών επαρχιών του και ανατέθηκαν στην «Αυτοκέφαλη Διοίκηση» της «εν Ελλάδι Εκκλησίας»με σκοπό να διακονήσουν τον ελευθερωθέντα ελληνικό λαό, μακριά από έσωθεν παρέμβαση ή έξωθεν υποψία. Όμως οι Βαλκανικοί πόλεμοι ( 1912-1913), και η Συνθήκη της Λωζάννης (1923) και η Απόφαση των Παρισίων (1946), ελευθέρωσαν και άλλα τμήματα της πατριαρχικής δικαιοδοσίας στην Ελλάδα, όπως την Ήπειρο, την Μακεδονία, την Δυτική Θράκη και τα Δωδεκάνησα, τα οποία επί 12 τουλάχιστον αιώνες διοικούντο κατά την «κανονική τάξη» από το Οικουμενικό Πατριαρχείο μας.
Όμως, από τον Α' Παγκόσμιο Πόλεμο άρχισαν οι οδύνες από τους Νεότουρκους των επάλληλων διωγμών για τους Ελληνορθοδόξους της Ανατολής που δημιούργησαν το τεράστιο «Προσφυγικό ζήτημα». Αναρίθμητο πλήθος αναζήτησε ασφάλεια όπισθεν των ελληνικών συνόρων το 1915-1918, με την Μικρασιατική Καταστροφή του 1922 και κατά την Έξοδο των Ποντίων το 1920-1922 και με την Ανταλλαγή των πληθυσμών το 1924 και την καταδίωξη της Μειονότητας το 1942 και τέλος με το βάρβαρο «πογκρόμ» του 1955 και τα μέτρα του 1963. Φρικτά γεγονότα υπέστη από τότε η Εκκλησία της Κων/πόλεως πληρώνοντας τα λάθη της ελλαδικής πολιτικής.
Στην ελεύθερη χριστιανική χώρα κατέφυγε από το 1915 μέχρι το 1924 ο κλήρος και ο λαός των διαλυθέντων τριανταπέντε (35) αρχαίων μητροπόλεων του Οικουμενικού Πατριαρχείου: Καισαρείας, Εφέσου, Ηρακλείας, Κυζίκου, Νικομηδείας, Νικαίας, Αμασείας, Προύσης, Νεοκαισαρείας, Τραπεζούντος, Φιλιππουπόλεως, Σμύρνης, Ικονίου, Σάρδεων και Πισιδίας, Σηλυβρίας, Ροδοπόλεως, Ηλιουπόλεως και Θείρων, Μεσημβρίας, Βιζύης, Γάνου και Χώρας, Περγάμου, Βρυούλων, Χαλδίας, Προικοννήσου, Λιτίτσης Κολωνίας, Καλλιουπόλεως, Κρήνης, Τυρολόης, Κυδωνιών, Μυριοφύτου, Μετρών, Δαρδανελλίων, Αννέων, Μοσχονησίων.
Το πλήρωμά τους διεσπάρη από τις ανατολικές στις δυτικές τριανταέξι (36) πατριαρχικές εκκλησιαστικές επαρχίες της Βόρειας Ελλάδος και των νήσων του Αιγαίου και στις τότε οκτώ (8) μητροπόλεις της Κρήτης και στις τότε τέσσερις (4) μητροπόλεις των Δωδεκανήσων. Ένα τεράστιο πλήθος μοιράστηκε σε όλη την Παλαιά Ελλάδα και στα νησιά από το Ιόνιο μέχρι το Αιγαίο και έγινε η μαγιά της επιχειρηματικότητος, της βιομηχανικής αναπτύξεως και του εμπορίου, αλλά και της παιδείας στην Ελλάδα. Ειδικά στην Αττική εισέρρευσε τόσο προσφυγικό στοιχείο που δημιούργησε στις γύρω ακατοίκητες εκτάσεις πολίσματα συνοικισμών, που διατήρησαν τη μνήμη της προελεύσεως των κατοίκων τους, ως Νέα Σμύρνη, Νέα Φιλαδέλφεια, Νίκαια, Βύρωνας, Νέα Ερυθραία (Αττικής), Νέα Μάδυτος, Νέα Καλλίπολη (Πειραιώς), κ.ο.κ. μερικές των οποίων αργότερα, τιμήθηκαν και με ομώνυμες μητροπόλεις !
