- Το διαδίκτυο, κυρίως, κατακλύζεται αυτές τις μέρες από αντιπαραθέσεις γύρω από το χρόνιο πρόβλημα της Μητροπόλεως Ναυπάκτου, που δεν είναι άλλο από την Μονή Μεταμορφώσεως Σκάλας.
Δεν θα μπω στην λογική των οικονομικών, αλλά θα επισημάνω την κανονικότητα του ζητήματος.
Εδώ υπάρχουν δεκάδες αποφάσεις της Ι. Συνόδου, οι οποίες καλύπτουν πάνω από μια δεκαετία και επιβάλλουν διάφορα επιτίμια κατά καιρούς, στον ηγούμενο και τους μοναχούς, τα οποία συστηματικά περιφρονούνται από την εν λόγω αδελφότητα.
Έτσι, η Σύνοδος έφτασε πλέον σ' ένα από τα έσχατα μέτρα, αυτό της ακοινωνησίας. Πώς αλλιώς όμως, αφού η αδελφότητα δεν συμμορφώνεται προς τις αλλεπάλληλες συνοδικές αποφάσεις;
Εν τοιαύτη περιπτώσει αν κάθε αδελφότητα περιφρονεί τόσο απροκάλυπτα την Σύνοδο, αυτή η τακτική δεν θα καταστεί παράδειγμα προς μίμησιν και η Σύνοδος τελικά ένα καταγέλαστο όργανο, που δεν μπορεί να επιβληθεί στα του οίκου της;
Με αφορμή την συγκεκριμένη υπόθεση η Ι. Σύνοδος θα πρέπει να επιληφθεί, νομίζω, σοβαρά του θέματος που ονομάζεται Μονή – Σωματείο! Υπάρχουν και άλλες Μονές σε τέτοια κατάσταση, και αυτό είναι πρωτοφανές στα χρονικά του Μοναχισμού. Κι ακόμα να σταματήσει το φαιδρό φαινόμενο σωματείων “Οι φίλοι της Μονής...”. Τι εκκλησιολογικό έρεισμα έχουν τέτοια σωματεία και δη για μοναστήρια.
- Την ίδια ώρα ο μεν Μητροπολίτης Σύρου Δωρόθεος ανακοινώνει ότι θα τελέσει Θ. Λειτουργία στη Μακρόνησο, τόπο εξορίας των κομμουνιστών, ενώ ο Μητροπολίτης Κονίτσης Ανδρέας -στο άλλο άκρο - έκανε μνημόσυνο για τους “ήρωες του αντισυμμοριακού αγώνος”, όπως αναφέρει σε ανακοίνωσή του! Προφανώς ο Μητροπολίτης Κονίτσης έχει μείνει στον Εμφύλιο!... Γι' αυτό και διατρανώνει πως “μόνον ο θάνατος θα μου κλείση το στόμα”!
Π.Α.
Δεν θα μπω στην λογική των οικονομικών, αλλά θα επισημάνω την κανονικότητα του ζητήματος.
Εδώ υπάρχουν δεκάδες αποφάσεις της Ι. Συνόδου, οι οποίες καλύπτουν πάνω από μια δεκαετία και επιβάλλουν διάφορα επιτίμια κατά καιρούς, στον ηγούμενο και τους μοναχούς, τα οποία συστηματικά περιφρονούνται από την εν λόγω αδελφότητα.
Έτσι, η Σύνοδος έφτασε πλέον σ' ένα από τα έσχατα μέτρα, αυτό της ακοινωνησίας. Πώς αλλιώς όμως, αφού η αδελφότητα δεν συμμορφώνεται προς τις αλλεπάλληλες συνοδικές αποφάσεις;
Εν τοιαύτη περιπτώσει αν κάθε αδελφότητα περιφρονεί τόσο απροκάλυπτα την Σύνοδο, αυτή η τακτική δεν θα καταστεί παράδειγμα προς μίμησιν και η Σύνοδος τελικά ένα καταγέλαστο όργανο, που δεν μπορεί να επιβληθεί στα του οίκου της;
Με αφορμή την συγκεκριμένη υπόθεση η Ι. Σύνοδος θα πρέπει να επιληφθεί, νομίζω, σοβαρά του θέματος που ονομάζεται Μονή – Σωματείο! Υπάρχουν και άλλες Μονές σε τέτοια κατάσταση, και αυτό είναι πρωτοφανές στα χρονικά του Μοναχισμού. Κι ακόμα να σταματήσει το φαιδρό φαινόμενο σωματείων “Οι φίλοι της Μονής...”. Τι εκκλησιολογικό έρεισμα έχουν τέτοια σωματεία και δη για μοναστήρια.
