Γράφει σήμερα ο Νίκος Παπαχρήστου στην Καθημερινή:
Την αντίδραση μερίδας «υπερoρθοδόξων» και μελών παρεκκλησιαστικών οργανώσεων προκάλεσε η ημερίδα για τον διαχριστιανικό διάλογο που διοργάνωσε, την Τετάρτη, το τμήμα Θεολογίας του ΑΠΘ. Η αίθουσα τελετών του πανεπιστημίου παραλίγο να μετατραπεί σε «πεδίο μάχης» όταν κάποιοι «αυτόκλητοι» σωτήρες της Ορθοδοξίας επιτέθηκαν φραστικώς κατά των προσκεκλημένων ομιλητών, καρδιναλίου Βάλτερ Κάσπερ και μητροπολίτη Περγάμου Ιωάννη, συμπροέδρων της μεικτής επιτροπής Θεολογικού Διαλόγου Ρωμαιοκαθολικών και Ορθοδόξων. Από τις ύβρεις τους δεν γλίτωσαν ούτε ο μητροπολίτης Μεσσηνίας Χρυσόστομος ούτε οι καθηγητές της Θεολογικής Σχολής. Αποτέλεσμα ήταν να διακοπεί πολλές φορές η εκδήλωση, η οποία ήταν ανοιχτή στο κοινό, ενώ ο Περγάμου κ. Ιωάννης δεν μπόρεσε να απαντήσει σε ερωτήματα και απορίες φοιτητών αλλά και καθηγητών του ΑΠΘ. Αξίζει να σημειωθεί πως περισσότεροι από 150 φανατισμένοι πιστοί κατέφθασαν οργανωμένα λίγο μετά το μεσημέρι και όπως αποδείχθηκε είχαν στόχο να μην επιτρέψουν να πραγματοποιηθεί η συνεδρία. Εκπληκτοι καθηγητές, Ελληνες και ξένοι, κληρικοί και φοιτητές προσπαθούσαν να προστατεύσουν το δικαίωμά τους να συζητήσουν για τον διάλογο μεταξύ των χριστιανών. «Υπάρχουν μερικοί που όχι μόνο διάλογο με τη Ρώμη δεν θέλουν αλλά ούτε και μ’ εμάς. Και αυτό εν ονόματι της Ορθοδοξίας. Ο Θεός να μας ελεήσει» σχολίασε ο Περγάμου Ιωάννης, ο οποίος προηγουμένως έκανε μια εμπεριστατωμένη ομιλία για την πορεία και τις προσδοκίες του διαλόγου.
Στο επίκεντρο της ημερίδας βρέθηκαν οι διαφορετικές θεολογικές προσεγγίσεις μεταξύ Δύσης και Ανατολής, η διαφωνία για την έννοια του παπικού πρωτείου, το μεγάλο σχίσμα των Εκκλησιών και κυρίως οι προσπάθειες για επαναπροσέγγιση Ρωμαιοκαθολικών και Ορθοδόξων. Ο καρδινάλιος Κάσπερ επισήμανε ότι εκτός από τα βαθύτερα θεολογικά προβλήματα που θα πρέπει να συζητηθούν, υπάρχει και το πρόβλημα της αποδοχής των κοινών θέσεων που προκύπτουν από τους διαλόγους.
Αυτά λέει το ρεπορτάζ.
Προσθέτω, λοιπόν, στα παραπάνω.