Τα επάλληλα ιστορικά γεγονότα του 20ου αιώνα άλλαξαν εντελώς τον Εκκλησιαστικό Χάρτη της Ελλάδος, γιατί εισέρρευσε στη χώρα το προσφυγοποιημένο πλήρωμα της Μεγάλης του Χριστού Εκκλησίας των 35 πατριαρχικών επαρχιών και τελικά και το πλήθος της μη Ανταλλαγείσης Μειονότητας. Έτσι, σήμερα στην Ελλάδα υπάρχει ενα ιδιόμορφο εκκλησιαστικό καθεστώς για το οποίο δεν ευθύνεται ο ύπατος Θεσμός του Γένους, αλλά η δωρηθείσα αυτοκεφαλία το 1850 σε μέρος της δικαιοδοσίας του.
Σήμερα, διοικούνται άμεσα από το Φανάρι 14 μητροπόλεις και συνδιοικούνται έμμεσα άλλες 36 μητροπόλεις των λεγόμενων Νέων Χωρών, έχουσες «πνευματική Αρχή τους» τον Οικουμενικό Πατριάρχη. Επομένως 50 μητροπόλεις εν Ελλάδι ανήκουν στην Εκκλησία Κων/πόλεως. Παράλληλα ο αποστολικός Θεσμός του Γένους των Ελλήνων διοικεί απ’ ευθείας τρεις αρχιεπισκοπές (3) (Αμερικής, Αυστραλίας και Θυατείρων) και δώδεκα (12) μητροπόλεις στην Βόρεια και Νότια Αμερική και Καναδά και οκτώ (8) μητροπόλεις στην Ευρώπη και τρεις (3) μητροπόλεις στην Ασία. Δηλαδή το σύνολον του Επισκοπικού Σώματος των απανταχού Ελλήνων ιεραρχών του Οικουμενικού Θρόνου είναι είκοσι τρεις (23) αρχιερείς, που προστιθέμενοι στους εν Ελλάδι αρχιερείς του Θρόνου ανέρχονται σε 73 ιεράρχες, οι οποίοι μετά των τεσσάρων (4) εν Τουρκία επαρχιούχων αρχιερέων ανέρχονται σε εβδομήκοντα επτά (77), χωρίς να προστεθούν οι «εν ενεργεία» μητροπολίτες του Φαναρίου. Επομένως σήμερα είναι υπερδιπλάσιοι του αριθμού των 45 ιεραρχών της εν Ελλάδι «Αυτοκέφαλης Διοικήσεως».
Στην Εκκλησιαστική Ιστορία δεν υπάρχει προηγούμενο «απορροφήσεως του μείζονος από το έλασσον» επισκοπικό σώμα. Οι ιεροί Κανόνες και οι δεχθέντες την αρχιερατική αξία από την «Ευσεβή Πηγή του Γένους» προστατεύουν τα δίκαια του Οικουμενικού Θρόνου μας από τον κάθε επίδοξο Ερμοκοπίδη, που αναμοχλεύει από «οικογενειακή ευγνωμοσύνη» το ιερόσυλο «άγος του Φαρμακίδη» για να δυσφημείται η Μητέρα Εκκλησία σαν «κακιά και ακόρεστη μητρυά»!
Ίσως, γιατί δεν διδάχθηκε ακόμη πως «η Δεξιά του Κυρίου μεταβάλλεται σε Αριστερά του» και επιλύει τα προβλήματα, τιθασεύοντας οριστικά τους προκλητικά «κινούντας την πτέρναν» κατά του ευεργέτη ιερού Θεσμού !
amen.gr
Από τα αρχαϊκά χρόνια στην Αθήνα ενδημεί ένα «άγος», δηλαδή ένα «μίασμα» που εξελίχθηκε σε κατάρα και τελικά προκάλεσε την «οργή του Θεού». Το «κλεινό Άστυ» το εβάρυνε το «Κυλώνειο άγος», που προκλήθηκε από παρασπονδία των «εναγών» και καταπάτηση του δικαίου των «ικετών» και επιβαλόταν «κάθαρση» πριν προκληθεί η άνωθεν οργή.