- Την ίδια ώρα ο μεν Μητροπολίτης Σύρου Δωρόθεος ανακοινώνει ότι θα τελέσει Θ. Λειτουργία στη Μακρόνησο, τόπο εξορίας των κομμουνιστών, ενώ ο Μητροπολίτης Κονίτσης Ανδρέας -στο άλλο άκρο - έκανε μνημόσυνο για τους “ήρωες του αντισυμμοριακού αγώνος”, όπως αναφέρει σε ανακοίνωσή του! Προφανώς ο Μητροπολίτης Κονίτσης έχει μείνει στον Εμφύλιο!... Γι' αυτό και διατρανώνει πως “μόνον ο θάνατος θα μου κλείση το στόμα”!
Π.Α.
9 σχόλια:
Καλῶς θὰ πράξει ὁ μητροπολίτης Σύρου ,νὰ προσευχηθῆ ὑπέρ τῶν ἀμετανοήτων (μὲ τὴν πνευματική ἔννοια κι ὄχι μόνον).
Ἄριστα ἔπραξε ὅμως κι ὁ μητροπολίτης Κονίτσης τελῶντας μνημόσυνο γιὰ τούς ΗΡΩΕΣ τοῦ ἀντισυμμοριακοῦ ἀγῶνος, χωρίς εἰσαγωγικά. Ὅσο ἀληθές εἶναι ὅτι ὁ πόλεμος 1946-1949 ἦταν ἐμφύλιος, ἄλλο τόσο ἀληθές εἶναι ὅτι ἦταν συμμοριτοπόλεμος.
Ἄν ὁ μητροπολίτης Κονίτσης "ἔχει μείνει στὸν ἐμφύλιο", τότε ἀσφαλῶς καὶ ὁ μητροπολίτης Σύρου ἔχει μείνει στὸ 1967 ! Γιατί δυό μέτρα καὶ δυό σταθμά ;
Αυτά τα μοναστήρια έχουν γίνει πλη-
γή.Προ μηνών είχαμε τη διαμάχη του Λευκάδος με τον Ασπρογέρακα!
Όσο για το Σπυρίδωνα το έχει ως τα-
κτική του να κάνει τη ζωή ποδήλατο σε όποιον μητροπολίτη πάει εκεί αρ-
ξάμενος από τον μακαριστό για 3 μή-
νες Νικόδημο και φθάνοντας μέχρι το σημερινό!Ο καημός του το γιατί δεν έγινε ΑΥΤΟΣ δεσπότης!Κι όποιος
δε γίνεται δεσπότης,γιατί δεν έχει "κουκιά" κάνει δικό του τάγμα και καπετανάτο και σηκώνει μπαϊρά-
κι!
ΟΛΟΙ αυτοί πρέπει να ΜΠΟΥΝ ΠΑΡΑΥΤΑ
ΣΤΗ ΘΈΣΗ ΤΟΥΣ!!Σε γνωστό ιστολογιο
ξιφουλκεί μέχρι προσβολών και ύβρε
ων προς τον μητροπολίτη Ιερόθεο κά
ποιος πατρινός δικηγόρος!Ξέρουμε
ΚΑΙΤ γιαυτόν;!!
Ναι ξέρουμε!Ότι έχει τα κότσια και πολεμά τη δεσποτοκρατία.
