Τετάρτη 16 Μαρτίου 2016

Ο ΕΛΥΤΗΣ, Ο ΑΝΤΩΝΗΣ ΣΑΜΑΡΑΣ, Ο ΘΩΜΑΣ ΤΣΑΛΑΠΑΤΗΣ ΚΙ ΕΓΩ


Του Παναγιώτη Αντ. Ανδριόπουλου 
Ο αρθρογράφος της Εφημερίδας των Συντακτών και ποιητής Θωμάς Τσαλαπάτης, έγραψε, ως γνωστόν, ένα άρθρο με τίτλο "Εγώ δεν ήμουνα Ελύτης (Ελύτη μ’ έκανες εσύ)", στο οποίο υπεραμύνεται της σελίδας στο fb «Ελύτης, ο ποιητής του Αιγαίου», η οποία τρολάρει ανελέητα και κατά τρόπο αηδή τον ποιητή. 
Απάντησα στον κ. Θωμά Τσαλαπάτη και την εφημερίδα του, αλλά δεν έτυχα δημοσίευσης διότι φαίνεται πως ...περισσεύει η δημοκρατική τους ευαισθησία. 
Στην απαντητική επιστολή μου παρέλειψα να σχολιάσω τον τίτλο του άρθρου του κ. Τσαλαπάτη, ο οποίος θέλει στον τίτλο τον Ελύτη να …οικειοποιείται (;) το λαϊκό άσμα «εγώ δεν ήμουνα αλήτης, αλήτη μ’ έκανες εσύ». Τι εννοεί, άραγε, ο ποιητής Τσαλαπάτης; 
Αίφνης θυμήθηκα ότι το έχει ξανακάνει αυτό – τον αλήτη Ελύτη - πριν μια διετία, όταν έγραφε το κείμενό του με τίτλο Ελύτη μ’ είπες μια βραδιά (χωρίς καμιά αιτία), επιτιθέμενος – και σωστά – στον τότε πρωθυπουργό Αντώνη Σαμαρά για την χρήση του Ελύτη στο προεκλογικό διαφημιστικό σποτ της Ν.Δ.
 Έγραφε τότε ο κ. Τσαλαπάτης για τον Α. Σαμαρά: 
"Ας θυμηθούμε τη μανία του με τον Οδυσσέα Ελύτη (ήδη από την εποχή της ΠΟΛ.ΑΝ.). Αποκορύφωμα της οποίας στάθηκε η προεκλογική εκστρατεία της Νέας Δημοκρατίας όταν ο Σαμαράς αντιμετώπισε στους λόγους και στα προεκλογικά του σποτ τον ποιητή σχεδόν ως εκπρόσωπο Τύπου του κόμματος." 
Όπως βλέπουμε ο κ. Τσαλαπάτης αγανακτεί για την παράχρηση του ποιητή από ένα κόμμα και πολύ σωστά! Άλλωστε την ίδια άποψη είχα εκφράσει τότε σε σχετική ανάρτησή μου. Μέμφεται, όμως, τώρα εμένα γιατί διαμαρτυρήθηκα για τον διασυρμό του ποιητή από έναν ανώνυμο τρόλερ στο fb. 
Και μη μου πει ο κ. Τσαλαπάτης και οι συν αυτώ ότι θα του άρεσε του Ελύτη μια τέτοια μεταχείριση, γιατί αυτό συνιστά δικό τους, λίαν αυθαίρετο συμπέρασμα. 
Και επιτέλους ας βγουν οι διανοούμενοι και μελετητές του έργου του Ελύτη που υποστηρίζουν κάτι τέτοιο – όπως έχει γραφεί – να μας το πουν δημοσίως και επωνύμως. 
Θα μου επιτρέψει ο κ. Τσαλαπάτης να του θυμίσω ότι στην υπόθεση Σαμαρά έγραψε: "Μέχρι η υπεύθυνος του έργου του Ελύτη κ. Ηλιοπούλου να ζητήσει την άμεση απόσυρση των στίχων καταλήγοντας στη δήλωσή της: «Την οργή των νεκρών να φοβάστε»."
Αυτόν τον στίχο του ποιητή υπενθυμίζω κι εγώ κ. Τσαλαπάτη σε σας και τους ομόφρονές σας στην υπόθεση του τρολαρίσματος στο fb (τώρα που συμπληρώνονται και 20 χρόνια από την αναχώρηση του Ελύτη): «Την οργή των νεκρών να φοβάστε».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Related Posts with Thumbnails