1. Δυστυχώς, αρχηγός όσων επιτέθηκαν φραστικά κατά των ομιλητών ήταν ο π. Θεόδωρος Ζήσης, καθηγητής της Θεολογικής Σχολής του Α.Π.Θ. Και ερωτώ: Σε όσα "αντι-οικουμενιστικά" συνέδρια διοργάνωσε ο π. Θ. Ζήσης και οι συν αυτώ, πήγε ομάδα "οικουμενιστών" για να προκαλέσει επεισόδια και να παρακωλύσει την όλη διαδικασία;
2. Οι διοργανωτές της προχθεσινής ημερίδας - η οποία ήταν υψηλοτάτου επιπέδου, απ' όσο έμαθα, από πλευράς επιστημονικής - είχαν φροντίσει να εντάξουν στο πρόγραμμα και την "άλλη άποψη", την εναντίον του διαλόγου Ορθοδόξων και Ρωμαιοκαθολικών, που εξέφρασε ο καθηγητής Τσελεγγίδης. Έπρεπε να έχει και οπαδούς και χούλιγκανς ο καθηγητής για να κάνει την ανακοίνωσή του;
3. Η απουσία της "επίσημης" Εκκλησίας ήταν τραγική!!! Ούτε ένας επίσκοπος της Εκκλησίας της Ελλάδος, πλην του Μεσσηνίας, ο οποίος ήταν και εισηγητής. Ο "αγωνιστής" Θεσσαλονίκης τω φόβω των Ελλαδιτών φανατικών εκρύβη!!! Ενώ ...τω φόβω των Σκοπιανών χαλάει τον κόσμο! Έπρεπε στην ημερίδα να είναι ο ίδιος ο Αρχιεπίσκοπος. Πρέπει να καταλάβουν άπαντες ότι η υπόθεση του διαλόγου είναι πολύ σοβαρή και θέλει την στήριξη πάντων κάθε στιγμή. Όσο κρύβονται οι ιεράρχες μας - που βέβαια δεν τους πολυκαίει ο διάλογος, είναι αλήθεια, εγκλωβισμένοι καθώς είναι στον μικρόκοσμό τους - τόσο θα αποθρασύνονται οι ταλιμπάν.
4. Ας γνωρίζουν οι αδελφοί "αντι-οικουμενιστές" ότι ο φασισμός τους, που συνίσταται στην φίμωση των διαλεγομένων, δεν θα περάσει. Επειδή
ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ!
20 σχόλια:
1.Οι οικουμενιστές δεν πηγαίνουν σε εκδηλώσεις αντιοικουμενιστών γιατί απλούστατα δεν τους ενδιαφέρει.Ο οικουμενισμός πληρώνει καλά και σε δόξα,και σε χρήμα.Ο αντιοικουμενισμός δεν εντάσσεται στην «πολιτική ορθότητα», μάλιστα δε σε εποχές παγκοσμιοποιήσεως και ομογενοποιήσεως λαών,ιδεολογιών και οικονομιών.
2.Το πανεπιστήμιο υπήρξε ανέκαθεν χώρος έντονων αντιπαραθέσεων και ζυμώσεων από την εποχή των «ευαγγελικών» ως τον εθνικοαπαλευθερωτικό αγώνα της ΕΟΚΑ και από το Πολυτεχνείο έως τα σήμερα.
3.O κ.Σαββάτος υπήρξε υπότροφος της «Αγίας Έδρας».Ως εκ τούτου ανταποδίδει τις ευεργεσίες.
Διάβασα στο gowest.gr ότι την Κυριακή 24.5.09 σε εκδήλωση στα Α.Τ.Ε.Ι Πατρών ο π. Χρύσανθος Στελλάτος θα ομιλήσει με θέμα τους κρυπτοχριστιανούς του Πόντου.Παλαιότερα τους θεωρούσε προδότες της πίστεως που κακώς το Οικ.Πατριαρχείο τους αποδεχόταν, την Κυριακή θα τους προβάλλει διαφορετικά;
Το Ζουμπούλι.
