
Για τους Πατρινούς αποδεικνύεται, λόγω της προκλητικής αδιαφορίας "ιθυνόντων" και μη απέναντι στο εκδοτικό αυτό γεγονός, ότι ο μοναδικός αυτός ψηφιακός δίσκος είναι ...περιττή πολυτέλεια! Εντάξει. Τόσο καταλαβαίνουν οι άνθρωποι... Απαίδευτοι και απολίτιστοι καθώς είναι.
Παραθέτω στη συνέχεια το κείμενο του Νίκου Σαραφιανού, από το avopolis.
Παραθέτω στη συνέχεια το κείμενο του Νίκου Σαραφιανού, από το avopolis.
Το γεγονός ότι η Πάτρα υπήρξε για πολλές δεκαετίες ένα ακμάζον λιμάνι της Πελοποννήσου που συνέδεε τη δυτική Ελλάδα με την Ιταλία και την υπόλοιπη Ευρώπη είναι γνωστό. Το γεγονός επίσης ότι η Πάτρα συνακόλουθα είχε και μια σημαντική ακμάζουσα αστική τάξη με παράδοση στις τέχνες και στα γράμματα είναι επίσης αυτονόητο. Το γιατί όμως η συγκεκριμένη πόλη είναι μια μήτρα που γεννάει μουσικούς, συνθέτες και ερμηνευτές θα μπορούσε να αποτελέσει αντικείμενο διδακτορικής μελέτης.

Το κινητικό “Κουαρτέτο Σε Ρε Μείζονα” (1937) του Ανδρέα Νεζερίτη, μαθητή του Επτανήσιου συνθέτη Διονύσιου Λαυράγκα, είναι μια αρκετά υποβλητική μουσική σύνθεση με πλούσια ηχοχρωματική παλέτα και με ικανοποιητική ενοργάνωση. Ενδιαφέρουσα η μνεία στην πεντατονική μουσική στο τέλος του πρώτου μέρους.
Το “Κουαρτέτο Για Έγχορδα” (1968) του Θεόφιλου Κάββουρα, μαθητής αυτός του Μανώλη Καλομοίρη, βρίθει ελληνικών λαϊκότροπων θεμάτων – χαρακτηριστικότερα του ύφους είναι το 3ο και το 4ο μέρος. Ενδιαφέρουσα αλλά και κάπως παλαιομοδίτικη προσέγγιση της ελληνικής παραδοσιακής μουσικής από τη λόγια παραγωγή του Θεόφιλου Κάββουρα, εντούτοις αποτελεί μια συνεπή προσπάθεια συνέχισης των προθέσεων της Ελληνικής Εθνικής Μουσικής Σχολής, ιδρυτής της οποίας υπήρξε ο δάσκαλός του. Το 3ο και το 4ο μέρος του ακούγονται πολύ ευχάριστα, από οποιονδήποτε νομίζω ακροατή.
Ανακεφαλαιώνοντας είναι σημαντικό να αναφέρουμε ότι το συγκεκριμένο άλμπουμ ηχογραφήθηκε στα πλαίσια του οργανισμού «Πάτρα – Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης 2006», φέρνει στο φως σημαντικά έργα όχι τόσο γνωστών στο πλατύ κοινό Πατρινών συνθετών και αποτελεί ιστορικής σημασίας ηχογράφηση υψηλού επιπέδου από το Νέο Ελληνικό Κουαρτέτο.
Ανακεφαλαιώνοντας είναι σημαντικό να αναφέρουμε ότι το συγκεκριμένο άλμπουμ ηχογραφήθηκε στα πλαίσια του οργανισμού «Πάτρα – Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης 2006», φέρνει στο φως σημαντικά έργα όχι τόσο γνωστών στο πλατύ κοινό Πατρινών συνθετών και αποτελεί ιστορικής σημασίας ηχογράφηση υψηλού επιπέδου από το Νέο Ελληνικό Κουαρτέτο.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου