Πέμπτη, 16 Μαρτίου 2017

ΕΓΚΑΙΝΙΑΣΘΗΚΕ Η ΔΙΑΘΡΗΣΚΕΙΑΚΗ ΕΚΘΕΣΗ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑΣ ΣΤΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΤΗΣ ΠΟΛΕΩΣ ΤΩΝ ΑΘΗΝΩΝ (ΦΩΤΟ)


Πέντε φωτογράφοι, τέσσερις θρησκευτικές κοινότητες, τρεις ιερές μέρες, μια πόλη. Η έκθεση "Παρασκευή, Σάββατο, Κυριακή", που...μιλάει με τον πιο εύγλωττο τρόπο για τη συνύπαρξη και τον αλληλοσεβασμό, εγκαινιάσθηκε χθες, Τετάρτη 15 Μαρτίου 2017, στο Μουσείο της Πόλεως των Αθηνών - Ίδρυμα Βούρου Ευταξία. 
Η έκθεση είναι αποτέλεσμα συνεργασίας πέντε φωτογράφων διαφορετικής θρησκευτικής πίστης, που ταξίδεψαν από την Κωνσταντινούπολη στην Αθήνα για να μεταφέρουν τις μοναδικές εικόνες τις οποίες «αιχμαλώτισαν» με τον φακό τους από την λατρευτική ζωή των κοινοτήτων τους. 
Ο Αλμπέρτο Μοδιάνο (Alberto Modiano), ο Μπέργκε Αραμπιάν, η Εμινέ Ουλκερίμ, ο Μιγκιρντίτς Αρζιμπιάν και ο Νικόλαος Μαγγίνας, αν και ανήκουν σε διαφορετικές θρησκευτικές κοινότητες (Εβραϊκή, Αρμένικη Χριστιανική, Τουρκική Μουσουλμανική, Ρωμαίικη-Ορθόδοξη Χριστιανική), συνέπραξαν για την πραγματοποίηση αυτής της έκθεσης, σεβόμενος ο ένας την παράδοση του άλλου.


«Είναι η πρώτη φορά που παρουσιάζεται η έκθεσή μας στην Ελλάδα, η πρώτη φορά που ταξιδεύει εκτός Τουρκίας και γενικότερα είναι η πρώτη φορά που πέντε φωτογράφοι, διαφορετικής θρησκευτικής πίστης και πολιτιστικής παράδοσης, που όλοι όμως ζούμε στην ίδια μεγάλη και ιστορική Πόλη, συναντιόμαστε, ενώνουμε την τέχνη μας, διασταυρώνουμε τους πολιτισμούς μας και στέλνουμε ένα κοινό μήνυμα», δήλωσε στα εγκαίνια ο Νικόλαος Μαγγίνας, δημοσιογράφος - φωτογράφος, γεννημένος και μεγαλωμένος στην Κωνσταντινούπολη. Ο ίδιος  ειδικεύεται σε θέματα του Οικουμενικού Πατριαρχείου (είναι προσωπικός φωτογράφος του Οικουμενικού Πατριάρχη), καθώς και σε θέματα της Ρωμιοσύνης της Πόλεως και της Ομογένειας του εξωτερικού. «Συμπράξαμε για το μήνυμα της ειρηνικής συνύπαρξης, του σεβασμού και της αγάπης για τον συνάνθρωπο που διαφέρει, για τον κάθε άνθρωπο. Και το μήνυμα αυτό συμπυκνώνεται στις τρεις λέξεις: "Παρασκευή, Σάββατο, Κυριακή"», τόνισε ο ομιλητής, διευκρινίζοντας την σημασία του τίτλου: «Είναι οι τρεις ιερές ημέρες των τριών Αβραμιαίων μονοθεϊστικών Θρησκειών. Η Παρασκευή για το Ισλάμ, το Σάββατο για τον Ιουδαϊσμό και η Κυριακή για τον Χριστιανισμό. Ημέρες προσευχής, έκφρασης σεβασμού και αγάπης προς τον Θεό Δημιουργό. Έκφρασης σεβασμού και αγάπης όμως και για το δημιούργημά του, τον άνθρωπο, τον κάθε άνθρωπο. Και πιστεύουμε πως το διαχρονικά επίκαιρο μήνυμά μας αποκτά σήμερα, σε μια εποχή πολλών δυσκολιών, ιδιαίτερη αξία και σημασία».


Στα εγκαίνια παραβρέθηκαν επίσης, ο υφυπουργός Εξωτερικών Γιάννης Αμανατίδης, καθώς και εκπρόσωποι του αρχιεπισκόπου Αθηνών, του Οικουμενικού Πατριαρχείου, του μητροπολίτη Αρμενίων Ελλάδος, ο διευθυντής της Θρησκευτικής Υπηρεσίας του ΓΓΕΘΑ πρωτοπρεσβύτερος Νικόλαος Γουρδούπης, ο πρόεδρος του Συμβουλίου της Επικρατείας, ο πρέσβης της Τουρκίας, οι πρόεδροι της αρμενικής και της ισραηλιτικής κοινότητας Ελλάδος. 
«Το Μουσείο της Πόλεως των Αθηνών διαφέρει από τα υπόλοιπα μουσεία, γιατί έχει ως αντικείμενό του την τρέχουσα ζωή της πόλης, δηλαδή τη ζωή των ανθρώπων της. Η Αθήνα δεν έχει μόνο Έλληνες, δεν έχει μόνο Ορθόδοξους, έχει κόσμο από όλα τα μέρη της υφηλίου, έχει τους πλέον κοντινούς μας γείτονες, έχει Ισραηλινούς που είναι λαμπρά μέλη του ελληνικού λαού, έχει μουσουλμάνους, έχει Αρμένιους, που είναι αδελφοί μας και έχει και ανθρώπους από άλλες εθνικότητες και από άλλες θρησκείες. Η ζωή και η δράση αυτών των ανθρώπων αποτελούν αντικείμενο του Μουσείου μας. Γι' αυτό με μεγάλη υποδέχομαι τη μεταφορά της έκθεσης στην Αθήνα μετά την Κωνσταντινούπολη, την Σμύρνη και την Αδριανούπολη», δήλωσε από την πλευρά του ο Αντώνιος Βογιατζής, πρόεδρος του Μουσείου της Πόλεως των Αθηνών - Ιδρύματος Βούρου - Ευταξία.


Στα εγκαίνια μίλησε και ο Άρχων Μέγας Χαρτοφύλακας της Μεγάλης του Χριστού Εκκλησίας Λάκης Βίγκας, επί έξι χρόνια εκπρόσωπος όλων των μειονοτικών ιδρυμάτων στην Άγκυρα, που σύμφωνα με τον Νικόλαο Μαγγίνα είχε και την αρχική ιδέα μιας κοινής έκθεσης. «Στις έντονες κοινωνικές οξύνσεις, όπως αυτές της εποχής δεν μπορούν δυστυχώς να εξομαλύνουν εφήμερες πολιτικές. Ο πολιτισμός μπορεί, γιατί αποτελεί διαχρονική δικλείδα αποσόβησης κοινωνικών, θρησκευτικών διαχωρισμών, γιατί έχει συνέχεια και συνέπεια, ανάλογη των δημιουργών του», σημείωσε ο Λάκης Βίγκας. 
Οι φωτογραφίες, 125 στο σύνολο (25 από τον κάθε φωτογράφο), αποτυπώνουν με έναν ξεχωριστό τρόπο την σημασία του διαλόγου με το «διαφορετικό». Ενός διαλόγου που ξεκίνησε στην αρχαία γη της Ανατολικής Μεσογείου πριν από εκατοντάδες χρόνια και συνεχίζεται με αμείωτη ένταση μέχρι και σήμερα. Οι πέντε καλλιτέχνες επισημαίνουν και προβάλλουν την αξία της συνεργασίας και την σημασία της αλληλοκατανόησης προς κάθε κατεύθυνση και προς κάθε άνθρωπο καλής θέλησης. Δεν χρησιμοποιούν τον λόγο, αλλά την δύναμη της πραγματικότητας μέσα από την εικόνα. Χρησιμοποιούν την γλώσσα της «ρεπορταζιακής» φωτογραφίας ως το μέσο επικοινωνίας τους. 
Η έκθεση, που πρωτοπαρουσιάστηκε τον Δεκέμβριο 2015 στο Γενικό Προξενείο της Ελλάδας στην Κωνσταντινούπολη, θα παραμείνει στο Μουσείο της Πόλεως των Αθηνών ως τις 9 Απριλίου 2017, με στόχο να μεταφερθεί και σε άλλες ελληνικές πόλεις, όπως η Θεσσαλονίκη, αλλά και στο εξωτερικό.
Με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Related Posts with Thumbnails