ΑΓΑΠΗΤΕ ΜΟΥ κ. ΑΝΔΡΙΟΠΟΥΛΕ Η ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΣΑΣ ΑΥΤΗ ΜΟΥ ΛΥΝΕΙ ΤΗΝ ΑΠΟΡΙΑ ΠΟΥ ΕΞΕΦΡΑΣΑ ΜΕ ΕΡΩΤΗΜΑ ΜΟΥ ΣΕ ΠΡΟΓΕΝΕΣΤΕΡΟ ΣΧΟΛΙΟ ΜΟΥ. ΠΩΣ ΔΗΛΑΔΗ ΑΝΤΕΔΡΑΣΕ ΣΤΑ ΓΕΓΟΝΟΤΑ Ο ΕΠΙΧΩΡΙΟΣ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ. ΑΠΟ ΤΟ ΡΕΠΟΡΤΑΖ ΑΝΤΙΛΑΜΒΑΝΟΜΑΙ ΟΤΙ ΕΙΝΑΙ ΑΠΩΝ ΣΕ ΟΤΙ ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΣΤΗΝ ΕΠΑΡΧΙΑ ΤΟΥ. ΕΠΟΜΕΝΩΣ ΟΥΤΕ ΣΥΜΜΕΤΕΧΕΙ ΣΤΙΣ ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ ΤΙΣ ΘΕΟΛΟΓΙΚΕΣ ΟΥΤΕ ΠΑΙΡΝΕΙ ΘΕΣΗ ΓΙ ΑΥΤΕΣ ΚΑΙ ΤΑ ΛΥΠΗΡΑ ΓΕΓΟΝΟΤΑ. ΦΥΣΙΚΟ ΕΙΝΑΙ ΑΦΟΥ ΔΕΝ ΥΠΗΡΧΑΝ ΚΑΜΕΡΕΣ ΟΥΤΕ ΤΟ ΘΕΜΑ ΑΝΗΚΕΙ ΣΤΗΝ ΣΦΑΙΡΑ ΤΩΝ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΩΝ ΤΟΥ! ΝΑ ΗΤΑΝ ΟΙ "ΚΙΝΔΥΝΟΙ" ΠΟΥ ΑΠΕΙΛΟΥΝ ΤΗΝ ΑΚΕΡΑΙΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΠΑΤΡΙΔΟΣ ΜΑΛΙΣΤΑ ΘΑ ΕΙΧΕ ΠΟΛΛΑ ΝΑ ΠΕΙ ΑΣΚΩΝΤΑΣ ΕΞΩΤΕΡΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ. ΣΙΓΑ ΤΩΡΑ ΜΗΝ ΑΣΧΟΛΗΘΕΙ ΜΕ ΘΕΟΛΟΓΙΚΑ ΖΗΤΗΜΑΤΑ! ΤΙ? ΕΠΙΣΚΟΠΟΣ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΕΙΝΑΙ? ΕΝΑΣ ΘΛΙΒΕΡΟΣ ΠΑΛΙΟΜΟΔΙΤΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΑΝΤΗΣ ΕΙΝΑΙ ΠΟΥ ΜΕ ΤΙΣ ΣΟΦΙΣΤΕΙΕΣ ΤΟΥ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙ ΝΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΣΕΙ ΝΤΟΡΟ. ΕΥΤΥΧΩΣ ΠΟΥ Η ΕΡΤ3 ΜΕΤΑΔΙΔΕΙ ΚΑΘΕ ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΗΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΑΠΟ ΝΑΟΥΣ ΤΙΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΚΑΙ ΚΑΘΩΣ Ο ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟΣ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΤΗΝ ΑΙΣΘΗΣΗ ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ ΟΥΤΕ ΤΟΥ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΥ ΧΡΟΝΟΥ ΠΡΟΛΑΒΑΙΝΟΥΜΕ ΓΥΡΙΖΟΝΤΑΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΝΑ ΑΠΟΛΑΥΣΟΥΜΕ ΤΟ ΚΗΡΥΓΜΑ - ΚΩΜΩΔΙΑ ΠΟΥ ΚΑΝΕΙ ΚΑΙ ΝΑ ΓΕΛΑΣΕΙ ΤΟ ΧΕΙΛΑΚΙ ΜΑΣ ΜΕ ΤΑ ΟΣΑ ΦΑΙΔΡΑ ΚΑΙ ΕΥΤΡΑΠΕΛΑ ΛΕΕΙ. ΔΕΙΤΕ ΤΟ ΘΑ ΓΕΛΑΤΕ ΠΟΛΥ ΩΡΑ!!!!!