Και τη χώρα μας ταλαιπωρεί από το 1833 ένα «άγος» γιατί βιάστηκαν προκλητικά τα δίκαια της Μητέρας Εκκλησίας, παρά τη θέληση του σοφού κυβερνήτη Ιωάννη Καποδίστρια και των αγωνιστών ιεραρχών του 1821. Το συσταθέν Νεοελληνικό κράτος παρασπόνδισε το 1833 με το Δίκαιο της Εκκλησίας μας και αυθαίρετα επέβαλε μια «αυτοκεφαλία», την οποία καταχράστηκε κυρίως το ίδιο σε βάρος της τοπικής Εκκλησίας για να διαλύσει τον ιστό της.
Στο διάστημα των 17 χρόνων της αυθαιρεσίας (1833-1850) και κατά την σύνταξη της αντισυνταγματικής εκκλησιαστικής νομοθεσίας του 1852, η τοπική Εκκλησία κρατήθηκε δέσμια για επτά δεκαετίες. Ο ρυθμιστής της αποστασίας από το Πατριαρχείο ήταν ο ελευθερόφρονας Θεόκλητος Φαρμακίδης που μπόλιασε με το πολιτειοκρατικό ιδεολόγημά του όλη την Νεοελληνική εκκλησιαστική ζωή μέχρι σήμερα, μάλιστα με ιστορικά και κανονικά ψεύδη. Έτσι, εισήχθη στα καθ’ ημάς εκκλησιαστικά πράγματα ένα νέο «ιερόσυλο άγος», που με τον συνδυασμό εμπάθειας και αμάθειας ξεπετά από τον συνοδικό κορμό της Εκκλησίας «λαίμαργα βλαστήματα», που ζημιώνουν την ενότητα της μιας Εκκλησίας του Γένους μας. Δυστυχώς και αυτό το «άγος» απέκτησε ταυτότητα από τον κεραυνοβόλο θάνατο το 1860 του εισηγητή του και καλείται «Φαρμακίδειο άγος».
Το «άγος» αυτό ενδημεί από ετών εν Ελλάδι και μολύνει κατά καιρούς συνήθως αδιάβαστους εγκεφάλους. Αυτούς που δεν μπορούν ακόμη να καταλάβουν μια ιστορική και κανονική αλήθεια, ότι από το 1850 με την ευλογία του αποστολικού Θρόνου της Νέας Ρώμης-Κων/πόλεως αποσπάστηκε από την κανονική δικαιοδοσία του ένα μικρό μέρος των τότε ελλαδικών εκκλησιαστικών επαρχιών του και ανατέθηκαν στην «Αυτοκέφαλη Διοίκηση» της «εν Ελλάδι Εκκλησίας»με σκοπό να διακονήσουν τον ελευθερωθέντα ελληνικό λαό, μακριά από έσωθεν παρέμβαση ή έξωθεν υποψία. Όμως οι Βαλκανικοί πόλεμοι ( 1912-1913), και η Συνθήκη της Λωζάννης (1923) και η Απόφαση των Παρισίων (1946), ελευθέρωσαν και άλλα τμήματα της πατριαρχικής δικαιοδοσίας στην Ελλάδα, όπως την Ήπειρο, την Μακεδονία, την Δυτική Θράκη και τα Δωδεκάνησα, τα οποία επί 12 τουλάχιστον αιώνες διοικούντο κατά την «κανονική τάξη» από το Οικουμενικό Πατριαρχείο μας.
Όμως, από τον Α' Παγκόσμιο Πόλεμο άρχισαν οι οδύνες από τους Νεότουρκους των επάλληλων διωγμών για τους Ελληνορθοδόξους της Ανατολής που δημιούργησαν το τεράστιο «Προσφυγικό ζήτημα». Αναρίθμητο πλήθος αναζήτησε ασφάλεια όπισθεν των ελληνικών συνόρων το 1915-1918, με την Μικρασιατική Καταστροφή του 1922 και κατά την Έξοδο των Ποντίων το 1920-1922 και με την Ανταλλαγή των πληθυσμών το 1924 και την καταδίωξη της Μειονότητας το 1942 και τέλος με το βάρβαρο «πογκρόμ» του 1955 και τα μέτρα του 1963. Φρικτά γεγονότα υπέστη από τότε η Εκκλησία της Κων/πόλεως πληρώνοντας τα λάθη της ελλαδικής πολιτικής.
