«Ο Θεολογικός διάλογος μεταξύ της Ορθοδόξου και της Ρωμαιοκαθολικής Εκκλησίας» είναι το θέμα Επιστημονικής Ημερίδας που θα πραγματοποιηθεί αύριο Τετάρτη 20 Μαΐου 2009, στην Αίθουσα Τελετών του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης και διοργανώνεται από το Τμήμα Θεολογίας του Α.Π.Θ.
Στην Ημερίδα θα παραστούν και θα μιλήσουν οι δύο Συμπρόεδροι του θεολογικού διαλόγου, Σεβ. Καρδινάλιος Walter Kasper και Σεβ. Μητροπολίτης Περγάμου κ. Ιωάννης Ζηζιούλας, Ακαδημαϊκός.
Επίσης θα πραγματοποιήσουν εισηγήσεις ο Σεβ. Μητροπολίτης Μεσσηνίας κ. Χρυσόστομος, ο Μέγας Αρχιδιάκονος Δρ. Μάξιμος Βγενόπουλος, ο Σεβ. Καθολικός Αρχιεπίσκοπος Κερκύρας Ιωάννης Σπιτέρης, ο Σεβ. Καθολικός Επίσκοπος Καρκαβίας Δημήτριος Σαλάχας, οι Καθηγητές του Τμήματος Θεολογίας του ΑΠΘ Πέτρος Βασιλειάδης, Γεώργιος Μαρτζέλος, Δημήτριος Τσελεγγίδης, Χρυσόστομος Σταμούλης και ο Καθηγητής του Τμήματος Ορθοδόξου Θεολογίας του Πανεπιστημίου του Μονάχου Αθανάσιος Βλέτσης.
Ο Μέγας Αρχιδιάκονος του Οικουμενικού Πατριαρχείου κ. Μάξιμος θα εισηγηθεί το θέμα: "Το πρωτείο του επισκόπου Ρώμης στα πλαίσια της αδιαίρετης Εκκλησίας υπό το φως της νεότερης ορθόδοξης θεολογίας". Για την σημαντική διατριβή του Αρχιδιακόνου Μαξίμου περί του πρωτείου δείτε την σχετική ανάρτηση στο Φως Φαναρίου.
Το πλήρες πρόγραμμα της ημερίδας δείτε εδώ.
3 σχόλια:
ΜΕ ΑΦΟΡΜΗ ΤΗΝ ΑΓΙΟΓΡΑΦΗΜΕΝΗ ΣΥΝΘΕΣΗ ΜΕ ΤΟΝ ΚΥΡΙΟ ΝΑ ΕΥΛΟΓΕΙ ΤΟΥΣ ΑΕΙΜΝΗΣΤΟΥΣ "ΕΙΡΗΝΟΠΟΙΟΥΣ", ΠΑΠΑ ΠΑΥΛΟ ΤΟΝ ΣΤ' ΚΑΙ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΟ ΠΑΤΡΙΑΡΧΗ ΑΘΗΝΑΓΟΡΑ ΤΟΝ Α', ΓΡΑΦΩ ΔΥΟ ΛΕΞΕΙΣ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΤΟΥΣ, ΤΟ ΠΡΩΤΟΝ, ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΑΙΩΝΕΣ..., ΣΤΑ ΙΕΡΟΣΟΛΥΜΑ, ΣΤΙΣ 4 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ 1964.
Η ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΤΩΝ ΙΕΡΟΣΟΛΥΜΩΝ ΥΠΗΡΞΕ ΕΝΑΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΠΡΩΤΟΥΣ ΣΤΑΘΜΟΥΣ ΣΤΗΝ ΠΟΡΕΙΑ ΤΟΥ ΔΙΑΛΟΓΟΥ ΑΓΑΠΗΣ ΜΕΤΑΞΥ ΡΩΜΑΙΟΚΑΘΟΛΙΚΩΝ ΚΑΙ ΟΡΘΟΔΟΞΩΝ. "Η ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΑΥΤΗ ΔΕΝ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΜΙΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΔΥΟ ΑΝΘΡΩΠΩΝ. ΘΑ ΕΧΕΙ ΕΝΑ ΜΕΓΑΛΟ ΣΚΟΠΟ: ΝΑ ΕΠΑΝΕΥΡΩΜΕΝ ΤΟΝ ΧΡΙΣΤΟΝ, Ο ΟΠΟΙΟΣ ΕΙΝΑΙ ΜΟΝΟΝ ΄ΕΝ ΜΕΣΩ ΣΥΝΗΓΜΕΝΩΝ ΚΑΙ ΟΧΙ ΚΕΧΩΡΙΣΜΕΝΩΝ΄. ΔΙΕΡΜΗΝΕΥΟΝΤΕΣ ΤΟ ΑΙΣΘΗΜΑ ΚΑΙ ΤΟΝ ΠΟΘΟΝ ΤΩΝ ΠΛΗΡΩΜΑΤΩΝ ΤΩΝ ΕΚΚΛΗΣΙΩΝ ΑΝΑΤΟΛΗΣ ΚΑΙ ΔΥΣΕΩΣ, ΤΟ ΜΗΝΥΜΑ ΤΗΣ ΚΑΙΝΟΥΡΓΙΑΣ ΕΠΟΧΗΣ, ΜΕΤΑΒΑΙΝΩΜΕΝ ΝΑ ΓΡΑΨΩΜΕΝ ΙΣΤΟΡΙΑΝ ΕΙΣ ΤΗΝ ΠΟΛΙΝ ΕΚΕΙΝΗΝ ΟΠΟΥ ΕΓΡΑΦΗ Η ΜΕΓΑΛΗ ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΟΙΚΟΥΜΕΝΗΣ" ΕΙΠΕ Ο ΠΑΤΡΙΑΡΧΗΣ ΑΘΗΝΑΓΟΡΑΣ. ΣΤΙΣ 4 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ 1964, ΣΤΟ ΟΡΟΣ ΤΩΝ ΕΛΑΙΩΝ, ΟΙ ΔΥΟ ΙΕΡΑΡΧΕΣ ΘΑ ΣΥΝΑΝΤΗΘΟΥΝ ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΕΚΑΤΟΝΤΑΔΕΣ ΧΡΟΝΙΑ ΔΙΧΑΣΜΟΥ. ΜΕ ΔΑΚΡΥΑ ΣΤΑ ΜΑΤΙΑ, ΘΑ ΑΝΟΙΞΟΥΝ ΑΥΘΟΡΜΗΤΑ ΤΙΣ ΑΓΚΑΛΙΕΣ ΤΟΥΣ ΚΑΙ ΘΑ ΔΩΣΟΥΝ ΤΟΝ ΕΝ ΧΡΙΣΤΩ ΑΣΠΑΣΜΟ, ΚΡΑΤΩΝΤΑΣ Ο ΕΝΑΣ ΣΦΙΚΤΑ ΤΟΝ ΑΛΛΟ ΣΤΗΝ ΑΓΚΑΛΙΑ ΤΟΥ. ΔΑΚΡΥΣΜΕΝΟΙ ΚΑΙ ΜΕ ΤΡΕΜΑΜΕΝΗ ΦΩΝΗ ΘΑ ΜΙΛΗΣΟΥΝ, ΘΑ ΨΑΛΛΟΥΝ, ΘΑ ΠΡΟΣΕΥΧΗΘΟΥΝ Ο ΕΝΑΣ ΔΙΠΛΑ ΣΤΟΝ ΑΛΛΟ. ΤΟ ΚΟΙΝΟ ΜΗΝΥΜΑ ΤΟΥΣ ΘΑ ΓΕΜΙΣΕΙ ΧΑΡΑ, ΣΥΓΚΙΝΗΣΗ ΚΑΙ ΚΑΤΑΝΥΞΗ ΤΟΥΣ ΠΑΡΙΣΤΑΜΕΝΟΥΣ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΤΙΣ ΓΕΝΕΕΣ ΤΩΝ ΧΡΙΣΤΙΑΝΩΝ ΠΟΥ ΠΕΡΙΜΕΝΑΝ ΚΑΙ ΠΡΟΣΕΥΧΟΝΤΑΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΑΥΤΗ ΣΤΙΓΜΗ. "ΟΙ ΔΥΟ ΠΡΟΣΚΥΝΗΤΑΙ-ΠΟΙΜΕΝΕΣ, ΕΧΟΝΤΕΣ ΤΟΥΣ ΟΦΘΑΛΜΟΥΣ ΠΡΟΣΗΛΩΜΕΝΟΥΣ ΕΠΙ ΤΟΥ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ, ΠΗΓΗΝ ΤΗΣ ΕΝΟΤΗΤΟΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΕΙΡΗΝΗΣ, ΔΕΟΝΤΑΙ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΙΝΑ Η ΣΥΝΑΝΤΗΣΙΣ ΑΥΤΗ ΓΕΝΗΤΑΙ ΤΟ ΣΗΜΕΙΟΝ ΚΑΙ ΤΟ ΠΡΟΑΝΑΚΡΟΥΣΜΑ ΤΩΝ ΜΕΛΛΟΝΤΩΝ ΓΕΝΕΣΘΑΙ, ΠΡΟΣ ΔΟΞΑΝ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΚΑΙ ΦΩΤΙΣΜΟΝ ΣΥΜΠΑΣΗΣ ΤΗΣ ΑΝΘΡΩΠΟΤΗΤΟΣ".
ΚΑΙ ΤΑ ΛΟΓΙΑ ΑΥΤΑ ΑΡΧΙΣΑΝ ΝΑ ΓΙΝΟΝΤΑΙ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΜΑΛΙΣΤΑ ΣΕ ΑΝΑΦΟΡΑ ΜΕ ΤΗΝ ΠΑΤΡΑ! ΤΗΝ 26 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ ΤΟΥ ΙΔΙΟΥ ΕΤΟΥΣ "ΕΙΣ ΕΝΔΕΙΞΙΝ ΑΓΑΠΗΣ" ΤΟ ΒΑΤΙΚΑΝΟ ΕΠΙΣΤΡΕΦΕΙ ΤΗΝ ΤΙΜΙΑ ΚΑΡΑ ΤΟΥ ΑΠΟΣΤΟΛΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΤΟΥ ΠΡΩΤΟΚΛΗΤΟΥ ΣΤΗΝ ΠΟΛΗ ΤΟΥ ΜΑΡΤΥΡΙΟΥ ΤΟΥ.
ευγλωττότατη η αγία εικόνα
Η παπική παρασυναγωγή μετέχει της Εκκλησίας?
Έχει αλλάξει η θέση της Ορθοδοξίας επ' αυτού, και πως και πότε άλλαξε?
Τι έχει αλλάξει από την εποχή του Αγίου Μάρκου του Ευγενικού?
Η ετεροδοξία των λατίνων, η οποία καταλύει την ενότητα της πίστεως, προσβάλει ή όχι την κοινή πίστη της Μίας Αγίας Καθολικής και Αποστολικής Εκκλησίας?
Μἠπως η εικόνα που προβάλετε αποτελεί ουσιαστικά βλασφημία, διότι οι λατίνοι, δεν ἐχουν ζητήσει επἰσημα και νομοκανονικά , την επιστροφή τους, στην κοινή πίστη με αποκήρυξη των κακοδοξιών των?
Δημοσίευση σχολίου