ΟΜΩΣ ΚΑΙ ΚΑΤΙ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΣΟΒΑΡΟ. ΕΙΝΑΙ ΑΝΕΠΙΤΡΕΠΤΗ ΑΠΟ ΤΕΤΟΙΕΣ ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ Η ΑΠΟΥΣΙΑ ΤΟΥ ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟΥ ΙΕΡΩΝΥΜΟΥ. ΚΑΙ Η ΕΛΛΕΙΨΗ ΔΗΛΩΣΕΩΝ ΤΟΥ ΓΙΑ ΤΑ ΘΛΊΒΕΡΑ ΓΕΓΟΝΟΤΑ. ΔΕΝ ΤΟΥ ΖΗΤΩ ΝΑ ΓΙΝΕΙ Ο ΜΑΪΝΤΑΝΟΣ ΤΩΝ ΜΜΕ ΕΠΙ ΠΑΝΤΟΣ ΤΟΥ ΕΠΙΣΤΗΤΟΥ ΟΠΩΣ Ο ΠΡΟΚΑΤΟΧΟΣ ΤΟΥ ΑΛΛΑ ΝΑ ΒΓΕΙ ΩΣ Ο ΠΡΩΤΟΣ ΤΗΣ ΚΑΘ' ΕΛΛΑΔΑ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΚΑΙ ΝΑ ΟΡΘΟΤΟΜΗΣΕΙ ΤΟΝ ΛΟΓΟ ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΟΣΑ ΣΥΝΥΠΕΓΡΑΨΕ ΣΤΗΝ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΣΥΝΑΞΗ ΤΩΝ ΟΡΘΟΔΟΞΩΝ ΠΡΟΚΑΘΗΜΕΝΩΝ ΤΟΝ ΠΑΡΕΛΘΟΝΤΑ ΟΚΤΩΒΡΙΟ ΣΤΗΝ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥΠΟΛΗ ΟΠΟΥ ΣΥΜΠΑΣΑ Η ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΑΠΟΦΑΣΙΣΕ ΤΗΝ ΣΥΝΕΧΙΣΗ ΤΟΥ ΔΙΑΛΟΓΟΥ. Η ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΕΚΤΟΣ ΒΕΒΑΙΩΣ ΑΠΟ "ΕΥΧΑΡΙΣΤΙΑΚΟ ΓΕΓΟΝΟΣ" ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ "INSTITUTION" ΔΗΛ ΟΡΓΑΝΩΜΕΝΟΣ ΚΑΙ ΣΥΝΤΕΤΑΓΜΕΝΟΣ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ. ΑΥΤΑ ΘΑ ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΤΑ ΓΝΩΡΙΖΕΙ Ο κ ΙΕΡΩΝΥΜΟΣ ΚΑΙ ΟΧΙ ΝΑ ΚΡΥΒΕΤΑΙ ΦΟΒΟΥΜΕΝΟΣ ΟΛΙΓΟΜΕΛΕΙΣ ΟΜΑΔΕΣ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΙΚΗΣ ΙΕΡΑΡΧΙΑΣ ΠΟΥ ΑΠΟΤΕΛΟΥΝ ΘΛΙΒΕΡΕΣ ΜΕΙΟΨΗΦΙΕΣ ΣΤΟ ΣΥΝΟΛΟ ΤΩΝ ΟΡΘΟΔΟΞΩΝ ΕΠΙΣΚΟΠΩΝ ΟΠΟΥ ΓΗΣ. ΟΜΟΛΟΓΟΥΜΕΝΩΣ Ο ΠΡΟΚΑΤΟΧΟΣ ΤΟΥ ΕΔΕΙΞΕ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟ ΘΑΡΡΟΣ ΣΤΟ ΘΕΜΑ ΤΟΥ ΔΙΑΛΟΓΟΥ ΠΡΑΓΜΑ ΠΟΥ ΦΑΙΝΕΤΑΙ ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΑ ΣΤΗΝ ΦΩΤΟ ΑΥΤΗΣ ΤΗΣ ΑΝΑΡΤΗΣΗΣ
Ο.Ρ.Κ.