Στην ελεύθερη χριστιανική χώρα κατέφυγε από το 1915 μέχρι το 1924 ο κλήρος και ο λαός των διαλυθέντων τριανταπέντε (35) αρχαίων μητροπόλεων του Οικουμενικού Πατριαρχείου: Καισαρείας, Εφέσου, Ηρακλείας, Κυζίκου, Νικομηδείας, Νικαίας, Αμασείας, Προύσης, Νεοκαισαρείας, Τραπεζούντος, Φιλιππουπόλεως, Σμύρνης, Ικονίου, Σάρδεων και Πισιδίας, Σηλυβρίας, Ροδοπόλεως, Ηλιουπόλεως και Θείρων, Μεσημβρίας, Βιζύης, Γάνου και Χώρας, Περγάμου, Βρυούλων, Χαλδίας, Προικοννήσου, Λιτίτσης Κολωνίας, Καλλιουπόλεως, Κρήνης, Τυρολόης, Κυδωνιών, Μυριοφύτου, Μετρών, Δαρδανελλίων, Αννέων, Μοσχονησίων.
Το πλήρωμά τους διεσπάρη από τις ανατολικές στις δυτικές τριανταέξι (36) πατριαρχικές εκκλησιαστικές επαρχίες της Βόρειας Ελλάδος και των νήσων του Αιγαίου και στις τότε οκτώ (8) μητροπόλεις της Κρήτης και στις τότε τέσσερις (4) μητροπόλεις των Δωδεκανήσων. Ένα τεράστιο πλήθος μοιράστηκε σε όλη την Παλαιά Ελλάδα και στα νησιά από το Ιόνιο μέχρι το Αιγαίο και έγινε η μαγιά της επιχειρηματικότητος, της βιομηχανικής αναπτύξεως και του εμπορίου, αλλά και της παιδείας στην Ελλάδα. Ειδικά στην Αττική εισέρρευσε τόσο προσφυγικό στοιχείο που δημιούργησε στις γύρω ακατοίκητες εκτάσεις πολίσματα συνοικισμών, που διατήρησαν τη μνήμη της προελεύσεως των κατοίκων τους, ως Νέα Σμύρνη, Νέα Φιλαδέλφεια, Νίκαια, Βύρωνας, Νέα Ερυθραία (Αττικής), Νέα Μάδυτος, Νέα Καλλίπολη (Πειραιώς), κ.ο.κ. μερικές των οποίων αργότερα, τιμήθηκαν και με ομώνυμες μητροπόλεις !
Τα επάλληλα ιστορικά γεγονότα του 20ου αιώνα άλλαξαν εντελώς τον Εκκλησιαστικό Χάρτη της Ελλάδος, γιατί εισέρρευσε στη χώρα το προσφυγοποιημένο πλήρωμα της Μεγάλης του Χριστού Εκκλησίας των 35 πατριαρχικών επαρχιών και τελικά και το πλήθος της μη Ανταλλαγείσης Μειονότητας. Έτσι, σήμερα στην Ελλάδα υπάρχει ενα ιδιόμορφο εκκλησιαστικό καθεστώς για το οποίο δεν ευθύνεται ο ύπατος Θεσμός του Γένους, αλλά η δωρηθείσα αυτοκεφαλία το 1850 σε μέρος της δικαιοδοσίας του.
Σήμερα, διοικούνται άμεσα από το Φανάρι 14 μητροπόλεις και συνδιοικούνται έμμεσα άλλες 36 μητροπόλεις των λεγόμενων Νέων Χωρών, έχουσες «πνευματική Αρχή τους» τον Οικουμενικό Πατριάρχη. Επομένως 50 μητροπόλεις εν Ελλάδι ανήκουν στην Εκκλησία Κων/πόλεως. Παράλληλα ο αποστολικός Θεσμός του Γένους των Ελλήνων διοικεί απ’ ευθείας τρεις αρχιεπισκοπές (3) (Αμερικής, Αυστραλίας και Θυατείρων) και δώδεκα (12) μητροπόλεις στην Βόρεια και Νότια Αμερική και Καναδά και οκτώ (8) μητροπόλεις στην Ευρώπη και τρεις (3) μητροπόλεις στην Ασία. Δηλαδή το σύνολον του Επισκοπικού Σώματος των απανταχού Ελλήνων ιεραρχών του Οικουμενικού Θρόνου είναι είκοσι τρεις (23) αρχιερείς, που προστιθέμενοι στους εν Ελλάδι αρχιερείς του Θρόνου ανέρχονται σε 73 ιεράρχες, οι οποίοι μετά των τεσσάρων (4) εν Τουρκία επαρχιούχων αρχιερέων ανέρχονται σε εβδομήκοντα επτά (77), χωρίς να προστεθούν οι «εν ενεργεία» μητροπολίτες του Φαναρίου. Επομένως σήμερα είναι υπερδιπλάσιοι του αριθμού των 45 ιεραρχών της εν Ελλάδι «Αυτοκέφαλης Διοικήσεως».
Στην Εκκλησιαστική Ιστορία δεν υπάρχει προηγούμενο «απορροφήσεως του μείζονος από το έλασσον» επισκοπικό σώμα. Οι ιεροί Κανόνες και οι δεχθέντες την αρχιερατική αξία από την «Ευσεβή Πηγή του Γένους» προστατεύουν τα δίκαια του Οικουμενικού Θρόνου μας από τον κάθε επίδοξο Ερμοκοπίδη, που αναμοχλεύει από «οικογενειακή ευγνωμοσύνη» το ιερόσυλο «άγος του Φαρμακίδη» για να δυσφημείται η Μητέρα Εκκλησία σαν «κακιά και ακόρεστη μητρυά»!
Ίσως, γιατί δεν διδάχθηκε ακόμη πως «η Δεξιά του Κυρίου μεταβάλλεται σε Αριστερά του» και επιλύει τα προβλήματα, τιθασεύοντας οριστικά τους προκλητικά «κινούντας την πτέρναν» κατά του ευεργέτη ιερού Θεσμού !
amen.gr
6 σχόλια:
Σοφιστείες του Πανώτη...
Μήπως-λέω τώρα εγώ-μήπως μπορείς κ.Παναγιώτη να μας πεις εις ΤΙ χρη-
σιμεύει η παρούσα ανάρτηση;!Μόνο μία παρατήρηση θα διατυπώσω κι ας ληφθεί,όπως θέλει από τον καθένα!Δεν είναι ΑΓΟΣ ΚΑΙ ΝΤΡΟΠΗ ελευθερω
μένες ελληνικότατες περιοχές μετά από ένα αιώνα να αποκαλούνται ακό-
μη "Νέες χώρες;" Τί όπλα δίνουμε στους κατά ανατολάς "φίλους" μας με αυτό; Τίποτε άλλο προς το πα-
ρόν!!
Σχετικὰ μὲ τὸ ἄρθρο τοῦ Πανώτη, ἔχει ἀπόλυτο δίκηο ὡς πρὸς τὴν βίαια καὶ ἀθέμιτη ἀπόσχισι τῆς ἑλλαδικῆς ἐκκλησίας ἀπὸ τοὺς κόλπους τοῦ Πατριαρχείου. Ἀλλὰ στὸ μεταξύ, ὁ Πατριάρχης θὰ ἔπρεπε νὰ ἔχῃ φύγει ἀπὸ τὴν Τουρκία καὶ νὰ ’ρθῇ στὴν δυτ. Θράκη, ὅπως ἔφυγαν οἱ γενναῖοι ἐκεῖνοι πατριάρχαι γιὰ Νίκαια ἐπὶ καταραμένης φραγκοκρατίας. Ὄχι νὰ κάθεται ἐπίμονα στὴν Πόλι καὶ νὰ ἀναγκάζεται νὰ κάνῃ συνεχῶς συμβιβασμοὺς μὲ Φράγκους καὶ Τούρκους καὶ πάει λέγοντας, ποὺ μόνο συγχέουν καὶ διαιροῦν τὸ ποίμνιό του. Ἔτσι κάνουν οἱ πραγματικοὶ ποιμένες;
Ἄ, ναί, τώρα ποὺ τὰ λέμε, θὰ ἤθελα νὰ μάθω ἐὰν ὁ Ἄρχων Ἱερομνήμων θὰ μποροῦσε ἐπίσης νὰ μᾶς πῇ δυὸ λόγια γιὰ τὸ "Μεταξάκειο Ἄγος."
Ως απάντηση στο γ΄σχόλιο έστειλα ένα ανάλογο,αλλά φαγώθηκε και δεν
ξέρω ΓΙΑΤΙ;!
Λέον, πες μας ΕΣΥ για το "Μεταξά-
κειο" άγος, για να μάθουμε κι ΕΜΕΙΣ
!Γιατί εκτός από το Φαρμακίδειο υπάρχει ξέρεις και το ΘΕΟΚΛΗΤΕΙΟ άγος του 1916.Αυτό το ξέρεις ή δε σε βολεύει να το ΘΥΜΑΣΑΙ;!!
Δημοσίευση σχολίου