Τη δεσποτοκρατία,όταν μας βολεύει,
τη γλύφουμε,ενώ,όταν δε μας κάνει τα χατήρια,την πολεμάμε!Άλλο εννο-
ούσα σχετικά με το "ξέρουμε"!Όσο για τις αθλιότητες"ζηλωτών,φίλων και άλλων παρασίτων εκτρεφομένων"
είναι παγκοίνως γνωστές!
Αγαπητέ Νεκτάριε,ο Τρεμπέλας ΔΕΝ ελέγχεται,γιατί έκαμε μνημόσυνο για τους πεσόντες στον εμφύλιο πόλε
μο:ΠΟΛΥ ΚΑΛΑ έκανε κι αυτό έπρεπε
να κάνουν ΟΛΟΙ!Ελέγχεται για τις αθλιότητες,που εκστόμισε ων ιεράρ-
χης,αλλά και ΔΗΜΟΣΙΟΣ υπάλληλος!
Αυτήν την ιδιότητα με νύχια και με δόντια ΠΡΟΣΠΑΘΟΥΝ ΟΛΟΙ οι αρχιερείς
να διατηρήσουν για το μισθό και το αξίωμα!Ωσαύτως ελέγχεται και ως χρι
στιανός-που ΔΕΝ νομίζω ότι είναι- με το να φανατίζει και να παρακι-
νεί το ποίμνιό του σε έκνομες ενέρ-
γειες!
Και μια και δε μου αρέσει,αν εμφα-
νιστεί στην Πάτρα,θα του ΠΕΤΑΞΩ κι εγώ αυγά και ντομάτες!Να δούμε τό-
τε θα του ΑΡΕΣΕΙ ή θα ζητήσει τη σύλληψη και την παραδειγματική τιμω
ρία μου!
Θεωρούσα το μητροπολίτη Σύρου,ως
προοδευτικό και συνετό άνθρωπο!Ε-
σχάτως όμως με τις πράξεις-ονομα-
στήρια-και το τελευταίο μανιφέστο του για την ηλικία των αρχιερέων
μετέβαλα ΑΡΔΗΝ γνώμη!Ώστε λοιπόν ο
κ.Πολυκανδριώτης θα παρμείνει στο θρόνο του ισοβίως σαν τον προκάτο-
χό του"θρυλικό"και"γραφικό"μακαρί-
τη Στέκα!Δηλαδή για αυτούς τους κυ
ρίους,που σκέφτονται έτσι- είναι
κι ο Ρουμελιώτης της Κομοτηνής και άλλοι,που λόγω γήρατος,αλλά και ασθενείας έχουν καταστεί ΑΧΡΗ-
ΣΤΟΙ και τις μητροπόλεις τις διοι-
κούν οι παρατρεχάμενοι!Η ισοβιότη-
τα και οι ιεροί κανόνες γράφτηκαν όταν ο μέσος προσδόκιμος χρόνος ζω
ής ήταν τα 35 χρόνια!Δεν είναι ΔΟΓΜΑ η ισοβιότητα "κύριοι".Το κρά
τος πρέπει ΑΜΕΣΑ να προχωρήσει σε δύο τινά:Ή υπακούουν ΟΛΟΙ σε ΟΛΑ
ή κάνει ΑΜΕΣΟ χωρισμό από την εκ-
κλησία και δη το θέτει σε δημοψήφι
σμα!Και μεταβληθέντες σε Α.Ε ας κά
νουν Ο,ΤΙ ΘΕΛΟΥΝ!Αλλά πού υπάρχει
δυναμισμός και αποφασιστικότητα!
Ἀγαπητέ/ή τῆς 5/9 9:53 μμ.