"Θεωρώ τον θρησκευτικό φανατισμό ως παρέκκλιση του γνήσιου θρησκευτικού βιώματος. Ο φανατισμός αυτός, που συχνά εξελίσσεται σε μισαλλοδοξία, αναπτύσσεται είτε από σπέρματα θρησκευτικού τύπου είτε από μη θρησκευτικές ρίζες, όπως από παράγοντες πολιτικούς, εθνικιστικούς, που ζητούν να χρησιμοποιήσουν τη θρησκεία για άλλες επιδιώξεις..."
Τάδε έφη ο αρχιεπίσκοπος Τιράνων και πάσης Αλβανίας Αναστάσιος στην εφημερίδα ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ το 2007.
Δυστυχώς είναι θλιβερή η κατάσταση κάποιων «χριστιανών» που δεν έχουν γεύση Χριστού. Νομίζω ότι δεν χρειάζεται καθόλου να προβάλλονται οι φανατικές αντιδράσεις τους. Τους αξίζει εκτός από τον χλευασμό και η αδιαφορία.
Υποκλίνομαι με απέραντο σεβασμό, στον Μητροπολίτη Περγάμου Ιωάννη και τον Μητροπολίτη Μεσσηνίας Χρυσόστομο, διότι «τολμούν» να πουν την θεολογική τους γνώμη, χωρίς να φοβούνται τους φανατικούς τραμπούκους. Η αλήθεια την οποία με υπευθυνότητα υπηρετούν τους δίδει ανδρεία. Με σεβασμό ασπάζομαι την δεξιά τους.
Αριμαθαίος
ΟΤΑΝ ΟΙ ΑΝΤΙΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΕΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΟΥΝ,ΑΝΑΦΕΡΟΜΑΙ ΣΤΟΥΣ ΚΛΗΡΙΚΟΥΣ,ΚΑΙ ΕΥΧΟΝΤΑΙ "ΥΠΕΡ ΤΗΣ ΤΩΝ ΠΑΝΤΩΝ ΕΝΩΣΕΩΣ", ΠΟΙΑ ΕΝΩΣΗ ΕΝΝΟΟΥΝ;ΠΟΙΟΝ ΚΟΡΌΪΔΕΥΟΥΝ;ΜΑΛΛΟΝ ΤΟΥς ΕΑΥΤΟΥΣ ΤΩΝ ΓΙΑΤΙ Ο ΘΕΟΣ ὉΥ ΜΥΚΤΗΡΙΖΕΤΑΙ". ΝΤΡΟΠΗ! ΝΤΡΟΠΗ! ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ. ΕΤΣΙ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΚΑΘΗΓΗΤΑΔΕΣ;
Ο Περγαμου και ο Μεσσηνιας ειναι Γραικολατινοι και προσπαθουν να δειξουν οτι υπερασπιζονται την Ορθοδοξια, ενω ξεπουλουν την Ορθοδοξια.
Οταν ανοιγουν ζητημα πρωτειου ενω προεχουν οι αιρεσεις του αμετανοητου Παπα προκειται περι παραπλανησης των ορθοδοξων.
Αυτο ειναι που μας απασχολει, το πρωτειο του Παπα;
Εγινε ορθοδοξος και ζηταει πρωτεια ο αντιχριστος;
Τοσο χανοι ειστε εσεις;
Aγαπητό Ζουμπούλι,
ο κ. Σακαρέλλος λέει ότι η συμφωνία για την Ένωση των εκκλησιών υπογράφηκε τότε στις7-12-1965 με γαλλικό πρωτότυπο κείμενο.Δόθηκε και επίσημη ελληνική μετάφραση.'Αλλα έλεγε το γαλλικό κείμενο κι άλλα η ελληνική μετάφραση του. Το γαλλικό κείμενο έλεγε ότι Πάπας και Πατριάρχης "αίρουν την ακοινωνησία", δκλ. το σχίσμα, μεταξύ των δύο Εκκλησιών! Στην ελληνική μετάφραση έγραψαν ότι "αίρουν τα αναθέματα"!'Αλλο όμως η άρση της "ακοινωνησίας", το οποίο σημαίνει "'Ενωση των Εκκλησιών" και άλλο άρση των αναθεμάτων, το οποίον είναι απλό επιτίμιο. Έτσι εξαπατήθηκε ο ορθόδοξος λαός και εφησύχασε.Τότε δεν αντηλήφθηκαν οι πιστοί το τι έγινε! Και γι' αυτό δεν υπήρξαν αντιδράσεις. Αργότερα αποκαλύφθηκε η απάτη... Τα παραπάνω ισχυρίζεται ο κ. Σακαρέλλος και ρωτάω τώρα όλους σας. Έτσι έχουν τα πράγματα ή είναι απλά θέμα ερνηνείας και μετάφρασης?
Ο ΠΕΡΓΑΜΟΥ ΙΩΑΝΝΗΣ ΖΗΖΟΥΛΑΣ ΕΙΝΑΙ ΘΕΟΛΟΓΟΣ ΜΕΓΑΛΟΥ ΚΥΡΟΥΣ ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΜΕΝΟ ΣΕ ΟΛΟ ΤΟΝ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟ ΚΟΣΜΟ ΤΟΣΟ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΟΣΟ ΚΑΙ ΣΤΟ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟ. ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΤΥΧΑΙΟ ΟΤΙ ΕΙΝΑΙ ΜΕΛΟΣ ΤΗΣ ΑΚΑΔΗΜΙΑΣ ΑΘΗΝΩΝ. ΤΑ ΣΥΓΓΡΑΜΜΑΤΑ ΤΟΥ ΕΙΝΑΙ ΜΝΗΜΙΩΔΗ ΚΕΙΜΕΝΑ ΟΡΘΟΔΟΞΟΥ ΘΕΟΛΟΓΙΑΣ. Η ΔΙΔΑΚΤΟΡΙΚΗ ΤΟΥ ΔΙΑΤΡΙΒΗ ΕΙΝΑΙ ΠΙΑ ΜΙΑ ΘΡΥΛΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΠΟΥ ΑΝΟΙΞΕ ΝΕΟΥΣ ΔΡΟΜΟΥΣ ΣΤΟΝ ΤΟΜΕΑ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΟΛΟΓΙΑΣ ΠΑΝΩ ΣΤΗΝ ΟΠΟΙΑ ΠΟΛΛΕΣ ΜΕΝΑΓΕΝΕΣΤΕΡΕΣ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΗΡΙΧΘΗΚΑΝ.
ΕΙΝΑΙ ΛΟΙΠΟΝ ΑΞΙΟΝ ΑΠΟΡΙΑΣ ΜΕ ΤΙ ΠΡΟΣΟΝΤΑ ΚΑΙ ΤΙ ΓΝΩΣΕΙΣ ΚΑΝΕΙΣ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΜΙΛΑ ΤΟΣΟ ΑΠΑΞΙΩΤΙΚΑ ΓΙΑ ΑΥΤΟΝ ΤΟΝ "ΟΛΥΜΠΟ" ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΗΣ ΘΕΟΛΟΓΙΑΣ.
Ο.Ρ.Κ.
Μπράβο στά παληκάρια, μπράβο στούς λεβέντες,πού έδωσαν ένα μάθημα σέ όσους πρωτοστατούν στίς θρησκευτικές συνομωσίες καί στείρες πολυλογίες προβολής τού εαυτού τους, ότι ντέ καί καλά αυτοί είναι σοφότεροι καί αγιότεροι τών παλαιών...
Τό συλλείτουργο με τούς Παπικούς τής 12ης Δεκεμβρίου 1452, καί η Άλωση πού ακολούθησε λίγο αργότερα, δυστυχώς δεν τούς λέει τίποτα...
abc
Ε'ιδες κάπου απο κοινού τέλεση της Ευχαριστίας; γιατί αυτό σημαίνει ένωση και άρση της ακοινωνησίας.
Ανώνυμε, εγώ δεν υιοθετώ τα λεγόμενα του θεολόγου των Γ.Ο.Χ. κ. Σακαρέλλου περί Ένωσηςτο 1965, απλά τα καταθέτω για προβληματισμό γιατί μου φαλινονται πολύ τραβηγμένα.