Πράγματι κάποιες φράσεις τοῦ σεβαστοῦ μητροπολίτου Κονίτσης δὲν ταιριάζουν στὰ χείλη ἀρχιερέως. Θὰ ἔπρεπε νὰ τίς εἶχε ἀποφύγει. Ἀναφέρομαι στὴ γνωστή (τί περίεργο !) παρότρυνση ἀλλά καὶ στὴν ἀπαξιωτική καὶ μειωτική ἀναφορά του σὲ κυβερνητικά πρόσωπα μέ ἀφορμή κάποια φυσικά χαρακτηριστικά τους (χονδροί ἀντιπρόεδροι). Ἔτσι ἔδωσε τὴν εὐκαιρία στούς γνωστούς ἐκκλησιομάχους νὰ προσπεράσουν τὴν Ο Υ Σ Ι Α τῶν λεχθέντων καὶ νὰ πετροβολήσουν γι'ἄλλη μιά φορά τὴν τάχατες ὀπισθοδρομική Ἐκκλησία.Αὐτό καὶ μόνο κατ'ἐμέ ἦταν τὸ λάθος του.
Δέ πειράζει, παίρνουμε τό μάθημα, προσευχόμαστε γιὰ ταπεινοφροσύνη καὶ προχωροῦμε. Ἐγώ ἔχω κάνει ἀπείρως χειρότερα λάθη.Ἀσπάζομαι τὴ δεξιά του. Ἔχω νὰ συμπληρώσω ὅτι αὐτός πού ἐνδιαφέρεται γιὰ τό μισθό του καὶ τὸ ἀξίωμά του, ὄχι μόνο δὲ φωνάζει ἀλλά γίνεται ἡ θεραπαινίς τῆς πολιτικῆς ἐξουσίας.
Στὰ ζητήματα ἐλέγχου δημοσίων προσώπων (κι ὄχι μόνο) φωτεινό παράδειγμα τῆς νεώτερης ἐκκλησιαστικῆς ἱστορίας θὰ παραμένει ὁ μακαριστός π. Αὐγουστῖνος Καντιώτης.
Εγώ πάντως,Νεκτάριε,όχι μόνο δε του
ασπάζομαι το χέρι,αλλά λέω,όταν κι αν έλθει στην Πάτρα να τον κάνω να δοκιμάσει και αυγά και ντομάτες και να δω τότε,αν τα ζητοκραυγά-
ζει!Όσο για τον μακαριστό Καντιώτη
καλό θα είναι να μη συγκρίνουμε τους γίγαντες με τους νάνους!Έλεγ-
χε τους ΠΑΝΤΕΣ,αλλά ΔΕΝ πολιτικο-
λογούσε ΠΟΤΕ!Ήταν χρυσορρόας με τον
παρορμητισμό του,αλλά,αν δε χρειαζό
ταν ΔΕΝ ποσωποποιούσε το λόγο του!Και"ίνα συνελόντι είπωμεν δεν ήταν
με ΚΑΝΕΝΑ κόμμα,ενώ οι σημερινοί,
αλλά και πολλοί από τους παλιότε-
ρους είναι ΔΕΜΕΝΟΙ με τα κόμματα!Δε θέλω να πω ονόματα και να θίξω υπολήψεις,που βέβια ΔΕ διαθέτουν!
Υ.Γ.Τον Καντιώτη τον έκαμε δεσπότη
ο μακαριστός Κοτσώνης,για να δεί-
ξει ότι κάνει κάθαρση και τοποθετεί
υγιή και αδιάφθορα στελέχη!Σε ένα και κάτι χρόνο του έστειλε επιτροπή
ψυχιάτρων,για να τον εκθρονίσει,αλ-
λά είχε πιάσει αμέσως ρίζες και ΔΕΝ το κατάφερε!!
Την τριμελή εκ ψυχιάτρων επιτροπή δεν την απέστειλε ο μακαριστός Ιερώνυμος αλλά το χουντικό καθεστώς λόγω των αντικαρναβαλικών θέσεων του μητροπολίτη Αυγουστίνου εξ αιτίας των οποίων ήλθε σε ρήξη με τον τότε υπουργό Βορείου Ελλάδος Πατίλη.Επίσης επειδή ο Καντιώτης απαγόρεψε στον τότε νομάρχη Φλώρινας Μπράβο να μιλήσει στο ναό του αγίου Παντελεήμονα και οι χουντικοί τα πήραν στο κρανίο.
Δημοσίευση σχολίου