Άσχετα με την πεποίθησή μου ότι οι διάλογοι κανένα αποτέλεσμα δεν θα φέρουν και την αντίθεσή μου στον Οικουμενισμό, προσωπικά καταδικάζω τα όποια επεισόδια και την αφαίρεση του δικαιώματος έκφρασης οποιασδήποτε απόψεως. Άλλωστε φαντάζομαι πως οι απόψεις που εκφράστηκαν εκεί δεν ήταν και θέσεις της Εκκλησίας.
Σε αντίστοιχη περίπτωση συνεδρίου της Εταιρείας Ορθοδόξων Σπουδών, όπου νεοπαγανιστές δημιούργησαν επεισόδια, πετάχτηκαν έξω από την αίθουσα. Ως εκ τούτου δεν πιστεύω πως πέρα από αντιρρήσεις που μπορεί να εξέφρασε ο π. Θεόδωρος δημιούργησε επεισόδια.
Και κάτι τελευταίο αν μου επιτρέπετε. Είναι άδικο για να μην πω πονηρό, να "τσουβαλιάζονται" όλοι όσοι έχουν αντίθετη άποψη για την ωφέλεια των διαλόγων και για την κίνηση του Οικουμενισμού.
Φιλικά
Χρήστος
Αγαπητέ μου Χρήστο 23/5, 7:30
Χαίρομαι που βρίσκεται επιτέλους ένας "αντι-οικουμενιστής" να καταδικάσει τα όποια επεισόδια σημειώθηκαν στην Θεσσαλονίκη, με απώτερο σκοπό την φίμωση της άλλης άποψης.
Κατανοώ τον υπαινιγμό σου περί "τσουβαλιάσματος", αλλά φτάνω στο σημείο να μην τον συμμερίζομαι.
Πέραν της προσωπικής πείρας - καταλαβαίνεις, φαντάζομαι, τι εννοώ - δες τα σχόλια των φανατικών "αντι-οικουμενιστών" σ' αυτές τις αναρτήσεις:
Προσωπικές επιθέσεις, αισχρά υπονοούμενα, άθλιες απειλές κ.ο.κ. Λυπούμαι αλλά η πλειοψηφία έτσι κινείται! Και χειρότερα!
Εύχομαι να αποτελείς πάντα την εξαίρεση.
Αγαπητε αιρετικε
δεν λαμβανεις υπ' όψιν σου μερικα αυτονοητα.
Οτι π.χ. ο υπευθυνος του blog apotixisi είναι και δημοσιογραφος.
Και ο δημοσιογραφος, αγαπητε μου, πρεπει να γνωριζης οτι δεν ειναι ουτε διπλωματης, ουτε πολιτικάντης, αλλα ξηρος και ψυχρος περιγραφεας(σαν τους ιστορικους) των ορωμενων.
Οι χαρακτηρισμοί σου εναντιον των αντιδροντων μου θυμιζουν θολολογικες ιστοσελιδες και μπλογκ που δεν μπορεις να πληροφορηθης ουτε μια πραγματικη αληθεια.
Οσα συνεβησαν στην ημεριδα αυτη δεν τα προκαλεσαν τοσο οι ακροατες οσο οι υπευθυνοι της ημεριδας οι οποιοι ηθελαν ολα να τα περασουν στα γρηγορα και να ακουγωνται μονο τα δικα τους.
Μιλουσαν δε ασεβεστατα και με τοση ευκολια, αφου οι ανθρωποι εχουν συνηθισει στην παπικη νοοτροπια και ορολογια που νομιζαμε οτι ταυτιστηκαν απολυτως με αυτους και δεν μας μιλουσαν ορθοδοξοι αλλα Λατινοι.
Οταν σηκωθηκε δε να αποχωρηση ήσυχα η μιση αιθουσα ο κ. Μαρτζελος διαμαρτυρηθηκε εντονα και ηλεγξε επιτιμητικα τους αποχωρουντας και εψεξε τον ομιλητη καθηγητη.
Κ αι τοτε οι αποχωρουντες αντιμιλησαν και απηντησαν διαμαρτυρομενοι στον κ. Μαρτζελλο.
Αργοτερα υποσχεθηκαν διαλογο και συνομιλια και μεθοδευμενα την ακυρωσαν και την αρνηθηκαν .
Νομιζω λοιπον καλα τους καναμε και τους αποδοκιμασαμε. Ηταν απαραδεκτοι.
ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΕ ΗΣΟΥΝ ΠΟΛΛΑ ΧΡΟΝΙΑ ΜΠΡΟΣΤΑ!!!! ΑΙΩΝΙΑ Η ΜΝΗΜΗ ΣΟΥ!!!!
ΚΑΙ ΟΠΩΣ ΛΕΓΕΤΑΙ ΣΤΗΝ ΠΑΤΡΑ.... ΤΙΜΩΡΗΘΗΚΕ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΥΡΙΟ ΔΙΟΤΙ ΠΗΓΕ ΣΤΟ ΒΑΤΙΚΑΝΟ!!!!!!!!
Μετά από τέτοια δρώμενα, αλλά και τον σχολιασμό τους, νομίζω ότι καταλαβαίνω περισσότερο τη μοναξιά που μπορεί να νοιώθουν άνθρωποι σαν τον σεβασμιώτατο Περγάμου, Ιωάννη. Αλοίμονο σε όσους μίζερους και βαθιά νυχτωμένους δεν μπορούν να αισθανθούν την έννοια της αδελφοσύνης... και περιχαρακώνονται αυτιστικά σε ιδέες και τύπους που καθηλώνουν τη σκέψη, και κυρίως την καρδιά...
@ardalion
Μοναξιά ένοιωθε ο Κόντογλου όταν μονώτατος επανέφερε τον τρόπο της καθ ημάς ιστόρησης και ψαλτικής.
Μοναξιά ένοιωθε και ο Σίμων Καρράς σε μιάν Αθήνα γεμάτη τετράφωνα μουγκανίσματα.
Μοναξιά ένοιωθε κι ο γέρων Ιερώνυμος στο κελλάκι του στην Αίγινα.
Ο κ.Ζηζιούλας πότε προλαβαίνει να νοιώσει μοναξιά;Εκτός αν εννοείτε ότι ημείς οι ιθαγενείς αδυνατούμε να κατανοήσουμε τις γιγάντιες νοητικές του συλλήψεις περί πρωτείου και φιλιόκβε.
Ααν αυτό εννοείτε,τότε έχετε δίκιο.Αλλά είναι η μοναξιά του πρώτου,του αριστοκράτη διδάχου που κοιτά αφ¨υψηλού την πλέμπα.
Όταν ρώτησε η Μαρία Αντουανέτα γιατί ξεσηκώνονται οι Παριζιάνοι,πήρε την απάντηση πως δεν έχουν ψωμί.Κι εκείνη ξαναρώτησε απορημένη «Μα γιατί δεν τρώνε παντεσπάνι;»
Την απάντηση την πήρε στην γκιλοτίνα...
Η Μαρία Αντουανέτα πήρε την απάντηση στην γκιλοτίνα αλλά από ποιούς; Απτους Γάλλους επαναστάτες. Μου έκανε εντύπωση που στο ίδιο μήνυμα αναφέρθηκε ο Κόντογλου, ο Σίμωνα Καρράς και από την άλλη οι επαναστάτες, γιατί ως γνωστόν οι επαναστάτες μπορεί να έστειλαν στην γκιλοτίνα την πολιτική ηγεσία (και στη Ρωσία στην επανάσταση ο Τσάρος εκτελέστηκε) αλλά φυσικά οι επαναστάτες παλεύουν και κατά της θρησκευτικής εξουσίας, είδαμε και στην Ρωσία τι έγινε.
Και βεβαίως μια άλλη αντίθεση είναι ότι οι επαναστάσεις έγιναν από μαζικά, συλλογικά κινήματα, δεν είχαν την νοοτροπία των φωτεινών μονάδων που νιώθουν μοναξιά.
Δημοσίευση σχολίου